شرایط زندگی در دبی

شرایط زندگی در دبی

زندگی در امارات متحده عربی شاید تجربه‌ای دلنشین برای آن دسته از مهاجرانی باشد که به دنبال زندگی در کشوری هستند که مالیات بر درآمد آن مطلقا صفر است. این کشور حاشیه خلیج فارس که دارای طیف گسترده‌ای از ملیت‌ها است، رقیبی سرسخت برای شهرهای لندن و نیویورک محسوب می‌شود که زندگی شبانه یا بهتر است بگوییم رفت و آمدهای شبانه در آنجا کاملا قانونی و مرسوم است. با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و شرجی بودن دبی، اغلب مردم شب‌ها را برای گشت و گذار در خیابان‌ها، پاساژ، رستوران‌ها و سواحل انتخاب می‌کنند.

مهمترین دلایل برای زندگی در دبی

توصیه‌های زیادی در مورد زندگی در سرزمینی وجود دارد که آسمان آن تقریبا همیشه آبی است و هیچ بارانی در آن نمی‌بارد. در اینجا پنج دلیل برای ایده‌آل بودن شرایط زندگی در دبی وجود دارد:

  • بالا بودن نرخ شادی بین مردم

    دبی جزو ۲۰ شهر برتر جهان  از لحاظ نرخ شادی است. مردم این شهر با داشتن شرایط رفاهی وصف نشدنی همواره در شادی به سر می‌برند. حاکم دبی بارها از هدف خود برای تبدیل کردن این شهر به عنوان هدف یکی از پنج شهر شاد جهان یاد کرده است.

  • آب و هوای مطبوع و سواحل شگفت‌انگیز است

    اگر دوست دارید پس از اتمام یک روز کاری سخت، خستگی را از تن خود بیرون کنید، سواحل شهر دبی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. خیلی از افراد آخر هفته‌ها برای تفریح به سواحل این شهر سفر می‌کنند و حمام آفتاب می‌گیرند.

  • معماری زیبای شهری

    در واقع همه چیز در دبی فوق‌العاده است، از جزایر مصنوعی در سواحل دبی گرفته تا بلندترین برج جهان تحت عنوان برج خلیفه که نماد این شهر است. جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز وجود دارد، از جمله محله خالی با نام شگفت‌انگیز (ربع‌الخالی)، که بزرگترین بیابان شنی پیوسته در جهان در قلب آن جای دارد.

  • چند فرهنگی بودن

    شما به عنوان یک مهاجر، شهر خوبی را برای زندگی انتخاب کرده‌اید. در حالی که جمعیت امارات متحده عربی حدود ۱۰ میلیون نفر است، بیش از ۸۸ درصد از ساکنان آن را شهروندان خارجی تشکیل می‌دهند. این به معنای تنوع عظیمی از فرهنگ‌ها و غذاهای هیجان‌انگیز است، و بهتر از آن، شما به عنوان یک ایرانی هیچگاه احساس تنهایی نخواهید کرد، زیرا ایرانیان زیادی در شهر دبی زندگی می‌کنند. داده‌های سفارت‌ها نشان می‌دهد که ۱۲۰۰۰۰ نفر از بریتانیا و ۵۰۰۰۰ نفر از ایالات متحده نیز در امارات زندگی می‌کنند.

  • تقریبا هیچ مالیاتی وجود ندارد

    در سال ۲۰۱۸، دولت برای اولین بار مالیات بر ارزش افزوده را برای اکثر کالاها و خدمات، با نرخ پایین ۵ درصد، معرفی کرد. با این حال، هیچ مالیاتی بر درآمد وجود ندارد و شما با خیالی راحت می‌تواند به کسب درآمد میلیون دلاری بپردازید.

هر چقدر هم که این دلایل جذاب باشند، باید توجه داشت که دبی یا بهتر است بگوییم امارات متحده عربی قوانین سفت و سختی را برای شهروندان خود وضع کرده است. به طور مثال، همجنس‌گرایی در امارات متحده عربی غیرقانونی است، در حالی که زنان با توجه به نگرش منفی این کشور نسبت به سقط جنین، تجاوز جنسی، و آزار خانگی ممکن است با چالش‌های جدی مواجه شوند.

هزینه زندگی در دبی

وقتی صحبت از هزینه زندگی در دبی می‌شود، خبرهای خوب و بدی وجود دارد. مخارج زندگی مخارجی هستند که برای بقا ضروری است. این شامل مسکن، غذا، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی، و حمل و نقل می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه‌های تفریحی تحت عنوان هزینه‌های زندگی در نظر گرفته نمی‌شوند.

هنگام تعیین هزینه‌های زندگی، مسکن بخش قابل توجهی از بودجه را شامل می‌دهد. به طور متوسط حدود ۳۰ درصد از هزینه‌های زندگی در دبی صرف مسکن و پس از آن حمل و نقل و غذا خواهد شد که هر کدام ۱۵ درصد را تشکیل می‌دهند.

هزینه‌های ماهانه نیز بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد. دبی در سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش مداوم اجاره بها، قیمت ملک، هزینه تحصیل، حمل و نقل، غذا و غیره مقرون به صرفه‌تر شده است. داده‌های Numbeo نشان می‌دهد که میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۸۹/۲ درصد کاهش یافته است. در حالی که، هزینه برآوردی زندگی برای یک خانواده چهار نفره در دبی ۳۲/۶ درصد کاهش یافته است. برای این که با هزینه‌های زندگی در دبی به صورت دقیق آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید.

هزینه غذا در دبی

قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت‌ها کمتر از ایالات متحده است. به عنوان مثال، در دبی باید هزینه‌های زیر را برای برخی اقلام پرداخت کنید:

  • بطری یا کارتن شیر (۱ لیتر): ۱/۶ دلار آمریکا (۵.۹۰ درهم)
  • پنیر زرد محبوب (۱ کیلوگرم): ۹/۵ دلار آمریکا (۳۵ درهم)
  • یک بطری آبجو از یک مارک شناخته شده: ۶/۱ دلار آمریکا (۲۲ درهم)
  • یک سوسیس یا آب معدنی (۱ کیلوگرم): ۱۷ دلار آمریکا (۶۱ درهم)
  • یک شراب متوسط (یک بطری): ۱۸ دلار آمریکا (۶۵ درهم)

در دبی، می‌توانید یک وعده غذایی را از میان انواع مختلف غذاهای مختلف انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک وعده غذایی برای دو نفر، در یک رستوران:

  • رستوران آسیایی ۶۸ دلار آمریکا (۲۵۰ درهم)
  • رستوران چینی ۵۴ دلار آمریکا (۱۹۸ درهم)
  • رستوران فرانسوی ۸۶ دلار آمریکا (۳۱۶ درهم)
  • رستوران ایتالیایی ۷۲ دلار آمریکا (۲۶۴ درهم)
  • رستوران ژاپنی ۸۰ دلار آمریکا (۲۹۴ درهم)
  • رستوران مکزیکی ۷۸ دلار آمریکا (۲۸۷ درهم)

در دبی، یک وعده غذای فست فود معمولی شامل هزینه‌های زیر می‌شود:

  • ۷.۶۰ دلار آمریکا (۲۸ درهم) برای مک میل در مک دونالد یا برگر کینگ (یا غذای ترکیبی مشابه)
  • ۲.۳۰ دلار آمریکا (۸.۴۰ درهم) برای چیزبرگر

برای دوستداران قهوه نیز:

  • قهوه کاپوچینو ۵.۱۰ دلار آمریکا (۱۹ درهم)
  • اسپرسو ۳.۶۰ دلار آمریکا (۱۳ درهم)

سیگار در دبی ارزان‌تر از ایالات متحده است. هزینه متوسط یک بسته سیگار محلی ۴.۸۰ دلار آمریکا (۱۸ درهم) است. برای مارک‌های معروف تر مانند: Camel، Gauloises، Marlboro باید حدود ۶ دلار یا ۲۲ درهم بپردازید.

هزینه پوشاک در دبی

هزینه‌های خرید پوشاک در دبی بستگی به برند آن لباس دارد. به طور کلی هزینه خرید یک ست کامل لباس در دبی شامل زیر می‌شود:

نوع پوشاک قیمت به درهم
یک جفت کفش چرمی برای کت و شلوار ۴۰۸
یک شلوار جین ۲۵۹
یک ست لباس تابستانی زنانه ۲۲۴
یک جفت کفش ورزشی نایک
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

جاذبه های گردشگری ژاپن ژاپن، کشوری با ترکیبی منحصر به ‌فرد از سنت و مدرنیته، طبیعت باشکوه و فناوری پیشرفته است. از معابد تاریخی کیوتو

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرایط زندگی در دبی

هلدینگ گردشگری پارسا گشت