جاب آفر کانادا

جاب آفر کانادا

دریافت اقامت با ویزای جاب آفر کانادا در سایت پارسا گشت؛ برای اطلاع از شرایط دریافت جاب آفر کانادا و مراحل آن کلیک کنید.

جاب آفر کانادا
جاب آفر کانادا یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی در این کشور است که تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان به‌دنبال آن هستند. این برنامه به متقاضیان مهاجرت به کانادا فرصت می‌دهد تا برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در ادامه ، به بررسی جزئیات جاب آفر، شرایط شرکت در این برنامه و انواع و فرایند دریافت آن پرداخته شده است. همچنین، نحوه دریافت این ویزا و ویزای همراه مورد بررسی قرار گرفته است. اگر شما نیز به دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا هستید، این متن می‌تواند به شما کمک کند تا برای شروع، بهترین تصمیم را بگیرید.

جاب آفر کانادا چیست؟

جاب آفر کانادا یا Job Offer Canada به معنای پیشنهاد کاری در این کشور است. یعنی یک شرکت یا کارفرما برای شما پیشنهاد کار در کانادا را ارسال می‌کند داشتن جاب آفر معتبر(Valid Job Offer) از کارفرمای کانادایی در روند مهاجرت شما به دو صورت تاثیر گذار است، اولا به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید برای اجازه کار (Work Permit)  و ویزای کار (Work Visa) اقدام کنید و همچنین برای دریافت اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری به شما امتیاز اضافه میکند تا زودتر در رقابت با رقبای دیگر از فرایند اکسپرس خارج شده و نامه (Invitation to apply) دریافت کنید.

دریافت این پیشنهاد یکی از مراحل مهم در فرایند اقامت دائم است و برای بعضی از برنامه‌های اقامتی، لازم است. برای اقدام از طریق این برنامه، باید یک فرصت شغلی معتبر در کانادا داشته باشید و برای شرکت‌ها یا کارفرماها رزومه و درخواست کار خود را ارسال کنید.

درصورتی‌که درخواست شما مورد توجه قرار بگیرد و شرکت یا کارفرما شما را برای مصاحبه دعوت می‌کند و در نهایت پیشنهاد کاری به شما می‌دهد. دریافت پیشنهاد شغلی، نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا مسیر دریافت اقامت کانادا هموارتر شود، بلکه با ارائه یک پیشنهاد کاری معتبر، شرایط کاری و حقوقی بهتری برایتان فراهم می‌شود. این پیشنهاد کاری می‌تواند شامل مزایایی مانند حق بیمه، مرخصی، پرداخت حقوق و… باشد.

برای دریافت جاب آفر کانادا، باید مهارت‌های لازم برای انجام کار موردنظر را داشته باشید و این مهارت‌ها از نظر کارفرما جذاب و کاربردی باشد. به‌علاوه، باید شرایط و مدارک لازم برای کار در کانادا را داشته و به میزان کافی به زبان انگلیسی یا فرانسه مسلط باشید.

به چه مواردی باید در جاب آفر توجه کرد؟

جاب آفر باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • نام و آدرس کامل کارفرما
  • عنوان شغلی و نام شرکت
  • نام متقاضی
  • عنوان شغل پیشنهادی و شرح وظایف شغلی
  • تاریخ شروع کار و مدت زمان قرارداد
  • میزان حقوق دریافتی و مزایای شغل پیشنهادی
  • ساعات کاری و محل کاربه طور مشخص
  • شرایط مربوط به ویزای کار و ورک پرمیت اگر قرار است از این طریق به کار بروید

با توجه به اینکه جاب آفر یکی از مهمترین مدارک در فرآیند مهاجرت به کانادا است، لازم است برای اطمینان از صحت و معتبر بودن آن، این موارد را به دقت بررسی کنید.

الزام دریافت LMIA  در اکثر موارد ویزای جاب آفر:

LMIA مخفف “بررسی تأثیر نیروی کار بر بازار کار” کانادا است. سندی است که توسط اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) صادر می‌شود و تأثیر استخدام یک کارگر خارجی بر بازار کار کانادا را ارزیابی می‌کند.

کارفرمایان کانادایی که می‌خواهند کارگران خارجی را به صورت موقت استخدام کنند، معمولاً باید قبل از استخدام یک کارگر خارجی LMIA مثبت از ESDC را دریافت کنند تا بتوانند برای مراحل بعدی ویزا و اقامت دائم نیز اقدام نمایند. فرآیند LMIA برای اطمینان از اینکه استخدام کارگر خارجی تأثیر منفی بر کارگران کانادایی و اقتصاد کانادا ندارد طراحی شده است.

برای دریافت LMIA مثبت، کارفرما باید نشان دهد که هیچ شهروند یا مقیم دائمی کانادا برای پر کردن شغل مورد نظر در دسترس نیستند و استخدام کارگر خارجی تأثیر منفی بر حقوق و شرایط کاری کارگران کانادایی ندارد. همچنین، کارفرما باید با سایر الزامات، مانند ارائه اطلاعات در مورد شغل، ارائه حقوق و مزایایی که با نرخ حقوق متداول در منطقه سازگار است و رعایت قوانین و مقررات مربوطه، پایبند باشد.

پس از دریافت LMIA مثبت، کارگر خارجی می‌تواند از آن برای درخواست پروانه کار از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) استفاده کند. پروانه کار معمولاً به شغل و کارفرمای مشخص شده در LMIA وابسته است.

توجه داشته باشید که تمام کارگران خارجی نیاز به LMIA برای کار کردن در کانادا ندارند. برخی از کارگران خارجی، مانند کارگران تحت توافقات بین‌المللی یا کارگران در برخی از دسته‌های برنامه IMP  یا برنامه جابجایی بین المللی، ممکن است از این الزام مستثنی شوند.

انواع جاب آفر کانادا

انواع جاب آفر کانادا با توجه به فرصت‌های شغلی در کانادا ایجاد شده‌اند. در ادامه به بررسی لیست مشاغل جاب آفر کانادا پرداخته شده است:

 

جاب آفر شرکتی:  در این نوع جاب آفر، شرکت‌های مختلف در کانادا برای تامین شغل‌های خود به دنبال نیروی کار موردنیاز خود می‌گردند. این شرکت‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله فناوری، مالی، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز و سایر بخش‌های صنعتی فعالیت دارند.

 جاب آفر دولتی: دولت کانادا به دنبال تامین نیروهای مورد نیاز خود در بخش‌های مختلفی از جمله سلامت، آموزش، بخش عمومی و… است. این شغل‌ها معمولاً شامل مشاغلی مانند معلمی، پرستاری، پلیس، مهندسی و… هستند.

جاب آفر فصلی:  در جاب آفر فصلی، شرکت‌هایی که در فصل‌های خاصی از سال فعالیت دارند، به دنبال تامین نیروی موردنیاز خود می‌گردند. به‌عنوان‌مثال، در فصل زمستان، شرکت‌های برف‌روبی و پیست‌سازی به دنبال کارگران فصلی هستند.

 جاب آفر برای دانشجویان: شرکت‌ها به دنبال دانشجویانی هستند که به عنوان کارآموز استخدام شود. این نوع جاب آفر معمولاً برای دانشجویانی است که در رشته‌های مرتبط با شغل موردنظرشان تحصیل می‌کنند و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بازار کار کانادا را بیشتر بشناسند.

 جاب آفر خدماتی: شرکت‌هایی که در بخش خدماتی فعالیت می‌کنند به دنبال نیروی کار می‌گردند. این شرکت‌ها معمولاً در بخش‌هایی مانند رستوران، هتل، توریستی، خدمات پزشکی، خدمات مشاوره و… فعالیت دارند.

جاب آفر در بخش فناوری: شرکت‌های فناوری به دنبال نیروی کار متخصص و باتجربه در زمینه‌هایی مانند برنامه‌نویسی، شبکه‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای کاربردی هستند. این شرکت‌ها معمولاً در بخش‌هایی مانند نرم‌افزار، سخت‌افزار، امنیت داده و… فعالیت دارند.

 جاب آفر در بخش سلامت: شرکت‌هایی که در بخش سلامت فعالیت می‌کنند به دنبال نیروی کار متخصص و باتجربه هستند. به‌عنوان‌مثال، شرکت‌هایی که در بخش پرستاری، پزشکی و تحقیقات در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، به دنبال پرستار، پزشک، محقق و… هستند.

جاب آفر ها و راه های مهاجرتی مختلف دیگر

جاب آفر فرانسه زبانان (Mobilité Francophone)، در صورتی که دارای مدرک زبان فرانسه در سطح B۱ هستید میتوانید از این روش برای دریافت اقامت کاری اقدام نمایید. این روش از دریافت LMIA  معاف میباشد.

  • جاب آفر Care giver  یا پرستاری از کودکان یا افراد سالمند: برنامه مهاجرتی از طریق جاب آفر است که در صورت انجام کار در کانادا به مدت یک سال به متقاضی اقامت دائم کانادا اعطا میگردد. و معاف از دریافت LMIA  میباشد .
  • دریافت دعوت نامه از استان آنتاریو : استان انتاریو در ماه‌های اخیر از طریق چند مسیر مهاجرتی برای متقاضیان دارای جاب آفر در انتاریو دعوت نامه صادر کرد. این مسیرهای مهاجرتی با هدف برطرف کردن کمبود نیروی کار در برخی از مناطق انتاریو راه اندازی شده است و مستقیما فرد را به اقامت دائم می‌رساند.

دو مسیر مهاجرتی که استان انتاریو برای دارندگان جاب آفر اعلام کرده است شامل مسیر نیروی کار خارجی (Foreign Workers Stream) و مسیر مهاجرتی مهارت‌های مورد نیاز (In-Demand Skills) است. هر کدام از این روش‌ها از بابت میزان تجربه کاری و نوع شغل پیشنهادی شرایط خاصی دارند.

پایلوت مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا (Rural and Northern Immigration Pilot) و یا به اختصار RNIP یک برنامه مهاجرتی اجتماع محور است که زیر نظر دولت فدرال کانادا است و مستقیما منجر به دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود. این برنامه مهاجرتی برای کمک به جوامع کوچک و کم جمعیت کانادا به وجود آمده تا به افزایش جمعیت نیروی متخصص در این مناطق کمک کند

از شرایط این مسیر مهاجرت میتوان بازه سنی ۱۸ تا ۵۰، آیلتس ۵,۵ تا ۶.۰ ، حداقل مدرک دیپلم، یک سال سابقه کار تمام وقت در حوزه مربوطه، جاب آفر از کارفرمایان در مناطق کم جمعیت، دریافت توصیه نامه از جامعه محلی و تمکن مالی

استان های مشمول این برنامه:

وبسایت اطلاعات جامع شهرهای مناطق کم جمعیت
https://northbayrnip.ca/ North Bay, ON
https://investsudbury.ca/why-sudbury/move-to-sudbury/rnip/ Sudbury, ON
https://timminsedc.com/immigration/ Timmins, ON
https://welcometossm.com/rnip/ Sault Ste. Marie, ON
https://gotothunderbay.ca/why-thunder-bay/rural-and-northern-immigration-pilot/ Thunder Bay, ON
http://www.economicdevelopmentbrandon.com/BrandonRNIP Brandon, MB
https://www.seedrpga.com/immigration-pilot Altona/Rhineland, MB
https://www.moosejawrnip.ca/ Moose Jaw, SK
http://www.claresholm.ca/rural-northern-immigration-pilot Claresholm, AB
https://rnip-vernon-northok.ca/ Vernon, BC
https://wk-rnip.ca/ West Kootenay (Trail, Castlegar, Rossland, Nelson), BC

برنامه پایلوت مهاجرت اقیانوس آتلانتیک (AIPP) یک برنامه مهاجرتی کانادایی است که برای پاسخگویی به نیازهای بازار کاری استان‌های آتلانتیک کانادا طراحی شده است. این استان‌ها شامل نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوااسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد هستند. AIPP در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک برنامه پیلوت سه ساله راه‌اندازی شد، اما اکنون به عنوان یک برنامه دائمی انتخاب شده است .

ذیل برنامه AIPP، کارفرمایان واجد شرایط در استان‌های آتلانتیک می‌توانند کارگران خارجی و فارغ‌التحصیلان را استخدام کنند تا برای موقعیت‌های شغلی موجود متقاضیان را انتخاب کنند که در حوزه آتلانتیک نتوانسته‌اند نیروی کار برای آنها پیدا کنند. این برنامه دارای سه دسته متقاضی است:

  1. برنامه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آتلانتیک: این دسته برای دانشجویان بین‌المللی است که در ۲ سال گذشته از یک مؤسسه عمومی در منطقه آتلانتیک فارغ‌التحصیل شده‌اند و دارای پیشنهاد کار معتبری از یک کارفرمای واجد شرایط در منطقه هستند.
  2. برنامه نیروی کار با مهارت بالای آتلانتیک: این دسته برای کارگران ماهر با تجربه مدیریتی، حرفه‌ای یا تجارت‌های فنی/مهارتی است که دارای پیشنهاد کار معتبر از یک کارفرمای واجد شرایط در منطقه آتلانتیک هستند.
  3. برنامه ماهران با مهارت متوسط آتلانتیک: این دسته برای کارگران در شغل‌های ماهری در سطح میانی است که دارای پیشنهاد کار معتبری از یک کارفرمای واجد شرایط در منطقه آتلانتیک هستند.

برای واجد شرایط بودن در برنامه AIPP، متقاضیان باید شرایط حداقلی مشخصی را از جمله تسلط به زبان(CLB ۴)، تحصیلات و تجربه کاری داشته باشند. علاوه بر این، کارفرما باید نشان دهد که قبل از استفاده از کارگران خارجی، تلاش خود را برای استخدام شهروندان و مقیمان دائم کانادا انجام داده است.

یکی از مزایای اصلی برنامه AIPP، ارائه مسیری سریع به منظور دریافت اقامت دائم برای متقاضیان واجد شرایط است. متقاضیان موفق دریافت ویزای کار موقت خواهند شد و پس از کار کردن حداقل یک سال برای کارفرمای خود در منطقه آتلانتیک، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم درخواست دهند.

دریافت جاب آفر کانادا نیازمند مهارت‌های لازم برای انجام کار موردنظر، داشتن شرایط و مدارک لازم برای کار در کانادا و توانایی‌های زبانی خوب است. به‌علاوه، برای دریافت پیشنهاد شغلی، باید به دنبال فرصت‌های شغلی در کانادا بگردید و به شرکت‌ها یا کارفرماها رزومه و درخواست کار بفرستید یا از طریق نیروی کار مهاجر موردنیاز شرکت‌ها یا کارفرماها به دنبال فرصت‌های شغلی بگردید و با آن‌ها تماس بگیرید. در نهایت، دریافت پیشنهاد شغلی می‌تواند به شما کمک کند تا مسیر دریافت اقامت دائم در کانادا برایتان هموار شود و با ارائه یک پیشنهاد کاری معتبر، احتمالاً شرایط کاری و حقوقی بهتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. از طرفی، برای شرکت‌ها و کارفرمایان نیز مزایایی همچون دریافت نیروی کار متخصص و باتجربه درپی خواهد داشت.

برای دریافت پیشنهاد کار معتبر از کانادا، کارفرمای کانادایی موارد زیر رعایت و مراحل را طی کند:

  • قبل از استخدام نیروی خارجی، پیشنهاد شغل خود را به نیروهای کار کانادایی، از جمله شهروندان و مقیمان دائم کانادا، ارائه دهد. در کانادا، این افراد در اولویت استخدام قرار دارند.
  • شغل مورد نظر را در ۴ هفته متوالی آگهی کند .
  • برای شغل‌های با درآمد بالا(High Wage)، آگهی شغلی را باید در سه روزنامه‌ یا سایت‌ شغلی پربازدید انتشار دهد و برای شغل‌های با درآمد پایین(Low Wage)، لازم است در پنج روزنامه معتبر شغل مورد نظر را آگهی کند.
  • اگر پس از گذشت چهار هفته از زمان انتشار آگهی شغلی، شهروندان یا مقیمان دائم کانادا برای شغل پیشنهادی متقاضی نشدند، کارفرما باید از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (Employment and Social Development Canada) مجوز LMIA  (Labor Market Impact Assessment) دریافت کند. این مجوز نشان می‌دهد که استخدام نیروی خارجی مورد نظر بر بازار کار کانادا تاثیر منفی ندارد و موجب بیکار شدن نیروهای کار کانادایی نمی‌شود.
  • کارفرما باید درخواست برای تاییدیه LMIA را حداکثر پس از سه ماه از زمان شروع انتشار آگهی شغلی ارسال کند.
  • حقوق پیشنهادی باید بیشتر از میانگین دستمزد ها

شرایط دریافت جاب آفر کانادا

دریافت جاب آفر کانادا نیازمند توانایی‌ها و شرایط خاصی است که در ادامه به توضیح شرایط جاب آفر کانادا پرداخته شده است:

  • مهارت‌های لازم برای انجام کار موردنظر: متقاضی باید مهارت‌های لازم برای انجام کار موردنظر خود داشته باشد. برای بعضی از مشاغل، مهارت‌های خاصی مانند تجربه کاری، مدرک تحصیلی خاص و… مورد نیاز است.
  • مدارک و شرایط لازم برای کار در کانادا: برای کار در کانادا، باید دارای مدارک و شرایط خاصی داشت. به‌عنوان‌مثال، برای بعضی از شغل‌ها، نیاز به مجوز کاری، گواهینامه و مدارک تحصیلی وجود دارد. همچنین، برای ورود به کانادا نیاز به ویزای کاری است که بسته به شرایط و نوع شغل موردنظر، ممکن است مدارک و شرایط خاصی نیاز باشد.
  • توانایی‌های زبانی: اگرچه قوانینی برای اجبار ارائه مدرک زبان وجود ندارد اما دریافت جاب آفر کانادا بدون مدرک زبان بسیار کم است. چرا که، برای کار در کانادا، توانایی‌ها و سطح دانش زبان، بسیار مهم است. بسته به نوع شغلی موردنظر، توانایی و مدرک زبان برای جاب آفر کانادا در یکی از زبان‌های رسمی کانادا، یعنی انگلیسی یا فرانسوی، را الزامی میکند.
  • تجربه کاری:  تجربه کاری ممکن است در کانادا یا کشور دیگری باشد. برای برخی شغل‌ها، تجربه کاری در بخش موردنظر نیز مهم است.
  • تحصیلات: برای بعضی از مشاغل، مدرک تحصیلی خاصی مورد نیاز است. به‌عنوان‌مثال، برای مشاغل پزشکی، مهندسی و… معمولاً باید مدرک تحصیلی مرتبط با شغل ارائه شود.
  • رزومه و درخواست کار: متقاضیان لازم است رزومه و درخواست کار را به شرکت‌ها و کارفرمایان مناسب ارسال کنند. درخواست کار باید شامل اطلاعات شخصی، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌ها و همچنین ارائه دلایلی برای علاقه آن‌ها به کار در کانادا باشد.

شرایط جاب آفر کانادا

جاب آفری که از کانادا دریافت میکنید باید معتبر باشند  بنا بر قوانین موجود در اداره‌ مهاجرت کانادا IRCC اگر جاب آفر معتبر نباشد، امکان دریافت ویزای کار وجود ندارد و یا در سیستم اکسپرس انتری امتیازی به امتیازات متقاضی اضافه نمیکند. شرایط جاب آفر معتبر و صحیح به صورت زیر است:

  • جاب آفر باید تمام‌ وقت باشد، یعنی دست کم ۳۰ ساعت در هفته ساعات کاری داشته باشد؛
  • به صورت فصلی نباشد و مداوم باشد
  • حداقل مدت قرارداد آن یک سال تمام باشد
  • باید تأییدیه‌ تأثیر بر بازار کار از سوی وزارت کار کانادا را داشته باشد، یعنی LMIA مثبت گرفته باشد، یا معاف از LMIA باشد.

مدارک لازم برای گرفتن جاب آفر کانادا

برای شرکت در جاب آفر کانادا و دریافت اقامت دائم در این کشور، متقاضیان باید مدارک و اسناد مورد نیاز را جمع‌آوری کنند. در ادامه، به مدارک جاب آفر کانادا اشاره شده است:

  • مدارک شناسایی هویت:  برای دریافت جاب آفر نیاز است مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی و… ارائه شود.
  • گواهی‌نامه‌های تحصیلی: باید گواهی‌نامه‌های تحصیلی را ثبت کرد. این گواهی شامل مدارک دانشگاهی، دیپلم و مدارک آموزشی دیگر می‌شود.
  • گواهی‌های تجربیات کاری: متقاضی باید گواهی‌های تجربیات کاری خود را ارائه دهد که شامل سوابق کاری، ترجیحاً با توضیحاتی در مورد وظایف و مسئولیت‌های شما در هر شغل است.
  •  نامه درخواست: در این نامه، باید دلایل و مهارت‌های متقاضی برای انتخاب استان موردنظر، توضیح داده شود.
  •  فرم‌های مربوط به جاب آفر کانادا: باید فرم‌های مربوط به این برنامه را تکمیل کرد. این فرم‌ها مربوط به اطلاعات شخصی، تحصیلی، تجربیات کاری، مهارت‌های زبانی است.
  • تصاویر پاسپورت: لازم است تا متقاضی تصاویر پاسپورت خود را ارائه دهد.
  •  مستندات مربوط به خانواده: باید مستندات مربوط به خانواده ارائه شود. این اسناد شامل ازدواج، تولد و اطلاعات دیگری در مورد خانواده متقاضی است.
  •  مستندات مالی: این مدارک شامل گواهی بانکی، مستندات مالی شخصی است.

مراحل گرفتن جاب آفر کانادا

گرفتن جاب آفر یک فرایند طولانی و پیچیده است که نیازمند توجه به جزئیات و آگاهی از مراحل مختلف است. در ادامه، به مراحل گرفتن جاب آفر کانادا اشاره شده است:

بررسی شغل‌های موجود: اولین مرحله، بررسی شغل‌های موجود در بازار کار کاناداست. می‌توان به سایت‌های اینترنتی وزارت کار کانادا و سایت‌های کاریابی معتبر مراجعه کرد.

بررسی شرایط و مهارت‌های مورد نیاز: برای هر شغلی، شرایط و مهارت‌های مورد نیاز متفاوت است؛ بنابراین، متقاضیان باید شرایط و مهارت‌های مورد نیازِ شغلی که می‌خواهند انجام دهند را بررسی کنند. به‌عنوان‌مثال، برای بعضی مشاغل، مدرک تحصیلی لازم است و برای بعضی دیگر، تجربه کاری مورد نیاز است.

آماده سازی رزومه حرفه ایی و کاور لتر : متقاضی باید رزومه و درخواست کار خود را آماده کند. رزومه باید شامل تجربه کاری، مهارت‌ها، تحصیلات و اطلاعات شخصی باشد. درخواست کار نیز باید شامل علاقه متقاضی به کار در کانادا و دلایلی باشد که او را به این کار جذب کرده است.

 ارسال رزومه و درخواست کار: پس از آماده‌سازی رزومه و درخواست کار، باید آن‌ها را به شرکت‌های کارفرمایی در کانادا ارسال کرد. برای این کار می‌توان از سایت‌های کاریابی معتبر یا خدمات مشاوره و کاریابی شرکت‌های معتبر استفاده کرد.

 مصاحبه: بعضی از شرکت‌های کارفرمایی در کانادا، قبل از استخدام، مصاحبه را برگزار می‌کنند تا مهارت‌ها و توانایی‌های متقاضیان را بررسی کنند. این مصاحبه‌ها ممکن است به‌صورت تلفنی، آنلاین یا حضوری باشند.

دریافت پیشنهاد کار: اگر متقاضیان در مراحل قبلی موفق بودند، شرکت کارفرمایی ممکن است به آن‌ها پیشنهاد کار دهد. در این مرحله، آن‌ها باید شرایط و مزایای پیشنهاد کار را بررسی و در صورت تمایل، آن را قبول کنند.

دریافت مجوز LMIA از اداره کار کانادا (ESDC)

درخواست ویزا و مجوز کار: برای کار در کانادا، متقاضیان باید ویزای کاری و مجوز کار داشته باشند. در این مراحل لازم است تا مدارک موردنیاز ارسال و فرایندهای ویزا طی شود.

مهاجرت به کانادا: پس از دریافت ویزای کاری و مجوز کار، متقاشیان می‌توانند به کانادا مهاجرت و کار خود را شروع کنند. در این مرحله، باید به مسائل مهاجرتی و اقامتی خود نیز توجه کنند و به مواردی مانند یافتن محل اقامت، دریافت کارت‌بانکی و سایر مسائل مهم دیگر بپردازند.

هزینه گرفتن جاب آفر کانادا

هزینه دریافت جاب آفر کانادا شامل هزینه‌های مختلفی است که باید پرداخت شود که در ادامه در مورد آن صحبت شده است.

  • هزینه دریافت LMIA : انجام پروسه اداری دریافت مجوز از اداره کار کانادا
  • هزینه آزمون زبان: باید از طریق یکی از آزمون‌های معتبر زبان، مهارت زبان متقاضی ثابت شود. هزینه این آزمون‌ها نیز متفاوت است و ممکن است بسته به نوع آزمون و محل برگزاری آن، متفاوت باشد.
  • هزینه ارسال مدارک: باید مدارک و اسناد مورد نیاز به مراجع مربوطه ارسال شود. هزینه ارسال مدارک به کانادا بسته به حجم و نوع مدارک، متفاوت خواهد بود.
  •  هزینه سفارت: در صورت لزوم مراجعه به سفارت کانادا، باید هزینه سفارت نیز پرداخت شود.
  • هزینه اقامت: درصورتی‌ انتخاب برای دریافت پیشنهاد شغلی کانادا، نیاز به اخذ اقامت موقت در کاناداست. هزینه اقامت موقت نیز بسته به مدت و نوع اقامت، متفاوت خواهد بود.

نحوه گرفتن ویزای کار کانادا

برای گرفتن ویزای کار کانادا، لازم است تا مراحل مختلفی پیگیری شود. در ادامه، به نحوه گرفتن این ویزا اشاره شده است:

 بررسی نوع ویزای مورد نیاز: ابتدا باید نوع ویزای مورد نیاز برای جاب آفر کانادا را بررسی کرد. برای کار در کانادا، ویزای کاری مورد نیاز است که باید توسط کارفرما در کانادا برای متقاضیان اخذ شود.

تهیه مدارک مورد نیاز: برای درخواست ویزای کاری کانادا، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرد. این مدارک شامل رزومه، مدارک تحصیلی، گواهی کارشناسی، تجربه کاری و اطلاعات شخصی متقاضی است.

 پرداخت هزینه‌های مربوطه: متقاضی باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند. این هزینه‌ها شامل هزینه درخواست، هزینه برای بررسی مدارک و هزینه برای پردازش ویزا است.

مراحل هزینه
ورک پرمیت – Work Permit ۱۵۰ $ CAD
هزینه انگشت نگاری برای هر نفر ۸۵ $ CAD
هزینه انگشت نگاری برای خانواده های دو نفر یا بیشتر ۱۷۰$ CAD
هزینه دریافت LMIA ۱۰۰۰ $ CAD
هزینه انطباق کارفرما – Employer compliance Fee ۲۳۰ $ CAD

 ارسال درخواست و مدارک: پس از تهیه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه، متقاضی باید درخواست و مدارک خود را به سفارت کانادا یا مرکز پردازش درخواست‌های ویزای کانادا ارسال کند. برای ارسال درخواست و مدارک، بهتر است از روش‌های آنلاین استفاده کرد.

 مصاحبه و ارائه اطلاعات بیشتر: پس از ارسال درخواست و مدارک، ممکن است نیاز باشد تا با افسر سفارت مصاحبه کرد و اطلاعات بیشتری در مورد تجربه کاری، تحصیلات و دلایل مهاجرت خود ارائه داد.

 دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا: پس از تکمیل مراحل قبلی و تأیید درخواست متقاضی، ویزای کاری کانادا برای او صادر می‌شود. پس از دریافت ویزا، می‌تواند به کانادا مهاجرت و در محل کار خود شروع به کار کند.

نحوه گرفتن ویزای همراه جاب آفر کانادا

ویزای همراه برای خانواده متقاضی دریافت ویزای کار نیز صادر میشود، برای همسر متقاضی ویزای کار باز (Open Work Permit)  و فرزندان حسب مورد ویزای ویزیتوری (Visitor Visa)  یا تحصیلی (Study Permit)   صادر میشود. تهیه مدارک مورد نیاز: برای گرفتن ویزای همراه جاب آفر کانادا، باید مدارک مورد نیاز را تهیه کند. این شامل مدارک شناسایی، گواهی‌نامه‌های تحصیلی، گواهی‌های تجربیات کاری، مستندات مربوط به خانواده و مدارک مالی است.

 پرکردن فرم درخواست: بعد از تهیه مدارک، باید فرم درخواست ویزای همراه جاب آفر کانادا را پر کرد. در این فرم، اطلاعات شخصی متقاضی و خانواده‌ او، اطلاعات تحصیلی و تجربیات کاری و اطلاعات مالی وارد می‌شود.

پرداخت هزینه: پس از پر کردن فرم درخواست، باید هزینه ویزای همراه جاب آفر کانادا را پرداخت کرد. هزینه این ویزا بسته به سن و تعداد افراد متفاوت است.

 ارسال مدارک و فرم درخواست: بعد از پرداخت هزینه، باید فرم درخواست و مدارک مورد نیاز را به مراجع مربوطه ارسال کرد. این مراجع شامل سفارت کانادا، یا دفتر مهاجرت کانادا است.

 انتظار برای پاسخ: بعد از ارسال مدارک، باید صبر کرد تا مراحل بررسی ویزا توسط مراجع مربوطه انجام شود. در صورت تأیید ویزا، متقاضی و خانواده‌ او می‌توانند به کانادا سفر و در آنجا زندگی کنند.

لازم به ذکر است که بررسی ویزای همراه ممکن است زمان‌بر باشد و بسته به شرایط مختلف، ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. همچنین، در صورت رد درخواست ویزا، دلایل ریجکت شدن در نامه رسمی اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند درخواست بررسی مجدد را ارسال کند یا از طریق دادگاه اقدام نماید.

تمکن مالی مورد نیاز برای اخذ ویزای موقت کار

تعداد اعضای خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)
۱ ۲۷۵۱۴$
۲ ۳۴۲۵۲$
۳ ۴۲۱۱۱$
۴ ۵۱۱۲۸$
۵ ۵۷۹۸۹$
۶ ۶۵۴۰۱$
۷,۴۱۲  دلار کانادا به ازای هر عضو خانواده

 اخذ اقامت دائم از طریق جاب آفر

شما با در دست داشتن ویزای جاب آفر یا ورک پرمیت کانادا می‌توانید وارد کانادا شوید و برای یک کارفرمای مشخص کار کنید(Close Work Permit). پس از آن می‌توانید ویزای کار موقت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کنید.

روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق جاب آفر وجود دارد:

  • اکسپرس انتری Express Entry
  • برنامه‌های مهاجرت استانی PNP

در واقع  برای اقدام از طریق روش اکسپرس انتری که دارای برنامه‌های نیروی کار ماهر فدرال FSW، تجربه کانادایی CEC و نیروی کار فنی و حرفه‌ای FST است، نیازی به داشتن جاب آفر نیست ولی داشتن جاب آفر امتیاز شما را در سیستم CRS افزایش می‌دهد.

اما در برخی از مسیرهای مهاجرتی در استان‌هایی مانند انتاریو داشتن جاب آفر الزامی است. بنابراین با داشتن جاب آفر شما امکان اقدام برای آن برنامه‌های استانی و اخذ اقامت دائم کانادا را هم خواهید داشت.

مشاوره جهت دریافت جاب آفر کانادا باپارسا گشت

پارسا گشت فعال در حوزه مهاجرت کاری و سرمایه گذاری میتواند مسیر دریافت ویزا و اقامت دائم کشور کانادا را برای شما هموار کند و با بهره گرفتن از مشاورین رسمی در کشور های مقصد مهاجرتی امن را برای شما به ارمغان بیاورد، در مسیر مهاجرت کاری پارسا گشت میتواند با کارفرمایان مختلف مذاکره و مکاتبات لازم را انجام و برای شما جاب آفر مورد نیاز را دریافت نماید،   LMIA  دریافت کند و برای ویزای کار و PR را اقدام کند.

علاوه بر این ما درپارسا گشت از متخصصین و مشاوران مجرب استفاده می‌کنیم که به داوطلبان مهاجرت برای دریافت ویزا و اقامت دائم با توجه به شرایط فردی، مدارک و تجربه کاری، بهترین روش‌ها را پیشنهاد کنند. متقاضیان می‌توانند از مشاوره‌ رایگان و با مشاورانپارسا گشت بهره ببرند. این موسسه به داوطلبان کمک می‌کند تا مدارک لازم را جمع‌آوری و درخواست ویزای جاب آفر کانادا خود را به طور صحیح و بهینه ارسال کنند. شما می توانید با بهره‌گیری از خدمات مشاوره پارسا گشت، فرایند دریافت ویزای کاری کانادا را با کم‌ترین چالش‌ها طی کنید و به نتیجه دلخواه که مهاجرت امن به کشور کانادا است برسید.

نظرات کاربران
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاب آفر کانادا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت