اطلاعات گردشگری مالدیو

مالدیو

آشنایی کشور مالدیو

بسیار عادی است که در مورد مقصد های توریستی، لیستی بلند بالا از مکان هایی که باید حتما دید و فعالیت هایی که می توان انجام داد را تهیه و معرفی کرد. اما این در مورد تور مالدیو صدق نمی کند. کشور مالدیو مقصدی بسیار متفاوت است!

 مالدیو هرچند مقصدی ساده به نظر می رسد اما مانند بهشت زیباست. اگر به مالدیو سفر کرده باشید می دانید که بسیاری از عکس های زیبایی که از مالدیو وجود دارند بدون فتوشاپ هستند.

هم چنین هتل ها در مالدیو جدا از مناطق شهری و در واقع تفرجگاه هایی با امکانات رفاهی و تفریحی متعدد می باشند. به فاصله چند قدم از محل اقامت شما ساحل و اقیانوس بی کران قرار دارد؛ سواحل شنی نرم با آب های فیروزه ای و درخشان اقیانوس. در ساحل انواع ورزش ها و تفریحات آبی مانند کایت سواری، موج سواری، ماهیگیری، غواصی و قایق سواری و غیره وجود دارد.

می توان از اسپاهای حرفه ای و مشهور مالدیو لذت برده و یا به تماشای جست و خیز دلفین ها در غروب آفتاب نشست.مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند است. پایتخت آن ماله است که سابقا کینگ آیلند نامیده می شد. جمعیت این کشور ۳۲۸ هزار نفر و واحد پول آن روفیه مالدیو است.

پایتخت

ماله پایتخت کشور مالدیو، بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری مالدیو به شمار می‌رود که جمعیت آن حدود 104 هزار نفر می باشد  جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

ماله  با کشور سریلانکا مرز آبی دارد همچنین فرودگاه ماله بسیار مجهز و مدرن است این شهر مرکز همه فعالیت‌های تجاری است که از چهار بخش: هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی تشکیل شده‌است. مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد قدیمی و بازار ماهی از نقاط دیدنی شهر ماله هستند.

زبان رسمی

زبان رسمی این کشور دیوهی نام دارد که زبانی هندواروپایی است و همانندی‌هایی با زبان سینهالی قدیم دارد.

قومیت

مردم آن از قوم مالدیوی هستند که تبارشان به مردم سری‌لانکا و هند (آمیخته آریایی و دراویدی) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد. هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند. واژه ی دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم برای مالدیو به کار می‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است.

دین رسمی

دین رسمی کشور مالدیو اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است

جمعیت و مساحت

مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. زمین‌های این کشور به طور میانگین ۱٫۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارند و بنابر این کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان به‌شمار می‌آید. بلندترین نقطه ی این کشور تنها ۲٫۴ متر ارتفاع دارد.

آب و هوای مالدیو

آب و هوای مالدیو همیشه در وضعیت بسیار مطلوبی می باشد بطوریکه دمای هوای مالدیو در تمام سال بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد متغیر است و تنها در شب هاست که کمی از دمای هوا کاسته می شود و آب و هوای مالدیو رنگ خنکی به خود می گیرد.

مالدیو در روز نزدیک به ۸ ساعت دارای آفتاب می باشد و دمای آب به سختی به زیر ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد.

بادهای موسمی ای که می وزند و آب و هوای مالدیو را تحت تاثیر خود قرار می دهند، یک دسته از جنوب غربی می آیند که با خود باران را به همراه دارند و دسته دیگر از شمال غربی می وزند که خشک هستند.

به طور کلی بهترین آب و هوای مالدیو بین دسامبر و آوریل می باشد که هوا خشک تر است، باد کمتری می وزد و بطور کلی هوا داغ تر است. بر اساس آمارها بیشتر مسافران همین بازه ی بین دسامبر و آوریل را بهترین زمان برای سفر به مالدیو دانسته اند.

البته هیچ سنجشی وجود ندارد که بهترین آب و هوای مالدیو یا بطور کلی بهترین زمان سفر به این کشور را تعیین کند. برای مثال ممکن است برخی به دنبال دیدن زندگی و کار و بار وابسته به دریا باشند یا اینکه ارزان ترین یا مقرون به صرفه ترین زمان سفر به مالدیو را بخواهند، در این صورت بهترین زمان سفر به مالدیو متفاوت خواهد بود

ویژگی های کشور مالدیو

مالدیو حدود 515،696 نفر جمعیت دارد که در 185 جزیره پراکنده شده اند. اکثر مردم این کشور مسلمان هستند. این کشور با رشد چشمگیر در زیرساخت ها، یک کشور موفق در توسعه بوده است.

این کشور همچنین خدمات عمومی با کیفیت و مقرون به صرفه ای را برای مردم خود فراهم کرده است، در نتیجه شاخص های چشمگیری در زمینه بهداشت و سلامت و آموزش دارد. شاخص آموزش یا نرخ سواد در مالدیو نزدیک به 100% است و امید به زندگی مردم مالدیو بیش از 78 سال است. بیش از 30 درصد جمعیت مالدیو در پایتخت آن یعنی ماله زندگی می کنند.

آب و هوای مالدیو در تمام طول سال بین 24 تا 33 درجه سلسیوس است. اگر چه رطوبت بالایی دارد اما همواره باد ملایمی در آن می وزد و باعث معتدل شدن هوا می شود.

هتل های مالدیو

اولین چیزی که باید در مورد مالدیو بدانید این است که اکثر هتل ها در جزیره اختصاصی خود واقع شده اند. در واقع هر جزیره کوچک، یک هتل است. این از نظر جغرافیایی نیز منطقی است، با توجه به اینکه مالدیو حداقل 1192 جزیره خالی از سکنه و 200 جزیره فعال و قابل استفاده دارد.

در طول تعطیلات خود با اقامت در بیش از یک هتل، در چندین جزیره گشت بزنید یا یک قایق اجاره کنید یا یک تور یک روزه به سواحل مرجانی مجاور داشته باشید.

مالدیو به عنوان مقصدی خاص و فوق العاده باشکوه شهرت دارد. اما در واقع سفر به مالدیو با بودجه کم نیز امکان پذیر است. اگر پروازهای آسیایی را جستجو کنید، حتی بلیط هواپیما نیز گران نیست.

برای کاهش هزینه ها، در یک مهمانسرای محلی یا هتلی با قیمت مناسب مانند Holiday Inn Resort Kandooma اقامت داشته باشید. لازم نیست برای سفر به مالدیو همه از یک چارچوب پیروی کنند. قایق های تفریحی و غواصی در هتل های روی آب جزو تفریحات پر هزینه است.

از هتل های مالدیو می توان به هتل روی آب پارادایس آیلند، هتل رویال، هتل سینامون، نیکا آیلند، موونپیک ریزورت و کارامبا اشاره کرد که پر هزینه هستند اما امکانات فوق العاده ای دارند.

غذاهای مالدیو

غذاهای کشور مالدیو بر پایه غذاهای دریایی و ادویه‌های مختلف است؛ غذاهای آنان تاثیرپذیر از کشورهایی مانند هند و سریلانکا است.

مالدیو کشوری کوچک در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است.

این کشور زیبا هزاران جزیره دارد که دارای طبیعت بکر و بی‌نظیر است. این سرزمین رویایی جدای طبیعت زیبایش دارای غذاهای محلی خوش‌عطری است که بر پایه ماهی و نارگیل است و نسل‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی و طبیعت استوایی که دارد غذاهای محلی خود را حفظ کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی غذاهای مالدیو بپردازیم؛ برای آشنایی با غذاهای این سرزمین همراه ما باشید.

ماس هونی (Mas Huni)

یکی از مشهورترین صبحانه‌ها در غذاهای مالدیو ماس هونی است که همیشه در میز صبحانه آنان یافت می‌شود. مواد اصلی این غذای خوش‌طعم ماهی دودی، پیاز و نارگیل است. این مواد به کمک ادویه‌های خاصی تهیه می‌شود و به‌عنوان یکی از محبوب ترین غذاها در بین مردم بومی و گردشگران شناخته می‌شود.

این غذا نوعی سمبوسه است که در تهیه آن از خمیر تردی استفاده می‌شود که در هنگام طبخ پف‌دار می‌شود و دارای بافت نرمی است. این غذا بسیار لذیذ است و با مواد میانی متفاوتی تهیه می‌شود که رایج‌ترین آن‌ها تن ماهی دودی، کلم ریزشده و کاری با ادویه‌های مختلف است.

گارودیا (Garudhiya)

یکی از غذاهای سنتی مالدیو، گارودیا است که شامل برنج و ماهی است که همراه فلفل تند و پیاز سرو می‌شود. این غذا در اصل به‌نوعی سوپ محسوب می‌شود که در آن از پیاز، سیر و کاری استفاده می‌شود. این غذا در همه فصل‌ها در مالدیو طبخ می‌شود.

هونی روشی (Huni roshi)

هونی روشی یا «نان چاپاتی» (chapati bread) نانی است که از نارگیل تهیه می‌شود و سپس آن را سرخ یا طبخ می‌کنند تا طلایی رنگ شود. طعم و بافت این نان بی‌نظیر است و عطر خوش نارگیل، مزه آن را فوق‌العاده کرده است.

Saagu bondibai

این غذا نوعی پودینگ است که از نشاسته تهیه می‌شود. این دسر لذیذ با شیره نارگیل یا خامه سرو می‌شود. برای تزیین آن از انواع مختلف میوه‌ها استفاده می‌شود.

گولها (Gulha)

گولها توپک‌های اشتهاآوری است که از میان‌وعده و غذاهای لذیذ مالدیو محسوب می‌شود. این توپک‌ها با مواد میانی شامل ماهی تن، پیاز خرد شده و نارگیل رنده شده به‌همراه ادویه‌های معطر پر می‌شوند و سپس در دریایی از روغن سرخ می‌شوند.

هتل های مالدیو

هتل کورومبا مالدیو (Kurumba Maldives)

مالدیو سرزمین جزیره‌ها و مقصدی برای تعطیلات و ماه عسل است و همه هتل‌های آن به‌خصوص هتل‌های 5 ستاره در آن سفری رویایی را برای مهمانان خود خلق می‌کنند. هتل کورومبا مالدیو یکی از به روزترین و شیک‌ترین هتل‌های این منطقه است که می‌توان گفت یکی از نزدیک‌ترین‌ هتل‌ها به فرودگاه بین‌المللی ماله است و نزدیک به ده دقیقه با ماشین از فرودگاه تا این هتل فاصله دارد. مهمانان پس از رسیدن به فرودگاه به‌راحتی و بدون طی کردن سفر دریایی می‌توانند به هتل خود دسترسی داشته باشند.

اتاق‌ها و ویلاهای این هتل هر چیزی که در تصور خود در مورد یک هتل در جزیره‌ای زیبا داشته‌اید، محقق می‌کند. همه اتاق‌ها منظره‌ای رو به ساحل و دریا دارند و دورتادور فضای هتل قرار گرفته‌اند. اتاق‌ها دکوری زیبا و مدرن دارد و ترکیب رنگ سفید و آبی آرامش بیشتری را به اتاق‌ها بخشیده است. شما به‌راحتی از اتاق خود می‌توانید به باغ و محوطه هتل دسترسی داشته باشید و در هر موقع از شبانه‌روز در آنجا قدم بزنید. اتاق‌های هتل به اینترنت بی‌سیم، تلویزیون، تهویه مطبوع، حمام با وان مجلل و زیبا به‌همراه لوازم بهداشتی لوکس مجهز هستند.

هتل کرومبا امکانات تفریحی بسیاری را به مهمانان خود پیشنهاد می‌دهد. این هتل دارای ۲ استخر رو باز،۳ زمین تنیس و باشگاه بدن‌سازی با مجهزترین وسیله‌ها است؛ مرکز اسپا و ماساژ این هتل با کادری مجرب بخشی است که نمی‌توان از آن به‌راحتی گذشت و حتما باید از امکاناتی که برای مهمانان خود در نظر گرفته‌اند، بهره‌مند شوید. از تفریحات دیگر این مجموعه می‌توان به شرکت در تورهای ورزش‌های آبی مثل کانوسواری، تورهای گشت شهری، کلاس آشپزی مالدیوی و کلاس نقاشی اشاره کرد. مهمانی‌هایی شبانه، اجرای موسیقی زنده، نمایش فیلم‌ها از دیگر امکانات و تفریحات این هتل است.

این هتل شیک و زیبا دارای رستوران‌های متنوع و ۳ کافه است که شما به‌راحتی می‌توانید غذای موردعلاقه خود را پیدا کنید و فرصت این را به‌دست آورید که با غذاهای محلی در فضایی سنتی با دکوری جذاب نیز آشنا شوید. حتما از نوشیدنی‌های تازه که در کافه یا کنار استخر سرو می‌شود تست کنید، طعم فوق‌العاده آن‌ها خستگی را از تن شما بیرون می‌کند.

  • آدرس: Vihamanafushi, North Male Atoll, 08340 Male City, Maldives
  • این هتل 5 ستاره است و دارای ۱۸۰ اتاق است.
  • امکانات هتل: تراس، باغ، شاتل فرودگاهی، نزدیکی به ساحل، اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، استخر کودکان، کلاس‌های یوگا، ماساژ تخصصی، خدمات حرفه‌ای آرایشی، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامت، اتاق‌های خانوادگی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، موسیقی زنده، پخش فیلم در شب‌ها، زمین تنیس، کلاب کودکان، قواصی، کتابخانه، بیلیارد، زمین بازی کودکان، اتاق بازی، ماهیگیری، رستوران، بار، اسنک بار، صبحانه در اتاق، منوی کودکان، بوفه کودکان، نگهداری چمدان، میز تور، پذیرش ۲۴ ساعته، نگهداری از کودک، کتاب و سی‌دی مخصوص کودکان، سرویس روزانه اتاق، خدمات خشکشویی و شستشو، فکس/فتوکپی، مرکز تجاری، سیستم تهویه، اتاق‌های ضد آلرژی، صندوق امانات، کارمندان چندزبانه (چینی، اکراینی، فیلیپینی، تایلندی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی، هندی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، عربی)

هتل پارادایس آیلند ریزورت اَند اسپا

(Paradise Island Resort & Spa)

هتل پارادایس آیلند ریزورت اَند اسپا هتلی است که نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد و لحظات شیرینی را در مدت اقامت شما در این هتل رقم خواهد زد. این هتل لوکس و زیبا که ساخت آن به سال ۱۹۹۴ باز می‌گردد، تمام تلاش خود را برای کسب رضایت مشتریان خود می‌کند و این هتل از آن هتل‌هایی است که با ترک آن برای فضای فوق‌العاده و رویایی‌اش دلتنگ خواهید شد. برای تورهای خود و گردش در شهر حتما به بخش تور این هتل سر بزنید چون با کادری حرفه‌ای، راهنمایی لازم را به شما می‌کنند و اگر دوست داشتید تورهای متنوعی را به شما معرفی خواهند کرد.

اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل همه در مجاورت ساحل نیلی این منطقه هستند و شما هر موقع که دوست داشته باشید، در آب‌های زلال دریا می‌توانید شنا کنید. امکانات اتاق‌ها عالی و بی‌نقص است و با دکور جذاب و ساده‌ای که دارد، اقامت راحتی را برای شما فراهم می‌آورد. نورپردازی داخلی و خارجی اتاق‌ها بی‌نظیر است و در شب، محوطه خارجی اتاق‌ها با نورهایی که تعبیه شده است، در کنار صدای آرام موج‌ها آرامشی مثال‌‌زدنی را به مهمانان خود هدیه می‌دهد.

رستورا‌ن‌های این هتل همانند دیگر بخش‌های آن شما را هیجان‌زده خواهد کرد. هر غذایی که تصور کنید، از غذاهای محلی گرفته تا غذاهای ایتالیایی، ژاپنی، غذاهای دریایی، غذاهای معروف بین‌المللی را در رستوران‌های این هتل پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید صبحانه را در هر یک از رستوران‌ها با فضایی دلچسب میل کنید یا به پذیرش سفارش دهید که در اتاق برای شما صبحانه را سرو کنند. از نوشیدنی‌ها و دسرهای مختلفی که در کافه‌ها و بار هتل نیز سرو می‌شود، غافل نشوید.

این هتل تفریحات فوق‌العاده‌ای دارد؛ شما می‌توانید هم از استخر عمومی هتل استفاده کنید هم از استخری که در بعضی از سوئیت‌ها وجود دارد. کودکان نیز می‌توانند از استخر مخصوص خودشان و زمین‌های بازی استفاده کنند. اگر دوست دراید که کمی در سکوت به تمرینات یوگا بپردازید، این هتل‌ کلاس‌های عالی را با مربی حرفه‌ای برای یوگا برگزار می‌کند. هرگونه خدمات آرایشی و بهداشتی در این هتل برای مهمانان ارائه می‌شود. شما در ساحل می‌توانید از چترهای آفتابی و تخت‌ها و صندلی‌های مخصوص استفاده کنید. اگر به ورزش‌های آبی علاقه دارید و دوست دارید کمی آدرنالین خون‌تان را افزایش دهید، می‌توانید با پرداخت هزینه در این تورها شرکت کنید و لحظات مهیجی را تجربه کنید.

  • آدرس: Lankanfinolhu, 08420 Male City, Maldives
  • این هتل 5 ستاره است و دارای ۲۸۲ اتاق است.
  • امکانات هتل: تراس، باغ، شاتل فرودگاهی، نزدیکی به ساحل، اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، استخر کودکان، کلاس‌های یوگا، ماساژ تخصصی، خدمات حرفه‌ای آرایشی، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامت، اتاق‌های خانوادگی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، موسیقی زنده، پخش فیلم در شب‌ها، زمین تنیس، کلاب کودکان، اسکواش، کرایه دوچرخه، قواصی، کتابخانه، بیلیارد، زمین بازی کودکان، اتاق بازی، ماهیگیری، رستوران، بار، اسنک بار، صبحانه در اتاق، منوی کودکان، بوفه کودکان، نگهداری چمدان، میز تور، پذیرش ۲۴ ساعته، امکانات وی‌آی‌پی، نگهداری از کودک، کتاب و سی‌دی مخصوص کودکان، سرویس روزانه اتاق، خدمات خشکشویی و شستشو، فکس/فتوکپی، مرکز تجاری، سیستم تهویه، اتاق‌های ضد آلرژی، صندوق امانات، کارمندان چندزبانه (چینی، روسی، فرانسوی، انگلیسی، عربی)

هتل شرایتون فول مونت ریزورت اند اسپا مالدیو (Sheraton Maldives Full Moon Resort & Spa)

سواحل سفید، آب های شفاف کریستالی و آفتاب طلایی و درخشان، از ویژگی‌های هتل شرایتون فول مونت ریزورت اند اسپا مالدیو هستند که در جزیره زیبا و مسحورکننده و خصوصی فورانافوشی (Furanafushi) قرار گرفته است. از این هتل لوکس و 5 ستاره هر چیزی را که برای یک اقامت فراموش‌نشدنی لازم دارید، برای شما بدون هیچ‌گونه نقصی فراهم می‌کند. در این هتل تحویل اتاق‌ها خیلی سریع انجام می‌گیرد و راهنمایان تور و هتل همه چیز را برای شما توضیح می‌دهند همه امکانات هتل را برای شما شفاف خواهند کرد تا شما به بهترین شکل ممکن از امکانات این هتل بهره‌مند شوید.

اتاق‌های هتل زیبا رو به دریا و دسترسی را به ساحل برای شما راحت کرده است. اکثر اتاق‌ها دارای یک استخر خصوصی و وانی رو به دریا است که کسانی که دوست دارند در حریم شخصی خود شنا یا استراحت کنند، این گزینه برای آنان فراهم است. اتاق‌های ماه عسل در این هتل به بهترین شکل ممکن برای مهمانانی که به قصد سفر شیرین ماه عسل این هتل را برمی‌گزینند، حاضر می‌شود. بالکن اتاق‌ها، با صندلی‌های مخصوص رو به منظره چشم‌گیر دریا مبله شده‌اند تا مهمانان در این فضا با آرامش بیشتری استراحت کنند و از هوای فوق‌العاده این منطقه لذت ببرند. اینترنت بی‌سیم در تمام اتاق‌ها قابل دسترس است و یخچال، امکانات تهیه کردن چای و قهوه و بطری‌های آب معدنی رایگان برای مهمانان فراهم شده است.

دو استخر روباز هیجان‌انگیز در این هتل وجود دارد که شنا کردن در آن حتما توصیه می‌شود. تورهای متنوعی در این هتل برگزار می‌شود که با پرداخت هزینه می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. شما می‌توانید از قدم زدن در باغ هتل لذت ببرید و اگر اهل باربیکیو هستید، می‌توانید با پرداخت اضافه بها از امکانات آن بهره‌مند شوید. باشگاه بدن‌سازی هتل دارای یک مربی خصوصی با تجهیزات حرفه‌ای است. هرچه از تفریحات این هتل بگوییم باز هم کم است؛ باید خود به آنجا بروید تا از امکانات فوق‌العاده آن آگاه شوید.

صبحانه خود را می‌توانید در رستوران‌های متنوع هتل با بهترین محصولات فصلی میل کنید یا اگر دوست دارید، می‌توانید سفارش دهید که صبحانه را برای شما در اتاق سرو کنند. انواع غذاهای مالدیوی، هندی، آسیایی، غذاهای دریایی و انواع پاستاها را در رستوران‌های متنوع این هتل پیدا خواهید کرد. در کافه هتل که در فضای باز قرار دارد، قهوه‌ و نوشیدنی‌های خوش‌طعمی با دسرها و کیک‌های متنوع سرو می‌شود که می‌توانید با همراهان خود در یک بعدازظهر زیبا به آنجا بروید و لحظات خوبی را سپری کنید.

  • آدرس: Furanafushi Island, North Male’ Atoll, Republic of Maldives, 08240 Male City, Maldives
  • این هتل 5 ستاره است و دارای ۱۷۶ اتاق است.
  • امکانات هتل: تراس، باغ، امکانات باربیکیو، شاتل فرودگاهی، نزدیکی به ساحل، اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، استخر کودکان، کلاس‌های یوگا، ماساژ تخصصی، خدمات حرفه‌ای آرایشی، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامت، اتاق‌های خانوادگی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، موسیقی زنده، پخش فیلم در شب‌ها، زمین تنیس، کلاب کودکان، اسکواش، کرایه دوچرخه، قواصی، کتابخانه، بیلیارد، زمین بازی کودکان، اتاق بازی، ماهیگیری، رستوران، بار، اسنک بار، صبحانه در اتاق، منوی کودکان، بوفه کودکان، نگهداری چمدان، میز تور، پذیرش ۲۴ ساعته، امکانات وی‌آی‌پی، نگهداری از کودک، کتاب و سی‌دی مخصوص کودکان، سرویس روزانه اتاق، خدمات خشکشویی و شستشو، فکس/فتوکپی، مرکز تجاری، سیستم تهویه، اتاق‌های ضد آلرژی، صندوق امانات، کارمندان چندزبانه (چینی، اکراینی، فیلیپینی، تایلندی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی، هندی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، عربی)

هتل باروس مالدیو (Baros Maldives)

هتل باروس مالدیو بواسطه آب‌های زیبا و کریستالی اقیانوس آرام فضایی خاص و رویایی را برای مهمانان خود فراهم می‌کند. این هتل اسکانی شیک و لوکس را در کنار امکانات خاص به مهمانان خود ارائه می‌دهد. این هتل مجلل یکی از مقصدهای توریستی این منطقه است که با تجهیزات مدرن و دکوراسیون خاص و آرامش‌بخشی که دارد، مورد انتخاب بسیاری از گردشگران برای سفر آن‌ها به این کشور خواهد بود.

ویلاهای بزرگ و دل‌باز هتل باروس بسیار شیک و مجلل هستند و از وسایل مدرن و زیبا با رنگ‌های آرام‌بخش در آن‌ها استفاده شده است؛ تمام اتاق‌ها دارای کفپوش چوبی هستند و اینترنت در همه جای اتاق‌ها قابل دسترس است. سوئیت‌ها یک ایوان اختصاصی همراه با صندلی‌های آفتاب‌گیر و چشم‌انداز فوق‌العاده از اقیانوس دارند و بعضی از آن‌ها دارای استخر کوچکی در تراس سوئیت‌ها هستند.

افرادی که قصد اقامت در این هتل را دارند، می‌توانند از امکانات اسپا، ماساژ و استخر زیبا با چشم‌انداز رو به دریا بهره‌مند شوند و همچنین از دیگر امکانات آبی هتل و کلاس‌های یوگا استفاده و اوقات خوش و متفاوتی را سپری کنند. این هتل دارای کتابخانه‌ای بسیار بزرگ با دسترسی به اینترنت پرسرعت است که افرادی که دوست دارند در این محیط به مطالعه بپردازند، گزینه‌ای عالی برای آنان خواهد بود.

در این هتل لوکس، رستوران‌های فوق‌العاده با غذاهای لذیذ و منویی متنوع وجود دارد. به‌طور کلی در این مجموعه ۳ رستوران به سرو غذاهای محلی، دریایی و آسیایی می‌پردازد و شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود به آن‌ها مراجعه کنید. شما می‌توانید از قبل، میزی را در فضای باز و رو به دریا با فضایی رمانتیک برای یک شام رویایی رزرو کنید. حتما از نوشیدنی‌هایی که به شما پیشنهاد می‌شود نیز استقبال کنید، مطمئنا طعم غذای شما را دلچسب‌تر خواهد کرد.

  • آدرس: PO Box 2015, North Male Atoll, 08120 Male City, Maldives
  • این هتل 5 ستاره است و دارای ۷۵ اتاق است.
  • امکانات هتل: تراس، باغ، امکانات باربیکیو، شاتل فرودگاهی، نزدیکی به ساحل، اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، استخر کودکان، کلاس‌های یوگا، ماساژ تخصصی، خدمات حرفه‌ای آرایشی، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامت، اتاق‌های خانوادگی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، موسیقی زنده، پخش فیلم در شب‌ها، زمین تنیس، کلاب کودکان، اسکواش، کرایه دوچرخه، قواصی، کتابخانه، بیلیارد، زمین بازی کودکان، اتاق بازی، ماهیگیری، رستوران، بار، اسنک بار، صبحانه در اتاق، منوی کودکان، بوفه کودکان، نگهداری چمدان، میز تور، پذیرش ۲۴ ساعته، امکانات وی‌آی‌پی، نگهداری از کودک، کتاب و سی‌دی مخصوص کودکان، سرویس روزانه اتاق، خدمات خشکشویی و شستشو، فکس/فتوکپی، مرکز تجاری، سیستم تهویه، اتاق‌های ضد آلرژی، صندوق امانات، کارمندان چندزبانه (چینی، اکراینی، فیلیپینی، تایلندی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی، هندی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، هلندی)

هتل وِلاسارو مالدیوز (Velassaru Maldives)

اگر دوست دارید که در یکی از بی‌نظیرترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌های ساحلی جهان که جزو برترین هتل‌های ساحلی جزیره مالدیو محسوب می‌شود اقامت کنید، باید هتل وِلاسارو مالدیوز را برای اقامت خود انتخاب کنید. این هتل که به‌سختی می‌توان مشابه آن را با این کیفیت خدمات در این منطقه پیدا کرد در بخش جنوبی پایتخت مالدیو یعنی ماله قرار دارد و با فرودگاه چیزی حدود ۲۵ دقیقه با قایق تندرو فاصله دارد. تنها راه دسترسی به این هتل از طریق قایق‌های تندرو است.

سوئیت‌ها و اتاق‌های این هتل نیز به‌دلیل آب و هوای گرمسیری منطقه شامل سقف‌ها و کف‌های چوبی است. خانه‌های ییلاقی و ویلاهای ولاسارو دارای تهویه مطبوع و پنکه سقفی است و هر اتاق مجهز به یک تلویزیون صفحه تخت است و دسترسی به اینترنت در همه جای آن وجود دارد. برخی از اتاق‌ها دارای دستگاه اسپرسو و وسایل تهیه چای هستند. سفید و نیلی از رنگ‌های استفاده شده در دکور اتاق‌ها است و در تراس سوئیت‌ها صندلی‌های آفتاب‌گیر رو به منظره خیره‌کننده اقیانوس وجود دارد.

شما در این هتل احساس خستگی و بی‌حوصلگی نخواهید کرد، این هتل علاوه بر کشتی‌های تفریحی و کلاس‌های یوگا دارای طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها و تفریحات آبی است؛ جدای استخرهای زیبا شما می‌توانید در تورهای مهیجی که برگزار می‌شود شرکت کنید یا از خدمات حرفه‌ای ماساژ روی آب‌های اقیانوس با مناظری خیره‌کننده و مملو از آرامش که با نسیم خنک همراه است بهره‌منده شوید. از تفریحات شبانه، موسیقی و رقص‌های محلی اهالی بومی مالدیو که هر شب برگزار می‌شود، غافل نشوید.

شما در این هتل نباید نگران وعده‌های غذایی خود باشید؛ این هتل دارای ۵ رستوران گوناگون با منوهای مهیج است که غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای و ژاپنی و بین‌المللی را در طیف وسیعی برای شما سرو می‌کنند. ۲ کافه ساحلی با دکوری زیبا با مناظر عالی در این مجموعه وجود دارد که انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه را برای شما تدارک دیده‌اند که حتما با دوستان خود به آنجا بروید و در آرامش این بخش با صدای دلنشین موج‌ها به گپ و گفتگو بپردازید.

  • آدرس: South Male Atoll, 08350 Male City, Maldives
  • این هتل 5 ستاره است و دارای ۱۲۹ اتاق است.
  • امکانات هتل: تراس، باغ، امکانات باربیکیو، شاتل فرودگاهی، نزدیکی به ساحل، اینترنت بی‌سیم، استخر روباز، استخر کودکان، کلاس‌های یوگا، ماساژ تخصصی، مرکز تناسب اندام، مرکز اسپا و سلامت، اتاق‌های خانوادگی، ورود حیوانات خانگی ممنوع است، موسیقی زنده، پخش فیلم در شب‌ها، زمین تنیس، کلاب کودکان، اسکواش، کرایه دوچرخه، قواصی، کتابخانه، بیلیارد، زمین بازی کودکان، اتاق بازی، ماهیگیری، رستوران، بار، اسنک بار، صبحانه در اتاق، منوی کودکان، بوفه کودکان، نگهداری چمدان، میز تور، پذیرش ۲۴ ساعته، امکانات وی‌آی‌پی، نگهداری از کودک، کتاب و سی‌دی مخصوص کودکان، سرویس روزانه اتاق، خدمات خشکشویی و شستشو، فکس/فتوکپی، مرکز تجاری، سیستم تهویه، اتاق‌های ضد آلرژی، صندوق امانات، کارمندان چندزبانه (چینی، تایلندی، روسی، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، هلندی)

بهترین رستوران های مالدیو

رستوران زیر آب ایتا، یک تجربه‌ی باورنکردنی از بهترین رستوران های مالدیو!

ایتا، از بهترین رستوران های مالدیو به شمار می آید و اولین رستوران زیر آب در جهان است. ایتا در سال ۲۰۰۵ ساخته شد و اکنون یکی از جاذبه های مالدیو به حساب می آید. به جرات می توان گفت در هیچ کجای جهان رستورانی شبیه ایتا وجود ندارد. بخشی از این رستوران به سرو غذاهای جدید اروپایی اختصاص دارد که با بهترین کیفیت ارائه می شود. مشتریان این رستوران ضمن اینکه از فضای لوکس و شام شش مرحله ای آن لذت می برند، می توانند ریف ها را تماشا کنند و ماهی ها و کوسه هایی که در اطراف مشغول شنا هستند را بدون هیچ زحمتی به نظاره بنشینند.

غذاهای معروف این رستوران شامل: خاویار مخصوص و شاه ماهی طلایی با ریزوتوی زعفرانی است. ایتا قطعا از رستوران های بسیار گران به شمار می آید. بنابراین برای کسانی که قصد دارند بودجه‌ی کمتری را برای رستوران کنار بگذارند، پیشنهاد این است که وعده‎ی چهار قسمتی ناهار را به جای شام بسیار لوکس آن انتخاب کنند.

تلفن: ۰۶۲۹-۶۶۸-۹۶۰+

آدرس: Ithaa Undersea Restaurant, Conrad Maldives, Rangali Island, Maldives

کافه ایبری، فضایی دنج و صمیمی برای یک دیدار دوستانه

کافه ایبری (Iberry Café) جایی مناسب برای فرار از توریست ها و غذا خوردن در کنار محلی ها است. این کافه، از بهترین رستوران های مالدیو و از محبوب ترین رستوران ها در هولهومال به حساب می آید. فضایی صمیمی برای ساکنین شهر که وعده های غذایشان را در آن صرف کنند. سرویس دهی در این کافه با سرعت انجام می شود اما در عین حال بسیار دوستانه است. فضا همیشه زنده و جذاب است و انواع غذاهای محلی و رایج در آن سرو می شود.

ماهی با ادویه‎‌ی کاری و میگو به همراه برنج سرخ شده هر دو از غذاهای مخصوص این رستوران هستند که می توانند گزینه های خوبی برای وعده‌ی غذایی شما باشند. علاوه‌بر این، تنوع آب‌میوه های تازه‌ی در این کافه بسیار زیاد است و انواع گرم و سرد آن‌ ها در منو وجود دارد. بنابراین، در آب و هوای سرد یا گرم می توانید آب‌میوه های این کافه را امتحان کنید و از آن ها لذت ببرید.

تلفن: ۶۶۸۶ ۳۳۵ ۹۶۰+

آدرس: berry Café, Ahigas Magu, IberryVilla Block 1036, Hulhumale, Maldives

کافه جاز، عاشقان موسیقی را حیرت زده می کند!

غذاهایی که در این رستوران ارائه می شود، ترکیبی از انواع غذاهای مالدیو و بین المللی است. کافه جاز (Jazz Café) از کافه های محبوب در میان پیر، جوان، محلی ها و توریست ها به شمار می رود. در این کافه که یکی از بهترین رستوران های مالدیو به حساب می آید، معمولا موسیقی زنده نواخته می شود که با ملودی آرام بخش و شاد جاز، اطمینان می دهد که وعده‌ی شام شما در این کافه هنگام سفر به مالدیو، یک انتخاب کاملا بی نقص بوده است. غذاهایی که معمولا در منوی این رستوران مشاهده می کنید، شامل: مرغ زرد با ادویه‌ی کاری، رُشی، جوجه‌ی سرخ شده با سس باربکیو و بیف به همراه پیاز سرخ شده است. منوی غذاهای کافه جاز، هر روز کمی تغییر می کند تا مشتریان ترغیب شوند برای امتحان کردن غذاهای جدید این کافه باز هم به آن سر بزنند.

تلفن: ۵۲۹۹ ۳۳۲ ۹۶۰+

آدرس: Jazz Café, Haveeree Hingun, Male, Maldives

رستوران هتل کیچن و سرآشپزهای ماجراجو!

این رستوران که در هتل کیچن (Kitchen) واقع شده، برای صرف هر وعده ای طی روز یک گزینه‌ی عالی است. این رستوران با سرآشپزهای معروفش، غذاهای بسیار متفاوتی را با هرآنچه تا به حال چشیده اید روی میز شما می آورد. این سرآشپزها که ترجیح می دهند غذاها را به صورت ساده و با اجزای اندک تهیه کنند، باعث شده اند تا طعم و شکل بشقاب غذایی شما خاص و طبیعی باشد؛ همین نکته، این رستوران را خاص و متفاوت ساخته است.

موراکا، تجربه‌ی بی‌نظیر صرف غذا در زیر آب!

سالن های رستوران موراکا روی دریا و در انتهای یک اسکله واقع شده اند. در یکی از این بخش ها، سالنی وجود دارد که با کف شفاف، مانند یک پنجره به روی دریا باز شده است. موراکا که از بهترین رستوران های مالدیو محسوب می شود، با دیواره های چوبی و موج های دریا، یکی از آرام بخش ترین و لوکس ترین فضاها را برای مشتریان دارد. هر وعده‌ی غذایی در موراکا یک اثر هنری است که چشم را خیره می کند! به طور خاص می توان به غذاهای دریایی محلی این رستوران اشاره کرد که با طعم های متفاوت و خاص مشتریان را شگفت زده می کند. یکی از انتخاب های شما در موراکا این است که سرآشپز، ماهی را درست سر میز شما طبخ کند! از دیگر انتخاب های جالب این رستوران چهار غذای محلی مشهور به همراه هم است.

تلفن: ۰۵۰۰ ۶۶۸ ۹۶۰+

آدرس: Muraka, Mirihi Island Resort, South Ari Atoll, Maldives

قصر سیچوان، نماد رستوران های لوکس در مالدیو

طی سفر به مالدیو، در این محل می توانید بهترین انواع غذاهای چینی را سفارش بدهید. قصر سیچوان که از بهترین رستوران های مالدیو است، از یک سالن غذاخوری اصلی و چندین سالن خصوصی تشکیل شده که هرکدام نام یکی از شهرهای چین را یدک می کشند. شما می توانید این سالن های خصوصی را برای رخدادهای خاص و تولدها دارد تا خانواده ها بتوانند در فضایی خصوصی ناهار یا شام خود را برنامه ریزی نمایند. منوی رستوران قصر سیچوان، بر پایه‌ی برنج و نودل بنا شده است که همراه گزینه های فوق العاده ای مانند میگو، بیف و ماهی قابل انتخاب و سفارش هستند. بسیاری از مواد غذایی این رستوران، مستقیما از چین وارد می شوند تا حس غذای چینی را بهتر تداعی کنند.

تلفن: ۳۰۰۹ ۳۰۰ ۹۶۰+

آدرس: Palace Sichuan, H. Almaas Villa, Nooraanee Goalhi, Malé, Maldives

ریتی، رستورانی که تغییر ملیت می دهد!

این رستوران امکانات مختلفی را ارائه می کند. در کنار منظره‌ی اقیانوس، مشتریان در ریتی (Reethi) می توانند به صورت زنده، آشپزخانه و تمامی فرآیند پخت انواع غذاهای آسیایی و مدیترانه ای را مشاهده کنند. رستوران ریتی با طراحی منحصر به فرد خود، مشتریان زیادی را به سوی خود می کشد. هر دوشنبه، ریتی ایتالیایی می شود و سرآشپزها کاملا ماهرانه انواع غذاهای ایتالیایی را تهیه می بینند.

پاستای خانگی و ریزوتو به همراه خوراک های کبابی همیشه در منوی این روز رستوران ریتی حضور دارند. روزهای جمعه هم ریتی ظاهر تِم هندی به خود می گیرد و با انواع خورشت های کاری و پخت زنده‌ی غذاهای هندی، توجه مشتریان را به خود جلب می کند. بنابراین در سفر به مالدیو حتما ریتی را که یکی از بهترین رستوران های مالدیو است، به خاطر داشته باشید.

تلفن: ۸۸۰۰ ۶۶۴ ۹۶۰+

آدرس: Reethi Restaurant, One & Only Reethi Rha, Kaafu Atoll, Maldives

جاذبه های گردشگری مالدیو

در میان بسیاری از مقاصد زیبای  گردشگری در جهان ، مالدیو همیشه با ظاهر لوکس و بی نظیر خود پذیرای مسافرانی است که به دنبال خلوت و آرامش هستند. از زمان کشف مالدیو تا کنون همچنان این مکان انتخاب بدیهی برای بهترین تعطیلات ساحلی بوده است! مالدیو مکانی است که باعث می شود احساس آرامش کنید ، جایی که می توانید به سواحل ماسه ای سفید ، تالاب های بلوری و آب لاجوردی آن نگاه کنید و لذت ببرید.

مالدیو یکی از محبوب ترین مقاصد برای سفر ماه عسل در دنیا است! اما زیبایی ها و آرامش آن موجب شده که امروز حتی بسیاری از خانواده ها نیز سفر به مالدیو را برای تعطیلات خود انتخاب کنند. شهرت مالدیو ، این کشور جزیره ای با داشتن 1200 جزیره ، به دلیل داشتن آبهای شفاف آبی ، جزایر عجیب و غریب ، سواحل شنی سفید و درخشان ، ویلاهای آرامش بخش و غذاهای فوق العاده است که مسافران به سمت آنها جذب می شوند.

دومین موردی که مردم را دعوت می کند ماجراجویی ، ورزش های آبی ، گونه های وحشی جانوری و زندگی زیر آب است. جزایر مالدیو مطمئناً گنجینه ای است که باید مورد کاوش قرار گیرد. گردشگری در اینجا به عنوان یک کشور جزیره ای که تحت سلطه ورزش های آبی است در صدر فعالیت های تجاری و تفریحی قرار دارد.

موزه ملی مالدیو 

موزه ملی در ماله ( Male ) واقع شده است و مجموعه بزرگی از آثار باستانی تاریخی را در خود جای داده است که تاریخچه جزایر مالدیوی را به نمایش می گذارد. این موزه سه طبقه بخشی از مجموعه کاخ سلطنتی مالدیو مربوط به قرن 17 است که دارای پارک سلطان (پارک عمومی) نیز هست.

در داخل موزه ، مجموعه ای از گالری های اسلحه ، لوازم خانگی دست ساز ، وسایل دعا  و مراسم مذهبی و ابزار و وسایل حکاکی شده از چوب تانا و موارد دیگر به نمایش گذاشته شده است. یکی از نکات برجسته این موزه قطعه ای مربوط به قرن یازدهم از آلیفو تودودو است که  سردیس بودا از سنگ مرجان است.

همچنین یک تخته چوبی حکاکی شده مربوط به قرن سیزدهم از Hukuru Miskiiy و Feyli Kolhu  که از سلطان غازی محمد ساخته شده است. در ماله ، موزه ملی همه روزه ، ساعت 10 صبح تا 4 عصر (به جز جمعه) میزبان علاقه مندان به هنر و تاریخ است

مسجد جامع جمعه 

این ساختار مدرن چشمگیر به طور قطع شما را مجذوب خود خواهد کرد ، این مسجد ساده و زیبا بزرگترین ساختمان از سنگ مرمر سفید در کشور است. مسجد جامع جمعه با گنبد طلایی در قسمت فوقانی، نمای بیرونی برجسته ای دارد . بازدید از این مکان باید بین ساعت 9 صبح و 5 بعد از ظهر انجام شود . از آنجا که این مکان مذهبی است ، داشتن لباس مناسب با پارچه های تمام قد برای آقایان و خانم ها الزامی است. در داخل ، سالن اصلی نماز با گنجایش 5000  نمازگزار و یک مرکز اسلامی وجود دارد که شامل یک کلاس درس ، سالن کنفرانس و یک کتابخانه است.

بنای یادبود تسونامی 

این بنا برای یادبود کسانی که جان خود را در اتفاق ویرانگر طبیعی که در سال 2004 رخ داد ساخته شده است . بنای تاریخی Tsunami یک بنای زیبا است که در خط ساحلی Male ، در Boduthakurufaanu Magu واقع شده است. این بنا یک طرح معماری از یادگارهای تزئینی با کره هایی محصور شده است که دارای ساختار حلقه ای هستند.

از اینجا می توانید منظره ای زیبا از غروب خورشید را ببینید. با این حال ، ساحلی که در نزدیکی این بنای تاریخی قرار دارد به ویژه برای گشت و گذار در بین گردشگران نیز مشهور است .

بهترین جزایر برای دوستداران حیات وحش و ماجراجویی “حیات وحش و ماجراجویی” به خوبی در مالدیو به هم پیوند خورده است، زیرا می توانید در حین شرکت در ورزش های آبی هیجان انگیز، شاهد گونه های جانوری و گیاهی اقیانوسی نیز باشید.

تعداد زیادی  از این گونه ها در اطراف وجود دارد که می توانید صدها نوع از آنها را پیدا کنید و چیزی که شما را به سمت آنها سوق می دهد ، فعالیت های تفریحی و ورزشهای آبی است.

حیات وحش مالدیو شما می توانید طیف گسترده ای از حیوانات وحشی را درحیات وحش مالدیو ببینید که به صخره های مرجانی رنگارنگ و جزایر مرجانی فراوان این جزایر برای زندگی پناه می برند.

می توانید گونه های زیبای اقیانوسی مانند دلفین ها ، مارهای آبی ، فرشته ماهی ، ماهی های تک شاخ و همچنین برخی از ماهی های بزرگتر مانند کوسه ها ، پرتوهای مانتا و ماهی های پهن برق دار را پیدا کنید. این جزایر همچنین دارای گونه های مختلف پرندگان هستند. مرغ های ماهی خوار ، مرغ دریایی ، ماهی خوار آبی رنگ کِرِین ، پرنده های متداول در مالدیو هستند و خفاش های میوه  خوار نیز در حال پرواز در آسمان دیده می شوند.

کلاب شیرجه در جزیره Male 

درست است که بسیاری از استراحتگاه های جزیره مالدیو فعالیت های هیجان انگیز و تفریحات جذابی را برگزار میکنند ، اما برای افرادی که اوقات خود را در پایتخت می گذرانند نیز مراکزی در نظر گرفته شده است. جزیره Male دارای باشگاهی برای فعالیت های تفریحی و ورزشی است. باشگاه Dive Club  فعالیت هایی مانند سفر اسکوتر زیر آب ، غواصی ، ماهیگیری و کوهپیمایی در جزایر را ارائه می دهد. اگر در غواصی و کوهنوردی تجربه ای ندارید، نگران نباشید زیرا راهنماهای حرفه ای در این باشگاه همراه شما هستند.

جزیره کاکائو COMO 

در میان بسیاری از جزایر ، cocoa COMO یکی از مکانهای پر طرفدار در کشور جزیره مالدیو است. این جزیره تعداد زیادی استراحتگاه را در خود جای داده است و بهترین بخش آن وجود ویلاهای آبی است (شما باید تجربه اقامت در یکی از این موارد را داشته باشید ! ). جزیره کاکائو COMO دارای حدود 33 ویلای روی آب است که هرکدام بهترین امکانات را به مسافران ارائه می دهند. قدم زدن طولانی بر روی ماسه های سفید پودری و تجربه اسپا در محیطی خلوت و آرام را فراموش نکنید. رستوران و غذا موضوعاتی است که از اهمیت فوق العاده ای در مالدیو برخوردار است و همیشه از نوع درجه یک ارائه می شود. 

جزیره Baros 

اگر به دنبال مکانی دور از جمعیت هستید ، این جزیره مقصد ایده آل شما است. باروس یک جزیره با رتبه بالای گردشگری و محبوبیت فوق العاده در مالدیو است. این جزیره با داشتن سواحل آفتابی و تفریحی لوکس بوتیک ، به دلیل ظرافت طبیعی و مرجان های زیبا مشهور است. جزیره باروس دارای تعدادی ویلای روی آب است که دارای امکانات لوکس و در نزدیکی رستوران و بار جزیره هستند. در باروس آب گرم  cyan  و آبشارهای جزیره، هم افراد علاقه مند به آرامش و هم توریست های ماجراجو را مجذوب خود می کند.

جزیره Emboodhu Finolhu

یکی از بهترین جاذبه های این جزیره شاید چیدمان ویلا های آبی به شکل گل باشد. یک گشت و گذار کوتاه می تواند به شما در دیدن این منظره زیبا از یک سفر دریایی کمک کند. جزیره Emboodhu Finolhu با حدود 55 ویلای روی آب ، همچنین دارای اقامتگاه تفریحی تاج اگزوتیکا است. در اینجا ، شما با اقامت 5 ستاره و امکانات رفاهی لوکس، می توانید در آب گرم آن تجربه یک اسپای بی نظیر را داشته باشید. با این حال ، از آنجا که این جزیره نزدیک به فرودگاه بین المللی مالدیو است ، به راحتی از طریق قایق موتوری به فرودگاه دسترسی دار

جزیره Mihiri

می توان گفت تفرجگاه در جزیره میهیری برای کسانی ساخته شده است که که عاشق یک محیط کاملاً سالم و به دور از هر گونه شلوغی و … هستند . در اتاقهای این مجموعه هیچ تلویزیونی قرار داده نشده!  در واقع با وجود  آبگرم درمانی و محیط بسیار زیبای آن، اساسا احتیاجی هم به تلویزیون نخواهید داشت! این محیط یک انتخاب ایده آل برای سفر ماه عسل است. میهیری حدود 30 ویلای آبی و چند استراحتگاه جزیره ای دارد. رستوران های جزیره غذاهای بینظیری را برای یک شام عاشقانه ارائه می دهند. با این حال ، برای شرکت در برخی از فعالیت های سرگرم کننده ، گزینه های ورزش های آبی و غواصی و … نیز ارائه می شود.

جزیره Male 

  ساختمان ها ، رستوران ها ، کافه ها و جاذبه های گردشگری ماله شما را در تمام روز سرگرم می کنند.  از آنجا که فرودگاه بین المللی مالدیو در Male قرار دارد، درست از زمان رسیدن به این جزیره می توانید شروع به گشت و گذار در اطراف آن کنید. اقامت در ماله ، استراحت در استخرهای اقیانوسی محافظت شده ، ساحل مصنوعی و غواصی در اسکوترهای زیر آب را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین می توانید به مکانهای دیدنی مانند بنای تاریخی Tsunami ، مسجد بزرگ جمعه ، بازار ماهی های ماله ، مسجد سلطان و موزه ملی بروید.

جزیره Huvahendhoo

این مکان محبوب جایی است که می توانید در میان چشم انداز دیدنی آبهای آرام و هوای دلپذیر آن (حتی زمانی که با بچه ها هستید) دوباره جوان شوید!  زیرا Huvahendhoo دارای ساحل لیلی بیچ و اسپا است که بهترین امکانات را برای کسانی که پکیج های مسافری را تهیه می کنند، ارائه می دهد. این جزیره یک استراحتگاه خانوادگی است که دارای اتاق های مجلل و همچنین رستوران هایی است که غذاهای خاصی را برای کودکان سرو می کنند. در حالی که والدین به دنبال استخر و اسپا می روند ، بچه ها می توانند در “باشگاه کودکان” وقت بگذرانند. دو استخر شنا ، زمین تنیس ، بیلیارد و والیبال ساحلی نیز در این مکان وجود دارد. 

جزیره Rangali

  این جزیره متعلق به گروه هتل های هیلتون است. Conrad Maldives در جزیره Rangali یکی از بهترین مکان های اقامت در هنگام تعطیلات با خانواده است. در جزیره رنجالی ، می توانید در فعالیتهای مختلف خانوادگی مانند غواصی و ورزشهای آبی و همچنین تفریحات جزیره مانند ماهیگیری ، دیدن دلفین ها و موارد دیگر (این بستگی به آب و هوا دارد) شرکت کنید.

همچنین این جزیره دارای یک کلاب مخصوص کودکان است که در آن استخر بی نهایت ، اسپا و ورزش های سرپوشیده برای آنها فراهم می شود.

بهترین زمان سفر به مالدیو  برای اینکه بتوانید در شرایط آب و هوایی آرام به دور از باران های موسمی از ورزشهای آبی لذت ببرید، سفر به مالدیو را برای اواخر آبان ماه تا اوایل اردیبهشت ماه برنامه ریزی کنید.

مالدیو همچنین در 10 سال گذشته دستخوش تحولات زیادی شده است و جزایر مسکونی زیادی در آن برای توریست ها ساخته شده است. بنابراین می توانید پیش از سفر، زمان و مکان اقامت خود را به راحتی تعیین کنید

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری مالدیو

هلدینگ گردشگری پارسا گشت