تور آنتالیا | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

تور آنتالیا

آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته و تقریبا در تمام طول سال، آب و هوایی آفتابی دارد و در نتیجه به شهر آفتاب معروف است. اما با این حال تور آنتالیا بیشتر شبیه به یک تور فصلی است. فصل شلوغی تور آنتالیا تابستان است و در فصل‌های سرد سال استقبال از تور آنتالیا کم خواهد بود و این موضوع سبب شده تا تهیه تور آنتالیا ارزان، در فصول سرد سال چندان دشوار نباشد. علاوه‌ بر این تور آنتالیا یکی از تورهای لوکس ترکیه محسوب می‌شود، اما این بدان معنا نیست که نتوان یک تور آنتالیا ارزان پیدا کرد. برای رزرو ارزان تور آنتالیا روش‌های زیادی وجود دارد. به طور مثال می‌توانید زمانی که تعداد مسافرین کم است؛ یا هوا سرد است سفر کنید. یا از طریق آژانس‌های معتبر، از زمان برگزاری تورهای لحظه آخری آنتالیا یا آفرهای هتل‌های آنتالیا مطلع شوید و یا می‌توانید سفر زمینی به این شهر داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا ماه آوریل است، البته ماه‌های آوریل تا دسامبر فصل شلوغ گردشگری در این شهر است. ماه‌های ژانویه تا مارس چندان برای سفر مناسب نیستند. در این ماه‌ها، هوا ممکن است به‌شدت سرد شود و بازدید از جاذبه‌ها و گردش در ساحل‌ها سخت خواهد بود.

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا جاذبه‌های زیادی برای افراد با سلیقه‌های متفاوت دارد. در مناطق تاریخی این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی متعددی دیدن کنید. حتی می‌توانید محل اقامت خود را در آنتالیا انتخاب کرده و برای سر زدن به جاذبه‌های گردشگری مناطق اطراف، که بسیار متنوع و دیدنی هستند، سفرهای کوتاه چند ساعته یا یک روزه برنامه‌ریزی کنید. آنتالیا فقط یک شهر قدیمی با جاذبه‌های تاریخی نیست. غیر از بناهای زیبای قدیمی به جا مانده از اعصار و قرون گذشته، می‌توانید در سواحل شنی سفید و زیبای آنتالیا استراحت کنید. هم علاقه‌مندان به تاریخ و معماری و هم طرفداران طبیعت و تفریحات ساحلی، از سفر به آنتالیا لذت می‌برند.

شهر قدیم آنتالیا (Kaleiçi)

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

محله‌ پرپیچ‌وخم Kaleiçi برای گشت و گذار و قدم زدن ساخته شده است. خانه‌های قدیمی این منطقه که متعلق به دوره‌ عثمانی است، با دیوارهای سفید و بام‌های قرمز به زیبایی مرمت و بازسازی شده‌اند و در اطراف خیابان‌های سنگ‌فرش شده قرار گرفته‌اند. بوتیک‌ هتل‌ها، فروشگاه‌های سوغات، گالری‌های هنری و رستوران‌های متعددی در گوشه و کنار این محله به چشم می‌خورند. اگر می‌خواهید حال و هوای قدیمی شهر را تجربه کنید، این محله بهترین مقصد است. علاوه بر لذت بردن از فضای قدیمی و گشت و گذار در کوچه‌ها و خیابان‌های پیچ در پیچ این محله، می‌توانید از چندین جاذبه‌ گردشگری مختلف هم دیدن کنید. میدان اصلی محله یعنی Kale Kapısı یک برج سنگی ساعت و یک دروازه‌ قلعه دارد. کاشی‌کاری‌ها و فضای داخلی زیبای مسجد قرن هجدهمی Tekeli Mehmet Paşa یکی از دیدنی‌های این محله است. این بنا در ابتدا یک معبد رومی بوده، بعدها به کلیسای بیزانس و در نهایت به مسجد تبدیل شده است.

بندر قدیمی

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

بندر قدیمی در یک فرورفتگی در دل صخره شکل گرفته  است و اکنون یکی از توریستی‌ترین و محبوب‌ترین مناطق آنتالیا است. در  این بندر، هزاران بوتیک، کافه‌های زیبا، بازار و قایق تفریحی وجود دارد که در کنار هم در مقابل آب‌های درخشان مدیترانه قرار گرفته‌اند. محیط دلنشین و جذاب بندر زمانی مهم‌ترین قطب اقتصادی آنتالیا بوده و از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم مهم‌ترین بندر بوده و تجارت و رفاه را به آنتالیا و مناطق اطراف آن آورده است. امروزه گردشگران برای خرید و تماشای غروب آفتاب در این بندر جمع می‌شوند و در کافه‌های دنج و زیبا نوشیدنی می‌خورند. برای شنا، گشت و گذار و تماشای مناظر اطراف می‌توانید یکی از تورهای قایق‌سواری را انتخاب کنید و در دریای مدیترانه بگردید.

موزه‌ آنتالیا

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

اگر علاقه‌مند به تاریخ ترکیه هستید، بازدید از موزه‌ باستان‌شناسی آنتالیا را از دست ندهید. نمایشگاه‌های خیره‌کننده در این موزه، بهترین یافته‌های باستان‌شناسی در سراسر سواحل ترکیه را به نمایش می‌گذارند. این مجموعه‌های ارزشمند در قالب نمایشگاه‌های به روز و جذاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارند و فرصتی عالی برای یادگیری در مورد تاریخ ترکیه هستند. بخش باستان‌شناسی بزرگ این موزه آثاری از عصر برنز تا دوره‌ بیزانس را در بر گرفته است و تاکید بیشتر آن بر بقایای باستانی آنتالیا و نواحی اطراف آن است.

مناره‌ ییولی (Yivli Minare)

متمایزترین جاذبه و نماد شهری آنتالیا، مناره‌ ییولی یا مناره‌ کنگره‌دار است که به دستور سلطان علاء الدین کیقباد پادشاه سلجوقی بین سال‌های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ ساخته شده است. این مناره یکی از بهترین نمونه‌های معماری سلجوقی است که پایه‌ مربع شکل دارد و به استوانه‌ای هشت ضلعی و کنگره دار ختم می‌شود. مسجد قرن چهاردهمی که به این مناره متصل است، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مناره درست در کنار دروازه‌ ورودی Kale به بخش قدیمی شهر قرار دارد. در مقابل مناره، برج ساعت عثمانی قرار دارد و در حوالی آن هم تعدادی مقبره متعلق به قرن چهاردهم دیده می‌شود.

دروازه‌ هادریان (Hadrian)

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

دروازه‌ هادریان یکی از ورودی‌های اصلی منطقه‌ Kaleiçi یا شهر قدیم آنتالیا است. دیواره‌های شهر در بخش شرقی شهر قدیم به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند و دروازه‌ هادریان یکی از جالب توجه‌ترین بخش‌های این دیوارهای قدیمی است. این دروازه از مرمر سفید و به‌ صورت سه قوس با ستون‌هایی قُرنتی به افتخار سفر و بازدید هادریانوس، امپراتور وقت روم از آن شهر در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شد. این قوس‌ها با تندیس‌های زیبا مزین شده‌اند. هنگام عبور از دروازه به نقش و نگار و کنده‌کاری‌های سقف هم توجه کنید که بسیار دیدنی است.

برج و باروی رومی (Hıdırlık Kalesi)

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

این برج استوانه‌ای ۱۴ متری، مشرف به بندر قدیمی بر فراز مرز پارک Karaalioǧlu قرار گرفته و در قرن دوم ساخته شده است. هیچ کسی نمی‌داند که کاربرد اصلی این برج در گذشته چه بوده، اما اکثر باستان‌شناسان اتفاق‌نظر دارند که این برج به‌عنوان برج مراقبت و نگهبانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. احتمالا یک فانوس دریایی هم در این برج وجود داشته تا بندر شلوغ قدیمی را روشن کند. اکنون این مکان، بهترین جا برای تماشای غروب آفتاب و لذت بردن از مناظر شگفت‌انگیز بر فراز بندر قدیمی است. خود پارک هم یک مقصد عالی و آرام برای گشت و گذار و پیک نیک و باغچه‌های پر از گل و درخت آن، فرصتی مناسب برای فرار از شلوغی زندگی شهری است. کافه‌های عالی هم در حوالی این برج وجود دارد که می‌توانید بعد از بازدید، از استراحت کردن و خوردن نوشیدنی در آن‌ها لذت ببرید.

شهر باستانی آسپندوس (Aspendos)

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که علاقه‌مندان به تاریخ به خاطر آن به آنتالیا سفر می‌کنند، سفر به شهر باستانی آسپندوس است. این منطقه‌ باستانی، میزبان یک تئاتر رومی است که به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های به جا مانده از تماشاخانه‌های رومی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. شهر باستانی آسپندوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است. دوران طلایی و اوج شکوه این شهر باستانی در قرن‌های دوم و سوم بوده است؛ زمانی که بیشتر سازه‌های به جامانده در این شهر، در آن دوران ساخته شده بودند. علاوه بر تئاتر که به‌خوبی مرمت شده و گنجایش ۱۵ هزار نفر را دارد، بیشتر سازه‌های باقی مانده در این شهر، برای گردشگران و دوستداران تاریخ، جذاب و دیدنی است. این مجموعه‌ تاریخی در ۷۴ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد.

شهر باستانی ترمسوس (Termessos)

جاذبه‌ های گردشگری آنتالیا

گرچه شهر باستانی آسپندوس شهرت بیشتری بین گردشگران دارد، اما محیط و اتمسفر شهر باستانی ترمسوس جذاب‌تر است. این شهر باستانی که به‌خوبی حفظ و مرمت شده، در کنار تپه‌های ناهموار ساخته شده و مناظر خیره‌کننده‌ای از محیط و طبیعت اطرافش را به نمایش می‌گذارد. برای گشت و گذار در این منطقه، کفش مناسب بپوشید و آب کافی همراه ببرید تا بتوانید تمام و کمال، این منطقه و جاذبه‌های آن را بگردید. همه‌ بخش‌های این شهر باستانی، دیدنی و جذاب هستند، اما بازدید از تماشاخانه‌ آن را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ جایی که منظره‌ زیبای قله‌های رشته‌کوه توروس، زیبایی منطقه را دو چندان می‌کند. این شهر باستانی در ۳۴ کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار دارد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور آنتالیا ارزان ولحظه آخری

تور آنتالیا تور آنتالیا لحظه آخری، آنقدر جذاب است، که اگر بخواهید از بین چند تور لحظه آخری، یکی را انتخاب کنید، پیشنهاد اول ما

ویزا چین فوری_02188487124

ویزا چین چگونه ویزای چین بگیریم؟ احتمالا برای بار اول این سوال در ذهنتان مطرح می شود که چگونه ویزای چین بگیریم؟ نحوه درخواست ویزا

تور لوکس بدروم_02188487124

توربدروم یکی از پرطرفدارترین کشورهای توریستی از سوی ایرانی‌ها ترکیه است. در این کشور شهرهای بسیاری برای پذیرایی از شما مهیا شده‌اند. یکی از این

تور بالی بهترین قیمت_02188487120

تور بالی اگر به دنبال سفری مهیج و منحصر بفرد هستید، بهترین مقصد، جزیره زیبای بالی در کشور اندونزی است و توسط بسیاری از آژانس‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور آنتالیا | بهترین قیمت خرید + آفرهای ارزان و لحظه آخری

هلدینگ گردشگری پارسا گشت