تور چین نوروز 1403

راحت ترین مرحله خرید تور چین، اخذ ویزای این کشور می‌باشد! در مدت زمان 7 روز کاری به درخواست ویزای چین شما جواب داده می‌شود. به هیچ عنوان تابستان فصل مناسبی برای سفر به چین نیست. چرا که در این بازه زمانی گرفتار طوفان‌های تابستانی خواهید شد. برای سفر به کشور چین لزومی به ارائه ضمانت نامه بانکی نیست. فقط ایرلاین‌های ماهان و CZ از تهران به سمت چین پرواز دارند و اکثر این پروازها در شهر پکن به زمین می‌نشیند.

شرایط اخذ ویزای چین؛ راه سختی در پیش نخواهید داشت!

با توجه به اینکه کشور چین شرایط پناهندگی ندارد، شرایط سختی برای اعطا ویزا تعیین نکرده است. اصل پاسپورت متقاضی (با 2 صفحه خالی روبرو هم)، 2 قطعه عکس 6×4 رنگی تمام رخ و با پس زمینه سفید، گواهی تمکن مالی (حداقل 35,000,000 تومان برای هر نفر)، فرم تکمیل شده درخواست ویزای چین به همراه بیمه مسافرتی از مدارک درخواست ویزای چین می‌باشد. ویزای چین حتما باید از سوی کارگزاری اقدام شود و در مدت زمان 7 روز به درخواست آن از سوی سفارت پاسخ داده می‌شود. ویزای چین به درخواست متقاضی در مدت اعتبار 1 ماهه توریستی، 1 ماهه تجاری، 6 ماهه تجاری و 1 ساله تجاری صادر می‌شود. لزومی به ارائه واچر هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما برای درخواست ویزای چین نیست.

بهترین زمان سفر به چین؛ هیچ فصلی به جز پائیز خوب نیست!

بهترین زمان سفر به چین فقط و فقط به هدف سفر شما بستگی دارد. اگر با هدف بازدید از نمایشگاه‌های چین به این کشور سفر می‌کنید، باید بدانید که مهر و آبان زمان برگزاری نمایشگاه‌ها در چین می‌باشد. اگر آب و هوا برای شما مهم است، بهتر است از مهر تا آخر آذر ماه به چین سفر کنید. اما اگر قصد دارید هزینه‌های اقامت خود را کاهش دهید، بهتر است زمستان را زمان سفر خود به چین قرار دهید. چرا که آب و هوای چین در زمستان به شدت سرد است و جمعیت گردشگران در این بازه زمانی به شدت کاهش می‌یابد.

اطلاعات ضمانت‌نامه بانکی تورهای چین؛ لزومی به ارائه ضمانت‌نامه بانکی نیست!

ضمانت نامه بانکی با هدف اعتماد به بازگشت متقاضیان و از سوی آژانس‌های مسافرتی دریافت می‌شود. چرا که اگر متقاضی به کشور محل اقامت خود برنگردد، اعتبار آژانس مسافرتی در نزد سفارت‌خانه از بین می‌رود. با توجه به اینکه کشور چین دارای شرایط پناهندگی نیست، لزومی به ارائه ضمانت نامه بانکی نیست.

خدمات تور چین؛ مطابق میل متقاضی!

خدمات تور چین ممکن است در هر پکیجی متفاوت باشد. با توجه به اینکه تورهای چین به صورت گروهی برگزار می‌شود، امکان تغییر این خدمات وجود ندارد. رایج‌ترین خدمات تور چین به ترتیب زیر می‌باشد:

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما با هواپیمایی ماهان و یا CZ
  • اقامت در هتل 4 ستاره به همراه صبحانه (صبحانه بوفه)
  • اخذ ویزای توریستی چین
  • ترانسفر فرودگاهی و نمایشگاهی
  • تور لیدر با تجربه
  • بیمه مسافرتی

نحوه تعیین قیمت تور چین: هزینه تور چین را بر چه اساسی پرداخت می‌کنید؟

بلیط رفت و برگشت هواپیما، هتل محل اقامت و ویزای چین در تعیین قیمت تور این کشور موثر می‌باشند. معمولا 2 ایرلاین ماهان و چین جنوبی (CZ) از تهران به سمت چین پرواز دارند که هزینه بلیط رفت و برگشت ماهان معمولا کمتر از چین جنوبی می‌باشد. هزینه درخواست ویزای 1 ماهه توریستی چین 105 دلار، 1 ماهه تجاری 230 دلار، 6 ماهه تجاری 610 دلار و 1 ساله تجاری 740 دلار می‌باشد که این هزینه مستقیما به سفارت پرداخت می‌شود. نکته مهمی که در انتخاب هتل باید به آن توجه داشته باشید این است که هرچه هتل محل اقامت شما به مرکز شهر نزدیک باشد، هزینه بیشتری برای اقامت پرداخت می‌کنید و هرچه هتل شما از مرکز شهر دورتر باشد، هزینه کمتری برای اقامت پرداخت می‌کنید.

کیفیت هتل‌های چین؛ قطعا راضی خواهید بود!

در تمامی شهرهای چین می‌توانید در هتل‌های 3 تا 5 ستاره اقامت داشته باشید. قبل از خرید تور چین حتما خدمات هتل محل اقامت و کیفیت آن را با کارگزار خود چک کنید. طبق بازخورد مسافران کشور چین، تقریبا حدود 70% از مسافران از هتل محل اقامت خود راضی بوده‌اند. موقعیت مکانی هتل محل اقامت شما در قیمت آن تاثیرگزار خواهد بود. هرچه هتل به مرکز شهر نزدیک باشد هزینه بیشتری برای اقامت پرداخت می‌کنید و هرچه هتل از مرکز شهر دورتر باشد، به همان نسبت هزینه کمتری برای اقامت می‌پردازید.

هزینه‌های روزانه اقامت در چین؛ روزانه 460 یوان هزینه دارید!

واحد پول کشور چین یوان می‌باشد. اما اگر به هردلیلی نتوانستید این واحد پولی را تهیه کنید، دلار همراه خود داشته باشید! شما می‌توانید در چین به دلار هزینه کنید و یا حتی آن را به یوان تبدیل کنید.

برای هر وعده غذایی 128 یوان، برای جابجایی در شهر 105 یوان، برای جابجایی بین شهرها 243 یوان، برای خرید بلیط مراکز تفریحی و گردشگری 72 یوان و برای یک بطری آب باید 5 یوان در چین هزینه کنید!

برای سفر اولی‌های چین؛ سفرهای گروهی به نفع شماست!

تورهای چین عموما به صورت گروهی برگزار می‌شود. در تورهای گروهی شما تور لیدر دارید. از مزایای حضور تور لیدر می‌توانیم به برگزاری گشت‌های شهری، راهنمایی در پرداخت هزینه‌ها، کمک به جابجایی در شهر و آشنایی با اماکن تفریحی و توریستی اشاره کنیم.

آب و هوای چین

شاید برای خیلی از دانشجوهایی که قصد تحصیل در کشور چین دارند، شرایط آب‌وهوایی این کشور پراهمیت باشد. البته باید به این دسته از دانشجوها بگوییم چین منطقۀ خیلی‌خیلی‌ وسیعی است و توپوگرافی بسیار پیچیده‌ای دارد و به همین دلیل هم آب‌وهوایش از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. بخش جنوب شرقی (در زیر کوه‌های نانلینگ) همۀ سال بسیار گرم و مرطوب است. یانگتزۀ مرکزی و گودی‌های رودخانۀ هوآیهه هم مناطقی چهارفصل با زمستان‌های خیلی سرد و تابستان‌های بسیار گرم است. ضمناً در همۀ سال در این مناطق بارندگی‌های زیادی داریم. مناطق شمالی آب‌وهوای خشکی دارند: تابستان‌هایشان آفتابی و کوتاه و زمستان‌هایش طولانی و البته خیلی هم سرد است (از دسامبر تا مارس) تا جایی که دمای هوا در شهر پکن  به منفی ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد (منفی ۴ درجۀ فارنهایت) می‌رسد. هوای مناطق ساحلی هم شرجی است و در تابستان‌های این مناطق شاهد طوفان‌های تایفونی هستیم.

شهر شانگهای

شهر شانگهای که به اختصار شهر هو نیز نامیده می شود، کلان شهری است مدرن و دیدنی با آسمان خراش هایی خوش تراش و باشکوه که در نزدیکی طولانی ترین رودخانه آسیا، رودخانه تماشایی یانگ تسه آشیانه ساخته است. این شهر تماشایی که مرکز فرهنگی و قطب شرقی اقتصاد و داد و ستد در کشور پهناور چین به حساب می آید، با زیبایی های مسحورکننده مناظر طبیعی خود و جلوه شگفت انگیز معماری خاص و منحصربفردی که از ترکیب دو معماری متفاوت مدرن و سنتی حاصل گردیده، توانسته است لقب پاریس شرق و مروارید خاور زمین را به خود اختصاص دهد و به مقصدی محبوب و پرطرفدار برای خریداران بلیط هواپیما خارجی مبدل گردد.

شانگهای

چرا بازدید از شانگهای پیشنهاد می شود؟

• بدلیل داشتن انبوهی از اماکن باستانی و جاذبه های تاریخی، مکان بسیار مطلوبی برای شیفتگان مقاصد باستانی به حساب می آید.
• تنوع فرهنگی موجود در شانگهای موجب پدیدار شدن گونه متفاوت و منحصربفردی از ادبیات و هنر شده و این شهر را به شهری متنوع و رنگارنگ مبدل ساخته است.
• از معماری خیره کننده و شگفت انگیزی برخوردار بوده و برخی از بلندقامت ترین سازه های جهان را در خود جای داده است.
• وجود وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و باکیفیت امکان گشت و گذار در این شهر را با صرف کمترین هزینه امکان پذیر ساخته است.

تاریخچه شانگهای

برخلاف برخی از شهرهای کهن و بااصالت کشور باستانی چین، شهر شانگهای تاریخچه چندان بلندبالایی ندارد و حدود یک قرن است که نام آن سر زبان ها افتاده است. باورش سخت است، اما شهر دیدنی شانگهای، شهری که در سال های اخیر به مقصد اصلی بسیاری از گردشگران مبدل شده و توانسته است در مدت زمانی اندک، هویتی مستقل از کشور چین و نام و آوازه ای فراتر از این کشور را برای خود دست و پا کند، در چیزی حدود دویست سال قبل تنها دهکده کوچکی برای ماهیگیری بوده است. در حقیقت دوران شکوفایی شانگهای زمانی فرا رسید که انگلستان حق امتیاز بهره برداری از این مکان را پس از پیروزی در نخستین جنگ افیون در سال ۱۸۴۲ بدست آورد و پس از مدتی کوتاه انقلابی باور نکردنی را در این شهر بوجود آورد. پس از این واقعه درب های تجاری شانگهای به روی قدرت های جهان گشوده شد و این شهر دیدنی به قطب اصلی تولید کتان و یکی از پررونق ترین و قدرتمندترین شهرهای آسیا مبدل شد. این رشد و شکوفایی تا سال ۱۹۳۷ و تا زمان پیروزی ژاپنی ها در نبردی چند ماهه ادامه یافت. اما پس از فتح این شهر توسط ژاپن، دوران افول شانگهای آغاز گشت و چندی پس از پیروزی کمونیست ها در جنگ های داخلی، شانگهای که زمانی قطب اصلی تجارت و تفریح در شرق آسیا بود، رکودی بی سابقه را تجربه کرد؛ رکودی که آثار آن هنوز نیز پس از گذشت دهه ها در این شهر مشهود بوده و موجب شده است که شانگهای، شهری که در سال ۱۹۳۰ با فاصله بسیار زیادی موفق ترین و پررونق ترین شهر آسیا بود، برای کسب مجدد این عنوان با شهرهای توکیو، بانکوک و هنگ کنگ در رقابت باشد.

شانگهای

جغرافیا و آب و هوای شانگهای

شانگهای از شهرهای بندری چین است که در بخش جنوبی رودخانه باشکوه یانگ تسه و در کرانه رودخانه هوانگ پو واقع شده است. این شهر دیدنی که به لطف موقعیت مکانی بسیار مناسب خود، از وجود منابع آبی فراوانی بهره جسته، به عنوان بخشی از حوضه آبریز دریاچه مشهور تایهو شناخته می شود و از مواهب طبیعی فراوانی نظیر رودها و دریاچه ها و همچنین کانال های آب بی شماری بهره مند گشته است. در مورد آب و هوای این شهر باید گفت که شانگهای بدلیل واقع شدن در منطقه نیمه گرمسیری، تابستان هایی نسبتا گرم و شرجی و زمستان هایی سرد و بارانی دارد. میانگین دمای سالانه مرکز شهر شانگهای ۱۵.۸ درجه سانتی گراد بوده، حال آن که میانگین دمای حومه این شهر برابر با ۱۵.۲ درجه سانتی گراد در سال است.

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای

بهترین زمان برای بازدید از شانگهای به این امر بستگی دارد که چه هدفی را از خرید بلیط هواپیما شانگهای و سفر به این شهر دنبال می کنید: چنانچه محدودیت زمانی و مالی ندارید و برای گردش و تفریح از این شهر دیدنی بازدید می کنید، فصل بهار برای سفر به شانگهای بسیار مناسب است. شانگهای در این فصل از سال بسیار تماشایی و جذاب بوده و از هوایی مطبوع و دلپذیر برخوردار است. اما به خاطر داشته باشید که فصل بهار از فصول پرتردد برای سفر به شانگهای به حساب می آید و برای افرادی که بودجه محدودی برای سفر به این شهر دیدنی دارند، چندان مطلوب نیست. از دیگر زمان های مناسب برای سفر به شانگهای، فصل پاییز است. شانگهای در پادشاه فصل ها، جلوه شگفت انگیز و خیره کننده طبیعت هزار رنگ و دلفریب خود را به نمایش می گذارد و چشمان شیفتگان طبیعت را از مناظر رویایی و مسحورکننده خود لبریز می کند. سفر به شانگهای در این فصل از سال نه تنها بسیار مقرون بصرفه است،.

جاهای دیدنی شانگهای

بی‌دلیل نیست که این شهر خوش آوازه را پاریس خاور زمین می نامند؛ شانگهای در همان برداشت اول نیز قادر است شما را تحت تاثیر شگفتی های خارق العاده و کم نظیر خود قرار دهد: از سازه های رکوردشکن و مدرنی که زیبایی و شکوه را به جلوه این شهر بخشیده اند گرفته تا اماکن باستانی و مراکز فرهنگی که تاریخ پرفراز و نشیب این شهر را روایت می کنند، شانگهای از جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی و فرهنگی لبریز شده است. کافی است با رزرو آنلاین بلیط هواپیما، چند روزی در این شهر اقامت کنید و اجازه دهید تا این شهر دل انگیز زیبایی های خود را آهسته برشما نمایان سازد، آنگاه خواهید دید که دل کندن از آن بسیار دشوار خواهد بود.

شانگهای

برخی از دیدنی ترین امکان گردشگری این شهر شگفت انگیز عبارتند از:

• منطقه توریستی و تاریخی دی باند (The Bund)
• مرکز هنری پروپاگاندا پوستر (Propaganda Poster Art Centre)
• شهر باستانی و هزار ساله کیبائو (Qibao)
• پارک فوکسینگ (Fuxing Park)
• باغ گیاه شناسی یو (Yu Garden)
• بازار گل ها و پرندگان کائوجیادو (Caojiadu Flower and Bird Market)
• موزه علوم و تکنولوژی شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)
• معبد لونگهوا (Longhua Temple)
• جزیره چونگ مینگ (Chongming Island)
• کلیسای جامع زوجیاهوی (Xujiahui Cathedral)

فرودگاه های شانگهای

مسئولیت نقل و انتقال مسافران شانگهای در سفرهای هوایی بر دوش دو فرودگاه بین المللی و بسیار مدرن زیر است:
فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای: این فرودگاه در بخش شرقی شهر شانگهای واقع شده و در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر شانگهای قرار گرفته است. مساحت فرودگاه بین المللی پودونگ (Pudong International Airport) حدود ۴۰ کیلومتر مربع بوده و با جابجایی بیش از ۶۰ میلیون مسافر در هر سال، شاهراه اصلی ورود گردشگران خارجی و خریداران بلیط هواپیما شانگهای به کشور چین است.
فرودگاه بین المللی هونگچیائو: این فرودگاه در غرب شانگهای و در فاصله ۱۳ کیلومتری مرکز این شهر واقع شده است. با وجود اینکه فرودگاه بین المللی هونگچیائو (Hongqiao Airport) خطوط محدودی را نیز برای پروازهای خارجی در نظر گرفته، اما از این فرودگاه بیشتر برای پروازهای داخلی استفاده می شود و برای پروازهای خارجی، فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که این فرودگاه با انتقال بیش از ۸ میلیون مسافر در سال، جزء پررفت و آمدترین فرودگاه های کشور چین محسوب می شود و در زمره پرطرفدارترین فرودگاه های کشور چین برای پروازهای داخلی قرار دارد.

درباره دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند شانگهای را می‌توان از جذابیت‌های شهر شانگهای چین عنوان کرد. این جاذبه تفریحی چیزی شبیه دیزنی لند پاریس است و اگر شما قصد بازدید از آن را دارید، می‌توانید در این متن از بخش‌های مختلف آن اطلاعات کافی را به دست آورید. جاهای دیدنی شانگهای همواره برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار بوده است، دیزنی لند شانگهای را می‌توان مجموعه‌ای عنوان کرد که چه کودکان و چه بزرگ‌سالان از گردش در آن لذت می‌برند. دیزنی لند در منطقه چوآن شا نیو تاون بودونگ ساخته شده است. دیزنی لند از جمله بخش‌های شاد جهان است که می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. بخش‌های مختلف پارک، برگزاری برنامه‌های جالب و جذاب و داشتن رکوردهای مختلف و متعدد از جمله جذابیت‌های این بخش از شهر شانگهای است. در صورت رزرو اینترنتی بلیط هواپیما خارجی  به مقصد شانگهای می‌توانید نسبت به گشت‌وگذار در این جاذبه دیدنی اقدام کنید و در بخش‌های مختلف آن سرگرم شوید. این دیزنی لند آنچه که از سایر سازه‌های مشابه به خودش اضافه‌تر دارد، وجود اصالت چینی در معماری و بخش‌های مختلف آن است. شخصیت‌های داستانی جالب و جذابی را نیز در این پارک می‌توانید ببینید. با ما تا انتهای متن همراه باشید تا از این جاذبه شگفت‌انگیز اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم.
دیزنی لند شانگهای

چرا بازدید از دیزنی لند شانگهای پیشنهاد می‌شود؟

• این مجموعه دارای بخش‌های مختلف است که ساعت‌ها بازدید از آن کافی نیست و قطعاً خواهان گذراندن وقت بیشتر خواهید بود.
• این مجموعه طوری ساخته شده است که هم کودکان و هم بزرگ‌سالان دوست دارند در آن بگردند و لذت ببرند.
• هفت تم در پارک‌های مختلف آن وجود دارد که می‌توانید در آن عکس بگیرید و شخصیت‌های داستانی مختلف را در صحنه‌های بازسازی شده بصورت واقعی ببینید.
• محل خرید و رستوران نیز در این مجموعه وجود دارد.

تاریخچه دیزنی لند شانگهای

ساخت دیزنی لند شانگهای با سرمایه‌گذاری عظیمی در سال ۲۰۰۹ شروع شد. در ابتدا و طبق پیش‌بینی‌ها مقرر شده بود تا این پارک در سال ۲۰۱۵ بطور کامل ساخته شود ولی ساخت آن تا سال ۲۰۱۶ به طول انجامید. این پروژه با همکاری شرکت دیزنی و گروه شندی شانگهای ساخته شده است. این پروژه توریستی با سرمایه ۷۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

تفریحات و بخش‌های مختلف دیزنی لند شانگهای

دیزنی لند شانگهای دارای مساحت ۱۱۶ هکتاری است. در بخش‌های مختلف دیزنی لند هم نماد شخصیت‌های کارتونی و هم معماری اصیل شانگهای را می‌توانید ببینید. این پارک دارای اولین تم با طرح دزدان دریایی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان و خریداران بلیط هواپیما ارزان  جذاب باشد. در مجموع ۷ تم در این پارک وجود دارد که می‌توانید با قدم زدن و عکس گرفتن در این پارک‌ها لحظات به‌یادماندنی را برای خود و همراهانتان ثبت کنید. دیزنی لند دارای بلندترین قلعه در بین دیزنی لندهای جهان است. نقاشی‌های داستانی بسیاری نیز در دیوارهای آن به چشم می‌خورد. این پارک دارای مجسمه‌هایی از کارتون‌ها و شخصیت‌های داستانی متفاوت است. قلعه موجود در این پارک نیز از دور بسیار جذاب به چشم می‌آید و دیدن آن می‌تواند برای بزرگ و کوچک بسیار جالب باشد. بخش‌های مختلف این پارک شامل:
باغ تخیلی: این باغ تخیلی از دیزنی لند شانگهای اصلی‌ترین بخش این پارک است که می‌توانید از طریق نردبان موجود در آن بالا بروید و داخل قلعه را ببینید. داخل قلعه نمایش‌های مختلف چینی به اجرا در می‌آید که دیدن آن از این قسمت بسیار جالب توجه است. چرخ و فلک موجود در پارک نیز می‌تواند برای شما به‌عنوان یک مسافر خارجی رایگان حساب شود.
دیزنی لند شانگهای

جزیره ماجراجویی: این بخش همان‌طور که از نام آن پیداست دارای بخش‌هایی است که مرموز است و می‌تواند شما را به سمت ماجراجویی بکشاند. در جزیره ماجراجویی امکان سوارشدن به واگن‌های زغال‌سنگ، قایق‌سواری و کشتی ارواح وجود دارد.
پناهگاه گنج: این بخش تحت تأثیر داستان دزدان دریایی کارائیب طراحی شده است و شما وارد ماجرایی خواهید شد که در آن می‌توانید دنبال گنج باشید. این بخش یک بخش سرپوشیده است و شما وارد چالشی برای پیدا کردن گنج می‌کند. امکان ورود شما بصورت گروهی و انجام یک بازی و ماجراجویی برای پیدا کردن گنج و دیدن شخصیت‌های داستانی دریایی برای شما فراهم شده است. در کنار این بخش از پارک، رستوران دزدان دریایی نیز وجود دارد.
دنیای سرزمین آینده: سرزمین آینده نیز بخش دیگری از پارک دیزنی لند است که همان‌طور که از نامش پیداست مربوط به تکنولوژی و پیشرفت‌های عرصه تکنولوژی در آینده است. بازی‌های مختلفی در آن می‌توانید انجام دهید و با شمشیرهای نوری سیاره‌ای را نجات دهید، در این بخش شما شاهد صفحه‌های LED تلویزیونی و سیستم‌های پیشرفته بازی خواهید بود. شخصیت‌ها و قهرمان‌های جنگ ستارگان و ماپیتال نیز بصورت عروسکی و سمبلیک وجود دارند تا بتوانید با آن‌ها عکس بگیرید. هواپیمای پرنده‌ای نیز وجود دارد تا بتوانید با سوارشدن، کل مجموعه را از بالا ببینید.
خیابان میکی: بعد از ورود به دیزنی لند می‌توانید در خیابان میکی قدم بزنید و فواره‌ای بزرگ و همچنین میکی موس و دوستانش را ببینید. شخصیت‌های کارتونی فراوانی را می‌توانید در این خیابان ببینید و با آن‌ها عکس بگیرید. علاوه بر این مغازه‌هایی با کالاهای نفیس و گران‌قیمت و رستورانی با غذاهای خوشمزه نیز در این خیابان وجود دارد.
سرزمین عجایب: سرزمین عجایب جایی است که قلعه معروف دیزنی لند در آنجا قرار دارد. صحنه‌های بازسازی شده و همچنین شخصیت‌های داستان سفیدبرفی همگی در این بخش از پارک قرار دارند. می‌توانید با رفتن به قلعه دیزنی لند، هم با شخصیت‌های کارتونی سفیدبرفی آشنا شوید و هم از پنجره‌های آن سرسبزی‌های اطراف را ببینید.
پارک اسباب‌بازی‌ها: حتماً شما هم تابه‌حال کارتون سرزمین اسباب‌بازی‌ها را دیده‌اید. در این بخش شما مجسمه‌های بزرگی از اسباب‌بازی‌ها و شخصیت‌های کارتونی را خواهید که نه‌تنها برای کودکان بلکه برای بزرگ‌سالان نیز از اهمیت و جذابیت خاصی برخوردار است. شما می‌توانید از مغاز‌ه‌های موجود در این قسمت از پارک خرید هم داشته باشید.
علاوه بر بخش‌های ذکرشده رستوران، مراکز خرید و تئاتر نیز در دیزنی لند شانگهای وجود دارد.
دیزنی لند شانگهای

نحوه دسترسی به دیزنی لند شانگهای

هم از طریق اتوبوس و هم از طریق مترو می‌توانید به سمت دیزنی لند بروید. اتوبوس‌های خط ۵۰، ۵۱ و ۵۲ می‌تواند شما را به نزدیکی این مکان برسانند. مترو خط ۱۱ نیز می‌تواند برای رفتن شما به دیزنی لند شانگهای مناسب باشد.

زمان و هزینه مورد نیاز برای بازدید از دیزنی لند شانگهای

برای گردش در این پارک شما تقریباً قریب به نصف روز یا بیشتر زمان نیاز دارید. هزینه ورود و گردش در این پارک بسته به استفاده از امکانات مختلف از ۶۰ تا ۱۰۰ دلار است.

سایر جاهای دیدنی نزدیک به دیزنی لند شانگهای

باغ یو شانگهای: ۲۹.۳ کیلومتر
خیابان نانجینگ شانگهای: ۳۱.۱ کیلومتر
میدان مردم شانگهای: ۳۲.۷ کیلومتر
معبد جید بودا: ۳۶.۴ کیلومتر

هتل‌ های نزدیک به دیزنی لند شانگهای

هتل دیزنی لند آی شانگ جو گست هاوس: ۵.۴ کیلومتر
جین جیانگ این سلکت: ۸.۴ کیلومتر
هتل ونگ دی شانگ جو پودونگ: ۸.۴ کیلومتر
هتل کریستال اورنج: ۱۰.۶ کیلومتر
هتل شانگهای فیوچر شانگ جو: ۱۱.۶ کیلومتر

درباره برج مروارید خاور

برج مروارید خاور یا برج مروارید شرقی شانگهای با حال و هوای فضایی خود در میان ساختمان‌های نمادین منطقه شلوغ پودانگ شانگهای خودنمایی می‌کند و در کنار رودخانه هانگ پو واقع شده است. این برج همچنان به عنوان یک برج رادیویی و تلویزیونی فعالیت می‌کند و سیگنال‌هایی را در حدود ۳۰ ایستگاه تلویزیونی و رادیویی در سراسر شانگهای ارسال می‌کند. در شب، یک نمایش نور سه بعدی، برج را در برابر خط افق مشهور منطقه روشن می‌کند. بازدیدکنندگان از برج مروارید خاور می‌توانند با آسانسورهای دو طبقه بالا و پایین روند. این برج دارای ۶ آسانسور است که دو آسانسور آن می‌تواند حداکثر پنجاه نفر را با سرعت هفت متر در ثانیه نگه دارد. متصدیان آسانسور در هنگام صعود مقدمه‌ای برای برج مروارید به زبان‌های انگلیسی و چینی قرائت می‌کنند. پس از رسیدن به مقصد، از انواع فعالیت‌های موجود شگفت زده خواهید شد زیرا حوزه‌ها و ستون‌های مختلف در واقع مکان‌های دیدنی، تجاری و تفریحی را در خود جای داده‌اند.
برج مروارید خاور  شانگهای
شانگهای یکی از مقاصد گردشگری محبوب است که به دلیل مکان‌های تاریخی خود مانند معبد جید بودا، باغ یو و همچنین بسیاری از آسمان خراش‌ها و موزه‌های مهم از جمله موزه شانگهای و موزه هنر چین مشهور است. در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شانگهای پیشنهاد می‌شود که در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این شهر از Oriental Pearl TV Tower نیز دیدن کنید.

چرا بازدید از برج مروارید خاور شانگهای پیشنهاد می شود؟

• این برج یکی از بلند‌ترین برج‌های مخابراتی جهان به شمار می‌آید.
• برج فوق‌العاده مدرن مروارید خاور مفاهیم باستانی مانند مرواریدهای کروی را با فناوری قرن بیست و یکم، تجارت، تفریح، آموزش و امکانات کنفرانسی ترکیب کرده است.
• این برج در حال حاضر به یکی از مکان‌های گردشگری در شانگهای تبدیل شده است و به عنوان یکی از ده منظره برتر در شانگهای شناخته می‌شود.

تاریخچه برج مروارید خاور

ساخت برج در سال ۱۹۹۱ آغاز شد و در سال ۱۹۹۴ با باز شدن ساختمان برای عموم به پایان رسید. تا سال ۲۰۰۷ بلندترین سازه در چین بود تا زمانی که مرکز مالی جهانی شانگهای، یکی دیگر از پروژه‌های Otis در منطقه پودانگ، از آن پیشی گرفت.

معماری برج مروارید خاور

برج مروارید خاور با طراحی منحصر به فرد متشکل از توپ و ستون، به یک آهنربای بزرگ برای گردشگران تبدیل شده است. ارتفاع این برج ۴۶۸ متر است. طراحان، یازده کره زیبا با اندازه‌های مختلف را از فضای سبز تا آسمان آبی با دو کره غول پیکر مانند دو یاقوت درخشان تنظیم کرده‌اند. کل طرح این تصور را به گردشگران می‌دهد که مرواریدهایی با اندازه‌های مختلف بر روی صفحه زمرد می‌ریزند. بلندترین گوی یک ماژول فضایی است که در ارتفاع ۳۵۰ متری زمین واقع شده و دارای یک کف شیشه‌ای است.
برج مروارید خاور  شانگهای
برج مروارید خاور از سه ستون بزرگ به قطر ۹ متر، واحد فضایی، کره فوقانی، کره زیرین، پنج کره کوچک، پایه برج و مربع تشکیل شده است. در قسمت فوقانی، رستوران گردان با ارتفاع ۲۶۳ متر، سالن دیسکو، پیانو بار و بیست اتاق KTV وجود دارد. این رستوران مرتفع‌ترین رستوران گردان در آسیاست. یک مرکز خرید در قسمت پایینی برج و یک هتل با اتاق‌هایی زیبا و مجلل نیز وجود دارد. هتل دارای کافی‌شاپ و سالن کنفرانس بوده و از مزایای استثنایی برخوردار است. هتل فضایی با بیست سوئیت راحت، ۱۴۰ تا ۲۳۰ متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد و افراد احساس می‌کنند که در سفینه فضایی هستند. هر توپ دارای یک سوئیت و سه اتاق استاندارد در دو سطح است که توسط یک پله پیچ در پیچ به هم متصل می‌شوند. موزه تاریخ شانگهای در طبقه همکف برج واقع شده است. این موزه یک نمایشگاه عالی برای همه سنین است که در آن می‌توانید اطلاعاتی درباره فرهنگ شانگهای کسب کنید. بنابراین بسیاری از گردشگران با خرید بلیط هواپیما از سراسر جهان به این شهر سفر می‌کنند و از این برج نیز بازدید می‌کنند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۱:۳۰ شب می‌توانید از این برج زیبا بازدید کنید. توصیه می‌شود که بلیط خود را از قبل رزرو کنید تا وقت ارزشمند خود را در صف‌های طولانی تلف نکنید. زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه زیبا ۱-۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به برج مروارید خاور

با وسایل حمل و نقل عمومی از قبیل مترو و اتوبوس می‌توانید خود را به برج مروارید خاور برسانید. از خط ۲ مترو استفاده کنید و در ایستگاه Lujiazui پیاده شوید. از خروجی ۱ خارج شوید، می‌توانید برج را ببینید. همچنین با استفاده از خط ۲ اتوبوس‌های شهر و پیاده شدن در ایستگاه Dongfang Mingzhu Guangbo Dianshita می‌توانید به برج مروارید خاور برسید.

بهترین زمان سفر به شانگهای

در ماه‌های اکتبر تا نوامبر ( ۹ مهر تا ۹ آذر) هوا بسیار معتدل بوده و فصل داغ گردشگری شانگهای است. پیش از رفتن به برج، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید. اگر مه آلود باشد، دید مشخص نیست.
برج مروارید خاور  شانگهای

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک برج مروارید خاور

مرکز مالی جهانی شانگهای: ۱.۶ کیلومتر
میدان مردم شانگهای: ۴.۶ کیلومتر
باغ یو: ۵.۳ کیلومتر
موزه هنر چین: ۵.۵ کیلومتر
معبد جید بودا: ۹.۷ کیلومتر

هتل های نزدیک برج مروارید خاور

هتل اورینتال ریورساید: ۴۰۰ متر
هتل گرند کمپینسکی شانگهای: ۹۵۰ متر
هتل گرند حیات شانگهای: ۱.۵ کیلومتر
هتل پارک حیات شانگهای: ۱.۸ کیلومتر
هتل سیزنس: ۳ کیلومتر

جاذبه های گردشگری چین

جالب است این مسئله را درباره چین بدانید که پس از دهه 1980، توانسته تعداد توریست های غربی بسیاری را شیفته زیبایی و فرهنگ خود کرده نماید. پکن، شانگهای، گویلین، شیان و هنگ کنگ پنج شهر توریستی شناخته شده در چین هستند.

– پکن: پایتخت چین که به دلیل تلفیق فرهنگ باستان چین و رشد شهری آن شهرت دارد. از مشهورترین جاذبه های پکن می توان به “دیوار چین” و “شهر ممنوعه” اشاره نمود.

– شانگهای: که به عنوان یک شهر تجاری شناخته می شود، بزرگ ترین و آبادترین شهر چین است. این شهر اغلب به دلیل غربی شدن فرهنگ آن، با عنوان “دروازه چین به غرب” نامی‌ده می شود. از جاذبه های معروف آن می توان به “دیزنی لند شانگهای” و “بوند” که تازگی ساخته شده است، اشاره نمود.

– گویلین: شهر جنوبی گویلین به دلیل داشتن مناظر زیبا و کوه های بی نظیر در بین گردشگران مشهور است. رودخانه لی یکی از زیباترین رودخانه های چین، از گویلین عبور می کند و جزء اصلی در هنر سنتی چین است.

– شیان: در واقع سفر به شیان، سفر به تاریخ طولانی چین است. شیان طی 12000 سلسله در طول 1000 سال، به عنوان پایتخت شناخته می شده است. “ارتش سفالین تراکوتا” و بسیاری از اماکن تاریخی دیگر چین، در شیان واقع شده اند.

– هنگ کنگ: بر خلاف هر جای دیگری در چین، تاریخ فریبنده اشغال هنگ کنگ توسط انگلیسی ها، تلفیقی از فرهنگ چینی و غربی را موجب شده است. هنگ کنگ که با خریدها و گشت و گذارهای آن شناخته می شود، در بین گردشگرانی که به دنبال معاملاتی عالی و تجربیات بی نظیر هستند، بسیار محبوب است.

 

مهم ترین جشنواره های سنتی چین

نکته ای جالبی که درباره چین وجود دارد و موجب جذابیت بیشتر این کشور شده است، وجود جشنواره های متعدد سالیانه مهم و رنگارنگ آن است. جشنواره هایی از قبیل:

– جشنواره بهار (سال جدید قمری چینی طبق تقویم قمری چین) :

این جشنواره مهم ترین جشنواره چین است که در اواخر ژانویه و اواسط فوریه برگزار می شود و برای خانواده ها معنای خاصی دارد. برای این جشن، خانه هایشان را تمیز می کنند و دور هم جمع می شوند. از آداب و رسوم آن می توان به درست کردن غذایی به نام دومپلینگ، روشن کردن فشفشه و ترقه، تزئین کردن خانه، دان اسکناس شانس به کودکان، بیدار ماندن تا اواخر شب، نوشتن نامه و آرزوی خوشبختی در سال جدید و بازدید از فامیل اشاره کرد.

– جشنواره فانوس:

این جشنواره پنجمین روز از ماه اول تقویم قمری چینی، درست پس از سال نو چینی برگزار می شود. گردشگران این جشنواره را بیشتر از سایر جشن های سنتی چینی می شناسند و عکس های بسیاری از آن در اینترنت وجود دارد. از رسوم این جشن می توان به خوردن غذای “تانگ یوآن” و درست کردن فانوس های کاغذی رنگارنگ اشاره کرد.

– جشنواره کینگ مینگ یا روز جارو زدن مقبره

این جشنواره معمولا از 4 آوریل تا 6 آوریل برگزار می شود و سه روز تعطیل است. در این جشنواره از مرده ها تشکر می کنند و ابراز دلتنگی می کنند. در طول جشنواره مردم مقبره نیاکان خود را جارو می کنند و قربانی می دهند. نمونه این مراسم در برخی از مناطق کشور خودمان نیز مشاهده می شود که در آخرین پنجشنبه سال برگزار می شود.

– جشنواره قایق اژدها

این مراسم که با نام جشنواره “دوآنوو” نیز شناخته می شود، در پنجمین روز از ماه پنجم قمری برگزار می شود. این جشنواره برای ادای احترام به “کو یوان” شاعر و میهن پرست بزرگ برپا می شود. از جمله رسومات این جشنواره پختن “کوفته برنجی” و زونگرزی” و “دومپلینگ است” و مراسم پر از مسابقه های هیجان انگیز با قایق هایی به شکل اژدهاست.

– جشن نیمه پاییز یا جشنواره کیک ماه

این جشن که دومین جشن مهم چینی هاست در روز پانزدهم از ماه هشتم قمری چینی، که معمولا در ماه های سپتامبر و اکتبر است، برگزار می شود. در این جشن کیک هایی به شکل ماه پخته می شود و زیبایی ماه را تحسین می کنند.

مهم ترین جشنواره های سنتی چین

 تحصیل در چین

یکی از نکات مثبت درباره چین، تحصیل در این کشور است. بر اساس سیاست های تحصیلی در چین، آموزش اجباری و بدون شهریه فرزندان از 9 سالگی آغاز می شود. همچنین فرزندان معلول نباید در مدرسه ای جداگانه تحصیل نمایند و تبعیضی بین آن ها قرار دهند. این سیاست ها یک هدف دارد و آن از بین بردن بیسوادی و بهبود کیفیت آموزش است.

تحصیلات در چین در چهار مقطع است:

  • پیش دبستانی (سه سال مهدکودک که به بازی و سرگرمی می گذرد و گاه ممکن است والدین فرزندانشان را به مراکزی آموزشی نیز بسپارند)
  • آموزش ابتدای (یک دوره شش ساله شامل آموزش خواندن و نوشتن و دانش مقدماتی ریاضی، چینی، انگلیسی، علوم، موسیقی، نقاشی است)
  • متوسطه (شامل متوسطه اول و دبیرستان که هر دو دوره به مدت سه سال است و شامل دوره های درسی و دوره های انتخابی می شود که دوره های انتخابی متناسب با علایق دانش آموزان، ماموریت مدرسه و نیازهای اجتماعی است مانند دوره پیانو، چای و تکواندو. پس از دوره متوسطه دانش آموزان برای ورود به دبیرستان باید در آزمون ورودی شرکت کنند.)
  • آموزش عالی (دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و کالج ها، باید در آزمون ورودی شرکت کنند. آزمون در استان های مختلف متفاوت است و نتیجه این آزمون ها سطح دانشگاه را مشخص می کند که سطح اول، سطح دو، سطح سه یا کالج پایه خواهد بود.

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور چین نوروز 1403

هلدینگ گردشگری پارسا گشت