برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا در سایت پارسا گشت؛ برای اطلاع از امتیازبندی برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا و هزینه آن کلیک کنید.

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا_پارسا گشت
دردنیایی که تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کند و جهان نیازمند مهارت‌های نوین و تخصصی برای پاسخگویی به چالش‌های جدید است، کشورها برای جذب متخصصان اهمیت ویژه‌ای قائل هستند. یکی از کشورهایی که به شدت در جذب نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده تلاش می‌کند، کاناداست. برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، یکی از برنامه‌های منحصربه‌فرد و موفق کانادا در حوزه جذب و نگهداشت نیروی کار ماهر است.این برنامه با هدف جذب افرادی که مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف و توانایی‌های فراوانی برای توسعه اقتصاد و جامعه کانادا دارند، ایجاد شده است. در ادامه قصد داریم برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا یا همان برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا را به شما معرفی کنیم و شرایط، مراحل و نحوه امتیازبندی این برنامه را مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست محتوا

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا چیست؟

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا (FSW) یکی از سه جریان مهاجرت اقتصادی تحت اکسپرس انتری کاناداست که براساس جدول امتیازدهی در سیستم رتبه‌بندی جامع کانادا یا همان Comprehensive Ranking System (CRS) عمل می‌کند. این برنامه به اتباع خارجی با سطح تحصیلات، سابقه کاری و مهارت‌های بالا اجازه می‌دهد تا واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوند.

یکی از مزایای برنامه FSW اینست که طبق هدف‌گذاری‌های دولت کانادا، نرخ پذیرش بسیار بالایی دارد. انتظار می‌رود که این برنامه در کنار دو روش دیگر یعنی کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه نامزدی استانی (PNP)، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۲۰۰۰ اقامت دائم تاییدشده جدید را رقم بزند و این هدف تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱۴۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، انتخابی ارجح برای تازه‌واردان و آینده‌داران است؛ زیرا لزوما نیازی به تجربه کاری قبلی در کانادا یا پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی نیست. گرچه داشتن این موارد، می‌تواند شانس شما را برای انتخاب شدن افزایش دهد.

شرایط برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

برای واجد شرایط بودن در این برنامه مهاجرتی، باید حداقل شرایط کار، توانایی زبان و تحصیلات را داشته باشید و همچنین حداقل ۶۷ امتیاز را در جدول ۱۰۰ امتیازی برنامه، کسب کنید. حداقل شرایط برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا عبارت‌اند از:

  • یک سال تجربه کار مستمر تمام وقت (یا معادل پاره‌وقت)، با حقوق در ۱۰ سال گذشته، در یک شغل تخصصی طبقه‌بندی شده در سطح مهارت ۰، A یا B طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC)
  • مهارت زبان معادل سطح ۷ معیار زبان کانادایی (CLB) در زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی در خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن
  • تحصیلات معتبر کانادایی (گواهی، دیپلم، یا مدرک) یا داشتن گواهینامه خارجی و همچنین ارزیابی اعتبار مدرک تحصیلی (ECA)
  • حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز موجود در جدول امتیازبندی FSWP؛ جدول این برنامه، نامزدها را بر اساس فاکتورهایی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، شغل منظم، توانایی زبانی و سازگاری ارزیابی می‌کند که در ادامه مفصل معرفی شده است.
  • اثبات حداقل تمکن مالی برای پوشش هزینه‌ها در بدو ورود به کانادا

نحوه امتیازدهی برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

علاوه بر الزامات اولیه، عوامل مهمی نیز برای دولت کانادا حائز اهمیت هستند که داشتن آنها برای متقاضی اقامت، امتیاز محسوب می‌شود. امتیازدهی برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا بر اساس یک جدول یا شبکه بزرگ انجام می‌شود که در ادامه ،عوامل مهم و امتیازات مرتبط به هر یک بررسی شده است.

مهارت زبانی (حداکثر ۲۸ امتیاز)

مهارت زبانی در دو زبان انگلیسی یا فرانسوی که زبان‌های رسمی کانادا هستند، ضروری است. شما باید در یک آزمون زبان معتبر برای زبان انگلیسی (CELPIP یا IELTS) یا فرانسوی (TEF کانادا یا TCF کانادا) شرکت کنید و بر اساس نمرات خود و طبق جدول زیر، امتیاز کسب کنید.

زبان رسمی اول Speaking Listening Reading Writing
سطح ۹ CLB یا بالاتر ۶ ۶ ۶ ۶
سطح ۸ CLB ۵ ۵ ۵ ۵
سطح ۷ CLB ۴ ۴ ۴ ۴
پایینتر از سطح ۷ CLB واجد شرایط نیست واجد شرایط نیست واجد شرایط نیست واجد شرایط نیست

در جدول امتیاز برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، در صورت داشتن مهارت زبان در دومین زبان رسمی کانادا (فرانسوی)، می‌توانید ۴ امتیاز اضافی نیز دریافت کنید، در صورتی که حداقل CLB ۵ را در تمام چهار توانایی فوق داشته باشید.

تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز)

هرچه مدارک تحصیلی بیشتری داشته باشید، امتیاز بیشتری در جدول برنامه نیروی متخصص فدرال کسب خواهید کرد. اگر دیپلم خارجی دارید، باید از طریق دریافت گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی از یک آژانس معتبر، آن را به مدرک کانادایی تبدیل کنید. این آژانس، مدارک‌تان ارزیابی می‌کند و مدرک کانادایی معتبر معادل با آن را به شما اختصاص می‌دهد. امتیاز این دسته، از ۲۵ امتیاز برای مدرک دکترا تا ۲۳ برای مقطع کارشناسی ارشد، ۲۱ برای مدرک کارشناسی متغیر است.

تجربه کاری (حداکثر ۱۵ امتیاز)

برای کسب امتیاز شغلی در سطوح مهارتی ۰، A و B ناک (NOC) باید تجربه کار تمام‌وقت یا پاره‌وقت باحقوق داشته باشید. برای تعیین نوع شغلی که دارید، باید کد ملی طبقه‌بندی مشاغل (NOC) مربوط به آن را پیدا کنید. مدت زمان سابقه کار و امتیاز مرتبط به آن به شرح زیر است:

  • ۱ سال: حداکثر ۹ امتیاز
  • ۲ الی ۳ سال: حداکثر ۱۱ امتیاز
  • ۴ الی ۵ سال: حداکثر ۱۳ امتیاز
  • ۶ سال و بیشتر: حداکثر ۱۵ امتیاز

سن (حداکثر ۱۲ امتیاز)

با توجه به گروه سنی خود، در برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا به شرح زیر امتیاز خواهید گرفت:

سن امتیاز
زیر ۱۸ سال ۰
۱۸ تا ۳۵ ۱۲
۳۶ ۱۱
۳۷ ۱۰
۳۸ ۹
۳۹ ۸
۴۰ ۷
۴۱ ۶
۴۲ ۵
۴۳ ۴
۴۴ ۳
۴۵ ۲
۴۶ ۱
۴۷ و بالاتر ۰

پیشنهاد کار کانادایی (حداکثر ۱۰ امتیاز)

شما می توانید تا ۱۰ امتیاز برای یک پیشنهاد شغلی معتبر یا همان جاب آفر (Job Offer) دریافت کنید. برای اینکه پیشنهاد شغلی شما معتبر تلقی شود، باید استخدامتان مستمر، باحقوق، تمام‎وقت و برای حداقل یک سال باشد. علاوه بر این، پیشنهاد باید برای شغلی باشد که در رده ۰ TEER ، ۱، ۲، ۳ یا همان ۰،A،B لیست ناک ذکر شده است. شما باید برای شغلی که به شما پیشنهاد شده است، واجد شرایط باشید و همچنین اگر این شغل در کانادا در گروه مشاغل تحت نظارت است، باید بتوانید قبل از شروع کار در این کشور، مجوزهای لازم را دریافت کنید، وگرنه در جدول برنامه نیروی متخصص فدرال امتیازی نخواهید گرفت.

توانایی سازگاری با زندگی در کانادا (حداکثر ۱۰ امتیاز)

میزان سازگاری شما برای اقامت در کانادا برای دولت این کشور اهمیت دارد. در صورت داشتن یکی از معیارهای زیر می‌توانید در جدول برنامه نیروی متخصص امتیاز کسب کنید:

  • همسر یا شریک زندگی شما در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه حداقل سطح CLB ۵ را در هر چهار توانایی زبانی کسب کرده است. ( ۵ امتیاز)
  • شما یک برنامه تحصیلی تمام‌وقت در کانادا را که حداقل دو سال طول می‌کشد تکمیل کرده‌اید. (۵ امتیاز)
  • معیار بالا و امتیاز آن برای همسر یا شریک زندگی‌تان نیز صادق است.
  • حداقل یک سال در کانادا در مشاغل رده ۰ TEER ، ۱، ۲، ۳ با مجوز کار معتبر کار کرده‌اید .(۱۰ امتیاز)
  • معیار بالا برای همسر یا شریک زندگی‌تان ۵ امتیاز خواهد داشت.
  • شما یا شریک زندگی‌تان یک جاب آفر معتبر کانادایی دارید . (۵ امتیاز)
  • یکی از بستگان ۱۸سال‌به‌بالای شما یا همسر/شریک زندگی‌تان به عنوان مقیم یا شهروند دائمی در کانادا زندگی می‌کند. این فرد می‌تواند والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزند، خواهر و برادر، عمه، عمو، خواهرزاده یا برادرزاده شما باشد.(۵ امتیاز)

مراحل درخواست برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

در این بخش، مراحل درخواست برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا تحت اکسپرس اینتری به صورت ساده تقسیم‌بندی شده است تا درک آن برای شما عزیزان آسان‌تر شود:

۱. یک حساب  اکسپرس اینتری در سایت GCKey ایجاد کنید

ابتدا باید یک حساب کاربری در وبسایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (Https://Www.Canada.Ca/) ایجاد کنید. هنگامی که حساب خود را راه‌اندازی کردید، می‌توانید از آن برای ایجاد و ارسال درخواست خود، پرداخت هزینه‌های پردازش، پیگیری وضعیت درخواست و ارتباط گرفتن با پشتیبانی استفاده کنید.

مرحله بعدی ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری است. قبل از انجام این کار، باید واجد شرایط بودن خود را برای برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا بررسی کنید؛ باید برای آزمون زبان معتبر حاضر شوید، ECA دریافت کنید و کدهای NOC مدنظرتان را شناسایی کنید. سپس با وارد کردن برخی از اطلاعات اولیه مانند تجربه کاری، تحصیلات، نمرات آزمون زبان، سن، استان‌هایی که علاقه‌مند به زندگی در آنها هستید و…، پروفایل خود را تکمیل کنید.

۲. پروفایل خود را ارسال کنید و وارد لیست داوطلبان اکسپرس اینتری شوید

پس از تکمیل پروفایل آن را ارسال کرده و وارد مجموعه نامزدهای اکسپرس اینتری ‌شوید و منتظر بمانید. پروفایل شما تا یک سال یا تا زمانی که یک دعوتنامه برای پذیرش (ITA) درمورد درخواست اقامت خود دریافت کنید، فعال باقی می‌ماند. پروفایل اکسپرس اینتری خود را تا زمانی که فعال است، به‌روز نگه دارید. پس از ارسال پروفایل، امتیاز CRS شما براساس اطلاعاتی که ارائه کرده‌اید محاسبه می‌شود.

۳. منتظر یک دعوت‌نامه برای پذیرش (ITA) باشید

دولت کانادا قرعه‌کشی‌های دوره‌ای (معمولا هر دو هفته یک‌بار) برای تعیین حداقل امتیاز CRS انجام می‌دهد و از داوطلبانی که نمرات CRS آنها لب مرز تاییدشدن است، دعوت می‌شود تا برای اقامت دائم کانادا (PR) درخواست دهند. یادتان نرود که نتایج قرعه‌کشی برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا را در وبسایت دولتی پیگیری کنید. اگر امتیاز شما به حداقل تعیین‌شده رسیده باشد، یک ITA در نمایه IRCC خود به همراه پشتیبانی ایمیلی در مورد دعوتنامه‌تان دریافت خواهید کرد.

۴. درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنید

پس از دریافت ITA، ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست اقامت دائم را ارسال کنید یا ITA را رد کنید. برای درخواست اقامت دائم، باید تمام اسناد و مدارکی که اطلاعات واردشده در پروفایل‌تان را تایید و پشتیبانی می‌کند، ارائه دهید. همچنین باید مدارکی را که اثبات‌کننده تمکن مالی در چند ماه اول زندگی در کانادا و گواهی عدم سوءپیشینه شماست، ارائه کنید. تهیه مدارک برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا ممکن است زمان‌بر باشد، بنابراین این روند را در اسرع وقت شروع کنید. همچنین هزینه درخواست شامل هزینه پردازش، حق اقامت دائم و هزینه بیومتریک را باید قبل از ارسال درخواست اقامت دائم بپردازید.

۵. دریافت تاییدیه اقامت دائم (CoPR)

هنگامی که IRCC درخواست شما را دریافت کرد، اسنادی را که ارسال کرده‌اید بررسی می‌کند تا مطمئن شود که درخواست کامل است. احتمالا یک تاییدیه یا اینکه یک دستورالعمل برای ارسال اسناد نهایی و باقی‌مانده دریافت خواهید کرد. ممکن است از شما بخواهند که قبل از تایید درخواست‌تان، برای آزمایش پزشکی در یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی معتبر حاضر شوید. پس از تایید درخواست‌تان، تاییدیه اقامت دائم (CoPR) را به همراه دستورالعمل مراحل بعدی دریافت خواهید کرد. شاید لازم باشد بیومتریک یا همان اطلاعات هویتی خود را نیز ارسال کنید (مگر اینکه قبلا برای ویزای کانادا در ۱۰ سال گذشته ارسال کرده باشید).

هزینه برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

هزینه درخواست برنامه FSW برای هر بزرگسال ۱۳۶۵ دلار است. این هزینه شامل ۸۵۰ دلار برای هزینه پردازش و ۵۱۵ دلار حق اقامت دائم است. اگر به‌عنوان خانواده درخواست می‌دهید، باید برای هر فرزند وابسته (غیرمستقل) ۲۳۰ دلار اضافی بپردازید. بابت هزینه بیومتریک نیز اگر به تنهایی درخواست می‌دهید، باید ۸۵ دلار یا اگر به‌عنوان خانواده (دو یا چند نفر با هم) درخواست می‌دهید، ۱۷۰ دلار بپردازید. این موارد صرفا هزینه‌های رسمی و اصلی فرآیند درخواست اقامت دائم هستند.

شما برای اینکه بتوانید هزینه درخواست برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا را دقیق‌تر برآورد کنید، باید سایر هزینه‌های مربوط به آزمون‌های زبان و تهیه تمام مدارک کاری، تحصیلی و… را نیز در نظر بگیرید. برای پوشش هزینه‌های زندگی نیز باید بتوانید برای یک نفر معادل ۱۳۷۵۷ دلار کانادایی و به ازای هر نفر اضافه معادل ۳۷۰۶ دلار کانادایی بپردازید.

مشاوره جهت درخواست برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا با پارسا گشت

فرآیند درخواست برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا بسیار پرجزئیات است و موفقیت در این مسیر، کار آسانی نیست. اما اگر به یک موسسه مهاجرتی متخصص اعتماد کنید، مسیر آسان‌تری خواهید داشت. پارسا گشت، همراه با وکلای مهاجرتی برجسته، با ارائه خدمات مشاوره رایگان در حوزه برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا، تمام تلاش خود را برای راهنمایی شما در این مسیر مهاجرتی مهم و پراهمیت، انجام خواهد داد.

تیم متخصص و باتجربه ما، با دانش جامع درباره معیارها، مراحل و فرصت‌های این برنامه مهاجرتی، شما را در تحقق رویاهایتان در کانادا همراهی خواهد کرد. ما با تمرکز بر نیازها و مهارت‌های شما و با دقت فراوان روی جزئیات فنی، شما را به سوی موفقیت در برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا هدایت خواهیم کرد. جهت مشاوره رایگان و قدم گذاشتن در این مسیر، با ما در ارتباط باشید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت