جاهای دیدنی استانبول-تور استانبول لحظه آخری

جاهای دیدنی استانبول

استانبول شهری‌ست که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد.

از مکان های دیدنی استانبول باید لذت برد. از عطر و طعم غذاها گرفته تا کافه‌ و دریا و شکل خاص مسجدهایش کِیف کرد و آن را به خاطر سپرد.

۱. ایاصوفیا ، از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول

مسجد «ایاصوفیا» اولین جایی‌است که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به مدت هزار سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما درقرن پانزدهم توسط معمار عثمانی، «سینان»، به مسجدی با‌شکوه در میان جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده است.

جاهای دیدنی استانبول
ایاصوفیا-پارساگشت

 

۲. مسجد سلطان احمد ؛ آبی و باشکوه از مکان های دیدنی استانبول

مسجد سلطان احمد را باید یک بنای باشکوه در میان جاهای دیدنی استانبول به شمار آورد. این مسجد که جایی زیبا در بین جاذبه های دیدنی استانبول است، به علت تزیین با کاشی‌های آبی به مسجد آبی هم مشهور است. مسجد آبی با قدمتی ۴۰۰ ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه استانبول است که نزدیک ایاصوفیا قرار دارد.

جاهای دیدنی استانبول
مسجد سلطان احمد-پارساگشت

۳. آب‌انبار تاریخی باسیلیکا ، قصری وارونه

بعد از دیدن ایاصوفیا و مسجد آبی به آب‌انبار تاریخی باسیلیکا، یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول بروید. این آب‌انبار نزدیک این دو مسجد است و در زمان امپراتوری بیزانس، زمانی‌که به استانبول قسطنطنیه می‌گفتند، ساخته شده. حدود ۳۰۰ ستون با سرستون‌های طرح‌دار در این آب‌انبار وجود دارد که شکوه آن‌ها باعث شده به آن قصر وارونه هم بگویند و از آن به‌ عنوان زیباترین مکان های دیدنی استانبول یاد می‌شود.

 

آب‌انبار تاریخی باسیلیکا ، قصری وارونه-پارساگشت
آب‌انبار تاریخی باسیلیکا ، قصری وارونه-پارساگشت

۴. قصر توپ‌‌کاپی ، تاریخ جاذبه های دیدنی استانبول

قصر توپ‌کاپی‌ آب‌انبار باسیلیکا فاصله‌ی چندانی ندارد. جایی که چشم‌اندازی زیبا از تنگه‌ی تاریخی بسفر و دیدنی‌های بسیاری از پادشاهان ترک برای‌تان به‌همراه دارد. تمامی این جاذبه‌های دیدنی، در بخش اروپایی شهر قرار دارند، می‌توانید برنامه‌ی روز اول و دوم سفرتان را به آن اختصاص دهید.

 

۵. کاخ دلما باغچه

بخش‌های دیدنی قسمت آسیایی استانبول، دست کمی از بخش اروپایی‌اش ندارد. کاخ دلما باغچه استانبول از کاخ‌های باقی‌مانده‌ی عثمانی‌ست. این کاخ بعد از توپکاپی محل اقامت پادشاهان ترک بوده. اسکله‌ی بشیک‌تاش در نزدیکی‌اش، دسترسی خوبی به این کاخ دارد.

جاهای دیدنی استانبول
کاخ دلما باغچه-پارساگشت

۶. روملی حصار

روملی حصار از دیگر قلعه‌های معروف استانبول است که در تنگه‌ی بسفر و در ساحل روملی قرار دارد، می‌توانید بعد از دیدن دلماباغچه به آن‌جا بروید. تنگه‌ی بسفر شهر استانبول را به دو نیمه‌ی آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند و مسیر اتصال دریای سیاه به دریای مرمره هم هست.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ارزان یکروزه – اردبیل

راهنمای سفر به اردبیل برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز با هم به اردبیل خوش آب‌وهوا سفر می‌کنیم   شاید چیزی از شهر مقدس نشنیده باشید؛

تور ارزان مشهد

جاهای دیدنی مشهد که نباید از دست دهید+ عکس و آدرس مشهد از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری داخلی در ایران است که طیف متنوعی از

تور لحظه آخری مازندران

جاهای دیدنی مازندران؛ بهترین‌های گردشگری از شرق تا غرب مازندران مازندران نیاز به معرفی و تعریف ندارد. طبیعت بکر و زیبا، آب‌وهوای ملایم، دسترسی جاده‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاهای دیدنی استانبول-تور استانبول لحظه آخری

هلدینگ گردشگری پارسا گشت