علت شهرت دیدنی ترین جاذبه های قطر 

علت شهرت دیدنی ترین جاذبه های قطر

دیدنی ترین جاذبه های قطر

جاذبه های قطر

بعد از برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر، گردشگران زیادی این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. این شبه جزیره‌ی زیبا در خلیج‌فارس قرار دارد و برخلاف وسعت کم، جاذبه‌های گردشگری بسیار و فعالیت‌ها و تفریحات متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. قطر یکی از بهترین کشورها برای لذت بردن از ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز است. همچنین بازدید از جاذبه های فرهنگی، هنری و تاریخی این کشور مانند گالری‌های هنری و موزه‌های پیشرفته تجربه‌ی به یادماندنی را برای مسافران به ارمغان می‌آورد. اگر علاقه‌مند به دیدن این کشور زیبا هستید باپارسا گشت همراه باشید تا با جاذبه های قطر آشنا شویم.

۱.قلعه الزباره(Al Zubara Fort)

قلعه الزباره یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های قطر است که در وسط ناکجاآباد قرار دارد. این قلعه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و به خاطر معماری قدیمی و اهمیت تاریخی خود در بین علاقه‌مندان شناخته شده است. قدمت قلعه الزباره به قرن ۱۷ تا ۱۸ میلادی بازمی‌گردد.

این قلعه‌ی تاریخی در سال ۱۸۱۱ ویران شده بود اما در سال ۱۹۸۳ شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی، آن را بازسازی کرد. دژ الزباره تا سال ۱۹۸۶ به عنوان یک پایگاه نظامی و دژی برای محافظت از منطقه‌ی ساحلی مورد استفاده قرار گرفت اما پس از متروک شدن، به علت معماری سنتی به یکی از جاذبه های گردشگری قطر تبدیل شده است. گردشگران علاقه‌مند، برای دیدن این قلعه باید از میان شن و ماسه‌های کویری عبور کنند و با شتر خودشان را به این بنای قدیمی و دورافتاده برسانند. با نزدیک شدن به قلعه الزباره می‌توان دیوارهای منحنی، گوشه‌های گرد و برج‌های مربع شکل این قلعه را مشاهده کرد.

جاذبه های قطر

۲.موزه الوکره(Al Wakra Museum)

موزه الوکره یکی از مشهورترین جاذبه های قطر از نظر معماری است. این موزه در شهر الوکره قرار دارد و فاصله‌ی آن تا دوحه (پایتخت قطر) ۱۷ کیلومتر است. شهر الوکره در گذشته یک شهر کوچک ماهیگیری بود اما امروزه تغییر کاربری قلعه‌ی قدیمی این شهر به موزه، باعث شده الوکره یک مکان توریستی بسیار جذاب باشد. اگر علاقه‌مند به شناخت معماری سنتی و تاریخ قطر هستید این موزه مکان ایده‌آلی برای شما محسوب می‌شود. همچنین در این موزه نمایشگاه‌های جالبی درباره‌ی تاریخ، فرهنگ، هنر، حیات دریایی، تاریخ طبیعی و صنایع دستی قطر برگزار می‌شود.

۳.سنگ نگاره‌های الجساسیه(Al Jassasiya Rock Art Site)

سنگ نگاره‌های الجساسیه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منطقه‌ی هنر صخره‌ای در حاشیه‌ی خلیج‌فارس است. این سایت باستانی در شمال شرقی کشور قطر قرار دارد و در مجموع شامل ۸۷۴ کنده‌کاری مختلف معروف به «سنگ نگاره» است. این منطقه در سال ۱۹۵۷ کشف شد. حکاکی‌های سنگ نگاره‌های الجساسیه در منطقه‌ای به عرض ۷۰۰ متر امتداد پیدا کرده‌اند. قدمت این سنگ نگاره‌ها به دوران نوسنگی بازمی‌گردد و از اشکال و کنده‌کاری‌های موجود در آن می‌توان به ماهی، گل رز، شترمرغ، قایق‌های دوو، علامت‌های فنجان مانند و برخی نقش‌های غیر قابل تشخیص اشاره کرد. طبق نظر باستان‌شناسان علامت‌ها و اشکال فنجان مانند حکاکی شده در این منطقه به ظروفی اشاره

دارند که در گذشته مردم از آن‌ها برای نگهداری مروارید یا بازی‌های تخته‌ای استفاده می‌کردند.

جاذبه های قطر

۴.موزه ملی قطر(National Museum of Qatar)

موزه ملی قطر با معماری خاص خود یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری قطر است که در سال ۲۰۱۹ بازگشایی شده است. در این موزه می‌توان تاریخ قطر از دوران باستان تا به امروز را مشاهده کرد. ژان نوول، معمار فرانسوی موزه ملی قطر، این بنای زیبا را با الهام گل رز بیابانی طراحی کرده است. در این موزه بیش از ۸ هزار شی تاریخی شامل انواع المان‌های معماری، لباس، منسوجات، جواهرات، اسناد تاریخی و کتاب نگهداری می‌شود. همچنین از بخش‌های مختلف موزه ملی قطر می‌توان به فروشگاه، نمایشگاه، سالن کنفرانس، رستوران و کافه اشاره کرد.

۵.کتابخانه ملی قطر (Qatar National Library)

کتابخانه ملی قطر با هدف شکل‌گیری یکی از برترین مراکز آموزشی و ایجاد بستری مناسب برای حفظ میراث و فرهنگ خلیج‌فارس، در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. این کتابخانه با وسعت ۴۲ هزار متری خود، بیش از یک میلیون کتاب، متون و نسخه‌های خطی تمدن عربی و اسلامی، ۵۰۰ هزار نشریه و انواع کتاب‌های الکترونیکی و روزنامه را در خود جای داده است. در کتابخانه ملی قطر علاقه‌مندان می‌توانند از ابزارها و تجهیزات بروز استفاده کنند و فعالیت‌هایی مانند عکاسی، طراحی، ویدیوگرافی، چاپ سه‌بعدی و ویرایش صدا را انجام دهند.

جاذبه های قطر

۶.سوق واقف(Souq Waqif)

سوق واقف یکی از بازرهای سنتی شهر دوحه است که بیش از یک قرن قدمت دارد. در بخش‌های مختلف این بازار قدیمی می‌توان انواع کالاهای فانتزی و کاربردی مانند عطر، عود، پوشاک، پارچه، صنایع دستی، ادویه‌های عربی، آثار هنری، حیوانات خانگی و پرندگان را خریداری کرد. سوق واقف در ساحل معروف «وادی مشیرب» قرار دارد و با معماری سنتی خود پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این بازار در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی از رونق افتاده بود و در سال ۲۰۰۳ هم بخش‌های زیادی از آن به علت آتش‌سوزی از بین رفت. اما در سال ۲۰۰۶، بازار واقف بار دیگر بازسازی شد و دو سال بعد فعالیت خود را از سر گرفت. امروزه این بازار نه تنها محلی برای خرید کالاهای مختلف است بلکه یکی از جاذبه های قطر هم محسوب می‌شود.

۷.روستای فرهنگی کاتارا(Cultural Village Katara)

روستای فرهنگی کاتارا یکی دیگر از جاذبه های توریستی قطر است که در دوحه قرار دارد. در این روستا گردشگران می‌توانند از دیدن معماری شگفت‌انگیز ساختمان‌ها لذت ببرند و یا در گالری‌های هنری و مراکز خرید لوکس روستا به گشت و گذار بپردازند. در روستای کاتارا سنت و مدرنیته درهم‌آمیخته است. جالب است بدانید کاتارا از ۱۵۰ سال پس از میلاد مسیح، قدیمی‌ترین و اولین نامی است که برای قطر استفاده شده است. در نقشه‌ای که از کلادیوس بطلمیوس، جغرافی‌دان و ستاره‌شناس یونانی بر جای مانده، نام کاتارا برای قطر ذکر شده است. از جاذبه‌های این روستا می‌توان به مساجد، آمفی‌تئاتر، تپه‌های شنی، سواحل زیبا، مراکز هنری، برج‌های کبوتر، سینما، موزه تمبرهای پستی عربی، مرکز خرید و موزه کودکان اشاره کرد.

جاذبه های قطر

۸.موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی(Sheikh Faisal Bin Qassim Al Thani Museum)

موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های قطر است. این موزه‌ی جذاب مجموعه‌ی شخصی یکی از امیران قطر را میزبانی می‌کند.  موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی در ۲۳ کیلومتری غرب دوحه، در شهر الریان قرار دارد. این موزه دارای ۱۵ تالار است که در آن‌ها بیش از ۱۵ هزار شی دیدنی در چهار گروه هنر اسلامی، سکه، وسایل نقلیه و صنایع دستی به نمایش درآمده‌اند.

۹.خور العدید (Khor Al Udeid)

خور العدید یا دریای داخل زمین، منطقه‌ای حفاظت شده است. این منطقه با مساحت ۷۰۵ کیلومترمربع یکی دیگر از جاذبه های توریستی قطر محسوب می‌شود که در ۸۰ کیلومتری دوحه قرار دارد. در خور العدید آب دریا به بخش بیابانی و تپه‌های شنی بلند و ماسه‌های طلایی رنگ کشیده شده و منظره‌ای بی‌نهایت زیبا را پدید آورده است. با فرا رسیدن شب و پدیدار شدن ماه و ستارگان در آسمان، این منطقه زیر نور مهتاب روشن شده و جلوه‌ای صدچندان پیدا می‌کند.

۱۰.جنگل ساحلی التکیره(Al Thakira Mangroves Forest Beach)

جنگل ساحلی التکیره در نزدیکی شهر الخور، در روستای التکیره قرار دارد. این روستا در منطقه‌ای کم عمق قرار گرفته و دارای ۳۰۰ خانه است. ساکنان روستای التکیره از قبیله‌ی المهندی هستند. جنگل ساحلی التکیره از گونه‌ی درختان «حرا» تشکیل شده است. این جنگل زیبا از یک طرف با دریا و از طرف دیگر با بیابان و شن‌های کویری مرز دارد. جنگل ساحلی التکیره پر از نمک‌های مشابه شن‌های روان است و منطقه‌ای ایده‌آل برای آفتاب گرفتن و شنا محسوب می‌شود. همچنین گردشگران علاقه‌مند به پرندگان می‌توانند در این منطقه از دیدن پرندگانی مانند درنا، حواصیل، مرغ مینا و فلامینگو لذت ببرند.

جاذبه های قطر

۱۱.جزیره مصنوعی مروارید(The Pearl Island)

جزیره مصنوعی مروارید، اولین جزیره مصنوعی کشور قطر است. این جزیره با مساحتی حدوداً چهار کیلومترمربع با خطی از اسکله‌ها محافظت می‌شود. در جزیره مروارید می‌توان تعداد زیادی از سازه‌های لاکچری مانند برج‌ها، هتل‌ها و مراکز خرید را مشاهده کرد. همچنین در این جزیره رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد.

۱۲.موزه هنر اسلامی (Museum of Islamic Art)

موزه هنر اسلامی دوحه یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه های قطر محسوب می‌شود. این موزه با بنای سفید و جعبه‌ای خود در کنار چشمه‌های آرام و شفاف قرار دارد. موزه هنر اسلامی دوحه مشابه قلعه‌ا‌ی نظامی به سبک پست‌مدرن طراحی شده و در سه طبقه ساخته شده است. طبقه‌ی اول و دوم این موزه نمایشگاه‌های دائمی هستند که در آن‌ها انواع پارچه‌های نفیس و کارهای مینا، شیشه و سرامیک به نمایش گذاشته شده‌اند.

۱۳.کورنیش دوحه(Doha Corniche)

کورنیش دوحه با بخش‌های تفریحی مختلف، هفت کیلومتر به موازات خلیج دوحه امتداد دارد. در این منطقه‌ی جذاب گردشگران می‌توانند از تفریحاتی مانند قایق‌سواری، تماشای کشتی‌های سنتی، گشت و گذار در پارک‌ها و صرف وعده‌های غذایی در رستوران‌ها لذت ببرند. همچنین قدم زدن در مسیرپیاده‌روی کورنیش دوحه و تماشای صحنه‌ی رؤیایی غروب خورشید در این منطقه، تجربه‌ی منحصربه‌فردی است که از یاد نخواهد رفت.

جاذبه های قطر

۱۴.اسپایر پارک(Aspire Park)

اسپایر پارک یکی دیگر از جاذبه های قطر است که در منطقه‌ی اسپایر قرار دارد. منطقه‌ی اسپایر با برج ۳۰۰ متری خود فقط چند دقیقه از مرکز دوحه فاصله دارد و از دور به راحتی قابل تشخیص است. این منطقه در واقع یک مجموعه‌ی لوکس است که در آن محوطه‌های ورزشی سطح جهانی، بیمارستان پزشکی ورزشی، آکادمی آموزشی، هتل‌های ۵ ستاره و رستوران‌های متعدد ساخته شده‌اند.  اسپایر پارک ۸۰ هکتار مساحت دارد و از قسمت‌های مختلف آن می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی، دریاچه‌ی بزرگ، محوطه‌ی بازی کودکان، رستوران و کافه اشاره کرد.

۱۵.پارک انگری بردز(Angry Birds World Theme Park)

پارک انگری بردز قطر در شهر فستیوال دوحه قرار دارد. این پارک با تم انگری بردز در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. پارک انگری بردر مکان ایده‌آلی برای گردشگرانی است که همراه با کودکان خود به کشور قطر سفر می‌کنند. از جذاب‌ترین قسمت‌های این پارک می‌توان به درختی با ارتفاع ۱۷ متر، استودیو شهر، رول گلایدر، سرسره‌های مارپیچ، بمب انفجاری، خانه‌ی قرمز، ساحل دزدان دریایی، هشدار قرمز، پارک ترامپولین و کارتینگ انگری بردز اشاره کرد. همچنین در نزدیکی این پارک چندین کافه و رستوران عالی وجود دارد.

جمع‌بندی درباره جاذبه های قطر

در این مقاله با ۱۵ تا از دیدنی‌ترین جاذبه های قطر آشنا شدیم. این کشور با زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود این روزها بیشتر از هر زمان دیگری پذیرای گردشگران است. وجود موزه‌های دیدنی، پارک‌های موضوعی هیجان‌انگیز، مراکز خرید لوکس، هتل‌های ۵ ستاره و رستوران‌های بی‌نظیر در این کشور، قطر را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. اگر علاقه‌مند به دیدن جاذبه‌های این کشور هستید پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به قطر سفر کنید.

ویدیو جاذبه های دیدنی قطر

نمایشگر ویدیو

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علت شهرت دیدنی ترین جاذبه های قطر 

هلدینگ گردشگری پارسا گشت