جاذبه های دیدنی مسکو

جاذبه های دیدنی مسکو را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد؟

اگر تصمیم به سفر دارید و به دنبال مقصدی خوب برای گردشگری هستید، مسکو بهترین پیشنهاد برای شماست. سفر به مسکو و تماشای جاذبه‌های دیدنی آن کاری است که همه افراد برای یک بار هم که شده باید انجام دهند. بازدید از سالن‌های نمایش اپرا، نوشیدن قهوه‌ در کافه‌هایی که زمانی محبوب‌ترین نویسندگان جهان به آنجا میرفتند، جاذبه‌های طبیعی و… همگی از دلایل سفر به پایتخت روسیه هستند. جاذبه های دیدنی مسکو آنقدر زیاد هستند که هر زمان به این شهر سفر کنید، حتما جای جدیدی برای تماشا وجود خواهد داشت.

کاخ کرملین مسکو

۱. جاذبه‌های گردشگری طبیعی

اولین و اصلی‌ترین جاذبه دیدنی در مسکو طبیعت و جاذبه‌های طبیعی این شهر است. در طول تاریخ مسکو همواره یکی از سرسبزترین پایتخت‌های جهان بوده است، در حال حاضر ۴۰ درصد مساحت مسکو از پوشش گیاهی تشکیل شده، این ویژگی در کنار وجود رودخانه مسکو و آب و هوای معتدل طبیعتی بکر و زیبا را برای گردشگران فراهم کرده. البته که پارک‌های طبیعی و مصنوعی زیادی هم برای بازدید در این شهر وجود دارند.

۲. موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی

مسکو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که تاریخچه‌ای طولانی دارد. این شهر بارها جنگ‌ها و خرابی‌های زیادی را به خود دیده است و بعد از هر خرابی با یادگاری از جنگ و غارت بازسازی شده است. همین موضوع باعث رونق جاذبه‌های دیدنی تاریخی مانند موزه‌ها در مسکو شده است. چند مورد از معروف‌ترین موزه‌های مسکو عبارتند از:

  • موزه کاخ کرملین
  • موزه نگارخانه تریتایاکوف
  • موزه هنرهای زیبای پوشکین
  • موزه هنرهای چندرسانه‌ای
  • موزه هنر مدرن
  • موزه هنرهای معاصر
  • موزه پلانتاریوم و…
  • ۳. مراکز خرید و تفریحات دیدنی

    اگر اهل خرید کردن باشید و به دنبال تجربه تفریح حین خرید هستید، می‌توانید از مراکز خرید دیدن کنید. در این مراکز تفریحات مختلفی برای مشتریان در نظر گرفته شده تا هر زمان از خرید خسته شدند، به تفریح و سرگرمی بپردازند.

    ۴. جاذبه‌های تاریخی مسکو برای بازدید گردشگران کدامند؟

    مسکو قلب تپنده روسیه است و بیشتر تاریخ این کشور را در خود جای داده است. یادگار جنگ‌ها و مشکلاتی که این کشور تا به امروز از سرگذارنده همگی در موزه‌های شهر مسکو جمع‌آوری شده است. همچنین بخشی از موزه‌های این کشور به آثار هنرمندان بزرگ روسی اختصاص داده شده، عکس‌ها، نقاشی‌ها و صنایع هنری مسکو را می‌توانید در موزه‌های آن تماشا کنید.

  • ۵- مراکز خریدی که علاوه‌بر خرید می‌توان به عنوان جاذبه دیدنی مسکو به آن‌ها مراجعه کرد، کدامند؟

    مسافرت بدون خرید معنایی ندارد، حتی اگر با هدف بازدید از مناطق دیدنی یک شهر به آن سفر کرده باشید. البته در شهرهای توریستی که سالانه گردشگران زیادی به آن‌ها سفر می‌کنند حتی مراکز خرید هم می‌توانند یک جاذبه دیدنی باشند.

    • مرکز خرید اوکاتنی راید

    یکی از مراکز خرید دیدنی در شهر موسکو، مرکز خرید اوکاتنی راید است. این مرکز از بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر مسکو است که در کنار برندهای مختلف پوشاک، کفش، لوازم آرایشی و… دارای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های معروفی هم هست که خرید در آن روزی لذت‌بخش را برای مسافرین فراهم می‌کند.

    ۶-چند پارک و جاذبه گردشگری طبیعی در مسکو وجود دارد؟

    البته که جاذبه‌های طبیعی شهر مسکو به ساخته‌های دست بشر خلاصه نمی‌شوند. این شهر با پوشش گیاهی وسیع، بیشترین جاذبه‌های دیدنی طبیعی را دارد. پارک‌های طبیعی، باغ‌وحش‌ها، رودخانه مسکو و… چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهر مسکو می‌باشند.

    • تپه‌های اسپرو

    تپه‌های اسپرو در مجاورت رودخانه مسکو قرار دارند و با ۲۲۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین نقطه این شهر هستند. با ایستادن بر فراز این تپه‌ها چشم‌اندازی بی‌نظیر به کل شهر دارید. در این تپه‌ها یکی از جذاب‌ترین پارک‌های مسکو هم قرار دارد که در آن استراحتگاه‌هایی برای مسافران وجود دارد تا علاوه بر تماشای شهر از مرتفع‌ترین نقطه استراحتی دلچسب در طبیعت سرسبز مسکو داشته باشند.

    • باغ‌وحش مسکو

    هرچند حیوانات باید در طبیعت وحشی زندگی کنند اما تماشای آن‌ها از نزدیک همیشه برای انسان‌ها جذاب بوده است. یکی از بهترین مناطق جهان برای تماشای بیشترین گونه حیوانی از نزدیک شهر مسکو و باغ‌وحش آن است. باغ‌وحش مسکو بزرگ‌ترین و بهترین باغ‌وحش دنیاست که نزدیک به ۷۵۰ گونه حیوانی در آن نگهداری می‌شود. برای آشنایی با حیات وحش و تماشای حیواناتی که در کمتر جایی نگهداری می‌شوند این مکان بهترین انتخاب است. از جمله گونه‌های جانوری دیدنی در باغ‌وحش مسکو می‌توان به پنگوئن‌ها، شیرهای دریایی، خرس‌های پاندا و… اشاره کرد.

    • پارک گورکی

    اگر عازم مسکو هستید و قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر را دارید، بازدید از پارک گورکی را در برنامه‌های خود قرار دهید. این پارک محبو‌ب‌ترین و مهم‌ترین پارک شهر مسکو است که در کنار طبیعت خیره‌کننده و زیبا، انواع رویدادهای فرهنگی، تفریحی، کنسرت‌ها و… هم در آن برگزار می‌شوند. در این پارک زیبا علاوه بر تماشای طبیعت می‌توانید تفریحاتی مانند اسکی روی یخ، پیاده‌روی، تنیس و… را هم تجربه کنید.

    • کولومنسکویه

    کولومنسکویه یکی از مناطق دیدنی شهر مسکو و جز میراث سلطنتی کشور روسیه است. این منطقه که اسم آن از جاده‌ای به همین نام گرفته شده است. با بازدید از این منطقه می‌توانید کلیسای معراج، برج آب، غرفه شکار، بناهای یادبود چوبی و… هم دیدن کنید.

  • نتیجه‌گیری

    جاذبه های دیدنی مسکو آنقدر زیاد هستند که با یکبار سفر به این شهر نمی‌توانید از تمام آن‌ها دیدن کنید. هر نقطه از این شهر می‌تواند یک جاذبه گردشگری باشد و ساعت‌ها شما را به خود سرگرم کند، با این‌حال آشنایی با معروف‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌ها به برنامه‌ریزی بهتر سفر کمک می‌کند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاذبه های دیدنی مسکو

هلدینگ گردشگری پارسا گشت