اطلاعات گردشگری استانبول

استانبول

تاريخچه

پس از کشف مصنوعات دوره نوسنگی در اوایل قرن بیست و یکم به دست باستان شناسان، اولین نشانه های سکونت انسان به قبل از هزاره هفتم در شبه جزیره تاریخی استانبول بر می گردد. این ساکنین که متعلق به عهد مفرغ بوده اند در فیکیرتِپه که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است زندگی می کردند. همچنین نشانه هایی از سکونت فینیقی ها نیز در منطقه کادیکوی در دست می باشد.

استانبول را یونانیان مهاجر شهر مگارا در سال 667 قبل از میلاد بنا کردند و به افتخار بیزاس پادشاه خود آن را بیزانتیوم نامیدند. در طول جنگهای هخامنشیان با یونانیان، داریوش کبیر این شهر را به تصرف خود درآورد و تا قبل از تسلط امپراطوری روم بر این شهر، ایرانیان بر آن حکومت می کردند.

در سال 395 میلادی کنستانتین کبیر به دلیل موقعیت سوق الجیشی، این شهر را به پایتختی برگزید و از آن پس بیزانتیوم پایتخت امپراطوری روم شرقی شد و روم جدید نام گرفت. پس از مرگ وی بود که این شهر را قسطنطنیه نامیدند.

سلطان محمد دوم فاتح پس از 53 روز محاصره در ماه مه سال 1453 توانست وارد قسطنطنیه شود. ارتش وی توسط توپ های خود حفره ای در دیوار شهر برای ورود خود، ایجاد کردند که بعدها به توپکاپی یعنی دروازه توپ، شهرت گرفت. اینگونه بود که استانبول توسط سلطان محمد فاتح، فتح شد و سومین پایتخت امپراطوری عثمانی گشت. کاخ توپکاپی، بازار استانبول و همچنین مدارس، حمام ها و بناهای معروف دیگری به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد که اغلب این بناها از شاهکارهای معمار سینان می باشد. پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی و تشکیل حکومت جمهوری در سال 1923 در ترکیه، پايتخت اين كشور از استانبول به آنكارا تغيير یافت. ولى استانبول همچنان يكى از مهمترين شهرهاى تاريخى، فرهنگى و اقتصادى تركيه به حساب مى آيد

موقعيت جغرافيايى و اطلاعات شهر

استانبول كه در گذشته قسطنطنيه نام داشت بزرگترين شهر تركيه و پنجمين شهر بزرگ جهان است. این شهر تنها شهر دنياست كه در دو قاره آسيا و اروپا قرار دارد. تنگه بسفروس كه باريكترين تنگه جهان است در حدود ٣٠ كيلومتر عرض و ٧٠٠ متر طول دارد و در شمال غربى تركيه واقع شده است. این تنگه استانبول را به دو بخش تقسيم مى كند كه بخش غربى آن در اروپا و بخش شرقى اش در آسياست. مساحت استانبول در حدود ١٨٣١ كيلومتر مربع و مساحت استان استانبول ٦٢٢٠ كيلومتر مربع مى باشد. 

از آنجا كه شهر استانبول در نزديكى گسل آناتولى شمالى قرار دارد تا كنون زلزله هاى شديدى در اين شهر رخ داده است. 

بخش قديمى استانبول بر روى هفت تپه ساخته شده است كه همگى آنها در ميان ديوارهاى دفاعى شهر هستند. بلندترين آنها تپه كاملياست كه به تركى به آن جاملیکا تِپسى مى گويند و ارتفاعش ٢٦٧ متر از سطح درياست.  نواحى استانبول به سه منطقه اصلى تقسيم مى شود. شبه جزيره تاريخى استانبول كه شامل نواحى امينونو و فاتح مى باشد و در قسمت جنوبى گلدن هورن واقع شده است، مناطق تاريخى بى اوعلو و بشيكطاش كه در قسمت شمال گلدن هورن قرار دارند و منطقه اوسكودار و كاديكوى كه در بخش آسيايى هستند

جمعیت

بر اساس آماری که در پایان سال 2014 به دست آمده، جمعیت شهر استانبول و حومه چهارده میلیون و سی هزار نفر می باشد. از این جمعیت 65 درصد در بخش اروپایی و 35 درصد در قسمت آسیایی ساکن هستند. در طول چهل سال گذشته جمعیت این شهر حدوداً پنج برابر شده است. موقعیت جغرافیایی، تاریخی و اقتصادی این شهر علت مهاجرت افراد بسیاری از آسیا، اروپا و آفریقا می باشد.

آب و هوا

استانبول با توجه به سامانه طبقه بندی اقلیمی کوپن دارای آب و هوای مدیترانه ای مرزی، آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب و آب و هوای اقیانوسی است. این امر به واسطه موقعیت جغرافیایی و گستردگی این شهر می باشد. در کل تابستان های استانبول گرم و مرطوب و زمستان هایش سرد، بارانی و برفی است. میانگین میزان بارش سالیانه نیز در این شهر 870 میلی متر می باشد و در زمستان حدود 30 روز دمای زیر صفر درجه دارد. برف نیز پس از هر بارش به علت سرمای هوا چندین روز روی زمین می ماند. میزان رطوبت نیز در استانبول اغلب زیاد است و به طور میانگین 228 رو از سال مه صبحگاهی دیده می شود که در این میان روزهای زمستانی، مه آلودترین روزها هستند. استانبول تا حدودی بادخیز است و سرعت متوسط باد حدود 17 کیلومتر می باشد.

گرمترین ماه سال ژوئیه با متوسط دمای 23.3 درجه سانتیگراد و سردترین ماه سال ژانویه با متوسط دمای 5.4 درجه سانتیگراد است. بالاترین درجه حرارت ثبت شده تا به امروز برای استانبول 40.5 درجه سانیگراد در ماه آگوست سال 2000 و پایین ترین درجه حرارت در فوریه سال 1927 ثبت شده که منفی 16.11 درجه سانتیگراد بوده است.

در سال 395 میلادی کنستانتین کبیر به دلیل موقعیت سوق الجیشی، این شهر را به پایتختی برگزید و از آن پس بیزانتیوم پایتخت امپراطوری روم شرقی شد و روم جدید نام گرفت. پس از مرگ وی بود که این شهر را قسطنطنیه نامیدند. سلطان محمد دوم فاتح پس از 53 روز محاصره در ماه مه سال 1453 توانست وارد قسطنطنیه شود. ارتش وی توسط توپ های خود حفره ای در دیوار شهر برای ورود خود، ایجاد کردند که بعدها به توپکاپی یعنی دروازه توپ، شهرت گرفت. اینگونه بود که استانبول توسط سلطان محمد فاتح، فتح شد و سومین پایتخت امپراطوری عثمانی گشت. کاخ توپکاپی، بازار استانبول و همچنین مدارس، حمام ها و بناهای معروف دیگری به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد که اغلب این بناها از شاهکارهای معمار سینان می باشد

پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی و تشکیل حکومت جمهوری در سال 1923 در ترکیه، پايتخت اين كشور از استانبول به آنكارا تغيير یافت. ولى استانبول همچنان يكى از مهمترين شهرهاى تاريخى، فرهنگى و اقتصادى تركيه به حساب مى آيد

غذا و نوشیدنی

غذاهای ترکی بسیار متنوع و در جهان مشهور هستند. استانبول همانند ظرفی ذوب شده از فرهنگ های مختلف است و این موضوع باعث تاثیرات خوبی در طعم غذاهاست. پس تا وقتی که در استانبول هستید رستوران های زنجیره ای فست فود را فراموش کنید و غذاهای اصیل ترکی را امتحان نمایید. مزه های ترکی همان پیش غذاهای سرد هستند که بسیار متنوع و لذیذ می باشند. محبوب ترین این مزه ها بادمجان سرخ کرده با سس گوجه فرنگی، سالاد بادمجان کبابی، بادمجان تنوری با ماست، لوبیا چیتی، کنگر فرنگی، پاستا با سس گوجه فرنگی تند و ماست چکیده با نعنا هستند. اصل غذاهای ترکی از گوشت بره، گوسفند، گوساله و مرغ تهیه می شود، البته در این بین انواع غذاهای دریایی نیز جای دارند. رایج ترین نوع طبخ غذا، سرخ کردن و تنوری کردن است که شامل کباب های معروف ترکی می شود. محبوب ترین این کباب ها دونر کباب است که نیازی به معرفی ندارد. بهترین کباب نیز اسکندر کباب است که تکه های نازک گوشت کبابی یا همان گوشت دونر بر روی نانی پیتزا مانند با کره و سس گوجه فرنگی سرو می شود. آدانا، کباب خوشمزه دیگری است که همانند کباب کوبیده می باشد و به همان صورت نیز سرو می شود ولی با وجود ادویه های گوناگون طعمش کمی متفاوت است. پیده که پیتزای ترکی است نیز بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و سطحش را با گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده بره پر می کنند. مانتی غذای دیگری است که به آن راویولی ترکی نیز می گویند. مانتی به صورت گرم با ماست سرد و سیر سرو می شود. کوفته، بورک، دلمه و انواع پیراشکی نیز بسیار لذیذ هستند و به شما پیشنهاد می شود که آنها را امتحان کنید. از دسرها نیز می توان به باقلوا و کونِفه که یک نوع شیرینی پنیری عربی است، اشاره کرد. معروف ترین نوشیدنی ترکی نیز قهوه ترک است که شهرتی جهانی دارد. دیگر نوشیدنی های رایج ترکی نیز عبارتند از آیران یا دوغ، آب شلغم که اغلب آن را با کباب می نوشند و می توان به دلخواه داغ یا تند میل شود و بُزا که یک نوشیدنی زمستانی است و از ارزن، سِمولینا، آب و شکر تهیه می شود و یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های ترکی به حساب می آید. 

مناسبت ها و رویدادها

جشنواره بين المللى فيلم استانبول كه در ماه آوريل هر سال برگزار مى شود، با هدف پيشرفت سينما و ارتقا كيفيت فيلم هاى تركى در بازار سينماست. در اين جشنواره به بهترين ها جايزه لاله طلايى اعطا مى گردد. 

جشنواره هنرهاى زيبا بزرگترين جشنواره مدارس متوسطه تركيه است كه هر ساله در ماه مه، در كالج رابرت استانبول برگزار مى شود. 

جشنواره بين المللى موسيقى جاز كه هر ساله در ماه جولاى با شركت معروف ترين هنرمندان ازسراسر دنيا توسط موسسه فرهنگ و هنر استانبول برگزار مى شود. 

جشنواره فيلم مستقل بين المللى اى. اف. ام كه بيشتر به جشنواره اف. استانبول معروف است، يك جشنواره فيلم سالانه مى باشد كه هر سال در اواسط فوريه در تالار تئاتر اى. اف. ام برگزار می شود. اين جشنواره به فيلم هاى مستقل كل دنيا اختصاص دارد. 

جشنواره بين المللى موسيقى استانبول كه هر ساله در ماه ژوئن و جولاى برگزار مى شود، برگزيدهاى از موسيقى كلاسيك اروپا، باله، اپرا و موسيقى سنتى با شركت هنرمندان معروف سراسر دنياست. 

جشنواره دو سالانه استانبول كه از سال ١٩٨٧ هر دو سال يكبار از ماه دسامبر تا ماه نوامبر برگزارمى شود، يك نمايشگاه هنرهای معاصر است. هدف از برگزارى اين جشنواره گفتگو و ارتباط ميان هنرمندان فرهنگ هاى مختلف در زمينه هنرهاى تجسمى مى باشد.  جشنواره ادبى تانپينار استانبول كه هر ساله در ماه اكتبر به مدت چهار روز برگزار مى شود. نام اين جشنواره از نام شاعر، رمان نويس، مقاله نويس و منتقد ترك، اَحمَت تانپينار اقتباس شده است واهالى اهل قلم براى يك سرى مقالات جالب دور هم جمع مى شوند

جشنواره كتاب كه از سال ١٩٨٢ شروع شده و از آن پس هر سال در ماه نوامبر برگزار مى گردد، بزرگترين رويداد در زمينه كتاب در تركيه است. 

جشنواره انيميشن استانبول كه از سال ٢٠٠٣ آغاز شده و هر سال در ماه نوامبر برگزار مى شود، جشنواره فيلم هاى تبديل شده به انيميشن مى باشد. عید فطر جشن بسیار مهمی در ترکیه بوده و چندین روز تعطیل می باشد و به همین مناسبت هر ساله در این ایام جشنواره خرید برگزار می شود. به صورتی که اکثر مغازه ها و برند ها تخفیف های بسیار خوبی را در این ایام در نظر می گیرند

حمل و نقل بین شهری

هوایی

استانبول دو فرودگاه بین المللی به نام های آتاتورک و صبیحا گوکچن دارد. آتاتورک که بزرگتر و اصلی تر از فرودگاه دیگر است در 24 کیلومتری غرب مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه که در سال 2013 حدود 51.2 میلیون مسافر را جابجا کرد، به پنجمین فرودگاه پر تردد اروپا و هجدهمین فرودگاه پر تردد دنیا تبدیل شد. فرودگاه بین المللی صبیحا گوکچن نیز که در 45 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استانبول واقع شده است در سال 2001 به منظور کاهش بار ترافیکی فرودگاه آتاتورک مشغول به کار کرد. با توجه به سیاست ترابری ارزان قیمت این فرودگاه و مخصوصاً پس از افتتاح یک ترمینال بین المللی جدید در سال 2009، فرودگاه دوم استانبول به سرعت محبوب گشت. این فرودگاه در سال 2012 در حدود 14.7 میلیون مسافر را جابجا کرد و یک سال بعد از سوی شورای بین المللی فرودگاه ها لقب سریعترین فرودگاه درحال رشد جهان را به خود اختصاص داد.

در حال حاضر یک فرودگاه جدید بین المللی در دست ساخت است. این فرودگاه پس از اتمام همه چهار مرحله این پروژه به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد که گنجایش پذیرش 150 میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.  

دریایی

از آنجاییکه استانبول از همه طرف با آبهایی نظیر دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفروس احاطه شده است، حمل و نقل دریایی در این شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. بندر استانبول مهمترین بندر ترکیه به حساب می آید. این بندر در محله کادیکوی منطقه بی اوعلو واقع شده است و از دو اسکله مجاور، گالاتا و سالی پازاری که از پل گالاتا در گلدن هورن تا سالی پازاری در ساحل غربی بسفروس کشیده شده اند، تشکیل شده است. این بندر از سه سالن برای مسافران تشکیل شده است که دوتا از آنها هر یک فضایی به وسعت 4 هزار متر مربع را پوشش داده اند و دیگری 800 متر مرفع مساحت دارد. این سه سالن قابلیت جابجایی حدود 10 هزار گردشگر را در ساعت دارند. یک پارکینگ روباز به مساحت 5 هزار متر مربع برای 200 اتوبوس گردشگری نیز در این بندر وجود دارد. 

راه آهن

در سال 1883 پرژه احداث خط راه آهن بین پاریس و استانبول تحت نظر کارفرمای بلژیکی آغاز شد و در سال 1889 خط شهر بخارست به استانبول به پایان رسید. این مسیر به نام اوریِنت اکسپرس معروف بود و با توجه به آثار آگاتا کریستی و گراهام گرین، نویسندگان بریتانیایی نیز معروف تر شد. امروزه ترمینال سیرکِجی که در سال 1890 افتتاح شد و بیشتر شبیه به یک قصر است، پایانه تمامی خطوط بخش اروپایی و مرکز ارتباطی شبکه خط راه آهن ترکیه و بقیه اروپاست. همچنین ترمینال حیدرپاشا در بخش آسیایی، روزی چندبار خدمات رفت و برگشت به آنکارا و گاهی به دیگر نقاط آناتولی را به مسافران ارائه می دهد

حمل و نقل درون شهری

تراموا

تراموا براى اولين بار در سوم سپتامبر سال ١٨٦٩ در استانبول شروع به كار كرده و تا سال 1912 در خدمت مردم بوده است. این تراموا برقی نبود و به واسطه اسب حرکت می کرد. پس از آن تراموای برقی یا همان قطار برقی به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی اصلی مردم استانبول تا سال 1966 رفت و آمد می کرده است. سپس در سال 1990 تراموای سنتی به صورت آزمایشی در قسمت اروپایی استانبول راه اندازی شد ولی به علت پایین آمدن محبوبیتش، سیستم تراموای مدرن نیز در سال 1992 در قسمت اروپایی افتتاح گشت. امروزه قسمت آسیایی استانبول از سیستم تراموای سنتی استفاده می کند، درحالیکه در قسمت اروپایی هر دو تراموای سنتی و مدرن در حال تردد هستند. تراموای مدرن از دو خط تی وان (T1) به طول 18.5 کیلومتر و 31 ایستگاه و تی فور (T4) به طول 15.3 کیلومتر و 22 ایستگاه تشکیل شده است. خط تی وان در ساعات شلوغ هر 2 دقیقه و در ساعات عادی هر 15 دقیقه و خط تی فور هر 5 دقیقه در ساعات شلوغ در ایستگاه ها توقف دارند. ساعت کار تراموا نیز از ساعت 6 صبح تا نیمه شب می باشد. تراموای سنتی نیز از دو خط تی تو (T2) در قسمت اروپایی به طول 1.6 کیلومتر و 5 ایستگاه و خط تی تیری (T3) در قسمت آسیایی به طول 2.6 کیلومتر و 10 ایستگاه تشکیل شده است. خط تی تو هر 10 تا 20 دقیقه و خط تی تیری هر 10 دقیقه در ساعات شلوغ در ایستگاه ها توقف دارند. همچنین ساعت حرکت خط تی تو از 7 صبح تا 8 شب و ساعت حرکت تی تیری از 7 صبح تا 9 شب می باشد

قطار كابلى

استانبول دو خط ريل زير زمينى دارد كه در این بین خط تونل قديمى تر است. این خط در ١٧ ژانويه سال ١٨٧٥ افتتاح شد و از لحاظ قدمت بعد از خط زيرزمينى لندن كه در سال ١٨٦٣ افتتاح گرديده، دومين قطار زيرزمينى شهرى دنيا و اولین خط ریلی زيرزمينى شهرى اروپاست. دومین خط قطار کابلی استانبول، کاتاباش تاکسیم است که از 29 جولای سال 2006 شروع به کار کرده است. این خط که طولش حدوداً 600 متر است، ایستگاه اتوبوس دریایی و تراموا را در کاتاباش به ایستگاه مترو در میدان تاکسیم متصل می کند

مترو

ساخت متروی زیر زمینی استانبول از سال 1992 آغاز شد. اولین خط این سیستم که اِم تو (M2) نام دارد در شانزدهم سپتامبر سال 2000 بین تاکسیم و لِونت افتتاح شد. این خط به طول 8.5 کیلومتر است و 6 ایستگاه دارد که همگی شبیه به هم هستند ولی رنگ های متفاوتی دارند. در سال 2009 پس از توسعه ای به سمت شمال، خط لونت به ایستگاه آتاتورک اوتو سانای در ماسلَک افتتاح گشت. همچنین این خط در جهت جنوب نیز از تاکسیم به شیشحانه در بِی اوعلو، در نزدیکی ورودی شمالی تونل گسترش یافت.

آخرین توسعه در جهت شمال برای مسیری کوتاه به حاجی عثمان نیز در سال 2011 افتتاح شد. توسعه جنوبی خط اِم تو از شیشحانه به ینی کاپی از روی پل جدید گلدن هورن نیز در سال 2013 شروع به کار کرده است و سپس در سال 2014 به خطوط فرودگاهی اِم وان اِی (M1A) و اِم وان بی (M1B) متصل گشت. در قسمت آسیایی نیز خط اِم فور (M4) به طول 26.5 کیلومتر در هفدهم آگوست سال 2012 تا کارتال افتتاح شد. این خط پس از بازگشایی قسمت دومش در کل 19 ایستگاه خواهد داشت. همچنین ارتباط این خط با فرودگاه صبیحا گوکچن نیز در دست بررسی است

متروی سبک (لایت مترو)

این سیستم حمل و نقل شهر استانبول که اِل آر تی نام دارد از دو خط تشکیل شده است. اولین خط این مجموعه اِم وان (M1) است که از سوم سپتامبر سال 1989 بین آکسارای و کارتال تِپه شروع به کار کرده است و بعده ها قدم به قدم در بیستم دسامبر سال 2002 به فرودگاه آتاتورک رسید. این خط 18 ایستگاه دارد و طولش 19.6 کیلومتر است. خط دیگر که تی فور (T4) نام دارد در سال 2007 مابین ایدِرنه کاپه و مِسجیدی سِلام افتتاح شد. این خط که طولش 15.3 کیلومتر است 22 ایستگاه دارد و از سال 2009 بین توپکاپی و هاپی بلِر مشغول به کار است

اتوبوس

در استانبول دو سیستم اتوبوس رانی دولتی و خصوصی مشغول به کار است که وسیله ای مناسب ولی شلوغ برای رفت و آمد به بسیاری از اماکن دیدنی و خرید می باشد. هر دو سیستم از لحاظ هزینه تفاوتی با هم ندارند و تنها فرقشان این است که برای پرداخت هزینه اتوبوس های دولتی می بایست از ژتون، کارت اعتباری و بلیط استفاده کرد، در حالیکه برای اتوبوس های خصوصی از پول نیز می توان استفاده نمود. 

متروباس 

متروباس یا بی آر تی در کل 45 ایستگاه دارد که از بویوک چِکمه چه در قسمت آسیایی شروع و به کادیکوی در قسمت اروپایی می رسد. 

تله کابین

تله کابین ترکیه که به آن به ترکی تله فِریک می گویند توسط یک شرکت ایتالیایی به طول 384 متر در سال 2005 ساخته شده است. ایستگاه اصلی این تله کابین در ساحل گلدن هورن در فضایی به وسعت 625 متر مربع بنا شد. همچنین ایستگاه اِیوپ به بازدید کنندگان پارکینگ نیز ارائه می دهد و ایستگاه برگشت در مقابل کافه پییِر لطفی در فضایی به وسعت 250 متر مربع قرار گرفته است. این تله کابین از میان دشت پشت کاخ دولمه باهچه و از نزدیکی هتل هیلتون استانبول می گذرد و ساعت کارش در فصل تابستان از ساعت 8 صبح تا 11 شب و در فصل زمستان از ساعت 8 صبح تا 10 شب است

تاکسی

تاکسی های زرد رنگ شهر استانبول تقریباً همیشه در دسترس هستند ولی هزینه بسیار بالایی دارند. اگر وسایلتان زیاد است مجبور خواهید شد که از آنها استفاده کنید فقط حواستان باشد که تاکسی متر روشن باشد و درست کار کند تا مجبور نشوید هزینه اضافی پرداخت کنید. در کل استفاده از تاکسی توصیه نمی شود چراکه علاوه بر هزینه گران آن به دلیل خارجی بودنتان می بایست به راننده انعام هم بدهد درحالیکه سرنشینان ترک به رانندگان تاکسی انعام نمی دهند

اتوبوس دریایی و قایق های مسافربری

برای رفت و آمد بین بخش آسیایی و اروپایی و جزایر پرینس نیز می توانید از قایق های مسافربری و اتوبوس دریایی استفاده کنید

 مراکز خرید مهم استانبول

1- مرکز خرید استانبول مال – Mall of Istanbul

  ترانسفر، بیمهاستانبول مال یکی از بزرگ ترین مراکز خرید ترکیه است که در آن می توانید نمایندگی های انواع برند ها و مارک ها ی مطرح دنیا و برند های ترک را ببینید. استانبول مال تقریبا 156 هزار متر مربع بوده و دارای 350 مغازه با ویترین های زیبا از جدید ترین و عجیب ترین طراحی های دنیاست. از برند های موجود در این فروشگاه می توان به   Koçtaş، Media Markt، ، Teknosa Mudo ، YKM و Zara اشاره کرد. از همه مهمتر اینکه بزرگترین مغازه نمایندگی Toyzz و کامل ترین اجناس برند Victoria Secret نیز در استانبول مال می باشد، از این رو در مرکز خرید استانبول مال محال است دست خالی برگردید. 

2-هتل آل سیزنز مرکز خرید فروم استانبولForum Istanbul

اگر قصد خرید رد استانبول را دارید، مرکزخرید فروم را فراموش نکنید، فروم یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپایی ترکیه هرساله بیش از 20 میلیون بازدیدکننده دارد. در این مرکز خرید می توانید از برندهای معتبری نظیر Tepe Home، Saturn،Teknosa ،Bimex YKM،C&A، M&S ، Zara و… خرید کنید و هر زمان که از خرید خسته شدید از امکانات تفریحی و مهیجی در این مرکز برای بازدیدکنندگان مهیا گردیده است لذت ببرید.

3- مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول Istinye Park

 مرکز خرید ایستینیه پارک یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ و البته با کلاس ترین مرکز خرید استانبول به حساب می آید. این مرکز خرید دارای 4 طبق و بیش از 300 مغازه لوکس و زیبا می باشد. اگر به دنبال لباس شیک طبق آخرین مد روز هستید، مرکز خرید  ایستینیه جاییست که باید باشید. در مرکز خرید ایستینیه مطرح ترین برند های دنیا را خواهید دید، برند هایی نظیر : پرادا، آرمانی، شنل، دیور و مارک های شیک ترک دیگر مانند Max Mara  و زارا .

و اما در مرکز خرید ایستینیه پارک نگران قیمت بالای اجناس برند نباشید چرا که همه اجناس در این مرکز خرید با قیمت نه چندان گران، در قیمتی مناسب عرضه می شوند.  

4- مرکز خرید زورلو استانبول Zorlu

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید زورلو استانبول ( Zorlu Center) است ، این مرکز خرید با 180 مغازه مختلف و مدرن، یک هتل 5 ستاره، دفاتر و یک مرکز نشست لوکس و جدید به یکی از مراکز خرید محبوب استانبول تبدیل شده است.

جالب است بدانید که نخستین نمایندگی apple در ترکیه به نام مغازه  cube store که منحصرا برای نیویورک است در مرکز خرید زورلو قرار دارد. در کل، اگر چه استانبول شهر خرید است و مراکز خرید بزرگ و نمایندگی هیا برند ها همه جا هستند، اما ،  اولین فروشگاه های مارک های معروف دنیا Brooks Brothers, Industrie Denim, Cos, Lanvin, Pomellato, Stella McCartney  و  Superdry تنها در مرکز خرید زورلو استانبول قرار دارد.

5- مرکز خرید کانیون استانبول Kanyon Istanbul

به یکی از مراکز خرید برجسته و مشهور در استانبول می توان به مرکز خرید کانیون استانبول  Kanyon) Istanbul) اشاره کرد. در این مرکز خرید می توانید تجربه یک خرید خوب، هیجانی به یاد ماندنی و طعم یک غذای خوشمزه ترکی را یک جا با هم داشته باشید. می توانید با قیمت های مناسبی از بهترین مارک ها خرید کنید، اگر می خواهید خرید معقولانه و ارزان تری داشته باشید، ختما به این مرکز خرید ارزان بروید. کانیون 4 طبقه داشته و در لیست مراکز خرید محبوب استانبول ترکیه  قرار می گیرد.

6- مرکز خرید پالادیوم استانبول – Palladium

 

 مرکز خرید پالادیوم را می توان از مراکز خرید جدید استانبول با 190 فروشگاه مختلف دانست، در این مرکز خرید می توانید نیاز تمام افراد خانواده را یکجا تامین کنید.

فروشگاه پوشاک بچگانه و کفش بچگانه برند  LC Waikiki انواع پوشاک زنانه از برند های : Benetton، Bershka، Koton، Mango و GAP انواع پوشاک مردانه از برندهای : Lacoste، Tommy Hilfiger، U.S. Polo کفش های مردانه و زنانه ترک از فروشگاه Massimo Dutti فروشگاه عطر و لوازم آرایشی از برند های مشهور : MAC و Yves Rocher فروشگاه انواع لباس ورزشی از برند های : Adidas و Nike و ده ها فروشگاه ها در برند ها و مارک های مختلف دیگر…

بهترین مکان‌ها برای خرید در استانبول

NIŞANTAŞI

اینجا منحصر به فردترین خیابان برای خرید در استانبول است، شما همه فروشگاه‌های معروف را در اینجا خواهید یافت؛ از پرادا تا کارتیه و لویس ویتون تا تامفورد، در ضمن کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان پاتوق افراد ثروتمند ترکیه است. در واقع هر چیزی که انتظار دیدنش را در یک خیابان ثروتمند دارید در Nişantaşı وجود دارد.

GALATA

این منطقه در محله Beyoğlu در مرکزی استانبول واقع شده است و گشت گذار در اطراف آن قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد. یکی از بهترین خیابان‌ها در این منطقه Serdar-ı Ekrem است که شما را با راهروهای سنگ فرش و معماری نئوکلاسیک جذب می‌کند و بهترین بوتیک‌ها که محصولات آن طراحی هنرمندان محلی است در اینجا وجود دارد. در کل این محله علاوه بر فروشگاه‌های خوب برای خرید لباس می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های مطرح را نیز پیدا کنید.

 BEBEK و ARNAVUTKÖY

کمی دورتر از مرکز استانبول، یکی دیگر از محله‌های ثروتمند این شهر به نام Bebek وجود دارد که با هزینه‌های میلیون دلاری ساخته شده است. جدا از وجود رستوران‌های لوکس، این منطقه دارای فروشگاه‌های است که می‌توانند ساعت‌ها وقت شما را به خود مشغول کنند. شما می‌توانید بهترین لباس‌ها و لوازم دیگر را در اینجا پیدا کنید.

KANYON SHOPPING CENTER

اگر جز افرادی هستید که ترجیح می‌دهید از مراکز خرید بزرگ دیدن کنید پس باید گفت بهترین آنها در استانبول مرکز خرید کانیون است. البته از آنجایی که این مرکز روباز است بیشتر مناسب گشت و گذار تابستانی است. اینجا در واقع یکی از محله‌های کسب و کار استانبول است و از همین رو هنگام ناهار بیشتر کارگران را خواهید دید که به رستوران طبقه پایین این مرکز خرید می‌آیند

BAĞDAT CADDESI

اگر شما در بخش آسیایی استانبول به دنبال مکان خوب برای خرید هستید، بهتر است به خیابان Bağdat بروید. در اینجا برندهای برتر ترکیه مانند Prada و Vakko را می‌توانید پیدا کنید و در بخش دیگر خیابان نیز برندهای بین المللی مانند Zara یا Massimo Dutti وجود دارند. قدم زدن در این خیابان و برخورد با فرهنگ و مردم محلی نیز خود یک اتفاق جالب برای شما خواهد بود.

سفرنامه استانبول

شهر استانبول این روزها یکی از بهترین مقاصدی هست که هر کسی برای یکبار هم شده دوست دارد به این شهر ترکیه ای سفر کند و کلی تجربه هیجان انگیز بدست بیاورد. همینطور به دلیل اینکه برای سفر به استانبول نیازی به داشتن ویزا هم نیست همه چیز برای یک سفر خوب آماده است. انقدر جاذبه های توریستی در این شهر فراهم شده که برای این که چند روزی که به استانبول سفر  کردید بدونید چه کارهایی باید انجام دهید

فرودگاه های مهم استانبول

فرودگاه آتاتورک

فرودگاه بین المللی آتاتورک اصلی ترین و مشهورترین فرودکاه استانبول و بزرگ ترین فرودگاه ترکیه از لحاظ تعداد مسافر است. این فرودگاه در سال ۱۹۲۴ و در بخش اروپایی و توریستی استانبول افتتاح شد. فرودگاه آتاتورک با مرکز شهر استانبول ۲۴ کیلومتر فاصله دارد و به عنوان دروازه اصلی ورود گردشگران به استانبول به شمار می رود.

فرودگاه سابیها

فرودگاه سابیها (Sabiha) بعد از فرودگاه آتاترک دومین فرودگاه بین المللی استانبول است و در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز این شهر قرار دارد. این فرودگاه در سمت آسیایی استانبول است و قطب شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز و پایگاه ترکیش ایرلاین و بوراجت است.

معرفی هتل اینترکنتینانتال استانبول | ۵ ستاره

هتل پنج ستاره اینترکنتینانتال استانبول (InterContinental Istanbul) در قلب این شهر جای گرفته است و پیاده تنها ۱۵ دقیقه با مشهورترین مراکز خرید و سرگرمی شهر فاصله دارد. هتلی بسیار لوکس با ظاهری مدرن و چشم اندازی تماشایی.

خدمات رفاهی هتل اینترکنتینانتال استانبول

اینترنت رایگان درتمامی قسمت های هتل در دسترس می باشد. پارکینگ موجود است اما نیاز به رزرو قبلی و هزینه اضافه دارد. ترانسفر فرودگاه نیز با پرداخت مبلغی انجام می شود. تحویل اتاق خصوصی، سریع و پاسخگویی پذیرش ۲۴ ساعته از دیگر خدمات هتل است. اگر تصمیم دارید با کودکان خود سفر کنید می توانید نگهداری از آنان را برای ساعتی به هتل واگذار کنید که البته نیاز به پرداخت هزینه دارد. استفاده از اتاق جلسات و امکانات آن نیز پولی می باشد. اتاق را از ساعت ۱۴ به بعد تحویل می دهند و برای تخلیه آن تا ساعت ۱۲ ظهر زمان خواهید داشت. کارمندان هتل می توانند به زبان های ترکی، روسی، فرانسوی، اسپانیایی، انگلیسی، آلمانی و عربی پاسخگوی شما باشند.

  • فضای مخصوص سیگار
  • ترانسفر فرودگاه (با هزینه)
  • اتاق های ضد آلرژی
  • میوه و شکلات ( با هزینه)
  • پارکینگ پولی
  • انبار چمدان
  • خدمات زیبایی
  • اتاق های سیگار ممنوع
  • تبدیل ارز
  • پذیرش ۲۴ ساعته
  • آسانسور
  • استند فروش سوغاتی
  • خدمات خشکشویی (با هزینه)
  • تهویه هوای مطبوع
  • سرویس روزانه
  • روزنامه (با هزینه)
  • سوییت ماه عسل
  • امکانات برای افراد دارای محدودیت های جسمی
  • اتاق کنفرانس

امکانات تفریحی هتل اینترکنتینانتال استانبول

از امکانات رفاهی عالی هتل می توان به استخر روباز، تراس آفتاب گیری و همچنین استخر آب گرم ویژه آن اشاره کرد. علاوه بر این میهمانان می توانند از درمان طبی، حمام بخار اصیل ترکی و سونای سوئدی بهره مند شوند. مرکز تندرستی هتل که به طور کامل بازسازی شده است، اوقات استراحت باکیفیت و آرامشی بینظیر را با مرکز تناسب اندام، استخر روباز، درمان صورت و بدن، کارکنان حرفه ای و آخرین تجهیزات فن آوری ارائه می دهد. حمام ترکی و بخار مجزا برای خانم ها و آقایان فراهم است.

معرفی هتل پارما تکسیم استانبول | ۵ ستارهThe Parma Hotel Taksim

هتل پنج ستاره پارما تکسیم استانبول (The Parma Hotel Taksim) همان گونه که از نامش مشخص است تنها چند قدم با میدان پر رفت  آمد تکسیم فاصله دارد و در واقع دسترسی آن به جاذبه های این شهر زیبا عالی است هتل با ۸۰ اتاق و امکانات رفاهی مناسب از مهمانانش پذیرایی می کند.

خدمات رفاهی هتل پارما تکسیم استانبول

مهمانان این هتل می توانند شبانه روزی از خدمات کانتر راهنمایی واقع در هتل بهره ببرند. هتل پارکینگ ندارد اما پارکینگ امن در نزدیکی آن است که هزینه آن روزانه ۱۵ یورو می باشد. برای تمامی اتاق های هتل صبحانه رایگان است و اگر بخواهید صبحانه را برایتان در اتاق سرو خواهند کرد. امکان خرید تور برای گشت در اطراف شهر و یا رزرو بلیت رویدادهای مهم هنری مانند مانند کنسرت وجود دارد. برای کسانی که با اهداف کاری سفر کرده اند استفاده از اتاق جلسات و دستگاه فتوکپی رایگان است اما سایر تجهیزات نیازمند پرداخت هزینه جداگانه می باشد. ساعت پذیرش هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر تا نیمه شب است و برای تحویل دادن اتاقتان تا ۱۲ ظهر فرصت دارید. در ضمن کارمندان به زبان های ترکی، انگلیسی، روسی، فارسی، آلمانی، بوسنیایی و عربی صحبت می کنند.

  • سیستم گرمایشی
  • سرویس شاتل
  • محوطه تماشای تلوزیون عموی
  • گاو صندوق
  • کرایه خودرو
  • پارکینگ پولی
  • استند فروش سوغاتی
  • سیگار ممنوع (در تمامی قسمت های هتل)
  • انبار چمدان
  • خدمات برگزاری عروسی
  • سوییت ماه عسل
  • خدمات زیبایی
  • تبدیل ارز
  • پذیرش ۲۴ ساعته
  • ترانسفر فروگاه (با هزینه)
  • آسانسور
  • خدمات خشکشویی
  • تهویه هوای مطبوع
  • سرویس روزانه
  • اتاق کنفرانس

انواع اتاق های هتل

  • اتاقهای سوپریور: این اتاق ها ۲۸ متر مربع وسعت دارند و دارای یک تخت کویین کینگ یا دو تخت تویین هستند که دو بزرگ سال همراه یک کودک می توانند در آن اقامت کنند.
  • اتاق دولوکس: اتاق هایی با ۳۴ متر مربع وسعت که دارای یک تخت دابل بزرگ یا دو تخت تویین می باشند و می توانند میزبان ۳ بزرگ سال همراه یک کودک باشند.
  • اتاق اکسکلوسیو: این اتاق ها مجموعا ۳۸ متر مربع مساحت و دارای یک تخت دابل بزرگ یا دو تخت سینگل هستند که امکان اضافه کردن تخت به آن نیز وجود دارد و ۳ بزرگ سال همراه یک کودک می توانند در آن اقامت کنند.
  • اتاق خانواده: با ۴۲ متر مربع وسعت دارای یک تخت دابل بزرگ یا دو تخت سینگل می باشند سه بزرگ سال و دو کودک می توانند مهمانان آن باشند.

فاصله هتل تا جاذبه های تکسیم استانبول

  • مسجد لالالی: ۸ کیلومتر تا شما فاصله دارد اگر پیاده به آنجا بروید ۱ ساعت و با تاکسی ۱۶ دقیقه ای به آن خواهید رسید. با مترو نیز ۲۲ دقیقه طول می کشد.
  • میدان بایزید:۱ کیلومتر تا شما فاصله دارد که می توانید توسط تاکسی این مسافت را ۲۶ دقیقه ای و با مترو نیز در همان زمان طی کنید. پیاده هم حدودا ۶۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • مسجد سلیمانیه:این مسجد حدودا ۷ کیلومتر از شما دورتر است که با ۱۷ دقیقه تاکسی سواری می توانید به آنجا برسید. با استفاده از تراموا ۲۶ دقیقه ای و با اتوبوس ۲۸ دقیقه ای می رسید. پیاده روی تا آنجا ۵۰ دقیقه طول می کشد.
  • بازار ادویه و بازار بزرگ تکسیم استانبول: ۸ کیلومتر تا هتل پارما تکسیم استانبول فاصله دارد. پیاده روی تا آنجا ۴۵ دقیقه طول می کشد، با تاکسی ۲۲ دقیقه ای، با مترو ۲۹ دقیقه ای و با تراموا ۲۸ دقیقه ای خواهید رسید.
  • مسجد آبی: این مسجد حدودا ۱۱ کیلومتر از شما دورتر است که با تاکسی ۳۰ دقیقه ای و با استفاده از تراموا ۳۰ دقیقه ای می رسید.
  • ایاصوفیه:حدودا ۵ کیلومتر تا شما فاصله دارد که می توانید با تاکسی ۳۶ دقیقه ای به آنجا بروید. با تراموا مسیر شما ۳۰ دقیقه حدودا طول خواهد کشید.
  • خیابان استقلال:تنها ۲۰۰ متر با شما فاصله دارد و با یک پیاده روی خیلی کوتاه شما در این خیابان خواهید بود.
  • کاخ دلما باغچه:۲ کیلومتر تا شما فاصله دارد که می توانید توسط تاکسی این مسافت را ۴ دقیقه ای طی کنید. پیاده نیز تنها ۱۶ دقیقه راه در پیش دارید.
  • میدان تکسیم:تنها ۲۰۰ متر با شما فاصله دارد و با یک پیاده روی خیلی کوتاه شما در این خیابان خواهید بود.
  • فرودگاه آتاتورک تکسیم استانبول: ۲۰ کیلومتر تا شما فاصله دارد. اگر ترافیک نباشد و تاکسی بگیرید، حدودا ۳۵ دقیقه ای می رسید. وسایل نقلیه عمومی ۱ ساعت زمان نیاز دارند.
  • فرودگاه سابیها:۴۱ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید که اگر تاکسی بگیرید، ۵۷ دقیقه در راه خواهید بود.

امکانات تفریحی هتل پارما تکسیم استانبول

در این هتل مهمانان می توانند در به صورت رایگان و از اینترنت بی سیم استفاده کنند. هتل دارای استخر، مرکز بدنسازی، مربی خصوصی، اتاق بخار، بادی اسکراب، خدمات زیبایی مو، مانیکور و پدیکور، خدمات زیبایی صورت و پوست، استخر سرپوشیده، حمام ترکی، سونا و کمدهای قفل دار می باشد. مهمانان می توانند در صورت تمایل صبحانه را در اتاقشان میل کنند و یا برای رژیم های غذایی خاص غذا درخواست کنند. با پرداخت هزینه می توانید دوچرخه کرایه کنید.

رستوران هتل: کافه رستوران پارما: رستورانی بوفه صبحانه در آن سرو می شود و برای سایر وعده های غذایی انواع غذاهای محلی، ترکی و بین المللی را سرو می کند. البته با کمی پیاده روی در اطراف هتل می توانید به انواع رستوران ها دسترسی داشته باشید

معرفی هتل کارتون استانبول | ۴ ستاره

Cartoon Hotel

هتل چهار ستاره کارتون استانبول (Cartoon Hotel) شبیه به دنیای کارتون ها دکور شده است. موقعیت قرار گیری آن دقیقا در قلب شهراستانبول کشور ترکیه است و در محله ای قدیمی به نام بیگلو ساخته شده است که موجب شده دسترسی آسانی به بسیاری از جاذبه های این شهر و فرودگاه آتاتورک داشته باشد

خدمات رفاهی هتل کارتون استانبول

پذیرش کارهای لازم برای تحویل اتاق را با سرعت زیادی انجام می دهد و از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می توانید اتاق را تحویل بگیرید. برای خرج از هتل نیز بین ساعت ۱۲ تا ۱ ظهر زمان خواهید داشت. البته اگه زمان پرواز شما تفاوت زیادی دارد نگران نباشید می توانید وسایلتان را در انبار چمدان بگذارید و در شهر گردش کنید. ورود حیوانات خانگی به هتل ممنوع می باشد. محوطه های جداگانه ای برای سیگاری ها و غیرسیگاری ها تعبیه شده است.

  • تجهیزات برای افراد دارای محدودیت های جسمی
  • گاو صندوق (پولی)
  • بطری آب
  • اجاره خودرو
  • پارکینگ نزدیک پولی
  • انبار چمدان
  • تبدیل ارز
  • پذیرش ۲۴ ساعته
  • آسانسور
  • روزنامه
  • خدمات خشکشویی
  • تهویه هوای مطبوع
  • سرویس روزانه
  • اتاق کنفرانس

امکانات تفریحی هتل کارتون استانبول

مهمانان هتل می توانند از اینترنت بی سیم رایگان در تمامی اتاق ها و فضاهای عمومی هتل استفاده کنند. امکان خرید تورهای گردشگری در مناطق نزدیک به هتل در لابی هتل وجود دارد. اتاق های هتل مناسب برای خانواده همراه با کودک می باشند.

رستوران هتل:رستوران آیشا: دارای دیوار، سقف و آسانسور شیشه ای است و صرف شام در آن می تواند تجربه ای کاملا متفاوت باشد. رستوران انواع غذاهای خاورمیانه ای و ترکی را برای هر سه وعده غذایی به صورت انتخابی از منو سرو می کند

امکانات اتاق های هتل

تمامی اتاق های هتل کارتون استانبول دارای دستگاه تهویه هوای مطبوع هستند و می توانید لوازم ارزشمند خود را درون گاوصندوق قرار دهید. داخل اتاق ها تلویزیون های صفحه تخت متصل به شکبه های ماهواره ای و کابلی وحود دارد و در برخی از اتاق ها سیگار کشیدن آزاد و در برخی دیگر ممنوع است پس قبل از تحویل گرفتن اتاق حتما این مورد را اطلاع دهید. اتاق ها دارای حوله، سشوار و خمام می باشند و پس از هربار نظافت روزانه وسایل آرایشی بهداشتی لازم شارژ می شوند. تجهیزات لازم برای اتو نیز در اتاق قرار داده شده است. کتری برقی، تلفن و میز نیز موجود است.

انواع اتاق های هتل

  • اتاق دابل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع وسعت دارند و دارای یک دو سینگل یا یک تخت بزرگ دابل سایز هستند و دو بزرگسال می توانند در آن اقامت کنند.
  • اتاق اکسکیوتیو دابل: اتاق هایی با ۳۰ متر مربع وسعت که دارای یک تخت دابل بزرگ می باشند و می توانند میزبان ۲ بزرگ سال همراه یک کودک باشند.
  • دو اتاق دابل متصل به هم: این اتاق ها مجموعا ۶۰ متر مربع مساحت و دارای یک تخت دابل بزرگ همراه با دو تخت سینگل هستند که امکان اضافه کردن تخت به آن نیز وجود دارد و ۴ بزرگ سال همراه یک کودک می توانند در آن اقامت کنند.

اتاق دابل بوجت: با ۱۷ متر مربع وسعت دارای یک تخت دابل بزرگ یا دو تخت سینگل می باشند که دو بزرگ سال آخرین ظرفیت آن است

فاصله هتل تا جاذبه های استانبول

  • مسجد لالالی: ۵ کیلومتر تا شما فاصله دارد اگر پیاده به آنجا بروید ۱ ساعت و با تاکسی ۱۱ دقیقه ای به آن خواهید رسید. با مترو نیز ۱۴ دقیقه طول می کشد.
  • میدان بایزید:۳ کیلومتر تا شما فاصله دارد که می توانید توسط تاکسی این مسافت را ۱۲ دقیقه ای و با مترو ۲۰ دقیقه ای طی کنید. پیاده هم حدودا ۶۰ دقیقه در راه خواهید بود.

مسجد سلیمانیه:این مسجد حدودا ۷ کیلومتر از شما دورتر است که با ۱۰ دقیقه تاکسی سواری می توانید به آنجا برسید. با استفاده از تراموا ۲۷ دقیقه ای و با اتوبوس ۲۰ دقیقه ای می رسید. پیاده روی تا آنجا ۵۰ دقیقه طول می کشد.

  • بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول: ۵ کیلومتر تا هتل کارتون استانبول فاصله دارد. پیاده روی تا آنجا ۴۵ دقیقه طول می کشد، با تاکسی ۱۸ دقیقه ای، با مترو ۲۲ دقیقه ای و با تراموا ۲۸ دقیقه ای خواهید رسید.
  • مسجد آبی: این مسجد حدودا ۶ کیلومتر از شما دورتر است که با تاکسی ۲۳ دقیقه ای و با استفاده از تراموا ۲۰ دقیقه ای می رسید.
  • ایاصوفیه:حدودا ۵ کیلومتر تا شما فاصله دارد که می توانید با تاکسی ۲۲ دقیقه ای به آنجا بروید. با تراموا مسیر شما ۲۰ دقیقه حدودا طول خواهد کشید.
  • خیابان استقلال:تنها ۲۰۰ متر با شما فاصله دارد و با یک پیاده روی خیلی کوتاه شما در این خیابان خواهید بود.
  • کاخ دلما باغچه:۵ کیلومتر تا شما فاصله دارد که می توانید توسط تاکسی این مسافت را ۶ دقیقه ای طی کنید. پیاده نیز تنها ۲۰ دقیقه راه در پیش دارید.
  • میدان تکسیم:۲ کیلومتر تا شما فاصله دارد که با تاکسی این مسیر ۷ دقیقه ای و پیاده تنها ۲ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.
  • فرودگاه آتاتورک استانبول: ۲۰ کیلومتر تا شما فاصله دارد. اگر ترافیک نباشد و تاکسی بگیرید، حدودا ۲۵ دقیقه ای می رسید. وسایل نقلیه عمومی ۵۵ دقیقه زمان نیاز دارند.

فرودگاه سابیها:۴۶ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید که اگر تاکسی بگیرید، ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود

معرفی بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول

هتل هالیدی این شیشلی | Holiday Inn Şişli

این هتل در تکسیم قرار گرفته و امکانات گوناگونی از جمله حمام ترکی سنتی و اتاق هایی با دکوراسیون زیبا و کفپوش چوبی دارد. برای تفریح می توانید از استخر هتل استفاده کنید که هم برای بزرگسالان و هم کودکان درست شده است. امکاناتی برای مهمانان دارای محدودیت جسمی در اینجا فراهم شده و اتاق های VIP و ماه عسل از جمله اتاق های خاص هتل هستند. آرایشگاه، سونا، باشگاه بدنسازی، تراس، کافی شاپ و رستوران و موارد زیاد دیگری در این هتل آماده شده تا شما از اقامتتان لذت ببرید.

هتل دیوان استانبول | Divan Istanbul

این هتل در مرکز استانبول و در نزدیکی تکسیم واقع شده است که با استخر سرپوشیده و دکوراسیون مدرنش شناخته می شود. این هتل لوکس دارای حمام ترکی، باشگاه بدنسازی، سونا، تجهیزات باربیکیو، تراس و … است که همگی برای تفریحات شما در نظر گرفته شده اند. سرویس های ترانسفر فرودگاهی و شهری به همراه اجاره ماشین و پارکینگ رایگان از دیگر امکانات آن هستند.

هتل الیسیوم ام گالری | The Elysium Istanbul

یکی دیگر از بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول الیسیوم است که در فاصله کمی از میدان تکسیم قرار دارد. اتاق های این هتل همگی عایق صدا هستند و تجهیزاتی از جمله تلویزیون، دستگاه پخش DVD، آشپزخانه کوچک و … در آن ها موجود است. تفریحات هتل شامل استخر، سونا، حمام سنتی، خدمات زیبایی 

جاذبه ها و باشگاه بدنسازی شوند و رستوران های هتل نیز همه نوع غذایی برای شما فراهم کرده است

هتل رادیسون بلو شیشلی | Radisson Blu Sisli

این هتل در منطقه تجاری شهر استانبول و در فاصله کمی از مرکز خرید جواهر واقع شده است. شما می توانید در طول اقامتتان از یکی از استخرهای روباز و سرپوشیده هتل استفاده کنید و یا از دیگر امکاناتی مانند باشگاه بدنسازی، حمام سنتی، جکوزی، سونا و بلیط جاذبه ها بهره ببرید. رستوران هتل غذاهای ترکی و بین المللی خوشمزه ای را برایتان سرو خواهند کرد و خدماتی از قبیل پارکینگ، اجاره ماشین و بسته بندی ناهار نیز از دیگر مواردی است که برای این هتل می توان نام برد

هتل مرکور استانبول بومونتی | Mercure Istanbul Bomonti

این هتل که در مرکز بومونتی و استانبول واقع شده، تراسی دوست داشتنی دارد که مشرف به شهر است و نمایی جالب از شهر را نشان می دهد. اتاق و سوئیت های این هتل همگی عایق صدا هستند و دکوراسیون جذاب آن ها به همراه لوازمی چون میز کار، یخچال کوچک، آب معدنی رایگان، دستگاه قهوه/چای ساز و … شما را به یک اقامت به یادماندنی دعوت خواهند کرد. این اقامتگاه با داشتن استخر، باشگاه بدنسازی، سونا، جکوزی و … عجیب نیست که در میان بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول جای گرفته است

هتل گرند جواهر | Grand Cevahir Hotel

این هتل ۵ ستاره دارای دو استخر روباز و سرپوشیده به همراه یک باشگاه بدنسازی مجهز است و در نزدیکی مرکز خرید جواهر قرار دارد. اتاق های آن همگی بزرگ و جادار هستند و در آن ها فضای نشیمن، میز کار، لوازم بهداشتی-آرایشی و … هستند. شما می توانید از این هتل ماشین اجاره کنید و از پارکینگ رایگان آن هم بهره ببرید. رستوران های این هتل غذاهای بین المللی و همچنین ترکی بسیار خوش طعمی را برای شما سرو خواهد کرد

هتل الیت ورلد استانبول | Elite World Istanbul Hotel

یکی دیگر از بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول الیت ورلد است که در منطقه بیوگلو قرار دارد. شما می توانید در طول اقامتتان از باشگاه بدنسازی، اینترنت رایگان، سونا، صبحانه بوفه باز و حمام سنتی هتل استفاده کنید. اتاق الیت ورلد دارای لوازم آرایشی-بهداشتی رایگان هستند و همچنین دیگر لوازمی مانند کتری برقی، لوازم بهداشتی-آرایشی، بالکن، نمای زیبایی از شهر و … دیده می شود. خدمات زیبایی در آرایشگاه هتل انجام می گیرد و ترانسفر فرودگاهی نیز در این هتل موجود است.

سی وی کی پارک بسفرس | CVK Park Bosphorus

در نزدیکی میدان تکسیم می توانید در سی وی کی پارک اقامت داشته باشید که یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول محسوب می شود. این هتل در محله لوکسی واقع شده و آپارتمان و اتاق های مجللی با کلیه امکانات رفاهی برای شما تهیه کرده است. تفریحات و سرگرمی های گوناگونی در اینجا امکان پذیر است که از جمله آن ها می توان به باشگاه بدنسازی، استخر، کلاس های یوگا، خدمات زیبایی، حمام ترکی و … اشاره کرد.

هتل بیز جواهر | Biz Cevahir Hotel Istanbul

این هتل در منطقه گایره تپه استانبول واقع شده و از مرکز خرید استوریا تنها چند قدم فاصله دارد. برای شما در این هتل یک استخر سرپوشیده، حمام سنتی ترکی، باشگاه بدنسازی و سونا قرار داده شده تا حسابی سرگرم شوید. در اینجا همچنین حمل و نقل شهری به جاذبه ها امکان پذیر است. رستوران هتل غذاهای با کیفیتی هم به صورت بوفه باز و هم منویی سرو می کند و اتاق ها نیز تمام امکانات رفاهی مورد نیاز شما را در خود جای داده اند.

هتل هیلتون استانبول بومونتی | Hilton Istanbul Bomonti

به این هتل بزرگترین هتل استانبول می گویند، چراکه ۸۲۹ اتاق دارد. هیلتون بومونتی برای مهمانانش استخر روباز و سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، سونا، حمام ترکی، رستوران هایی با غذاهای بی نظیر و استخر آب گرم فراهم کرده است. این هتل خدمات رفاهی بی نظیری نیز در خود جای داده است؛ فروشگاه های مختلف از جمله فروشگاه سوغاتی، اتاق های ماه عسل، آرایشگاه، امکاناتی برای مهمانان با محدودیت جسمی، اتاق های VIP، خدمات خشکشویی و … تنها بخشی از آن ها هستند که همگی باعث شده اند که این اقامتگاه در فهرست بهترین هتل های ۵ ستاره استانبول جای گیرد.

معرفی هتل آل سیزن استانبول | ۵ ستاره

All Seasons Hotel

هتل چهار ستاره آل سیزن  استانبول (All Seasons Hotel) در قلب تاریخی این شهر قرار دارد و موقیعت قرار گیری آن به گونه ای است که با برخی از جاذبه های مشهور استانبول مانند میدان سلطان احمد، بازار بزرگ و مسجد ایا صوفیه تنها ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

خدمات رفاهی هتل آل سیزن  استانبول

در هتل می توانید ارز خود را تبدیل به واحد پولی استانبول کنید و در صورتی که ساعت ورود و خروج شما با پذیرش هتل تفاوت زیادی داشته باشد چمدان های خود را در انبار چمدان بگذارید و از زمان خود استفاده کنید. در هتل خدمات پذیرش ۲۴ ساعته پاسخگوی شما خواهد بود خدمات اتوشویی و خشکشویی نیز با هزینه اضافه انجام می گیرد. امکان اجاره خودرو وجود دارد و با هزینه اضافه ترانسفر شما نیز انجام می شود. برای افراد سیگاری محوطه های جداگانه ای در نظر گرفته شده است. در صورتی که بخواهید هتل با دریافت هزینه اضافه ترانسفر شما به فرودگاه را تقبل خواهد کرد.

  • استند فروش سوغاتی
  • اتاق های عایق صدا
  • تهویه هوای مطبوع
  • سیستم گرمایشی
  • گاو صندوق
  • کرایه اتوموبیل
  • آسانسور
  • روزنامه
  • کتابخانه
  • خدمات خشکشویی
  • اتاق کنفرانس
  • خدمات زیبایی
  • پارکینگ رایگان
  • اتاق چمدان

کارمندان هتل به زبان های ترکی و انگلیسی پاسخگوی شما خواهند بود. چک این هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۱۲ شب انجام می شود و برای تحویل اتاق نیز از نیمه بامداد تا ۱۲ ظهر زمان خواهید داشت. اقامت کودکان  زیر ۴ سال در صورت استفاده از تخت های موجود در این جا رایگان است

امکانات تفریحی هتل آل سیزن  استانبول

مهمانان هتل آل سیزن  استانبول می توانند در تمام نقاط هتل دسترسی به اینترنت بی سیم بدون هزینه اضافه داشته باشند یا از اتاق کنفرانس استفاده کنند کنند که خدمات مربوط به آن نیز با هزینه اضافه انجام می شود. اگر تصمیم داشته باشید بلیت رویدادهای هنری مهم مانند کنسرت های شهر استانبول را خریداری کنید می توانید این کار را در هتل انجام دهید. همچنین تورهای گردش در شهر نیز توسط هتل برگذار می شود. در هتل باغ و حمام سونا نیز وجود دارد. برای گردش در شهر می توانید از هتل دوچرخه کرایه کنید

رستوران هتل

بیسترو لانج: رستورانی که می توانید هزر موقع از روز به آن مراجعه کنید که در آن انواع نوشیدنی، غذاهای محلی و بین المللی سرو می شود

امکانات اتاق های هتل

تمامی اتاق های هتل آل سیزن  استانبول دارای دستگاه تهویه مطبوع هوا هستند و در آن ها لوازم آرایشی بهداشتی مورد نیاز اولیه قرار داده است. اگر آدم خوش خوابی هستید می توانید از سرویس بیدار باش تلفنی هتل استفاده کنید. ورود حیوانات خانگی به هتل ممنوع است. درون اتاق ها تلوزیون ها ال سی دی و دستگاه درست کردن چای و قهوه فوری نیز قرار داده شده است. اگر سیگاری هستید قبل از دریافت هتل اطلاع دهید تا اتاق های مخصوص را در اختیار شما قرار دهند.

  • تهویه هوای مطبوع
  • وان حمام
  • میز
  • سشوار
  • سیستم گرمایشی
  • مینی بار
  • تلفن

انواع اتاق های هتل

  • اتاق خانواده: این اتاق ها ۴۰ متر مربع وسعت دارند و دارای دو تخت سینگل یا یک تخت دابل هستند که امکان اضافه کردن تخت به آن ها نیز وجود دارد و چهار مهمان همراه سه کودک می توانند در آن اقامت کنند. چشم انداز اتاق رو به شهر است.

اتاق استاندار سینگل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع وسعت دارند و دارای یک تخت تویین می باشند که چشم اندازی رو به شهر دارد که یک مهمان می تواند در از آن استفاده کند

  • اتاق های استاندارد تریپل: این اتاق ها ۲۶ متر مربع مساحت و دارای سه تخت تویین می باشند و سه مهمان همراه دو کودک می توانند در آن اقامت کنند.
  • اتاق استاندارد دابل: ۲۰ متر مربع وسعت دارند و درون آن ها یک تخت دابل یا دو تخت تویین قرار دارد و دو بزرگسا همراه یک کودک می توانند از آن استفاده کنند.
  • سوییت خانواده: دارای یک تخت دابل و دو تخت تویین می باشد که چهار نفر همراه سه کودک می توانند در آن اقامت کنند.

فاصله هتل تا جاذبه های استانبول

  • موزه پرا: این موزه حدودا ۵ کیلومتر از شما دورتر است که با ماشین حدودا ۱۵ دقیقه ای خواهید رسید.  با وسایل نقلیه عمومی ۲۵ دقیقه بعد می رسید.
  • برج گالاتا: ۴ کیلومتر از شما دورتر است که می توانید با تاکسی طی ۱۷ دقیقه و با تاکسی ۲۰ دقیقه ای به این برج دوست داشتنی برسید.
  • خیابان استقلال:  ۵ کیلومتر تا شما فاصله دارد که به راحتی می توانید با تاکسی طی ۱۵ دقیقه و با وسایل نقلیه عمومی در ۲۰ دقیقه به آن برسید.
  • میدان تکسیم: این میدان ۷ کیلومتر از شما دورتر است که با یک ساعت و نیم پیاده روی آن را خواهید دید. اگر با تاکسی بروید حدودا ۲۰ دقیقه و با مترو نیز ۲۰ دقیقه ای می رسید.
  • بازار ادویه وبازار بزرگ استانبول :  ۳ کیلومتر تا شما فاصله دارد. اگر تاکسی بگیرید ۱۵ دقیقه ای به این بازار خواهید رسید. می توانید با اتوبوس بعد از ۱۴ دقیقه به بازار برسید. پیاده روی تا آنجا حدودا ۳۶ دقیقه به طول خواهد انجامید.

برج ساعت دلما باغچه: ۷ کیلومتر تا شما فاصله دارد اگر پیاده به آنجا بروید یک ساعت و نیم و با تاکسی ۲۰ دقیقه ای به آن خواهید رسید. اتوبوس ۴۰ دقیقه بعد شما را می رساند

  • ایاصوفیه: حدودا ۴ کیلومتر با شما فاصله دارد. می توانید با تاکسی ۲۰ دقیقه ای به آنجا بروید. با اتوبوس حدودا بعد از ۴۰ دقیقه به این جاذبه خواهید رسید.
  • فرودگاه آتاتورک استانبول: ۱۳ کیلومتر با شما فاصله دارد. تاکسی حدودا ۲۰ دقیقه ای شما را در فرودگاه پیاده خواهد کرد و مترو حدودا ۳۵ دقیقه بعد شما را می رسانند.
  • فرودگاه سابیها: ۵۰ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید. اگر تاکسی بگیرید، ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود

معرفی هتل پرا تولیپ استانبول | ۴ ستاره

این هتل در محله بیوگلو واقع شده، تا موزه پرا و برج گالاتا ۱۰ دقیقه پیاده روی دارد و مسجد سلیمانیه و ایا صوفیه نیز در فاصله ۳ کیلومتری هتل هستند. هتل پرا تولیپ استانبول دارای امکاناتی مانند رستوران، استخر سرپوشیده، باشگاه بدنسازی و صبحانه بوفه باز و ۷۵ اتاق گوناگون برای مهمانان است.

خدمات رفاهی هتل پرا تولیپ استانبول:

به مغازه سوغاتی هتل سری بزنید و اگر دوست داشتید توسط حمل و نقل شهری به جاذبه های مختلف که از سوی هتل اجرا می شود، از دیدنی های استانبول بازدید کنید، البته هزینه مجزایی خواهد داشت. این هتل ترانسفر فرودگاهی را نیز با هزینه جداگانه ای تقبل می کند. اگر مایل به اجاره ماشین هستید از خود هتل می توانید اقدام کنید و پارکینگ موجود در اینجا رایگان و بدون نیاز به رزرو قبلی است. اینترنت وای فای در تمام محوطه های هتل در دسترس است و کافی نت، اتاق های کنفرانس و مرکز برگزاری همایش برای سفرهای کاری فراهم شده است.

سیگار کشیدن در هتل پرا تولیپ استانبول ممنوع است و ورود حیوانات خانگی مجاز نیست. در صورت تمایل می توانید از خدمات VIP استفاده کنید و همچنین برای مهمانان کم توان نیز امکاناتی فراهم گشته است. آسانسور، روزنامه، اتاق های خانوادگی، سرویس های شست و شو نظیر واکس کفش، اتوشویی و خشکشویی از دیگر خدمات رفاهی هستند.

کارکنان هتل به زبان های ترکی، عربی، روسی و انگیسی صحبت می کنند. ساعت ورود به هتل ۱۴:۰۰ و آخرین ساعت خروج ۱۲:۰۰ می باشد.

امکانات تفریحی هتل پرا تولیپ استانبول

شما می توانید به استخر سرپوشیده هتل رفته و شنا کنید و یا به سونای هتل بروید که با فضایی دلنشین آماده شماست. یک باشگاه بدنسازی در هتل موجود است که در ۲۴ ساعت شبانه روز میتوانید از آن استفاده کنید. استفاده از حمام سنتی تجربه ای خاص خواهد بود که البته با هزینه مجزایی قابل استفاده است. اگر هم جای دنج و خلوتی می خواهید، یک کتابخانه در هتل موجود است که می توانید از آن بهره ببرید.

رستوران های هتل

  • رستوران دِب لانج (Deb Launge): این رستوران غذاهای بین المللی دارد و برای صبحانه، ناهار و شام قابل استفاده است.

رستوران برتوچی (Bertucci): غذاهای این رستوران متنوع هستند و فقط برای شام باز است

امکانات اتاق های هتل

در هتل پرا تولیپ استانبول تلویزیونی با شبکه های جهانی موجود است و همچنین اینترنت وای فای و سیمی به طور رایگان در دسترس شما خواهد بود. سرویس خواب بسیار باکیفیتی در اتاق ها قرار داده شده و همچنین تهویه مطبوع به همراه کنترل دستی دما، فضا را برای استراحت دلپذیر می کند. روزنامه رایگان، نظافت روزانه و تلفن از دیگر امکانات اتاق ها هستند. می توانید با پرداخت هزینه ای، از خدمات نگهداری و پرستاری از کودکان استفاده کنید که برای خانواده ها بسیار مفید است.

در صورت درخواست برای شما اتو و میز اتو آورده می شود و سرویس پذیرایی در اتاق، ۲۴ ساعته است. برای نگهداری از لوازم ارزشمند و پول هایتان، یک گاوصندوق دیجیتالی قرار داده شده است که نگرانی آن ها از ذهنتان بیرون رود. دستگاه قهوه/چای ساز، یخچال کوچک و خوراکی های گوناگون (با هزینه مجزا) از دیگر لوازم داخل اتاق هاست. سرویس بهداشتی و حمام خصوصی، دارای لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر سشوار، حوله، صابون و … است و دوش یا وان دارد.

انواع اتاق های هتل

  • اتاق فامیلی: ۳۵ متر مربع هستند که دو تخت تک‌نفره و یک تخت دونفره در آن ها وجود دارد.
  • اتاق دبل یا تویین: مساحت آن ها ۲۵ متر مربع است که دو تخت تک‌نفره یا یک تخت دونفره در آن ها وجود دارد.
  • اتاق تریپل: این اتاق ها ۳۰ متری هستند و دو تخت تک‌نفره و یک تخت دونفره یا ۳ تخت تک‌نفره دارند.
  • سوئیت سینگل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع هستند و یک تخت تک‌نفره دارند.
  • اتاق اکونومی: مساحت این نوع از اتاق ها، ۱۵ متر است که یک تخت دونفره در آن ها قرار داده شده است

فاصله هتل تا جاذبه های استانبول

  • موزه پرا: این مزوه حدودا ۳۰۰ متر از شما دورتر است که پیاده حدودا ۷ دقیقه ای خواهید رسید.

کلیسای سنت آنتونی پادوا: ۴۰۰ متر تا شما فاصله دارد که پیاده بین ۵ تا ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود

  • برج گالاتا: تنها ۵۰۰ متر از شما دورتر است. اگر اهل پیاده روی هستید، می توانید از خیابان استقلال طی ۷ دقیقه به این برج دوست داشتنی برسید.
  • خیابان استقلال: ۱ کیلومتر تا شما فاصله دارد که به راحتی می توانید با ۷ دقیقه پیاده روی به ابتدای آن نزدیک برج گالاتا دسترسی پیدا کنید.
  • میدان تکسیم: این میدان ۱٫۳ کیلومتر از شما دورتر است که با ۲۰ دقیقه پیاده روی آن را خواهید دید. اگر با تاکسی برودی حدودا ۱۱ دقیقه و با مترو ۸ دقیقه ای می رسید.
  • بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول: ۵ کیلومتر تا شما فاصله دارد. اگر تاکسی بگیرید ۱۲ دقیقه ای به این بازار خواهید رسید. می توانید با اتوبوس بعد از ۳۰ دقیقه و با تراموا ۲۵ دقیقه ای به بازار برسید. پیاده روی تا آنجا حدودا ۳۰ دقیقه به طول خواهند انجامید.
  • برج ساعت دلما باغچه: ۲ کیلومتر تا شما فاصله دارد اگر پیاده به آنجا بروید ۴۰ دقیقه و با تاکسی ۱۱ دقیقه ای به آن خواهید رسید. مترو ۲۲ دقیقه و اتوبوس ۲۵ دقیقه بعد شما را می رساند.
  • ستون کنستانتین: این جاذبه حدودا ۲٫۴ کیلومتر دورتر است که با تاکسی ۲۶ دقیقه ای و با مترو ۲۵ دقیقه ای می رسید. اگر بخواهید پیاده بروید زمانی حدودا ۴۵ دقیقه را باید در نظر بگیرید.
  • ایاصوفیه: حدودا ۲٫۴ کیلومتر با شما فاصله دارد. می توانید با تاکسی ۳۰ دقیقه ای به آنجا بروید. با ترکیبی از اتوبوس و تراموا حدودا بعد از ۳۵ دقیقه به این جاذبه خواهید رسید.
  • فرودگاه آتاتورک استانبول: ۸ کیلومتر با شما فاصله دارد. تاکسی حدودا ۲۵ دقیقه ای شما را در فرودگاه پیاده خواهد کرد. اتوبوس ۱ ساعت و مترو حدودا ۵۵ دقیقه بعد شما را می رسانند.

فرودگاه سابیها: ۸ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید. اگر تاکسی بگیرید، ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود و با اتوبوس فرودگاه سابیها: ۸ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید. اگر تاکسی بگیرید، ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود و با اتوبوس می توانید حدودا بعد از ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه به فرودگاه برسید.

معرفی هتل کلاس استانبول | ۴ ستاره

Klas Hotel

کلاس، یک هتل لوکس و مدرن در مرکز شهر استانبول، محله لاله لی است که تا جاذبه های گوناگون شهر فاصله چندانی ندارد. هتل کلاس استانبول با اتاق هایی میزبان شماست که همگی فضایی آرام و دلچسب دارند و این هتل امکانات گوناگونی برای رفاه حال شما فراهم کرده است

خدمات رفاهی هتل کلاس استانبول

بخش پذیرش هتل ۲۴ ساعته کار می کند و در آن انبار چمدان، امکان تبدیل ارز و خدمات تور خواهید داشت. سرویس های مربوط به شست و شو یعنی خشکشویی و اتوشویی در این هتل با پرداخت هزینه جداگانه ای برای شما انجام می گیرد. مهمانان کم توان هم به راحتی می توانند از امکاناتی که مخصوص آن‌ها آماده شده، استفاده کنند. هتل کلاس، ترانسفر فرودگاهی و حمل و نقل شهری به جاذبه ها را با دریافت هزینه مجزایی تقبل می کند. سیگار کشیدن در هتل ممنوع می باشد و ورود حیوانات خانگی به این اقامتگاه مجاز نیست. از هتل امکان اجاره ماشین دارید، اما متاسفانه خود هتل پارکینگی ندارد و باید در اطراف به دنبال یک پارکینگ بگردید. موارد دیگری مانند آسانسور، سوئیت های ماه عسل و اینترنت وای فای رایگان هم در هتل برای راحتی شما آماده گشته است. اگر سفرتان کاری است، می توانید از اتاق های کنفرانس و جلسات با پرداخت مبلغ جداگانه ای استفاده کنیدکارکنان هتل به زبان‌های ترکی، روسی و انگلیسی صحبت می کنند. ساعت ورود به هتل ۱۴:۰۰ و آخرین ساعت خروج ۱۲:۰۰ می باشد

امکانات تفریحی هتل کلاس استانبول

هنگامی که در هتل هستید، در صورت تمایل می توانید در استخر روباز آن، شنا کنید. تراس آفتابگیر و سونا هم از دیگر امکانات تفریحی هتل محسوب می شوند. رستوران هتل به نام تولیپا (Tulipa)، ترکیبی از سرو غذا و میزبانی است که نمونه های خوبی از غذاهای ترکی و البته بین المللی را برای شما طبخ می کند. شما می توانید برای تمام وعده های غذایی از جمله صبحانه، ناهار و شام این رستوران را امتحان کنید

امکانات اتاق های هتل

در تمام اتاق های هتل کلاس استانبول سرویس خواب های با کیفیت و ممتاز قرار داده شده و هوای داخلی اتاق ها با سیستم سرمایشی و گرمایشی که دمای آن دست خودتان است، دلپذیر می شود. شما می توانید از میان تشک های مختلف، نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در صورت درخواست، یک اتو و میز اتو برای شما آورده خواهد شد. تلویزیونی در اتاق ها قرار گرفته که شبکه های جهانی مختلفی را پخش می کند و حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. سرویس پذیرایی در اتاق ۲۴ ساعته است و نظافت به صورت روزانه انجام می گیرد. میز کار، گاوصندوق هتلی، دمپایی، کمد و جا لباسی، از دیگر امکانات داخل اتاق ها هستند. در سرویس بهداشتی و حمام خصوصی، برای شما لوازم آرایشی-بهداشتی گوناگونی نظیر شامپو، صابون، حوله، سشوار و … قرار داده شده است

انواع اتاق های هتل

  • اتاق دبل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع هستند و داخل آن ها یک تخت دونفره یا دو تخت تک‌نفره قرار داده شده است.
  • اتاق تریپل: مساحت داخل آن ها، ۲۰ متر مربع است و دارای سه تخت تک‌نفره یا یک تخت دونفره به همراه دو تخت تک‌نفره هستند.
  • اتاق سینگل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع هستند که در آن ها یک تخت تک‌نفره وجود درد.
  • اتاق خانوادگی: ۸۰ متری هستند که یک تخت دونفره کینگ و دو تخت تک‌نفره در آن ها موجود است.
  • سوئیت دولوکس: این سوئیت های ۳۰ متری، یک تخت دونفره کینگ دارند.
  • سوئیت اکسکیوتیو: مساحت این سوئیت ها ۴۵ متر مربع است و یک تخت دونفره کینگ دارند

فاصله هتل تا جاذبه های استانبول

  • مسجد لاله لی: تا شما ۱۰۰ متر فاصله دارد که با ۳ دقیقه پیاده روی خواهید رسید.
  • کتابخانه سلیمانیه: این جاذبه ۶۰۰ متر تا شما فاصله دارد که با تاکسی ۷ دقیقه و پیاده ۸ دقیقه ای می رسید.
  • مسجد سلیمانیه: هتل کلاس استانبول از این مسجد ۷۰۰ متر دورتر است که با تاکسی ۷ دقیقه ای و پیاده ۱۲ دقیقه ای می رسید.
  • بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول: ۲ کیلومتر با شما فاصله دارد. اگر تاکسی بگیرید ۱۲ دقیقه ای به این بازار خواهید رسید و می توانید با تراموا بعد از ۲۳ دقیقه بازار را ببینید. پیاده روی تا این بازار ۲۰ دقیقه طول می کشد.
  • ایاصوفیه: ۸ کیلومتر تا شما فاصله دارد. می توانید با تاکسی ۲۱ دقیقه ای به آنجا بروید. تراموا شما را ۱۵ دقیقه ای به آنجا می رساند و اگر این مسیر را پیاده روی کنید، ۲۶ دقیقه ای می رسید
  • برج گالاتا: حدود ۲٫۱ کیلومتر از شما دورتر است. اگر اهل پیاده روی هستید، می توانید طی ۴۰ دقیقه به این برج برسید. تاکسی هم شما را ۱۴ دقیقه ای و متروی M2 نیز حدودا ۱۱ دقیقه ای می رساند.
  • کلیسای سنت آنتونی پادوا: از شما ۸ کیلومتر دورتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه ای و با مترو ۱۵ دقیقه ای می رسید.
  • خیابان استقلال: ۵ کیلومتر با شما فاصله دارد که با ۵۰ دقیقه پیاده روی می توانید به آنجا برسید؛ اگر با تاکسی می روید ۱۵ دقیقه و با مترو ۱۶ دقیقه ای می رسید.
  • میدان تکسیم: ۷ کیلومتر تا شما فاصله دارد که با تاکسی ۲۰ دقیقه بعد خواهید رسید. اگر ترجیح می دهید که با مترو بروید، ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فرودگاه آتاتورک استانبول: ۱۲ کیلومتر تا شما فاصله دارد. اگر ترافیک نباشد و تاکسی بگیرید، حدودا ۲۵ دقیقه بعد به فرودگاه می رسید. اتوبوس و مترو هم شما را حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه بعد به این فرودگاه خواهند رساند.
  • فرودگاه سابیها: ۱ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید. با ترکیب مترو و اتوبوس می توانید حدودا بعد از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به فرودگاه برسید و اگر تاکسی بگیرید، ۵۵ دقیقه در راه خواهید بود

معرفی هتل کلاس استانبول | ۴ ستاره

Klas Hotel

کلاس، یک هتل لوکس و مدرن در مرکز شهر استانبول، محله لاله لی است که تا جاذبه های گوناگون شهر فاصله چندانی ندارد. هتل کلاس استانبول با اتاق هایی میزبان شماست که همگی فضایی آرام و دلچسب دارند و این هتل امکانات گوناگونی برای رفاه حال شما فراهم کرده است.

خدمات رفاهی هتل کلاس استانبول

بخش پذیرش هتل ۲۴ ساعته کار می کند و در آن انبار چمدان، امکان تبدیل ارز و خدمات تور خواهید داشت. سرویس های مربوط به شست و شو یعنی خشکشویی و اتوشویی در این هتل با پرداخت هزینه جداگانه ای برای شما انجام می گیرد. مهمانان کم توان هم به راحتی می توانند از امکاناتی که مخصوص آن‌ها آماده شده، استفاده کنند. هتل کلاس، ترانسفر فرودگاهی و حمل و نقل شهری به جاذبه ها را با دریافت هزینه مجزایی تقبل می کند.

سیگار کشیدن در هتل ممنوع می باشد و ورود حیوانات خانگی به این اقامتگاه مجاز نیست. از هتل امکان اجاره ماشین دارید، اما متاسفانه خود هتل پارکینگی ندارد و باید در اطراف به دنبال یک پارکینگ بگردید. موارد دیگری مانند آسانسور، سوئیت های ماه عسل و اینترنت وای فای رایگان هم در هتل برای راحتی شما آماده گشته است. اگر سفرتان کاری است، می توانید از اتاق های کنفرانس و جلسات با پرداخت مبلغ جداگانه ای استفاده کنید.

کارکنان هتل به زبان‌های ترکی، روسی و انگلیسی صحبت می کنند. ساعت ورود به هتل ۱۴:۰۰ و آخرین ساعت خروج ۱۲:۰۰ می باشد

امکانات تفریحی هتل کلاس استانبول

هنگامی که در هتل هستید، در صورت تمایل می توانید در استخر روباز آن، شنا کنید. تراس آفتابگیر و سونا هم از دیگر امکانات تفریحی هتل محسوب می شوند. رستوران هتل به نام تولیپا (Tulipa)، ترکیبی از سرو غذا و میزبانی است که نمونه های خوبی از غذاهای ترکی و البته بین المللی را برای شما طبخ می کند. شما می توانید برای تمام وعده های غذایی از جمله صبحانه، ناهار و شام این رستوران را امتحان کنید

امکانات اتاق های هتل

در تمام اتاق های هتل کلاس استانبول سرویس خواب های با کیفیت و ممتاز قرار داده شده و هوای داخلی اتاق ها با سیستم سرمایشی و گرمایشی که دمای آن دست خودتان است، دلپذیر می شود. شما می توانید از میان تشک های مختلف، نوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در صورت درخواست، یک اتو و میز اتو برای شما آورده خواهد شد. تلویزیونی در اتاق ها قرار گرفته که شبکه های جهانی مختلفی را پخش می کند و حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. سرویس پذیرایی در اتاق ۲۴ ساعته است و نظافت به صورت روزانه انجام می گیرد. میز کار، گاوصندوق هتلی، دمپایی، کمد و جا لباسی، از دیگر امکانات داخل اتاق ها هستند. در سرویس بهداشتی و حمام خصوصی، برای شما لوازم آرایشی-بهداشتی گوناگونی نظیر شامپو، صابون، حوله، سشوار و … قرار داده شده است

انواع اتاق های هتل

  • اتاق دبل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع هستند و داخل آن ها یک تخت دونفره یا دو تخت تک‌نفره قرار داده شده است.
  • اتاق تریپل: مساحت داخل آن ها، ۲۰ متر مربع است و دارای سه تخت تک‌نفره یا یک تخت دونفره به همراه دو تخت تک‌نفره هستند.
  • اتاق سینگل: این اتاق ها ۲۰ متر مربع هستند که در آن ها یک تخت تک‌نفره وجود درد.
  • اتاق خانوادگی: ۸۰ متری هستند که یک تخت دونفره کینگ و دو تخت تک‌نفره در آن ها موجود است.
  • سوئیت دولوکس: این سوئیت های ۳۰ متری، یک تخت دونفره کینگ دارند.
  • سوئیت اکسکیوتیو: مساحت این سوئیت ها ۴۵ متر مربع است و یک تخت دونفره کینگ دارند

فاصله هتل تا جاذبه های استانبول

  • مسجد لاله لی: تا شما ۱۰۰ متر فاصله دارد که با ۳ دقیقه پیاده روی خواهید رسید.
  • کتابخانه سلیمانیه: این جاذبه ۶۰۰ متر تا شما فاصله دارد که با تاکسی ۷ دقیقه و پیاده ۸ دقیقه ای می رسید.
  • مسجد سلیمانیه: هتل کلاس استانبول از این مسجد ۷۰۰ متر دورتر است که با تاکسی ۷ دقیقه ای و پیاده ۱۲ دقیقه ای می رسید.
  • بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول: ۲ کیلومتر با شما فاصله دارد. اگر تاکسی بگیرید ۱۲ دقیقه ای به این بازار خواهید رسید و می توانید با تراموا بعد از ۲۳ دقیقه بازار را ببینید. پیاده روی تا این بازار ۲۰ دقیقه طول می کشد.
  • ایاصوفیه: ۸ کیلومتر تا شما فاصله دارد. می توانید با تاکسی ۲۱ دقیقه ای به آنجا بروید. تراموا شما را ۱۵ دقیقه ای به آنجا می رساند و اگر این مسیر را پیاده روی کنید، ۲۶ دقیقه ای می رسید.
  • برج گالاتا: حدود ۲٫۱ کیلومتر از شما دورتر است. اگر اهل پیاده روی هستید، می توانید طی ۴۰ دقیقه به این برج برسید. تاکسی هم شما را ۱۴ دقیقه ای و متروی M2 نیز حدودا ۱۱ دقیقه ای می رساند.
  • کلیسای سنت آنتونی پادوا: از شما ۸ کیلومتر دورتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه ای و با مترو ۱۵ دقیقه ای می رسید.
  • خیابان استقلال: ۵ کیلومتر با شما فاصله دارد که با ۵۰ دقیقه پیاده روی می توانید به آنجا برسید؛ اگر با تاکسی می روید ۱۵ دقیقه و با مترو ۱۶ دقیقه ای می رسید.
  • میدان تکسیم: ۷ کیلومتر تا شما فاصله دارد که با تاکسی ۲۰ دقیقه بعد خواهید رسید. اگر ترجیح می دهید که با مترو بروید، ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فرودگاه آتاتورک استانبول: ۱۲ کیلومتر تا شما فاصله دارد. اگر ترافیک نباشد و تاکسی بگیرید، حدودا ۲۵ دقیقه بعد به
  • فرودگاه می رسید. اتوبوس و مترو هم شما را حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه بعد به این فرودگاه خواهند رساند.
  • فرودگاه سابیها: ۱ کیلومتر فاصله تا این فرودگاه دارید. با ترکیب مترو و اتوبوس می توانید حدودا بعد از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به فرودگاه برسید و اگر تاکسی بگیرید، ۵۵ دقیقه در راه خواهید بود

معرفی هتل ۵ ستاره دیوان در استانبول

Divan Hotel

  • این هتل ۵ ستاره در نزدیکی میدان تکسیم و در بخش تجاری شهر زیبای استانبول قرار گرفته است. زمانی که در هتل دیوان استانبول اقامت دارید، نگران هیچ موردی نخواهید بود؛ زیرا این هتل در کنار رستوران های متعدد، ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز خرید و … قرار گرفته است.

 خدمات رفاهی هتل دیوان استانبول

ابتدا به سراغ خدمات بخش پذیرش می رویم. این بخش که کارمندان آن ۲۴ ساعته کار می کنند، دارای صندوق امانات و انبار چمدان است. ارز و پول را می توانید همینجا تبدیل کنید و در مواقعی از ورود و خروج سریع یا خصوصی بهره مند شوید. برای گشت و گذار در استانبول از راهنمای این بخش کمک بگیرید و البته خدمات تور و بلیط هم در اینجا ارائه می شود.

خانواده ها می توانند از خدمات نگهداری و پرستاری از کودکان با پرداخت هزینه جداگانه ای استفاده کنند. حمل و نقل شهری و ترانسفر فرودگاهی را هتل دیوان تقبل می کند که البته مبلغی را باید برای آن بپردازید. سیگار کشیدن در تمام محوطه های هتل ممنوع است، مگر در مکان های خاصی که به این منظور تعبیه شده است. خدمات رفاهی دیگر عبارتند از:

  • اجاره ماشین
  • اینترنت رایگان
  • پارکینگ خصوصی و گاراژی با هزینه مجزا
  • مغازه سوغاتی
  • آسانسور
  • خدمات VIP
  • آرایشگاه مردانه و زنانه
  • روزنامه
  • ن هتل خدمات و تجهیزات کاملی برای مهمانان ناتوان و کم توان فراهم کرده است. علاوه بر آن، اگر سفرتان به استانبول کاری است و نیاز به اتاقی برای جلسه دارید، با پرداخت هزینه مجزایی می توانید از اتاق های کنفرانس هتل استفاده کنید. دستگاه فکس و کپی و سالن همایش هم به این منظور آماده شده است. ورود حیوانات خانگی به این هتل ممنوع است. خدمات شست و شوی هتل شامل اتوشویی، خشکشویی، اتوکشی و واکس کفش است که همگی هزینه مجزایی دارند.

کارکنان هتل به زبان های گوناگونی از جمله ترکی، ایتالیایی، عربی و انگلیسی صحبت می کنند. ساعت ورود به هتل ۱۴:۰۰ و آخرین ساعت خروج ۱۲:۰۰ می باشد

امکانات تفریحی هتل دیوان استانبول

این هتل انواع و اقسام خدمات زیبایی مانند کوتاهی مو و … را برای شما تدارک دیده است. برای اینکه از تجهیزات باربکیو استفاده کنید، هزینه مجزایی باید پرداخت نمایید. استخر هتل برای شما آماده است و علاوه بر آن، سونای خشک، جکوزی، حمام ترکی و سونای بخار هم در هتل موجود است.

هتل استخر آب گرمی هم دارد که حسابی خستگی را از تن شما بیرون می کند. اگر نگران ورزش روزانه تان هستید، باشگاه بدنسازی هتل، مناسب شماست. تراس هتل دیگر جایی است که می توانید از آن استفاده کنید.

رستوران های هتل

صبح ها می توانید برای صرف صبحانه به رستوران بروید که به صورت بوفه باز از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح سرو می شود.

  • دیوان لوکانتا: این رستوران متخصص طبخ غذاهای مدیترانه ایست و ناهار و شام سرو می کند. برای استفاده از این رستوران باید از قبل رزرو داشته باشید.
  • دیوان پاب: این رستوران غذاهای بین المللی سرو می کند و هر سه وعده را می توانید اینجا میل کنید.
  • رستوران مارومی: غذاهای این رستوران، ژاپنی هستند و برای ناهار و شام با رزرو قبلی می توانید به اینجا بروید

امکانات اتاق های هتل

هتل دیوان استانبول دارای ۱۹۱ اتاق و سوییت می باشد. همه آن ها دارای سرویس خواب باکیفیت هستند و جنس ملحفه های آن نخ مصری است. تلویزیون صفحه تخت در اتاق ها موجود است و شبکه های متفاوتی را پخش می کند.

در داخل اتاق ها می توانید مبل راحتی مشاهده کنید. تهویه هوا در اینجا وجود دارد و شما خودتان می توانید کنترل دمای اتاق را تنظیم کنید. در صورت درخواست برایتان اتو و میز اتو آورده می شود. پرستاری از کودک در داخل اتاق ها با هزینه جداگانه ای امکان پذیر است. موارد دیگری که جزو امکانات اتاق ها محسوب می شوند عبارتند از:

  • گاوصندوق کوچک
  • گهواره یا تخت نوزاد رایگان
  • پنکه سقفی
  • روزنامه
  • دمپایی
  • میزتحریر
  • آیپاد داک استیشن
  • تخت اضافه یا تاشو (با هزینه مجزا)

سرویس حمام اتاق ها دارای ترکیبی از وان و دوشی به سبک بارانی هستند و لوازم بهداشتی-آرایشی نظیر صابون، شامپو، حوله و سشوار در آن ها قرار داده شده است.

انواع اتاق های هتل

  • اتاق دلوکس: این اتاق ها ۳۶ متری هستند که یک تخت دونفره یا دو تخت تک‌نفره در آن ها وجود دارد. از آنجا دید خوبی به شهر دارید.
  • سوییت ۱ خوابه: مساحت این سوییت ها ۵۴ متر است که در آن ها یک تخت دونفره و یک مبل تخت‌خواب‌شو موجود است. نمای آن ها رو به شهر است.
  • سوییت کینگ ۱ خوابه: فضای ۵۴ متری این آپارتمان ها با یک تخت دونفره کینگ بزرگ و یک مبل تخت‌خواب‌شو پر شده است. دید این سوییت ها رو به پارک است.
  • اتاق سوپریر: این اتاق ها ۳۳ متر مربع مساحت دارند که یک تخت دونفره یا دو تخت تک‌نفره در آن ها موجود است. برخی از آن ها دید پارک و بعضی دید شهر را دارند.
  • اتاق های خانوادگی تودرتو: مساحت این اتاق ها ۶۶ متر است که در آن یک تخت دونفره کینگ بزرگ و دو تخت تک‌نفره وجود دارد. در آن ها یک میزنهارخوری ۸ نفره وجود دارد. دید آن ها رو به پارک است.

اتاق دلوکس تویین: این اتاق ها ۳۶ متر هستند و دو تخت تک‌نفره دارند. دید آن ها رو به پارک است

فاصله هتل با جاذبه های استانبول

  • میدان تکسیم: تنها ۸ دقیقه پیاده روی با این میدان معروف فاصله دارید. با تاکسی هم ۵ دقیقه ای می رسید. با اتوبوس ۸ دقیقه ای خواهید رسید.
  • خیابان استقلال: این خیابان هم با ۱۰ دقیقه پیاده روی در دسترس است. با تاکسی ۸ دقیقه ای و با اتوبوس ۹ دقیقه ای می رسید
  • مرکز فرهنگی آتاتورک: برای اینکه به این جاذبه برسید باید به سمت میدان تکسیم حرکت کنید و بعد از ۷ دقیقه پیاده روی به آن جا می رسید
  • مرکز فرهنگی آتاتورک: برای اینکه به این جاذبه برسید باید به سمت میدان تکسیم حرکت کنید و بعد از ۷ دقیقه پیاده روی به آن جا می رسید.
  • کاخ دلما باغچه و برج ساعت دلما باغچه: این کاخ تا شما تنها ۱ کیلومتر فاصله دارد. اگر پیاده بروید معمولا ۱۳ دقیقه ای آن را می بینید و اگر با تاکسی بروید ۶ دقیقه طول می کشد. اتوبوس هم ۱۲ دقیقه تا آن جا فاصله دارد.
  • ایاصوفیه: حدودا ۵ کیلومتر با این جاذبه فاصله دارید. می توانید با تاکسی ۳۳ دقیقه ای، با اتوبوس ۴۰ دقیقه ای و با تراموا ۳۶ دقیقه ای خواهید رسید.
  • کاخ توپکاپی: برای رسیدن به این کاخ که حدودا ۵ کیلومتر با شما فاصله دارد، اگر با تاکسی بروید ۳۰ دقیقه، اگر با اتوبوس بروید، ۳۰ دقیقه و اگر با تراموا بروید حدودا ۴۰ دقیقه ای خواهید رسید.
  • برج گالاتا: تا این برج حدودا ۲ کیلومتر فاصله دارید که با تاکسی ۱۴ دقیقه ای، پیاده ۳۱ دقیقه و با اتوبوس ۱۸ دقیقه ای می رسید.
  • حمام ترکی گالاتا سارای: این جاذبه از شما ۱٫۵ کیلومتر دورتر است. برای رفتن به آن جا با اتوبوس، ۱۴ دقیقه زمان را باید در نظر بگیرید و با تاکسی ۱۰ دقیقه طول می کشد.
  • بازار ادویه و بازار بزرگ استانبول: تا این جاذبه ۴ کیلومتر فاصله دارید که اتوبوس شما را بین ۲۵ تا ۴۰ دقیقه بعد می رساند. با تراموا ۳۶ دقیقه و با مترو ۲۷ دقیقه طول می کشد.
  • فرودگاه آتاتورک استانبول: هتل شما تقریبا ۱۵ کیلومتر از این فرودگاه دورتر است. با تاکسی بعد از ۳۰ دقیقه می رسید. با مترو ۱ شاعت و با اتوبوس ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه بعد خواهید رسید.
  • فرودگاه سابیها: این فرودگاه از شما ۳۱ کیلومتر دورتر است. تاکسی ۵۰ دقیقه ای شما را می رساند

معرفی هتل ۵ ستاره بارسلو ارسین توپکاپی در استانبول

Barcelo Eresin Topkapi

  • هتلی زیبا و ۵ ستاره که جزو بهترین مکانها برای اقامت و تجربه شهر استانبول است. هتل بارسلو ارسین توپکاپی استانبول Barcelo Eresin Topkapi در منطقه تاریخی توپکاپی واقع شده و امکانات بسیار ویژه ای مانند باغ و استخر سرپوشیده دارد. چه برای کنفرانس های تجاری و چه برای سفرهای خانوادگی این هتل
  • . سفر شما را دلپذیر می کند.
  •  محله فاتح برای مسافرانی که به دنبال آثار تاریخی و معماری هستند بسیار مناسب است

امکانات رفاهی هتل

امکانات رفاهی هتل بارسلو ارسین توپکاپی استانبول شامل مواردی چون نگهبانی، تبدیل ارز، خدمات خشکشویی و نظافت با پرداخت هزینه اضافه، انبار چمدان، دستگاه براق کننده کفش و خدمات اتاق می باشد. خدمات بلیط و خدمات نگهداری از کودکان در این هتل ارائه می شود و برای خرید تور هم باید به میز پذیرش مراجعه کنید. خدمات نگهبانی و میز پذیرش به صورت شبانه روزی در خدمت شما خواهند بود.

پارکینگ عمومی رایگان در نزدیکی هتل قرار دارد که نیازی به رزرو ندارد. با این حال پارکینگ گاراژی و محافظت شده به همراه پارکبان هم در هتل پیدا خواهید کرد. می توانید ماشین کرایه کنید یا از خدمات تاکسی با پرداخت هزینه اضافه، بهره مند شوید. ورود به هتل بارسلو ارسین توپکاپی استانبول از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید

امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان مانند ویلچر فراهم شده است. فروشگاه خرید سوغاتی و آرایشگاه می تواند مقصد بعدی شما در هتل باشد. ویژگی های برتر هتل شامل خدمات شبانه روزی اتاق ها، اینترنت وای فای رایگان در تمام اتاق ها و در فضای عمومی هتل می باشد. و برای کارهای تجاری، یکی از ۱۲ اتاق ملاقات و همایش بزرگ، قابل رزرو در میز پذیرش بوده و تجهیزات صوتی و تصویری قابل رزرو هم دارد

امکانات تفریحی هتل

هتل به آشپزی سر آشپزهایش می بالد. انواع فراوانی از غذاهای بین المللی عالی و معتبر ترکی در اینجا تهیه می شود. حتی رستورانی با غذاهای حلال در اختیار شما مهمانان قرار گرفته است. مهمانان می توانند از منوی لاکارته و بوفه برای صبحانه در رستوران پیکاسو Picasso در یک محیط باغ زمستانی لذت ببرند. سالن هتل که دریک گالری نیویورکی قرار گرفته است،  دسرهای عالی و قهوه های سنتی را در یک ایستگاه مترو ارائه می دهد. حتما از فروشگاه کوچک هتل سوغاتی بخرید و به دوستانتان هدیه دهید. آرایشگاه یکی از مکان های جذاب و پر طرفدار هتل می باشد. و اگر گاهی نخواستید که از هتل خارج شوید، هتل یک استخر شنای سرپوشیده، استخر شنای مخصوص کودکان به همراه یک صبحانه عالی، و یک منطقه حمام زیبای ترکی را به شما ارائه می دهد. برای ورزش های روزانه سری به مرکز تناسب اندام هتل بزنید یا در سونا، جکوزی و حمام آبگرم آن استراحت کنید

امکانات اتاق ها

اتاق های هتل، بسیار ظریف و پر نور طراحی شده اند و وسایلی چون تلویزیون صفحه تخت، سیستم گرمایشی، اتاق فرش شده، تلفن و میز کار ارائه می دهد. حمام کاملا مجهز به وان حمام، سشوار، حوله لباسی و دمپایی می باشد. اتاق های ویژه ای برای مهمانان کم توان و ناتوان در نظر گرفته شده است، و همچنین اتاق هایی مخصوص افراد غیر سیگاری وجود دارد. اتاق های وی آی پی گزینه های بیشتری شامل مزایای دسترسی رایگان به ورزشگاه و خدمات شستشو و اتوکشی دارند

انواع اتاق های هتل بارسلو ارسین توپکاپی استانبول

  • اتاق دولوکس: با مساحت ۲۹ مترمربع است که نمایی رو به شهر و دو تخت یک نفره و یک تخت مبلی یا یک تخت مبلی به همراه یک تخت کوئین دارد.
  • اتاق های دابل بهم مرتبط: با مساحت ۵۸ مترمربع است که دو تخت یک نفره و یک تخت دو نفره کینگ دارد.
  • دولوکس کلاب پریمیر: با مساحت ۲۹ مترمربع است.
  • سوئیت جونیور: با مساحت ۳۸ مترمربع است که یک تخت دو نفره کینگ دارد.
  • سیتی سامر: با مساحت ۲۹ مترمربع است.
  • سوئیت: با مساحت ۳۸ مترمربع است که یک تخت دو نفره کینگ دارد.

فاصله تا جاذبه های معروف استانبول

  • فاصله تا ایستگاه مترو توپکاپی- یولاباتلی: ۵۹۰ متر است که با تاکسی تنها ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر حوصله پیاده روی دارید حدود  ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا ایستگاه مترو امنیت- فاتح: ۱٫۱ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر پیاده روی کنید، حدود  ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تامسجد ایوب سلطان: ۳٫۳ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس ۴۸A به این مسجد بروید که حدود ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود

  • فاصله تا پارک گلهانه: ۴٫۷ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با تراموای T1 به این پارک بروید که حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا میدان تکسیم: ۳ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. با اتوبوس هم می توانید ۲۵ دقیقه ای خود را به این محل برسانید.
  • فاصله تا خیابان استقلال: ۵٫۱ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. با اتوبوس هم می توانید ۲۵ دقیقه ای خود را به این محل برسانید.
  • فاصله تا ایاصوفیه: ۴٫۶ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. با اتوبوس هم می توانید ۲۰ دقیقه ای خود را به این محل برسانید.
  • فاصله تا کلیسای سنت آنتونی پادائو: ۲۴٫۵ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۳۵ دقیقه به این کلیسا برسید. با اتوبوس حدود ۳۰ دقیقه این مسیر طول می کشد.
  • فاصله تا پل گالاتا: ۴٫۱ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این پل بروید، حدود ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا بازار ادویه: ۳٫۷ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این بازار بروید، حدود ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا مسجد سلیمانیه: ۳٫۲ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مسجد بروید و حدود ۲۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا فرودگاه آتاتورک: ۱۰٫۳ کیلومتر است که با تاکسی ۲۵ دقیقه تا هتل در راه خواهید بود. با حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس که کمی هم پیاده روی باید انجام دهید، این مسیر ۴۰ دقیقه طول می کشد.

فاصله تا فرودگاه سبیها: ۳۴٫۹ کیلومتر است که با تاکسی یک ساعت و ۸ دقیقه تا هتل در راه خواهید بود. با حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس این مسیر یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد

معرفی هتل ۵ ستاره آرتس در استانبول

 Arts Hotel Istanbul

رستوران های فراوانی این هتل ۵ ستاره را احاطه کرده اند. موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به جاذبه های شهر استانبول، این هتل را تبدیل به یکی از بهترین ها در شهر استانبول کرده است. هتل آرتس استانبول تنها ۵۰۰ متر از مرکز پرهیجان شهر فاصله دارد و در منطقه مدرن نیشانتاشی واقع شده است

امکانات رفاهی

جدای از اینترنت رایگان وای فای در همه اتاق ها و در همه فضاهای هتل می توانید اینترنت پورتابل قابل حمل هم بگیرید. درمانگاه یا ایستگاه آتش نشانی برای تدابیر امنیتی در هتل مهیا شده است. پارکینگ خصوصی رایگان بدون نیاز به رزرو، ایستگاه شارژ وسیله نقلیه برقی، پارکینگ گاراژی از ویژگی های ممتاز هتل آرتس استانبول است. می توانید دوچرخه و یا حتی ماشین اجاره کنید و برای پارک آن، ماشین خود را به دست پارکبان بسپارید. پارکینگ محافظت شده و پارکینگ خیابانی نیز در صورت نیاز در دسترستان قرار خواهد گرفت.

بلیط وسایل حمل و نقل عمومی را به همراه بلیط ورودی جاذبه های استانبول، از میز پذیرش شبانه روزی بگیرید. همانطور که قبلا گفته شد، ترانسفر فرودگاهی به صورت رایگان فراهم شده است اگرچه برای خدمات تاکسی و حمل و نقل باید هزینه اضافه پرداخت کنید. برای خرید تور یا بلیط هواپیما، می توانید به میز پذیرش مراجعه کنید. ورود به هتل آرتس استانبول از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید.

خدمات نگهبانی، وجود صرافی، خدمات خشکشویی، اتوشویی و نظافت، انبار چمدان، دیوار های ضد صدا، دربان و صندوق امانات از امکانات رفاهی است. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان به عنوان مثال ویلچر و بسیاری دیگر در این هتل فراهم شده است و یادتان باشد که حیوانات حق ورود به این هتل را ندارند. سری به آرایشگاه، مغازه ها و مغازه خرید سوغاتی هتل بزنید، و اگر سیگاری یا غیرسیگاری هستید بدانید که فضایی مختص به شما در هتل، نظر گرفته شده است. خدمات اتاق ها، نگهبانی و حتی ورود و خروج، به صورت شبانه روزی ارائه می شود. به هیچ وجه نگران کودکان خود نباشید، چرا که خدمات نگهداری به همراه اتاق تلویزیون برای کودکان، و درهای ورودی ایمن برای آنها، در هتل آرتس استانبول فراهم شده است. کارکنان این هتل به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، یونانی، ایتالیایی، سینهالی، اوکراینی و ترکی صحبت می کنند

امکانات تفریحی هتل آرتس استانبول

امکانات رفاهی این هتل ۵ ستاره بسیار فراوان است که حتی در انتخاب، شما را به مشکل می اندازد. مبلمانی بر روی تراس آفتابگیر و باغ قرار داده شده است. استخر شنا در کنار استخر شنای کودکان خانواده و کودکانتان را شاداب می کند. استخر شنایی مورد استفاده در همه فصول سال، استخری سرپوشیده، استخری با آب داغ، حمام ترکی به همراه سونا، همیشه در دسترس است. می توانید در مرکز تناسب اندام کلاس های متنوع بردارید، یا در اتاق بخار کمی استراحت کنید. امکانات حمام آبگرم به همراه امکانات سلامتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. کتابخانه هم یک محیط بسیار آرامش بخش برای مطالعه در اختیارتان می گذارد. غذاها و نوشیدنی های بسیار متنوعی مانند قهوه، انواع شکلات یا کیک ها و میوه ها در اینجا تهیه می شوند. بوفه صبحانه، منویی برای کودکان، منویی برای افراد رژیمی تنوع بیشتری به غذاهای این رستوران بخشیده است. رستوران هتل، منوی لاکارته و قهوه های بسیار خوبی دارد. می توانید بطری های آب معدنی رایگان هم دریافت کنید

امکانات اتاق ها

تمام ۱۰۰ اتاق مهمان هتل، با ظرافت طراحی شده و دارای تلویزیون صفحه تخت پلاسما با کانال های کابلی هستند. همه اتاق ها، نمایی رو به دریا یا شهر دارند تا از تماشای این منظره در هنگام نوشیدن یک فنجان چایتان، لذت ببرید. هر اتاق دارای یک حمام اختصاصی با دوش بوده و برای راحتی شما، حوله لباسی و دمپایی هم فراهم شده است. مزیت فوق العاده این هتل، داشتن یک گوشی هوشمند رایگان بر روی هر اتاق است که در طول اقامت بتوانید تماس های رایگان به کشورهای انتخاب شده، اینترنت رایگان، دسترسی به نقشه های گوگل، برنامه ریزی سفر و بسیاری برنامه های دیگر داشته باشید. تمام اتاق ها دیوارهایی ضد صدا دارند. اتاق های خانوادگی، سوئیت عروس و امکانات اتاق وی آی پی از امکانات اتاق های این هتل می باشد

انواع اتاق در هتل آرتس استانبول

  • اتاق خانوادگی با تراس: با مساحت ۶۰ مترمربع است که نمایی رو به دریا و دو تخت دو نفره بزرگ با یک کوئین دارد.
  • اتاق استاندارد دابل یا اتاق دوقلو: با مساحت ۳۰ مترمربع است نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره دارد.
  • تراس سوئیت با نمای بسفر: با مساحت ۷۰ مترمربع است که نمایی رو به دریا و یک تخت دو نفره کینگ دارد
  • سوئیت گلدن هورن با نمای بسفر: با مساحت ۶۰ مترمربع است که یک تخت دو نفره کینگ به همراه دوش و وان حمام دارد.
  • دولوکس دابل یا اتاق دوقلو: با مساحت ۳۰ مترمربع است که نمایی رو به دریا و یک تخت دو نفره یا دو تخت نیمه دوبل دارد.
  • لوکسری کورنر دابل: با مساحت ۱۸ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره دارد

فاصله تا جاذبه های معروف استانبول

فاصله این هتل تا ایستگاه متروی عثمانبی حدود ۶۴۰ متر و تنها ۵ دقیقه پیاده روی دارد.

  • فاصله تا ایستگاه مترو تکسیم: ۱٫۳ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر حوصله پیاده روی دارید بدانید که  ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا موزه هنر های مدرن استانبول: ۲٫۵ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این موزه بروید و حدود ۲۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا خط ساحلی اورتاکوی- ببک: ۳٫۲ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این ساحل بروید و حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی: ۰٫۵ کیلومتر است که پیاده ۵ دقیقه ای به این محل خواهید رسید.
  • فاصله تا میدان تکسیم: ۱٫۳کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۱۵ دقیقه به این میدان برسید.
  • فاصله تابرج ساعت دلماباغچه: ۱٫۴کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۱۵ دقیقه به این برج برسید
  • فاصله تا خیابان استقلال: ۱٫۴ کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۱۵ دقیقه به این خیابان برسید.
  • فاصله تا کاخ دلماباغچه: ۱٫۵ کیلومتر است که با تاکسی ۷ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۲۰ دقیقه به این بنای دیدنی برسید.

معرفی هتل ۵ ستاره آرتس

Arts Hotel Istanbul

رستوران های فراوانی این هتل ۵ ستاره را احاطه کرده اند. موقعیت مکانی مناسب و دسترسی آسان به جاذبه های شهر استانبول، این هتل را تبدیل به یکی از بهترین ها در شهر استانبول کرده است. هتل آرتس استانبول تنها ۵۰۰ متر از مرکز پرهیجان شهر فاصله دارد و در منطقه مدرن نیشانتاشی واقع شده است

امکانات رفاهی

جدای از اینترنت رایگان وای فای در همه اتاق ها و در همه فضاهای هتل می توانید اینترنت پورتابل قابل حمل هم بگیرید. درمانگاه یا ایستگاه آتش نشانی برای تدابیر امنیتی در هتل مهیا شده است. پارکینگ خصوصی رایگان بدون نیاز به رزرو، ایستگاه شارژ وسیله نقلیه برقی، پارکینگ گاراژی از ویژگی های ممتاز هتل آرتس استانبول است. می توانید دوچرخه و یا حتی ماشین اجاره کنید و برای پارک آن، ماشین خود را به دست پارکبان بسپارید. پارکینگ محافظت شده و پارکینگ خیابانی نیز در صورت نیاز در دسترستان قرار خواهد گرفت. بلیط وسایل حمل و نقل عمومی را به همراه بلیط ورودی جاذبه های استانبول، از میز پذیرش شبانه روزی بگیرید. همانطور که قبلا گفته شد، ترانسفر فرودگاهی به صورت رایگان فراهم شده است اگرچه برای خدمات تاکسی و حمل و نقل باید هزینه اضافه پرداخت کنید. برای خرید تور یا بلیط هواپیما می توانید به میز پذیرش مراجعه کنید. ورود به هتل آرتس استانبول از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید.

خدمات نگهبانی، وجود صرافی، خدمات خشکشویی، اتوشویی و نظافت، انبار چمدان، دیوار های ضد صدا، دربان و صندوق امانات از امکانات رفاهی است. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان به عنوان مثال ویلچر و بسیاری دیگر در این هتل فراهم شده است و یادتان باشد که حیوانات حق ورود به این هتل را ندارند. سری به آرایشگاه، مغازه ها و مغازه خرید سوغاتی هتل بزنید، و اگر سیگاری یا غیرسیگاری هستید بدانید که فضایی مختص به شما در هتل، نظر گرفته شده است. خدمات اتاق ها، نگهبانی و حتی ورود و خروج، به صورت شبانه روزی ارائه می شود. به هیچ وجه نگران کودکان خود نباشید، چرا که خدمات نگهداری به همراه اتاق تلویزیون برای کودکان، و درهای ورودی ایمن برای آنها، در هتل آرتس استانبول فراهم شده است. کارکنان این هتل به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، یونانی، ایتالیایی، سینهالی، اوکراینی و ترکی صحبت می کنند

امکانات تفریحی هتل آرتس استانبول

امکانات رفاهی این هتل ۵ ستاره بسیار فراوان است که حتی در انتخاب، شما را به مشکل می اندازد. مبلمانی بر روی تراس آفتابگیر و باغ قرار داده شده است. استخر شنا در کنار استخر شنای کودکان خانواده و کودکانتان را شاداب می کند. استخر شنایی مورد استفاده در همه فصول سال، استخری سرپوشیده، استخری با آب داغ، حمام ترکی به همراه سونا، همیشه در دسترس است. می توانید در مرکز تناسب اندام کلاس های متنوع بردارید، یا در اتاق بخار کمی استراحت کنید. امکانات حمام آبگرم به همراه امکانات سلامتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. کتابخانه هم یک محیط بسیار آرامش بخش برای مطالعه در اختیارتان می گذارد. غذاها و نوشیدنی های بسیار متنوعی مانند قهوه، انواع شکلات یا کیک ها و میوه ها در اینجا تهیه می شوند. بوفه صبحانه، منویی برای کودکان، منویی برای افراد رژیمی تنوع بیشتری به غذاهای این رستوران بخشیده است. رستوران هتل، منوی لاکارته و قهوه های بسیار خوبی دارد. می توانید بطری های آب معدنی رایگان هم دریافت کنید

امکانات اتاق ها

تمام ۱۰۰ اتاق مهمان هتل، با ظرافت طراحی شده و دارای تلویزیون صفحه تخت پلاسما با کانال های کابلی هستند. همه اتاق ها، نمایی رو به دریا یا شهر دارند تا از تماشای این منظره در هنگام نوشیدن یک فنجان چایتان، لذت ببرید. هر اتاق دارای یک حمام اختصاصی با دوش بوده و برای راحتی شما، حوله لباسی و دمپایی هم فراهم شده است. مزیت فوق العاده این هتل، داشتن یک گوشی هوشمند رایگان بر روی هر اتاق است که در طول اقامت بتوانید تماس های رایگان به کشورهای انتخاب شده، اینترنت رایگان، دسترسی به نقشه های گوگل، برنامه ریزی سفر و بسیاری برنامه های دیگر داشته باشید. تمام اتاق ها دیوارهایی ضد صدا دارند. اتاق های خانوادگی، سوئیت عروس و امکانات اتاق وی آی پی از امکانات اتاق های این هتل می باشد

انواع اتاق در هتل آرتس استانبول

  • اتاق خانوادگی با تراس: با مساحت ۶۰ مترمربع است که نمایی رو به دریا و دو تخت دو نفره بزرگ با یک کوئین دارد.
  • اتاق استاندارد دابل یا اتاق دوقلو: با مساحت ۳۰ مترمربع است نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره دارد.
  • تراس سوئیت با نمای بسفر: با مساحت ۷۰ مترمربع است که نمایی رو به دریا و یک تخت دو نفره کینگ دارد.
  • سوئیت گلدن هورن با نمای بسفر: با مساحت ۶۰ مترمربع است که یک تخت دو نفره کینگ به همراه دوش و وان حمام دارد.
  • دولوکس دابل یا اتاق دوقلو: با مساحت ۳۰ مترمربع است که نمایی رو به دریا و یک تخت دو نفره یا دو تخت نیمه دوبل دارد.
  • لوکسری کورنر دابل: با مساحت ۱۸ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره دارد

فاصله تا جاذبه های معروف استانبول

فاصله این هتل تا ایستگاه متروی عثمانبی حدود ۶۴۰ متر و تنها ۵ دقیقه پیاده روی دارد.

  • فاصله تا ایستگاه مترو تکسیم: ۱٫۳ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر حوصله پیاده روی دارید بدانید که  ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا موزه هنر های مدرن استانبول: ۲٫۵ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این موزه بروید و حدود ۲۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا خط ساحلی اورتاکوی- ببک: ۳٫۲ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این ساحل بروید و حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.
  • فاصله تا مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی: ۰٫۵ کیلومتر است که پیاده ۵ دقیقه ای به این محل خواهید رسید.
  • فاصله تا میدان تکسیم: ۱٫۳کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۱۵ دقیقه به این میدان برسید.
  • فاصله تابرج ساعت دلماباغچه: ۱٫۴کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۱۵ دقیقه به این برج برسید
  • فاصله تا خیابان استقلال: ۱٫۴ کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۱۵ دقیقه به این خیابان برسید.
  • فاصله تا کاخ دلماباغچه: ۱٫۵ کیلومتر است که با تاکسی ۷ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۲۰ دقیقه به این بنای دیدنی برسید.
  • فاصله تا مرکز خرید آدرس استانبول: ۱٫۷ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۳۰ دقیقه به این مرکز خرید برسید. با اتوبوس حدود ۲۰ دقیقه این مسیر طول می کشد.
  • فاصله تا بندر پرینسس آیلند: ۱٫۷ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۳۰ دقیقه به این بندرگاه برسید. با اتوبوس حدود ۲۰ دقیقه این مسیر طول می کشد.
  • فاصله تا کلیسای سنت آنتونی پادائو: ۲ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید پیاده در عرض ۳۵ دقیقه به این بندرگاه برسید. با اتوبوس حدود ۲۵ دقیقه این مسیر طول می کشد.
  • فاصله تا برج گالاتا: ۲٫۸ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید، حدود ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود. پیاده اگر از خیابان استقلال بروید، این زمان ۴۵ دقیقه طول می کشد.
  • فاصله تا فرودگاه آتاتورک: ۱۶٫۳ کیلومتر است که با تاکسی ۳۵ دقیقه تا هتل در راه خواهید بود. با حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس این مسیر یک ساعت طول می کشد.
  • فاصله تا فرودگاه سبیها: ۳۱٫۸ کیلومتر است که با تاکسی ۴۵ دقیقه تا هتل در راه خواهید بود. با حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس این مسیر یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد

معرفی هتل ۵ ستاره آکگون

Akgün Hotel İstanbul

این هتل ۵ ستاره استانبول، در محله فاتح واقع شده است و بهترین مکان برای تجربه شهر استانبول و اطراف آن است. هتل آکگون استانبول تنها ۱۰ کیلومتر از فرودگاه فاصله داشته و  یک محیط خوب و بی نظیر برای شما فراهم می کند و به بسیاری از جاذبه های معروف استانبول مانند کاخ توپکاپی نزدیک می باشد

امکانات رفاهی هتل آکگون استانبول

از مهم ترین خصوصیات این هتل، دسترسی داشتن به اینترنت رایگان وای فای در همه اتاق ها و در همه فضاهای هتل می باشد. پارکینگ خصوصی رایگان بدون نیاز به رزرو، در محل هتل آکگون استانبول موجود است. می توانید حتی ماشین اجاره کنید و برای پارک آن، ماشین خود را به دست پارکبان بسپارید. همانطور که قبلا گفته شد، ترانسفر فرودگاهی به صورت رایگان فراهم شده است اگرچه برای خدمات تاکسی و حمل و نقل باید هزینه اضافه پرداخت کنید. برای خرید تور یا بلیط هواپیما، می توانید به میز پذیرش مراجعه کنید. ورود به این هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید. خدمات نگهبانی، وجود دستگاه ای تی ام، وجود صرافی، خدمات خشکشویی، اتوشویی و نظافت، انبار چمدان، دیوار های ضد صدا و صندوق امانات از امکانات رفاهی هتل آکگون استانبول است. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان به عنوان مثال ویلچر، در این هتل فراهم شده است و حیوانات می توانند وارد این هتل شوند. سری به آرایشگاه، مغازه ها و مغازه خرید سوغاتی هتل بزنید، و اگر سیگاری هستید بدانید که فضایی مختص افراد سیگاری در نظر کرفته شده است. خدمات اتاق ها، نگهبانی و حتی ورود و خروج، به صورت شبانه روزی ارائه می شود. به هیچ وجه نگران کودکان خود نباشید، چرا که خدمات نگهداری از کودکان در هتل آکگون استانبول فراهم شده است.

کارکنان این هتل به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و ترکی صحبت می کنند

امکانات تفریحی هتل آکگون استانبول

تمام امکانات رفاهی هتل، برای راحتی و آسایش شما مهیا شده است.  این هتل دارای تنوع زیادی از امکانات تفریحی است، از جمله مرکز تناسب اندام، سونا، حمام آبگرم، استخر سرپوشیده، سونا بخار.  همچنان که می توانید از ماساژ آرام در هتل آکگون استانبول و مرکز سلامت این هتل لذت ببرید و گاهی هم سری اتاق بازی با میز تنیس اش آن بزنید یا در باغ گردش کنید. در استخر فضای باز هتل شنا کنید و خستگی یک روز گردش را از خودتان دور کنید. این هتل دارای یک فروشگاه خرید سوغاتی و یک میز راهنمای تور است که خودرو کرایه ای و اطلاعاتی در مورد جاذبه های استانبول ارائه می دهد. یک رستوران با تراس آفتابگیری در این هتل قرار دارد که غذاهای بین المللی و غذاهای ترکی را در اختیار شما می گذارد. یک کلاب در کنار استخر نیز وجود دارد که نوشیدنی های تازه را سرو می کند

امکانات اتاق های هتل آکگون استانبول

اتاقهای هتل، دارای کفپوش چوبی است و با تلویزیون ال سی دی و مینیبار مجهز شده اند. بعضی از اتاق ها فضای نشیمن مجزایی دارند.

اگر می خواهید به اطلاعات کلی اتاق ها دسترسی داشته باشید می توانید سری به صفحه هتل آکگون استانبول در سایت الی گشت بزنید.

جدای از اتاق های ملاقات های اداری، جلسات و مرکز تجاری می توانید با پرداخت هزینه اضافه از امکانات فکس و فتوکپی هتل نیز استفاده کنید. امکانات رفاهی اتاق های هتل، شامل تهویه مطبوع، تلویزیون یا تلویزیون صفحه تخت با شبکه های ماهواره ای، سرویس بیدار کردن مهمانان، یخچال، تلفن، کمد، دستگاه چای ساز و قهوه ساز، سشوار، صندوق امانات، زمین فرش شده به علاوه مبل راحتی است. امکاناتی در حمام اتاق ها مانند حوله لباسی، حوله دست و صورت، ملافه و دمپایی قرار داده شده است.

انواع اتاق در هتل آکگون استانبول

اتاق دولوکس تریپل: با مساحت ۳۵ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره با یک تخت مبلی یا دو تخت یک نفره با یک تخت مبلی دارد.

اتاق دولوکس دابل: نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره یا دو تخت یک نفره دارد. این اتاق برای افراد غیر سیگاری در نظر گرفته شده است.

اتاق دولوکس خانوادگی: با مساحت ۷۰ مترمربع است که نمایی رو به شهر و دو تخت یک نفره با یک تخت دو نفره دارد.

اتاق دولوکس سینگل: با مساحت ۳۰ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت دو نفره دارد.سوئیت جونیور: با مساحت ۶۳ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت مبلی دارد

فاصله تا جاذبه های معروف شهر استانبول

فاصله این هتل تا ایستگاه متروی توپکاپی-یولوباتلی حدود ۱۴۰متر و تنها ۲ دقیقه پیاده روی دارد. از آنجا با حمل و نقل عمومی به راحتی می توانید به هر کجای شهر استانبول که دوست دارید قدم بگذارید. همچنین ایستگاه مترو امنیه_فاتح هم تنها ۹۱۰ قدم دورتر از این هتل فرودگاهی قرار گرفته است.

فاصله تا مسجد فاتح: ۱٫۷ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود.  اگر حوصله پیاده روی دارید بدانید که  ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا پل گلدن هورن: ۲٫۴ کیلومتر است که با تاکسی ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این پل بروید که حدود ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مسجد سلیمانیه: ۲٫۹ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید منتها باید چندین خط عوض کنید و حدود ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا بازار ادویه: ۳٫۴ کیلومتر است که با تاکسی از هتل آکگون استانبول، ۲۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید، حدود ۳۰دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا برج گالاتا: ۳٫۷ کیلومتر است که با تاکسی ۲۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید، حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا موزه ایا صوفیه : ۴٫۴ کیلومتر است که اگر با ماشین بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا قصر توپکاپی: ۱۱ کیلومتر است که اگر با تاکسی بخواهید برای دیدن آن بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید، ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا خیابان استقلال: ۴٫۶ کیلومتر است که اگر با ماشین به این خیابان بروید، حدود نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.فاصله تا فرودگاه آتاتورک: ۱۰٫۸ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود

فاصله تا فرودگاه سبیها: ۳۴٫۷ کیلومتر است که با تاکسی یک ساعت تا هتل در راه خواهید بود

معرفی هتل ۵ ستاره رادیسون بلو

Radisson Blu hotel Istanbul

این هتل ۵ ستاره استانبول، تنها ۲ کیلومتر از فرودگاه بین المللی آتاتورک فاصله داشته و در اطراف خود چندین مرکز خرید دارد. هتل رادیسون بلواستانبول در واقع یک هتل فرودگاهی بوده و خدمات باکلاس جهانی فراوانی از جمله ترانسفر فرودگاهی رایگان و اتاق های مدرن را ارائه می دهد.  

امکانات رفاهی هتل رادیسون بلو استانبول

از مهم ترین خصوصیات این هتل، دسترسی داشتن به اینترنت رایگان وای فای در همه اتاق ها و در همه فضاهای هتل می باشد. پارکینگ خصوصی رایگان بدون نیاز به رزرو، در محل هتل رادیسون بلو استانبول  موجود است. می توانید حتی ماشین اجاره کنید و برای پارک آن، ماشین خود را به دست پارکبان بسپارید. همانطور که قبلا گفته شد، ترانسفر فرودگاهی به صورت رایگان فراهم شده است اگرچه برای خدمات تاکسی و حمل و نقل باید هزینه اضافه پرداخت کنید. برای خرید تور یا بلیط هواپیما، می توانید به میز پذیرش مراجعه کنید. ورود به این هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید

خدمات نگهبانی، وجود دستگاه ای تی ام، وجود صرافی، خدمات خشکشویی، اتوشویی و نظافت، انبار چمدان و صندوق امانات از امکانات رفاهی هتل رادیسون بلو استانبول است. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان به عنوان مثال ویلچر، در این هتل فراهم شده است و حیوانات می توانند وارد

این هتل شوند. سری به آرایشگاه، مغازه ها و مغازه خرید سوغاتی هتل بزنید، و اگر سیگاری هستید بدانید که فضایی مختص افراد سیگاری در نظر کرفته شده است. خدمات اتاق ها، نگهبانی و حتی ورود و خروج، به صورت شبانه روزی ارائه می شود. به هیچ وجه نگران کودکان خود نباشید، چرا که خدمات نگهداری از کودکان در هتل رادیسون بلو استانبول  فراهم شده است. کارکنان این هتل به زبان های انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی و ترکی صحبت می کنند

امکانات تفریحی هتل رادیسون بلو استانبول

تمام امکانات رفاهی هتل رادیسون بلو استانبول، برای راحتی و آسایش شما مهیا شده است. در رستوران  الیووس  Olivos، شما مهمانان می توانید هر روز با بوفه صبحانه روز خود را شروع کنید و از غذاهای ترکی و مدیترانه ای و منوی لاکارته آن، لذت ببرید همچنان که می توانید از ماساژ آرام در هتل رادیسون بلو و مرکز سلامت این هتل فرودگاهی لذت ببرید و گاهی هم سری به مرکز تناسب اندام، سونا و حمام ترکی آن بزنید.در استخر سرپوشیده هتل شنا کنید و خستگی یک روز گردش را از خودتان دور کنید. رستوران ماندرین، هر نوشیدنی را که باب میل شما باشد سرو میکند و اگر سری به سالن مدرن آتریوم بزنید می توانید قهوه تازه، غذاهای سبک و حاضری، ساندویچ ها و غذاهای انگشتی خوشمزه ای را امتحان کنید

امکانات اتاق های هتل رادیسون بلو استانبول

امکانات اتاق های هتل رادیسون بلو استانبول انقدر فراوان است که تنها به بعضی از انها اشاره می کنیم. اگر می خواهید به اطلاعات کلی اتاق ها دسترسی داشته باشید می توانید سری به صفحه این هتل در سایت الی گشت بزنید. فضای داخلی اتاق ها با رنگ های گرم و مبلمانی با طراحی معاصر دکور شده اند

جدای از اتاق های ملاقات های اداری، جلسات و مرکز تجاری می توانید با پرداخت هزینه اضافه از امکانات فکس و فتوکپی هتل نیز استفاده کنید. دیوارهای اتاق ها همه ضد صدا ساخته شده اند و امکانات رفاهی اتاق های هتل، شامل تهویه مطبوع، تلویزیون یا تلویزیون صفحه تخت با شبکه های ماهواره ای، بطری آب معدنی رایگان در یخچال، سرویس بیدار کردن مهمانان، یخچال، تلفن، کمد، دستگاه چای ساز و قهوه ساز، سشوار، زمین فرش شده و صندوق امانات به علاوه صندوق نگهداری از لپ تاپ است. امکاناتی برای اتوکشی به همراه امکاناتی در حمام اتاق ها مانند حوله لباسی، حوله دست و صورت، ملافه و دمپایی قرار داده شده است. در بعضی از این اتاق ها، فضای نشیمنی در نظر گرفته شده است

انواع اتاق در هتل رادیسون بلو استانبول

سوئیت اکسکیوتیو: با مساحت ۹۰ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت کوئین و یک تخت مبلی دارد.

سوئیت دوپلکس جونیور: با مساحت ۶۰ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت بزرگ دو نفره و دو تخت یک نفره دارد.

اتاق بیزینس کلاس: با مساحت ۴۰ مترمربع است که نمایی رو به شهر و دو تخت تک نفره یا یک تخت دو نفره دارد.اتاق استاندارد: با مساحت ۲۶ مترمربع است که نمایی رو به شهر و دو تخت تک نفره یا یک تخت دو نفره دارد

فاصله تا جاذبه های معروف شهر استانبول

فاصله این هتل تا ایستگاه متروی سفاکوی تنها ۲ دقیقه پیاده روی دارد. از آنجا با حمل و نقل عمومی به راحتی می توانید به هر کجای شهر استانبول که دوست دارید قدم بگذارید. همچنین ایستگاه مترو و اتوبوس هم تنها ۵۰۰ قدم دورتر از این هتل فرودگاهی قرار گرفته است

فاصله تا مرکز نمایشگاهی سی ان آر و مرکز تجارت جهانی: ۲ کیلومتر است که با ۱۰ دقیقه پیاده روی به آن می رسید.

فاصله تا مرکز کنوانسیون تویاپ فیر: ۱۸ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر بخواهید با اتوبوس بروید باید چند خط عوض کنید و حدود ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مرکز تاریخی استانبول: ۱۹ کیلومتر است که با تاکسی ۳۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر بخواهید با تراموا یا اتوبوس بروید، حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود. مرکز تاریخی استانبول پر از جاذبه های تاریخی مانند مسجد سلطان احمد و غیره می باشد.

فاصله تا بازار کویومکاکنت: ۱٫۳ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. ارگ حوصله پیاده روی دارید بدانید که تا این ازار ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا گنبد سینان اردم: ۵ کیلومتر است که با تاکسی ۴ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این گنبد بروید که حدود ۲۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مسجد بیازیت: ۱۵ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مسجد بروید که حدود ۴۵ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مرکز خرید کاپاسیتی: ۱۱ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید که حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.فاصله تا مرکز خرید کاروسل: ۱۱ کیلومتر است که با تاکسی ۱۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید که حدود ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود

فاصله تا گالری آتاکوی: ۱۰ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید که حدود ۳۵ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مسجد سلیمانیه: ۱۸ کیلومتر است که با تاکسی ۲۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید منتها باید چندین خط عوض کنید و حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا بازار ادویه: ۱۸ کیلومتر است که با تاکسی از هتل رادیسون بلو استانبول، ۲۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید منتها باید چندین خط عوض کنید و حدود یک ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا برج گالاتا: ۱۹ کیلومتر است که با تاکسی ۲۵ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. می توانید با اتوبوس به این مرکز خرید بروید منتها باید چندین خط عوض کنید و حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مسجد ایا صوفیه :۱۹٫۵ کیلومتر است که اگر با ماشین بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا قصر توپکاپی: ۲۰ کیلومتر است که اگر با تاکسی بخواهید برای دیدن آن بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید باید چندین خط عوض کنید و ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا خیابان استقلال: ۲۷ کیلومتر است که اگر با ماشین به این خیابان بروید، حدود نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید حدود یک ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا سالحل یسیلکوی: ۱۰ کیلومتر می باشد  که با اتوبوس یک ساعت و اگر با ماشین قصد رفتن به این مکان را دارید ۱۸ دقیقه در راه خواهید بود.فاصله تا فرودگاه آتاتورک: ۲ کیلومتر است که با تاکسی تنها ۱۰ دقیقه در راه خواهید بود

معرفی هتل ۵ ستاره بایوتل

ByOtell Hotel Istanbul

این هتل ۵ ستاره زیبا، در سمت آسیایی استانبول و در منطقه تجاری کوزیتاگی Kozyatagi شهر، واقع شده است و دسترسی آسانی به جاذبه های مهم شهر مانند گالری هنری باکراک دارد. هتل بایوتل استانبول ByOtell Hotel در سال ۲۰۰۷ ساخته و در سال ۲۰۱۵ بازسازی شده است.

امکانات رفاهی هتل بایوتل استانبول

تمام امکانات رفاهی هتل بایوتل استانبول ، برای راحتی و آسایش شما فراهم شده است. پارکینگ خصوصی رایگان بدون نیاز به رزرو، در محل هتل موجود و به صورت شبانه روزی است. با این حال می توانید خودروی خود را در پارکینگ عمومی بیرون هتل هم پارک کنید. یا خودتان را راحت کرده و ماشین خود را به دست پاکبان بسپارید تا برایتان پارک کند. می توانید حتی ماشین اجاره کنید. ترانسفر فرودگاهی و خدمات تاکسی با پرداخت هزینه اضافه، برای شما مسافران مهیا می شود. برای خرید تور یا بلیط هواپیما، می توانید به میز پذیرش مراجعه کنید. ورود به این هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید

. خدمات ارائه شده در این هتل، خدمات دربان، وجود دستگاه ای تی ام، وجود صرافی و تبدیل ارز، خدمات خشکشویی و نظافت، انبار چمدان، دربان و صندوق امانات می باشد. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان به عنوان مثال ویلچر، هم در این هتل فراهم شده است. اینترنت رایگان وای فای در تمام اتاق ها و در فضاهای عمومی هتل، آرایشگاه و ایستگاه آتش نشانی و فضایی مختص افراد سیگاری از ویژگی های برتر هتل بایوتل استانبول است. خدمات اتاق ها، نگهبانی و حتی ورود و خروج هم، به صورت شبانه روزی ارائه می شود. به هیچ وجه نگران کودکان خود نباشید، چرا که خدمات نگهداری از کودکان در این هتل فراهم شده است.

امکانات تفریحی هتل بایوتل استانبول

هتل بایوتل استانبول دارای یک باشگاه مخصوص کودکان و چشمه های آبگرم است. می توانید با دوستان خود در باغ پیاده روی کنید یا برای کمی عرق ریختن سری به باشگاه تناسب اندام هتل بزنید. ماساژ، جکوزی، حمام آبگرم و سونا بخار از مکان های دلچسب هتل می باشند همچنان که استخر شنای سرپوشیده نقطه ویژه هتل می باشد. اگر مایل بودید می توانید مربی شخصی گرفته و تمرینات یوگا انجام دهید، یا در آرایشگاه هتل، موهایتان را مرتب کنید.رفتن به حمام ترکی یا استخر آب داغ هتل یادتان نرود. شما مهمانان، می توانید از خوردن غذاهای لذیذ در رستوران لذت ببرند. یا در اتاق، غذای مورد علاقه خود را، سفارش دهید. شیرینی های تازه به همراه قهوه در نانوایی هتل تهیه می شود. ۳ رستوران به نام های سالن صبحانه کهریبر Kehribar-Breakfast Saloon، سالن غذاخوری انادولو سوفراسی Anadolu sofrası-Lunch&Dinner در محل خود هتل قرار گرفته اند

امکانات اتاق های هتل بایوتل استانبول

اتاقهای وی آی پی دارای امکانات ویژه به همراه اتاق های ملاقات های اداری و جلسات از ویژگی برتر این هتل است. اتاقهای مهمان در برج شیشه ای بایوتل واقع شده اند و نمایی پانورامیک از شهر یا دریای مرمره دارند. امکانات رفاهی این اتاق ها شامل تهویه مطبوع، تلویزیون یا تلویزیون صفحه تخت با شبکه های ماهواره ای، سیستم گرمایشی، سرویس بیدار کردن مهمانان، یخچال، تلفن، کمد، دستگاه چای ساز و قهوه ساز، سشوار، صندلی بلند و صندوق امانات است. امکاناتی برای اتوکشی به همراه امکاناتی در حمام اتاق ها مانند حوله لباسی، حوله دست و صورت، ملافه و دمپایی در اتاق ها قرار داده شده است. همه این اتاق ها، با ظرافتی عالی، مبله شده اند و امکانات رفاهی فراوانی مانند تلویزیون و غیره را ارائه می دهند

اتاق دولوکس تریپل: با مساحت ۳۰ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت تک نفره و یک تخت دو نفره دارد.

اتاق اکسکلوسیو دابل: با مساحت ۲۸ مترمربع است که نمایی رو به شهر و دو تخت تک نفره یا یک تخت دو نفره دارد.

اتاق دابل یا دوقلو با یک مسیر: با مساحت ۲۵ مترمربع که دو تخت تک نفره یا یک تخت دو نفره دارد.

اتاق اکسکلوسیو سینگل: با مساحت ۲۲ مترمربع است که نمایی رو به شهر و یک تخت تک نفره دارد.

اتاق دیل آو د دی: با مساحت ۲۹ مترمربع است که دو تخت تک نفره یا یک تخت دو نفره دارد.

اتاق اکونومیک: با مساحت ۱۸ مترمربع است که نمایی رو به باغ و یک تخت تک نفره دارد.

اتاق اکونومیک: با مساحت ۳۲ مترمربع است که سه تخت تک نفره و یک تخت مبلی یا یک تخت یک نفره به همراه یک تخت مبلی و یک تخت دو نفره دارد.

فاصله تا جاذبه های معروف شهر استانبول:

می توانید از این هتل به ساحل اورتاکوی و ببک بروید و به گشت و گذار در آنجا بپردازید.

فاصله تا ایستگاه مترو کوزیتاگی: ۴۰۰ متر است که با ۵ دقیقه پیاده روی به آن می رسید. ایستگاه های مترو ینیصحرا و بوستانچی هم در نزدیکی این هتل قرار دارند.

فاصله تا کاخ بیلربیی: ۱۱ کیلومتر است که با تاکسی ۲۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر بخواهید با اتوبوس بروید باید چند خط عوض کنید و حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مرکز خرید اوپتیموم: ۳ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. اگر بخواهید با پیاده بروید، حدود ۳۰ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا مرکز خرید پالادیوم: ۱٫۴ کیلومتر است که با تاکسی نیم ساعت تا این محل در راه خواهید بود.

فاصله تا مرکز خرید آکاسیا: ۶٫۲ کیلومتر است که با تاکسی ۱۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود. میتوانید با اتوبوس و خط M4 هم به این مرکز خرید بروید که حدود ۴۰دقیه در راه خواهید بود. مرکز خرید میدان عمار و مرکز خرید ویاپورت هم در نزدیک این هتل و با همین فاصله قرار گرفته اند.

فاصله تا میدان تکسیم: با ماشین حدود نیم ساعت و با حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یک ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا برج میدن: ۱۰ کیلومتر است که با تاکسی بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه تا این محل در راه خواهید بود.

فاصله تا مسجد ایا صوفیه:۱۸٫۵ کیلومتر است که اگر با ماشین بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید حداقل ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا مسجد سلطان احمد: ۱۷٫۵ کیلومتر است که اگر با ماشین بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید حداقل ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا قصر توپکاپی: ۱۸٫۵ کیلومتر است که اگر با تاکسی بخواهید برای دیدن آن بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا گرند بازار یا بازار بزرگ: ۱۸ کیلومتر است که اگر با تاکسی بخواهید برای دیدن آن بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید ۱ ساعت در راه خواهید بود.فاصله تا خیابان استقلال: ۲۰ کیلومتر است که اگر با ماشین به این خیابان بروید، حدود نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید حدود یک ساعت در راه خواهید بود

فاصله تا تنگه بسفر: ۱۱ کیلومتر می باشد  که با اتوبوس یک ساعت و ۱۰ دقیقه و اگر با ماشین قصد رفتن به این مکان را دارید ۱۸ دقیقه در راه خواهید بود.

فاصله تا قصر دلماباغچه: ۱۸٫۹ کیلومتر است که اگر با ماشین بخواهید برای دیدن آن بروید نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید بیشتر از ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا فرودگاه سبیها: ۳۱ کیلومتر است که با تاکسی تا هتل ۴۵ دقیقه در راه  خواهید بود.فاصله تا فرودگاه آتاتورک: ۳۶ کیلومتر است که با تاکسی تا هتل تنها یک ساعت در راه  خواهید بود

معرفی هتل ۵ ستاره کوا

QUA Hotel Istanbul

هتل کوا استانبول، هتلی زیبا و ۵ ستاره است که در منطقه بگچیلار استانبول واقع شده است. این هتل بهترین مکان را برای تجربه شهر استانبول و اطراف آن دارد. علاوه بر آن، پیشنهادات تفریحی هتل شما را خوشحال خواهد کرد. تمام طراحی دکور این هتل به گونه ای ست که شما مهمانان در آن احساس راحتی کنید و بتوانید در کنار امکانات رفاهی که این هتل برایتان فراهم می کند آرامش خود را بازیابید

امکانات رفاهی هتل کوا استانبول

تمام امکانات رفاهی هتل کوا استانبول، برای راحتی و آسایش شما فراهم شده است. پارکینگ خصوصی رایگان در محل هتل موجود است. این پارکینگ شبانه روزی است.  با این حال می توانید خودروی خود را در پارکینگ عمومی بیرون هتل هم پارک کنید. یا خودتان را راحت کرده و ماشین خود را به دست پاکبان بسپارید تا برایتان پارک کند. می توانید حتی ماشین اجاره کنید. ترنسفر فرودگاهی و خدمات تاکسی با پرداخت هزینه اضافه، برای شما مسافران مهیا می شود. برای

خرید تور میتوانید به میز پذیرش مراجعه کنید. ورود به این هتل از ساعت ۲ بعد از ظهر به بعد می باشد و برای خروج، حتما باید تا ساعت ۱۲ ظهر اتاق خود را تحویل دهید

. خدمات دربان، وجود صرافی و تبدیل ارز، خدمات خشکشویی و نظافت، انبار چمدان از خدمات این هتل می باشد. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان هم در این هتل فراهم شده است. فروشگاه خرید سوغاتی و آرایشگاه می تواند مقصد بعدی شما در هتل کوا استانبول باشد. ویژگی های برتر هتل شامل خدمات شبانه روزی اتاق ها، اینترنت وای فای رایگان در تمام اتاق ها و در فضای عمومی هتل و نگهبانی به صورت شبانه روزی می باشد

خدمات دربان، وجود صرافی و تبدیل ارز، خدمات خشکشویی و نظافت، انبار چمدان از خدمات این هتل می باشد. امکاناتی برای افراد کم توان و ناتوان هم در این هتل فراهم شده است. فروشگاه خرید سوغاتی و آرایشگاه می تواند مقصد بعدی شما در هتل کوا استانبول باشد. ویژگی های برتر هتل شامل خدمات شبانه روزی اتاق ها، اینترنت وای فای رایگان در تمام اتاق ها و در فضای عمومی هتل و نگهبانی به صورت شبانه روزی می باشد

امکانات تفریحی هتل

هتل کوا استانبول دارای یک زمین بازی و مرکز آبگرم است. می توانید با دوستان خود دارت یا تنیس روی میز بازی کنید یا برای کمی عرق ریختن سری به باشگاه تناسب اندام هتل بزنید. سونا، جکوزی، سولاریوم و سونا بخار از مکان های دلچسب هتل می باشند. می توانید ماساژ درخواست دهید. چشمه های آبگرم هم در این هتل یافت می شوند. شما مهمانان، می توانید از خوردن غذاهای لذیذ در رستوران لذت ببرند. یا در اتاق خود غذا سفارش دهید. هر طور مایل هستید. برای کودکان در این هتل زمین بازی در نظر گرفته شده است

امکانات اتاق ها

اتاقها دارای تلویزیون می باشند. اتاق های خاص دارای سالن نشیمن بوده و هر اتاقی یک حمام خصوصی دارد. لوازم جانبی  حمام ها، شامل حوله لباسی و دمپایی است. هتل کوا استانبول، ۱۵۷ اتاق دارد. همه این اتاق ها، با ظرافتی عالی، مبله شده اند و امکانات رفاهی فراوانی مانند سیستم گرمایشی، تهویه مطبوع، سرویس بیدار کردن مهمان، یخچال، تلفن، تلویزیون و غیره را ارائه می دهند.

اتاق استاندارد دابل: با مساحت ۲۰ مترمربع

اتاق استاندارد سینگل: با مساحت ۱۵ مترمربع

اتاق دولوکس سینگل: با مساحت ۱۵ مترمربع

اتاق سوئت کوچک: با مساحت ۲۵ مترمربع

اتاق دولوکس دابل: با مساحت ۲۰ مترمربع

اتاق استاندارد تریپل: با مساحت ۲۰ مترمربع

فاصله تا جاذبه های معروف:

های خط M1A به هتل بروید حدود ۱ ساعت در راه خواهید بود.

فاصله تا خیابان استقلال ۲۵ کیلومتر است که اگر با ماشین به این خیابان بروید، حدود نیم ساعت و اگر با اتوبوس بروید حدود ۵۰ دقیقه در راه خواهید بود. تنگه بسفر از این هتل بسیار دور بوده و برای رفتن به انجا با ماشین حدود ۱ ساعت در راه خواهید بود

کارهای رایگان در استانبول

بازدید از موزه مدرن استانبول

یکی از مهم ترین سرگرمی ها برای هنر معاصر که هم برای هنرمندان محلی و هم برای هنرمندان بین المللی جالب توجه است موزه مدرن استانبول است که تجربه ای ضروری برای طرفداران هنر است. خبر خوب برای موزه دوستان این است که بازدید از این موزه در روزهای پنج شنبه رایگن است بنابراین می توانید کل روز را به تماشای هنرهای زیبا مشغول باشید و پولی هم خرج نکنید

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه سازی

یکی از موزه های هنرهای زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی است که در ۱۹۳۷ توسط آتاتورک تاسیس شد و آثار هنرمندان قرن نوزده و بیست ترک مانند عثمان حمدی بی و بدری رهمی را به نمایش می گذارد. این موزه روزانه بین ۱۰am و ۴:۳۰ pm (غیر از یکشنبه و دوشنبه) رایگان است.

رفتن به سالت گالاتا

مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا، هم به واسطه معماری و هم کتابخانه و گالری هنر خود خیره کننده است. این مرکز فرهنگی در مجاورت بانک سابق عثمانی قرار دارد و در داخلش کتابخانه پژوهشی زیبا (رایگان)، رستوران، کافه، کتابفروشی، گالری هنر (رایگان)، و موزه بانک عثمانی (رایگان) وجود دارند. می توانید کل روز خود را آنجا سپری کنید

رفتن به تور بالات

یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی استانبول تور بالات است که می توانید کل روز را در آن بچرخید و گردش کنید بدون اینکه مجبور شوید پول خرج کنید. می توانید به ساختمان کالج ارتدوکس یونانی فانار زیبا خیره شوید، شمعی در کلیسای سنت جرج روشن کنید و کلیسای بلغاری سنت استفن زیبا را در کنار دریا به نظاره بنشینید، همچنین بالات دارای خانه های بسیار زیبایی است که متعلق به خانواده های ارتدوکس یونانی این شهر است.

بازدید از مسجد زیریک

مسجد زیریک که قبلا کلیسا بوده با ساختمان خوش رنگ زیباییش دومین عمارت مذهبی بزرگ پس از ایاصوفیه است که همچنان پس از سال ها باقی مانده، مسجدی که پس از سقوط قسطنطنیه به مسجد تبدیل شد.

بازدید از گالری های هنری در خیابان استقلال

گالری های هنری همیشه رایگان بوده اند و بنابراین فعالیتی عالی برای صرفه جویی در هزینه هستند. می توانید در استانبول بهترین گالری های هنری این شهر را درست در خیابان استقلال بیابید، از جمله ساختمان تاریخی میسیر که ساختمانی با هنر نوین بوده و در هر طبقه گالری های متفاوتی دارد، گالری هایی مثل گالری زیلبرمن، گالریست، و گالری نو. کمی پائین تر از استقلال، گالری هنری معاصر دیگری به نام آرتر واقع شده که نمایشگاه های آن ارزش دیدن دارند.

معرفی مراکز خرید همیشه تخفیف در استانبول

خرید برای بسیاری از افراد یک جور تفریح لذتبخش است و مخصوصا اگر در سفر باشیم دوست داریم که به مراکز خرید سر بزنیم و سوغاتی ها و چیزهای خاص آن کشور را بخریم. برای بیشتر ما موقعی این خرید لذت بخش تر می شود که به مراکز خرید ارزان تر و اوت لت ها برویم و با هزینه کمتر خرید بیشتری داشته باشیم. استانبول از شهرهای معروف دنیا برای خرید است و در آن فروشگاه های ارزان قیمت زیادی هم وجود دارد.

اوت لت اولویوم (Olivium)

اوت لت اولویوم در آوریل ۲۰۰۰ در منطقه زیتین بورنو استانبول افتتاح شد. در این اوت لت در ابتدا فقط ۲۵ مغازه وجود داشت اما امروز تعداد فروشگاه های آن به ۱۵۰ عدد رسیده است. در این مرکز خرید به غیر از اینکه می توانید اجناس را با تخفیف های خوب تهیه کنید امکانات تفریحی مثل ۶ سالن تئاتر، سالن بولینگ هم دارید و می توانید در رستوران ها و کافه های آن مدتی را استراحت کنید

اوت لت ایرپورت (airport)

برای خرید از اوت لت ایرپورت باید به منطقه اتاکوی استانبول بروید. این مرکز خرید بهترین جا برای خرید ارزان سوغاتی های استانبول است، می توانید ۱۱۶ فروشگاه و مغازه این مرکز را بگردید و بهترین سوغاتی ها را با قیمتی مناسب پیدا کنید. این مرکز با این که کوچک است اما مغازه های زیادی دارد که در آن ها لباس، سوغاتی و دیگر اجناس با تخفیف های ویژه حدود ۷۰ درصد عرضه می شوند. اگر می خواهید بعد از خرید انرژی تازه کنید می توانید به فودکورت و رستوران این اوت لت بروید

اوت لت اوپتیموم (Optimum)

این مرکز نسبتا بزرگ است و با گشت و گذار در آن می توانید اجناسی با قیمت های مناسب پیدا کنید. فوت کوت این مرکز غذاهای خوشمزه ای دارد که شب ها خیلی شلوغ می شود. برندهای معروفی در این مرکز شعبه دارد که قیمت اجناس آن ها در اینجا نسبت به دیگر مراکر خرید کمتر است. این مرکز خرید ۵ طبقه، هم فروشگاه های اوت لت و هم فروشگاه های معمولی دارد و دذ محله آتاشهر ناحیه آسیایی استانبول قرار گرفته است.

اوت لت کاله (Kale)

اوت لت کاله فقط ۱۵ دقیقه تا فرودگاه بین الملی آتاترک فاصله دارد و در آن می توانید برندهای معروف را با قیمت های خیلی خوب خرید کنید. طبقه بالای این مرکز مخصوص غذاست که در آن غذاهای متنوعی به فروش می رسد. برندهای ترک زیادی در اینجا لباس های با جنس های مرغوب دارند که قیمت تمامی آن ها مناسب است. برای رفتن به این مرکز می توانید سوار مترو شده در ایستگاه gungoren از قطار پیاده و ۲ دقیقه بعد به این محل برسید.

اوت لت ویا پورت (Viaport)

ویاپورت در نزدیکی فرودگاه سابیا قرار دارد و در آن اجناس باکیفیت و ارزان فروخته می شود. در این مرکز می توانید از میان ۱۴۰ مغازه چیزهایی مثل طلا ، مبلمان، وسایل آشپزخانه، لباس، ساعت و چرم های ترک بخرید. یک دریاچه مصنوعی زیبا در این مرکز وجود دارد که می توانید در کنار این جاذبه مدتی را استراحت کنید.

فستیوال خرید استانبول، بهترین زمان برای خرید ارزان

این فستیوال که از ۱ تا ۱۶ جولای ( ۱۰ تا ۲۵ تیر) برگزار می شود با تخفیف های استثنائی و مراسم سرگرم کننده بهترین زمان برای خرید، تفریح و گشت و گذار در استانبول است،

فستیوال خرید استانبول یکی از مهمترین فستیوال های ترکیه است که این شهر سنتی را تبدیل به بهشت خرید می کند. همه کسانی که به دنبال بهانه ای برای خرید هستند در مدت این فستیوال در یکی از خیره کننده ترین شهرهای دنیا از تجربه های هیجان انگیز بیشمار که قلب و روح را تحت تاثیر قرار می دهند لذت می برند و در ماجراجویی ای فراموش نشدنی شرکت می کنند

. استانبول با ترکیبی از فرهنگ های شرق و غرب سرزمینی جذاب است که برای همه سلیقه ها جاذبه ای دارد این بار این شهر با این فستیوال به شما خرید، تفریح، سرگرمی و غافلگیری را هدیه می دهد. در این فستیوال از خرید برندهای مختلف و لوکس با تخفیف های ویژه لذت می برید و می توانید در قرعه کشی های مختلف شرکت کنید و جوایز حیرت آوری برنده شوید و می توانید نه فقط در مراکز خرید که در نقاط مرکزی شهر از کنسرت، مسابقات و نمایش مد و فشن لذت ببرید. دراین مدت وارد مراکز خرید مدرن با مغازه های رنگارنگ می شوید و هر چه که دنبالش باشید را با تخفیف های ویژه پیدا می کنید

این فستیوال خرید که رقیب فستیوال خرید دبی است سعی می کند تا با ارائه آخرین مدل برند ها، تخفیف های زیاد و کنسرت های زنده موسیقی فستیوالی به یاد ماندنی را به وجود بیاورد. هر سال افراد بیشتری جذب این فستیوال می شوند چون این جشن فقط مربوط به خرید نیست و ۱۵۰ مراسم مختلف آن را جذاب تر و سرگرم کننده تر می کند. در این فستیوال می توانید برندهای معروف جهانی را با تخفیف هایی بیش از ۷۰ درصد خریداری و در همه جای شهر شور و شوق و روح خرید کردن را حس کنید. در این مدت همه فروشگاه ها تا نیمه شب و حتی ۲۴ ساعته باز هستند، استانبول خواب ندارد و هیاهویی شهر را فرا گرفته است. اگر می خواهید یک فستیوال واقعی را تجربه کنید و لذت بینهایت خرید را بچشید در این تاریخ به استانبول بروید

معرفی رستوران های ارزان و با کیفیت در استانبول

رستوران Köfteci Ali Baba

در شهری که یکی از مشهورترین غذاهای سنتی آن کوفته است و رستوران های زیادی در آن وجود دارند که آن را سرو می کنند، رستوران Köfteci Ali Baba در بالای همه قرار دارد. تمام افراد سرشناس ترکیه، Köfteci Ali Baba را می شناسند و از مکان های مورد علاقه ی آنهاست. برای صرف یک کوفته ی خوشمزه و ارزان در این رستوران به خیابان Arnavutköy بروید.

آدرس: Arnavutköy Mahallesi Bebek Caddesi No.69

رستوران Adem Baba

رستوان آدم بابا که به سرو ماهی و غذای دریایی ارزان و با کیفیت معروف است، در محله ی Arnavutköy و در کنار آب قرار گرفته است. علاوه بر خوراک ماهی بی نظیرش، در ماه های زمستانی، تقریبا بهترین سوپ ماهی سرتاسر استانبول در این رستوران سرو می شود طوری که از صف های طولانی و شلوغ آن به راحتی می توان این موضوع را تشخیص داد.

آدرس: Satış Meydanı Sokak No.2 Arnavutköy

رستوران Fıccın

Fıccın   یکی از معدود رستوران های شهر استانبول است که غذاهای منطقه ی قفقاز را سرو می کند. اگر به این رستوران رفتید، حتما مانتی، دامپلینگ های پر شده با گوشت و سیب زمینی و بورک آن را که به شیوه ای متفاوت از بورک های استانبولی تهیه می شود، امتحان کنید.

این رستوران در خیابان استقلال قرار دارد و آدرس آن به شرح زیر است:

آدرس: İstiklal Caddesi Kallavi Sokak Beyoğlu

رستوران Çiya Sofrası

یکی از بهترین و با کیفیت ترین رستوران های ارزان استانبول که در قسمت آسیایی شهر قرار گرفته است، رستوران Çiya Sofrası نام دارد. Çiya Sofrası دارای ۳ شعبه است که هر ۳ شعبه ی آن، غذاهای لذیذ یکسانی از مناطق متفاوت کشور ترکیه را سرو می کنند، طوریکه حتی خیلی از محلی های ترک هم نمی توانند بعضی از غذاها را تشخیص دهد.

آدرس: Güneşli Bahçesi Sokak No. 43 Kadıköy

رستوران اصلان (Aslan)

رستوران اصلان در طبقه ی دوم ساختمانی مشرف به بازار بزرگ استانبول است. این رستوران که تاریخ بازگشایی و شروع به فعالیت آن به سال ۱۹۸۸ برمی گردد، غذاهای متنوعی دارد و منوی آن روزانه تغییر می کند. منوی رستوران اصلان شامل غذاهای گرم و سرد با هم است. یکی دیگر از نقاط قوت رستوران اصلان جدای از منوی متنوع، موقعیت قرار گیری خوب و قیمت ارزان، ماهی های سرو شده در آن است که بصورت گریل و یا خورش در غذاها استفاده می شوند و طعم خیلی خوبی دارند.

آدرس: Vezirhan Caddesi No. 70 Çemberlitaş

تمام چیزهایی که در سفر به استانبول لازم است تا بدانید

استانبول یک شهر رویایی است که درست در لبه ی اروپا و جایی که به غرب می رسد، قرار گرفته است. این شهر که دو قاره را به هم پیوند می دهد، لایه های بزرگی از فرهنگ، تاریخ و دیدنی های بیشمار را در خود جای داده است. معماری، غذا… هر کدام حرف های زیادی برای گفتن دارند. هر چقدر بیشتر با این شهر آشنا شوید، بیشتر عاشقش می شوید. اگر بار اولی است که می خواهید به استانبول سفر کنید، توصیه می کنم حداقل ۵ روز را برای آن کنار بگذارید تا هم بتوانید قسمت های قدیمی شهر را ببینید و هم از قسمت های جدید و مدرن شهر لذت ببرید. این شهر، شهر بسیار بزرگی است بطوریکه در سال ۲۰۱۴، جمعیت آن ۱۴ میلیون نفر تخمین زده شد. اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید، بیشترین لذت را از سفرتان می برید. بهترین راه سفر به شهر این شهر از ایران از طریق هواپیما است که بسیار راحت و کم دردسر است

کجا بمانیم؟

استانبول پر از هتل، مهمان خانه و اقامت گاه های خصوصی است و مطمئنا به یک راهنمای حرفه ای برای انتخاب بهترین هتل متناسب با بودجه تان نیاز دارید. اما بطور کلی مناطقی که برای اقامت مناسب هستند شامل منطقه های سلطان احمد، بی اغلو و تکسیم است. این مکان ها علاوه براینکه امنیت بسیار بالایی دارند، رستوران ها و فروشگاه های غذایی زیادی را هم شامل می شوند.

در استانبول چکار کنیم؟

ین شهر پر از دیدنی هاست و جاذبه های گردشگری، بقایای تاریخی به جا مانده، کاخ ها، مساجدی با شهرت جهانی، بازار های سنتی و مارکت های زیادی دارد. بنابراین همانطور که می دانید چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که برای دیدن همه باید وقت و انرژی مناسب بگذارید. برای اینکه بتوانید سفرتان را کمی سازماندهی تر جلو ببرید، در اینجا به جاهایی اشاره شده که دراولین سفرتان نباید از دست بدهید. مسجد آبی – مسجد ایا صوفیه – کاخ توپکاپی – آب انبار باسیلیکا – بازار بزرگ – بازار ادویه فروش ها – مسجد سلیمانیه – برج گالاتا – کاخ دولما باغچه – میدان تکسیم و خیابان استقلال – تور قایق تنگه ی بسفر و تماشای غروب خورشید در اسکودار

چطور استانبول گردی کنیم؟

همینکه به استانبول رسیدید، بهتر است یک “استانبول کارت” از دستگاه های اتوماتیک بخرید. این کارت در تمام وسایل حمل و نقل عمومی و حتی در قایق ها پذیرفته می شود که خیلی از ژتون ها و بلیطها ارزانتر تمام می شود و می توانید هر وقت تمام شد، دوباره آن را با هر مقدار وجهی که خواستید، شارژ کنید. بیشتر جاهای دیدنی این شهر از طریق وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی هستند اما سعی کنید تا جایی که می توانید پیاده روی کنید. استانبول شهری شگفت انگیز با معماری و مکانهای مخفی زیادی است و قدم زدن و پیاده روی، فرصت رویارویی با افراد محلی و لذت بردن از ترکیه را واقعا بهتان میدهد

حقایقی جالب درباره استانبول

• استانبول تنها شهر دنیاست که در دوقاره (آسیا و اروپا) قرار دارد. • با وجود اینکه استانبول پایتخت بسیاری از امپراطوری های قدیمی نظیر روم، بیزانس و عثمانی بوده، اما پایتخت کنونی ترکیه نمی باشد. استانبول بزرگ ترین و پر جمعیت ترین (۱۴ میلیون نفر) شهر ترکیه می باشد. • قسطنطنیه، نام قدیم استانبول بوده و برای هماهنگ بودن با هفت تپه روم، بر روی هفت تپه ساخته شده است. در بالای هر یک از این تپه ها یک مسجد ساخته شده است. • در زمان عثمانی، استانبول به داشتن ۱۴۰۰ توالت عمومی شهرت داشت. • لاله سَنبل کشور هلند می باشد، اما خاستگاه آن استانبول بوده و از اینجا به هلند برده شده است. • بازار بزرگ استانبول بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیا می باشد که ۴۵۰۰ فروشگاه دارد و روزانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از آن بازدید می کنند. • آگاتا کریستی داستان «قتل در قطار سریع السیر شرق» را در هتل پرا پالاس یکی از بهترین هتل های استانبول نوشت. • استانبول برای نویسندگان زیادی نظیر پل ترو، ارنست همینگوی و اورهان پاموک الهام بخش بوده است. • استانبول در سال ۱۵۰۲ پر جمعیت ترین شهر دنیا بود. • استانبول ۳۱۱۳ مسجد را در خود جای داده است که از این لحاظ رتبه اول را در ترکیه دارد. • استانبول در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، اما هرگز میزبان المپیک نبوده است. • استانبول به لحاظ رشد گردشگری، بیشترین سرعت را در دنیا دارد. در سال ۲۰۱۳، بیش از ۱۰ میلیون نفر از این شهر بازدید کردند. • بیشترین بازدید کنندگان استانبول از کشورهای آلمان، روسیه، فرانسه، بریتانیا، هلند، ایتالیا و ایران می باشند. تور استانبول یکی از پرطرفدارترین تورها در میان گردشگران ایرانی است و مسافران بطور گسترده با تهیه بلیط استانبول از سفر خود لذت می برند.

• تا قبل از ساخته شدن کلیسای جامع سویل در سال ۱۵۲۰، ایا صوفیه به مدت ۹۰۰ سال، بزرگ ترین کلیسای دنیا بود. این کلیسا سالانه ۳ میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. • برای اطمینان از اینکه مردم از نام استانبول استفاده می کنند، از سال ۱۹۳۰ به بعد، اداره پست ترکیه نامه هایی که در آدرس آن قسطنطنیه نوشته شده بود را پست نکرد. • ۴ اسب برنزی که بر روی کلیسای جامع سن مارکو در ونیز نصب شده اند، توسط سربازان جنگ های صلیبی در قرن ۱۳ از استانبول آورده شده اند.

نکات سفر به استانبول

تاریخ و زیبایی‌های شهر را از دست ندهید

شهر استانبول قدمت و غنای تاریخی زیادی دارد به گونه‌ای که از دوره‌های مختلف تاریخی در این شهر آثاری به جای مانده است؛ شاید به همین دلیل بود که در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا برگزیده شد.

متاسفانه بسیاری از مسافران ایرانی هیچ علاقه‌ای به سرگذشت تاریخی این شهر ندارند و بیشتر آنها تنها به منظور تفریح، تجارت و بیش از هر موردی خرید به استانبول سفر می‌کنند. به همین دلیل آثار و مکان‌های زیبایی مانند مانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، میدان سلطان احمد، موزه توپ‌کاپی یا کاخ دلما باغچه، کمتر مورد توجه ایرانیان قرار دارد. اگر به این شهر سفر می‌کنید زیبایی‌های آن را از دست ندهید. از سوی دیگر استانبول به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقیسم می‌شود که سه درصد آن در بخش اروپایی قرار دارد. برخلاف تصور بسیاری از مسافران ایرانی بخش آسیایی شیک‌تر و تمیزتر است. این دو بخش از طریق تنگه بوسفر و پل سلطان فاتح احمد به یک دیگر متوسل می‌شوند. سعی کند دیدار از این پل و بخش آسیایی را در برنامه سفر خود بگذارید

۶ نکته مهم برای سفر به استانبول

  • قبل از انتخاب استانبول به عنوان مقصدی برای سفر، باید انگیزه خود را از مسافرت مشخص کنید. در این زمینه نکته‌های زیر به شما برای تصمیم‌گیری کمک می‌کنند:
  • اگر به سفرهای خانوادگی‌تر، خرید، تجارت یا دیدن اماکن تاریخی علاقه دارید، استانبول گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. این شهر تلفیقی از سنت و مدرنتیه است؛ از آثار تاریخی‌ گرفته تا ساختمان‌ها و مراکز خرید مدرن را می‌توانید در استانبول ببینید. اما اگر به دنبال آرامش و استراحت هستید، شاید شهرهای دیگری مانند آنتالیا و کوش‌آداسی انتخاب مناسب‌تری باشند.
  • بر خلاف شهرهایی مانند آنتالیا و کوش‌آداسی که در هتل‌های آنها همراه با رزرو اتاق، هر سه وعده غذایی به مسافران تعلق می‌گیرد، در هتل‌های استانبول تنها وعده صبحانه رایگان است و دیگر وعده‌ها در صورت‌حساب محاسبه می‌شوند. همچنین هتل‌های این شهر معمولا امکانات رفاهی کمتری نسبت به دو شهر دیگر دارند. البته مسافران استانبول معمولاً قصد گردش در شهر را دارند و برخلاف گردشگرانی که به آنتالیا و کوش‌آداسی سفر می‌کنند، نمی‌خواهند بیشتر وقت خود را در هتل به استراحت بپردازند.
  • تفاوت دیگری که پایتخت گردشگری ترکیه با دو شهر توریستی مورد اشاره دارد در یافتن ساحل برای شناست. در استانبول به سختی ساحل مناسبی یافت می‌شود و شما معمولا ناچار می‌شوید به جزایر نزدیک مراجعه کنید اما در آنتالیا و کوش‌آداسی ساحل در دسترس است

مدت زمان مناسب برای اقامت شما در استانبول نیز به انگیزه و هدف شما از سفر بستگی دارد؛ در صورتی که

  • به قصد خرید سفر می‌کنید، چهار روز برای این منظور کافی است اما اگر به بازدید از مراکز تاریخی نیز علاقه‌مند هستید، به دست کم یک هفته زمان نیاز دارید. البته اگر زیاد اهل خرید نباشید با برنامه ریزی یک سفر سه روزه به استانبول می توانید از مهمترین جاذبه های گردشگری آن نیز بازدید کنید.
  • استانبول دو فرودگاه در بخش‌های اروپایی و آسیایی دارد؛ بهتر است پرواز خود را با توجه فرودگاه مقصد و نزدیکی آن به محل قرار گرفتن هتل انتخاب کنید چرا که برای مثال بین فرودگاه سابیها گوچن (صبیحه گوکچن) در بخش آسیایی با مرکز بخش اروپایی حدود ۷۰ کیلومتر فاصله وجود دارد و در بیشتر مواقع نیز ترافیک مسیر سنگین است.
  • استانبول، شهری چند قومیتی و چند فرهنگی است؛ بر همین اساس محدودیت‌ها و حساسیت‌های خاص خود را دارد که باید مراقبت آنها باشید. فراموش نکنید که ترکیه کشوری اسلامی است و مردم آن از نظر فرهنگی بسیار به ما نزدیک هستند.
  • پایتخت گردشگری ترکیه، شهر بسیار شلوغی است که بعضی از روزها جمعیت آن به ۱۵ میلیون نفر نیز می‌رسد. روزانه علاوه بر مردم بومی، تعداد زیادی از افراد نیز با هدف کار، به عنوان توریست یا با قصد پناهندگی در این شهر حضور می‌یابند. همین شلوغی بیش از حد، لزوم رعایت نکته‌های ایمنی را افزایش می‌دهد؛ باید مراقب اموال و پول خود باشید.

مراکز خرید استانبول نسبت به دیگر شهرهای ترکیه از تنوع کالایی و قیمت‌های متعادل‌تری برخوردار هستند. در فروشگاه مربوط به برندها به هیچ عنوان، امکان چانه‌زنی و گرفتن تخفیف وجود ندارد اما در بازار سنتی زیبای این شهر باید تا می‌توانید چانه بزنید. در میان محصولات مختلف موجود در مراکز خرید و بازار سنتی پایتخت گردشگری ترکیه، بهترین انتخاب‌ها در درجه نخست پوشاک و بعد از آن صنایع دستی است

اطلاعات ضروری سفر به استانبول

تبدیل پول در استانبول

واحدپول ترکیه لیر است که حدودا 1200 تومان کشور ما می باشد. برای رفتن به ترکیه نیاز به بردن لیر ندارید و بهترین راه به  همراه داشتن دلار است زیرا استانبول صرافی های زیادی در تمام خیابان ها دارند و به راحتی میتوان پول خود را تبدیل کنید. فقط باید دانست که بعضی از صرافی ها پول تقلبی می دهند. به قیمت ها توجه کنید، خصوصا اگر قسمت نقره ای پول خیلی شفاف بود، به اصل بودن آن شک کنید

 توصیه های بهداشتی

برای رفتن به استانبول حتما خود را بیمه کنید و اگر از داروی خاصی استفاده می کنید به اندازه نیاز و با نسخه پزشک همراه خود داشته باشید. چون در استانبول هزینه درمان و دارو بسیار بالا است و برایتان گران تمام می شود. همچنین باید بدانید که در استانبول از آبهای لوله کشی برای آشامیدن نباید استفاده کنید

تاکسی در استانبول:

هزینه های حمل ونقل در استانبول نسبتا بالا می‌باشد شما میتوانید برای تمامی اماکنی که قصد رفتن به آنجا را دارید از وسایل عمومی با هزینه خیلی کم استفاده کنید. تاکسی های استانبول به صورت دربستی و بر حسب مسافت طی شده کرایه می گیرند پس حتما اعلام کنید از تاکسی متر استفاده کند و بهتر است قبل از سوار شدن در مورد کرایه توافق کنید. طی کردن در مورد هزینه هرچیز در ترکیه امری عادی است. لازم به ذکر است که کرایه تاکسی در شب 50% افزایش پیدا می‌کند.

تفریح در استانبول:

برای تفریح در استانبول توصیه میشود که بعضی از اماکن تفریحی استانبول را از تورلیدر بپرسید چون بعضی از آنها مسافت زیاد تا شهر دارند و به صرفه نمی باشند که خودتان به آنجا بروید. اما بهتر است برای رفتن به اماکن تفریحی از تورلیدر استفاده نکنید چون هزینه ای 4-5 برابر بیشتر از حالتی که خودتان بروید طلب می کنند. در اطراف مسجد سلطان احمد کلاهبردارانی هستند که خود را به عنوان راهنمای مسجد معرفی می کنند و اطلاعاتی در مورد تاریخچه مسجد و آداب رسوم اسلامی به شما می‌دهند و در آخر از شما مبلغی دریافت می کنند در حالیکه راهنماهای داخل مسجد رایگان هستند. هنگام بازدید از مساجد باید لباس ساده بپوشید و بازدید کنندگان کفش های خود را در آورند و همچنین بانوان حجاب خود را رعایت کنند. به دلیل ترافیک زیاد، رانندگی بی دقت و کمبود پارکینگ، بهتر است در استانبول خودرو اجاره نکنید و بهتر است برای رفتن به سلطان احمد و بیوگلو، از وسایل عمومی و مقداری پیاده روی استفاده کنید. همچنین برای رفتن به بسفر و اورتاکوی از اتوبوس و برای رفتن از بخش اروپایی به آسیایی از کشتی استفاده کنید. لازم به ذکر است بهترین راه برای رفتن به فروشگاه های مناطق نیزانتاسی، اتیلیر و لونت، مترو می باشد

پلیس استانبول:

استانبول بخشی به اسم پلیس گردشگری دارد که تمامی امور مربوط به گم شدن و سرقت پاسپورت یا هر جرم دیگری که گردشگران بگویند را پیگیری می کنند. این پلیس گردشگری در مسجد سلطان احمد دفتر دارند و کارکنان آن به زبان های مختلف صحبت می کنند. باید بدانید شهر های ترکیه قوانین سفت و سختی در زمینه مصرف، حمل و فروش مواد مخدر دارد و متخلفان را جریمه های سنگین یا حبس از 4 تا 24 سال می کند.

ارتباط با ایران:

برای برقراری ارتباط با ایران بهتر است از موبایل خودتان چه ایرانسل یا همراه اول استفاده نکنید چون هزینه آن زیاد می‌شود. بهترین راه استفاده از سیم کارت های اعتباری ترکیه می باشد که حدودا 15 دلار قیمت دارد.

تلفن های ضروری استانبول:

شما می توانید در صورت گم کردن راه، از نزدیک ترین فروشگاه درخواست راهنمایی کنید یا با شماره تلفن های ۱۵۵و ۵۲۷۴۵۰۳-۰۲۱۲ پلیس توریسم ترکیه تماس بگیرید. همچنین تلفن های ضروری ترکیه عبارتند از: پلیس امداد 155، آمبولانس 112 و آتش نشانی 110.

برگزاری جشنواره گل لاله استانبول

زمان برگزاری جشنواره گل لاله در استانبول

این جشنواره در شهر استانبول سالانه در ماه اردیبهشت برگزار می گردد. البته جای تعجب هم ندارد، چون مرکز پرورش و رشد گل لاله در کشور ترکیه است. اگر در این زمان در ترکیه باشید، شخص خوش شانسی هستید، اما جای نگرانی وجود ندارد چون می توانید یا با استفاده از تور استانبول یا خرید بلیط هواپیما به جشنواره در ماه آوریل برسید و از دیدن گل های لاله لذت ببرید

محل برگزاری جشنواره گل لاله استانبول در پارک امیرگان

محلی که هر ساله این جشنوار برگزار می شود پارک امیرگان است. شما با سفر به استانبول برای تماشای جشنواره گل لاله باید به این پارک بروید. که یکی از بزرگترین پارک های عمومی در استانبول است، پارک امیرگان یک پارک تاریخی است که در کنار تنگه‌ی بسفر و در حومه‌ی شهر (امیرگان) قرار دارد. علت مشهور بودن این پارک به دلیل داشتن مجموعه‌ای بزرگ از گل‌های لاله است که هر ساله در ماه آوریل در جشنواره‌ی لاله‌ی استانبول مملو از لاله‌های رنگارنگ

می‌شود. قدمت این پارک به اواسط قرن ۱۶ بازمی‌گردد که به «صدر اعظم نیسانجی فریدون بی» هدیه داده شد و بعدها پارک را به نام او نامگذاری کردند.

این پارک همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ شب آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران تور استانبول است.

آدرس پارک امیرگان: Reşitpaşa Mahallesi, Emirgan Sokak, 34467 Sarıyer/İstanbul, Turkey

راهنمای تردد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول

چه به استانبول رفته باشید و چه در ذهنتان این باشد که سفری به آن داشته باشید، حتما می دانید که این شهر جایی است که قاره اروپا و آسیا را با هم دارد. پس یکی از کارهای جالبی که در شهر استانبول می توانید بکنید، این است که از قسمت اروپایی به بخش آسیایی بروید. در این حالت می توانید به همه بگویید که من با یک سفر هم به اروپا رفتم و هم آسیا را دیدم

رفتن به بخش آسیایی

یکی از مزیت هایی که دیدن بخش آسیایی دارد این است که شما کمی از بخش توریستی استانبول خارج شده و با حالت معمولی تر استانبول آشنا می شوید. همچنین در آن بخش جاذبه هایی نیز وجود دارند که دیدنشان خالی از لطف نیست. مثلا یکی از بلندترین خیابان های خرید در اروپا به نام خیابان بغداد در بخش آسیایی استانبول وجود دارد.

یکی از چالش برانگیزترین های رفت و آمد در استانبول نیز همین تردد بین بخش آسیا و اروپا است. روش های زیادی برای این وجود دارد که این کار را انجام دهید: کشتی ها، قایق ها و دیگر وسایل نقلیه. شما تنها باید با توجه به زمان تان، هزینه ای که می خواهید بکنید و دیگر عوامل مورد نظر از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. اصلی ترین قسمت های بخش آسیایی استانبول، کادیکوی (Kadıköy) و اسکودار (Üsküdar) هستند که بیشتر جاذبه ها در آن جا قرار دارند و نقطه ورود به آسیا محسوب می شوند. پس برای رفت و آمد در استانبول بیشتر روی این دو منطقه تاکید می کنیم و راه هایی که از دو قسمت معروف آسیایی یعنی تکسیم و سلطان احمد به آن جا می رسند را بررسی می کنیم

کشتی (لنج)

اولین چیزی که برای رفت و آمد در استانبول بین دو منطقه آسیایی و اروپایی به ذهن می رسد استفاده از لنج یا کشتی هایی است که به این منظور فعالیت می کنند. اسکله های متفاوتی در قسمت آسیایی هستند که دو موردی که پیش تر ذکر شد، کادیکوی و اسکودار نیز در بین آن ها هستند.

لنج هایی از بشیکتاش، کاباتاش و امینونیو به کادیکوی می روند.

از سلطان احمد: راحت ترین راه برای رسیدن به خطر کشتی کادیکوی این است که توسط تراموای T1 Bağcılar-Kabataş به آن جا دسترسی پیدا کنید.

از تکسیم: یکی از راه های رفت و آمد در استانبول بین دو بخش آسیایی و اروپایی از تکسیم، استفاده از کشتی های کادیکوی-بشیکتاش است. شما اول باید سوال مینی بوس های زرد رنگ دولموس (dolmuş) بشوید که به بشیکتاش می روند. هزینه این قایق ها حدود ۳ لیره ترکیه است.

البته اگر اول سوار قطارهای کابلی بین تکسیم و کاباتاش بشوید و سپس کشتی های کادیکوی-کاباتاش را سوار شوید، احتملا برایتان ارزان تر خواهد شد. همچنین کشتی هایی هستند که از مبدا امینونیو (Eminönü) و بشیکتاش به اسکودار می روند

از سلطان احمد: می توانید تراموای T1 خط باغچیلار-کاباتاش را به امینونیو سوار شوید و در آن جا توسط کشتی های اسکودار-امینونیو به بخش آسیایی بروید.از تکسیم: می توانید توسط مینی بوس های dolmuş به بشیکتاش برویمد و از آن جا سوار کشتی های اسکودار-بشیکتاش شوید

کشتی های کوچک یا موتورها (MOTOR)

سریع ترین راه تردد در بسفر توسط این موتور هاست.

از مبدا امینونیو و کاراکوی برای کادیکوی این موتورها وجود دارند که قیمت آن ها حدود ۴ لیره توسط Istanbulkart می باشد.

از سلطان احمد: خط تراموای T1 باغچیلار-کاباتاش را به امینونیو سوار شوید و در آن جا توسط موتورهای کادیکوی-امینونیو به بخش آسیایی بروید.

از تکسیم: می توانید توسط تونل تکسیم-کاراکوی به کاراکوی برویم و از آن جا موتورهای کادیکوی-کاراکوی را سوال شوید.

موتورهایی از امینونیو، کاراکوی، بشیکتاش و کاباتاش نیز به اسکودار می روند.

از سلطان احمد: خط تراموای T1 باغچیلار-کاباتاش را به امینونیو سوار شوید و در آن جا توسط موتورهای اسکودار-امینونیو در توریول این رفت و آمد در استانبول را انجام دهید.

از تکسیم دو راه وجود دارد: یکی اینکه اول سوار مینی بوس های زرد dolmuş به مقصد بشیکتاش شوید و یا توسط قطارهای کابلی بین تکسیم و کاباتاش خط F1  به موتورهای اسکودار-کاباتاش دست پیدا کنید.

موتورهای اسکودار-بشیکتاش از ۶:۲۰ صبح تا ۱ نیمه شب کار می کنند.

موتورهای اسکودار-کاباتاش بین ۷ صبح تا ۹ شب فعالیت دارند. آخر هفته ها شروع کاری آن ها ۷:۱۵ صبح خواهد بود

متروباس استانبول (Metrobüs)

از سال ۲۰۰۷ که این نوع وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد در استانبول به کار گرفته شد، در بین مردم و گردشگران به محبوبیت خوبی رسید. توسط خط متروباس که به ۳۴Z نیز شناخته می شود، رفتن به بخش آسیایی بسیار راحت خواهد بود. این متروباس‌ها بین زینسیرلیکویو (Zincirlikuyu) و کادیکوی (نام اصلی ایستگاه کادیکوی Söğütlüçeşme است) حرکت می کنند و برای ۴ تا ۹ ایستگاه قیمتی حدود ۲٫۶۵ لیره دارند.

بهترین مزیت متروباس های این است که ۲۴ ساعته کار می کنند.

از تکسیم: متروی M2 تکسیم-ینیکاپی (Taksim-Yenikapı) را سوار می شوید و در ایستگاه Gayrettepe پیاده می شوید. از آن جا تقریبا باید ۳۰۰ متر پیاده روی کنید تا به ایستگاه متروباس Zincirlikuyu برسید.

از سلطان احمد: از این منطقه کمی رفتن به بخش آسیایی سخت است. اما اگر اواخر شهر باشد، شاید بتوانید تاکسی هایی به Zincirlikuyu سوار شوید و از آنجا همان متروباس ها را که هر ساعتی کار می کنند، استفاده کنید.

نکته آخر: متروباس های بین ساعات ۵ تا ۸ عصر بسیار شلوغ هستند و ازدحام جمعیت زیاد است.

یادآوری: اگر در Mecidiyeköy هستید، می توانید توسط متروباس شماره ۳۴ را به مقصد Zincirlikuyu بروید و سپس

و سپس سوار خط ۳۴Z شوید.

مسجد ایاصوفیه استانبول

استانبول، شهر تاریخی، زیبا و بزرگ ترکیه، شهری نیست کمه بتوان در یک روز از آن دیدن کرد. در طول سفر با تور ترکیه، اگر قصد بازدید از استانبول را دارید زمان را از دست ندهید و سفر خود را با بازدید از مسجد ایاصوفیه استانبول آغاز کنید. بله مسجد ایاصوفیه استانبول می بایست اولین جایی باشد که از آن در استانبول ترکیه دیدن می کنید، مسجد ایاصوفیه قدیمی ترین ساختمان دنیا نیست، اما ساختمانی تاریخی با 1478 سال سن است که از زلزله ها و جنگ های متعدد در طول تاریخ جان سالم به در برده و امروزه به عنوان ساختمانی منحصر به فرد و شگفت انگیز از نظر اندازه، معماری و زیبایی شناخته می شود. بی اغراق مسجد ایاصوفیه استانبول نه تنها یکی از مکان های بی مانند در استانبول است، بلکه یکی از بی مثال ترین ساختمان های تاریخی در دنیاست.

چطور به مسجد ایاصوفیه برسیم ؟

برای رفتن به موزه مسجد ایاصوفیه تمام وسایل نقلیه عمومی به راحتی در دسترس است. شبکه اتوبوس، مترو و تراموای استانبول با برپایی چندین ایستگاه در محله سلطان احمد، رفت و آمد گردشگران را به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ و موزه توپکاپی و سایر دیدنی های این منطقه تسهیل کرده اند. مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین و معروف ترین نمادهای شهر استانبول است. این مسجد نمونه ای از معماری بیزانس محسوب می شود و برای حدود ۱۰۰۰ سال، ایاصوفیه به عنوان بزرگ ترین کلیسای جهان به حساب می آمد. ولی بعد از ساخت کلیسای جامع سویا، این کلیسا عنوان بزرگ ترین کلیسا جهان را از آن خود کرد. بعدها، پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند و در سال ۱۹۸۵ هم در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاتورک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا امروز به همین شکل باقی‌ مانده‌ است. ایاصوفیه در قسمت اروپایی استانبول و در محله‌ی سلطان احمد قرار گرفته است. در مورد دسترسی به آن هم باید بگوییم که، وقتی از فرودگاه وارد استانبول می شوید، تنها ۲۰ کیلومتر با مسجد ایاصوفیه فاصله دارید. ناگفته نماند که در تمامی روزهای هفته، به جز دوشنبه می توانید از این مسجد دیدن کنید. در طی تعطیلات رسمی هم مسجد فقط در روز اول ماه رمضان و عید قربان تعطیل است. برای بازدید از اینجا می ‌توانید از مترو یا خطوط ترموا استفاده کنید که نزدیک ‌ترین ایستگاه ترموا، ایستگاه سلطان احمد در نزدیکی این مسجد قرار دارد.

10 جاذبه‌ دیدنی استانبول

1- موزه باستان‌شناس

 اینجا یکی از محل‌های است که از دید اغلب گردشگران خارجی دور مانده، در این موزه می‌توانید بخشی از تاریخ ترکیه را مشاهده کند؛ آثاری از اسکندر کبیر، اولین معاهده صلح جهانی و مجموعه‌ای بی‌نظیر از کاشی‌کاری‌های دوره عثمانی در این موزه قرار دارد زمان بازدید: روزانه، در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر و در ماه نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر ورودی: 16 هزار تومان

2-ایا صوفیه

یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی جهان ایا صوفیه است. این بنا که ساخت آن به قرن 6 و دوران بیزانس باز می‌گردد در ابتدا یک کلیسای بزرگ بوده که پس از فتح استانبول توسط مسلمانان به مسجد تبدیل شده است. هنگامی که شما وارد ایاصوفیه می‌شوید با طراحی بی‌نظیر و شگفت‌انگیزی روبه رو خواهید شد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

زمان بازدید: هر روز- در هنگام نماز؛ غیر مسلمانان اجازه ورود به آن را ندارند

3-موزه فتحیه

این موزه قبلاً کلیسایی به نام Theotokus Pammakristos بوده که در قرن 11 میلادی بنا شده است، قسمت اصلی این ساختمان را به مسجد تبدیل کرده‌اند و در بخش جانبی آن یک موزه کوچک راه‌اندازی شده است.

زمان بازدید: هر روز- در ماه‌های آوریل-اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر ورودی: 4 هزار تومان

4-میدان تقسیم

میدان تقسیم، در واقع قلب شهر استانبول است که یکی از مراکز مهم سیاسی و گردشگری ترکیه نیز به شمار می‌رود. همچنین مراکز تفریحی اطراف میدان و جنب و جوش 24 ساعته این بخش از شهر باعث تبدیل شدن میدان تقسیم به یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر استانبول شده است.

5-موزه کاریه KARIYE

این موزه که در ابتدا کلیسا بوده، در غرب شهر استانبول قرار گرفته است و تاریخ ساخت آن به دوران امپراتوری رم شرقی باز می‌گردد. این کلیسا با ورود اسلام به ترکیه ابتدا به مسجد و سپس به موزه تبدیل شده است. اگر وارد این موزه قدیمی شوید می‌توانید زیباترین کاشی‌کاری‌های متعلق به دوران بیزانس را در دیواره‌های آن مشاهده کنید. زمان بازدید: هر روز- در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر ورودی: 25 هزار تومان

دیواره‌های THEODOSIUS

این دیواره دفاعی به طول 4 مایل در حاشیه دریای مرمره و در زمان قسطنطنیه ساخته شده است تا بتواند از شهر در برابر حمله دشمنان از سمت دریا جلوگیری کند. ارتفاع این دیوارها حدود 12 متر بوده و در بعضی از بخش‌ها جلوی دیوار، خدنق‌هایی برای حفاظت بیشتر از شهر حفر شده است. متاسفانه در سال 447 زلزله‌ای شدید باعث خرابی بیشتر بخش‌های این دیواره شده است

7- مسجد سلیمانیه

مجموعه مسجد سلیمانیه، یکی از بهترین نمونه‌های معماری دوره عثمانی است و به دستور سلطان سلیمان توسط «سینان» با طراحی ترکیبی معماری بیزانس و اسلامی ساخته شده است. دلیل اینکه نام مجموعه به اسم این مسجد اضافه شده، داشتن ساختمان‌های جانبی از جمله حمام، کاروانسرا، کتاب خانه، مدرسه و آشپزخانه است. همچنین آرامگان چند پادشاه ترکیه قدیم نیز در این مسجد قرار دارد. زمان بازدید: هر روز- در هنگام نماز غیرمسلمانان اجازه ورود به آن را ندارند

8-مسجد آبی (سلطان احمد)

این مسجد در مرکز استانبول قدیم واقع شده است که به دستور سلطان احمد اول در سال 1619 در دوران عثمانی ساخته شده است. این مسجد دارای گنبدهای آبشاری و شش مناره زیباست که در نماهای دور و نزدیک به خوبی چشم نوازی می‌کند. اگر تنها یک دلیل برای سفر به استانبول و تور ترکیه نیاز داشته باشید، بازدید از مسجد آبی برای شما کافی است!

زمان بازدید: شنبه و دوشنبه- در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر ورودی: 20 هزار تومان

9- قصر توپکاپی TOPKAPI

یک مجموعه فوق‌العاده در میان باغ‌های زیبای بنا شده است و از ایوان آن می‌شود تنگه بوسفر را مشاهده کرد. این قصر محل اداره حکومت امپراتوری عثمانی و خانه سلطنتی پادشاهان بوده است که امروزه به یکی از مهم‌ترین موزه‌های کشور ترکیه تبدیل شده است. در این موزه آثار معروفی از جمله دندان حضرت محمد (ص)، پیراهن حضرت فاطمه، عبای حضرت یوسف و چند اثر تاریخی دیگر وجود دارد که البته اصالت آن‌ها صد در صد تأیید نشده. زمان بازدید: شنبه و دوشنبه- در ماه‌های آوریل- اکتبر از ساعت 9 تا 7 بعدازظهر، در ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر ورودی: 20 هزار تومان

10-تنگه بوسفر

این تنگه پر آب، محلی است که استانبول را به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم کرده است. اگر از داخل قایق به سمت چپ نگاه کنید خط ساحلی اروپایی را می‌بینید، در حالی که درست در سمت راست شما جنگل‌های انبوه آسیایی خودنمایی می‌کند. روی این تنگه یک پل بزرگ قرار گرفته که این دو قاره را به هم وصل می‌کند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری استانبول

هلدینگ گردشگری پارسا گشت