اطلاعات گردشگری دیدیم

راهنمای سفر به دیدیم

دیدیم، شهری کوچک و ساحلی است که در استان آیدین قرار دارد. با توجه به قرارگیری این شهر در کنار دریای اژه این شهر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مسافران تبدیل شده است. دریای آبی رنگ ساحل شنی زیبا آب و هوای مدیترانه‌ای و زمستان‌های گرم این منطقه را بسیار مناسب برای ورزش های آبی کرده و همچنین جاذبه های تاریخی که از گذشته تاکنون در این شهر باقی مانده همگی در کنار هم سبب شده تا به عنوان شهر کوچک و بسیار جذاب و توریستی تبدیل شود.

موقعیت جغرافیایی شهر دیدیم

از لحاظ جغرافیایی شهر دیدیم، شهری ساحلی به شمار می آید و در استان آیدین که در غرب ترکیه است قرار دارد. دریای اژه در کنار این شهر ساحلی واقع شده است. شهر دیدیم از چند منطقه ی کوچک به نام های آلتینکوم (شن و ماسه طلایی)، Gümüşkum (شن و ماسه نقره) و Sarıkum (شن و ماسه زرد) تشکیل شده است. مساحت این شهر ساحلی (دیدیم) حدود ۳۳۳ کیلومترمربع است و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲ انجام شده ۴۷۸۷۲ نفر بوده که این عدد تاکنون حتما تغییر کرده است

آب و هوای شهر دیدیم

شهر دیدیم دارای آب و هوای مدیترانه ای است، تابستان های این شهر بسیار گرم و خشک بوده و متوسط دما در این فصل ۳۴ درجه سانتیگراد است. در زمستان ها هم شهر دیدیم ترکیه سرد و بارانی است و میانگین دمای این شهر زمانی که بارانی و سرد است ۱۴ درجه سانتی گراد می باشد. به طور کلی این شهر در اکثر ماه های سال شرایط مساعدی را دارا است اما اگر سعی کنید در بهار و پاییز به این شهر سفر کنید، همه چیز برایتان ایده آل خواهد بود.

هتل های پیشنهادی در شهر دیدیم

  • هتل د مارین | D-Marin Didim Marina

هتل ۵ ستاره ای که در راهنمای سفر به دیدیم می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل D-Marin Didim Marina است. این هتل دارای تمامی امکاناتی است که برای اقامت در یک هتل نیاز است داراست. از جمله ی این امکانات نیز شامل اینترنت رایگان، پارکینگ، صبحانه، تهویه هوا، استخر و ساحل اختصاصی هستند.

  • هتل  رامادا ریزورت | Ramada Resort Akbuk

این هتل ۴ ستاره در شهر دیدیم ترکیه می تواند همان هتلی باشد که تمام نیازهای شما در طول اقامت را برطرف سازد و همینطور در برابر خدماتی که ارائه می دهد هزینه کمی را هم دریافت کنید. از جمله امکاناتی که این هتل دارد اینترنت، پارکینگ، رستوران، صبحانه، تهویه هوا برای تمامی اتاق ها و همینطور استخر می باشد.

  • هتل Tuntas Suites AltInkum

هتل ۳ ستاره تونتاس در شهر دیدیم در نزدیکی شهر AltInkum قرار دارد و حدود ۱۰۰ متر با ساحل فاصله دارد. این هتل دارای امکاناتی نظیر اینترنت و استخر است و هزینه اقامت در آن بسیار مقرون به صرفه است

رستوران های پیشنهادی در شهر دیدیم

  • رستوران Pelikan

رستوران پلیکان در شهر دیدیم یکی از بهترین رستوران های این شهر است و منوی غذایی آن نیز شامل انواع غذاهای ترکیه ای، اروپایی و انگلیسی می شود. تمام وعده های غذایی را شما می توانید در این رستوران میل کنید. همچنین نکته قابل توجه این است که این رستوران برای پذیرایی های بزرگ بسیار مناسب است.

  • رستوران Topkapi

دیگر رستوران پیشنهادی در شهر دیدیم می خواهیم به آن اشاره کنیم رستوران توپکاپی است. این رستوران که جزء رستوران های بین المللی این شهر است و سطح هزینه های ان هم بالاست. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای بین المللی می باشد و همچنین برای گیاه خواران هم منوهایی مناسب دارند. ایرانی ها هم می توانند با خیال راحت در این رستوران غذا بخورند زیرا دارای غذاهای حلال است.

  • رستوران پاسا | Pasa Restaurant

رستورانی با فضای رمانتیک که می توانید خاطره ی یک شام دونفره ی عالی را برایتان به ارمغان بیاورد. این رستوران تمام وعده های غذایی را سرو می کند و ساعت کاری آن از ۹ صبح تا ۲ نیمه شب است. منوی غذایی رستوران نیز شامل انواع غذاهای اروپایی، ترکیه ای و گیاهی است

جاذبه های گردشگری در شهر دیدیم

جاذبه های گردشگری در شهر دیدیم

پریه نه یکی از ۱۲ شهر ایونیا در آسیا بود. این آکلان شهر در پای تپه های Mycale، حدود ۶ متری شمال Maeander ساخته شد. هنگام ساخت پریه نه در کنار ساحل بود اما امروزه چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد. قدمت شهر به حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. خرابه هایی که در تراسهای پی در پی قرار دارند، هدف مأموریت های انجمن انگلیسی دیستی تانتینی در سال های ۱۷۶۵ و ۱۸۶۸ است و توسط Theodor Wiegand (1899-1895) برای موزه برلین برده شدند. هنگام قدم زدن در آن شهری با خیابان کشی های منظم را می بینید که یادآور شهرهای مدرن امروزی است. در هنگام قدم زدن در آن ها علاوه بر جنبه تاریخی می توانید از آب و هوای مطبوع و مناظر دیدنی فوق العاده نیز بهره مند شوید.

  • شهر باستانی میلتوس | Miletus

قدمت این شهر به سال های بسیار دور باز می گردد که به علت بالا آمدن آب دریا و تشکیل رسوبات دسترسی به آن ها امکان پذیر نیست. از قرن ۱۳ قبل از میلاد مسیح مردمی از آناتولی به این شهر آمدند و ۷۵۰ سال قبل از میلاد مسیح شهر به اوج شکوفایی خود رسید و تبدیل به یکی از بزرگ ترین شهرهای تجاری دنیا شد. تالس دانشمند بزرگ قرن ششم بعد از میلاد نیز در این شهر تحصیل کرده است. امروز از شهر باستانی به خوبی محافظت می شود و از جاذبه های دیدیم به شمار می آید. تئاتر قدیمی دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

  • مجسمه برجسته‌ی مدوسا

طبق یکی از افسانه های ترکیه ای زنی به نام مدوسا در این شهر زندگی می کرده که هر کس به چشمان او خیره می شده را تبدیل به سنگ می کرده است. در افسانه های آمده است که آتنا بر مدوسا خشم گرفته و برای تنبیهش موهایش را به مارهایی زشت تبدیل کرده است. پرسئوس درنهایت سر مدوسا را جدا کرد. او از سر مدوسا در جنگ‌ها به‌عنوان سلاح استفاده می‌کرد. بر اساس همین افسانه مجسمه ای از چهره وی ساخته شده و این روزها به عنوان جاذبه ی گردشگری در شهر دیدیم معرفی شده است.

  • پارک آبی

پارک آبی در شهر دیدیم وجود دارد که به عنوان یکی از تفریحات رایج در سواحل ترکیه طرفدار دارد. اما نباید انتظار امکانات و تجهیزاتی که پارک های آبی مجهز و بزرگ شهرهای دیگر ترکیه مثل استانبول را از این پارک داشته باشید.

  • حمام فائویستنا | Baths of Faustina

این بنا در قرن دوم میلادی به‌افتخار ملکه فائویستینا، همسر مارکوس آریلیوس امپراتور روم ساخته شده است. این بنا برای بار مجدد در قرن سوم بازسازی شد. بازدید از حمام فائویستنا را حتما در لیست مقاصد گردشگری خود بگنجانید.

آفتاب و سواحل ماسه ای

سواحلی از ماسه های طلایی و آب هایی آرام که به خصوص در فصل تابستان می تواند یک بهشت رویایی را برایتان رقم بزند و تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای شما شوند. سواحل طولانی همراه با آب هایی کریستالی در کنار دریای اژه که زیر آفتاب گرم می درخشند. استراحت در کنار دریا همراه با شنیدن صدای آرامش بخش امواج لذتی است که می تواند خستگی کار و زندگی پرهیاهو را کاملا برطرف کند. همچنین انواع سرگرمی های آبی و تفننی در کنار ساحل انجام می شود. قدم زدن در شب های ساحل نیز حس و حالی متفاوت و منحصر به فردی دارد. شب هایی زنده و شاد در هوایی مطبوع کنار دریای بی کران.

غواصی در دیدیم

دریای دیدیم یک محل عالی برای غواصی هستند. سواحلی مانند آلتینکوم، Yesilkent، Akbuk، مکان های شگفت انگیزی برای کشف دنیای زیر آب هستند. همچنین می توانید سوار بر قایقی تفریحی شوید و در طول سفر علاوه بر لذت قایق سواری بر روی آبی بی پایان و جنگل ها و کوه های اطراف به خلیجی بکر برسید و در آن به شنا کردن یا غواصی بپردازید که تجربه ای فراموش نشدنی خواهد شد. برخی از قایق ها مجهز به امکانات لازم و غذا و نوشیدنی نیز هستند و برخی دیگر نه، هنگام انتخاب قایق متناسب با بودجه و شرایطی که دارید موردی که می خواهید را انتخاب کنید

دریای اژه آرام و برای غواصی مطلوب است، هیچ گونه جزر و مد یا جریانی در سواحل آن وجود ندارد. خارج از سواحل دیدیم، نقاط جالب زیادی برای غواصان با تجربه و مبتدیان وجود دارد که می توانند در آن لذت ببرند و از جاذبه های شهر دیدیم استفاده کنند.

طیف گسترده ای از زندگی دریایی در منطقه وجود دارد که از جمله آن ها می توان به طوطی ماهی، مهاجران گروهی، ماهی قزل آلا دریایی، دجله مورا، هشت پا، ماهی تن، عنبر ماهی، نیزه ماهی و … اشاره کرد و اگر شما کمی خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید یک فک مدیترانه ای را از نزدیک ببینید.

رستوران های دیدیم

در شهر دیدیم صرف شام تنها خوردن غذا نیست و جاذبه های زیادی به همراه دارد. در این شهر تعداد بسیار زیادی رستوران و کافی زیبا و هیجان انگیز قرار دارد که غذاهای متنوع و لذیذ را سرو می کنند. منو رستوران ها از غذاهای سنتی ترکیه تا یک سینی چینی متغیر است. البته یکی از خاص ترین و معروف ترین خوراکی های شهر، غذای دریایی است. موقعیت قرار گرفتن شهر در کنار ساحل موجب شده تا در تمام طول سال ماهی های تازه در آن صید شوند. آب آن بسیار شفاف است به نحوی که به طور میانگین می توان تا عمق ۲۰ یا ۳۰ متری پایین تر از سطح آن را مشاهده کرد.

جاده مقدس یا جاده پادشاهان

یکی از دیدنی های تاریخی شهر دیدیم جاده ای است که بنای آپولو را به بنای آرتمیس متصل می کند و نام جاده پادشاهان را به آن داده اند. راه پادشاهان از یک گودال کوچک عبور می کند که بعضی از مقامات معتقدند ممکن است محل غار مقدس که توسط Strabo نامیده می شود را نشان دهد. جاده مقدس که با سنگ ساخته شده بود، از دویدیما به میلتس می رفت و کسانی که می خواستند از آپولو یا اواکل دیدن کنند می توانستد طی چهار روز پیاده این مسیر را طی کنند. در هر دو طرف این جاده، مجسمه های سنگ مرمر قرار داده شده بود.

۱۲ مجسمه در طی این جاده پیاده رو قرار داشت و تمامی شان نمونه هایی خوبی از هنر باستان بودند. ۸ مورد از آن ها مرد، ۲ مورد از آن ها زن و ۲ مجسمه دیگر شیر بودند که در سال ۱۸۵۸ به موزه انگلستان برده شدند. گروه دیگری که تقریبا همان عناصر نام برده شده را شامل می شد چند سال بعد یافت شد که، امروزه موزه های باستان شناسی لوور، برلین و استانبول را تزئین می کنند. چهار نمونه کوچکتر در موزه Miletus یافت می شود.

بنای آپولو

در هنگام ورود به اقامتگاه اژه ای شهر دیدیم، بنای معروف و باستانی آپولو قرار گرفته است. اگر عاشق دیدن ویرانه های باستانی هستید، به دیدن این بنا بروید. در دنیا بناهای زیادی وجود دارند که به نام خدای اسطوره ای آپولو نامگذاری شده اند و یکی از این بناهای سنگی در شهر دیدیم است. این خدا به قدرت درمانگری اش معروف است و برای همین بنای آپولو یکی از محبوب ترین مکان های توریستی در دیدیم شده است. بنای آپولو در ابتدا به این شکل نبوده چرا که یک زمین لرزه در سال ۴۹۴ قبل از میلاد آن را خراب کرده است

شهر باستانی پریه ‌نه | Ancient city of Priene

پریه نه یکی از ۱۲ شهر ایونیا در آسیا بود. این آکلان شهر در پای تپه های Mycale، حدود ۶ متری شمال Maeander ساخته شد. هنگام ساخت پریه نه در کنار ساحل بود اما امروزه چندین کیلومتر با دریا فاصله دارد. قدمت شهر به حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد. خرابه هایی که در تراسهای پی در پی قرار دارند، هدف مأموریت های انجمن انگلیسی دیستی تانتینی در سال های ۱۷۶۵ و ۱۸۶۸ است و توسط Theodor Wiegand (1899-1895) برای موزه برلین برده شدند. هنگام قدم زدن در آن شهری با خیابان کشی های منظم را می بینید که یادآور شهرهای مدرن امروزی است. در هنگام قدم زدن در آن ها علاوه بر جنبه تاریخی می توانید از آب و هوای مطبوع و مناظر دیدنی فوق العاده نیز بهره مند شوید.

لیست 8 تا از بهترین مراکز خرید ازمیر

1مرکز خرید فروم برنوا  Forum Bornova 

این مرکز خرید ، اولین مرکز خرید مدرن و سرباز در شهر ازمیر است .در فضایی به مساحت 200.000 مترمربع احداث شده است و دارای 128 مغازه و 7 سالن سینما میباشد . این مرکز خرید  علاوه بر مغازه ها ی فروش البسه و پوشاک پر از رستوران ها و کافی تریاهای مختلف میباشد . در سال 2013  دوازده میلیون نفر بازدید کننده داشته است .

 2مرکز خرید اگورا Agora

در زمان قدیم به جای کلمه بازار از کلمه آگورا استفاده میشده است  به همین خاطر نام این بازار آگورا گذاشته شده است . مرکز خرید آگورا در سال 2003 میلادی افتتاح شده است و دارای 178 مغازه مارک های داخل تکیه و خارجی میباشد . اگر با تورترکیه به شهر ازمیرسفر می کنید ، حتماٌ سری به این مرکز خرید بزنید مطمئن باشید دست خالی بر نخواهید گشت . 

3 مرکز خرید اژه پارک Ege park

مرکز خرید اژه ه پارک دارای 2 شعبه در شهر ازمیر میباشد . این مرکز خرید نسبت به مراکز خرید دیگر در شهر ازمیر ، کمتر بازدید کننده دارد اما داراس تعداد زیادی کافه تریا ورستوران و همچنین سینما و بولیگ و بیلیارد میباشد . 

4مرکز خرید کناک پییر Konak pier 

 ساختمان این مرکز خرید حدود 100 سال قدمت دارد و جزو دیدنی های ترکیه میباشد . در ابتدا این بنا به عنوان گمرک مورد استفاده قرار می گرفته است و از سال 2004 به بعد به عنوان مرکز خرید در شهر ازمیر استفاده می شود . ممکن است تعداد مغازههای این مرکز خرید زیاد نباشد اما اجناس خوبی را می توانید با نرخ مناسب پیدا کنید .

5 مرکز خرید پارک بورنوا ازمیر Park Bornova

این مرکز خرید اولین مرکز خرید اوت لت ترکیه در منطقه ازمیر می باشد .  اگر مایلید با نرخ مناسب خرید کنید حتماٌ سری به این مرکز خرید بزنید . اجناس فروشگاههای ترک و غیر ترک و مارک های معروب پوشاک با نرخ بسیار مناسب عرضه می شوند .

 6مرکز خرید نوادا Novada Outlet

مرکز خرید نوادا که یکی از مراکز خرید اوت لت در ازمیر میباشد در سال 2006 افتاح گردید و به دلیل استقبال زیاد مسافرین در سال 2012  صاحبان این مجموعه  شروع به خرید زمینها اطراف و بزرگتر کردن این مجموعه کردند . در حال حاضر یکی از بزرگترین و پر طرفدارترینمراکز خرید ازمیر میباشد .

7مرکز خرید اوزدلیک Ozdelik shopping mall

مرکز خرید اوزدلیک ازمیر ، یکی از بزرگترین مراکز خرید در ازمیر است که علاوه بر فروشگاههای مناسبی برای خرید پوشاک و البسه ، دارای سالن های سینمای مناسب ، سالن سرگرمی برای بچه ها و رستوران وکافی تریاهای متعدد میباشد .

8مرکز خرید اوپتیوم Optium Mall

این مرکز خرید نیز یکی از مراکز خرید اوت لت در ازمیر میباشد . 163 مغازه در این مرکز خرید قرار دارند و بین آنها میتوانید معروف ترین مارک های روز دنیا راببینید . برای علاقمندان به ورزش پاتیاژ پیشنهاد میکنیم سری به پیست پاتیناژ که داخل این مرکز خرید قرار دارد بزنند

بایدها و نبایدها در شهر دیدیم

  • از آنجایی که ترکیه کشوری مسلمان به شمار می رود به همین دلیل زمان بازدید از مراکز مذهبی باید پوشش مناسب داشته باشید.
  • هنگامی که درون تاکسی می نشینید حواستان به جیب و کیف وسایلتان باشد.
  • هرگز در مکان های عمومی سیگار نکشید.
  • هرگز در مکان‌های عمومی بلند صحبت نکنید.
  • این شهر دارای فرودگاه نمی باشد و برای دسترسی به آن باید ابتدا به ازمیر بروید و سپس از آنجا به وسیله وسایل نقلیه به شهر دیدیم دسترسی پیدا کنید.
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری مالزی

مالزی مالزی یکی از کشورهای توسعه یافته و مسلمان نشین قاره آسیا می‌باشد که در شرق این قاره واقع شده است. طبیعت بکر و جنگل‌های

تور لوکس ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور لوکس برزیل

شاید بسیاری از ذهنیت‌هایی که در مورد تور برزیل دارید اشتباه باشد! به طور مثال اگر تابستان به برزیل بروید آب و هوا استوایی و

تور آلانیا بهترین قیمت

تور آلانیا ترکیه کشوری زیبا و توریستی است. در اغلب روزهای سال این کشور مملو از جمعیتی است که با خرید بلیط هواپیما از همه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری دیدیم

هلدینگ گردشگری پارسا گشت