تور مالزی پرواز ماهان

کشور مالزی

یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا و پایتخت مالزی کوالالامپور می باشد ، این کشور زیبا به خاطر سواحل متعدد و تنوع مناطق و جاذبه‌ های طبیعی ، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان ، به خصوص برای ورزش ‌هایی مانند غواصی دارای شهرت بسیار زیادی است . علاوه بر ساحل و جزیره‌ های متنوع آن ، جنگل‌ های انبوه و سرسبز یکی دیگر از جذابیت ‌های مالزی می باشد . علاوه بر جاذبه‌ های طبیعی ، از نظر جاذبه ‌های شهری ، آسمان خراش های بلند و رستوران‌ های مشهور هم  کشور مالزی حرف‌ های زیادی برای گفتن دارد. یک فرصت مناسب برای بازدید از این کشور خاص و زیبا، نوروز است.

مذهب و زبان مردم مالزی

طبق قانون اساسی کشور مالزی دین مردم مالزی به طور رسمی اعلام نموده است ولی داشتن هر دین دیگری برای شهروندان آزاد می باشد . بر طبق سرشماری سال 2016 میلادی جمعیت این کشور چیزی در حدود سی و یک میلیون نفر بوده است که در حدود 61.3 درصد آنها را مسلمانان ، 19.8 درصد را بودایی ها ، 9.2 درصد را مسیحیان ، 6.3 درصد را هندوها و اینکه 1.3 درصد را کنفسیوس گرایان ، تائوئیسم و پیروان مذهب چینی تشکیل داده اند .

همچنین 0.7 درصد بیان کرده اند که پیرو هیچ دینی نیستند و 1.4 درصد باقیمانده از دین های دیگر پیروی می کنند و یا اطلاعاتی را در این زمینه ارائه نشده است. زبان رسمی و ملی کشور مالزی زبان مالایی یا باهاسا مالایو است ، قانون زبان ملی در سال 1967 میلادی الفبای لاتین را جایگزین الفبای جاوی کردند ولی استفاده از الفبای سنتی جاوی مانعی نداشته است . در ضمن زبان انگلیسی نیز زبان دوم این کشور محسوب شده و اغلب در معاملات تجاری از آن استفاده می گردد و همچنین به علت چند نژاده بودن مردمان این کشور زبان های چینی و هندی نیز در آن عموما رایج می باشند .

آب و هوا

در طول سال ، دو فصل بارانی در کشور مالزی وجود دارد که بخش شرقی ، بیشترین میزان بارندگی را از اوایل نوامبر تا آخر مارس تجربه میکند که بر اثر باد های موسمی شمال شرقی ایجاد شده و ضمنا با بارندگی شدید و رعد و برق همراه می باشد . رشته‌ کوهی که از مرکز کشور گذر می کند ، پناهگاهی در برابر بادهای موسمی شرقی است اما کوالالامپور و شهرهای دیگر در بخش غربی ، در این مدت بارندگی زیاد و طوفان دارند . از ماههای مه تا سپتامبر ، باد موسمی دیگری از سمت غرب می ‌وزد و شهرهایی چون کوالالامپور را درگیر می‌ کند و اینکه بیشترین میزان بارندگی کوالالامپور در همین فصل می باشد و شما مسافران عزیز سعی کنید فصلی را انتخاب کنبد که از آن لذت ببرید .

6- کشور مالزی کجاست ؟

مالزی یک کشور آسیایی در جنوب شرقی قاره آسیا است. مالزی در شمال با تایلند و شمال غربی با میانمار (برمه) هم مرز است. این کشور از شمال به جنوب توسط تنگه مالاکا (Malacca Strait) و از شرق به غرب توسط دریای جنوبی چین (South China Sea) احاطه شده است. پایتخت مالزی کوالالامپور است.

7- مالزی در کدام قاره است ؟

مالزی در قاره آسیا قرار دارد. بیشتر تراکم جمعیت کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا است و شامل 13 ایالت و 3 منطقه فدرال است.

8- پایتخت مالزی کجاست ؟

پایتخت مالزی کوالالامپور (Kuala Lumpur) است. این شهر در جنوب غربی مالزی و در ایالت سلانگور واقع شده است. کوالالامپور شهری پویا و مدرن است و دارای مراکز خرید بزرگ و آسمان‌خراش‌های بلند مانند برج دوقلو پتروناس است.

پیدا کردن تورهای لحظه آخری پوکت

آژانس‌های گردشگری برای طراحی و اجرای تور پوکت، از چند ماه قبل اقدام به رزرو اتاق‌های هتل و صندلی‌های پرواز می‌کنند. این آژانس‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا قبل‌از شیوع سفر ظرفیت تور خود را تکمیل کنند. اگر این اتفاق نیفتد، از چند روز قبل‌از شروع تاریخ سفر، قیمت تور خود را کاهش می‌دهند تا مسافران ترغیب شوند تور مورد نظر را بخرند. در این زمان می‌توانید تورهای ارزان‌قیمت‌تر پوکت را پیدا کنید.

خرید تور پوکت در زمان‌های خلوت

اگر بخش‌های پیشین مقاله را با دقت خوانده باشید، مطمئنا با زمان‌های شلوغی و خلوتی جزیره پوکت آشنا شده اید. اگر قصد خرید تور ارزان‌قیمت پوکت را دارید، زمان‌ی برای سفر اقدام کنید که میزان تقاضا برای بازدید از جزیره پوکت در کمترین میزان خود باشد.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لوکس بالی1403

هتر است از همین الان اقدام به رزرو تور بالی نوروز 1403 کنید. چون با نزدیک شدن به ایام نوروز قیمت آن به شدت افزایش

تور لوکس ولاکچری ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور مالزی پرواز ماهان

هلدینگ گردشگری پارسا گشت