تور کرابی و پوکت- بهترین قیمت

پوکت یا کرابی؟

در میان سواحل و جزایر زیادی که تایلند دارد کرابی و پوکت دو جواهر واقعی هستند که دیدن از مناظر خارق العاده و بی بدیل آن ها را نباید از دست داد. کرابی که در جنوب تایلند قرار دارد از چندین جزیره تشکیل شده و خلیج فانگ نگا آن را از جزیره پوکت جدا کرده است. این دو جزیره زیبا با جاذبه های طبیعی زیادی که در گوشه و کنار آن ها جا خوش کرده است مدت هاست که گردشگران را به این محل می کشانند. اینکه بین پوکت یا کرابی کدام را برای سفر انتخاب کنیم مثل این است که بخواهیم بین دو ماجراجویی هیجان انگیز چتربازی و پرش از صخره را یکی را انتخاب کنیم

ویژگی های جغرافیایی: این جزایر هر دو در بخش جنوبی تایلند قرار دارند. برای اینکه یک تصور ذهنی از میزان بزرگی این جزایر داشته باشید خوب است بدانید که پوکت ۵۴۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و از ۳۰ جزیره کوچک تشکیل شده است. کرابی ۴۷۰۹ کیلومتر مربع مساحت و ۸۰ جزیره مختلف دارد.

ویژگی کلی: در پوکت فقط کوه و ساحل وجود دارد اما در کرابی می توانید جنگل های کرنا و صخره های سنگ های آهکی که زیبایی خاصی به سواحل آن داده را هم ببینید.

آب و هوا: هر دو منطقه، آب و هوای گرمسیری موسمی دارند اما در کرابی نسبت به پوکت باید انتظار بارندگی بیشتری داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر: بهترین زمان برای رفتن به پوکت دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند) در حالی که برای رفتن به کرابی بهترین ماه اکتبر تا آوریل (مهر تا فروردین) است.

تعداد گردشگران سالانه: پوکت گردشگران بیشتری دارد، کرابی بزرگ تر اما تعداد گردشگران آن کمتر است.

جزیره زیبای پوکت

هزینه سفر:

پوکت نسبتا گران است، هزینه متوسط اقامت در هتل برای دو نفر در هتل ۳ یا ۴ ستاره حدودا ۱۰۰۰۰ بات است اما همان هتل در کرابی حدود ۵۰۰۰ بات می شود.

تفریحات:

وقتی صحبت از تفریحات به میان می آید پوکت قابل مقایسه با کرابی نیست (منظورم این است که پوکت بهتر است). در پوکت می توانید بر فراز ساحل زیبای دریای آندامان هلیکوپتر سواری کنید و جزیره و سواحل خیال انگیزش را از زاویه ای دیگر ببینید. در این جزیره یک آکواریوم زیردریایی انتظار شما را می کشد، آکواریومی که از جاذبه های پرطرفدار این جزیره است. در این آکواریوم که به تازگی جدید و مدرن شده می توانید هزاران ماهی رنگارنگ و موجودات آبزی استوایی و عجیب ببینید. اما در کرابی با تفریحاتی متفاوت از پوکت روبرو می شوید. در اینجا می توانید در طبیعت دل انگیز جنگل های کرابی سافاری کنید و در چشمه های آب گرم پارک های ملی و جنگل ها تنی به آب بزنید، بازارهای خیابانی از دیگر جاذبه های معروف کرابی است که در آن می توانید غذاهای محلی ارزان هم پیدا کنید.

کارهای تفریحی در پوکت و کرابی

خوب هم پوکت و هم کرابی تفریحات مهیج و جذاب متعددی دارند، اما هر طور که مقایسه کنیم پوکت از نظر تفریحات برنده می شود!

پوکت:

هلیکوپتر سواری، تفریحات زیر آبی و مراکز خرید جذاب
در مقایسه بین کرابی و پوکت، جزیره پوکت با تفریحاتی مثل هلیکوپتر سواری و تفریحات ساحلی رتبه بهتری را به خود اختصاص می دهد. یکی دیگر از تفریحات جذاب پوکت، بازدید از آکواریوم زیر آبی است. این آکواریوم زیستگاه هزاران موجود دریایی رنگارنگ و گرمسیری است. دیدن این آکواریوم برای توریستانی که تا به حال تجربه دیدن موجودات دریایی از این فاصله نزدیک را نداشته اند، بسیار جذاب است. دیدن خانه برعکس در بان تیلانکا و مراکز خرید ساحل پاتونگ هم معمولا برای همه توریستان بسیار خاص و جذاب بوده است.

کرابی:

سافاری طبیعت و جکوزی طبیعی

بهترین انتخاب برای تفریح در کرابی، لذت بردن از سافاری طبیعت در جنگل های کرابی است. بازدید از پارک ملی جنگلی تونگ تئائو و خرید از فروشگاه های خیابانی نیز از دیگر جاذبه های سفر به کرابی است.

غذا در کرابی و پوکت

هر مقایسه ای بین دو جزیره زیبای کرابی و پوکت بدون مقایسه غذاهای لذیذشان کامل نخواهد بود. پس می پردازیم به غذاهای خوش طعمی که در هر دو جزیره سرو می شوند و متحیرتان خواهند کرد.

پوکت: غذاهای جذاب خیابانی

پوکت یک بهشت به تمام معنا برای دوستداران غذاهای خیابانی است. در پوکت پنکیک های خوش طعم و میوه های تازه مثل آناناس و گوارا را باید حتما امتحان کنید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که قهوه های سرد و یخی فروشگاه های خیابانی را تست کنید و لذت ببرید.

کرابی: غذاهای تایلندی و دریایی

در کرابی غذاهای خوش طعم تایلندی سرو می شود و درواقع بهشتی جذاب برای دوستداران غذاهای دریایی است. کرابی که نزدیک یکی از بندرگاه های ماهی گیری تایلند است، غذاهای تایلندی را به بهترین و خوش طعم ترین حالت ممکن سرو می کند. رستوران های غذاهای دریایی لائم ساک، آشپزخانه تارا و آشپزهانه بان لای تای 3 تا از بهترین رستوران های کرابی است که باید حتما سری به آن ها بزنید و از طعم لذیذ غذاهایشان لذت ببرید.

تفریحات و کارهای ماجراجویانه در کرابی و پوکت

برای دوستداران کارهای مهیج و ماجراجویانه، بدون شک کرابی بهترین گزینه است، چراکه هم تراکم توریستان در آن کمتر است و هم مناطق جنگلی در کرابی بیشتر است.
پوکت: پرواز را تجربه کنید!
اصلی ترین جاذبه پوکت پرواز هانومان در کاتو است. زیپ لاینی طولانی که در جنگل های پوکت کشیده شده است و شما می توانید احساس شگفت انگیز پرواز را تجربه کنید. علاوه بر این می توانید اسب سواری کنید، قایق سواری رفتینگ را تجربه کنید، غواصی کنید و یا در جزیره گشت و گذار کنید.
کرابی: از ماجراجویی، ماهیگیری و سافاری کواد لذت ببرید
همان طور که گفتیم از نظر ماجراجویی و تفریحات مهیج کرابی برتر از پوکت است.پس اگر به کرابی سفر کردید، حتما سری به آئو لوئک بزنید و از تفریحات مهیج آن لذت ببرید. علاوه بر این ها می توانید در دریای آندامان ماهیگیری کنید، از سافاری کواد لذت ببرید، به کارتینگ بروید، از بانجی جامپینگ لذت ببرید و یا در 4 جزیره کوه پودا، چیکن آیلند، کوه توب و کوه مور غواصی کنید و دنیای زیر آب را تماشا کنید.

زندگی شبانه در کرابی و پوکت

پوکت: کلاب های شبانه
در مقایسه جذابیت زندگی شبانه بین این دو جزیره ، پوکت رتبه بهتری را نسبت به کرابی می گیرد. پوکت شب های زنده ای دارد و حتما از شور و هیجان آن لذت خواهید برد.
کرابی: مهمانی های ساحلی و بارهای جذاب
در کرابی هم می توانید از مهمانی های برگزار شده در سواحل جذاب آن لذت ببرید.
اکنون که این مقایسه را بین دو جزیره زیبای پوکت و کرابی مطالعه کرده اید و تفریحات آن ها برایتان شفاف تر شده است، می توانید مقصد سفر بعدیتان را انتخاب کنید.
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور کرابی و پوکت- بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت