سفر اقتصادی و مهیج به جزیره زیبای کیش

سفر اقتصادی و مهیج به جزیره زیبای کیش

 

انتخاب مقصد مناسب در فصل پاییز و زمستان کمی سخت‌تر از فصل‌های دیگر است اما بسیاری از شهرهای ایران در این فصول فرصت‌ طلایی گشت و گذارهای تاریخی و طبیعی را در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهند. تنها کافی است این شهرها را بشناسید و با دیدنی‌های آن آشنا شوید تا سفری رویایی را در داخل ایران برنامه‌ریزی کنید.

کیش به عنوان معروف‌ ترین شهر جنوبی ایران موضوع مقاله ما است. راهنمای سفر به کیش را دنبال کنید تا شهر زیبای کیش را بهتر بشناسید.

تاریخچه جزیره کیش

تاریخچه جزیره کیش بسیار پرفراز و نشیب بوده است. در راهنمای سفر به کیش ذکر شده که پیدایش جزیره کیش به ۲۰۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد که بر اثر جدا شدن صفحات بین‌ قاره‌ای و فشار بر روی ‌هم، چین‌خوردگی‌هایی پدید آمد که در اثر آن کوه‌ها به وجود آمدند. این فشارها در فلات ایران باعث به‌ وجود آمدن رشته‌ کوه‌های زاگرس و نهایتاً جزیره کیش و سایر جزیره‌ها در تنگه هرمز شد. در تاریخ اسم کیش با هخامنشیان پدیدار می‌شود. نیروهای دریایی هخامنشیان در این جزیره رفت و آمد داشتند و در آنجا آبادانی‌هایی ساخته بودند.

بعد از شکست هخامنشیان از اسکندر، این حاکم یونانی برای شناخت شهرها و جزایر دریای عمان و خلیج فارس، یکی از دریادارانش را برای اکتشاف این بخش از ایران به سفر اعزام می‌کند. این دریاسالار به نام نیاخوس از جزیره کیش و زیبایی‌های آن دست‌نوشته‌های بسیاری بر جای می‌گذارد. این دریا سالارکیش را جزیره‌ای پر از نخلستان‌ها و بوستان‌ها توصیف می‌کند.

در قرن شانزدهم همزمان با تحولات اقتصادی اروپا، پرتغالی‌ها پس از اینکه مسقط و چندین جزیره دیگر را به آتش کشیدند، در شهر هرمز توقف کردند و از امیر هرمز و کیش خواستند تا خود را تسلیم کند. امیر با درخواست آن‌ها موافقت نکرد و پرتغالی ها نیز اقدام به تصرف هرمز و کیش کردند و اینجا بود که سرنوشت کیش دگرگون شد و پا به دوره رکود گذاشت. پرتغالی‌ها تا زمان صفویه در کیش ماندند و ویرانی‌های زیادی برجای گذاشتند، تا اینکه شاه عباس اقدام به آزادسازی کیش و بیرون کردن پرتغالی‌ها پرداخت.

راه های رسیدن به جزیره کیش چگونه است؟

پس از اینکه تصمیم گرفتید چه زمانی به کیش سفر کنید، به سراغ موضوع بعدی در راهنمای سفر به کیش می‌رویم. به نظر شما راه های رسیدن به جزیره کیش چگونه است؟ گردشگران با وجود هزینه و شرایط خاصی که مسافرت به این جزیره دارد، ممکن است سفر به جزیره کیش را بسیار سخت و پرهزینه بدانند، اما غیر از سفر هوایی، راه‌های ارتباطی دیگری هم برای رسیدن به جزیره کیش از سرتاسر ایران وجود دارد. مسیرهای مسافرتی جزیره کیش عبارتند از:

  • راه‌های هوایی
  • راه‌های زمینی
  • راه‌های دریایی

هتل های لوکس کیش

با اینکه سفر به کیش شما را وارد دنیایی از مراکز خرید عالی، رستوران‌های بسیار خوب و مراکز تفریحی می‌کند اما با این وجود اقامت در این جزیره را می‌توان با اقامت در هتل های لوکس کیش کامل کرد.  بسیاری از هتل‌های لاکچری کیش جوایز بین‌المللی دریافت کرده‌اند و تمامی خدمات مورد نیاز مهمانان خود را به بهترین شکل برطرف می‌کنند. در فهرست هتل‌های لوکس و ۵ ستاره‌ کیش نام هتل ترنج قطعا در صدر لیست قرار می‌گیرد. این هتل بر روی دریا ساخته شده است. هتل ترنج دارای اتاق‌هایی به شکل کابانا است. کابانا به اتاق‌هایی گفته می‌شود که شبیه به کلبه‌های چوبی و خانه‌های استوایی بر روی آب هستند. کاباناهای هتل ترنج بسیار لوکس هستند و به گونه‌ای ساخته شده‌اند که هوای شرجی و آب شور دریا صدمه به ساختمان کابانا وارد نکند.

جالب است بدانید بخشی از کف کاباناها شیشه‌ای است تا میهمانان هتل بتوانند دریا را مشاهده کنند. در این مجموعه برای حمل و نقل میهمانان در محیط هتل از ماشین‌های گلف استفاده می‌شود. چیزی که هتل ترنج را به یکی از هتل‌‌های لاکچری کیش تبدیل می‌کند، زیبایی بی‌نظیر آن و امکانات و خدمات فراوانی است که در اختیار مهمانان این هتل قرار می‌گیرد. علاوه بر این، هتل ترنج دارای امکاناتی مانند روم سرویس، مبلمان، چای‌ ساز، سیستم تهویه مطبوع، میز تحریر، تراس، خشک‌شویی، صندوق امانات داخل اتاق، سیستم اطفا حریق در داخل اتاق، اجاره خودرو، اورژانس، سالن کنفرانس، رستوران ساحلی، سالن اسپا و ماساژ، سالن بازی ساحلی شامل بیلیارد، فوتبال‌دستی، ایرهاکی، آتلیه عکاسی، کافی‌شاپ ساحلی و رستوران روی دریا است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفر اقتصادی و مهیج به جزیره زیبای کیش

هلدینگ گردشگری پارسا گشت