تور چین با پرواز ماهان

تور چین

راحت ترین مرحله خرید تور چین، اخذ ویزای این کشور می‌باشد! در مدت زمان 7 روز کاری به درخواست ویزای چین شما جواب داده می‌شود. به هیچ عنوان تابستان فصل مناسبی برای سفر به چین نیست. چرا که در این بازه زمانی گرفتار طوفان‌های تابستانی خواهید شد. برای سفر به کشور چین لزومی به ارائه ضمانت نامه بانکی نیست. فقط ایرلاین‌های ماهان و CZ از تهران به سمت چین پرواز دارند و اکثر این پروازها در شهر پکن به زمین می‌نشیند.

  •  

نرخ ویزای تک چین

اخذ ویزا چین بدون حضور مسافر در سفارت به صورت کاملاvip

ویزاچین با دعوت نامه+ بلیط

ویزاچین بدون دعوت نامه+بلیط

185دلار

120دلار

ویزاچین با دعوت نامه

ویزاچین بدون دعوت نامه

200دلار

140دلار

از 26 اردیبهشت ماه هر هفنه

3شب شانگهای+4شب پکن

شرایط اخذ ویزای چین؛ راه سختی در پیش نخواهید داشت!

با توجه به اینکه کشور چین شرایط پناهندگی ندارد، شرایط سختی برای اعطا ویزا تعیین نکرده است. اصل پاسپورت متقاضی (با 2 صفحه خالی روبرو هم)، 2 قطعه عکس 6×4 رنگی تمام رخ و با پس زمینه سفید، گواهی تمکن مالی (حداقل 35,000,000 تومان برای هر نفر)، فرم تکمیل شده درخواست ویزای چین به همراه بیمه مسافرتی از مدارک درخواست ویزای چین می‌باشد. ویزای چین حتما باید از سوی کارگزاری اقدام شود و در مدت زمان 7 روز به درخواست آن از سوی سفارت پاسخ داده می‌شود. ویزای چین به درخواست متقاضی در مدت اعتبار 1 ماهه توریستی، 1 ماهه تجاری، 6 ماهه تجاری و 1 ساله تجاری صادر می‌شود.

شهر شانگهای

شهر شانگهای که به اختصار شهر هو نیز نامیده می شود، کلان شهری است مدرن و دیدنی با آسمان خراش هایی خوش تراش و باشکوه که در نزدیکی طولانی ترین رودخانه آسیا، رودخانه تماشایی یانگ تسه آشیانه ساخته است. این شهر تماشایی که مرکز فرهنگی و قطب شرقی اقتصاد و داد و ستد در کشور پهناور چین به حساب می آید، با زیبایی های مسحورکننده مناظر طبیعی خود و جلوه شگفت انگیز معماری خاص و منحصربفردی که از ترکیب دو معماری متفاوت مدرن و سنتی حاصل گردیده، توانسته است لقب پاریس شرق و مروارید خاور زمین را به خود اختصاص دهد

چرا بازدید از شانگهای پیشنهاد می شود؟

• بدلیل داشتن انبوهی از اماکن باستانی و جاذبه های تاریخی، مکان بسیار مطلوبی برای شیفتگان مقاصد باستانی به حساب می آید.
• تنوع فرهنگی موجود در شانگهای موجب پدیدار شدن گونه متفاوت و منحصربفردی از ادبیات و هنر شده و این شهر را به شهری متنوع و رنگارنگ مبدل ساخته است.
• از معماری خیره کننده و شگفت انگیزی برخوردار بوده و برخی از بلندقامت ترین سازه های جهان را در خود جای داده است.
• وجود وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و باکیفیت امکان گشت و گذار در این شهر را با صرف کمترین هزینه امکان پذیر ساخته است.

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای به این امر بستگی دارد که چه هدفی را از خرید بلیط هواپیما شانگهای و سفر به این شهر دنبال می کنید: چنانچه محدودیت زمانی و مالی ندارید و برای گردش و تفریح از این شهر دیدنی بازدید می کنید، فصل بهار برای سفر به شانگهای بسیار مناسب است. شانگهای در این فصل از سال بسیار تماشایی و جذاب بوده و از هوایی مطبوع و دلپذیر برخوردار است. اما به خاطر داشته باشید که فصل بهار از فصول پرتردد برای سفر به شانگهای به حساب می آید و برای افرادی که بودجه محدودی برای سفر به این شهر دیدنی دارند، چندان مطلوب نیست. از دیگر زمان های مناسب برای سفر به شانگهای، فصل پاییز است. شانگهای در پادشاه فصل ها، جلوه شگفت انگیز و خیره کننده طبیعت هزار رنگ و دلفریب خود را به نمایش می گذارد و چشمان شیفتگان طبیعت را از مناظر رویایی و مسحورکننده خود لبریز می کند. سفر به شانگهای در این فصل از سال نه تنها بسیار مقرون بصرفه است، بلکه بدلیل کاهش ازدحام گردشگران، فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری شانگهای را بدون انتظار در صف های طولانی امکان پذیر می سازد.

برخی از دیدنی ترین امکان گردشگری این شهر شگفت انگیز عبارتند از:

• منطقه توریستی و تاریخی دی باند (The Bund)
• مرکز هنری پروپاگاندا پوستر (Propaganda Poster Art Centre)
• شهر باستانی و هزار ساله کیبائو (Qibao)
• پارک فوکسینگ (Fuxing Park)
• باغ گیاه شناسی یو (Yu Garden)
• بازار گل ها و پرندگان کائوجیادو (Caojiadu Flower and Bird Market)
• موزه علوم و تکنولوژی شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)
• معبد لونگهوا (Longhua Temple)
• جزیره چونگ مینگ (Chongming Island)
• کلیسای جامع زوجیاهوی (Xujiahui Cathedral)

باغ یو (باغ یویوان) در منطقه هوانگ پو شانگهای

در نقطه ای در محدوده شهر قدیمی واقع شده است. این تنها باغ کلاسیک چینی در منطقه مرکز شهر است و زمانی باغی خصوصی برای مقامات سلسله مینگ بود. این باغ تقریباً دو هکتار را شامل می شود و شامل مسیرهای متلاطم مختلف، غرفه های متعدد و گیاهان باستانی است. این باغ مکان خوبی برای فرار از شهر شلوغ و مدرن است. به صدها پلاک و کتیبه نوشته شده توسط افراد مشهور و همچنین مجموعه ای از حکاکی های سنگی پارک توجه داشته باشید. بازار یویوان، واقع در نزدیکی Yu Garden، برای خرید عتیقه جات و سوغاتی بسیار خوب است. اعتقاد بر این است که باغ یو بیش از ۴۰۰ سال پیش در سلسله مینگ ساخته شده است. چیدمان عالی، مناظر زیبا و سبک هنری معماری باغ ، باغ را به یکی از نقاط برجسته شانگهای تبدیل کرده است. 

چرا بازدید از باغ یو پیشنهاد می شود؟

• این باغ یکی از مکان های محبوب برای عکاسی است.
• باغ یو بزرگ ترین باغ در چین و یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری در شانگهای است.
• معماری کلاسیک چینی و طراحی چشمگیر این باغ چشم ها را خیره می کند.
• برای کسانی که به دنبال نگاهی گذرا به چین باستان هستند، همان طور که در فیلم ها و کتابها نشان داده شده است، این مکان گزینه بسیار مناسبی است.

معبد جید بودا

در قسمت غربی شانگهای، شهری بسیار مدرن و پررونق، معبد جید بودا وجود دارد. این معبد که در وسط شانگهای واقع شده است و معبد یوفو نیز نامیده می‌شود، سالانه بیش از ۲ میلیون بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند. این معبد به واسطه دو مجسمه مشهور بودا شناخته می‌شود. مجسمه اول بودای نشسته است که با سنگ‌های گران‌بها و زمرد تزئین شده است. مجسمه دوم بودای دراز کشیده است که از سنگ‌های مرمر و یشم سفید ساخته شده و با گوهرهای قیمتی تزئین شده است.

مرکز تجارت جهانی شانگهای | Shanghai World Financial Center

شانگهای یکی از قطب های مهم اقتصادی جهان است و به همین دلیل، در این کلانشهر آسمان خراش ها و مراکز تجاری و بازرگانی فراوانی وجود دارند. مرکز تجارت جهانی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است که با معماری بی نظیر و مدرنش در چشم انداز شهر کاملا مشخص است. این آسمان خراش ۴۹۲ متری از ۱۰۱ طبقه تشکیل شده که موسسات و شرکت های مالی بین المللی، مراکز خرید بزرگ و هتل های مشهور در همین آسمان خراش قرار دارند. یکی از جذاب ترین بخش های این اسمان خراش برای توریست ها و گردشگران سکوی مشاهده شیشه ای است که در بالاترین قسمت این آسمان خراش قرار گرفته است. بازدیدکنندگان با آسانسور می توانند در چند ثانیه به این سکوی بازدید شیشه ای برسند و از آن جا چشم انداز فوق العاده به شهر داشته باشند.

موزه شانگهای | Shanghai Museum

موزه ها همیشه بهترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ یک منطقه به حساب می آیند. یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای موزه این شهر است که در سطحی جهانی و هم رده با موزه های مشهور جهان قرار می گیرد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن و در میدان مردم واقع شده و در پنج طبقه مجموعه ای ارزشمند و بی نظیر از تاریخ چین باستان را در معرض نمایش عموم قرار می دهد. سکه های باستانی، نقاشی ها و تصویرنگاره های هنرمندان چین باستان، صنایع دستی و ظرف و ظروف سرامیکی نفیس و باارزش و ابزارآلات برنزی و … از جمله اشیاء دیدنی در موزه شانگهای هستند. موزه شانگهای در مجموع بیش از ۱۲۰۰۰۰ شیء و اثر تاریخی را در ۱۱ گالری جداگانه به نمایش گذاشته است.

برج مروارید خاور | Oriental Pearl Tower

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شانگهای باز هم یک آسمانخراش مشهور و بلندمرتبه است. برج مروارید خاور یا اورینتال پرل مشرف به رودخانه هوآنگ پو و در منطقه جدید و مدرن پودونگ ساخته شده است و در چشم انداز شهر خودنمایی می کند. این برج مخابراتی با ۴۶۸ متر ارتفاع در زمان ساختش در دهه ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان در شانگهای به حساب می آمد. برج اورینتال پرل ششمین برج رادیو و تلویزیونی در دنیاست و ۱۵ سکوی مشاهده و یک رستوران گردان در ارتفاع ۲۶۴ متری دارد. یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های این برج، سکوی مشاهده فضای باز است که با کف شیشه ای، تجربه ای منحصربه فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می کند.

پارک دیزنی لند شانگهای | Shanghai Disneyland Park

دو شرکت دیزنی آمریکا و شندی شانگهای با همکاری یکدیگر، پارک تفریحی و موضوعی را در این شهر ساخته اند که مکانی برای تفریح و شادی کودکان و خانواده های این شهر باشد. همچنین گردشگران خارجی که به اینجا می آیند، نه تنها در شهربازی دیزنی لند سرگرم می شوند؛ بلکه تلفیقی از هنر چین و دیزنی را هم خواهند دید. اگر می خواهید در میان جاذبه های گردشگری شانگهای به دیدن دیزنی لند بروید، باید به محله پادانگ در اینجا بروید. برای دسترسی بهتر به این پارک تفریحی و شهربازی هم، ایستگاه مترویی با ۵ دقیقه پیاده روی تا پارک وجود دارد.  از ویژگی های منحصر به فرد این پارک دیزنی، داشتن بزرگ ترین قلعه دیزنی در دنیاست.

درباره پکن

پکن (Peking) که بیجینگ (Beijing) هم نامیده می‌شود، پایتخت کشور چین یا به طور رسمی جمهوری خلق چین است. پکن سومین شهر پرجمعیت جهان است و در شمال کشور چین جای گرفته است. پکن در حال حضر بالغ بر ۲۱ میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت انبوه را در منطقه‌ای به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع جای داده است.
پکن اکنون یکی از مهمترین پایتخت‌های جهان به شمار می‌رود و به جز اقتدار اقتصادی این کشور، تاریخ غنی از فرهنگ، ادبیات و هنر دارد. پکن پس از شانگهای دومین شهر پرجمعیت چین است و مرکز سیاسی و علمی این کشور است.
جاهای دیدنی پکن

پکن از جمله شهرهای گردشگر پذیر و مشهور جهان است. از جمله مشهورترین جاهای دیدنی پکن می‌توان به شهر ممنوعه، معبد بهشت، کاخ تابستانی، معابد مینگ و دیوار بزرگ چین اشاره کرد. شهر سنتی سیهیون که ساختار سنتی خود را حفظ کرده است دیگر جاذبه شهری پکن است.

زمان مناسب برای سفر به پکن

چین کشور گسترده‌ای است و مناطق شهرهای مختلف آن گاه تفاوت‌های زیادی با هم دارد. اما چین به سبب موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای پاییز و زمستان زیبایی است. هر چند بهار و تماشای شکوفه‌های بهاری هم فصل بدی برای سفر به پکن نیست.

درباره شهر ممنوعه و دیدنی های آن

شهر ممنوعه مجموعه‌ای از قصرهای سلطنتی در قلب شهر پکن است. تا سال ۱۹۱۲ میلادی، ورود به این قصر برای مردم ممنوع بود و حتی خانواده سلطنتی اجازه محدود داشتند. در واقع فقط شخص امپراتور می‌توانست وارد تمام بخش‌های این شهر شود. در حال حاضر شهر ممنوعه به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پکن خوشامدگوی بازدیدکنندگان از سراسر جهان است

چرا بازدید از شهر ممنوعه را پیشنهاد می‌کنیم؟

• شهر ممنوعه بزرگ‌ترین قصر امپراتوری جهان بوده و از پربازدیدترین جاهای دیدنی پکن است.
• شهر ممنوعه به مدت ۴۹۲ سال کاخ امپراتوری چین بوده و ۲۴ امپراتور در آن زندگی کرده‌اند.
• این بنا در سال ۱۹۸۷ به دلیل اهمیت و معماری منحصربه‌فردش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
• بیش از یک میلیون اثر هنری کمیاب و ارزشمند در موزه قصر شهر ممنوعه وجود دارد.

پارک بیهای در نزدیکی شهر ممنوعه | Beihai Park

این پارک سلطنتی تاریخی که به دوران قرن ۱۰ میلادی بازمی گردد، در کنار دریاچه بیهای (دریاچه شمالی) ساخته شده است و منظره های بی نظیری را به گردشگران و تماشاچیانش نشان می دهد. پس از اینکه بازدید خود را از شهر ممنوعه تمام کردید و از دروازه شمالی شهر بیرون آمدید، می توانید به پارک بیهای در آن نزدیکی بروید.

در این پارک بزرگ می توانید جاذبه های دیدنی و تماشایی بسیاری پیدا کنید؛ از گلدان های سفالی تاریخی مربوط به قرن دوازدهم میلادی تا ساختمان هایی مربوط به سال ۱۶۹۰ میلادی! آرامگاه ها و بناهای یادبود هنرمندان و افراد مشهور تاریخ چین را هم در اینجا خواهید یافت. بنابراین پیشنهاد می دهیم برای گردشی در عصر و صرف غذاهای چینی به این پارک بروید.

 بازارهای سنتی پکن

بازارهای سنتی پکن نه تنها فرصت خرید سوغاتی کمیاب و گرانبها را با صرف هزینه ای اندک برای خریداران بلیط هواپیما چین فراهم می سازند، بلکه با فضای رنگارنگ و دلنشین خود، سرزندگی و نشاط را به بازدیدکنندگانی که حتی قصد خرید هیچ کالایی را ندارند، می بخشند. در واقع بازارهای سنتی پکن خود، از تماشایی ترین جاهای دیدنی پکن محسوب می شوند و عدم بازدید از آن ها در سفر به پکن، شما را از فرصت کم نظیر تماشای صنایع دستی منحصربفرد مردم این منطقه و همچنین جریان پویای زندگی در این شهر خوش آب و هوا محروم خواهد ساخت. در این مطلب شما با چند مورد از برترین و جذاب ترین بازارهای سنتی پکن که در خیابان هایی مشهور برپا شده اند، آشنا خواهید شد.

بازار گولو دونگ داجیه

چنانچه دوست دارید در میان اجناس ساخته شده در سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۰ غوطه ور شوید، سری به بازار گولو دونگ داجیه (به انگلیسی: Gulou Dong Dajie) واقع در خیابان گولوی شرقی بزنید. این بازار که در محله کهن هوتونگ واقع شده، با دکان های متعدد و متنوع کهنه فروشی های خود، چون ماشین زمانی شما را به چندین دهه قبل می برد و گذشته را پیش چشمان شما زنده می کند. از پوشاک قدیمی گرفته تا اسباب بازی ها، مجلات، پوسترها و بازی ها، گستره وسیعی از اجناس کهنه و قدیمی در این بازار گردهم آمده اند تا دوران خوش گذشته را بازآفرینی کرده و حس نوستالژی را به شما منتقل کنند.

بازار فرهنگی بائوگوسی

برخلاف سایر بازارهای پکن، بازار بائوگوسی کالچر (Baoguosi Culture Market) درست در قلب معبدی بودائی دایر شده است. گفتنی است که این معبد در زمانی در دوران حکمرانی دودمان دیائو (زمانی بین سال ۹۱۷ تا ۱۱۲۵) احداث گردید و به سرعت به بازاری محبوب برای فروش گل و گیاه و کتاب مبدل گردید. گرچه این مکان هنوز ارزش فرهنگی و تاریخی خود را به عنوان معبدی خوش نقش و نگار و کهن حفظ کرده، اما امروزه این معبد به مکانی برای خرید و فروش اجناس کهن و عتیقه مبدل شده است. اگر به جمع آوری سکه، تمبر، کتاب و اسکناس های کهن علاقه دارید، بازدید از بازار فرهنگی بائوگوسی را به هیچ وجه از دست ندهید.

میدان تیان آنمن پکن

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما پکن و سفر به پایتخت زیبای چین، نام میدان تیان آنمن پکن را بارها بشنوید، اصلا نباید تعجب کنید. چراکه Tiananmen Square قلب سنگی پکن و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. در واقع، میدان تیان آنمن پکن با مساحتی بالغ بر ۴۴۰ هزار متر مربع، نه تنها جزو بزرگترین میادین شهر محسوب می‌شود، بلکه گذر تاریخ در این میدان باعث شده که چینی‌ها آن را به عنوان مکانی خاص و منحصر به فرد به گردشگران خود معرفی کنند.

چرا بازدید از میدان تیان آنمن پکن پیشنهاد می‌شود؟

میدان تیان آنمن جزو جاهای دیدنی پکن و یکی از مهم‌ترین میادین این شهر و به نوعی یکی از نمادهای پکن است.
این میدان گنجایش ۶۰۰ هزار نفر را داشته و به همین دلیل معمولا میزبانی مراسم‌های بزرگ پکن را بر عهده دارد.
این میدان صحنه کشتار بسیار بزرگی در تاریخ بوده و به همین دلیل اهمیت تاریخی فراوانی دارد.
در گوشه و کنار میدان تیان آنمن می‌توان چندین جاذبه گردشگری بسیار مهم را تماشا کرد

کاخ تابستانی | The Summer Palace

برای اینکه از مرکز شهر پکن به کاخ تابستانی برسید، باید مسافتی نیم ساعته را با اتوبوس، تاکسی یا ماشین طی کنید. این کاخ و پارک طبقاتی اطرافش یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری پکن هستند که به قرن ۱۲ میلادی بازمی گردند و مساحتی بیش از ۷۰۰ هکتار دارد. هنگامی که وارد این فضای سرسبز و شاداب می شوید، با دریاچه و باغی بزرگ روبرو می شوید که در ۷۰۰ سال پیش ساخته شده اند.

پیشنهاد می دهیم که با راهنمای ماهری برای بازدید از کاخ تابستانی بروید تا مکان های مختلف آن را به شما نشان دهد و تمام جاذبه های کاخ تابستانی پکن را ببینید. جاذبه هایی مانند:

  • کشتی شیفانگ مرمرین به سبک غربی
  • ساختمان حال خوب و عمر طولانی (لشو تانگ)
  • سالن تئاتر بزرگ مربوط به قرن نوزدهم
  • مغازه هایی با صنایع دستی چینی در خیابان سوژو در همان نزدیکی
  • سوار شدن به قایق هایی به شکل اژدها

اطلاعات عمومی شهر هانگژو

هانگژو (به چینی: 杭州 به انگلیسی: Hangzhou) شهری در شرق کشور چین است. این شهر در استان ژجیانگ قرار گرفته است و مرکز این استان است. هانگژو درواقع به‌نوعی مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این استان نیز به شمار می‌آید. هانگژو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراونی برای گردشگران دارد. معروفترین گردشگاه طبیعی آن دریاچه غرب است که در مرکز این شهر قرار گرفته است.

شهر هانگژو در دوران سلسله Song جنوبی (۱۱۲۷-۱۲۷۹) پایتخت کشور چین بوده است. این شهر در گذشته به نام‌های “بهشت روی زمین”، “شهر ابریشم” و “پایتخت چای چینی” نیز شناخته می‌شد. امروزه کیفیت بالای زندگی و بهره‌مندی از بهترین امکانات تفریحی، این شهر را به یکی از بهترین نقاط زندگی در کشور چین تبدیل کرده است.

 

طبیعت زیبای هانگژو و صنعت دریایی

هانگژو شهرت و محبوبیتش را مدیون طبیعت زیبا و اماکن تاریخی است که در دل خود نهفته دارد. شهری با قدمت تاریخی که مارکوپولو هم در سفرنامه‌هایش به زیبایی فوق‌العاده آن اشاره داشته است. اگر تابستان (اواخر خرداد تا اوایل شهریور) را برای سفر به هانگژو انتخاب می‌کنید از همین حالا خود را برای آب‌وهوای بشدت مرطوب و شرجی این شهر آماده کنید. گفتیم که مارکوپولو هم در سفرنامه خود این شهر را زیباترین و باشکوه‌ترین شهر دنیا توصیف کرد. دریاچه مشهور غرب (وست) نیز از ژوئن ۲۰۱۱ در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

از سال ۱۱۲۷ تا سال ۱۲۷۶ که مغول‌ها به چین حمله کنند هانگژو مرکز جنوبی سلسله سونگ (Song Dynasty) بود. با توجه به جمعیت حدود یک میلیونی هانگژو در زمان حمله مغول، می‌توان این شهر را یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا در آن برهه از تاریخ دانست. هانگژو اما در بخش تجارت و صنعت دریایی به خاطر رسوب‌گذاری و آبرفت آرام بندرگاهش تسلیم شانگهای شده است. اما هانگژو باوقار و نجیب تمام این سختی‌ها را پشت سر گذاشته و هنوز هم ۸٫۷ میلیون نفر سکنه دارد و جزو بهترین مقاصد گردشگری چین بشمار می‌آید.

جغرافیای شهر هانگژو

هانگژو در بخش شمال غربی استان ژجیانگ در انتهای جنوبی طولانی‌ترین کانال چین (Grand Canal) واقع‌شده است. این کانال طولانی که از پکن شروع می‌شود قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه مصنوعی دنیا بشمار می‌آید. هانگژو از غرب به مناطق کوهستانی استان آن هویی (Anhui) و از شرق به دشت کوهستانی نزدیک خلیج هانگژو می‌رسد. مرکز شهر حول بخش‌های شمالی و شرقی دریاچه غرب شکل‌گرفته و از جنوب به رودخانه کیانگ تانگ (Qiantang) می‌رسد.

آب و هوای هانگژو

این شهر ازنظر آب‌وهوایی شباهت زیادی با شانگهای دارد اما رطوبت هانگژو کمی بالاتر است. زمستان‌های هانگژو تقریبا مرطوب با میانگین دمایی بین ۲ تا ۹ درجه سانتی‌گراد هستند. شاید شانس بیاورید و دریکی از زمستان‌هایی که به هانگژو سفر می‌کنید برف هم ببارد، اما به‌طورکلی در زمستان‌های این شهر زیبا خبری از برف نیست و حتی اگر برف هم ببارد معمولا بیشتر از دو سه ساعت روی زمین نمی‌نشیند.

در مواقع بسیار نادر گاهی بوران و کولاک شدید هم می‌آید، بهتر است دعا کنید که هم‌زمان با اقامت شما در هانگژو نباشد چراکه مردم شهر زیاد به این رویداد عادت نداشته درنتیجه شهر هیچ آمادگی برای مواجهه با بحران ندارد و شاید سیستم حمل‌ونقل عمومی هم از کار بیفتد. اصولا زمستان‌های سرد و به‌طورکلی فصل سرما زیاد در هانگژو اتفاق نمی‌افتد، پایین‌ترین دمای ثبت‌شده برای فصول سرما در این شهر منفی ۹٫۶ درجه سانتی‌گراد است.

اما تابستان‌های هانگژو مثل سایر شهرهای جنوب آسیا بسیار داغ و سوزان و البته شرجی است. از بارندگی مداوم و رعدوبرق هم که دیگر نگوییم. دمای هوا معمولا تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که برای تابستان زیاد هم گرم و سوزان نیست اما رطوبت و شرجی بودن هوا به‌قدری در هانگژو بالا است که دمای هوا را بیشتر نشان می‌دهد. فکر هرگونه وزش باد یا نسیم از سمت اقیانوس را هم از سر بیرون کنید، حتی اگر هم خرده نسیمی از سمت دریا بوزد تا به شهر برسد به درودیوار و ساختمان‌های بلند شهر برخورد کرده و تفاوتی در هوای شهر ایجاد نمی‌کند. بالاترین دمای ثبت‌شده هانگژو ۴۲٫۱ درجه سانتی‌گراد است، البته جای نگرانی نیست چراکه در هانگژو خبری از موج‌های گرمایی نیست. گاهی طوفان‌های موسمی هم می‌وزند که شاید روی هانگژو تاثیر بگذارند.

با توجه به آب‌وهوای هانگژو می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به هانگژو و سایر شهرهای بزرگ چین با آب‌وهوای مشابه مثل شانگهای و سوجو (Suzhou) فصل بهار است بخصوص اوایل و اواسط بهار که هم بارندگی زیاد نیست و هم دمای هوا مطبوع و خوشایند است.

 
  • جاهای دیدنی گوانجو یا گوانگجو چین

  • بسیار جذاب و چشمگیر هستند. زیرا این شهر بزرگ، صنعتی و کهن چین، می‌تواند هر ساله به جز شمار زیاد ساکنان خود، تعداد زیادی از گردشگران خارجی را نیز مجذوب خود کند.
    در اینجا شماری از معروف ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی گوانجو را به شما معرفی می‌کنیم تا زمانی که به این شهر زیبای چین سفر کردید، حتما به آنها سر بزنید:

  • برج کانتون
    برج کانتون نامش را از اسم دیگر گوانجو یعنی «کانتون» گرفته است. برج کانتون به مانند برخی برج‌های مشهور شهرهای بزرگ جهان مانند برج سی ان تورنتو هم نقش گردشگری دارد و هم به عنوان گیرنده مخابراتی عمل می‌کند. برج ۶۰۰ متری کانتون، در سال ۲۰۱۰ و به مناسبت بازی‌های آسیایی گوانجو آغاز به کار کرد.
  • شهربازی بهشت چیملونگ

    شهربازی بهشت چیملونگ (Chimelong Paradise) بزرگترین پارک تفریحی و شهر بازی گوانجو و کشور چین است. ترن هوایی (رولر کستر) این شهربازی یکی از پرهیجان‌ترین ترن هوایی‌های حال حاضر جهان به شمار می‌رود.
    پارک حیات وحش چیملونگ

    یکی دیگر از مجموعه مکان های گردشگری گوانجو که توسط شرکت گردشگری چیملونگ مدیریت می‌شود، پارک حیات وحش یا Chimelong Safari Park است. این پارک حیات وحش برای آشنایی گردشگران با حیات وحش چین و به طور خاص خرس‌های پاندا مشهور چین است.
    تالار یابود یا آکادمی چن کلان

    تالار یادبود چن کلان (Chen Clan) یک معبد آموزشی است که خاندان چن از آن را برای آموزش اعضای جوان خاندان سلطنتی چینگ استفاده می‌کردند. این مکان بعدها به یک آکادمی صنعتی تبدیل شد و اکنون موزه هنرهای شفاهی گوانگدونگ است.
    معبد درخت شش بانیان

    معبد بودایی درخت شش بانیان (Temple of the Six Banyan Trees) که به نام معبد لورنگ هم شناخته می‌شود در سال ۵۳۷ میلادی ساخته شد. بخش اصلی این معبد سازه مقدس رنگارنگ و مرتفع آن است که به نام گل پاگودا هم شناخته می‌شود.
  • مرکز خرید خیابان شانگژو

    خیابان Shangxiajiu خیابانی است که خودرو در آن حرکت نمی‌کند و یکی از مناطق تجاری و از مراکز خرید شهر گوانجو چین است. این خیابان که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد ۱.۲ کیلومتر طول دارد و بیش از ۳۰۰ مغازه را در خود جای داده است.
    پارک سافاری زیانگ جیانگ | Xiangjiang Safari Park

    پارکی وسیع در چین با سافاری یکی از بزرگترین پارک های سافاری در آسیا به شمار می رود. در این منطقه ی حفاظت شده حدود ۲۰ هزار حیوان در ۴۵۰ گونه متنوع زندگی می کنند. در سال ۲۰۰۶، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از ۶ کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح جهان بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می شود که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. علاوه بر ببر در این پارک فیل و زرافه هم زیست می کنند و مردم می توانند به آنها غذا بدهند و اوقات خوشی را تجربه کنند. برای بازدید از این پارک برای بزرگسالان ۲۵۰ یوان و برای کودکان ۱۷۵ یوان هزینه دارد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور چین با پرواز ماهان

هلدینگ گردشگری پارسا گشت