جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم

جاذبه های گردشگری قشم | عجایب هفت‌گانه خلیج‌فارس

وجود دریای خلیج‌فارس که همچون نگینی درخشان در جنوب کشور ایران جا خوش کرده است، باعث شده تا در سرتاسر این دریا جزیره‌های متعددی به وجود بیایند.

یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج‌فارس، قشم است که در قلب آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بی‌شماری را در دل خود جای داده است.

جزیره قشم با چهره‌ای مدرن و سنتی میزبان نخلستان‌های وسیع، دلفین‌های بازیگوش، جنگل‌های سرسبز، آب‌های نیلگون خلیج فارس، سواحلی کم‌نظیر و بکر، دره‌ها و قلعه‌های متعدد به جای مانده از سالیان دور و تفریحات هیجان‌انگیز متعددی است، جاذبه‌هایی که طبیعت دوستان بسیاری را جذب خود کرده است.

جزیره قشم

در قلب دریای زیبای خلیج‌فارس قرار گرفته است. طبیعتی زیبا و دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، شگفتی‌ها و عجایب شگفت‌انگیز این جزیره بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

وجود همین جاذبه‌های دیدنی، قشم را به یکی از مناطق توریستی در ایران تبدیل کرده است و سالانه میزبان مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران وجهان است..

اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید مطمئن باشید با قدم زدن در ساحل، ایستادن بر بالای صخره‌ها و تماشای آب‌های خلیج‌فارس، انجام بازی‌ها و تفریحات شگفت‌انگیز و تماشای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این جزیره سفری هیجان‌انگیز در پیش رو خواهید داشت.

غار خربس

غار خربس در قشم

طبق بررسی‌ های انجام‌شده روی محوطه باستانی خربس، قدمت این اثر به دوره مادها می‌رسد . غارهای خربس، بر پیشانی کوهی مشرف ‌به ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است که ۴ دهانه غار از درون به ‌هم ‌پیوسته در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متر آن به چشم می‌خورد که به غارهای خربس شهرت دارند. این غارها که از پدیده‌های کهن زمین‌شناختی به شمار می‌روند؛  همراه با دیگر پدیده‌ها و کوه‌ها و خود جزیره قشم، دنباله چین ‌خوردگی‌های رشته ‌کوه‌ های زاگرس هستند که در هزاره‌ های گذشته از زیر آب سر برآورده‌اند.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا در قشم، یکی از جاذبه‌های خاص ایران و از جلوه‌های بی‌نظیر طبیعت است که برای دیدن آن باید با قایق به دل آب‌های شور خلیج فارس بزنید. این جاذبه که شهرتی جهانی دارد، جزو میراث طبیعی کشور به شمار می‌رود. جذابیت‌ جنگل حرا زمانی است که این درختان در‌ آب فرو رفته‌اند و با پایین آمدن سطح آب، جنگل شگفت‌انگیزی مشابه فیلم‌های علمی-تخیلی از آب بیرون می‌زند و هر بیننده‌ای را حیرت‌زده می‌کند.

جنگل حرا که در شمال غرب جزیره قشم خودنمایی می‌کند، از جنگل‌های پنجگانه استان هرمزگان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره ایران به شمار می‌رود. با کجارو همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از جنگل حرا در اختیارتان قرار دهیم؛ جاذبه‌ای که یکی از عجایب هفت‌گانه قشم محسوب می‌شود

جنگل‌ حرا (مانگرو) از جاهای دیدنی قشم است که آن را به‌عنوان جنگل دریایی نیز می‌شناسند. با حرکت در میان آب‌های این جنگل، شاهد درختان سبزی خواهید بود که گویی در میان انبوهی چوب روییده‌اند.
جالب اینکه این چوب‌ها در واقع ریشه درختان هستند که انتهای آن‌ها رو به آسمان است و با تبدیل آب شور دریا به آب شیرین توانسته‌اند سالیان زیادی در این شرایط دوام بیاورند. پوشش گیاهی این جنگل‌ها را درختان «حرا» و «چندل» تشکیل می‌دهند. این درختان زیبا زمان جزر دریا، از آب بیرون می‌آیند و با مد دریا تا نیمه در آب فرو می‌روند. آب‌وهوای استوایی این مناطق نیز مزید بر علت شده است تا درختان حرا رشد خوبی داشته باشند.

قایق سواری و عکاسی: حین قایق سواری در میان درختان زیبای جنگل حرا، فرصت را از دست ندهید و این لحظه‌های به‌یادماندنی را ثبت کنید تا همیشه از سفر قشم به یادگار برایتان باقی بماند. اسکله سهیلی، روستای طبل و بندر لافت از جمله جاهایی هستند که برای قایق سواری باید به آن‌ها مراجعه کنید.

پرنده نگری: همان طور که گفتیم جنگل حرا قشم فقط به درخت و دریا خلاصه نمی‌شود و در طول قایق سواری با انواع جانوران از پرندگان مهاجر تا پرنده‌های آبزی و… مواجه خواهید شد که لذت این سفر را برایتان دوچندان می‌کنند.

کوه نمکدان

کوه نمکدان از عجایب شگفت‌انگیز خلیج فارس است که در فاصله 90 کیلومتری از شهر قشم و در جنوب غربی این جزیره قرار دارد. این کوه به شکل مخروطی است و ارتفاع آن به 397 متر می‌رسد. کوه نمکدان از روی هم انباشته شدن صخره‌های آذرین و سنگ‌های رسوبی ساخته شده است و در آن چشمه‌های آب شور و بقایایی از معادن نمک کهن دیده می‌شود که این کوه و غار زیبا را به یک اثر تاریخ طبیعی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

کوه نمکدان بزرگ‌ترین غار نمکی دنیا را در آغوش خود جای داده است که طول آن به 6400 متر می‌رسد و به دلیل داشتن کف‌پوشی از کریستال‌های فراوان مورد توجه قرار گرفته است، این کف‌پوش‌های کریستالی از ابتدا تا انتهای غار را در بر گرفته است.

علاوه بر بازدیدکنندگان ایرانی، گردشگران خارجی نیز هر ساله برای دیدن این جاذبه راز آلود به شهر قشم سفر می‌کنند.

در غار نمکی قشم اشکال مختلف و شگفت‌انگیز زمین شناسی را مشاهده کنید و از سکوت آرامش بخش درون غار لذت ببرید. در قسمت ورودی غار نمکی قشم (غار نمکدان قشم) آبگیری به طول 20 متر به چشم می‌خورد و نوارهای رنگارنگ نمک و کانی‌های مختلف در دیواره‌های غار وجود دارد که زیبایی آن‌ها توجهتان را به خود جلب خواهد کرد.

استالاگتیت‌ها و استالاگمیت‌های نمکی در کنار کف‌پوش‌های کریستالی غار فضای حیرت‌انگیزی به غار نمکی بخشیده است که جزو شگفتی‌های کوه نمکدان محسوب می‌شود و همچون نگینی در میان دیدنی های قشم می‌درخشد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاهای دیدنی قشم

هلدینگ گردشگری پارسا گشت