کارگزار سفارت روسیه

سفارت روسیه علاوه بر تهران در شهر‌های رشت و اصفهان نیز کنسولگری دارد و به متقاضیان ویزای این کشور خدمات کنسولی ارائه می‌دهد! سفارت روسیه جزو معدود سفارتخانه‌هایی در ایران است که در تمامی کنسولگری‌های خود به صورت جداگانه خدمات مربوط به ویزا ارائه می‌دهد. هر کدام از این کنسول‌گری‌ها روش‌های مختلفی برای ارائه خدمات کنسولی به شما در نظر گرفته‌اند و راه‌های ارتباطی مختلفی دارند.

خدمات کنسولی سفارت روسیه در تهران

سفارت روسیه در ایران علاوه بر تهران در رشت و اصفهان نیز کنسولگری دارد. اما مرکز اصلی رسیدگی به امور سیاسی، فرهنگی و بازرگانی این سفارت در ایران شهر تهران است. این سفارت در زمینه صدور ویزا و اطلاع‌رسانی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد. همچنین سفارت روسیه در تهران برای اینکه دانشجویان ایرانی بتوانند راحت‌تر در روسیه تحصیل کنند در ایران اقدام به تأسیس مدرسه تخصصی زبان روسی کرده است.

انواع ویزای روسیه

قبل از هر چیز باید بدانید چه ویزایی برای سفر شما مناسب است. سفارت روسیه برای مسافرهای ایرانی ویزاهای توریستی چهارده روزه و یک ماهه صادر می‌کند. با این ویزاها شما می‌توانید به همه‌ی شهرهای روسیه سفر کنید.

  • سفارت روسیه ویزای توریستی چهارده روزه را مطابق رزرو هتل و پرواز مسافر صادر می‌کند. یعنی برای گرفتن ویزای چهارده روزه باید رزرو قطعی هتل برای کل مدت سفر و بلیط رفت و برگشت ارائه کنید. اگر مدت اقامت شما در روسیه کمتر از چهارده روز باشد، ویزای شما برای همان تاریخی که هتل و پرواز خود را رزرو کرده‌اید صادر می‌شود.
  • برای ویزای یک ماهه‌ی روسیه، باید رزرو قطعی هتل برای دو سوم از زمان سفر (دست‌کم ۲۰ روز) و بلیط رفت و برگشت ارائه کنید.
  • بعد از صدور ویزای روسیه، تغییر مدت زمان ویزا ممکن نیست. بهتر است پیش از درخواست ویزا، از تاریخ قطعی سفر خود مطمئن شوید.
  • بعد از ورود به خاک روسیه نمی‌توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید. برای تمدید یا تغییر ویزا باید روسیه را ترک کنید و دوباره درخواست ویزا بدهید.
  • ورود به روسیه حتما باید از مسکو باشد. اما برای خروج می‌توانید از شهرهای دیگر نیز بلیط بگیرید.

مدارک لازم برای ویزای روسیه

قدم اول در گرفتن ویزای روسیه آماده کردن مدارک است. می‌توانید این مدارک را به زورق تحویل دهید تا از طرف شما مراحل گرفتن ویزا انجام شود:

  1. پاسپورت با دست‌کم شش ماه اعتبار
  2. دو قطعه عکس ۴*۳ رنگی با زمینه‌ی سفید. سر و شانه‌ها در عکس باید در یک راستا، بدون چرخش و رو به دوربین باشد.
  3. بلیط قطعی رفت و برگشت
  4. رزرو قطعی هتل یا محل اقامت برای کل مدت اقامت
  5. فرم کامل شده‌ی تعهد بازگشت به کشور
  6. فرم کامل شده‌ی مشخصات فردی
  • برای همه‌ی مسافران، حتا کودکان و نوزادان پاسپورت جداگانه لازم است.
  • پاسپورت همه‌ی مسافران بالای ۱۶ سال باید امضا شده باشد.
  • اگر تصمیم دارید خودتان برای گرفتن ویزا اقدام کنید باید دعوت‌نامه داشته باشید. اما با مراجعه به کارگزار نیازی به دعوت‌نامه ندارید.
  • فرم‌های تعهد بازگشت به کشور و مشخصات فردی را همکاران ما در زورق به شما تحویل می‌دهند.

ویزای ترانزیت روسیه

مسافرانی که در مسیر سفر خود قصد عبور از کشور روسیه  و توقف بیش از 24 ساعت را دارند می بایست ویزای ترانزیت درخواست کنند. این ویزا به صورت های یکبار ورود یا دوبار ورود صادر می شود.

نکته 1: درصورتی که مسافر قصد توقف کمتر از 24 ساعت خارج سالن ترانزیت فرودگاه را داشته باشد الزاما باید ویزای ترانزیت روسیه را درخواست کند.

نکته 2: مسافرین مقصد کشور بلاروس در هر صورتی نیاز به ویزای ترانزیت روسیه دارند.

نوع ویزا نرخ ویزا زمان تحویل
ترانزیت 1 بار ورود عادی 120 دلار 7 روز کاری
ترانزیت 1 بار ورود فوری 200 دلار 2 روز کاری
ترانزیت 2 بار ورود عادی 170 دلار 7 روز کاری
ترانزیت 2 بار ورود فوری 300 دلار 2 روز کاری

مدارک لازم برای اخذ ویزای ترانزیت روسیه

  1. کپی ویزای مقصد نهایی
  2.  اصل پاسپورت
  3.  بلیط رفت و برگشت
  4. واچر هتل در صورت اقامت در روسیه
  5.  تکمیل فرم درخواست ویزا
  6.  یک قطعه عکس ۳ در ۴
  7.  بیمه مسافرتی برای طول مدت ویزا

توضیحات

  1. باید توجه داشته باشید که ویزای ترانزیت، حداکثر اعتباری ۱۰ روزه دارد.
  2. برای متقاضیانی که می خواهند از مسیر هوایی و هواپیماها برای رفت و برگشت استفاده کنند، حداکثر اعتبار ویزای ترانزیت ۳ روزه خواهد بود.

ویزای روسیه چند روزه صادر می‌شود؟

مرحله‌ی آخر انتظار برای دریافت ویزا است. از زمانی که مدارکتان را به زورق تحویل می‌دهید تا زمانی که ویزای شما آماده می‌شود چیزی بین سه تا هشت روز کاری طول می‌کشد. برای ویزای چهارده روزه‌ی توریستی عادی ۸ روز، ویزای چهارده روزه‌ی توریستی فوری ۳ روز و ویزای یک ماهه‌ی توریستی عادی ۸ روز کاری زمان لازم است.

  • منظور از روز کاری، روزهای کاری سفارت روسیه در تهران است. سفارت روسیه، روزهای شنبه و چهارشنبه تعطیل است.
  • ویزای الکترونیکی روسیه

    یکی از ویزاهای محدود برای ورود به کشور روسیه، ویزای الکترونیکی است. ویزای الکترونیکی ویزای تک ورودی است و از تاریخ صدور آن به مدت ۳۰ روز قابل‌استفاده است. اقامت مجاز در روسیه با ویزای الکترونیکی حداکثر ۸ روز از تاریخ ورود، در دوره اعتبار آن است.

شرایط و نکات مهم

  1. – واچرهای هتل صادره از طرف گارگزار رسمی روسیه مورد تایید است و رزروهایی که به صورت آنلاین از سایت هایی مانند سایت booking.com انجام شود تنها زمانی که قابلیت  free cancelationنداشته باشد، مورد تایید می باشد.
  2.  مقصد پرواز مسافران ایرانی باید شهرهای متعارف مانند مسکو، سن پترزبورگ وسوچی باشد و در صورتی که قصد سفر به شهرهای دیگر دارید برای جلوگیری از دیپورت شدن خواهشمند است با کارشناسان ما مشورت کنید (41579-021)
  3.  به هنگام ورود به خاک روسیه و در هنگام کنترل ویزا، باید بلیت برگشت با تاریخ مشخص و واچر هتل مطابق با بلیط پرواز خود را ارائه کنید
  4. همراه نداشتن پول کافی ممکن است باعث شود که اجازه ورود شما را باطل کند.
  5. به طور کلی، فرودگاه شرمیتوا (Sheremetovo) سخت گیری کمتری نسبت به دیگر فرودگاه های مسکو و سنت پترزبورگ دارد اگر سفر اولتان به روسیه است تورها یا پروازهایی انتخاب کنید که ورود شما از این فرودگاه باشد
  6. تمام کسانی که وارد خاک روسیه می شوند بعد از این که مهر ورود را داخل پاسپورت شان می‌زنند، کارت مهاجرت یا «میگراتسیون‌نایا کارتا» (Миграционная карта) را هم دریافت می کنند. این کارت تا پایان سفر حتما باید همراه مسافر باشد تا در زمان خروج از این کشور، تحویل باجه کنترل پاسپورت شود. برای اینکه خیالتان راحت باشد از این برگه عکس بگیرید چون گم کردن این برگه می‌تواند برایتان دردسر ساز شود.

رجیستر شدن مسافران روسیه

درباره ی کشورروسیه

اطلاعات عمومی

پایتخت: مسکو

دین: روسیه کشوری چند ملیتی و چند دینی است که مذاهب مختلفی در آن به چشم می خورد. با این همه بیش ترین درصد جمعیت به مسیحیان ارتدکس مربوط می شود و از دیگر دین های رایج کشور روسیه می توان به دین های اسلام، یهودیت و آیین بودایی اشاره کرد.

پکیج ویزا های روسیه

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

تورنتو کانادا

تورنتو کانادا  تورنتو کانادا وقتی سخن از چند فرهنگی بودن، کیفیت بالای زندگی و بناهای دیدنی می‌شود، چه کسی می‌تواند از تورنتو چشم پوشی کند؟ شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزار سفارت روسیه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت