جاذبه شبهای سفید روسیه

شبهای سفید سن پترزبورگ روسیه

 پدیده ای نادر در شهر سن پترزبورگ روسیه در فاصله زمانی اواخر خرداد و اوایل تیرماه در شهر زیبای سن پترزبورگ کشور پهناور روسیه که توانسته علاقه مندان خود را از جای جای جهان با تور مسکو سن پترزبورگ به این شهر بکشاند اما در توضیح این رخداد حیرت انگیز که میتوان آنرا چنین توصیف نمود که برای همگان قابل فهم باشد

اینست که در شهرهای شمالی که نزدیک قطب شمال میباشند طول روز و تابش آفتاب در این شهرها کم میباشند و در نتیجه خورشید کمی بیشتر فرصت نور افشانی در این مناطق را دارا است و در نتیجه شبها کمی طولانی تر میشود و آثار تابش خورشید و روشن بودن روز کمی بیشتر از مناطق دیگر است که شبهای سفید روسیه حاصل این فرایند علمی میباشد.

شما علاقمندان به بازدید از نزدیک این واقعه زیبا پیشنهاد میکنیم که تور مسکو و یا تور مسکو سن پترزبورگ را از دست ندهید و با تماس با آژانسهای مسافرتی وب سایت توریاب تور مسکو مورد نظر خود را با خیالی آسوده رزرو نمائید برای سهولت بیشتر میتوانید به صفحه تور شبهای سفید روسیه توریاب مراجعه نمائید

شب های سفید روسیه یکی از زیباترین اتفاقات طبیعی است که تنها در کشور تزارها و در برخی از شهرهای آن علی الخصوص سنت پترزبورگ اتفاق می افتد.

این پدیده ی طبیعی خود یکی از بزرگ ترین عوامل سفربسیاری از مسافران و گردشگران به روسیه و شهزر سنت پترزبورگ است. این پدیده که تنها در زمانی خاص رخ می دهد و امروزه به یک جاذبه ی معروف فصلی تبدیل شده است، درواقع یک نارسایی طبیعی از ارتباط خورشید، ماه و زمین است.

دیدن شب های سفید روسیه چنان تجربه ی جالبی است که خیلی ها توصیه می کنند که به هیچ عنوان دیدن آن را از دست ندهید و حتی برای یک بار هم که شده، به سنت پترزبورگ سفر کنید تا این پدیده و اثرات آن را بر این شهر برای یک بار هم که شده، ببینید. در ادامه با ما در ونوس همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر شب های سفید، این پدیده ی طبیعی و خاص را بشناسیم.

به همین خاطر در شب هنگام به جایی این که تاریکی تمامی آسمان شهر سنت پترزبورگ را فرا بگیرد، به جای آن آفتاب با قدرت بر زمین می تابد و در ضعیف ترین شکلش، حالتی گرگ و میش و بسیار سرخ رنگ به آسمان سنت پترزبورگ می دهد. درباره ی شب های روشن روسیه باید بگوییم که این پدیده با این که در سنت پترزبورگ نمود بیشتری پیدا کرده است اما، در چندین شهر دیگر روسیه نیز اتفاق می افتد.

می خواهیم رازی را در این مورد به شما بگوییم! اگر برایتان این سوال پیش آمده است که چرا این پدیده ی طبیعی را بیشتر به اسم سنت پترزبورگ می شناسند باید بگوییم که، محیط و فضای شهری سنت پترزبورگ به قدری زیبا و دیدنی است که مخصوصا در چنین وضع هوایی گویی که نورپردازی الهی در فضای این شهر اتفاق افتاده است! حالت گرگ و میشی آسمان سرخ رنگ سنت پترزبورگ که با ابرها ادغام شده اند به شدت دیدنی و جالب است.

همین توصیفی که کردیم برای بسیاری از کسانی که قصد سفر دارند، دلیلی محکم و انگیزه ای خوب برای گردش در روسیه و گشت و گذار در اوایل تابستان در سنت پترزبورگ است. مرم در داخل روسیه و یا خارجی ها معمولا این زمان از سال را بیشتر برای برگزاری مراسم عروسی، برای ماه عسل و یا جشن های خاص انتخاب می کنند تا خاطره ای خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. همانطور که گفتیم این پدیده ی طبیعی در اوایل تابستان اتفاق می افتد. زمان تقریبی بروز شب های سفید در روسیه بین ۱۱ماه ژوئن تا ۲ جولای که معادل ماه شمسی آن ۲۱ خرداد تا ۱۱ تیر ماه می باشد، رخ می دهد. تقریبا چند روز دیگر این پدیده اتفاق می افتد و اگر می خواهید برای دیدن آن برسید بهترین زمان برای خرید تورروسیه حتی همین لحظه ای است که شما دارید این مطلب را مطالعه می کنید.

 

واقعیت این است که با توجه به روشنایی هوا که گاهی حتی از روز روشن هم آفتابی تر است، باعث بروز مشکلاتی همچون کم خوابی و بی خوابی در بین مردم شهر که در آن ساکن بومی هستند؛ می شود. از دیگر مشکلاتی که شب های سفید برای مردم به وجود می آورد این است که آن ها معمولا در این روزها دچار سر دردهای مزمن و ادامه دار، کم خوابی، آشفتگی، خشکی چشم و بی حوصلگی افراد می شوند.

دانستنی هایی درباره ی شب های سفید در روسیه

  • بزرگترین فستورال و جشنی که سالانه در سنت پترزبورگ برگزار می شود، فستیوال شب های سفید روسیه است. بسیاری اهمیت و بزرگی این فستیوال را با دیگر مراسم های برگزار شده در این شهر مقایسه نمی کنند زیرا، اصلا قابل قیاس نیستند.
  • کمی قبل تر از بروز این پدیده و تا چند وقت بعد از آن، شهر سنت پترزبورگ بیش از هر وقت دیگری شلوغ می شود. این شلوغی در حدی است که شاید حتی نتوانید به راحتی هتل و اتاق خالی در هتل های این شهر پیدا کنید. در ضمن این اتفاق و استقبال مردم از ان باعث گرانی دو چندان و بسیار زیاد هتل ها، اقامتگاه ها، اقلام خوراکی، مراکز توریستی می شود.
  • تخمین زده می شود که در سال میلیون ها توریستی که از سنت پترزبورگ بازدید می کنند، در هنگام بروز پدیده ی شب های روشن در روسیه به این شهر می آیند.
  • یکی از کارهای جالبی که مردم روسیه در زمان شب های سفید انجام می دهند این است که سعی می کنند که برنامه هایشان را به صورتی تنظیم کنند که بتوانند شب ها و در زمانی که آسمان کاملا سفید رنگ است به پیاده روی های طولانی در خیابان هایی که به خواب رفته و خلوت است، بپردازند!
  • زمانی که شب های سفید در روسیه فرا می رسد شهرهایی که این پدیده در آن ها به وقوع می پیوندد، اصلا چراغ های معابر خود را روشن نمی کنند و نزدیک به ۱ ماه این چراغ ها کاملا خاموش هستند.
  • جشن هایی که در زمان وقوع شب های سفید در سنت پترزبورگ برگزار می شود معمولا در نزدیکی کاخ پترهوف، موزه ی آرمیتاژ و بسیاری از جاذبه های زیبای این شهر برگزار می گردد.
  • کافه ها، رستوران ها و بیشتر مراکز تفریحی سنت پترزبورگ در طول شب های سفید به صورت شبانه روزی باز هستند و خدمات ارائه می کنند.
  • درباره ی مشکلاتی که شب های روشن در روسیه برای اهالی بومی به وجود می آورد، مفصلا برایتان توضیح دادیم. باید درباره ی راهکار مردم شهرهای روسی که این اتفاق برایشان می افتد نکته ای را بگوییم. مردم مخصوصا در شهر سنت پترزبورگ، از یک لایه پرده ی بسیار کلفت و ضخیم هم استفاده می کنند. در ضمن در هر خانه ی روسی، به اندازه ی تعداد افراد خانواده از چشم بند استفاده می شود تا در هنگام خواب هیچ نوری مانع از استراحت آنان نشود.
  • یکی از زیباترین جاهایی که می توانید در طول شب های سفید به دیدن آن بروید، رودخانه ی نوآ است. در این رودخانه که دارای عمقی بیشتر از ۵۰۰ متر است، معمولا از ساعت ۱:۳۰ صبح تا ساعت ۵ صبح، همه ی پل های متحرکی که بر روی آن ساخته اند را به سمت بالا می برند تا کشتی ها و قایق های بزرگ و کوچک بتوانند به راحتی به راه خود ادامه دهند. این صحنه یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه هایی است که هم عکاسان بسیار به آن علاقه مند هستند و هم مردم عادی که برای دیدن این جاذبه به بیرون می آیند.
  • در فستیوال هایی که در زمان شب های سفید روسیه برگزار می شود معمولا کارهایی همچون: رقص های محلی، برگزاری اپراهای معروف و سنتی روسی، نمایش های شاد و طنزآلود، رقص نور، آتش بازی و بسیاری از برنامه های مختلف برگزار می گردد.
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاذبه شبهای سفید روسیه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت