داروهای غیر مجاز در سفر به تایلند را بشناسید!

داروهای غیر مجاز در سفر به تایلند را بشناسید!

داروهای ممنوع در تایلند

داروهای ممنوع در تایلند چه داروهایی هستند؟ اگر شما هم قصد سفر به کشور زیبای تایلند را داشته باشید این یکی از اولین سوالاتی است که به ذهنتان می رسد. بسیاری از افراد به دلیل بیماری و یا شرایط خاصی که دارند طبق تجویز پزشک باید داروهای خاصی مصرف کنند و این داروها را همواره و حتی هنگام سفر نیز همراه خود داشته باشند.

اما فرودگاه های کشورهای مختلف در مورد حمل دارو قوانین متفاوتی دارند. برای مثال ممکن است حمل یک دارو در فرودگاه های ایران ممنوع نباشد اما در فرودگاه برخی کشورهای دیگر ممنوع باشد. بنابر این اگر دارویی مصرف می کنید و قصد سفر به کشوری دیگر با هواپیما را دارید یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که قبل از سفر درمورد ممنوعیت داروهای مختلف در فرودگاه کشور مقصد اطلاعات لازم را کسب کنید.

اهمیت دانستن لیست داروهای ممنوع در تایلند چیست؟

کشور زیبا و توریستی تایلند یکی از کشورهایی است که در مورد حمل داروها قوانین نسبتا سختگیرانه ای دارد و حتی اگر شما از روی فراموشی یا عادت نیز یکی از داروهای ممنوع در تایلند را همراه خود داشته باشید قطعا به دردسر خواهید افتاد و مجبور به پرداخت جریمه های نقدی و یا حتی سپری کردن مدت زمانی در زندان خواهید شد.

متاسفانه سطح کیفیت سلامت در ایران پایین آمده و بسیاری از مردم روزانه از بسیاری داروهای مختلف استفاده می کنند و برخی از این داروها دیگر بدون نسخه پزشک نیز از داروخانه ها قابل خریداری هستند. اما در کشورهای دیگر شرایط این طور نیست و خرید، حمل و استفاده از بسیاری از داروها به مجوز و نسخه پزشک نیاز دارد.

از آنجایی که هر ساله مسافران زیادی از کشورمان ایران به کشور تایلند سفر میکنند ما تصمیم گرفتیم با معرفی داروهای ممنوع در تایلند از بروز بسیاری از مشکلات که ممکن است در صورت حمل دارو در فرودگاه های تایلند برایتان ایجاد شود جلوگیری کنیم.

دارو های غیر مجاز در تایلندداروهای ممنوع در تایلند چه داروهایی هستند؟

همانطور که گفتیم مصرف بسیاری از داروها مانند انواع مسکن ها که دارای کدئین هم هستند در ایران عادی و رایج است اما همراه داشتن آنها در فرودگاه بسیاری از کشورها جرم محسوب می شود. تایلند یکی از کشورهایی که است که در مورد ورود انواع داروهای مختلف به داخل کشورش و حمل آن ها در فرودگاه بسیار سختگیر است.
به طوریکه همراه داشتن برخی از داروها مشمول پرداخت جریمه های نقدی سنگین است و در مورد برخی داروها نیز ممکن است مجازات از ۱ تا ۲۰ سال زندان را برای فرد به همراه داشته باشد.حمل هرگونه ماده روان گردان اعم از قرص یا انواع دیگر ممنوع است و همراه داشتن آن ها پیگرد قانونی دارد. همچنین داروهایی که حتی در ترکیبات آن ها نیز موادی مثل هروئین، مورفین و یا کدئین هم به کار رفته باشد از جمله داروهای ممنوع در تایلند هستند.

مطالب مرتبط:
راهنمای سفر به تایلند
راهنمای دریافت ویزای تایلند
چطور ۷ روز سفر به مناطق کمتر دیده شده تایلند را برنامه ریزی کنید؟

  • داروهای خواب آور از داروهای ممنوع در تایلند

هرگونه داروی خواب آور به هر شکلی که باشد از داروهای ممنوع در تایلند محسوب می شود. هرگونه داروی خواب آور، چه به شکل قرص یا شربت اجازه ورود به این کشور را ندارد و حمل آن در فرودگاه ممنوع است. شما حتی اگر برای خوابیدن در طول پرواز هم قرص خواب همراه خود داشته باشید و مسئولین فرودگاه از این قضیه خبردار شوند مجبور به پرداخت جریمه های سنگین خواهید شد.

  • مورفین و کدئین از داروهای ممنوع در تایلند

این مورد برای ما ایرانیان شاید کمی عجیب باشد چون ما داروها و مسکن های حاوی کدئین را بدون نسخه پزشک از داروخانه های ایران خریداری می کنیم. اما این دارو و دیگر داروهای حاوی کدئین و مورفین یکی از داروهای ممنوع تایلند محسوب می شوند و حمل این داروها مجازات سنگینی دارد. در واقع مجازات حمل داروهای حاوی ماده کدئین یا مورفین در تایلند ۳ تا ۵ سال زندان است!

مورفین و کدئین از داروهای ممنوع در تایلند

  • داروهای حاوی آمفتامین

ممکن است از خود بپرسید چرا باید دارویی را مصرف کنید که حاوی ماده ای مانند آمفتامین باشد؟؟ در جواب باید بگوییم که بسیاری از داروها، از جمله داروهای لاغری حاوی مقادیری آمفتامین هستند ولی شما از ترکیبات شیمیایی داروهایی که استفاده می کنید خبر ندارید. به همین دلیل مراجعه به سفارت کشور تایلند یا هر کشور دیگری که قصد سفر به آن جا را دارید ضروری است چون مسئولین سفارت خانه می توانند لیست داروها را به شما ارائه کنند. داروهای حاوی آمفتامین از داروهای ممنوع در تایلند هستند و حمل آن ها مجازات سنگین زندان را دارد.

  • داروهای روان گردان از داروهای ممنوع در تایلند هستند

مسلما همراه داشتن داروهای روان گردان به جز فرودگاه به طور کلی و تقریبا در تمام کشورها ممنوع است. اما آیا می دانستید که برخی از داروهای اعصاب نیز حاوی مقدار کمی مواد روانگردان هستند؟ به این ترتیب همراه داشتن داروهای حاوی مواد روانگردان ممنوع است و داروهای اعصاب هم از داروهای ممنوع در تایلند محسوب می شوند. بنابراین اگر از داروهای اعصاب یا داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید سعی کنید اگر امکان دارد در این دوران از این داروها استفاده نکنید و آن ها را همراه خود به فرودگاه نبرید.

  • داروهای حاوی کوکائین و یا LSD

لازم به ذکر نیست که همراه داشتن این مواد هم مانند مورد بالا در هر شرایطی غیر قانونی است و جرم محسوب می شود. اما مجددا این مواد شیمیایی برای ساخت برخی داروها استفاده می شوند. طبق آمار ۹۰ درصد افرادی که کوکائین یا LSD همراه خود داشته اند به زندان رفته اند. البته میزان کوکائینی که از فرد توقیف می شود نقش زیادی در تعیین کردن مدت زمانی دارد که باید در زندان بگذرانند.

  • حمل داروهای حاوی هروئین

مجددا باید بگوییم که در برخی از داروهایی که استفاده می کنید و پزشک برایتان تجویز کرده است ممکن است مقداری هروئین وجود داشته باشد که شما از ترکیبات آن اطلاعی ندارید، به همین دلیل تحقیق در مورد داروهایی که استفاده
میکنید اهمیت زیادی دارد. در نتیجه برخی داروها که حاوی مقدار کمی هروئین هستند هم از داروهای ممنوع در تایلند محسوب می شوند. مجازات حمل داروهای حاوی هروئین سنگین است و با جریمه های نقدی حل نمی شود.

حمل داروهای حاوی هروئین

  • هیچ دارویی را با تعداد بالا به فرودگاه نبرید

تا اینجا درمورد داروهایی که حمل آن ها در فرودگاه های تایلند ممنوع است و به طور کلی از داروهای ممنوع تایلند محسوب می شوند صحبت کردیم. اما دو نکته دیگر در مورد حمل دارو در فرودگاه ها وجود دارد که باید آنها را بدانید:

  1. تمام داروهای خود را در ظرف مخصوص خودشان نگه دارید و همراه خود به فرودگاه ببرید. چون اگر قرصی بدون ظرف و بسته بندی خودش باشد نمی توان تشخیص داد که چه قرصی است و فرودگاه در این شرایط قرص را به آزمایشگاه خواهد فرستاد.
  2. هیچگاه هیچ دارویی را با بسته بندی کامل ۵۰ یا ۱۰۰ تایی همراه خود به سفر نبرید. چون حتی اگر میزان زیادی از قرص فشار یا قند خون هم همراهتان باشد ممکن است قاچاق دارو محسوب شود و برایتان دردسر ایجاد کند. بهترین کار این است که قرص های معمولی را هم در حد ۱ یا ۲ ورق همراه خود داشته باشید.

برای همراه داشتن داروهایی که مجبور به استفاده از آن ها هستیم چه کنیم؟

می توان گفت داروهایی که در بالا ذکر کردیم از داروهای حیاتی نیستند که مصرف نکردن آن ها زندگی فرد مسافر را به خطر بیندازد. اما اگر شما بیماری یا شرایط خاصی دارید که طبق نظر پزشک برای کنترل یا درمان بیماری خود به مصرف یک یا چند دارو نیاز دارید حتما باید برگه تشخیص سلامت و گزارش پزشک و نسخه پزشک را قبل از سفر به سفارت کشور تایلند در ایران ببرید و مسئولان را از این موضوع آگاه کنید.

در سفارت پزشک معتمد کشور تایلند با بررسی وضعیت سلامت و تجویز پزشک ایرانی, مدارک لازم جهت حمل دارو را به شما خواهد داد. همچنین در فرودگاه هنگام حمل دارو نیز نسخه و مدارک پزشکی را همراه خود داشته باشید و به مسئولین فرودگاه ارائه دهید و به آن ها خبر دهید که یک داروی غیر مجاز همراه خود دارید. علاوه بر این بهتر است تا داروها را در ظرف های خود نگهداری کنید و در ظرف های نگهدارنده دارو نریزید تا بازرسان فرودگاه به نوع دارو مشکوک نشوند.

مطالب مرتبط  :

راهنمای کامل سفر به تایلند با طرح سندباکس!
شرایط جدید و ضروری سفر به پاتایا در تایلند؛ آپدیت ۱۴۰۰
معرفی بهترین رستوران های ایرانی در تایلند

نکات مهم درباره تبدیل پول در تایلند!
چقدر هزینه برای سفر به تایلند لازم است؟

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

داروهای غیر مجاز در سفر به تایلند را بشناسید!

هلدینگ گردشگری پارسا گشت