تور آنتالیا ، تور لحظه آخری آنتالیا ترکیه

معرفی آنتالیا

آنتالیا در خلیج آنتالیا قرار دارد و بزرگ‌ترین شهر در سواحل مدیترانه‌ای غرب ترکیه محسوب می‌شود. این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته است. جاذبه‌های تاریخی این شهر در کنار امکانات و تفریحات مدرن، از آن یک مقصد گردشگری کامل ساخته‌اند.

در بخش تاریخی این شهر می‌توانید در اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌های تاریخی به سبک عثمانی اقامت کنید. گشت و گذار در شهرهای باستانی اطراف آنتالیا، فرصتی بی‌نظیر برای سفری به دل تاریخ است. سواحل زیبا یکی دیگر از جذابیت‌های آنتالیا برای گردشگران است. علاوه بر این، در این شهر از بهترین موزه‌ها می‌توانید دیدن کنید.

وضعیت آب‌‌و‌‌هوای آنتالیا

آنتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های ملایم و بارانی دارد. حدود ۳۰۰ روز از سال آفتابی است. میانگین دمای هوای دریا بین ۱۶ درجه در زمستان تا ۲۷ درجه در تابستان است. ژوئیه گرم‌ترین ماه سال در آنتالیا است و میانگین دمای هوا در این ماه در حدود ۲۸ درجه است. سردترین ماه سال ماه ژانویه و میانگین دمای هوا در این ماه، ۱۰ درجه است. مرطوب‌ترین ماه سال، ماه دسامبر است و میانگین بارش در این ماه به ۲۱۰ میلی‌متر می‌رسد.

راهنما ویزا و مدارک لازم برای سفر با تور لحظه آخری آنتالیا

ایرانی‌ها برای سفر به آنتالیا نیاز به دریافت ویزا ندارند و هر زمان که بخواهند می‌توانند تور آنتالیا یا بلیط هواپیما آنتالیا را خریداری کنند و به آنتالیا سفر کنند.
همچنین، برای سفر به آنتالیا ایرانی‌ها نیاز به مدارک خاصی ندارند و مدارک لازم برای سفر به آنتالیا تنها داشتن پاسپورت معتبر با مدت اعتبار حداقل 6 ماه است.
برای سفرهای تفریحی آنتالیا ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند حداکثر به مدت 90 روز در آنتالیا بمانند و پس از طی 90 روز باید خاک ترکیه را ترک کنند؛ در غیر اینصورت، مجبور به پرداخت جریمه به پلیس مهاجرت ترکیه می‌شوند.

قبل از سفر با تور آنتالیا این نکات را در نظر بگیرید

  • قبل از خرید تور آنتالیا از تهران به منطقه‌ای که ترجیح می‌دهید در آن اقامت داشته باشید توجه کنید.
  • در مورد امکانات و خدماتی که هتل آنتالیا ارائه می‌دهد از آژانس هواپیمایی اطلاعات کسب کنید.
  • در مورد جزئیات بیمه سفر و قیمت تور آنتالیا از آژانسی که تور را می‌خرید سوال کنید.
  • وضعیت آب و هوای آنتالیا را بررسی کنید تا متناسب با شرایط جوی لباس و وسایل مورد نیاز همراهتان ببرید.
  • حتما کمی پول خرد لیر همراه داشته باشید.
  • بهتر است پولتان را در یکی از صرافی های معتبر ایران به دلار یا یورو تبدیل کنید.
  • با فعال کردن رومینگ می‌توانید به راحتی از تلفن همراهتان در آنتالیا استفاده کنید اما هزینه تماس‌ها بالا است و به صرفه نیست.
  • آنتالیا شهری آزاد است اما برای بازدید از مسجد باید لباس مناسب به همراه روسری بپوشید و کفشتان را پیش از وارد شدن به مسجد دربیاورید.
  • نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت طی شده با تاکسی متر حساب می‌شود.
  • پول و پاسپورتتان را در سیف باکس هتل بگذارید و در سطح شهر با خود نچرخانید.
  • برای خرید تور ارزان آنتالیا می‌توانید هتل های ارزان آنتالیا را رزرو کنید؛ تورهای لحظه آخری آنتالیا را بخرید؛ و یا اینکه در فصل‌های خلوت سال به آنتالیا سفر کنید.

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا جاذبه‌های زیادی برای افراد با سلیقه‌های متفاوت دارد. در مناطق تاریخی این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی متعددی دیدن کنید. حتی می‌توانید محل اقامت خود را در آنتالیا انتخاب کرده و برای سر زدن به جاذبه‌های گردشگری مناطق اطراف، که بسیار متنوع و دیدنی هستند، سفرهای کوتاه چند ساعته یا یک روزه برنامه‌ریزی کنید. آنتالیا فقط یک شهر قدیمی با جاذبه‌های تاریخی نیست. غیر از بناهای زیبای قدیمی به جا مانده از اعصار و قرون گذشته، می‌توانید در سواحل شنی سفید و زیبای آنتالیا استراحت کنید. هم علاقه‌مندان به تاریخ و معماری و هم طرفداران طبیعت و تفریحات ساحلی، از سفر به آنتالیا لذت می‌برند.

محله‌ پرپیچ‌وخم Kaleiçi برای گشت و گذار و قدم زدن ساخته شده است. خانه‌های قدیمی این منطقه که متعلق به دوره‌ عثمانی است، با دیوارهای سفید و بام‌های قرمز به زیبایی مرمت و بازسازی شده‌اند و در اطراف خیابان‌های سنگ‌فرش شده قرار گرفته‌اند. بوتیک‌ هتل‌ها، فروشگاه‌های سوغات، گالری‌های هنری و رستوران‌های متعددی در گوشه و کنار این محله به چشم می‌خورند. اگر می‌خواهید حال و هوای قدیمی شهر را تجربه کنید، این محله بهترین مقصد است.

علاوه بر لذت بردن از فضای قدیمی و گشت و گذار در کوچه‌ها و خیابان‌های پیچ در پیچ این محله، می‌توانید از چندین جاذبه‌ گردشگری مختلف هم دیدن کنید. میدان اصلی محله یعنی Kale Kapısı یک برج سنگی ساعت و یک دروازه‌ قلعه دارد. کاشی‌کاری‌ها و فضای داخلی زیبای مسجد قرن هجدهمی Tekeli Mehmet Paşa یکی از دیدنی‌های این محله است. این بنا در ابتدا یک معبد رومی بوده، بعدها به کلیسای بیزانس و در نهایت به مسجد تبدیل شده است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی در یک فرورفتگی در دل صخره شکل گرفته  است و اکنون یکی از توریستی‌ترین و محبوب‌ترین مناطق آنتالیا است. در  این بندر، هزاران بوتیک، کافه‌های زیبا، بازار و قایق تفریحی وجود دارد که در کنار هم در مقابل آب‌های درخشان مدیترانه قرار گرفته‌اند. محیط دلنشین و جذاب بندر زمانی مهم‌ترین قطب اقتصادی آنتالیا بوده و از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم مهم‌ترین بندر بوده و تجارت و رفاه را به آنتالیا و مناطق اطراف آن آورده است. امروزه گردشگران برای خرید و تماشای غروب آفتاب در این بندر جمع می‌شوند و در کافه‌های دنج و زیبا نوشیدنی می‌خورند. برای شنا، گشت و گذار و تماشای مناظر اطراف می‌توانید یکی از تورهای قایق‌سواری را انتخاب کنید و در دریای مدیترانه بگردید.

موزه‌ آنتالیا

اگر علاقه‌مند به تاریخ ترکیه هستید، بازدید از موزه‌ باستان‌شناسی آنتالیا را از دست ندهید. نمایشگاه‌های خیره‌کننده در این موزه، بهترین یافته‌های باستان‌شناسی در سراسر سواحل ترکیه را به نمایش می‌گذارند. این مجموعه‌های ارزشمند در قالب نمایشگاه‌های به روز و جذاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارند و فرصتی عالی برای یادگیری در مورد تاریخ ترکیه هستند. بخش باستان‌شناسی بزرگ این موزه آثاری از عصر برنز تا دوره‌ بیزانس را در بر گرفته است و تاکید بیشتر آن بر بقایای باستانی آنتالیا و نواحی اطراف آن است.

مناره‌ ییولی (Yivli Minare)

متمایزترین جاذبه و نماد شهری آنتالیا، مناره‌ ییولی یا مناره‌ کنگره‌دار است که به دستور سلطان علاء الدین کیقباد پادشاه سلجوقی بین سال‌های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ ساخته شده است. این مناره یکی از بهترین نمونه‌های معماری سلجوقی است که پایه‌ مربع شکل دارد و به استوانه‌ای هشت ضلعی و کنگره دار ختم می‌شود. مسجد قرن چهاردهمی که به این مناره متصل است، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مناره درست در کنار دروازه‌ ورودی Kale به بخش قدیمی شهر قرار دارد. در مقابل مناره، برج ساعت عثمانی قرار دارد و در حوالی آن هم تعدادی مقبره متعلق به قرن چهاردهم دیده می‌شود.

دروازه‌ هادریان (Hadrian)

 

دروازه‌ هادریان یکی از ورودی‌های اصلی منطقه‌ Kaleiçi یا شهر قدیم آنتالیا است. دیواره‌های شهر در بخش شرقی شهر قدیم به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند و دروازه‌ هادریان یکی از جالب توجه‌ترین بخش‌های این دیوارهای قدیمی است. این دروازه از مرمر سفید و به‌ صورت سه قوس با ستون‌هایی قُرنتی به افتخار سفر و بازدید هادریانوس، امپراتور وقت روم از آن شهر در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد. این قوس‌ها با تندیس‌های زیبا مزین شده‌اند. هنگام عبور از دروازه به نقش و نگار و کنده‌کاری‌های سقف هم توجه کنید که بسیار دیدنی است.

برج و باروی رومی (Hıdırlık Kalesi)

 

این برج استوانه‌ای ۱۴ متری، مشرف به بندر قدیمی بر فراز مرز پارک Karaalioǧlu قرار گرفته و در قرن دوم ساخته شده است. هیچ کسی نمی‌داند که کاربرد اصلی این برج در گذشته چه بوده، اما اکثر باستان‌شناسان اتفاق‌نظر دارند که این برج به‌عنوان برج مراقبت و نگهبانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. احتمالا یک فانوس دریایی هم در این برج وجود داشته تا بندر شلوغ قدیمی را روشن کند. اکنون این مکان، بهترین جا برای تماشای غروب آفتاب و لذت بردن از مناظر شگفت‌انگیز بر فراز بندر قدیمی است. خود پارک هم یک مقصد عالی و آرام برای گشت و گذار و پیک نیک و باغچه‌های پر از گل و درخت آن، فرصتی مناسب برای فرار از شلوغی زندگی شهری است. کافه‌های عالی هم در حوالی این برج وجود دارد که می‌توانید بعد از بازدید، از استراحت کردن و خوردن نوشیدنی در آن‌ها لذت ببرید.

شهر باستانی آسپندوس (Aspendos)

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که علاقه‌مندان به تاریخ به خاطر آن به آنتالیا سفر می‌کنند، سفر به شهر باستانی آسپندوس است. این منطقه‌ باستانی، میزبان یک تئاتر رومی است که به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های به جا مانده از تماشاخانه‌های رومی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. شهر باستانی آسپندوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. دوران طلایی و اوج شکوه این شهر باستانی در قرن‌های دوم و سوم بوده است؛ زمانی که بیشتر سازه‌های به جامانده در این شهر، در آن دوران ساخته شده بودند. علاوه بر تئاتر که به‌خوبی مرمت شده و گنجایش ۱۵ هزار نفر را دارد، بیشتر سازه‌های باقی مانده در این شهر، برای گردشگران و دوستداران تاریخ، جذاب و دیدنی است. این مجموعه‌ تاریخی در ۷۴ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد.

شهر باستانی ترمسوس (Termessos)

 

گرچه شهر باستانی آسپندوس شهرت بیشتری بین گردشگران دارد، اما محیط و اتمسفر شهر باستانی ترمسوس جذاب‌تر است. این شهر باستانی که به‌خوبی حفظ و مرمت شده، در کنار تپه‌های ناهموار ساخته شده و مناظر خیره‌کننده‌ای از محیط و طبیعت اطرافش را به نمایش می‌گذارد. برای گشت و گذار در این منطقه، کفش مناسب بپوشید و آب کافی همراه ببرید تا بتوانید تمام و کمال، این منطقه و جاذبه‌های آن را بگردید. همه‌ بخش‌های این شهر باستانی، دیدنی و جذاب هستند، اما بازدید از تماشاخانه‌ آن را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ جایی که منظره‌ زیبای قله‌های رشته‌کوه توروس، زیبایی منطقه را دو چندان می‌کند. این شهر باستانی در ۳۴ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ارزان یکروزه – اردبیل

راهنمای سفر به اردبیل برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز با هم به اردبیل خوش آب‌وهوا سفر می‌کنیم   شاید چیزی از شهر مقدس نشنیده باشید؛

تور ارزان مشهد

جاهای دیدنی مشهد که نباید از دست دهید+ عکس و آدرس مشهد از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری داخلی در ایران است که طیف متنوعی از

تور لحظه آخری مازندران

جاهای دیدنی مازندران؛ بهترین‌های گردشگری از شرق تا غرب مازندران مازندران نیاز به معرفی و تعریف ندارد. طبیعت بکر و زیبا، آب‌وهوای ملایم، دسترسی جاده‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور آنتالیا ، تور لحظه آخری آنتالیا ترکیه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت