برگزارکننده تور روسیه

تور روسیه

روسیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و عنوان پهناورترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. این کشور جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی دارد. کشور روسیه در شمال اوراسیا یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی قرار گرفته است. در اغلب ماه های سال این شهر شاهد گردشگران بسیار زیادی است. گردشگران روسیه اغلب بلیط هواپیما خریداری کرده و به این کشور سفر می کنند.
روسیه دارای تنوع فرهنگی بسیار زیادی است. در واقع با سفر به روسیه می توانید مجموعه ای از فرهنگ های مختلف را از نزدیک ببینید و همزمان از مکان های تاریخی و گردشگری آن نیز بازدید کنید.
سفر کردن یکی از بهترین تفریحاتی است که با آن می توانید با فرهنگ کشورهای مختلف بیشتر آشنا شوید. پیش از سفر کردن، داشتن اطلاعات کافی سبب می شود تا بتوانید با خیالی آسوده تر به کشور مورد نظر خود سفر کنید. در راهنمای سفر به روسیه می توانید با جاذبه های گردشگری، دانستی های کاربردی، شرایط آب و هوایی و … آشنا شوید.

دانستنی های کاربردی

• ویزا: برای دریافت ویزای توریستی روسیه نیاز به شرایط خاصی نیست. به کمک آژانس های اجرا کننده تور روسیه می توان ویزا دریافت کرد. مدت زمان اعتبار این ویزا اغلب برابر با مدت زمان تور است. هزینه دریافت این ویزا توسط شرکت برگزار کننده تور دریافت می شود. ایرانیان نیازی به مصاحبه، اسناد تمکن مالی، انگشت نگاری و … جهت دریافت ویزا ندارند. ویزای کشور روسیه در اغلب اوقات ریجکت نمی شود. برای دریافت ویزا به پاسپورت با اعتبار، یک قطعه عکس، بلیط هواپیما، فرم تعهد بازگشت و واچر هتل نیاز خواهید داشت. به زودی، امکان دریافت سفر گروهی در قالب تور، به روسیه بدون نیاز به ویزا و از طریق آژانس‌های خاص ممکن خواهد شد.
• واحد پول: واحد پول کشور روسیه روبل است. روبل واحد پول جماهیر شوروی بوده است و امروزه علاوه بر روسیه در کشورهایی هم چون بلاروس و ترانزیستوریا نیز از این واحد پولی استفاده می شود. در حال حاضر ۶ نوع اسکناس و ۱۰ نوع سکه در این کشور رواج دارد.
اسکناس هایی با واحد ۵، ۱۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ روبل در روسیه وجود دارد.
• زمان محلی: روسیه کشور بسیار پهناوری است و شرق تا غرب آن ۹ ساعت اختلاف زمانی دارد. به طور کلی روسیه دارای ۹ منطقه زمانی است. بخش اروپایی این کشور ۱ ساعت از مسکو عقب تر است. شرق روسیه ۸ ساعت از مسکو جلوتر است. پایتخت روسیه تا پایتخت ایران ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه فاصله هوایی دارد و این شهر با تهران ۳۰ دقیقه (ایران ۳۰+ دقیقه) اختلاف زمانی دارد.
• زبان رسمی: اصلی ترین زبان این کشور که به رسمیت نیز شناخته شده است، زبان روسی است. زبان روسی از خانواده اسلاوی شرقی است. علاوه بر روسیه، در بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان زبان روسی به رسمیت شناخته شده است. زبان روسی گسترده ترین زبان در منطقه اوراسیا است و بیش از ۲۵۸ میلیون نفر از این زبان در سراسر دنیا استفاده می کنند.
• دین اکثریت مردم: در این کشور ادیان مختلفی وجود دارد، مردم این کشور اغلب مسیحی، یهودی، مسلمان و بودایی هستند. ۵۰ درصد مردم این کشور به دین مسیح معتقد هستند.
• بهترین زمان سفر: روسیه یک کشور با آب و هوای بسیار سرد است اما در روزهای بهار و تابستان این کشور آب و هوای بسیار مطلوبی دارد. به طور کلی آب و هوای این کشور متغیر است اما دوره سرمای آن طولانی تر از دیگر آب و هواها است. برخی از نقاط روسیه همانند سیبری همیشه سرد و یخبندان است. از نظر آب و هوایی تابستان بهترین زمان برای سفر به روسیه است. این کشور بهارهای بسیار خلوتی دارد که می تواند برای سفر گزینه مناسبی باشد. بهار روسیه معتدل و مطلوب است. اما با این حال ایده آل ترین زمان برای سفر به این کشور تابستان است. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، بلیط هواپیما مسکو خود را در بین ماه های جولای تا آگوست که معادل ماه های تیر تا شهریور هستند رزرو کنید.

شهرهای مهم و گردشگری روسیه

۱. مسکو | Moscow
مهم ترین شهر کشور روسیه پایتخت آن یعنی مسکو است. اهمیت این شهر تنها به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی آن نیست بلکه مسکو پایتخت هنر، فرهنگ و سمفونی های ناب این کشور نیز هست. مهم ترین جاذبه گردشگری مسکو کاخ کرملین است. علاوه بر آن میدان سرخ مسکو که به قرن ۱۵ میلادی باز می گردد نیز بسیار پر طرفدار است. کلیسای سنت باسیل مسکو با گنبدهای رنگارنگ نیز بسیار دیدنی است و در تمامی روزهای سال شاهد گردشگران زیادی است.
۲. سن پترزبورگ | Saint Petersburg
از دیگر شهرهای تاریخی و دیدنی روسیه می توان به سن پترزبورگ اشاره کرد. این شهر اولین پایتخت تاریخی تزارها در کشور روسیه محسوب می شود. نام این شهر از موسس آن یعنی پتر کبیر گرفته شده است. این شهر در استان لنینگراد (Leningrad) و در ناحیه فدرال روسیه قرار گرفته است. این شهر همانند مسکو دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. از جاذبه های گردشگری معروف در این شهر می توان به موزه ارمیتاژ یا هرمیتاژ، موزه هنر، کلبه پیتر کبیر، کشتی کروز بر روی دریاچه بایکال، کاخ پتروف و … اشاره کرد. بهترین رستوران ها، فروشگاه ها، گالری ها و … در خیابان معروف نوفسکی پروسکت قرار گرفته اند. این خیابان یکی از اصلی ترین پاتوق های گردشگران در کشور روسیه است.

۳. کازان یا قازان روسیه | Kazan
بسیاری از مردمان روسیه کازان را پایتخت سوم روسیه می دانند. این شهر دارای فرهنگ آسیایی و اروپایی است به همین دلیل از گذشته مورد توجه تزارهای روسی بوده است. این شهر در محل تلاقی دو رود اصلی روسیه یعنی قازانکا و ولگا قرار گرفته است. کازان در سال ۲۰۰۵ میلادی شهر صلح میان مسلمانان و مسیحیان انتخاب شد و در یونسکو به ثبت رسید. مسجد قول شریف، کلیسای کازان و خیابان باومن از حاذبه های دیدنی این شهر هستند.
۴. یکاترینبورگ | Yekaterinburg
این شهر دارای ظاهری متفاوت تر از سایر شهر های روسیه است. این شهر کاملاً مدرن و امروزی است. شهر یکاترینبورگ بسیار زنده و پر هیاهو است و تعداد زیادی از نمایشگاه ها، سالن های تئاتر، مراکز موسیقی، کتابخانه ها و … در این شهر قرار گرفته اند. مهم ترین روخانه این شهر ایست نام دارد که در سیبری نیز جریان دارد. خانه تئاتر و اپرا، کلیساس خونین و قبرستان متفیا از مهم ترین مراکز دیدنی این شهر هستند.
راهنمای سفر به روسیه | صفر تا صد سفر به روسیه
۵. ایرکوتسک | Irkutsk
مهم ترین شهر تجاری و صنعتی روسیه را می توان ایرکوتسک به شمار آورد. این شهر یک نوع پل ارتباطی میان مسکو و سیبری است. به ایرکوتسک لقب پاریس سیبری و یا شهر نبوغ و هنر نیز داده می شود. بسیاری از گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما خارجی به مسکو سفر می کنند، از این شهر زیبا و دیدنی نیز بازدید می کنند. دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این شهر بسیار با اهمیت است. یکی از معروف ترین جاذبه توریستی این شهر دریاچه بایکال است که در دسته مهم ترین دریاچه های جهان قرار گرفته است.

آب و هوا و اقلیم

کشور روسیه دارای آب و هوای متغیر و نامعلومی است. در برخی از نقاط این کشور یخبندان های بسیار سنگینی وجود دارد و در قسمت های دیگر آن شرایط بسیار مساعد و آب و هوا مطلوب است. میانگین دمای این کشور از مثبت ۳۶ درجه سانتی گراد تا منفی ۳۶ درجه سانتی گراد در حال تغییر است. در واقع آب و هوای برخی از نقاط روسیه همانند مسکو در تابستان ها بسیار گرم و در زمستان ها بسیار سرد است.
بنابراین اگر مسافر مسکو هستید، بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل تابستان است. نقاط دیگر روسیه همانند سنت پترزبورگ دارای آب و هوایی شرجی و قاره ای است. این شهر در تابستان به لطف وزنش بادهای موسمی کمی خنک تر می شود. اما زمستان های آن بسیار طولانی و سرد است.

شرایط ویزا و روادید گردشگری روسیه

ویزای توریستی روسیه با هدف تفریح و گردش صادر می شود و مدت زمان صدور آن نهایت ۱ ماه زمان نیاز دارد. با ویزای توریستی روسیه می توان نهایت ۳۰ روز در این کشور اقامت داشت و دوبار ورود و یا خروج به روسیه انجام داد. اگر به دنبال دریافت ویزای توریسیتی به این کشور هستید، تنها کافی است به آژانس و یا مجری تور روسیه مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای ویزا توریستی آن ها انجام شود.

غذاهای معروف روسیه

روسیه دارای مردمانی با فرهنگ ها و ذائقه های گوناگون است همین امر سبب پیدایش غذاها و خوراکی های بسیار متنوعی شده است. در ادامه به معرفی برترین غذاهای روسیه ای خواهیم پرداخت.
‍۱. بورش | Borscht
بورش یکی از معروف ترین غذاهای روسیه ای است که از چغندر تهیه می شود. بورش شکل ظاهری شبیه به سوپ دارد. این غذا در میان مردم و گردشگران روسیه بسیار محبوب است و به یک غذای سنتی و بومی در این کشور تبدیل شده است. ران گوساله، شیرینی چغندر و خامه ترش از اصلی ترین مواد سازنده این سوپ است. در بسیاری از دستورهای پخت بیکن، سبزیجات معطر و سرکه نیز وجود دارد. این غذا اغلب در فصل زمستان سرو می شود.
۲. شاه ماهی | Dressed Herring
همان طور که مشاهده می کنید این غذا دارای نام عجیبی است اما یکی از پرطرفدارترین غذاهای روسیه محسوب می شود. اغلب در تعطیلات رسمی، عیدها، فستیوال ها، جشنواره ها و … این غذا پخته می شود. ماهی، سیب زمینی، هویج، چغندر، پیاز و سس مایونز ترکیبات اصلی این غذا را تشکیل می دهند.
۳. پلمنی | Pelmeni
این غذا بسیار مقوی و انرژی زا است. مردم روسیه با آغاز سال نو این غذا را طبخ می کنند. پخت پلمنی بسیار سخت و زمان بر است به همین دلیل برای تهیه آن باید تمامی افراد خانواده به هم کمک کنند. این غذا، بهترین خوراک روسیه ای است و از خمیرهایی تشکل شده است که با گوشت گاو، بیکن، گوسفند و … پر می شوند. سبزیجات تازه و معطر نیز در دستور پخت این غذا وجود دارد.
۴. بیف استراگانوف | Beef Stroganoff
این غذا شهرت جهانی دارد و حتی در ایران و رستوران های آن نیز طبخ می شود. این غذا از گوشت، خامه، سس کره ای، خردل و … تشکیل شده است و یکی از محبوب ترین غذاها از دید گردشگران است. در تمامی فست فودها و رستوارن های روسیه ای می توانید این غذای محبوب را پیدا کنید.

۵. بلینی | Blini
بلینی ترکیه از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. به این غذا پنکیک روسی نیز گفته می شود هم برای صبحانه و هم برای وعده های اصلی سرو می شود. بلینی از خمیرهای نازک و طعم دار شده تشکیل شده است. در این خمیرها از خاویار، خامه، پنیر و … استفاده می شود. اگر برای صرف صبحانه به رستوران های روسیه مراجعه کنید می توانید پنکیک روسی را با خامه، عسل، مربا و … نوش جان کنید.
۶. قارچ جولیان | Mushroom Julienne
این خوراک به صورت گرم سرو می شود و از تیکه های قارچ طعم دار شده با خامه ترش تشکیل شده است. این قارچ در فر پخته می شود و روی آن پنیر پیتزا ریخته می شود. گاهی آشپزان روسیه ای مقداری گوشت ماهی، مرغ و … با آن ترکیب می کنند. خوراک قارچ جولیان بسیار خوش طعم است و اغلب گردشگان به این غذا علاقه نشان می دهند

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لوکس بالی1403

هتر است از همین الان اقدام به رزرو تور بالی نوروز 1403 کنید. چون با نزدیک شدن به ایام نوروز قیمت آن به شدت افزایش

تور لوکس ولاکچری ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزارکننده تور روسیه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت