کشور قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی

 

کشور قبرس شمالی یک جزیره خودمختار واقع در جنوب کشور ترکیه است. پایتخت این کشور شهر نیکوزیا تنها پایتخت مشترک بین دو کشور (قبرس شمالی و جنوبی) در جهان است. زبان رسمی کشور قبرس شمالی ترکی قبرسی است ولی تعدادی از مردم این کشور با زبان یونانی نیز آشنایی دارند. کشور قبرس شمالی تا به امروز توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نشده است و تنها ترکیه و تعداد اندکی از کشورهایی که با آن ارتباط سیاسی دارند این کشور را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسند.هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. این کشور یکی از امن‌ترین کشور‌های جهان با نرخ بیکاری زیر ۵ درصد است که همین امر باعث افزایش مهاجرت به قبرس شمالی و اقامت در قبرس شمالی شده است.

 

ویزای تحصیلی قبرس شمالی

می‌توان با اطمینان گفت تحصیل در قبرس شمالی، یکی از کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. ورود به قبرس شمالی تنها با ویزای فرودگاهی، کم بودن هزینه‌های زندگی و تحصیل در قبرس شمالی، بورسیه‌های تحصیلی فراوان قبرس شمالی و … باعث شده است تا این کشور یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای ایرانیان باشد.

برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی، احتیاجی به روند طولانی و سخت سفارت رفتن نیست و شما فقط با اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه می‌توانید وارد خاک قبرس شمالی شوید و تحصیلاتتان را شروع کنید. آیا می‌دانستید برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به مدرک زبان ندارید؟ موسسه مهاجرتی GO2TR در این مقاله قصد دارد به معرفی ویزای تحصیلی قبرس شمالی، مدت زمان اعتبار آن، مزایای آن و اطلاعاتی کلی راجع به دانشجویان در قبرس شمالی بپردازد.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی

ویزای تحصیلی قبرس شمالی درواقع یک ویزای کوتاه مدت است و به دانشجویانی که از یکی از دانشگاه‌های قبرس شمالی پذیرش گرفته‌اند، تعلق می‌گیرد. قبرس شمالی در ایران سفارت ندارد و ویزای تحصیلی قبرس شمالی برای ایرانیان یک ویزای فرودگاهی است. یعنی لازم نیست برای اخذ این ویزا به سفارت قبرس شمالی در یک کشور دیگر بروید، فقط کافی است پس از رسیدن به قبرس شمالی، مدارک لازم را به افسر فرودگاه تحویل دهید.

  • آشنایی با انواع ویزای قبرس شمالی

ویزایی که در بدو ورود به قبرس شمالی برای شما صادر می‌شود، مخصوص اهداف آموزشی و تحصیلی، برنامه‌های تبادل دانشجو و کارآموزی و غیره است. این ویزا حداکثر ۶۰ روز اعتبار دارد. شما باید قبل از تاریخ انقضای ویزای خود، آن را تمدید کنید. دانشجویان باید برای اقامت طولانی‌مدت در قبرس شمالی باید درخواست مجوز اقامت کنند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی

برای دانشجویان ایرانی که درصدد اخذ ویزای دانشجویی قبرس شمالی هستند، محدودیت خاصی وجود ندارد و فقط باید ۱۲ سال تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده باشند. اتباع ایرانی، نیازی به ارسال مدارک به سفارت قبرس شمالی یا مصاحبه ندارند.

اتباع جمهوری عربی سوریه، جمهوری فدرال نیجریه و جمهوری ارمنستان برای دریافت ویزا قبل ازسفر به قبرس شمالی باید شخصاً به سفارت، دفتر نمایندگی یا کنسولگری این کشور در خارج از کشور مراجعه کنند. بقیه کشورها، فقط توسط افسر مهاجرتی در بنادر و گذرگاه‌های مرزی تعیین شده ویزا مصاحبه خواهند شد. اگر افسر مهاجرتی هیچ شکی نسبت به شما و هدف شما از بازدید به قبرس شمالی نداشت، ویزای کوتاه مدت را به شما اعطا خواهد کرد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی

هر کسی درصورت اتمام دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم، می‌تواند برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کند. دانشجویان بین‌المللی به‌شرط داشتن حداقل ۱۲ سال تحصیلات پیش‌دانشگاهی واجد شرایط اپلای هستند. برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس شمالی، ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌های این کشور، پذیرش بگیرید. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های قبرس شمالی به شرح زیر است:

  • سوابق تحصیلی + ریزنمرات مقطع قبلی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • کپی پاسپورت (حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • چهار عدد عکس پرسنلی ۶ در ۴
  • مدرک زبان آیلتس IELTS (نمرهٔ ۵.۵ برای همه مقاطع تحصیلی) یا مدرک زبان تافل TOEFL (۵۱۳ PBT / ۶۵ IBT برای همه مقاطع تحصیلی)

پس از تأیید صلاحیت شما توسط دانشگاه مربوطه در قبرس شمالی یک نامه پذیرش مشروط (CAL) برای شما ارسال می‌شود. هنگامی‌که مبلغ اولیه مندرج در CAL خود را پرداخت کردید، نامه پذیرش تحصیلی (UAL) از دانشگاه شما برایتان ارسال می‌شود و سپس می‌توانید بدون نیاز به ویزا به قبرس شمالی بروید.

پس از اینکه وراد قبرس شمالی شدید باید با افسر مهاجرتی صحبت کنید. او سوالاتی از شما خواهد پرسید و اگر جواب‌های شما صادقانه باشد و هیچگونه دوگانگی در صحبت‌های شما وجود نداشته باشد، افسر به شما ویزا خواهد داد.

هزینه ویزای تحصیلی قبرس شمالی

ویزای تحصیلی قبرس شمالی برای دانشجویان ایرانی هیچگونه هزینه‌ای ندارد. به عنوان دانشجو در قبرس شمالی باید هزینه محل اقامت (خوابگاه یا خانه اجاره‌ای)، خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل و… را خودتان بپردازید. در زیر به تعدادی از این هزینه‌ها اشاره شده است:

عنوان کالا یا خدمات هزینه
یک کیلوگرم برنج ۷.۵۷ لیر
یک کیلوگرم گوشت ۵۳.۳۳ لیر
بلیط های یکطرفه حمل و نقل عمومی ۵.۲ لیر
قبض آب و برق حدوداً ۴۰۸ لیر
فست فود ۲۹ لیر
یک شلوار جین ۲۹۰ لیر
اجاره یک واحد مسکونی تقریباً ۱۴۰۰ لیر

اقامت دائم قبرس شمالی با ویزای تحصیلی

با ویزای دانشجویی نمی‌توانید اقامت دائم قبرس شمالی را به دست آورید. شما پس از اتمام دوره تحصیل خود در این کشور، می‌توانید ویزای تحصیلیتان را به ویزای کاری تغییر دهید و برای یک کارفرما در قبرس شمالی کار کنید. شایان ذکر است که بسیاری از دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های قبرس شمالی، در ترکیه کار می‌کنند. به‌طورکلی، امکان اخذ اقامت دائم قبرس شمالی از طریق ویزای تحصیلی این کشور وجود ندارد.

تور قبرس شمالی

اگر برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی علاقه دارید به جزیره قبرس شمالی سفر کنید، بهترین روش برای سفر به این جزیره خرید تور قبرس شمالی است. با خرید این تور می‌توانید با خیالی آسوده از کیفیت خدمات به جزیره قبرس شمالی بروید و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه نهایت لذت را ببرید.

یکی از اصلی ترین مزایای خرید تور قبرس ارجان قامت مسافران در زمان سفر به این کشور در هتل‌های چهار و پنج ستاره است، همچنین مسافران در این سفر با پرواز ایرلاین درجه یک فری برد عازم این جزیره می‌شوند که از نظر مسافران این نکته یکی از اصلی ترین مزیت‌های تور قبرس ارجان پارساگشت محسوب می‌شود.

تور ارجان قبرس شمالی به صورت 6 شب و 7 روز برگزار می‌شود، مسافران با خرید این تور از خدمات متنوعی همچون بلیط رفت و برگشت با پرواز خارجی، 6 شب اقامت در یکی از بهترین هتل‌های قبرس شمالی، تور لیدر، ترانسفر فرودگاهی و بیمه مسافرتی بهره مند خواهند شد.

چرا باید با تور مسافرتی به قبرس شمالی و ارجان رفت؟

کسانی که اهل سفر هستند، روش‌های مختلفی برای سفر کردن دارند. تور مسافرتی به قبرس شمالی اما بیشتر مناسب افرادی است که تجربه سفر کمتری دارند و هدف آنها از عزیمت به این جزیره در آب‌های دریای مدیترانه، استراحت و گذراندن تعطیلات است تا کشف جاذبه‌های جدید به همین دلیل تور مسافرتی به قبرس شمالی برای این افراد که هدفشان از سفر بیشتر تفریح و خوشگذرانی است، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

اگر تجربه سفر به کشورهای خارجی را ندارید و یا به زبان‌های خارجی همچون انگلیسی و ترکی استانبولی مسلط نیستید به شما توصیه می‌کنیم حتما با تور مسافرتی به قبرس شمالی بروید. برنامه تور مسافرتی از قبل مشخص است و همه موارد همچون بلیط رفت و برگشت هواپیما، هتل محل اقامت و ترانسفر فرودگاهی از قبل برای راحتی مسافران هماهنگ و برنامه ریزی شده است.

هتل 5 ستاره تور مسافرتی قبرس شمالی

همان طور که در بخش قبل هم بیان کردیم، تنوع هتل‌ها در جزیره توریستی قبرس شمالی است، هتل 5 ستاره تور مسافرتی قبرس شمالی برای آن دسته از مسافران مناسب می‌باشد که در زمان سفر به دنبال اقامت در فضایی لوکس با امکانات متنوع هستند. اگر محدودیتی در بودجه سفر خود ندارید، اقامت در هتل 5 ستاره تور مسافرتی قبرس شمالی می‌تواند سفر شما به این جزیره را خاطره انگیز و دلچسب کند.
 تور مسافرتی ارجان قبرس به صورت ALL و UALL قابل رزرو است، در این نوع سرویس علاوه بر آن‌ که تمامی وعده‌های غذایی یعنی صبحانه، نهار و شام به مسافران ارائه می‌شود، میان وعده و همچنین نوشیدنی هم جز خدماتی است که مسافران در زمان اقامت در هتل می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی از آن استفاده کنند.

اگر در زمان رزرو تور مسافرتی قبرس شمالی ازبه دنبال هتل 5 ستاره تور مسافرتی قبرس ترکیه هستید، باید به شما بگوییم که هتل‌های تور قبرس شمالی در بخش‌های مختلف این جزیره پراکنده است و شما به راحتی می‌توانید در زمان رزرو اینترنتی تور قبرس شمالی موقعیت مکانی و تصاویر مربوط به این هتل‌ها را در سایت الی گشت مشاهده کنید، از جمله بهترین هتل‌های 5 ستاره تور قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرند پاشا (Grand Pasha Hotel) در منطقه گیرنه
  •  وونی پالاس (Vuni Palace Hotel) در منطقه گیرنه
  •  سالامیس بی کنتی ریزورت (Salamis Bay Conti Resort Hotel) در منطقه فاماگوستا
  • نوح آرک دلوکس (Noah’s Ark Deluxe Hotel) در منطقه شبه جزیره کارپاس
  •  کایا آرتمیس ریزورت (Kaya Artemis Resort) در منطقه بافرا

هتل 4 ستاره قبرس شمالی

برای اقامت در هتل 4 ستاره قبرس شمالی می‌توانید در زمان رزرو تور از ، گزینه مربوط به تورهای چهار ستاره را از منو کناری سایت فعال کنید و در نتایج جستجو برای اقامت هتل 4 ستاره قبرس شمالی را انتخاب کنید. تنوع زیاد هتل‌ها در قبرس شمالی کار مسافران این جزیره را راحت کرده است، مسافران با توجه به سلیقه و بودجه خود به راحتی می‌توانند هتل محل اقامت را از بین گزینه‌های متعدد انتخاب کند.

هتل 4 ستاره قبرس ترکیه به لحاظ هزینه ارزان تر از هتل‌های 5 ستاره لوکس این جزیره است ولی به لحاظ خدمات و امکانات از هتل‌های سه ستاره قبرس شمالی قطعا شرایط و امکانات بهتری دارد و اغلب مسافران برای مدیریت هزینه‌های سفر خود و در عین حال تجربه اقامتی دلپذیر در این جزیره به سراغ هتل 4 ستاره قبرس شمالی می‌روند. امکانات هتل‌های چهار ستاره این جزیره در سطح مطلوبی قرار دارد و در مقابل هزینه مقرون به صرفه است.

اقامت در تمامی هتل‌های چهار ستاره این جزیره همراه با صبحانه به مسافران ارائه می‌شود و مشتریان ارجمند می‌توانند هتل‌های چهار ستاره را به صورت فولبرد هم به پکیج تور خود اضافه کنند. از جمله بهترین هتل های 4 ستاره تور قبرس شمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پورت ویو (Port View Hotel) در منطقه فاماگوستا
  •  اسکار ریزورت (Oscar Resort) در منطقه گرینه
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کشور قبرس شمالی

هلدینگ گردشگری پارسا گشت