ویزای فرانسه _02157749

یزای شنگن 2024؛ راهی برای سفر به کشورهای اروپایی

اصلاً مگر می‌شود کسی دوست نداشته باشد یک‌بار هم که شده کشورهای اروپایی را از نزدیک ببیند؟ شما با سفر به اروپا در میان تاریخ زنده قدم می‌زنید و فرهنگ و تمدن را از نزدیک مشاهده می‌کنید. زیبایی‌های طبیعی، بناهای تاریخی مشهور، مراکز خرید جذاب و لاکچری، غذاهای معروف و مثال‌زدنی و آب‌وهوای دلنشین از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به قاره اروپا محسوب می‌شود.

برای سفر به کشورهای اروپایی باید ویزای شنگن داشته باشید که اخذ این ویزا کار سختی است. در نظر داشته باشید اگر یک‌بار ویزای شینگن شما رد شود برای درخواست ویزای بعدی باید بین 1 تا 2 سال صبر کنید؛ بنابراین بسیاری از افراد دغدغه و نگرانی برای رد شدن ویزای شنگن را دارند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر دربارۀ اخذ انواع ویزاهای شنگن و شرایط هرکدام صحبت کنیم که تصمیم درست‌تری با توجه به شرایط خود بگیرید.

ویزای شنگن چیست؟

در پاسخ به سؤال پرتکرار شما مبنی‌بر اینکه «ویزای شنگن چیه؟» باید بگوییم که شینگن (با تلفظ درست شنگن Schengen zone) به 27 منطقه در قاره اروپا گفته می‌شود که در توافق‌نامه‌ای محدودیت‌های مرزی خود را برداشته‌اند تا مردم سراسر دنیا با داشتن شرایط قابل قبول بتوانند به این کشورها سفر کنند.

اگر شما یکی از انواع ویزای شینگن را بگیرید، تا قبل از اتمام اعتبار ویزای خود می‌توانید بدون محدودیت و آزادانه به 27 کشور عضو شنگن سفر کنید و نهایت لذت را ببرید. در صورتی که گذرنامه ندارید، با در دست داشتن مدارک لازم برای پاسپورت به یکی از مراکز پلیس + 10 شهرتان بروید و درخواست گذرنامه بدهید.

با ویزای شنگن به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا EU جزو مناطق حوزه شنگن محسوب می‌شوند، اما برخی کشورها از جمله رومانی، کرواسی، بلغارستان و ایرلند جزو کشورهای منطقه شنگن نیستند و در آینده به این مناطق افزوده می‌شوند. در ادامه کشورهای حوزه شنگن را به شما معرفی می‌کنیم.

اتریش دانمارک فرانسه پرتغال بلژیک استونی آلمان
اسلواکی چک فنلاند یونان ایسلند (خارج از اتحادیه اروپا) مجارستان سوئد
لیتوانی سوئیس (خارج از اتحادیه اروپا) ایتالیا لتونی لوکزامبورگ نروژ (خارج از اتحادیه اروپا) مالت
هلند کرواسی لیختن‌اشتاین (خارج از اتحادیه اروپا) لهستان اسلوونی اسپانیا

چه کشورهایی برای ورود به مناطق شنگن نیاز به ویزا دارند؟

مردم برخی از کشورها از جمله ایران برای ورود به خاک مناطق حوزه شنگن باید حتماً ویزا بگیرند. در ادامه و برای آشنایی بیشتر شما این کشورها را معرفی می‌کنیم.

عمان گابن افغانستان سوریه پاکستان گامبیا الجزایر
سریلانکا پاپوآگینه نو غنا آنگولا نیجریه فلسطین گینه
ارمنستان گینه استوایی فیلیپین گینه بیسائو آذربایجان مغولستان قطر
گویان بحرین مالی روسیه هائیتی بنگلادش تایلند
رواندا هند بلاروس سورینام سائوتومه و پرنسیب اندونزی بلیز
کنیا عربستان سعودی ایران بنین نیجر سنگال عراق
بوتان موزامبیک سیرالئون جامائیکا بولیوی موریتانی سومالی
اردن بوتسوانا مالاوی نیجریه مارینای شمالی چین یمن
نپال اریتره کویت اوگاندا مراکش ترکمنستان لبنان
تونس مالدیو کنگو کوزوو تیمور شرقی ماداگاسکار کنگو
زیمباوه جمهوری مرکزی آفریقا نامیبیا ویتنام لیبی بوروندی دومینیکن
قرقیزستان کره شمالی تونگا ساحل عاج میانمار کومور ازبکستان
مصر سوازیلند ترکیه ترکمنستان اتیوپی سودان جنوبی توگو
کوبا جمهوری دموکراتیک کنگو فیجی لیبریا تانزانیا بورکینافاسو کامبوج
آفریقای جنوبی اکوادور چاد کامرون سودان جنوبی جیبوتی سودان

راحت ترین کشور برای ویزای شنگن 2024

احتمالاً برای شما این سؤال پیش آمده است که راحت‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن کدام کشورها هستند؟ شاید باورتان نشود اما کشور سوئیس جزو کشورهایی در حوزه شنگن محسوب می‌شود که به ایرانیان راحت‌تر و آسان‌تر ویزا می‌دهد.

ویزای شنگن ایتالیا و ویزای شنگن اسپانیا نیز جزو ویزاهایی است که برای ایرانیان سخت‌گیری کمتری دارند. در صورتی که گردش مالی خوبی دارید، کشور ایتالیا به‌راحتی به شما ویزا می‌دهد و مدارکی مانند سند خانه، ماشین و مغازه به شما در اخذ آسان‌تر این ویزا کمک شایانی می‌کند.

سخت ترین کشور برای اخذ ویزای شنگن 2024

در این سال‌ها بیشترین ریجکت ویزای شنگن مربوط به کشورهای اتریش و آلمان بوده است. با وجود اینکه در کشور آلمان ایرانیان بسیاری زندگی می‌کنند، ویزای شنگن آلمان برای ایرانیان سخت‌گیری‌های بسیاری داشته است. در سال‌های اخیر تعداد پناهندگان ایرانی در کشور آلمان بسیار بالا بوده است؛ به همین دلیل کشور آلمان در صدور ویزاهای خود برای ایرانیان سخت‌گیری بسیاری می‌کند. در صورتی که دعوت‌نامه دارید برای ویزای کشور آلمان اقدام کنید؛ در غیر این صورت احتمال ریجکت شدن ویزای شما بسیار بالا خواهد بود.

 شرایط سیاسی و اقتصادی ایران باعث شده است ویزای شنگن هلند و ویزای شنگن فرانسه نیز برای ایرانیان به‌سختی صادر شود و ریجکتی این دو کشور نیز برای ایرانیان بیش از حد معمول است. برای اخذ ویزای اتریش و هلند نیز باید تمکن مالی بسیار خوبی داشته باشید تا این کشورها برای صدور ویزای شما مجاب شوند.

 

 

 

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزای فرانسه _02157749

هلدینگ گردشگری پارسا گشت