دنیایی از دیدنی‌ها در اسپانیا

 مقدمه :

فرصتی بدست آمد تا در بهار سال 1401 خورشیدی بار دیگر به یکی از منطق توریستی کشور اسپانیا سفر نمایم .در اینجا سعی خواهم نمود تا آنچه پیرامون مناطق مختلف این سفر دیده، شنیده و یا خوانده ام را با شما در میان بگذارم. قبل از هر مطلبی باید از دخترم شکوفه پیوندی که مقدمات این سفر را فراهم آورده و به عنوان همسفر، مترجم و راهنما در طول سفر تلاش نموده قدردانی و تشکر نمایم. در ادامه لازم است کشور اسپانیا را بسیار کوتاه به خوانندگان معرفی کنم.

اسپانیا در یک نگاه :

اسپانیا کشوری است در جنوب قاره اروپا، که به شبه جزیره ایبریا معروف می باشد. اسپانیا از هیسپانیا به معنای سرزمین غروب خورشید گرفته شده است.مساحت آن 505970 کیلومترمربع و جمیعتی بالغ بر 5/47 میلیون نفر دارد. پایتخت آن شهرمادرید بوده و به 17 ایالت تقسیم شده، که هریک از ایالت ها دارای چندین استان می باشند. سفر اخیر ما به یکی از 8 استان از ایالت آندلسی ( Andaluz)  یا ( Andalucía) به نام  “مالاگا ” بود. سالانه گردشگران بسیاری همراه با تور اسپانیا به این شهر سفر می‌کنند.

مالاگا :

استان مالاگا در جنوب کشور اسپانیا در مجاورت اقیانوس اطلس واقع شده است. این استان از نظر مساحت کوچکترین واز نظر جمیعت با جمیعتی حدود 1629000 نفر جزء پرچمیعت ترین استان ایالت آندلس بشمار می آید. مساحت آن حدود 7276 کیلومتر مربع و مرکز آن شهرستان مالاگا می باشد. این استان مکان مناسبی است برای دوستداران طبیعت و پیاده روی بوده، که ساکنین اینجا،  شهر نریا ( Nerja) را مناسب ترین منطقه می دانند.  تمام مناطق جنوب ساحلی استان مالاگا به سواحل آفتاب ( Costa del Sol) مشهور می باشد. پس از ورود به مالاگا با توجه به نزدیکی مسافت، نزدیکی به سواحل، دومین شهر زیبا و دیدنی استان مالاگا به نام شهر بن المدنا (Benalmádena )  را برای سکونت انتخاب کرده، که در ادامه نسبت به معرفی نقاط جذاب هر دو شهر اقدام می گردد.

 

مسیر سفر :

من و دخترم سفر خود را از شهر اِسن کشور آلمان آغاز نمودیم. در سحرگاه روز پنجشنبه  1401/02/15 خورشیدی با اتومبیل به سوی فرودگاه دوسلدورف عزیمت کرده  وبدون تشریفات زائد فقط با کنترل موارد امنیتی سوار هواپیما شرکت بال اروپا ( Eurowings)  شده و راس ساعت 15/6 بامداد بسوی فرودگاه مالاگا پرواز را آغاز نمودیم. علیرغم آن که فصل تعطیلات اروپا به پایان رسیده، اما هواپیما کاملاً پر بود.

فرودگاه مالاگا :

با رسیدن هواپیما بر فراز آسمان شهر مالاگا و کاهش تدریجی ارتفاع، مسافران تور اروپا زیبائی های شهر را از بالا به همدیگر نشان می دادند. در ساعت 15/9 بامداد، هواپیما به آرامی در فرودگاه مالاگا به زمین نشست. فرودگاه مالاگا بسیار بزرگ وزیبا بود. کنترل مدارک واکسیناسیون کوید 19  تنها کنترلی بود که صورت گرفت. با خروج از فرودگاه برای رفتن به محل اقامت خود از بین گزینه های قطار، اتوبوس و تاکسی ، گزینه قطاررا برگزیدیم.

 

پارک لاپالوما (La Paloma Parque de)

این پارک زیبا در بین المدنا بین مناطق بن المدنا گوستا و رویولامیل قرار گرفته و حدود 200000 متر مربع مساحت دارد. چون این پارک در وسط منطقه مسکونی شهری واقع شده لذا به جهت سهولت رفت و آمد، تعدادی درب در اطراف آن وجود داشته، که هرکدام دارای طرح خاصی بوده و نمایانگر بخش درونی پارک می باشد. این پارک دردسامبر سال 1995 میلادی با تلاش وطراحی سه شرکت بزرگ بر روی تپه ماهورهای بین مناطق اول و دوم شهر احداث گردیده است.

بندر پورتو دپورتیوو (Porto deportivo )

این بندر به نوعی به بندر ورزشی نیز مشهور است، جون می تواند حدود 1000 قایق تفریحی و بادبانی را در خود جای دهد. هتل ها و آپارتمان های اطراف این بندر با الهام گرفتن از سبک معماری اسلامی احداث شده و در حال حاضرازگران ترین آپارتمان ها و هتل های شهر می باشند. قایق های تفریحی مستقر در این جا آماده ارائه خدمات به گردشگران در زمینه ورزش های آبی هستند. قیمت استفاده از خدمات قایق ها متفاوت می باشد، همه قایق ها به صورت 1ساعته ،  2 ساعته، 3 ساعته، 4 ساعته ویکروزه کامل اجاره داده میشود. بطور مثال

قایق دونفره به ترتیب مدت زمان استفاده 65 و120 و170 و220 و 420 یورو

قایق تا پنج نفر به ترتیب مدت زمان استفاده 70 و130 و180 و230 و 430 یورو

قایق تندرو به ترتیب مدت زمان استفاده 80 و 140 و200 و250 و480 یورو

قایق عمومی جهت رفتن به راه دور و دیدن دلفین های داخل اقیانوس به مدت یکساعت برای هر نفر 15 یورو

قیمت اجناس فروشگاه ها و خوراک رستوران ها و بارها نسبت به موارد مشابه در امتداد ساحل ها اندگی گرانتر است.

این بندر مرکز تفریح جوان های شهر مالاگا نیز می باشد. مرکز نمایش دلفین ها ( Sea Life) در مجاورت این بندر قرار دارد.

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنیایی از دیدنی‌ها در اسپانیا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت