دیدنی های سن پترزبورگ

دیدنی های سن پترزبورگ

موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ

موزه ارمیتاز (هرمیتاز، آرمیتاژ) یکی از بزرگترین موزه های دنیا است که بیش از 3 میلیون اثر هنری از سراسر دنیا را در خود جای داده است. موزه ای با آثاری شگفت انگیز که برای دیدن کامل آن به بیش از 10 سال زمان نیاز داریم. ساختمان مرکزی این موزه در قصر زمستانی تزار قرار دارد. از نقاشی های داوینچی و رامبرانت تا مجسمه میکل آنژ و فرش پازیریک را می توان در آن به نظاره نشست. یک مجموعه کم نظیر در جهان.

کلیسای اسحاق

کلیسای اسحاق یکی از بزرگترین و در عین حال زیبا ترین کلیسا های دنیا، در فاصله کمی از موزه ارمیتاژ قرار دارد. این کلیسا که بیش از 100 متر ارتفاع دارد از نقاط مختلف شهر قابل رویت است. کلیسای اسحاق در میدان اسحاق قرار دارد که در یک سمت آن مجسمه نیلکای اول و در سمت دیگر آن مجسمه پتر کبیر (یکی از سمبل های شهر سن پترزبورگ) واقع است.
خیابان نوسکی سن پترزبورگ:
خیابان نوسکی به عنوان قدیمی ترین خیابان شهر سن پترزبورگ در مرکز این شهر واقع است.

این خیابان از محل ناوگان نیروی دریایی شروع و تا میدان الکساندر نوسکی امتداد دارد. این خیابان می تواند مکان مناسبی باشد برای قدم زدن شامگاهی و لذت بردن از هوای مطبوع و زیبایی مسحور کننده این شهر رویایی. کلیسای معروف کازان که یکی از کلسیاهای فعال و زیبای این شهر است و یاد آور نبردهای روسیه و ناپلئون بناپارت است در حاشیه این خیابان قرار دارد. از دیگر نقاط دیدنی در این خیابان می توان به مجسمه رام شدن اسب، فروشگاه گالریا و میدان قیام اشاره کرد.

کلیسای خون ریخته:

با فاصله کمی از خیابان نوسکی و درست در مقابل کلیسای کازان، کلیسای عیسی منجی یا خون ریخته قرار دارد. این کلیسا با گنبدهای رنگارنگ آن که به سبک معماری روسی ساخته شده چم انداز بسیار زیبایی دارد.

این کلیسا به یاد الکساندر دوم ساخته شد. علت نامگذاری آن هم این است که تزار الکساندر دوم در این محل ترور شد. از نکات جالب این کلیسای می توان به نقش اعداد 1 و 8 در این کلیسا اشاره کرد. تزار الکساندر دوم در سال 1818 به دنیا آمد و در سال 1881 کشته شد، ارتفاع کلیسا 81 متر است. این کلیسا دارای 8 کنبد پیازی و یک گنبد سوزنی است.

قلعه پتر و پاول

قلعه پتر و پاول که به قلعه خرگوشها هم معروف است درست در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار دارد. این قلعه اولین بنای شهر سن پترزبورگ می باشد که در سال 1703 به دستور پتر کبیر ساخته شد. در داخل این قلعه که قطر دیوارهای آن به بیش از 20 متر می رسد، کلیسایی به همین نام قرار دارد.

این کلیسا که مرتفع ترین ساختان قدیمی شهر سن پترزبورگ است 127 متر ارتفاع دارد. کلیسای پتر و پاول محل دفن چند تن از تزارهای معروف روسیه از جمله: پتر کبیر، کاترین کبیر، الیزابت، الکساندر…

شبهای سفید سن پترزبورگ

به علت موقعیت منحصر به فرد شهر سن پترزبورگ همه ساله در فصل تابستان شاهده پدیده طبیعی شگفت انگیزی هستیم که به شبهای سفید معروف است.

در فصل تابستان عملا در شهر سن پترزبورگ شب وجود ندارد و فقط در ساعات خاصی (بین ساعت 11 شب تا 2 صبح) هوا کمی تاریک و به اصطلاح گرگ و میش می شود. گشت شبانه کشتی بر روی رودخانه نوا و مشاهده باز و بسته شدن پلهای متحرک شهر در این فصل می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما خلق نماید.

پترگوف ( پترهف)

در فاصله 20 کیلومتر از مرکز شهر مجموعه شگفت انگیزی وجود دارد که به فواره های پترگوف معروف است. این مجموعه که در یک باغ بسیار بزرگ واقع است با قصرهای زیبا و فواره های چشم نواز آن را به جرات می توان یکی از زیبا ترین دیدنی های دنیا نامید. انعکاس نور خورشید در آسمان آبی بر روی مجسمه های طلایی و نبرد آن با آب، صحنه فوق العاده ای را به نمایش می گذارد. فواره هایی که ارتفاع بعضی از آنها تا 15 متر هم میرسد و شگفت آنکه بدون پمپ و فقط با استفاده از اختلاف سطح به این زیبایی عمل می کنند. چشم انداز فوق العاده خلیج فنلاند این زیبایی را دو چندان می کند.
توضیح در باره تمام دیدنی های شهر سن پترزبورگ در این مبحث نمی گنجد. به همین علت ناچار چند مورد از دیدنی های معروف دیگر این شهر را نام برده و از توضیح در باره آن صرف نظر می کنیم: باغ تابستانی، قصر یوسف، پارک کاترین، کاخ تابستانی، کاخ پاول، قلعه میخایل، موزه روسیه، مارینسکی تاتر، موزه ادیان…

آثار موزه ارمیتاژ ( هرمیتاژ )

ارمیتاژ برگرفته از کلمه فرانسوی است و در لغت به معنی خلوت گاه یا گوشه خلوت می باشد که اشاره به خلوت گاه کاترینای کبیر دارد. موزه دولتی ارمیتاژ (هرمیتاژ-آرمیتاژ) یکی از بزرگترین موزه های هنری دنیا به شمار می آید. اولین مجموعه این موزه 317 اثر هنری بود که توسط کاترینای دوم (کاترینای کبیر) در سال 1764 خریداری گردید.

این مجموعه در ساختمان “ارمیتاژ کوچک” نگهداری می شد. به همین خاطر بعدها موزه به همین نام (موزه ارمتیاژ) نامگذاری شد. در سال 1852 این مجموعه رسما تحت عنوان “ارمیتاژ امپراتور” برای بازدید عموم افتتاح گردید.البته باید در نظر داشت که منظور از عموم، افراد خاص به غیر از خانواده سلطنی بوده.

مردم عادی اجازه بازدید نداشته اند. حتی مشاهیری مانند “پوشکین” نیز بعد از کسب توصیه نامه(!) می توانستند از موزه بازدید کنند. در حال حاظر بخش اصلی موزه ارمتیاز در 5 ساختمان در کنار رودخانه “نوا” در شهر سن پترزبوگ (سن پتر بورگ) قرار دارد که معروفترین آنها کاخ زمستانی (محل اقامت پادشاهان خانواده “رمانوف ها”، آخرین خانواده سلطنتی روسیه) می باشد. در مجموع حدود 3 میلیون اثر هنری از دوران عصر حجر تا به امروز در این موزه نهگداری می شود. البته به جز ساختمان های اصلی، موزه ارمیتاژ شعب دیگیری نیز در داخل و خارج از روسیه دارد. از جمله در شهرهای لندن، آمستردام و لاس و گاس.یکی از نکات جالب در مورد موزه ارمیتاژ گربه های این موزه می باشند. گربه یکی از بخشهای جدا نشدنی تاریخ موزه ارمیتاژ است.

در زمان کاترینای کبیر برای خلاص شدن از شر موشهایی که به آثار مجموعه آسیب می رساندند تعدادی گربه در مجموعه رها شد. البته در کنار این گربه های عافت کش (!) گربه یکی از حیوانات مورد علاقه کاترینا کبیر ( و البته اکثر مردم روسیه از گذشته تا به حال) بود. برای مثال یکی از هدیه های محبوب روز تولد شاهزاده ها گربه بود.

در زمان محاصره شهر سن پتربورگ (لنین گراد) تقریبا تمام گربه های این شهر از بین رفتن. بعد از پایان جنگ، دو واگن گربه به شهر پتربورگ وارد شد که بخشی از آن به موزه ارمتیاژ داده شد. در حال حاظر در زیر زمین ارمیتاژ حدود 70 گربه نگهداری می شود که به آنها لقب ارتش کوچک سیبیلو ها داده شده

هر کدام از این سربازان فداکار شناسنامه و کارت سلامت دارند و حتی محل اقامت رسمی و ظرف غذا خوری مخصوص به خود دارند. خوابگاه آنها هر روز نظافت می شود و حتی کسی بدون کاور کفش اجازه ورود ندارد. اگر گربه جدیدی به مجموعه اضافه شود. در ابتدا بعد از نامگذاری و صدور شناسنامه، مراقبت های پزشکی صورت می گیرد و بعد از گذراندن مدت مقرر در قرنطینه اجازه ورود به مجموعه را پیدا میکند.

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدنی های سن پترزبورگ

هلدینگ گردشگری پارسا گشت