اطلاعات گردشگری یونان

یونان

کشور یونان (به انگلیسی Greece و یه یونانی Ελλάδα یا الادا) در جنوب شرق اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است. یونان، یک سری جزیره هم در سواحل آسیای صغیر دارد و به همین دلیل یک کشور اوراسیایی به حساب می‎‌آید (منظور از کشور اوراسیایی این است که گستره آن‌ها در بیش از یک قاره است).

کشور یونان از شمال با آلبانی، بلغارستان و مقدونیه شمالی مرز زمینی دارد و از شرق نیز با ترکیه. به جرات می‌توان گفت کشور یونان در تمامی عرصه‌های جهانی، تاریخ روشنی دارد.

جغرافیا یونان

اولین نکته‌ای که در موقعیت جغرافیایی یونان توجهات را به خود جلب می کند، طولانی‌ترین خط ساحلی این کشور در اروپا است. همچنین یونان به عنوان جنوبی‌ترین کشور اروپا نیز شناخته می‌شود. اما درباره جغرافیای یونان نکته جالب توجه دیگر، هزاران جزیره این کشور است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.

کشور یونان به 13 ناحیه یا استان تقسیم شده است:

  • آتیک (Attica)
  • یونان مرکزی (Central Greece)
  • مقدوینه مرکزی (Central Macedonia)
  • کرت (Crete)
  • مقدونیه شرقی و تراکیه (Eastern Macedonia and Thrace)
  • اِپیروس (Epirus)
  • جزایر ایونی (Ionian Islands)
  • اژه شمالی (North Aegean)
  • پلِپونِز (Peloponnese)
  • اژه جنوبی (South Aegean)
  • تسالی (Thessaly)
  • یونان غربی (Western Greece)
  • مقدونیه غربی (Western Macedonia)

سه شهر مهم یونان: آتن، پاتراس، سالونیک

آتن (Athens)، پایتخت یونان در استان آتیک واقع است و یکی از مهم‌ترین شهرهای یونان به حساب می آید. آتن با جمعیت بالغ بر سه میلیون نفر، پر جمعیت‌ترین شهر کشور یونان هم است.

از قدیمی‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید و همیشه نام آن، یادآور فیلسوفان مشهور (همچون سقراط، افلاطون، ارسطو) بوده است. آتن سرزمین دموکراسی، فلسفه، ادبیات نمایشی و هنرهای مجسمه‌سازی و معماری است.

مهم‌ترین شهر بعدی یونان، شهر سالونیک (Thessaloniki)، دومین شهر بزرگ یونان است که در استان مقدونیه واقع شده. اگر به دنبال یک مکان آرام و امن هستید، سالونیک انتخاب خوبی است.

پاتراس (Patras) یکی دیگر از شهرهای مهم یونان است که در استان پلوپونز قرار دارد. با اینکه این شهر سومین شهر بزرگ یونان است و از بزرگ‌ترین بنادر این کشور هم به حساب می آید، اما شهری فقیر است!

مروری بر فرهنگ یونان

در فرهنگ کشور یونان، خانواده مهم‌ترین بخش در زندگی یونانی هاست. جالب است بدانید، فرزندان یک خانواده، حتی بعد از ازدواج هم گاها با پدر و مادر خود زندگی می کنند.

مورد جالب بعدی در فرهنگ یونانی‌ها، سبک زندگی و رژیم غذایی آن‌ها است که باعث شده، شاخص امید به زندگی در این کشور بالا باشد. مصرف میوه و سبزیجات، ماهی، ماهی مرکب، زیتون و روغن زیتون در میان یونانی‌ها اهمیت ویژه ای دارد. همین‌ها باعث شده از سلامت بالایی برخوردار باشند. فراموش نکنید که فرهنگ یونان قدمتی هزاران ساله دارد و در طول هزاران سال تکامل یافته است.

و اما دین مردم یونان! برای بررسی دین در کشور یونان، باید آن را به دو برهه زمانی یونان باستان و یونان کنونی تقسیم کنیم. در یونان باستان خرافه‌پرستی رواج زیادی داشت و مردمان آن زمان خدایان مختلفی را پرستش می کردند. اما در یونان کنونی، بیشتر مردم پیرو مذهب ارتدکس هستند.

ورزش نیز بخش مهمی از فرهنگ مردم یونان است. البته جای تعجب هم ندارد، چرا که یونان زادگاه بازی‌های المپیک است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات گردشگری یونان

هلدینگ گردشگری پارسا گشت