اطلاعات گردشگری استرالیا

استرالیا

استرالیا ششمین کشور بزرگ جهان است که در دل اقیانوس هند و آرام و در قاره اقیانوسیه واقع شده است.

یکی از بهترین کشور‌ها برای یک ماجراجویی فوق‌العاده و شگفت‌انگیز به حساب می‌آید؛ چون این کشور دارای جنگل‌های بارانی در کنار صحراهای سرخ و سوزانی است که باعث شده، یکی از شگفت‌انگیز‌ترین کشورها از دید گردشگران محسوب شود.

ویو راک، هایدن، استرالیای غربی- Wave Rock, Hyden, Western Australia

بیایید اول از همه به ویو راک هایدن استرالیای غربی برویم. این صخره بی‌شک یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی کشور استرالیا به حساب می‌آید. صخره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز به شکل موج بلندی از دریا. علت نامگذاری این صخره نیز همین موضوع است. در واقع ویو راک هایدن به معنای صخره موج است. حالا ممکن است به این فکر بیفتید که قبلا در این مکان، دریایی وجود داشته که این صخره را به این شکل در آورده است؛ اما اینگونه نیست. این صخره به علت فرسایش و تغییرات شیمیایی لایه‌های میانی و زیرین سطحی به این شکل درآمده‌اند.

صخره معلق، ویکتوریا – Hanging Rock, Victoria

معلق از فعالیت‌های آتشفشانی شکل گرفته است که اگر به نوک آن بروید قادر هستید منظره‌ فوق‌العاده‌ای را با چشمان خود نظاره‌گر باشید. این صخره یکی از جاهای دیدنی استرالیا محسوب می‌شود که قدمت زیادی دارد و نقش و نگار‌هایی که روی آن است، جذابیت خاصی به آن بخشیده است. شما می‌توانید بر روی این صخره بایستید و ساعت‌ها در کمال آرامش دریا را نگاه کنید و از آرامش آن استفاده کنید.

صخره‌ طلایی، بلو ماونتینز – The Golden Cliff, Blue Mountains

علاوه بر منظره زیبایی که در اطراف خود دارد، مکانی فوق‌العاده آرامش‌بخش و طبیعتی بکر را نیز به شما هدیه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه تماشای غروب آفتاب بالای این صخره را از دست ندهید. چون در این زمان، رنگ صخره‌های اطراف تغییر می‌کند و پرتره‌ای فوق‌العاده را در برابر چشمتان ترسیم می‌کند.

کیاما، نیو ساث ولز – Kiama, New South Wales

کیاما یک شهرک ساحلی در جنوب سیدنی، در نیو ساوت ولز استرالیا است. اگر به ساحل، دریا و استفاده از تجهیزات و امکانات تفریحی بی‌نظیر دریایی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم این شهرک را از دست ندهید. این شهرک علاوه بر چندین ساحل زیبا، رستوران‌ها و کافه‌ها، مخصوص موج‌سواری هم هست و فاصله کمی تا سیدنی دارد. از این رو رفتن به آنجا تجربه جدید و شگفت‌انگیزی را برای شما رقم خواهد

زد.

خلیج هوم بوش، سیدنی – Homebush Bay, Sydney

هوم بوش خلیجی در ساحل جنوبی رودخانه پاراماتا است که در منطقه inner west سیدنی قرار دارد. این منطقه جنگلی با هر آنچه تاکنون دیده‌اید فرق می‌کند، هوم بوش جنگلی‌هایی بر روی کشتی است. جالب است نه؟ اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم، در گذشته این منطقه لنگرگاه کشتی‌های فرسوده بوده است که با گذشت زمان در این کشتی‌ها، بوته و درختانی سبز و این مکان را به یکی از زیباترین مناطق جنگلی جهان تبدیل کرده است. این مکان واقعا ارزش آن را دارد که در لیست بهترین جاهای دیدنی سیدنی قرار بگیرد.

 

خلیج جرویس، نیو ساث ولز –  Jervis Bay, New South Wales

کی از زیباترین مناطق استرالیا است که به خاطر ساحل سفید شنی‌اش معروف شده است. این خلیج در گذشته دره رودی بوده است که به این شکل درآمده است و جالب است بدانید که در حدود ۱۵ هزار سال پیش در انتهای عصر یخبندان این خلیج شکل گرفته است. این خلیج هر ساله مهمان پرندگان مختلفی است که آن را به یک جاذبه توریستی هم تبدیل کرده است.

جزیره‌ راتنست –  Rottnest Island

این جزیره یکی از جزایر محبوب نزد گردشگران به حساب می‌آید و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر را به سوی خود جذب می‌کند به گونه‌ای که حتی در این جزیره فرودگاه احداث شده است. جزیره راتنست دارای ساحلی زیبا و اختصاصی است که امکانات تفریحی فوق‌العاده‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا حسابی در آن سرگرم شوند و خوش بگذرانند. از این رو یکی از بی نظیرترین مناطق تفریحی استرالیا به حساب می‌آید.

جزیره همیلتون – Hamilton Island Yacht Charter

این جزیره را می‌توان بی‌شک یکی از زیباترین مکان ‌های دیدنی استرالیا دانست. این جزیره توسط صخره‌های مرجانی احاطه شده که گردشگران زیادی را همه ساله به سمت خود روانه می‌کند. استقبال گردشگران از این جزیره زیبای استرالیا به قدری زیاد بوده که دولت این کشور تصمیم به احداث فرودگاه در این جزیره گرفته است. و حالا جزیره همیلتون خودش فرودگاه دارد. جالب است بدانید که در این جزیره فستیوال‌های بزرگ قایق‌رانی هم برگزار می‌شود.

پارک ملی کاکادو – Kakadu National Park

مناطق دیدنی کشور استرالیا

پارک ملی کاکادو بزرگ‌ترین پارک ملی استرالیا و دومین پارک ملی بزرگ جهانی است که همه ساله گردشگران زیادی را برای حیات وحش و طبیعت بی‌نظیر و شگفت‌انگیزش به سمت خود می‌کشاند. این پارک ملی علاوه بر این که یکی از مناطق زیبای استرالیا به حساب می‌آید، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است.

به این دلیل که یکی از بزرگ‌ترین معادن اورانیوم در این پارک واقع شده است. علاوه بر این به جز مکان‌های طبیعی و ملی بخش‌های باستانی شناسی هم در این پارک قرار دارد که نشان دهنده فرهنگ بومی‌های استرالیا است. شما عزیزان با رفتن به پارک ملی کاکادو می‌توانید به آبشارگردی، تماشای کروکودیل‌ها و سنگ‌نگاره‌های ۲۰ میلیون ساله مشغول شوید و یا این که خودتان را با فعالیت‌های جالبی مانند ماهیگیری، شنا و تماشای پرندگان رنگارنگ سرگرم کنید.

 

اولورو، نورترن تریتوری – Uluru, Northern Territory

جاهای دیدنی استرالیا

این صخره دیدنی از جنس ماسه و سنگ است که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از چشمه‌های طبیعی، غار‌های آبی و نگاره‌های باستانی دارد. یکی از چیز‌های جالبی که در این صخره اتفاق می‌افتد، تغییر رنگ آن در زمان‌های مختلف روز است که جذابیت خاصی را به این منطقه دیدنی استرالیا داده است. اولورو، نورترن تریتوری را می‌توان به عنوان یکی از نماد‌های کشور استرالیا دانست. این منطقه در میراث جهانی نیز ثبت شده است.

 

آدلاید – Adelaide

جاهای دیدنی سیدنی

آدلاید پنجمین شهر پرجمعیت استرالیای جنوبی است. شاید تعجب کنید که این بار داریم از یک شهر به عنوان یکی از جاهای دیدنی استرالیا صحبت می‌کنیم. این شهر به علت نحوه‌ ساخت منحصربه فردی که دارد جزو لیست مناطق دیدنی استرالیا قرار گرفته است. این شهر با رودخانه تورنز آمیخته شده است، به طوری که رودخانه از مرکز شهر عبور می‌کند و فضای فوق‌العاده دیدنی و جذابی را ایجاد کرده است؛ به گونه‌ای که شهر به حالت شبکه‌ای با بلوار‌های پهن و میدان‌های پهناور از بالا دیده می‌شود. همچنین این شهر در احاطه‌ پارک‌های آدلاید است که زیبایی آن را چندین برابر کرده است.

 

آبشار‌های میچل – Mitchell Waterfalls

عکس جاهای دیدنی استرالیا

این آبشار که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استرالیا است، در دامنه کوه میچل قرار گرفته است. اطراف این آبشار را صخره‌های دیدنی احاطه کرده‌اند که آن جا را به محیطی دلنشین و آرامش‌بخش تبدیل کرده است. شنا و آب‌تنی در کنار آبشار حسابی شما را سرحال می‌آورد. اما خیلی حواستان باشد، چون در برخی نقاط خاص کروکودیل‌هایی زندگی می‌کنند.

ویلپنا پاوند، استرالیای جنوبی – Wilpena Pound, South Australia

جاهای دیدنی استرالیا

یکی از مناطق زیبای استرالیا که در شمال آدلاید قرار گرفته ویلپنا پاوند است که نمای باشکوهی از کوه‌ها دارد. به طوری که اگر از بالا به آن نگاه کنید، منظره‌ شگفت‌انگیزی را در برابر چشمان خود می‌بینید. به گونه‌ای که از یک ارتفاع خاص از سطح زمین، یک صفحه‌ صاف و بسیار عظیمی وجود دارد که توسط تپه‌هایی با ارتفاع کم احاطه شده و این محدوده را از محیط اطرافش جدا کرده است. بوش واکینگ و گردش در طبیعت وحشی فعالیت اصلی این حوالی محسوب می‌شود. شما می‌توانید ساعت‌ها در این محدوده زیبا قدم بزنید و از دیدن مناظر آن لذت برید، یا این که در دل طبیعت چادر بزنید.

 

پارک ملی پورنولولو – Purnululu National Park

دیدنیهای استرالیا

این پارک ملی علاوه بر آن که یکی از جاهای دیدنی استرالیا به حساب می‌آید، از نظر زمین شناسان نیز اهمیت زیادی دارد. علت این است که طی چند میلیون سال در اثر فرسایش در این منطقه صخره‌های ماسه‌ای، به شکل دندانه دندانه به وجود آمده است که علاوه بر فضای زیبایی که ایجاد کرده، از نظر زمین‌شناسی اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از موارد مناظر شگفت‌انگیزی که این پارک ملی ایجاد کرده، شباهت صخره‌هایش پارک به کندوی عسل است. همچنین این پارک ملی جزو بزرگ‌ترین پارک‌های ملی استرالیا با ۲۴۰ هزار هکتار است.

 

آبشار مکنزی، ویکتوریا –  MacKenzie Falls, Victoria

جاهای دیدنی سیدنی

آبشار مکنزی یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ویکتوریا در پارک ملی گرامپین در استرالیا است که می‌توان آن را یکی از زیباترین مناطق استرالیا دانست. این آبشار از صخره‌های بزرگ و زیبای پارک ملی گرامپین سرازیر شده و فضای فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران فراهم کرده است. این آبشار به صورت دائمی و تمامی فصول سال فعال است که باعث شده در هر فصل با توجه به محیط اطرافش جلوه خاصی را به این پارک ملی ببخشد. ارتفاع این آبشار ۳۵ متر است که در نهایت به استخری عظیم منتهی می‌شود.

 

ساحل وایت هیون، جزیره‌ی ویت ساندی، کوئینزلند – Whitehaven Beach, Whitsunday Island, Queensland

جاهای دیدنی استرالیا

ساحل وایت هیون در قلب دیواره بزرگ مرجانی کوئیزینلند قرار دارد. این ساحل جذاب با شن‌های سفید و تمیز و آب شفافی که دارد در میان جاهای دیدنی استرالیا خیلی معروف است. این ساحل را می‌توان به عنوان یک ساحل بی‌همتا در سراسر جهان معرفی کرد.

وایت هیون یکی از بکرترین و تمیزترین سواحل شن سفید محسوب می‌شود. نکته جالبی که بد نیست به آن اشاره‌ای داشته باشیم دسترسی به این ساحل است. برای رفتن به ساحل وایت هیون فقط می‌توانید از طریق هلی‌کوپتر و قایق این کار را انجام دهید. پس فرصت را از دست ندهید و یک خاطره هیجان‌انگیز را در خاطرات خود ثبت کنید.

 

دریاچه‌ هیلیر، جزیره‌ وسطی – Lake Hillier, Middle Island

مناطق دیدنی استرالیا

می‌توان از دریاچه هیلیر به عنوان دریاچه‌ای منحصربه‌فرد در مجمع الجزایر ریشرشی در غرب استرالیا نام برد که یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های دنیا به حساب می‌آید. آب این دریاچه به رنگ صورتی است و در زمان‌ها و فصول مختلف این رنگ تغییری نمی‌کند. به طوری که می‌توانید منظره‌ شگفت‌انگیزی را از این دریاچه مشاهده کنید که ممکن است تا به حال ندیده باشید و تصورتان به کلی نسبت به دریاچه تغییر پیدا کند.

 

دیواره‌ بزرگ مرجانی، کوئینزلند – The Great Barrier Reef, Queensland

مکان های دیدنی استرالیا

دیواره‌ بزرگ مرجانی، مجموعه‌ بزرگی از صخره‌های مرجانی است که جلوه‌ فوق‌العاده زیبایی دارد. به گونه‌ای که در سال ۱۹۷۷ در فهرست عجایب هفتگانه‌ طبیعی جهان نیز قرار گرفته است. این منطقه دیدنی استرالیا در شرق این کشور واقع شده است. این دیواره را می‌توان، بزرگ‌ترین مجموعه‌ صخره‌های مرجانی در دنیا به حساب آورد که هر گردشگری را می‌تواند به سوی خود بکشاند. ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که دیدن این دیواره بزرگ را از دست ندهید؛ زیرا دیگر مشابه این پدیده را در هیچ جای دنیا با این وسعت پیدا نمی‌کنید.

 

داروین – Darwin

مناطق دیدنی کشور استرالیا

در صورتی که به دنبال شهری زیبا می‌گردید که دور تا دور آن با آب احاطه شده باشد، داروین را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با ساحال‌هایی فوق‌العاده و آب و هوایی معتدل و تا حدودی شرجی یکی از مناطق زیبای استرالیا برای گردش به حساب می‌آید. این شهر دارای فضای سبز زیبایی در خیابان‌های خود است که تنها گردش در آن‌ها می‌تواند جذابیت خاصی را برای گردشگران داشته باشد.

 

پِرت – Perth

جاهای دیدنی مبلورن

اگر بخواهیم برای دو شهر بزرگ و تفریحی استرالیا یعنی ملبورن و سیدنی رقیبی در نظر بگیریم، شهر پرت می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. این شهر در کنار اقیانوس هند واقع شده که امکانات تفریحی متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است. اما چیزی که برای سفر به این شهر باید بدانید این است که دور افتاده‌ترین شهر استرالیا است و برای رفتن به آن باید مسافت زیادی را طی کنید.

ملبورن-  Melbourne

 

ملبورن از کلان‌شهر‌های استرالیا است و در کنار این که شهری لوکس و مدرن است، پایتخت فرهنگی ورزشی استرالیا نیز به حساب می‌آید. این شهر فضای سبز فوق‌العاده‌ای در محدوده‌ شهری خودش دارد. همچنین مراکز خرید و جاهای دیدنی ملبورن هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند. از فستیوال‌های رنگارنگ و متنوع گرفته تا خیابان‌های شلوغ و پر رفت و آمد، بناهای لوکس، سازه‌ها و برج‌های بلند و دیدنی و رستوران‌ها و کافه‌های مدرن همگی ملبورن را به یک شهر توریستی بی‌نظیر تبدیل کرده است.

 

گلد کوست، کوئینزلند – Gold Coast, Queensland

دیدنیهای استرالیا

اگر به دنبال تفریحات دریایی از موج‌سواری گرفته تا قایق‌رانی و جت اسکی هستید، یا حتی دلتان لک زده برای آفتاب‌گیری در کنار دریایی که فضایی با امکانات کامل داشته باشد، گلد کوست را از دست ندهید. گلد کوست در اصطلاح به معنای ساحل طلایی است. این مکان دیدنی در واقع شهری ساحلی و توریستی است که سواحل بسیار زیبا و چشمگیری دارد. به طوری که سواحل آن امکانات ویژه‌ای برای گردشگران فراهم کرده است.

 

 سیدنی – Sydney

دیدنی های استرالیا

جالب است بدانید که اغلب افراد استرالیا را با سیدنی می‌شناسند. ازر این رو می‌توان گفت یکی دیگر از نماد‌های استرالیا همین شهر سیدنی است که جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد. از جاهای دیدنی سیدنی می‌توان به سواحل زیبا و بندرگاه‌های فوق‌العاده این شهر اشاره کرد.

با هر گردشگری که از این شهر دیدن کرده است صحبت کنید، غیر ممکن است که در مورد غروب آفتاب زیبای سیدنی حرفی نزند. از آن جالب‌تر هم این که این شهر هیچگاه خاموش نمی‌شود و شاید بتوان گفت که شب‌های سیدنی پرهیاهو‌تر و شلوغ‌تر از روز‌های خودش است. بنابراین یک شب فوق‌العاده و همه چیز تمام را می‌توان در این شهر تجربه کرد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری استرالیا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت