راهنمای کامل سفر به تفلیس

راهنمای کامل سفر به تفلیس

 

‏سفر به پایتخت گرجستان، فوت‌وفن‌هایی دارد که مطالعه راهنمای سفر به تفلیس، میانبری برای یادگیری تمام آن‌هاست. همانطور که پیداست، هر سفر موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد و با مشغله‌های امروز، امکان تحقیق درباره یک به یک آن‌ها وجود ندارد، سفر به تفلیس هم فوت‌وفن‌هایی دارد که باید قبل از خرید تور تفلیس، در جریانشان قرار بگیرید تا تمام انتخاب‌های سفرتان سنجیده و دقیق باشد. خصوصاً اگر قصد دارید فقط یکبار در این شهر دیدنی قدم بزنید.

در مقاله راهنمای سفر به تفلیس د سعی بر این است که همه جوره شما را برای سفر به تفلیس آماده کنیم. اول از همه، قرار است شما با تفلیس آشنا کنیم تا بدانید از این مقصد باید چه انتظاراتی داشته باشید؛ در ادامه، عناوین متن را به ترتیب خط زمانی سفر، چیده‌ایم تا نیازهای سفر به تفلیس را اولویت‌بندی کنید. عناوین این مطلب از ضروری‌ترین اطلاعات سفر مثل نحوه رفت‌وآمد و اقامت گرفته تا جزئی‌ترین اطلاعات مثل خرید سیمکارت را در بر می‌گیرد.

تاریخچه تفلیس

طبق مستندات، شهر تفلیس برای اولین بار در اواسط قرن پنجم توسط پادشاه واختانگ گورگسالی تأسیس شد که حین شکار در این منطقه با چشمه های آب گرم متعددی مواجه شد و چنان تحت تأثیر آنها قرار گرفت که دستور داد شهری جدید در این مکان بسازند. به این ترتیب این شهر تفلیس نامگذاری شد که در زبان گرجی به معنای «مکان گرم» است؛ مانند بسیاری از شهرهای باستانی، سوابق باستان‌شناسی نشان می‌دهد که منطقه اطراف تفلیس قبل از «تاسیس رسمی توسط یک حاکم بزرگ» نیز مسکونی بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد که شاه واختنگ شهرک موجود در آن زمان را تا حد زیادی گسترش داد و پسرش بعداً آن را به عنوان پایتخت جدید پادشاهی خود انتخاب کرد.

تفلیس به دلیل موقعیت استراتژیک خود در مسیرهای تجاری اصلی، به سرعت شروع به رشد و شکوفایی کرد، اما ثروت رو به رشد آن توجه خارج از کشور را به خود جلب کرد. از اواخر قرن ششم تا پایان قرن یازدهم، شهر توسط مهاجمان خارجی فتح و غارت شد: ایرانی‌ها، بیزانسی‌ها، عرب‌ها، خزرها و ترک‌های سلجوقی همگی برای این پایتخت می‌جنگیدند. سرانجام، در سال 1122، گرجی‌ها به رهبری پادشاه دیوید گرد هم آمدند و تفلیس را پس گرفتند و عصر طلایی جدیدی را شعله‌ور ساختند.

تفلیس به عنوان شهری بزرگ حتی فراتر از قفقاز شهرت یافت. این دوران طلایی در قرن سیزدهم با آمدن مغول‌ها به طور ناگهانی به پایان رسید و تفلیس ابتدا توسط خوارزمیان و سپس توسط خود مغول‌ها به صورت متوالی فتح و غارت شد. شهر ویران شده بود؛ در حالی که گرجستان در تمام این مدت اسماً مستقل باقی ماند و پادشاهان گرجستان بی‌وقفه برای محافظت از پادشاهی خود جنگیدند. به تدریج آشکار شد که گرجستان به سادگی نمی‌تواند به تنهایی و به اندازه کافی از خود در برابر مهاجمان دفاع کند.

بر اساس معاهده 1783 گئورگیفسک، روسیه قول داد از خودمختاری گرجستان محافظت کند. تفلیس در حالی که دیگر پایتخت مستقلی نبود، شهری بسیار مهم باقی ماند و به مرکز اصلی اقتصادی، فرهنگی و اداری قفقاز روسیه تبدیل شد. جاده‌ها و راه‌آهن‌های جدیدی ساخته شد که تفلیس را به باقی امپراتوری روسیه متصل می‌کرد و شهر شروع به کسب فرهنگ و معماری جدید و اروپایی‌تر کرد.

در دوره شوروی، تفلیس به رشد خود ادامه داد اما سقوط اتحاد جماهیر شوروی بار دیگر شهر را در یک دوره آشفتگی فرو برد، زیرا جنگ داخلی گرجستان شروع شد. کیفیت زندگی برای اکثر شهروندان به دلیل بیکاری کاهش یافت و بسیاری از زیرساخت های شهر از بین رفت. به هر حال تفلیس امروزی حاصل فراز و فرودهای بسیار این شهر در طول تاریخ است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمای کامل سفر به تفلیس

هلدینگ گردشگری پارسا گشت