جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند

ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که با طبیعت بی‌نظیر، بکر و استوایی، سواحل سفید شنی، معابد بودایی متنوع و متعدد و مردمانی خونگرم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. جاهای دیدنی تایلند از آن دسته جاذبه‌های گردشگری هستند که نظیرشان در دیگر کشورها کمتر دیده می‌شود و نمایانگر فرهنگ غنی و آداب‌ورسوم خاص کشورهای شرق آسیا هستند. با ما همراه باشید تا درباره بهترین جاهای تایلند که حتماً باید در سفرتان از آنها دیدن کنید، بیشتر بدانید.

یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند که به خوبی تنوع زیستی بی‌نظیر این کشور را نشان می‌دهد، منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در استان کانچابوری تایلند است. این منطقه به دلیل تنوع گیاهی بی‌نظیر در جنگل‌های انبوه استوایی و تنوع جانوری خاص، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این منطقه، گونه‌های بسیاری همچون گاومیش وحشی، پلنگ، طاووس، مرغ جنگلی و… به چشم می‌خورد که برخی از این گونه‌ها در حال انقراض هستند.

این منطقه حفاظت‌شده که در استان‌های یوتای تانی، کانچابوری و تاک در تایلند قرار دارد، یکی دیگر از مناطق حفاظت‌شده تایلند است که بخش‌های مهمی از جنگل‌های استوایی جنوب شرق آسیا را پوشش می‌دهد. منطقه هوآی کا کائنگ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و زیستگاه جمعیت بزرگی از ببرهای منطقه شرق آسیا، پرندگان گوناگون، فیل و بنتنگ است. برای بازدید از این منطقه باید با جنگل‌بانان همراه شوید و از مسیرهای ازپیش‌تعبیه شده عبور کنید.

پارک تاریخی آیوتایا در بانکوک، درواقع بقایای به جا مانده از شهر قدیمی آیوتایا است که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. بناهای موجود در این شهر در قرن بیستم، به تدریج مرمت شدند و این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این شهر تا چند قرن، محل فرمانروایی امپراتورهای مختلف بوده و در محوطه آن می‌توان بیش از ۴۰۰ معبد بودایی با معماری خاص و منحصربه‌فرد را مشاهده کرد. به‌علاوه در این پارک، سه رودخانه جریان دارد که در کنار درختان انبوه، فضای جذابی را به وجود آورده است.

پارک تاریخی فانوم رانگ در بوریرام، یکی از جاهای دیدنی تایلند است که قدمت آن به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد. بنای اصلی این پارک، یک معبد بودایی است که به‌عنوان یادبود خدای شیوا و با الهام از معماری هندی ساخته شده است. این بنا بر فراز یک آتشفشان غیرفعال ۴۰۰ متری بنا شده و هنگام ورود به پارک، باید مسیری ۱۶۰ متری را در یک فضای سرسبز و چشم‌نواز طی کنید و درنهایت با عبور از چندین پله به بنای اصلی معبد خواهید رسید. در این پارک، فستیوال‌های متعددی به ویژه در فصل بهار برگزار می‌شود که جذابیت بنا را دوچندان می‌کند.

یکی از شهرهای دیدنی تایلند، شهر چیانگ مای است که با باغ وحش دیدنی و مشهور خود، گردشگران را به خود می‌خواند. در این باغ وحش که تا حد ممکن شبیه به زیستگاه‌های اصلی جانوران و در یک فضای طبیعی بسیار بزرگ ساخته شده است، بیش از ۴۰۰ گونه جانوری از جمله پانداها، زرافه‌ها و گورخرهای آفریقایی و گربه‌های وحشی زندگی می‌کنند. به‌علاوه آکواریوم این مجموعه، بزرگترین آکواریوم آسیا است که جانوران و گیاهان دریایی متعددی در آن زندگی می‌کنند.

باغ وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای تایلند

عکسی از چیانگ مای تایلند

اولین پارک ملی تایلند، پارک ملی کائو یای است که به دلیل تنوع زیستی شگفت‌انگیز و دربرداشتن مجموعه‌ای از جنگل‌های انبوه استوایی، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این پارک دارای هفت مسیر گردشگری مختلف، برج‌های دیده‌بانی برای رصد جانوران مختلف، چندین آبشار و غار و جاذبه‌های طبیعی دیگر است و مکانی عالی برای سافاری، پرنده‌نگری و عکاسی به شمار می‌آيد.

پارک طبیعی فیل‌ها در نزدیکی چیانگ مای، درواقع مرکز نگهداری از فیل‌های آسیب‌دیده است. در این مرکز نجات و توانبخشی، نه‌تنها از فیل‌ها، بلکه از گربه‌ها و سگ‌های آسیب‌دیده نیز محافظت می‌شود. در این پارک، فیل‌ها در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند و دامپزشکان، نگهبانان و افراد داوطلب، مسئول نگهداری از فیل‌ها هستند. درآمدهای حاصل از بازدید این مکان، صرف مخارج نگهداری از فیل‌ها و توسعه مرکز می‌شود.

پارک طبیعت فیل از نقاط دیدنی تایلند

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جاهای دیدنی تایلند

هلدینگ گردشگری پارسا گشت