تور کوالالامپور و لنکاوی

راهنمای مسافرتی به لنکاوی | Travel Guide To Langkawi

لنکاوی، جزیره ی زیبا و جذابیست که با توجه به جاذبه های اکوتوریسمی که دارد، آن را به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مالزی معروف کرده است. این مجمع الجزایری تقریبا از صد جزیره تشکیل شده است و در محل برخورد تنگه مالاکا با آبهای دریاهای آندامان قرار دارد. لنکاوی در زبان محاوره مالایی به معنی عقاب قهوه ای است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

جزیره لنکاوی از لحاظ جغرافیایی در سواحل شمال غربی مالزی واقع شده و متشکل از ۹۹ جزیره است. جاذبه های اکوتوریستی در این جزیره وجود دارد که آن را به یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری در کشور مالزی تبدیل کرده است. مساحت این جزیره حدود ۴۷۸.۴۸ کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در ۲۰۱۰ انجام شده در این جزیره ۸۵,۵۸۸ نفر زندگی می کرده اند که این رقم تاکنون حتما تغییر کرده است.

جاهای دیدنی لنکاوی

جزایر و مناطق جنوب شرقی آسیا برای گردشگران یادآور سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و آفتاب گرم است. طبیعت استوایی لنکاوی و فضای سبز این کشور، حیات وحش بکر و ویژه‌ای را برای گردشگران رقم زده است. ساحل تانجونگ رو، ساحل وانتای کنانگ، روستای آیار هانگات، آبشار تموران، پارک حیات وحش مانگرو و پارک کروکودیل‌ها از جمله جاذبه های گردشگری لنکاوی هستند. گشت‌های آبی با قایق در آب‌های پیرامون جزیره، پرواز با گلایدر یا رفتن با تله‌کابین بر فراز جزیره هم از دیگر جاذبه های لنکاوی هستند.

پل هوایی لنکاوی (Sky Bridge)

پلی عابر پیاده دارای طولی ۱۲۵ متری است که چشم‌انداز بی‌نظیری رو به آبشارهای گونونگ، مات سینکانگ و توجو دارد. برای دسترسی به این پل هوایی باید از طریق تله کابین لنکاوی اقدام کنید که خود تله کابین نیز در این شهر جزو جاذبه‌های دیدنی به شمار می‌رود. وقتی سوار تله کابین شوید با عبور از مسیر پر پیچ و خم این پل باشکوه را خواهید دید که در میان دو قله واقع شده است، البته ممکن است کمی به خاطر ارتفاع ۷۰۰ متری این پل ترس به سراغتان بیاید اما همین که پا روی پل بگذارید همه این‌ها را فراموش خواهید کرد و از طبیعت بی‌نظیر و خنکی هوا مدهوش خواهید شد. به دلیل اینکه این پل معلق بوده و قسمتی از کف پل نیز به صورت شیشه‌ای است، برایتان تجربه ای خاص به ارمغان خواهد آورد و از روی پل می‌توانید بیشتر Langkawi Attractions را از ارتفاع زیاد تماشا کنید.

آبشار تمورون (Temurun waterfall)

آبشار تمورون در نزدیکی خلیج دانایی قرار گرفته است. آبشار تمورون آبشاری سه ردیفه است که ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و طولانی‌ترین آبشار لنکاوی است. در فاصله ۵ دقیقه‌ای از این آبشار یک پارکینگ در نظر گرفته شده است. آبشار تمورون توسط جنگل انبوه و زیبای کوه مت کیکانگ احاطه شده است.

تله کابین لنکاوی (Langkawi Sky Cab)

همان‌طور که پیش تر نیز اشاره شد برای دسترسی به پل هوایی شهر لنکاوی باید از تله کابین لنکاوی استفاده کنید، به وسیله تله کابین می‌توانید در عرض ۱۵ دقیقه به بالای کوه مات سینکانگ برسید و در طول مسیر صحنه‌های بی نظیر و رویایی را تماشا کنید، مانند جنگل‌ها، جزایر کوچک و آبشار‌های لنکاوی. ورودی تله کابین از روستایی در دامنه کوه مات سین کانگ آغاز می‌شود و هر دقیقه کابین ها حرکت می‌کنند؛ از میان مسیر پوشش گیاهی کوه‌ها و جنگل‌ها عبور کرده و به ایستگاه وسط می‌رسند که در این جا دو گزینه پیش رو دارید، بدین صورت که می‌توانید در این قسمت پیاده شوید یا به مسیرتان ادامه دهید. توجه داشته باشید که هرچه بالاتر بروید هوا خنک‌تر خواهد شد، بنابراین بهتر است لباس مناسبی همراه خود داشته باشید و در قله ۷۰۰ متری بی نظیرترین آب و هوای دنیا مدهوش شوید. در ایستگاه بالایی نیز یک کافه کوچک وجود دارد که انواع خوراکی‌ها در این مکان به فروش می‌رسد. در بین راه چندین سکو تعبیه شده تا در فروشگاه‌ها خرید کنید یا اینکه در رستوران‌ها غذایی نوش جان کرده و به بقیه مسیر را ادامه دهید. در واقع، کل مسیر طی شده توسط تله کابین ۲ کیلومتر است اما این مسافت سرشار از لذت و هیجان برایتان خواهد بود، همچنین عکاسی در این ارتفاع را فراموش نکنید. بعد از پیاده شدن از تله کابین نیز می‌توانید در قله مسیر ۲ ساعته را به گشت و گذار بپردازید و به آبشار زیبایی برسید. در پایین تله کابین نیز پارکی وجود دارد که در این پارک تفریحاتی مانند تیوپ سواری بی‌نظیر انجام می‌گیرد.

داتاران لانگ (Dataran Lang)

داتاران لانگ (میدان عقاب) در واقع مجسمه‌ای ۱۲ متری از یک عقاب آماده پرواز است که بر روی سکویی قرار داده شده و به عنوان نمادی از شهر لنکاوی با ابهت خاص خود پر از آب نماهای کوچک، مسیرهای پیاده‌روی و پل‌هایی است که بسیار تماشایی هستند. بازدید از این میدان به همه گردشگران توصیه می‌شود، تا حدی که می‌توان گفت امکان ندارد به لنکاوی سفر کنید اما در کنار این عقاب عکس نداشته باشید و مورد جالب توجه دیگر در این میدان نزدیکی آن به جاذبه‌های لنکاوی است که جزو برترین جاذبه‌های گردشگری شهر به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی لنکاوی

گونونگ رایا (Gunung Raya Mountain)

بلندترین قله لنکاوی گونونگ رایا است که دارای ارتفاع ۸۸۱ متری است. بر روی این کوه، جنگل‌های انبوهی وجود دارند که این جنگل‌ها محل زندگی حیوانات مختلفی مانند میمون درختی، روباه پرنده، میمون‌های ماکائو، سنجاب، قوش و… هستند. برای علاقه‌مندان به کوهنوردی حتما بازدید از این کوه پیشنهاد می‌شود و با بالا رفتن از آن چشم‌اندازی خیره کننده از جزیره را تماشا خواهید کرد. در واقع می‌توانید در یک نگاه بهترین جاذبه‌های لنکاوی را از چند صد متر بالاتر تماشا کنید. برای بالا رفتن از این قله از میان جنگل‌های بارانی عبور خواهید کرد که در این جنگل نیز حیواناتی مثل میمون‌ها، روباه پرنده، عقاب شکم سفید و و پرندگان زندگی می‌کنند، مطمئنا از تماشایشان سیر نخواهید شد. از بالای قله نیز می‌توانید طبیعت بی‌نظیر شهر لنکاوی را تماشا کرده و لذت ببرید.

دنیای زیر آب (Underwater World)

در شهر لنکاوی این مکان از شهرت بالایی برخوردار است، تا این قسمت از مقاله در مورد جاذبه‌های موجود در ارتفاعات زیاد را برایتان معرفی کرده‌ایم، اما اکنون می‌خواهیم برعکس ارتفاع به زیر خاک و آب این منطقه سر بزنیم؛ در واقع این مکان به عنوان محل زندگی ۵۰۰ گونه جانوران دریایی مانند فوک، پنگوئن، اسب دریایی، فلامینگو و اردک ماندارین است. ساختار این مکان بدین گونه است که در داخل تونل ۱۵ متری در زیر آب پیاده‌روی کنید و از نزدیک و فاصله بسیار اندک جانوران را تماشا کنید. حیوانات آبزی در ۱۰۰ مخزن شیشه‌ای قرار دارند که دارای حجم‌های متفاوتی هستند و بزرگ‌ترین این مخزن‌ها به شکل آکواریوم است و آبزیان درشت مانند کوسه، مارماهی و لاک پشت در آن قرار دارند. همچنین حیواناتی مانند پنگوئن‌ها و خوک‌های آبی نمایش‌هایی هیجان‌انگیز اجرا می‌کنند که بسیار تماشایی هستند و به این حیوانات روزی دو بار غذا داده می‌شود که از تماشای این صحنه‌ها بسیار لذت خواهید برد. در نزدیکی این جاذبه دیدنی چندین مرکز خرید قرار دارند که می‌توانید خرید انجام دهید. پس دنیای زیر آب لنکاوی را می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار عالی در لنکاوی شمرد که همه روزه میزبان تعداد زیادی توریست از جای جای دنیاست.

پارک لاجندا (Lagenda Park Langkawi)

در شهر لنکاوی پارکی به نام لاجندا یا دالام تامان قرار دارد که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شده است و این پارک زیبا و سرسبز چشم اندازی رو به میدان عقاب و جاذبه‌های طبیعی دیگر دارد. همچنین ۱۷ عدد مجسمه در این پارک قرار داده شده که هرکدام از این مجسمه‌ها افسانه‌ای همراه خود دارند، مانند افسانه غول‌های قهرمان، پرندگان افسانه‌ای، شاهزاده خانم و چندین مورد دیگر که جلوه‌های بی‌نظیری به این محل بخشیده اند. در پارک لاجندا چهار دریاچه نیز به چشم می‌خورند که مصنوعی بوده و دست ساز انسان هستند و همراه با مسیرهای پیاده‌روی بهترین مکان برای تفریح به شمار می‌روند. از دیگر جاذبه‌های تماشایی این پارک می‌توان به گل‌های رنگارنگ، گیاهان سرسبز و درختان میوه اشاره کرد که بسیار دیدنی هستند، همچنین در این مسیر چندین مغازه سوغاتی فروشی دایر است و با خیال راحت می‌توانید خرید انجام دهید، در حال کلی باید چنین گفت که پارک لاجندا مکانی ایده آل برای گشت و گذار خانوادگی به شمار می‌رود.
جاهای دیدنی لنکاوی

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنکاوی (Langkawi Wildlife Park & Bird Paradise)

اگر به دنبال مکانی مناسب برای همه رده‌های سنی هستید، یا اینکه می‌خواهید برای سرگرمی جایی را در این شهر بشناسید، پیشنهاد ما بازدید از پارک حیات وحش و بهشت پرندگان در شهر لنکاوی است که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و در اوایل محل نگهداری بیش از ۲۵۰۰ پرنده از ۱۵۰ گونه مختلف مانند قناری، اردک، طوطی، جغد و… بوده است، اما از سال ۲۰۰۶ حیوانات دیگری مانند تمساح، مار، گوزن، میمون به این پارک آورده شده‌اند. همچنین در این پارک می‌توانید آبشار مصنوعی را ببینید که با ارتفاع ۱۵ متری خودنمایی می‌کند و به عنوان محلی برای زندگی راکون‌ها، کروکودیل‌ها، پلیکان‌ها شناخته شده است که می‌توانید از فاصله نزدیک به این حیوانات غذا بدهید و همین کار جزو هیجان‌انگیزترین بخش گشت و گذار برایتان خواهد بود. تماشای حرکات این حیوانات، مخصوصا پرندگان بسیار جالب است و در میان گردشگران به عنوان یکی از مهم‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری لنکاوی به شمار می‌رود و بسیاری از گردشگران از سراسر جهان با خرید بلیط هواپیما خارجی به لنکاوی سفر و از این جاذبه دیدن می‌کنند. این پارک با نام‌‌های دیگری مانند تامان بروننگ یا پارک حیات وحش لنکاوی شناخته می‌‌شود. همچنین این پارک به‌ عنوان اولین پارک حیات وحش سرپوشیده در سراسر قاره آسیا است.

پارک دریایی پولائو پایار (Pulau Payar Marine Park Langkawi)

این پارک دریایی نیز در ۳۰ کیلومتری جزیره لنکاوی واقع شده و بهترین مکان برای غواصی است. همچنین یکی از جاذبه‌های بسیار خاص این پارک وجود باغ مرجان‌ها است که تعداد زیادی مرجان رنگی به چشم می خورند و صحنه ای زیبا و دوست داشتنی خلق کرده اند. به یاد داشته باشید که ماهی گیری در این پارک ممنوع بوده و فقط برای تماشا و انجام غواصی باید به این جا سفر کنید. همچنین تفریحات دیگر در این پارک می‌توان به غذا دادن به کوسه‌ها اشاره کرد.

موزه سه بعدی هنر در بهشت لنکاوی (3D Art in Paradise Langkawi)

بزرگ‌ترین موزه هنر سه بعدی در مالزی و همچنین دومین موزه بزرگ جهان در لنکاوی قرار دارد. در این موزه می‌توانید بیش از ۲۰۰ اثر هنری را تماشا کنید. ساختمان این موزه سه طبقه بوده و طراحی بسیار شیک و جالبی دارد. این موزه به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری لنکاوی محسوب می‌شود و می‌توانید چندین مکان مثل خطای دید، آبی، سافاری، فانتزی، کلاسیک، قلعه و مناظر طبیعی از مناطقی مانند سرزمین مصر و مالزی نقاشی شده را تماشا کنید. آثار این موزه به قدری زنده و طبیعی به نظر می‌رسند که بازدید از آن به همه گردشگران توصیه می‌گردد. همچنین لازم به ذکر است که این موزه در کنار تله کابین قرار دارد.

آبشارهای تلاگا توجو (Telaga Tujuh Waterfalls)

یکی از جاذبه‌های طبیعی لنکاوی مربوط به آبشارهای تلاگا توجو یا همان (Seven Wells Waterfall) است که افسانه‌ها حاکی از آن است اینجا محلی برای جن و پری بوده است. دلیل نام‌گذاری این آبشار نیز به خاطر وجود هفت چاه است و ۷ آبگیر طبیعی که متصل به همدیگر هستند و هرکدامشان از ۷ آبشار جدا سرچشمه می‌گیرند. در میان آب‌های این آبشار می‌توانید شنا کنید یا اینکه پیاده‌روی و کوه‌نوردی را تجربه کنید. این آبشار چشم‌‌اندازی بی‌نظیر و فوق‌‌العاده دارد و همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. برای بالا رفتن به ۷ استخر باید از ۳۰۰ پله بالا بروید، اما دقت داشته باشید که این پله‌ها لغزنده هستند و با احتیاط کامل گام بردارید و این مسافت تقریبا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد که در طول مسیر می‌توانید پرندگان، سنجاب‌ها و میمون‌ها را تماشا کنید. همچنین بعضی از افراد عقیده دارند که این چشمه‌ها خاصیت درمانی دارند و برای سلامتی مفید هستند. تله کابین لنکاوی در این قسمت نیز به دردتان خواهد خورد و می‌توانید به وسیله آن به آبشار برسید.

آب و هوای لنکاوی

لنکاوی از مناطق پرباران جهان به شمار می‌رود و میزان زیاد بارش باران ممکن است برای گردشگران گاه سخت باشد. اما ماه‌های زمستان، فصل خشک و کم باران لنکاوی هستند.

فرودگاه لنکاوی

جزیره لنکاوی به عنوان یک جزیره که از خاک اصلی مالزی فاصله دارد، دارای یک فرودگاه است و البته بیشتر پروازها با توقفی در کوآلالامپور به لنکاوی پرواز می‌کنند. فرودگاه بین المللی لنکاوی در جنوب غربی این جزیره قرار گرفته است.

درباره تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی در ارتفاع ۷۰۸ متری بر فراز کوه مات سی کانگ قرار گرفته و با شیبی حدود ۴۲ درجه پس از طی مسیری حدودا ۲ کیلومتری و در طی ۱۵ دقیقه به ایستگاه آخر خود می رسد. در طی این مسیر تله کابین از چند ایستگاه عبور می کند و طول مسیر را درختان سرسبز جزیره لنکاوی فرا گرفته و گردشگران نه تنها از سرسبزی این طبیعت لذت خواهند برد بلکه در ایستگاه اول دریا را هم در دوردست ها خواهند دید. هر کابین از تله کابین ظرفیت شش نفر را دارد و هر نیم دقیقه یک تله کابین( گوندولا) به ایستگاه می رسد و گردشگر سوار می کند. کابین دو درب دارد و پس از سوار شدن گردشگران و پر شدن ظرفیت درب تله کابین به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد. بالای کابین پنجره کوچکی قرار گرفته تا هوای پاکیزه و تازه داخل کابین در گردش باشد.
پس از طی ششصد متر تله کابین به اولین ایستگاه خود می رسد که در ارتفاع ۶۵۰ متری قرار گرفته است. اکثرا گردشگران در این ایستگاه پیاده شده و از امکانات این ایستگاه استفاده کرده و مشغول عکاسی از محیط اطراف می شوند. البته پیاده شدن در این ایستگاه ایرادی هم دارد و آن این است که باید مدت زمان نسبتا طولانی ای را منتظر باشید تله کابین باشید تا نوبتتان برسد و سوار شوید. ادامه مسیر به دلیل اینکه به سمت پایین حرکت می کند شاید برای برخی گردشگران ترسناک باشد اما قطعا هیجان و لذتش هم بیشتر خواهد بود. ادامه مسیر تله کابین پر از آبشارها و جنگل هایی است که شما را به دنیای رویاها خواهد برد. در هر ایستگاه تله کابین هم امکاناتی برای آسایش و راحتی مسافران قرار داده که جالب ترین آن ها صندوق پست و افلاک نما است.
صندوق پست این امکان را به گردشگران می دهد تا از همان ارتفاع کارت پستال و یا نامه به دوستان و عزیزان خود ارسال کنند. افلاک نما دیگر وسیله جالب تله کابین است که گردشگران را زمانی که منتظر تله کابین هستند با نمایش تصویری پانورامایی از مناظر سرگرم می کند.

حقایق جالب درباره تله کابین

ایستگاه بالایی تله کابین ۷۰۸ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
کل مسافت طی شده توسط تله کابین ۲.۱۶ کیلومتر است.
ریسمان این تله کابین طولانی ترین ریسمان تک رها دنیا با ۹۱۹.۵ متر است.
سرعت تله کابین حدود ۳ متر در ثانیه است.
ساخت تله کابین از ماه آوریل ۲۰۰۱ آغاز و در اوت ۲۰۰۲ به پایان رسید و در اکتبر همان سال بهره برداری از آن آغاز شد.
استفاده از تله کابین برای عموم برای یک ماه رایگان بوده است.
تله کابین در صورتی که شرایط آب و هوایی مساعد نباشد فعالیت نخواهد داشت.

درباره کوالالامپور

جاهای دیدنی و گردشگری شهر

برهیچ‌کس پوشیده نیست که کوالالامپور منزلگاه برخی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری جنوب آسیا و مرتفع‌ترین برج‌های دوقلوی جهان است. این شهر با دنباله‌روی از کلان‌شهرهای موفق و پرگردشگری نظیر هنگ‌کنگ توانسته به‌تدریج جایگاه ارزشمندی را در میان پرطرفدارترین مقاصد جنوبی آسیا برای خود دست‌وپا کند و به یکی از شهرهای پرگردشگر و محبوب این قاره کهن مبدل گردد. وجود طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر شگفت‌انگیز موجب گردیده که سالانه بیش از سیزده میلیون جهانگرد برای تماشای دیدنی‌های بی‌شمار پایتخت مالزی، بلیط ارزان هواپیما سفرمارکت را خریداری کنند. نکته حائز اهمیتی که باید بدان اشاره کرد، این است که اکثر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی کوالالامپور در شمال شرقی مرکز این شهر، جایی که مثلث طلایی نام‌گذاری شده است، قرارگرفته‌اند. مثلث طلایی از سه خیابان اصلی به نام‌های جالان راجا، جالان ایمبی و جالان سلطان اسماعیل تشکیل گردیده و سه منطقه پرگردشگر و محبوب محله چینی‌ها، کی ال سی سی و بوکیت بینتانگ را در برگرفته است. در ادامه با این سه منطقه و جاذبه‌های گردشگری مختلفی که در خود جای‌داده‌اند، آشنا خواهید شد.

محله چینی ها

محله چینی‌ها (به انگلیسی: Chinatown) با آن بازارهای شبانه پر رفت‌وآمد و چراغ‌های نئون رنگارنگی که دارد، قلب کوالالامپور را به تسخیر خود درآورده و خواب را بر چشمان گردشگرانی که به زندگی شبانه و شب‌زنده‌داری در پایتخت مالزی علاقه دارند، ربوده است. این منطقه پر جنب‌وجوش و سرزنده، از صدها غرفه فروش اجناس ارزان‌قیمت تشکیل‌شده و هر شب به مرکز خریدی وسیع مبدل خواهد شد. ناگفته نماند که محله چینی‌ها از جاهای دیدنی مختلفی نظیر مراکز خرید بزرگ و معابد متعددی نیز تشکیل‌شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهد شد:
معبد سری ماهاماریامان: این معبد باشکوه و حیرت‌انگیز که برجسته‌ترین و کهن‌ترین معبد هندوی پایتخت مالزی محسوب می‌شود، از برجی ۵ طبقه به ارتفاع ۱۲ متر که بر ایوان‌هایش نگاره‌هایی پیچیده و برجسته از خدایان هندو حکاکی شده، تشکیل گردیده است. گفتنی است که ماهاماریامان (به انگلیسی: Sri Mahamariamman Temple) در سال ۱۸۷۳ توسط خانواده مهاجری به نام پیلای احداث گردید و به عبادتگاهی خصوصی هندوها مبدل گشت. البته باید گفت که این معبد، معماری و نمای باشکوه و شگفت‌انگیز خود را مدیون هنر تماشایی مجسمه‌سازان هندی‌زبانی است که در سال ۱۹۶۸ دست به بازسازی آن زدند و چنین اثر هنری ارزشمندی را پدید آوردند. ظرافت، دقت و مهارت هندی‌ها برای کنار هم قرار دادن ۲۲۸ تندیس مختلف از خدایان هندو که به زیبایی ایوان‌های طبقات مختلف آن را تزئین کرده‌اند، ستودنی است و بازدید از آن برای شیفتگان معماری سنتی هندی‌ها ضروری.

معبد کوان یین: این معبد خوش‌طرح و نقش که به کوان یین، الهه بخشایش اختصاص داده شده است، قدمتی ۱۴۰ ساله دارد و جزء اماکن مقدس و محترم کشور مالزی بشمار می‌رود. معبد کوان یین (به انگلیسی: Kuan Yin Temple) در رویدادهای مختلف به زیبایی با اشیائی زینتی آذین می‌گردد و به مکانی دوست‌داشتنی و دل‌انگیز مبدل می‌شود. ازآنجایی‌که این معبد در نزدیکی ایستگاه مسجد جامع کوالالامپور (به انگلیسی: Masjid Jamek LRT) قرارگرفته است، دسترسی به این مکان با اندک هزینه‌ای امکان‌پذیر خواهد بود. بی‌تردید بازدید از این معبد و تماشای معماری متفاوت بخش درونی و طراحی بیرونی آن و همچنین گشت‌وگذار در میان سازه‌های تاریخی جذابی که به سبک معماری باروک در نزدیکی این معبد طراحی گردیده‌اند، از تفریحاتی است که هر گردشگر خوش‌ذوقی دوست دارد تجربه کند.

منطقه کی ال سی سی

منطقه کی ال سی سی (به انگلیسی: KLCC) را فقط با یک عبارت می‌توان توصیف کرد: قلب تپنده کوالالامپور. به‌عنوان مرکزی تجاری و تفریحی، کی ال سی سی برخی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور را در خود جای‌داده است. در ادامه این بخش با شماری از اماکن دیدنی این منطقه آشنا خواهید شد.
برج‌های دوقلوی پتروناس: این آسمان‌خراش‌های مرتفع و باشکوه که چون گیاهانی فلزی در قلب منطقه کی ال سی سی روئیده‌اند، تا پیش از احداث برج خلیفه در سال ۲۰۱۰، لقب بلندترین برج‌های جهان را یدک می‌کشیدند. ارتفاع ۴۵۲ متری این برج‌ها، خصوصیتی است که آن‌ها را زبانزد خاص و عام کرده و بلیت هواپیما کوالالامپور را به یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های هواپیمای خارجی مبدل ساخته است. گرچه امروزه عنوان بلندقامت‌ترین برج جهان را برج خلیفه دبی یدک می‌کشد، برج‌های دوقلوی پتروناس (به انگلیسی: PETRONAS Twin Towers) کماکان بلندترین برج‌های دوقلوی جهان بشمار می‌روند. بدون هیچ تردیدی، هیچ سفری به مالزی بدون بازدید از این برج‌های شگفت‌انگیز سفری کامل نخواهد بود.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور کوالالامپور و لنکاوی

هلدینگ گردشگری پارسا گشت