مکان های دیدنی ایتالیا

مهم‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا کدامند؟

کولوسئوم، سانتا مارینا ماجوره، آکادمی بررا، قصر دوک، کلیسای سنت مارک و کاخ پیتی مهم‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا هستند که در شهرهای مختلفی از این کشور واقع شده‌اند. نیازی به گفتنش نیست که آوازه این جاذبه‌ها به قدری در جهان طنین‌انداز شده‌ است که حتی گردشگرانی را که دنبال سفر ارزان هستند

جاهای دیدنی ایتالیا در رم

رم معمولاً اولین انتخاب بیشتر مسافران ایتالیا است. این انتخاب صرفاً به دلیل پایتخت بودن این شهر نیست، بلکه رم در عین حال که بزرگ‌ترین شهر ایتالیا است، یک مقصد تاریخی، رمانتیک و صدالبته هنری به شمار می‌رود. با چند روز اقامت در این شهر به اندازه چند کتاب تاریخی، درباره اروپای قبل و بعد از میلاد مسیح اطلاعات کسب می‌کنید و در لوکیشن‌هایی عکاسی می‌کنید که قبل‌تر فقط در آثار سینمایی آن‌ها را دیده بودید. بنابراین هر مسافری، با هر سلیقه‌ای از خرید تور رم پشیمان نخواهد شد.

کولوسئوم (Colosseum)

به محض اینکه عبارت «جاهای دیدنی ایتالیا» را جست‌وجو کنید، یکی از اولین تصاویری که می‌بینید کولوسئوم رم است و این جاذبه نه تنها مهم‌ترین المان شهر رم، بلکه بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر جهان هم حساب می‌شود و علاوه بر این‌ها، در لیست عجایب هفتگانه جدید جهان هم قرار دارد. قدمت کولوسئوم به بیش از 1900 سال می‌رسد و گفته می‌شود ساختن این محوطه عظیم تنها هشت سال طول کشیده است.

شاید این سوال پیش آید که چطور ممکن است بنایی به این عظمت در کمتر از 10 سال ساخته شود؟ پاسخ اینجاست که معماران و کارگران کولوسئوم، اغلب یهودیان برده‌ای بودند که قرار بود بعد از ساختن بنا آزاد شوند و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا نیروها به کارشان سرعت بیشتری بدهند. جدا از تاریخ و ماجرای ساخته شدن کولوسئوم، بازدید از آن هم قرار است به یک ماجراجویی تبدیل شود.

بیشتر بازدیدکنندگان کولوسئوم از طبقه اول و دوم این مجموعه دیدن می‌کنند، چراکه بازدید از میدان نبرد و زیرزمین و طبقه سوم، نیازمند بلیط جداگانه و انتظار بیشتر است. اگر در فصول پربازدید قرار است به ایتالیا بروید، باید آمادگی صف‌های طولانی کولسئوم را داشته باشید. هرچند در سایر فصول هم جمعیت قابل‌توجهی هر روز با اشتیاق از این جاذبه دیدن می‌کنند.

کولوسئوم.jpg

رومن فروم (Roman Forum)

رومن فروم میدان اصلی شهر باستانی رم به حساب می‌آمده و محلی برای اجتماعات مردم، مراسم محاکمه، مسابقات گلادیاتورها، سخنرانی افراد برجسته و برپایی بازارهای روباز بوده است. سازه‌هایی که امروز در این میدان می‌بینیم، مربوط به چند معبد و زندان هستند. از آنجایی که رومن فروم در دوره‌های تاریخی مختلفی، نقطه‌ای مهم در شهر بوده‌است، بناهای آن از نظر تاریخی متفاوت هستند و ممکن است چند صدسال با هم تفاوت زمانی داشته باشند. اما در بین تمام این سازه‌ها، ستون‌های عظیم باستانی و نقش‌ونگارهای طاق‌ها و دیوارهای آن خودنمایی بیشتری دارند. بد نیست اشاره کنیم که با بلیط رومن فروم می‌توانید به کولوسئوم هم دسترسی داشته باشید. به دلیل آنکه صف‌های بلیط کولوسئوم طولانی‌تر از صف‌های بلیط رومن فروم هستند، پیشنهاد می‌کنیم بازدید خود را از این جاذبه شروع کنید.

قلعه سنت آنجلو (Castel Sant’Angelo)

تاریخ ساخت قدیمی‌ترین بنا در قلعه سنت آنجلو به قرن دوم بعد از میلاد مسیح باز می‌گردد. این بنا آرامگاه امپراتور هادریانوس رومی بود. اما بعد از اینکه تاریخ روم پا به قرون وسطی گذاشت، از این منطقه به عنوان یک قلعه نظامی استفاده شد. در دوران رنسانس قلعه سنت آنجلو باز هم تغییر کرد؛ به‌طوری‌که ژنرال دلا روِره در آن سکنی گزید و محیط داخلی‌اش را به کاخ‌ها شبیه‌تر کرد. چرا که او علاقه‌ای به اقامت در کاخ واتیکان نداشت. قسمت جنوبی این قلعه با رود تیبر همسایه است، اما این رود تسخیر قله را از قسمت شرقی هم دشوار می‌کند. در وسط دیوارهای این قلعه یک بنای بزرگ استوانه‌ای شکل ساخته شده که ارتفاع زیادی دارد

کلیسای جامع میلان (Duomo di Milano)

کلیسای جامع میلان پنجمین کلیسای بزرگ در جهان است که حدود 10 هزار متر مربع وسعت دارد. بزرگی این کلیسا هرگز مانع ریزه‌کاری‌های هنری و شکوه معماری آن نشد؛ نمای بیرونی و داخلی این جاذبه گردشگری در نهایت قرینگی طراحی شده است و سبک گوتیک آن، از صدها متر آن‌طرف‌تر خودنمایی عجیبی دارد. جالب توجه است که اولین سنگ‌های این کلیسا، حدود 6 قرن پیش روی هم گذاشته شدند، اما فرایند تکمیل این بنا چند قرن ادامه یافت و حتی امروز هم پروژه‌های مرمت و ساخت‌وسازش هم‌زمان ادامه می‌یابند و تاکنون هزاران کارگر و معمار از کشورهای مختلف اروپایی در ساخت این بنای بزرگ همکاری کرده‌اند. حتی لئوناردو داوینچی هم طرح‌هایی را برای گسترش این کلیسا پیشنهاد داد.

با این‌ حال در طول تاریخ استفاده‌های زیادی از این کلیسا شد و وقایع مهمی در آن روی داد که از میانشان می‌توانیم به تاج‌گذاری ناپلئون اشاره کنیم. اگر از تماشای مجسمه‌های قرون‌وسطی سیر نمی‌شوید، باید برای بازدید از کلیسای جامع میلان، چند ساعت وقت بگذارید. همچنین اگر با هدف عکاسی از جاهای دیدنی ایتالیا پا به این کشور می‌گذارید، باید بدانید که بام این کلیسا یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در ایتالیا است.

قلعه سفورزا (Sforzesco Castle)

در موقعیت فعلی قلعه سفورزا، ویرانه‌هایی از یک قلعه قرون وسطایی بود که تاریخ ساخت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گشت. این مکان از دیرباز محلی برای رفت‌وآمد نظامی‌ها و خانواده سلطنتی و ذخیره سلاح بوده‌است. خاندان سفورزا که در طول دوره رنسانس عهده‌دار فرمانروایی بر میلان بودند، در این قلعه زندگی می‌کردند؛ از این رو نامشان بر این مکان تاریخی جاودانه شد. سفورزا در قرون 17 و 18 بزرگ‌ترین قلعه در اروپا بود و علاوه بر وسعتش، طراحی باغ‌ها و فضای داخلی آن بسیار ریزبینانه و هنری بود. الالخصوص اگر بدانیم که لئوناردو داوینچی هم در آن نقش داشت و 16 سال از عمرش را صرف خلق آثار هنری در این محل کرد.

آکادمی بررا (Pinacoteca di Brera)

آکادمی بررا برای کسانی که عاشق هنر و تاریخ پرفراز و نشیبش هستند، حکم یک بهشت را دارد؛ زیرا این مرکز گنجینه‌ای کم‌یاب از هنر رنسانس و باروک است. حتماً تا این قسمت مطلب دریافته‌اید که جاهای دیدنی ایتالیا معمولاً شلوغ هستند و برای بازدید از آن‌ها باید منتظر صف‌های طولانی باشید، اما آکادمی بررا با وجود جذابیت‌هایش خلوت‌تر است و در سال حدود 200 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. تاریخ برپایی این مجموعه به اوایل قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد؛ اما نقاشی‌ و مجسمه‌های آن از قرن چهاردهم تا بیستم را دربرمی‌گیرند.

اترو آلا اسکالا (Teatro alla Scala)

اگر به دنیای اپرا و هنرهای نمایشی علاقه داشته باشید، قطعاً تصاویر برخی از معروف‌ترین اجراهای دنیا را در تئاترو آلا اسکالا دیده‌اید. قدمت ساختمان این سالن بزرگ به حدود 250 سال پیش بازمی‌گردد اما آخرین تغییراتی که از معماری آن می‌بینیم، مربوط به سال 1907 میلادی است. جالب توجه است که ظرفیت تماشاچیان تئاتر آلا اسکالا در طول سال تغییرات چشم‌گیری داشته است، مثلاً این تئاتر زمانی فقط برای افراد مرفه بود تا اینکه ظرفیتش به 3 هزار نفر افزایش یافت و چند وقت بعد دوباره حدود هزار صندلی از آن کاسته شد. هر چقدر هم از تاریخ پرفراز و نشیب و آثار این سالن اپرا بگوییم، باز هم حقایق بسیاری از قلم خواهد افتاد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حتماً از موزه کنار این تئاتر دیدن کنید تا با تماشای تصاویر و اسناد آن، به حقایقی جالب و عجیب از روزگاری که بر این مکان تاریخی گذشته است، مطلع شوید.

  • ساعت بازدید از تئاترو آلا اسکالا: از ساعت 9:30 تا 17:30
  • قیمت بلیط تئاترو آلا اسکالا: 12 یورو (بلیط موزه)
  • آدرس تئاترو آلا اسکالا: مرکز میلان، خیابان پیازا دلا اسکالا

 

موقعیت تئاتر آلا اسکالا در نقشه

تئاتر الا اسکلا2.jpg
ساختمان تئاتر الا اسکالا

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مکان های دیدنی ایتالیا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت