گرفتن ویزای دانشجویی چین

 

گرفتن ویزای دانشجویی چین

شرایط تحصیل در چین

با توجه به جمعیت بالای چین تعداد دانشگاه‌های این کشور نیز زیاد است. بنابراین، گزینه های پیش روی شما برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر چینی بسیار متنوع‌است. شما می‌توانید برای تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف تقاضا دهید. همانطور که پیش از این گفته شد، دانشگاه‌های این کشور از امکانات آموزشی پیشرفته‌ای برخوردار هستند. همچنین، برخی از دانشگاه‌های چین با عضویت در طرح‌های تبادل دانشجو فرصت تحصیل در یک کشور پیشرفته‌تر دیگر را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

 

تحصیلات دانشگاهی در چین نیز مانند ایران دارای سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ۴-۳ سال است. این دوره برای مقطع کارشناسی ارشد ۳-۲ سال و برای دکترا ۳-۵ سال است. شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در هر یک از این مقاطع متفاوت است؛ اما صرف نظر از مقطع تحصیل باید مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی چین را فراهم کنید. تحصیل در دانشگاه‌های این کشور به دو زبان چینی و انگلیسی امکان‌پذیر است. همچنین تحت شرایط مشخص، دانشجویان می‌توانند حین تحصیل در مشاغل پاره‌وقت مشغول به کار شوند

University education in China, like Iran, has three levels: bachelor’s, master’s and doctorate. The duration of undergraduate studies is 3-4 years. This course is 2-3 years for a master’s degree and 3-5 years for a doctorate. The conditions for obtaining admission and studying in each of these courses are different; But regardless of the level of study, you must provide the documents required for the Chinese study visa. Studying in the universities of this country is possible in both Chinese and English. Also, under certain conditions, students can work in part-time jobs while studying.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی چین

مراحل درخواست ویزای تحصیلی بسیار ساده است و اصولا متقاضی ۷ روز بعد از درخواست ویزای تحصیلی، می‌تواند ویزای خود را دریافت کند. مراحل دریافت ویزا به شرح زیر است:

 

آماده کردن مدارک پیش از درخواست: در این مرحله، متقاضی باید مطمئن شود که تمام مدارک مورد نیاز را در اختیار دارد.

پر کردن فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزا را پر کنید و مطمئن شوید که تمام جزئیات به درستی ارائه شده است و فرم درخواست را امضا کنید.

ارسال فرم به صورت آنلاین: اکثر سفارتخانه‌های چین از جمله کنسولگری چین در ایران فقط فرم‌های آنلاین را می‌پذیرند، بنابراین متقاضیان در این مرحله باید تمام جزئیات را به صورت آنلاین ارسال کنند.

قرار ملاقات با سفارت: به متقاضیان یک کد داده می شود و می‌توانند تاریخی را برای مراجعه به سفارت انتخاب کنند که برای آنها مناسب‌تر است.

مصاحبه: در برخی شرایط محدود، سفارتخانه چین متقاضی را برای مصاحبه دعوت می‌کند. در این صورت تاریخ مصاحبه از قبل به متقاضی اطلاع داده می‌شود.

دریافت ویزا: پس از ارسال مدارک، سفارت تاریخ دقیقی را برای شما تعیین می کند که می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی چین در مقاطع دانشگاهی

به‌طورکلی، ویزای تحصیلی چین که به آن ویزای X نیز گفته می‌شود، دو نوع است. ویزای X1 برای تحصیل و اقامت طولانی مدت در چین (بیشتر از 180 روز) مورد نیاز است. اگر مدت حضور شما در این کشور کمتر از 180 روز باشد، به ویزای X2 که مخصوص اقامت کوتاه مدت است، نیاز دارید. هر دو نوع ویزا 90 روز اعتبار دارند. یعنی پس از صدور ویزا 90 روز فرصت دارید تا وارد چین شوید و سپس اعتبار ویزا را تمدید کنید. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی چین به شرح زیر است:

 

پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار که حداقل یک صفحه خالی داشته باشد؛

فرم تقاضای ویزای تحصیلی که به درستی تکمیل شده باشد؛

یک قطعه عکس با ابعاد پاسپورتی که به تازگی گرفته شده باشد (عکس رنگی که از رو به رو گرفته شده و پس زمینه ساده داشته باشد)؛

مدارک هویتی و شناسایی به صورت ترجمه شده؛

گواهی سلامت و معاینه پزشکی معتبر (برای ویزای X1)؛

اصل و کپی نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات علمی چین؛

اصل و کپی فرم JW201 یا فرم JW202 برای متقاضیان ویزای X1 (این فرم برای اعلام شرایط مالی شما است. اگر بورسیه تحصیلی دارید فرم JW201 و اگر می‌خواهید خودتان هزینه‌های تحصیل و اقامت را بپردازید به فرم JW202 نیاز دارید.)؛

رسید پرداخت هزینه بررسی تقاضای ویزا؛

کپی بلیط هواپیما؛

گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی؛

مدارک محل سکونت در چین.

به‌طورکلی، فرایند بررسی مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی چین و صدور این ویزا، به زمان کمی نیاز دارد. حداکثر زمان این فرایند یک هفته است؛ با این حال توصیه می‌شود، حداقل یک ماه پیش از تاریخ مورد نظرتان برای ورود به چین، نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی چین در مدارس

برخی از افراد تمایل دارند که فرزندانشان تحصیلات دبیرستانی خود را نیز در این کشور بگذرانند. شما می‌توانید در مدارس دولتی، خصوصی یا بین‌المللی به تحصیل بپردازید. البته هزینه و زبان تحصیل در این مدارس با یکدیگر متفاوت است. تحصیل در مدارس نیز به اخذ ویزای تحصیلی چین نیازمند است. اگر شخصی با سن کمتر از ۱۸ سال قصد دارد به تنهایی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کند؛ علاوه بر مدارک بالا به مدارک دیگری نیز نیاز دارد. این مدارک اضافی عبارت اند از:

 

اصل و کپی مدارک شناسایی و گواهی تولد به همراه ترجمه رسمی انگلیسی؛

حضور والدین به همراه مدارک هویتی در مراکز صدور ویزا برای امضای رضایت‌نامه (درصورتی که والدین نمی‌توانند به این مراکز بیایند، باید فرم رضایت‌نامه را تهیه و به یک شخص سوم به عنوان وکیل خود بدهند تا همراه متقاضی به چین سفر کند)؛

کپی مدارک شناسایی و پاسپورت والدین.

بدیهی است که اگر دانش آموز به تنهایی سفر نمی‌کند، رضایت‌نامه لازم نیست

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی چین

یکی از راهکارهای دولت چین برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی، ارائه بورسیه‌های تحصیلی متعدد است. این بورسیه‌ها می‌توانند همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی شما در چین را پوشش دهند. این بورسیه‌ها توسط دولت چین تأمین می‌شوند و برای دریافت آن باید رزومه علمی خوبی داشته باشید. هرچه نمرات و رزومه علمی شما بهتر باشد به دنبال آن شانس شما برای دریافت بورسیه نیز بالاتر می‌رود. شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت این بورسیه عبارت‌ اند از:

 

سن زیر ۲۵ سال برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی؛

سن زیر ۳۵ سال برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد؛

سن زیر ۴۰ سال برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا؛

مدرک تحصیلی دوره سابق به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی یا چینی؛

فرم تقاضای بورسیه که به درستی تکمیل شده باشد؛

کپی اسکن شده پاسپورت معتبر؛

لیست دروس و ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی یا چینی؛

برنامه تحصیلی یا پروپوزال تحقیق به زبان انگلیسی یا چینی (حداقل ۲۰۰ کلمه برای مقطع کارشناسی و ۸۰۰ کلمه برای تحصیلات تکمیلی)

۲ توصیه نامه از اساتید؛

گواهی معاینه پزشکی برای دوره تحصیلی بیش از ۶ ماه؛

نامه پذیرش از دانشگاه؛

مدرک زبان معتبر (HSK، تافل یا آیلتس)؛

گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی که حداکثر ۶ ماه از صدور آن گذشته باشد…

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ترکیبی کره جنوبی وژاپن

جاذبه های گردشگری ژاپن ژاپن، کشوری با ترکیبی منحصر به ‌فرد از سنت و مدرنیته، طبیعت باشکوه و فناوری پیشرفته است. از معابد تاریخی کیوتو

اخذ ویزا بالی_بهترین قیمت

اخذ ویزای توریستی اندونزی برای اخذ ویزای توریستی اندونزی برای ایرانیان، شرایط و مدارک خاصی لازم است: پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گرفتن ویزای دانشجویی چین

هلدینگ گردشگری پارسا گشت