ویزا چین-بهترین قیمت

 

چین

به طور کلی چین ویزای خود را به چند نوع تقسیم کرده است تا تقسیم بندی افرادی که تمایل به اخذ ویزای این کشور را دارند به راحتی انجام پذیرد و هر فرد با توجه به نیاز خود و همچنین قوانین کشور چین اقدام به دریافت ویزا کند. انواع ویزای کشور چین عبارتند از:

ویزای توریستی چین (L)

همانطور که از اسم آن پیداست، ویزای توریستی کشور چین برای اقامت کوتاه مدتی مناسب است که مقاصد گردشگری، دیدار با اعضای خانواده و بازدید از جاذبه های گردشگری را شامل می شود. معمولا مدت زمان اقامت افراد با این نوع ویزا ۳۰ روز می باشد.

ویزای بازدیدی چین (F)

این نوع ویزا برای انجام کلیه امور تجاری و بازرگانی اعم از تحقیق و توسعه، حضور در همایش های علمی و تحقیقاتی، تبادلات تجاری، فعالیت های فرهنگی و علمی کوتاه مدت، انجام مطالعات علمی و تحقیقاتی و سایر اقدامات علمی و فرهنگی مناسب است. اعتبار این نوع ویزا حداقل ۳۰ روز و حداکثر ۶ ماه است.

ویزای دانشجویی چین (X)

این نوع ویزا برای انجام امور علمی و تحقیقاتی در مراکز علمی آموزشی کشور چین صادر می شود و مدت زمان آن بیش از ۶ ماه است. اغلب ویزاهای دانشجویی به صورت ۵ ساله صادر می شوند و فرد می تواند با خیال راحت در این زمان در این کشور بدون نگرانی حضور داشته باشد.

ویزای کاری چین (Z)

ویزای کاری این کشور برای انجام امور تجاری و کاری صادر می شود و فرد می تواند با در اختیار داشتن این ویزا در این کشور اقدام به یافتن کار و کسب درآمد کند. اگر قصد این را دارید که به هر دلیلی به کشور چین سفر کنید و همسر و فرزندان خود را نیز همراه خود به چین ببرید، یکی از بهترین گزینه ها جهت دریافت ویزا برای عزیزانتان، ویزای کاری چین است.

ویزای خدمه چین (C)

این ویزا برای خدمه های وسایل حمل و نقلی مانند هواپیما، قطار، کشتی و غیره صادر می شود و به معنای مجوز برای ورود به چین است. این ویزا موقت است و تا زمان حضور شما به عنوان خدمه در این کشور اعتبار دارد. مدت زمان معمول اقامت برای این ویزا یک هفته تا ده روز می باشد.

ویزای روزنامه نگاری چین (J)

این ویزا برای روزنامه نگاران خارجی مقیم چین و همراهان او صادر می شود که دو نوع است. نوع J1 حالت دائم دارد و تا زمانی که فرد به صورت روزنامه نگار و خبرنگار در این کشور حضور دارد می تواند این ویزا را دریافت کند اما نوع J2 حالت موقت دارد و برای روزنامه نگارانی مناسب است که قصد پوشش خبری موقت و کوتاه را در این کشور دارند. مدت زمان اعتبار این ویزا ۳۰ روز پس از ورود به خاک چین است و در این مدت اگر متمایل باشید باید نسبت به دریافت اقامت موقت ۵ ساله اقدام نمایید.

ویزای ترانزیت چین (G)

این ویزا به جهت عبور از چین برای رسیدن به کشوری دیگر صادر می شود. تصور کنید با هواپیما می خواهید به روسیه سفر کنید و هواپیما در چین توقف می کند. اگر می خواهید فرودگاه را ترک کنید و برای بیش از یک روز در چین بمانید، باید حتما این ویزا را دریافت کنید. مدت زمان مجاز اقامت با این ویزا یک هفته تا ده روز می باشد و تا سه ماه نیز اعتبار دارد.

ویزای اقامت دائم چین (D)

این ویزا برای افراد خارجی که موفق شدند اقامت دائم کشور چین را دریافت کنند صادر می شود و در صورت رعایت قوانین این کشور به این راحتی ها باطل نمی شود.

ویزای تجاری و بازرگانی چین (M)

این ویزا برای اشخاصی مناسب است که قصد تجارت در کشور چین را دارند. اعتبار این ویزا ۳ ماه است و فرد در این ۳ ماه می تواند ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشد و صورت نیاز، اقدام به تمدید ویزا نماید. برای دریافت این ویزا به دعوتنامه رسمی از شرکت یا کارخانه هدف نیز نیاز دارید.

ویزای بازدید خانواده چین (Q)

این نوع ویزا به دو دسته تقسیم می شود؛ ویزای پیوست خانواده (Q1) و ویزای بازدید خانواده (Q2). ویزای پیوست خانواده برای افرادی مناسب است که خانواده درجه یک آنها در چین زندگی می کند و می خواهند از آنها دیدن کنند. این نوع ویزا بیش از سه ماه زمان مجاز اقامت دارد و حتما باید از اقوام درجه یک دعوتنامه دریافت کرده باشید. همچنین احراز قومیت درجه یک نیز برای دریافت این ویزا مورد نیاز است.

ویزای بازدید خانواده برای افرادی مناسب است که فامیل درجه یک در کشور چین دارند و حال می خواهند برای دیدن او به چین سفر کنند. این نوع ویزا اقامت مجاز کمتر از سه ماه و بازهم نیاز به دعوتنامه رسمی و احراز قومیت درجه یک دارد. در واقع تقاوت این دو نوع ویزا در مدت زمان اقامت آنها است با این شرط که در نوع اول امکان ثبت درخواست اقامت موقت تا ۳ سال نیز وجود دارد.

 

سایر مدارک متناسب با نوع ویزای درخواستی شما نیاز است که به شرح زیر می باشند:

  • ویزای تجاری و بازدیدی: دعوتنامه رسمی توسط واحد تجاری
  • ویزای توریستی: درخواست ویزای سفر شخصی یا گروهی، دعوتنامه رسمی توسط واحد گردشگری
  • ویزای دانشجویی: نامه پذیرش از مرکز آموزشی، فرم درخواست ویزای دانشجویان خارجی
  • ویزای کاری: دعوتنامه رسمی واحد تجاری، و یکی از مدارک زیر شامل نامه اجازه اشتغال از وزارت منابع انسانی چین، گواهی ثبت دفاتر شرکت خارجی در چین، دعونتنامه وزارت فرهنگ چین برای امور تبلیغات، دعوتنامه رسمی از دفتر امور خارجه
  • ویزای روزنامه نگاری: نامه بخش اطلاعات وزارت امور خارجه چین، دعوتنامه رسمی رسانه متقاضی
  • ویزای ترانزیت: بلیت هواپیما و سایر وسیله های حمل و نقل، ویزای کشور مقصد
  • ویزای دائم: گواهی اقامت دائم

آیا ورود به چین بدون ویزا امکان پذیر است؟

در برخی موارد خاص ورود به این کشور بدون ویزا امکان پذیر است. چین با برخی کشورهای خارجی توافق نامه امضا کرده است تا شهروندانی که شرایط لازم هر دو کشور را دارند بتوانند بدون ویزا به این کشور ورود پیدا کنند. ایران نیز جزو این کشورهاست و ایرانیانی که گذرنامه دیپلماتیک دارند می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کنند.

اگر قصد سفر به سایر کشورها را دارید و چین مقصد میانی شما برای سوخت گیری هواپیما و مواردی مشابه است، می توانید بدون ویزا به چین وارد شوید؛ البته به این شرط که اقامت شما کمتر از ۲۴ ساعت باشید و از بندر، فرودگاه و در کل مجرای ورودی خود خارج نشوید. شهروندانی که پاسپورت معتبر بیش از ۵۰ کشور دنیا را داشته باشند، می توانند در چنین وضعیتی تا ۷۲ ساعت خارج از محیط بندر یا فرودگاه تردد کنند و تا حدودی از این قائده مستثنی هستند.

افرادی که کارت اقامت دائم چین که تحت عنوان گرین کارت شناخته می شود، و همچنین افرادی که کارت بیزینس APEC دارند نیز می توانند بدون ویزا به کشور چین سفر کنند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا چین-بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت