اطلاعات گردشگری ایتالیا

وقتی به ایتالیا فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ برج کج پیزا؟ پیتزا و پاستاهای خوشمزه ایتالیا؟ خوب قطعا این موارد درست است ولی چیزهای بسیار بیشتری در مورد این کشور وجود دارد. در زیر به بخشی از آنها به اختصار می پردازیم. ایتالیا کشوری با غذاهای لذیذ و مناظر شگفت انگیز، تاریخ غنی و متنوع است که آن را به یک کشور باشکوه امروزی تبدیل کرده است.

کشور ایتالیا خانه بسیاری از بزرگترین آثار هنری، معماری و غذا شناسی در جهان است. 

جغرافیای ایتالیا

ایتالیا به راحتی در هر نقشه جهانی قابل تشخیص است، زیرا شکل این کشور مانند یک چکمه پاشنه بلند است! ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور در شبه جزیره ای در دریای مدیترانه واقع شده است. ایتالیا با شش کشور فرانسه، اتریش، سوئیس، اسلوونی، واتیکان و سن مارینو همسایه است. این کشور از نظر وسعت کمی بزرگتر از سه کشور بریتانیا، هلند و بلژیک است. مدت زمان پرواز ایران تا ایتالیا (شهر رم) حدود 5 ساعت است. رشته کوه های آلپ و آپنین دو رشته کوه اصلی ایتالیا هستند. در شمال ایتالیا، رشته کوه های آلپ، ایتالیا را از کشورهای اروپایی فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی جدا کرده است. جمعیت ایتالیا در سال 2022، 60,277,635 می باشد.

 


فرهنگ و هنر مردم ایتالیا

ایتالیا زادگاه امپراتوری روم، کلیسای کاتولیک رومی و مرکز اصلی رنسانس است که قرن‌ها در اروپا شکوفا شد. هنر را می توان در هر گوشه ای از ایتالیا یافت. نه تنها در موزه های فلورانس، ونیز و رم، بلکه در کلیساها و ساختمان های عمومی قابل مشاهده است. معروف ترین اثر هنری ایتالیا، سقف کلیسای سیستین واتیکان است که توسط میکل آنژ در سال های 1508 تا 1512 نقاشی شده است. ایتالیا همچنین زادگاه هنرمندان بزرگ دیگری مانند لئون باتیستا آلبرتی و لئوناردو داوینچی یوده است. وقتی صحبت از موسیقی می شود، ایتالیا به خاطر اپراهایش مشهور است. بسیاری از نوازندگان و آهنگسازان بزرگ جهان مانند جوزپه وردی، روجرو لئون کاوالو و لوچیانو پاواروتی ایتالیایی به خاطر آورده می شوند. در صنعت مد، ایتالیا خانه تعدادی از خانه های مد مشهور جهان از جمله آرمانی، گوچی، بنتون، ورساچه و پرادا است.


دین مردم ایتالیا

مذهب اصلی در ایتالیا کاتولیک رومی است. این تعجب آور نیست، زیرا شهر واتیکان، واقع در قلب رم، مرکز کاتولیک رومی و محل اقامت پاپ است. کاتولیک‌های رومی و سایر مسیحیان 80 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، اگرچه تنها یک سوم آن‌ها کاتولیک هستند. به گفته دانشگاه میشیگان، این کشور همچنین دارای جامعه مهاجر مسلمان در حال رشد است.


جشن ها ایتالیایی

مردم ایتالیایی سرشار از زندگی هستند و دوست دارند جشن بگیرند، بنابراین تعطیلات ملی ایتالیایی زیادی وجود دارد. اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید، مهم است که تعطیلات ملی را بررسی کنید، زیرا موزه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در جشن‌ها بسته می‌شوند، مخصوصاً در 1 ژانویه، 1 مه و 25 دسامبر. هر شهر یا منطقه علاوه بر تعطیلات سراسری، تعطیلات مخصوص به خودرا دارد. ایتالیایی ها بیشتر تعطیلات مسیحی مانند کریسمس و عید پاک را همراه با دیگر تعطیلات از جمله روز آزادی در 25 آوریل، تولد عیسی مسیح در 6 ژانویه، روز ولنتاین در 14 فوریه، روز جهانی زن در 8 مارس، روز کارگر در 1 مه و فستا جشن می گیرند.


غذاهای ایتالیایی

غذاهای ایتالیایی در سرتاسر جهان بسیار معروف هستند و بر فرهنگ غذایی در سراسر جهان تأثیر گذاشته اند. کیست که عاشق پیتزا یا پاستای ایتالیایی نشده باشد؟ برای ایتالیایی ها غذا یک هنر است که به خوبی به آن تسلط دارند و گردهمایی هایشان حول محور غذا است. هیچ منطقه ای از ایتالیا مانند منطقه دیگر غذا نمی خورند. در مرکز ایتالیا، اسپاگتی و پیتزا محبوب است. با این حال، در شمال ایتالیا، رایج ترین غذاها شامل ماهی، سیب زمینی، برنج، سوسیس، گوشت خوک، پاستا، پولنتا و ریزوتو است. در جنوب ایتالیا، گوجه فرنگی یک غذای اصلی است که به صورت تازه و یا به صورت سس پخته شده همراه با کیپر، فلفل، زیتون و روغن زیتون، سیر، کنگر فرنگی، بادمجان و پنیر ریکوتا سرو می شود. غذا وسیله ای برای حفظ روابط بین خانواده و دوستان است. در ایتالیا برای هر مناسبتی یک وعده غذایی ویژه وجود دارد.


زبان مردم ایتالیا

زبان ایتالیایی یکی از زیباترین زبان های دنیاست. جالب است بدانید از بین تمام زبان های رومی، ایتالیایی نزدیک ترین زبان به لاتین است. زبان رسمی این کشور ایتالیایی است. به گزارش بی بی سی، حدود 93 درصد از جمعیت ایتالیا به زبان ایتالیایی صحبت می کنند. زبان های دیگری که توسط ایتالیایی های بومی صحبت می شود عبارتند از آلبانیایی، باواریایی، کاتالان، سیمبریایی، کورسی، کرواتی، فرانسوی، آلمانی، یونانی، اسلوونیایی و والسر.


کار در ایتالیا

واحد پول رسمی ایتالیا یورو است. ایتالیایی ها به خاطر فرهنگ خانواده محور خود معروف هستند. تعدادی از کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایتالیا ​​وجود دارد. حتی بسیاری از شرکت های بزرگتر مانند فیات و بنتون هنوز عمدتاً توسط یک خانواده منفرد کنترل می شود. بسیاری از خانواده‌هایی که از ایتالیا مهاجرت کرده‌اند، ذاتاً سنت‌گرا هستند و والدین نقش‌های جنسیتی سنتی دارند. جلسات معمولاً رسمیت کمتری نسبت به کشورهایی مانند آلمان و روسیه دارند. بازرگانان ایتالیایی تمایل دارند اطلاعات افراد خارجی را با احتیاط بیشتری مشاهده کنند و تبادل کلامی را بیشتر با افرادی را که به خوبی می شناسند ترجیح می دهند.

به طور کلی، فرهنگ و سنت های ایتالیایی در سراسر جهان مشهور است. از هنر و معماری معروف گرفته تا غذا و نوشیدنی های خوشمزه. ایتالیایی ها مشتاق جشن گرفتن و گذراندن وقت با خانواده و دوستان هستند. آنها واقعاً به خاطر لذت بردن از چیزهای زیبا در زندگی مشهور هستند.

آشنایی

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری بدروم-02188487124

تور لحظه آخری بدروم بهترین زمان سفر به بدروم بهار ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار باعث شده که فصل بهار بدروم آب و

تور ارزان بدروم-02188487124

تور ارزان بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار

تور لوکس بدروم

تور بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار می‌شود؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری ایتالیا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت