تور چایناپلاس شانگهای 2024

تور چایناپلاس

CHINAPLAS 2024

سی و ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع لاستیک و پلاستیک چین

📅 زمان برگزاری نمایشگاه: ۴ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

درباره نمایشگاه چاینا پلاس شانگهای (نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک و لاستیک چین)

نخستین نمایشگاه چاینا پلاس در سال ۱۹۸۳ در شهر پکن برگزار شد. در آن سال‌ها واردات ماشین‌آلات صنعتی منحصراً در اختیار دولت چین قرار داشت، به همین دلیل پکن به‌عنوان میزبان نخستین دوره نمایشگاه بین المللی چاینا پلاس انتخاب شد.

این نمایشگاه که در واقع میعادگاه فعالین حوزه‌های صنعت پلاستیک و لاستیک است، هر ساله تغییرات و تحولات تازه‌ای به دنبال دارد و تولیدکننده‌ها را از سراسر دنیا برای نمایش محصولات و دیدن فناوری‌های جدید به چین می‌کشاند.

متراژ فضا در نخستین دوره نمایشگاه چایناپلاس فقط ۱۰۰۰ مترمربع بود و نزدیک به ۱۰۰ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف در آن شرکت کرده بودند. روند رو به رشد این نمایشگاه در جذب مخاطب باعث شد تا متراژ مکان برگزاری نمایشگاه افزایش یافته و به ۲۵۰۰ مترمربع برسد و بیش از ۳۳۰۰ غرفه از حدود ۴۰ کشور دنیا در آن به عرضه دستاوردها و محصولاتشان در زمینه پلاستیک و لاستیک بپردازند.

بر اساس برآورد برگزارکنندگان چاینا پلاس، به‌صورت تخمینی هرساله بیشتر از ۱۴۰ هزار نفر از ۱۳۰ کشور دنیا در نمایشگاه بین المللی چاینا پلاس حاضر می‌شوند. چاینا پلاس از سال ۱۹۸۷ تحت پوشش حمایتی کمیته اروپایی سازندگان ماشین‌آلات صنعت پلاستیک و لاستیک (EUROMAP) قرارگرفته است. درواقع EUROMAP اسپانسر اختصاصی چاینا پلاس محسوب می‌شود. تور نمایشگاه چاینا پلاس شانگهای هر ساله توسط شرکت نیل گشت روز برگزار می گردد.

 

خدمات تور نمایشگاه چاینا پلاس شانگهای

  • پرواز ماهان
  • ویزای چین (گروهی)
  • اقامت در هتل 4 ستاره به‌همراه صبحانه
  • ترانسفر فرودگاهی و نمایشگاهی
  • بیمه مسافرتی
  • تور لیدر

مکان برگزاری نمایشگاه چاینا پلاس

محل برگزاری نمایشگاه بین المللی چاینا پلاس در شهر شانگهای چین است. این نمایشگاه امسال در در بازه زمانی 23 تا 26 آوریل 2024 (۴ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مرکز همایش ملی شانگهای (Shanghai National Exhibition & Convention Center یا به اختصار NECC) برگزار خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در نمایشگاه چاینا پلاس

سازمان‌های خدماتی، کارگزاران، تولیدکننده‌ها و توزیع‌کننده‌ها بازدیدکننده‌های اصلی چاینا پلاس هستند که در حوزه‌های مختلف صنایع ماشین‌سازی، ساختمان‌سازی، لاستیک و پلاستیک فعالیت دارند. فعالان عرصه خودروسازی، تجهیزات ورزشی، بسته‌بندی، ارتباطات و اطلاعات، شهرسازی و مواد شیمیایی خام نیز از دیگر بازدیدکننده‌ها و شرکت‌کنندگان نمایشگاه بین المللی چاینا پلاس هستند.

چاینا پلاس در کنار غرفه‌هایی که به نمایش تولیدات پلاستیک و لاستیک شرکت‌کننده‌ها اختصاص دارند، سمینارهای تخصصی نیز در بخش جنبی برگزار می‌کند که در آن شرکت‌کننده‌ها تازه‌ترین فناوری‌های بکار رفته برای تولید محصولاتشان را عرضه می‌کنند. در حال حاضر چاینا پلاس سکوی پرش مهمی در عرصه واردات و صادرات ماشین‌آلات تولید پلاستیک، تجهیزات جانبی و مواد موردنیاز برای اتوماسیون به شمار می‌رود.

درباره شانگهای

شهر شانگهای که به اختصار شهر هو نیز نامیده می شود، کلان شهری است مدرن و دیدنی با آسمان خراش هایی خوش تراش و باشکوه که در نزدیکی طولانی ترین رودخانه آسیا، رودخانه تماشایی یانگ تسه آشیانه ساخته است. این شهر تماشایی که مرکز فرهنگی و قطب شرقی اقتصاد و داد و ستد در کشور پهناور چین به حساب می آید، با زیبایی های مسحورکننده مناظر طبیعی خود و جلوه شگفت انگیز معماری خاص و منحصربفردی که از ترکیب دو معماری متفاوت مدرن و سنتی حاصل گردیده، توانسته است لقب پاریس شرق و مروارید خاور زمین را به خود اختصاص دهد و به مقصدی محبوب و پرطرفدار برای خریداران بلیط هواپیما خارجی مبدل گردد

چرا بازدید از شانگهای پیشنهاد می شود؟

• بدلیل داشتن انبوهی از اماکن باستانی و جاذبه های تاریخی، مکان بسیار مطلوبی برای شیفتگان مقاصد باستانی به حساب می آید.
• تنوع فرهنگی موجود در شانگهای موجب پدیدار شدن گونه متفاوت و منحصربفردی از ادبیات و هنر شده و این شهر را به شهری متنوع و رنگارنگ مبدل ساخته است.
• از معماری خیره کننده و شگفت انگیزی برخوردار بوده و برخی از بلندقامت ترین سازه های جهان را در خود جای داده است.
• وجود وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و باکیفیت امکان گشت و گذار در این شهر را با صرف کمترین هزینه امکان پذیر ساخته است.

تاریخچه شانگهای

برخلاف برخی از شهرهای کهن و بااصالت کشور باستانی چین، شهر شانگهای تاریخچه چندان بلندبالایی ندارد و حدود یک قرن است که نام آن سر زبان ها افتاده است. باورش سخت است، اما شهر دیدنی شانگهای، شهری که در سال های اخیر به مقصد اصلی بسیاری از گردشگران مبدل شده و توانسته است در مدت زمانی اندک، هویتی مستقل از کشور چین و نام و آوازه ای فراتر از این کشور را برای خود دست و پا کند، در چیزی حدود دویست سال قبل تنها دهکده کوچکی برای ماهیگیری بوده است. در حقیقت دوران شکوفایی شانگهای زمانی فرا رسید که انگلستان حق امتیاز بهره برداری از این مکان را پس از پیروزی در نخستین جنگ افیون در سال ۱۸۴۲ بدست آورد و پس از مدتی کوتاه انقلابی باور نکردنی را در این شهر بوجود آورد. پس از این واقعه درب های تجاری شانگهای به روی قدرت های جهان گشوده شد و این شهر دیدنی به قطب اصلی تولید کتان و یکی از پررونق ترین و قدرتمندترین شهرهای آسیا مبدل شد. این رشد و شکوفایی تا سال ۱۹۳۷ و تا زمان پیروزی ژاپنی ها در نبردی چند ماهه ادامه یافت. اما پس از فتح این شهر توسط ژاپن، دوران افول شانگهای آغاز گشت و چندی پس از پیروزی کمونیست ها در جنگ های داخلی، شانگهای که زمانی قطب اصلی تجارت و تفریح در شرق آسیا بود، رکودی بی سابقه را تجربه کرد؛ رکودی که آثار آن هنوز نیز پس از گذشت دهه ها در این شهر مشهود بوده و موجب شده است که شانگهای، شهری که در سال ۱۹۳۰ با فاصله بسیار زیادی موفق ترین و پررونق ترین شهر آسیا بود، برای کسب مجدد این عنوان با شهرهای توکیو، بانکوک و هنگ کنگ در رقابت باشد.

جغرافیا و آب و هوای شانگهای

شانگهای از شهرهای بندری چین است که در بخش جنوبی رودخانه باشکوه یانگ تسه و در کرانه رودخانه هوانگ پو واقع شده است. این شهر دیدنی که به لطف موقعیت مکانی بسیار مناسب خود، از وجود منابع آبی فراوانی بهره جسته، به عنوان بخشی از حوضه آبریز دریاچه مشهور تایهو شناخته می شود و از مواهب طبیعی فراوانی نظیر رودها و دریاچه ها و همچنین کانال های آب بی شماری بهره مند گشته است. در مورد آب و هوای این شهر باید گفت که شانگهای بدلیل واقع شدن در منطقه نیمه گرمسیری، تابستان هایی نسبتا گرم و شرجی و زمستان هایی سرد و بارانی دارد. میانگین دمای سالانه مرکز شهر شانگهای ۱۵.۸ درجه سانتی گراد بوده، حال آن که میانگین دمای حومه این شهر برابر با ۱۵.۲ درجه سانتی گراد در سال است.

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای به این امر بستگی دارد که چه هدفی را از خرید بلیط هواپیما شانگهای و سفر به این شهر دنبال می کنید: چنانچه محدودیت زمانی و مالی ندارید و برای گردش و تفریح از این شهر دیدنی بازدید می کنید، فصل بهار برای سفر به شانگهای بسیار مناسب است. شانگهای در این فصل از سال بسیار تماشایی و جذاب بوده و از هوایی مطبوع و دلپذیر برخوردار است. اما به خاطر داشته باشید که فصل بهار از فصول پرتردد برای سفر به شانگهای به حساب می آید و برای افرادی که بودجه محدودی برای سفر به این شهر دیدنی دارند، چندان مطلوب نیست. از دیگر زمان های مناسب برای سفر به شانگهای، فصل پاییز است. شانگهای در پادشاه فصل ها، جلوه شگفت انگیز و خیره کننده طبیعت هزار رنگ و دلفریب خود را به نمایش می گذارد و چشمان شیفتگان طبیعت را از مناظر رویایی و مسحورکننده خود لبریز می کند. سفر به شانگهای در این فصل از سال نه تنها بسیار مقرون بصرفه است، بلکه بدلیل کاهش ازدحام گردشگران، فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای را بدون انتظار در صف های طولانی امکان پذیر می سازد. 

جاهای دیدنی شانگهای

بی‌دلیل نیست که این شهر خوش آوازه را پاریس خاور زمین می نامند؛ شانگهای در همان برداشت اول نیز قادر است شما را تحت تاثیر شگفتی های خارق العاده و کم نظیر خود قرار دهد: از سازه های رکوردشکن و مدرنی که زیبایی و شکوه را به جلوه این شهر بخشیده اند گرفته تا اماکن باستانی و مراکز فرهنگی که تاریخ پرفراز و نشیب این شهر را روایت می کنند، شانگهای از جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی و فرهنگی لبریز شده است. کافی است با رزرو آنلاین بلیط هواپیما، چند روزی در این شهر اقامت کنید و اجازه دهید تا این شهر دل انگیز زیبایی های خود را آهسته برشما نمایان سازد، آنگاه خواهید دید که دل کندن از آن بسیار دشوار خواهد بود.

برخی از دیدنی ترین امکان گردشگری این شهر شگفت انگیز عبارتند از:

• منطقه توریستی و تاریخی دی باند (The Bund)
• مرکز هنری پروپاگاندا پوستر (Propaganda Poster Art Centre)
• شهر باستانی و هزار ساله کیبائو (Qibao)
• پارک فوکسینگ (Fuxing Park)
• باغ گیاه شناسی یو (Yu Garden)
• بازار گل ها و پرندگان کائوجیادو (Caojiadu Flower and Bird Market)
• موزه علوم و تکنولوژی شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)
• معبد لونگهوا (Longhua Temple)
• جزیره چونگ مینگ (Chongming Island)
• کلیسای جامع زوجیاهوی (Xujiahui Cathedral)


فرودگاه های شانگهای


مسئولیت نقل و انتقال مسافران شانگهای در سفرهای هوایی بر دوش دو فرودگاه بین المللی و بسیار مدرن زیر است:
فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای: این فرودگاه در بخش شرقی شهر شانگهای واقع شده و در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر شانگهای قرار گرفته است. مساحت فرودگاه بین المللی پودونگ (Pudong International Airport) حدود ۴۰ کیلومتر مربع بوده و با جابجایی بیش از ۶۰ میلیون مسافر در هر سال، شاهراه اصلی ورود گردشگران خارجی و خریداران بلیط هواپیما شانگهای به کشور چین است.
فرودگاه بین المللی هونگچیائو: این فرودگاه در غرب شانگهای و در فاصله ۱۳ کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. با وجود اینکه فرودگاه بین المللی هونگچیائو (Hongqiao Airport) خطوط محدودی را نیز برای پروازهای خارجی در نظر گرفته، اما از این فرودگاه بیشتر برای پروازهای داخلی استفاده می شود و برای پروازهای خارجی، فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که این فرودگاه با انتقال بیش از ۸ میلیون مسافر در سال، جزء پررفت و آمدترین فرودگاه های کشور چین محسوب می شود و در زمره پرطرفدارترین فرودگاه های کشور چین برای پروازهای داخلی قرار دارد.

درباره دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند شانگهای را می‌توان از جذابیت‌های شهر شانگهای چین عنوان کرد. این جاذبه تفریحی چیزی شبیه دیزنی لند پاریس است و اگر شما قصد بازدید از آن را دارید، می‌توانید در این متن از بخش‌های مختلف آن اطلاعات کافی را به دست آورید. جاهای دیدنی شانگهای همواره برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار بوده است، دیزنی لند شانگهای را می‌توان مجموعه‌ای عنوان کرد که چه کودکان و چه بزرگ‌سالان از گردش در آن لذت می‌برند. دیزنی لند در منطقه چوآن شا نیو تاون بودونگ ساخته شده است. دیزنی لند از جمله بخش‌های شاد جهان است که می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. بخش‌های مختلف پارک، برگزاری برنامه‌های جالب و جذاب و داشتن رکوردهای مختلف و متعدد از جمله جذابیت‌های این بخش از شهر شانگهای است.  به مقصد شانگهای می‌توانید نسبت به گشت‌وگذار در این جاذبه دیدنی اقدام کنید و در بخش‌های مختلف آن سرگرم شوید. این دیزنی لند آنچه که از سایر سازه‌های مشابه به خودش اضافه‌تر دارد، وجود اصالت چینی در معماری و بخش‌های مختلف آن است. شخصیت‌های داستانی جالب و جذابی را نیز در این پارک می‌توانید ببینید. با ما تا انتهای متن همراه باشید تا از این جاذبه شگفت‌انگیز اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.

چرا بازدید از دیزنی لند شانگهای پیشنهاد می‌شود؟

• این مجموعه دارای بخش‌های مختلف است که ساعت‌ها بازدید از آن کافی نیست و قطعاً خواهان گذراندن وقت بیشتر خواهید بود.
• این مجموعه طوری ساخته شده است که هم کودکان و هم بزرگ‌سالان دوست دارند در آن بگردند و لذت ببرند.
• هفت تم در پارک‌های مختلف آن وجود دارد که می‌توانید در آن عکس بگیرید و شخصیت‌های داستانی مختلف را در صحنه‌های بازسازی شده بصورت واقعی ببینید.
• محل خرید و رستوران نیز در این مجموعه وجود دارد.

تاریخچه دیزنی لند شانگهای

ساخت دیزنی لند شانگهای با سرمایه‌گذاری عظیمی در سال ۲۰۰۹ شروع شد. در ابتدا و طبق پیش‌بینی‌ها مقرر شده بود تا این پارک در سال ۲۰۱۵ بطور کامل ساخته شود ولی ساخت آن تا سال ۲۰۱۶ به طول انجامید. این پروژه با همکاری شرکت دیزنی و گروه شندی شانگهای ساخته شده است. این پروژه توریستی با سرمایه ۷۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

موزه شانگهای، یکی از مدرن‌ترین موزه‌های کشور چین است که جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی این کشور نیز محسوب می‌شود. این موزه معروف و غنی در میدان مردم (People’s Square) قرار دارد و در میان گردشگران و توریست‌ها مشهور است. درواقع، موزه شانگهای به‌عنوان موزه هنرهای مردمی چین باستان شناخته می‌شود و هم از نظر وسایل و ساختمان در دنیا معروف گشته است. ساختمان فعلی این موزه با ارتفاعی نزدیک به ۳۰ متر موردتوجه همگان قرار می‌گیرد. موزه شانگهای در مرکز شهر شانگهای قرار دارد و با بازدید از این موزه با ابزار و وسایل مربوط به خرد و فلسفه چین قدیم آشنا خواهید شد.

• موزه شانگهای

یکی از غنی‌ترین و کامل‌ترین موزه‌هایی است که در آن اشیای ارزشمندی به نمایش گذاشته‌شده است.
• موزه شانگهای یکی از پربازدیدی‌ترین موزه‌های کشور چین به شمار می‌رود و مراسمات مهم تاریخی و باستان‌شناسی در این محل برگزار می‌شود.
• این موزه جزو جاهایی است که توریست‌ها در روزهای اول سفرشان بازدید می‌کنند.
• یکی از مشهورترین آثار جهانی به نام آینه شفاف برنزی متعلق به سلسله هان در این موزه نگهداری می‌شود.

تاریخچه موزه شانگهای

در ابتدا، در این موزه در سال ۱۹۵۲ میلادی از گردشگران و توریست‌ها استقبال کردند و حدوداً تا ۷۰ سال پیش در مکان باشگاه اسپریس واقع‌شده بود، اما تقریباً ۴۰ سال بعد از بازگشایی تصمیم بر آن شد تا مکان Shanghai Museum تغییر یابد و در زمین متعلق به روسای دولت وقت شانگهای عملیات ساخت‌وساز ساختمان جدید موزه شانگهای در سال ۱۹۹۳ آغاز گردید و بعد از اتمام نیز وسایل این موزه به‌طور کامل انتقال داده شد که از سال ۱۹۹۶ برای بازدید عمومی آماده گردیده است. همان‌طور که می‌دانید، کشور چین از لحاظ آثار تاریخی و ارزشمند بسیار غنی است، درواقع این کشور دارای موزه‌های زیادی است که نه تنها در کشور چین بلکه در قاره آسیا و دنیا نیز شهرت دارند. موزه شانگهای چین نشان‌دهنده هنرهای مردم در چین باستان و تولیدات آنان است و یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های مربوط به هنرهای تاریخی مردم چین از زمان باستان تابه‌حال را شامل می‌شود که به نمایش عمومی گذاشته‌شده‌اند.

معماری موزه شانگهای

گنبد گرد و زمین مربع شکل در این موزه نشان‌دهنده فلسفه آسمان کروی و زمین مربع از چین باستان است. درواقع، موزه شانگهای ترکیبی از معماری برجسته فرهنگ سنتی و مدرن است که همین امر سبب گشته تا در میان بسیاری از موزه‌های جهان منحصربه‌فرد باشد. شاید در نگاه اول معماری آن را به طراحان قدیمی و مشهور چین ربط دهید، اما نکته جالب‌توجه این است که این ساختمان توسط یکی از ساختمان‌سازان محلی در شانگهای ساخته‌شده است و همین معمار ساده محلی با درک و تصور عالی از مردم چین و فرهنگ باستانی‌شان چنین ساختمانی را ساخته است. توریست‌ها و گردشگران در طی سال با خرید بلیط هواپیما عازم کشور چین می‌شوند و در همان روزهای اول سفرشان از این موزه بی‌نظیر بازدید می‌کنند. ساختمان موزه شانگهای نزدیک به ۱۲۰ هزار اثر تاریخی را در خود جای‌داده است.

باغ یو (باغ یویوان)

در منطقه هوانگ پو شانگهای، در نقطه ای در محدوده شهر قدیمی واقع شده است. این تنها باغ کلاسیک چینی در منطقه مرکز شهر است و زمانی باغی خصوصی برای مقامات سلسله مینگ بود. این باغ تقریباً دو هکتار را شامل می شود و شامل مسیرهای متلاطم مختلف، غرفه های متعدد و گیاهان باستانی است. این باغ مکان خوبی برای فرار از شهر شلوغ و مدرن است. به صدها پلاک و کتیبه نوشته شده توسط افراد مشهور و همچنین مجموعه ای از حکاکی های سنگی پارک توجه داشته باشید. بازار یویوان، واقع در نزدیکی Yu Garden، برای خرید عتیقه جات و سوغاتی بسیار خوب است. اعتقاد بر این است که باغ یو بیش از ۴۰۰ سال پیش در سلسله مینگ ساخته شده است. چیدمان عالی، مناظر زیبا و سبک هنری معماری باغ ، باغ را به یکی از نقاط برجسته شانگهای تبدیل کرده است

چرا بازدید از باغ یو پیشنهاد می شود؟

• این باغ یکی از مکان های محبوب برای عکاسی است.
• باغ یو بزرگ ترین باغ در چین و یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در شانگهای است.
• معماری کلاسیک چینی و طراحی چشمگیر این باغ چشم ها را خیره می کند.
• برای کسانی که به دنبال نگاهی گذرا به چین باستان هستند، همان طور که در فیلم ها و کتابها نشان داده شده است، این مکان گزینه بسیار مناسبی است.

درباره معبد جید بودا

در قسمت غربی شانگهای، شهری بسیار مدرن و پررونق، معبد جید بودا وجود دارد. این معبد که در وسط شانگهای واقع شده است و معبد یوفو نیز نامیده می‌شود، سالانه بیش از ۲ میلیون بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند. این معبد به واسطه دو مجسمه مشهور بودا شناخته می‌شود. مجسمه اول بودای نشسته است که با سنگ‌های گران‌بها و زمرد تزئین شده است. مجسمه دوم بودای دراز کشیده است که از سنگ‌های مرمر و یشم سفید ساخته شده و با گوهرهای قیمتی تزئین شده است.
معبد جید بودا شانگهای
در طول سال نو قمری (معمولاً فوریه)، Jade Buddha Temple بسیار شلوغ است، زیرا حدود ۲۰۰۰۰ بودایی چینی برای دعا جمع می‌شوند. این معبد معروف روزانه هزاران بازدیدکننده و نمازگزار را پذیرا است و اکنون در طول سفر شانگهای به یک جاذبه دیدنی تبدیل می‌شود. معبد جید بودا مکان خوبی برای رفتن است چه بودایی باشید چه نباشید، این مکان فضایی آرام و و متعالی به جامعه شلوغ مدرن ما می‌افزاید. پیشنهاد می‌شود که در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شانگهای فرصت بازدید از این معبد زیبا را از دست ندهید.

چرا بازدید از معبد جید بودا پیشنهاد می‌شود؟

• محل پرستش محبوب بوداییان در شهر شلوغ شانگهای و جاذبه اصلی گردشگری این شهر است.
• معبد جید بودا، مانند بسیاری از معابد مدرن در چین، از سنت‌های این سرزمین سرچشمه می‌گیرد.

تاریخچه معبد جید بودا

در دوران امپراتور گوانگ شو در سلسله چینگ (۱۸۷۵-۱۹۰۸)، هوی ژن، یک راهب از کوه پوتو از طریق دو کوه معروف چینی، کوه ووتای و کوه امی، به زیارت تبت رفت. پس از تبت، او به هند رفت و سپس به برمه رسید. هنگامی که در برمه بود، آقای Chen Jun-Pu، مقیم چینی خارج از کشور در برمه، بودجه‌ای را برای یافتن سنگ‌های یشم با کیفیت بالا، که بعداً بر روی پنج مجسمه بودای یشمی حک شده بود، اهدا کرد. سپس هوی ژن مجسمه‌ها را به چین منتقل کرد. هنگامی که او از طریق شانگهای سفر می‌کرد، دو مجسمه در شهر جیانگ وان شانگهای باقی گذاشت، یکی بودای نشسته بود و دیگری بودای دراز کشیده بود. در اینجا هوی ژن توانست معبدی را با کمک‌های مالی اختصاص داده شده بسازد و مدت کوتاهی پس از آن درگذشت. این معبد در جریان قیام ۱۹۱۱ اشغال شد و مجسمه‌ها به Maigen Road منتقل شدند. در سال ۱۹۱۸، معبد اصلی در جنگ تخریب شد. سپس معبد در مکان فعلی توسط Ke Chen ساخته شد و توسط شنگ شوان هوآی اهدا شد. آقای شنگ شوان هوآی یکی از مقامات ارشد دربار بود و پدر و عمویش از شاگردان بودایی وارسته بودند. بازسازی ازسال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۸ طول کشید و پس از اتمام به معبد بودایی جید تغییر نام داد. این تنها صومعه بودایی کامل حفظ شده در شانگهای در طول انقلاب فرهنگی بود. در سال ۱۹۷۸، معبد برای عموم باز شد. از سال ۱۹۸۱، فعالیت‌های حقوقی مختلفی در معبد برگزار شد که چاپ و انتشار برخی از کتاب‌های مقدس یکی از آن‌ها بود.

درباره برج مروارید خاور

برج مروارید خاور یا برج مروارید شرقی شانگهای با حال و هوای فضایی خود در میان ساختمان‌های نمادین منطقه شلوغ پودانگ شانگهای خودنمایی می‌کند و در کنار رودخانه هانگ پو واقع شده است. این برج همچنان به عنوان یک برج رادیویی و تلویزیونی فعالیت می‌کند و سیگنال‌هایی را در حدود ۳۰ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی در سراسر شانگهای ارسال می‌کند. در شب، یک نمایش نور سه بعدی، برج را در برابر خط افق مشهور منطقه روشن می‌کند. بازدیدکنندگان از برج مروارید خاور می‌توانند با آسانسورهای دو طبقه بالا و پایین روند. این برج دارای ۶ آسانسور است که دو آسانسور آن می‌تواند حداکثر پنجاه نفر را با سرعت هفت متر در ثانیه نگه دارد. متصدیان آسانسور در هنگام صعود مقدمه‌ای برای برج مروارید به زبان‌های انگلیسی و چینی قرائت می‌کنند. پس از رسیدن به مقصد، از انواع فعالیت‌های موجود شگفت زده خواهید شد زیرا حوزه‌ها و ستون‌های مختلف در واقع مکان‌های دیدنی، تجاری و تفریحی را در خود جای داده‌اند.

خیابان نانجینگ شانگهای

جاده نانجینگ جاده‌ای در شانگهای است که بخش شرقی آن منطقه خرید اصلی شانگهای است. این خیابان به همراه خیابان پنجم، خیابان آکسفورد، خیابان ارچارد، خیابان تاکشیتا و شانزه لیزه یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های خرید جهان است. نام این خیابان از شهر نانجینگ، مرکز استان جیانگ سو در همسایگی شانگهای و پایتخت ملی سابق جمهوری چین گرفته شده است. جاده نانجینگ امروزی شامل دو بخش، جاده نانجینگ شرقی و جاده نانجینگ غربی است.
برج شانگهای، معبد جید بودا و میدان مردم شانگهای از جمله جاذبه‌های گردشگری نزدیک این خیابان هستند که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته‌اند. بیش از ۶۰۰ کسب و کار در این خیابان مارک‌های معروف بی‌شماری را با کیفیت برتر و مدهای جدید ارائه می‌دهند

جاده نانجینگ غربی


جاده نانجینگ غربی، در نزدیکی معبد جینگ‌آن، در سال ۱۸۶۰ به‌عنوان جاده حباب چاه ساخته شد. این جاده زمانی یکی از مناطق مسکونی برتر شانگهای بود، اما در ده سال گذشته شاهد توسعه مداوم بوده است. این منطقه اکنون میزبان چندین هتل پنج ستاره، مراکز خرید مجلل، رستوران‌ها و ساختمان‌های اداری است. اخیرا، این منطقه از ساخت خط ۷ مترو که با خط ۲ در ایستگاه معبد جینگ آن متصل می‌شود، بهره مند شده است. بسیاری از بوتیک‌های کالاهای لوکس، مد و مارک‌های ورزشی در خیابان نانجینگ غربی واقع شده‌اند.

مرکز مالی جهانی شانگهای

در منطقه پودونگ شانگهای واقع شده است و مرکزی برای اطلاعات و خدمات مالی است. در اینجا اطلاعات و منابع مالی، دو جریان بزرگ شکل دهنده قرن بیست و یکم به هم نزدیک شده و مغناطیس قدرتمندی را ایجاد می کنند. علاوه بر اطلاعات و منابع مالی، جریان های اقتصادی و فرهنگی شرق و غرب همگی به این مرکز کشیده شده است و در آنجا با یکدیگر تعامل دارند و جریانات جدیدی را ایجاد می کنند که به روزگار ما انرژی می بخشد. مرکز مالی جهانی شانگهای نزدیک به برج شانگهای و برج جین مائو است و با هم ساختمان های سه گانه اولین گروه آسمان خراش های فوق العاده جهان را تشکیل می دهند. همچنین این ساختمان در نزدیکی برج مروارید شرقی قرار دارد که این منطقه را به مکانی دیدنی برای بازدیدکنندگان شانگهای تبدیل کرده است. این آسمان خراش تا سال ۲۰۱۴ بلندترین ساختمان در شانگهای بود و امروزه پنجمین برج بلند چین است و یکی از جاذبه های گردشگری برجسته در شانگهای به شمار می آید. در صورت خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به شانگهای پیشنهاد می شود که در کنار سایر جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این شهر از Shanghai World Financial Center نیز دیدن کنید.

چرا بازدید از مرکز مالی جهانی شانگهای پیشنهاد می شود؟


• دهمین برج بلند دنیا است.
• معماری بی نظیر آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
• مجتمع مالی جهانی شانگهای بلندترین مرکز رصدی جهان با ارتفاع ۴۷۲ متر را در خود جای داده است.

تاریخچه مرکز مالی جهانی شانگهای


ساخت و ساز این برج در ابتدا در سال ۱۹۹۷ آغاز شد، اما به دلیل بحران اقتصادی آسیا که در آن زمان رخ داد، ساخت و ساز متوقف شد. متعاقبا این طرح برای مطابقت با آخرین مشخصات مورد نیاز موسسات مالی بین المللی مورد بازنگری قرار گرفت و در سال ۲۰۰۳ ساخت و ساز آن از سر گرفته شد. این ساختمان در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۷ پس از نصب آخرین تیر فولادی به ارتفاع کامل ۴۹۲ متر رسید. پانل های روکش نهایی در اواسط ژوئن ۲۰۰۸ نصب شد و نصب آسانسور در اواسط ژوئیه به پایان رسید. مرکز مالی جهانی شانگهای در ۱۷ جولای ۲۰۰۸ کامل و رسما در ۲۸ آگوست افتتاح شد. در ۳۰ آگوست ۲۰۰۸، طبقات برج برای عموم باز شد.

معماری مرکز مالی جهانی شانگهای


این مکان در محوطه برجسته ای به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع و ۱۰۱ طبقه در مجاورت برج جین مائو، در خیابان قرن ۱۰۰ قرار دارد. این ساختمان دارای ساختار ترکیبی از بتن و فولاد است. آسمان خراش در پایین پهن است و با بالا آمدن باریک تر می شود. اضلاع کج آن در بالا به هم می رسند و مستطیلی را تشکیل می دهند. این ساختمان در شیشه آینه ای دوجداره قرار گرفته است. مرکز مالی جهانی شانگهای دارای سه عرشه مشاهده است: طبقه ۹۴، طبقه ۹۷ و طبقه ۱۰۰. عرشه مشاهده طبقه ۱۰۰ شامل یک پیاده رو از شیشه است که می توانید آن را تا طبقه های پایین مشاهده کنید، به علاوه نماهایی از رودخانه هوانگپو نیز دارد. دیافراگم بالای ساختمان دارای دهانه ای شبیه ذوزنقه است. این دیافراگم فشار باد بر ساختمان را کاهش می دهد. دیافراگم به مرکز مالی جهانی شانگهای نام مستعار “”در بازکن بطری”” می دهد. مرکز خرید و رستوران ها بین طبقات دوم و سوم B مرکز مالی جهانی شانگهای قرار دارند. بین طبقات سوم، پنجم، هفتم تا هفتاد و هفتم، دفاتر، اتاق های کنفرانس و مناطق تجاری مرکز مالی جهانی شانگهای قرار دارد. کمی بالاتر، از طبقه هفتاد و نهم تا نود و سوم، هتل پارک حیات و امکانات دقیق آن را خواهید دید.

شهرک ژوجیاجیاو | Zhujiajiao

بگذارید این طور بگوییم که هرکس که به شانگهای سفر می کند باید حتما از یکی از شهرک های آبی شهر دیدن کند تا سفرش تکمیل شود. شهرک ژوجیاجیاو یکی از بهترین شهرک های آبی است که با این که بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت دارد به خوبی مراقبت و نگهداری شده است. بازدیدکنندگان سوار بر قایق های چوبی سنتی می شوند و در کانال های آبی از وسط خانه ها و از زیر بیش از ۳۵ پل سنگی قدیمی عبور می کنند. بله، این شهر شاید شما را تا حدی به یاد ونیز ایتالیا بیندازد و حقیقتا هم هردو بسیار رمانتیک و زیبا هستند. در این منطقه جا دارد از باغ kezhi، بزرگ ترین باغ یادبود ژوجیاجیاو هم دیدن بفرمایید.

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

تور کره جنوبی پر طرفدار ترین تور بین ایرانیان کره جنوبی یک کشور مدرن صنعتی می باشد که در کمتر از نیم قرن تبدیل به

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور چایناپلاس شانگهای 2024

هلدینگ گردشگری پارسا گشت