فرودگاه بین المللی حمد در قطر

فرودگاه بین المللی حمد در قطر

فرودگاه بین المللی حمد قطر

دوحه قطر در سال‌های اخیر یکی از شهرهای پیشرو در زمینه حمل و نقل (خصوصاً حمل و نقل هوایی) بوده‌ است. یکی از فرودگاه‌های معروف این شهر، فرودگاه بین‌المللی حمد است. فرودگاه بین‌المللی حمد در قطر با مساحت ۵۴۰۰ هکتار و ارائه امکاناتی از قبیل سالن استراحت، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، امکانات مربوط به حمل و نقل، اتاق سرگرمی کودکان، دسترسی اینترنت، فروشگاه‌های متنوع، هتل‌ها و دیگر امکانات رفاهی؛ یکی از ده فرودگاه برتر جهان محسوب می‌شود. در این مقاله از پارسا گشت قصد داریم شما را با این فرودگاه معروف بیشتر آشنا کنیم.

اطلاعات کلی در مورد فرودگاه حمد | Hamad International Airport

فرودگاه بین المللی حمد در قطر، فرودگاه اصلی شهر دوحه (پایتخت قطر) است. این فرودگاه که قبلاً تحت عنوان فرودگاه بین‌المللی دوحه جدید شناخته‌ می‌شد، پایگاه عملیاتی شرکت هواپیمایی ملی قطر ایرویز است.

فرودگاه حمد نسبتاً جدید است و از سال ۲۰۱۴، یعنی تقریبا ده سال پیش مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفت. فرودگاه حمد دارای یک ترمینال با پنج کانکس و دو باند موازی است. در ژانویه ۲۰۱۷ فرودگاه حمد اولین فرودگاه تاریخ در خاورمیانه شد. این فرودگاه بین‌المللی جایزه ۵ ستاره Skytrax را دریافت کرده و در فهرست ۱۰ فرودگاه برتر جهان قرار دارد.

فرودگاه بین المللی حمد، پرتردد‌ترین فرودگاه جهان

فرودگاه بین المللی حمد امروزه پرترددترین فرودگاه جهان محسوب می‌شود. این فرودگاه در حال حاضر به بیش از ۱۴۶ مقصد مختلف در جهان پرواز دارد. این در حالی‌ است که انتظار می‌رود کار بر روی فاز نهایی توسعه فرودگاه، ظرفیت این فرودگاه را از ۳۰ میلیون مسافر در سال به ۵۰ میلیون نفر افزایش دهد.

فرودگاه بین‌المللی حمد بر اساس داده‌های برنامه‌های هوایی جهانی OAG پرترددترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌ جهان در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. این فرودگاه طی سال گذشته ۲۵۲۰۵۹ پرواز، شامل پروازهای ورودی و خروجی قطر ایرویز را گزارش کرده است که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.فرودگاه بین المللی حمد قطر

فرودگاه بین المللی حمد چند ترمینال دارد؟

فرودگاه بین المللی حمد در قطر دارای یک ترمینال و دو باند موازی است. البته این فرودگاه همچنان برنامه‌هایی برای توسعه و گسترش دارد. به بیان مسئولین این فرودگاه بین المللی، انتظار می‌رود که روند کار بر روی فاز نهایی توسعه فرودگاه حمد، ظرفیت این فرودگاه را به‌تدریج از ۳۰ میلیون مسافر در سال، به ۵۰ میلیون مسافر افزایش دهد تا فاصله خود را در لیست پرترددترین فرودگاه‌‌ها، با دیگر فرودگاه‌ها افزایش داده و گوی سبقت را برباید.

مطالب مرتبط

 

نگاهی به فرهنگ و هنر در جاذبه های تاریخی قطر!

امکان دریافت ویزای فرودگاهی در قطر

یکی از امکانات جالبی که فرودگاه بین‌المللی حمد در قطر ارائه می‌دهد، امکان دریافت ویزای فرودگاهی در قطر است. البته این مورد شامل همه مسافران این فرودگاه نمی‌شود. آن دسته از مسافران قطر ایرویز که حداقل ۵ ساعت در فرودگاه بین المللی حمد توقف داشته باشند، واجد شرایط درخواست ویزای فرودگاهی در قطر هستند.

از جمله مزایای دریافت ویزای فرودگاهی در کشور قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت این ویزا کاملا رایگان است
  • ویزای فرودگاهی قطر تا ۹۶ ساعت (چهار روز) معتبر است
  • امکان دریافت این ویزا برای مسافران از همه ملیت‌ها وجود دارد

 ورود چه اقلامی به فرودگاه بین المللی حمد ممنوع است؟

بر اساس قوانین کشور قطر، ورود موارد زیر به فرودگاه بین‌المللی حمد ممنوع اعلام شده است

  • مشروبات الکلی (به هیچ عنوان قابل واردات نیست)
  • ارز، جواهرات و سنگ‌های قیمتی بیش از حد مجاز
  • حمل انواع سلاح سرد یا سلاح گرمِ ممنوع و محدود شده
  • هرگونه مواد مخدر یا مواد منفجره غیرمجاز
  • حمل بیش از ۴۰۰ نخ سیگار
  • همراه‌داشتن گوشت خوک
  • همراه‌داشتن محتوای مستهجن و غیراخلاقی

درصورتی‌که قصد ورود به فرودگاه بین المللی حمد را دارید؛ دقت کنید که هیچ یک از این موارد را با خود به همراه نداشته باشید.فرودگاه بین المللی حمد

قسمت گمرک فرودگاه بین المللی حمد

اگر در حال ورود به قطر از طریق فرودگاه حمد هستید، پس از دریافت چمدان تحویل‌شده، می‌توانید با عبور از گمرک از فرودگاه خارج شوید. دو کانال گمرکی برای انتخاب وجود دارد. اگر “موردی برای اعلام” ندارید، کانال سبز را انتخاب کنید و اگر “موردی برای اعلام” دارید، کانال قرمز را انتخاب کنید. موارد قابل اعلام شامل موارد زیر هستند:

  1. مشروبات الکلی (به هیچ عنوان قابل واردات نیست)
  2. ارز، جواهرات و سنگ‌های قیمتی بیش از حد مجاز
  3. سلاح سرد و سلاح گرم ممنوع و محدود
  4. مواد غیرمجاز
  5. سیگار بیش از حد مجاز
  6. وسایل شخصی و هدایایی که ارزش آنها بیش از ۳۰۰۰ ریال قطر، تقریبا معادل ۸۰۰ دلار است.

لطفاً اگر مطمئن نیستید از کدام کانال استفاده کنید، کمک بخواهید. در صورت درخواست یک افسر گمرک، از شما انتظار می‌رود که هر مقدار ارز، جواهرات یا سنگ‌های قیمتی را که در اختیار دارید، افشا کنید. خودداری از افشای اطلاعات و ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص عمل مجرمانه است و ممکن است منجر به مصادره اقلام شود.

مالیات و عوارض

برخی از مواردی که قصد دارید از طریق فرودگاه بین‌المللی حمد به کشور قطر وارد یا از آن خارج کنید، مشمول مالیات و عوارض می‌شوند. به این معنا که ممکن است لازم باشد برای بعضی از کالاهایی که به همراه دارید مالیات یا عوارض پرداخت کنید. در شرایط زیر شما ملزوم به پرداخت مالیات هستید:

  • حجم کالاهای همراه شما تجاری باشد
  • به طور دائمی در سفر باشید
  • تعداد سیگار همراه شما بیش از ۴۰۰ نخ باشد
  • ارزش بار و هدایای شما بیش از ۳۰۰۰ ریال قطر باشد

امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه بین‌المللی حمد در قطر خدمات متعددی را به مسافران ارائه می‌کند و همین باعث شده تا رضایت اکثریت مسافران را به‌خوبی جلب نماید. از اتاق‌های سیگار و سالن استراحت گرفته تا سالن بازی کودکان، دسترسی به اینترنت، هتل‌ها و رستوران‌های مجهز و فروشگاه‌های فاقد مالیات، فرودگاه بین‌المللی حمد همه امکانات رفاهی ممکن را برای مسافران در نظر گرفته تا راحتی و رضایت آنها را تضمین کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین امکانات این فرودگاه اشاره می‌کنیم.فرودگاه بین المللی حمد

اتاق‌های سیگار

حفظ محیطی عاری از دود برای مسافران و کارکنان، استعمال دخانیات در فرودگاه بین المللی حمد کاملاً ممنوع است و حتی استعمال سیگارهای الکترونیکی نیز در داخل ترمینال مجاز نیست. برای راحتی مسافرانی که تمایل به سیگارکشیدن دارند، اتاق‌های مخصوص سیگارکشیدن در سراسر ترمینال مسافربری وجود دارد که مجهز به دودکش‌ها و صندلی‌های راحت هستند. پیداکردن اتاق‌های سیگار کافی است علائم را دنبال کنید، به یک میز اطلاعات مراجعه کنید یا از نقشه فرودگاه برای پیداکردن آن استفاده کنید.

دستگاه‌های خودپرداز

چندین دستگاه خودپرداز در طول ترمینال مسافربری وجود دارد که تعدادی از آنها پول نقد را با ارزهای مختلف توزیع می‌کنند. این دستگاه‌های خودپرداز را می‌توان هم در مسیر رفت و هم در مسیر برگشت، قبل و بعد از ردشدن از گمرک، پیدا کرد. شما می‌توانید از یکی از باجه‌های اطلاعات نزدیک خود یا از نقشه فرودگاه برای پیداکردن نزدیک‌ترین خودپرداز استفاده کنید.

صرافی

در حال حاضر ۱۳ صرافی برای تبدیل ارز در سراسر ساختمان پایانه مسافربری فرودگاه حمد مستقر هستند که در راستای رفع نیاز مسافران این فرودگاه به صورت دائم فعال بوده و خدمات رسانی انجام می‌دهند.

نمازخانه‌ها

در سرتاسر ترمینال فرودگاه بین‌المللی حمد در قطر می‌توان نمازخانه‌های بزرگ را پیدا کرد. این فرودگاه نمازخانه‌های مردانه و زنانه جداگانه دارد که دارای امکانات اختصاصی برای وضوگرفتن هستند. کافی است فقط علائم را دنبال کنید یا از نقشه فرودگاه برای پیداکردن نزدیک‌ترین نمازخانه استفاده کنید.

اگر از فرودگاه بین‌المللی حمد خارج شوید، می‌توانید در مسجد عمومی که درست خارج از ترمینال مسافربری، در فاصله چندقدمی تالار خروجی‌ها قرار دارد، نماز بخوانید. شکل یک قطره آب الهام‌بخش معماری مسجد است و مناظری تماشایی از تالاب و ترمینال امیری را به نمایش می‌گذارد.فرودگاه بین المللی حمد

اقامت در هتل‌های فرودگاه بین المللی حمد

برای راحتی شما، میزهای خدماتی که نشان‌دهنده انواع هتل‌ها هستند در قسمت اختصاصی ترمینال مسافربری موجود است. چه از قبل هتل موردنظر خود را رزرو کرده باشید و چه قصد رزرو در بدو ورود داشته باشید، فرودگاه بین المللی حمد در قطر هتل‌های متنوعی را متناسب با نیازها و ترجیحات مختلف ارائه می‌دهد.

فقط علائم را دنبال کنید، از بخش اطلاعات سؤال کنید یا از نقشه فرودگاه استفاده کنید تا منطقه میز خدمات هتل که در طبقه همکف در نزدیکی پارکینگ موقت قرار دارد را پیدا کنید. برخی از هتل‌ها ممکن است حمل و نقل اتوبوس رایگان بین ترمینال مسافربری و هتل ارائه دهند. لطفاً هنگام رزرو، دردسترس‌بودن این مورد را بررسی کنید.

هتل و اقامتگاه دبلیو دوحه در فرودگاه حمد

W Doha Hotel & Residences اولین هتل سبک زندگی در دوحه و اولین هتل W در خاورمیانه است. این هتل در قلب شهر واقع شده است و دارای ۳ رستوران برنده جایزه مارک ژان جورج و بازار ادویه است که هر دو توسط سرآشپز ۳ ستاره میشلین Jean-Georges Vongerichten و La Spiga توسط Paper Moon ساخته شده است. این هتل دارای یک کافه دبلیو و ۲ سالن استراحت، تنها اسپای Bliss در منطقه، یک مرکز تناسب اندام FIT، یک استخر جذاب و نزدیک به ۱۰۰۰ متر مربع فضاهای مدرن برای جلسات و رویدادها است.

در فرودگاه دوحه از برنامه ورزشتان عقب نمانید!

مرکز تناسب‌اندام و رفاه ویتالیتی که در طبقه چهارم هتل فرودگاهی Oryx واقع شده است، مجموعه‌ای از امکانات ورزشی را ارائه می‌دهد. این مرکز همه‌روزه از ساعت ۰۶:۰۰ صبح تا ۰۲:۰۰ بامداد به روی همه مسافران فرودگاه بین المللی حمد باز است و مهمانانی که در هتل اقامت دارند دسترسی رایگان به استخر، سالن بدنسازی، وان‌های آب‌درمانی و اتاق‌های دوش دارند.

مسافرانی که در هتل اقامت ندارند نیز می‌توانند به این امکانات و خدمات با نرخ‌های مناسب دسترسی داشته باشند. ماساژ و درمان‌های زیبایی، زمین‌های اسکواش و شبیه‌ساز گلف هم برای مهمانان هتل و هم مسافران پیاده با قیمت‌های رقابتی قابل‌دسترسی هستند. استفاده کودکان زیر پنج سال از استخر و سایر امکانات ممنوع است. کودکانی که پنج سال به بالا دارند، درصورتی‌که یک بزرگسال همراه آنها باشد، اجازه دسترسی به این امکانات را خواهند داشت.

اگر پروازتان تأخیر دارد، به سالن استراحت فرودگاه بین‌المللی حمد بروید!

تأخیر در پرواز‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشند. اگر پروازتان در فرودگاه بین‌المللی دوحه تأخیر داشته باشد؛ شما به‌راحتی می‌توانید به یکی از سالن‌های استراحت مجهز فرودگاه بروید و خستگی در کنید. سالن استراحت یکی دیگر از امکانات رفاهی جذابی است که این فرودگاه برای آسایش مسافران تدارک دیده‌ است.فرودگاه بین المللی حمد

رستوران و کافی‌شاپ در فرودگاه دوحه

فرودگاه بین‌المللی حمد بیش از ۳۰ کافه و رستوران مختلف دارد که تنوع بسیار بالایی برای مسافران با هر ذائقه و سلیقه‌ای ارائه می‌دهند. در این رستوان‌ها و کافی‌شاپ‌ها، بهترین آشپزها انواع و اقسام غذا، نوشیدنی و میان وعده را برای مسافران این فرودگاه تهیه و ارائه می‌کنند.

از غذاهای عربی محبوب و پرطرف‌دار گرفته تا انواع مختلف فست‌فود، هر نوع غذایی را که دوست داشته‌ باشید می‌توانید در رستوران‌های متنوع فرودگاه حمد پیدا کنید. برای نوشیدن انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم یا خوردن دسرها و میان‌وعده‌های خوشمزه، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به کافی‌شاپ‌های فرودگاه حمد سر بزنید.

مکان‌هایی برای سرگرمی کودکان

خیلی از مردم سفر با کودکان را دست‌وپاگیر و سخت می‌دانند، خصوصاً اگر حرفِ مسافرت‌های طولانی و خارجی در بین باشد! کودکان ممکن است در طول سفر یا در فرودگاه خسته شده و بهانه بگیرند و اوقات خانواده را تلخ کنند. اما با امکاناتی که فرودگاه حمد برای کودکانِ شما تدارک دیده، دیگر نیازی به نگرانی در این مورد ندارید! سفر با کودکان و نوزادان به لطف اتاق‌های بازی تعاملی و امکانات اختصاصی خانواده محور فرودگاه بین المللی حمد در قطر بسیار راحت‌تر شده‌ است.

اتاق‌های سرگرمی

اتاق‌های سرگرمی ما مسافران کودک و نوجوان را با بسیاری از فعالیت‌های متنوع سرگرم می‌کند و کار خانواده‌ها را راحت می‌کند. هر اتاق سرگرمی تلویزیون، اتصال اینترنت، آثار هنری تعاملی و بازی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که موجبات تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کند. پنج اتاق سرگرمی در داخل ترمینال مسافربری این فرودگاه وجود دارد. کافی است علائم را دنبال کنید یا از نقشه فرودگاه برای پیداکردن نزدیک‌ترین آنها استفاده کنید.

اتاق‌های والدین

اتاق والدین فرودگاه حمد به شما این امکان را می‌دهد که در خلوت و آسایش از نوزاد خود مراقبت کنید. امکانات شامل ایستگاه تعویض پوشک است. اتاق‌های والدین در نقاط مختلف ترمینال مسافربری قرار دارد و به‌راحتی می‌توانید آنها را پیدا کنید.

توالت‌های خانوادگی

فرودگاه حمد، توالت‌های خانوادگی نیز ارائه کرده است که رسیدگی به نیازهای فرزندتان را آسان‌تر می‌کند. از یک راهنما کمک بگیرید یا از نقشه فرودگاه استفاده کنید تا یکی از این توالت‌های خانوادگی را که در سرتاسر فرودگاه وجود دارند پیدا کنید.

فروشگاه‌های متنوع و بدون مالیات فرودگاه دوحه

مراکز خرید مختلف و متنوعی در فرودگاه بین‌المللی حمد وجود دارند که شما می‌توانید بدون مالیات از آن‌ها خرید کنید. این به این معناست که خرید از این فروشگاه‌های متنوع، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر قصد بازگشت از سفر را دارید و هنوز برای عزیزان خود سوغات تهیه نکرده‌اید؛ حتماً به مغازه‌های فرودگاه حمد سری بزنید. این مغازه‌ها شامل لباس‌فروشی، کتاب‌فروشی، فروشگاه زیورآلات و انواع سوغاتی از شیرینی‌های عربی محبوب گرفته تا صنایع‌دستی جذاب هستند.فرودگاه بین المللی حمد

حمل و نقل در فرودگاه بین المللی حمد چگونه است؟

در فرودگاه بین‌المللی حمد شما اصلاً نگران حمل و نقل نخواهید بود چرا که گزینه‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارد. شما می‌توانید برای حمل و نقل از اتوبوس و مترو با هزینه اندک استفاده کنید یا از ایستگاه تاکسی خارج از فرودگاه تاکسی بگیرید.

علاوه بر آن، شما می‌توانید ماشین یا حتی در صورت تمایل لیموزین کرایه کنید. علاوه بر آن، شما می‌توانید از قبل با رزرو سیستم استقبال ویژه، کار خود را در مراحل چک بار، پاسپورت و ترخیص بار راحت‌تر کنید.

چطور از فرودگاه بین‌المللی حامد در قطر به مرکز شهر برویم؟

شما می‌توانید با سوارشدن به اتوبوس یا مترو، با کمترین هزینه به مرکز شهر بروید. در صورت تمایل می‌توانید برای رفتن به مرکز شهر در بیرون از فرودگاه بین‌المللی حامد تاکسی بگیرید، کرایه این تاکسی‌ها بر اساس کیلومتر محاسبه خواهد شد.

برای این که راحت به هرجای شهر که می‌خواهید بروید، می‌توانید یک خودرو اجاره کنید و اگر تمایل دارید یک تجربه لوکس از سفر خود داشته باشید، می‌توانید از فرودگاه برای خود لیموزین اجاره کنید.

مراحل اجاره خودرو از فرودگاه حامد قطر

در فرودگاه بین‌المللی حمدHIA) ) ترکیبی بی‌نظیر از ارائه‌دهندگان خدمات کرایه خودرو به مسافران ارائه می‌شوند همچون لیزینگ خودرو که در مدل‌هایی از سدان معمولی تا خودروهای لوکس بالا ارائه می‌دهند. شما می توانید از میان طیف وسیعی از برندهای اجاره خودرو، مدل‌های خودرو، پکیج ها و موارد اضافی ارائه شده توسط شرکت‌های اجاره خودرو طرف قرارداد با این فرودگاه خودروی موردنظر خود را انتخاب و اجاره کنید. دو تا از معروف‌ترین شرکت‌های اجاره خودرو در فرودگاه حامد عبارت‌اند از:

شرکت المفتاح

المفتاح اولین شرکت اجاره خودرو قطر و یکی از بزرگترین شرکت‌ها در این صنعت است. این شرکت به‌عنوان «بهترین برند محلی» شرکت کرایه خودرو در منطقه جایزه دریافت کرده است و فعالیت آن از سدان‌های اقتصادی گرفته تا خودروهای لوکس بخش خودروهای تجاری خود از وانت، اتوبوس، وانت و کامیون‌ها را شامل می‌شود.

شرکت یوروپ‌کار

شرکت Europcar شرکت پیشرو جهانی در اجاره خودرو است. با بیش از ۶۰ سال تجربه در این صنعت، می توانید این اطمینان را داشته باشید که خواه به دنبال یک خودروی خانوادگی، سدان یا خودروی معتبر برای سفرهای تفریحی / کاری خود باشید، Europcar قطر دارای بهترین ماشین‌ها برای رفع هر یک از نیازهای شماست. شما می‌تواند پیش از رسیدن به قطر به صورت آنلاین ماشین مورد نظر خود را از این شرکت، اجاره نمایید.فرودگاه بین المللی حمد

مدارک موردنیاز برای کرایه ماشین در حمل و نقل فرودگاه حامد قطر

برای کرایه‌کردن ماشین در بخش حمل و نقل فرودگاه حامد قطر راننده باید دارای گواهینامه رانندگی بین المللی یا گواهینامه صادر شده از یک کشور شورای همکاری خلیج‌فارس GCC)) باشد. علاوه بر آن، مدارک شناسایی و کارت اعتباری با حداقل اعتبار ۳ ماه در زمان رزرو موردنیاز است، اگرچه اکثر رزروها را می‌توان به‌صورت نقدی هنگام بازگرداندن ماشین خود تسویه کرد که باید بدانید شرایط پرداخت به ریال قطر است.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد پرترددترین فرودگاه دنیا یعنی فرودگاه بین‌المللی حمد در قطر صحبت کردیم و برخی امکانات رفاهی، تفریحی، حمل و نقل و دیگر ویژگی‌های جذاب این فرودگاه محبوب را که در طول ده سال فعالیت خود در لیست فرودگاه‌های برتر دنیا خوش می‌درخشد؛ بررسی کردیم.

دوحه قطر یکی از مقصدهای جذاب برای مسافرت است که می‌توانید از طریق قطر ایرویز با یک پرواز عالی به آن سفرکرده و از امکانات و جذابیت‌های آن لذت ببرید. برای اطلاع از تورهای قطر و دیگر تورهای جذاب خارجی، می‌توانید از مشاوران ما در پارسا گشت کمک بگیرید.

سؤالات متداول

۱- فرودگاه بین‌المللی حمد چه خدمات رفاهی به مسافران ارائه می‌دهد؟

این فرودگاه خدمات رفاهی متنوعی از قبیل اتاق سیگار، اتاق سرگرمی کودکان، سالن استراحت، هتل، اتصال اینترنتی، انواع فروشگاه‌ها، رستوران‌های متنوع و بسیاری موارد دیگر را به مسافران ارائه می‌دهد.

۲- آوردن چه مواردی به فرودگاه حمد ممنوع است؟

مشروبات الکلی، انواع اسلحه، ارز و جواهرات و مخدر و سیگار بیش از حد مجاز

۳- فرودگاه حمد چه امکاناتی را برای حمل و نقل در اختیار مسافران قرار می‌دهد؟

امکانات حمل و نقل این فرودگاه عبارتند از اتوبوس، مترو، تاکسی، اجاره خودرو، اجاره لیموزین و سرویس المها

۴- مساحت فرودگاه حمد چقدر است؟

این فرودگاه مساحتی معادل ۵۴۰۰ هکتار دارد.

۵- چند سال از شروع کار فرودگاه حمد می‌گذرد؟

این فرودگاه از سال ۲۰۱۴ یعنی حدود ده سال پیش شروع به کار کرده است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرودگاه بین المللی حمد در قطر

هلدینگ گردشگری پارسا گشت