ویزای ورزشکاران کانادا

ویزای ورزشکاران کانادا

ویزای ورزشکاران کانادا نوعی برنامه برای ورزشکاران، قهرمانان و فعالان جامعه ورزشی است که از طریق آن می‌توان وارد کشور کانادا شد و  اقامت دائم که همان (PR) نامیده می‌شود را دریافت کنند.
ویزای ورزشکاران کانادا
کشور کانادا در فهرست کشورهای پرطرف‌دار و محبوب میان مهاجران قرار دارد که هرساله افراد بسیاری با روش‌های متفاوت، برای دریافت مجوز مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند؛ اما همانند سایر کشورها، برایورود به کانادا هم نیاز به اخذ ویزاست و اداره مهاجرت این کشور نیز ویزاهای متنوعی را برای متقاضیان، معرفی کرده است.ویزای ورزشکاران یکی از مجوزهای ورود و مهاجرت به کاناداست. همانطور که از نام آن مشخص است، این ویزا برای ورزشکاران حرفه‌ای و کسانی که در کشور خود و مسابقات جهانی، افتخارات و مقاماتیکسب کرده‌اند، مناسب است و اداره مهاجرت این کشور، روش‌های قانونی را برای درخواست ویزای ورزشی کانادا، به متقاضیان ارائه کرده است.اگر شما هم از ورزشکاران حرفه ایی هستید و تمایل دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید، در این صفحه تمامی شرایط و ضوابط ویزای ورزشی کانادا در سال جدید بررسی شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

فهرست محتوا

ویزای ورزشکاران کانادا چیست؟

ویزای ورزشکاران کانادا نوعی برنامه مهاجرتی فدرالی برای ورزشکاران، قهرمانان و فعالان جامعه ورزشی است که از طریق آن می‌توان وارد کشور کانادا شد و  اقامت دائم که همان (PR) نامیده می‌شود را دریافت

کنند. وبه علت فدرالی بودن برنامه خوداشتغالی کانادا متقاضی و خانواده وی میتوانند از بدو ورود در هر نقطه از کانادا سکونت و کار کنند و بعد از ورود کارت PR برای آنها صادر میشود. این ویزا در سال‌های اخیر

موردتوجه ورزشکاران، مربیان، اساتید و فعالان این حوزه قرار گرفته است و برخی در تلاش برای دریافت آن هستند. این ویزا در واقع ویزای خوداشتغالی کانادا(Self Employed) محسوب می‌شود و روشی برای

دریافت اقامت دائم(PR) و اخذ شهروندی (Citizenship) کاناداست.

قبل از هرچیزی بهتر است بدانیم اساسا به چه کسی عنوان خود اشتغال (Self-Employed) اطلاق میشود؟

با زبان ساده میتوانیم بگوییم که خوداشتغال (خویش فرما) Self-Employed به کسی گفته می شود که کارمند و حقوق بگیر کسی نباشد. در بیشتر مواقع این تعریف به سادگی قابل فهم است. مثلاً مربی ورزشی

که باشگاه خودش را دارد یا در باشگاه های مختلف به صورت عمومی یا خصوصی مبادرت به ارائه خدمات به افراد متقاضی فعالیت ورزشی میکند یک فرد خوداشتغال است.

گاهی تشخیص اینکه یک فرد خود اشتغال هست یا خیر ساده نیست. برای مثال فرض کنید مربی ورزش در مثال قبل به مدت زمان مشخصی با شهرداری قرارداد داشته باشد تا در باشگاه های شهر مشخصی

خدماتش را به شاگردان ارائه نماید و در این مدت با دریافت حقوق ثابت ماهیانه این کار را انجام دهد. آیا این مربی همچنان خوداشتغال محسوب می شود؟ و در صورتی که  مربی ، با یک تیم در سطح استان یا

کشور قرارداد امضا کند و به مدت زمان مشخص با دریافت حقوق ثابت مربی گری تیم را بپذیرد آیا همچنان خود اشتغال محسوب میشود یا خیر؟

در واقع  پاسخ به این سوالات به سادگی امکان پذیر نیست. شاید به همین دلیل هم هست که در قانون مهاجرت کانادا IRPA، آئین نامه های مهاجرتی کانادا IRPR یا کتابچه های راهنمای افسران

مهاجرت OP تعریف دقیقی از خوداشتغالی ارائه نشده است. یکی از منابع معتبر در خصوص پاسخ به این سوالات می تواند، فدراسیون کانادایی تجارت مستقل CFIB باشد. طبق نظر این فدراسیون، در مقوله

خوداشتغالی باید موارد زیر را در نظر گرفت و سپس در مورد خود اشتغال بودن یا نبودن فرد متقاضی مهاجرت از طریق خود اشتغالی تصمیم گیری کرد:

  1. میزان استقلال فرد متقاضی در شغل مورد نظر به چه میزان است؟
  2. ابزار کار فرد خود اشتغال به خودش تعلق داشته یا به کارفرمای وی؟
  3. متقاضی برای انجام تمام یا بخشی از کار های خود چه میزان برون سپاری انجام میدهد؟
  4. آیا متقاضی با قبول کارهای محوله دچار به ریسک مالی میشود یا خیر؟ (به طور مثال در صورت عدم حصول نتیجه محمل خسارات یا جریمه میشود یا خیر)
  5. میزان سرمایه گذاری و تعهد متقاضی به چه میزان است؟
  6. سود و یا زیان متقاضی در کار ها به چه صورت محاسبه میشود؟ (به طور مثال آیا متقاضی برای انجام کارها کمسیون یا درصد دریافت میکند؟)

اگر پاسخ به اکثر سوالات فوق به صورتی باشد که فعالیت متقاضی منطبق با ویژگی های مرتبط با یک فرد خود اشتغال باشد، میتوان گفت که این شخص در دسته افراد خود اشتغال قرار خواهد گرفت.

آیا بین متقاضیان مهاجرت از طریق اشتغالی که به صورت حرفه ایی مشغول به کار هستند با متقاضیانی که به صورت آماتور مشغول به کار هستند تفاوتی وجود دارد؟

ابتدا باید به تعریفی که اداره مهاجرت کانادا از افراد حرفه ایی یا آماتور (در زمینه هنری یا ورزشی) دارد را باهم بررسی کنیم، به طور خلاصه فرد آماتور Amateur برای گذران زندگی و امرار معاش خود فعالیت نمیکند، اما شخص حرفه ایی Professional برای امرار معاش فعالیت می کند و تمام درآمدش از راه اشتغال به حرفه اش است. پس بر خلاف ورزشکار حرفه ایی ورزشکار آماتور حتی اگر بخشی از درآمد خود را از راه ورزش بدست آورد اما بخش اعظم درآمدش از کمک خانواده یا شغل دیگری تامین میشود.

در این باره باید اضافه کرد که لزوما مهارت یا شناخته شده بودن افراد ارتباطی با حرفه ایی بودن یا آماتور بودن ندارد و ممکن است یک قهرمان جهان یا یک بازیگر با مهارت و معروف با توجه به اینکه از راه ورزش یا هنر امرار معاش مینماید یا خیر مورد ارزیابی قرار میگیرد. البته اداره مهاجرت برای ورزشکاران و هنرمندان شناخته شده در سطح بین المللی استثناء قائل است و این افراد میتوانند بدون حرفه ایی بودن ( امرار معاش از طریق ورزش یا هنر) برای دریافت اقامت خود اشتغالی اقدام کنند.

اهمیت ارائه قراردادها، معرفی نامه ها و نامه های اعلام رضایت:

از جمله مدارک اثبات کننده اینکه متقاضی مهاجرت خوداشتغالی فدرال در حوزه شغلی مورد ادعای خود فعالیت انجام داده است ، قرارداد ها،معرفی نامه ها یا رضایت نامه هاییست که به آفیسر اداره مهاجرت ارائه می کند. به طور معمول معرفی نامه یا رضایت نامه برای تکمیل صحت قرارداد ها و برای استحکام درخواست هستند؛ اما درصورت عدم وجود قرارداد تبدیل به ضروری ترین مدرک برای اثبات خود اشتغالی متقاضی میشوند. یک معرفی نامه یا رضایت نامه Reference Letter ایده آل باید دارای شرایط باشد:

  • بر روی سربرگ رسمی مشترهای متقاضی نوشته شده باشد (در نبود سربرگ شماره تلفن، ایمیل و … مشتری باید بر روی نامه ذکر شود).
  • نوع پروژه یا خدمات انجام شده درج شده باشد (به قرارداد و شماره قرارداد مذکور اشاره گردد).
  • بازه زمانی قرارداد یا خدمت مذکور در نامه ذکر گردد (تاریخ شروع و پایان و تعداد ساعات کار).
  • درج مبالغ پرداختی به عنوان دستمزد به متقاضی .

علاوه بر موارد فوق هر گونه مستندات دیگری که به اقناع افسر مهاجرت منجر شود که خدمات یا پروژه مذکور به صورت عملی اجرا شده است ( مانند عکس ها، فعالیت های صفحات مجازی و … ). همچنین در نامه مذکور باید ذکر گردد که مشتری از خدمات و نتیجه پروژه محوله به شما راضی بوده و میتواند در صورت لزوم به سوالات مخاطب نامه از طرق تماس مندرج در نامه پاسخ دهد.

وجود قرارداد های متعدد در پرونده متقاضی باید نشانگر این باشد که متقاضی حداقل ۲ سال از ۵ سال گذشته به صورت حرفه ایی مشغول به کار بوده است .

  • در قرارداد ها باید حدود وظایف متقاضی، ساعات کار و مسائل مربوط به مراودات مالی به صورت کامل و شفاف ذکر گردد ( نوع پرداخت ها به صورت درصدی یا پورسانتی، یا به صورت ساعتی) .
  • در متون قراردادی زمان شروع و پایان قرارداد باید با ذکر روز ماه و سال مشخص گردد.
  • بهتر هست قرارداد ها در سربرگ مخصوص به امضا رسیده باشند و ممهور به مهر مشتری باشند و در صورتی که با شخص حقیقی این قرارداد به امضا رسیده نیازی به سربرگ یا مهر نیست .
  • عدم وجود تناقض در قرارداد ها، معارفه نامه ها و نامه های اعلام رضایت با ادعاهای متقاضی و لایحه های مهاجرتی وی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا وجود یک تناقض آفسر اداره مهاجرت را به عدم واقعی بودن پرونده مشکوک میکند.

موارد ذیل برای محکن تر شدن پرونده متقاضی بسیار کمک کننده هستند :

  • عکس ها و فیلم هایی که متقاضی را در حین انجام فعالیت نشان دهند.
  • وبسایت ها و یا جرایدی که درباره متقاضی یا پروژه اهدایی به وی مطالبی منتشر کرده اند.
  • تصاویر تبلیغاتی مرتبط با متقاضی و پروژه
  • اسامی افرادی که به وسیله متقاضی استخدام شده اند (لیست بیمه، قرارداد کار ایشان به همراه ساعات کاری و مبالغ دریافتی بابت کار).
  • فهرست شاگردان که از این قرارداد بهره برده اند. این فهرست باید به نحوی رسمیت پیدا کند  و به طور مثال به تأیید سازمان طرف قرارداد و یک یا چند شاهد برسد. همچنین میتوانید از خود افراد نامه تأییدیه دریافت کنید و در کنار فهرست قرار دهی
  • هر مدرک دیگری که ثابت کند قرارداد واقعا بسته شده و اجرا شده است (یا در حال اجراست)

مزایای دریافت ویزای ورزشکاران

همانطور که توضیح داده شد، ویزای خوداشتغالی ورزشکاران و کانادا  (Self Employed  Program)برای افراد دارای مهارت ورزشی و هنری است و با کمک این ویزا، افراد زیادی از سراسر دنیا برای دریافت آن اقدام کرده‌اند. برای همین در سال‌های اخیر، دولت کانادا محدودیت‌های خود را برای این افراد و اقامت ورزشی کانادا افزایش داده است؛ با این حال، این ویزا مزایا و فوایدی دارد که با وجود این محدودیت‌ها باز هم طرفداران زیادی دارد. مهم‌ترین مزایای اخذ ویزای ورزشکاران کانادا عبارت‌اند از:

  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی مرتبط با رشته
  • عدم نیاز به مدرک بین‌المللی زبان
  • اخذ اقامت برای اعضای خانواده متقاضی
  • پایین‌بودن هزینه مهاجرت ورزشکاران به کانادا نسبت به دیگر مهاجران
  • انتخاب شهر محل اقامت توسط متقاضی
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال و تحصیل با مبالغ بسیار پایین در دانشگاه برای تمام اعضای خانواده به علت اطلاق عنوان دانشجوی کاناداییDomicile  به متقاضی و اعضای خانواده.

شرایط دریافت ویزای ورزشی کانادا چگونه است؟

دریافت ویزای ورزشکاران کانادا با اینکه نسبت به دیگر ویزاها راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است، اما دارای شرایط خاص و منحصربه‌فردی است. اداره مهاجرت این کشور برای دریافت این ویزا شرایط و قوانینی را وضع کرده است که باید رعایت شوند. درصورتی‌که فردی شامل این شرایط نباشد، ویزا به او اعطا نمی‌شود و در مراحل دریافت آن با مشکل مواجه می‌شود. شرایط دریافت ویزای ورزشی کانادا شامل موارد زیر است:

  • تجربه ۲ سال فعالیت حرفه‌ای در یکی از رشته‌های ورزشی یا ۲ سال سابقه کسب‌وکار ورزشی در حوزه جهانی یا ۱ سال سابقه خوداشتغالی در زمینه ورزشی و محل اقامت خود به همراه ۱ سال سابقه فعالیت ورزشی در سطح جهانی (این موارد نیاز به ارائه مدارکی برای اثبات دارد و متقاضی باید با ارائه اسنادی معتبر به سفارت نشان دهد که در ۵ سال اخیر قبل از اقدام به مهاجرت، دارای یکی از سوابق نام‌برده است و از فعالیت ورزشی خود کسب درآمد می‌کند
  • داشتن مهارت کافی و تخصص فردی در یکی از رشته‌های ورزشی (متقاضی باید با ارائه مستنداتی کمک به رشد و توسعه ورزش و اقتصاد کشور کانادا را توسط فعالیت و مهارت خود را اثبات کند)
  • داشتن مدرک تحصیلی قابل‌قبول کشور کانادا برای ورزشکاران مهاجر (حداقل مدرک لازم دیپلم و حداکثر آن مدرک دکتری است)
  • توانایی تکلم و تسلط به یکی از زبان‌های فرانسه یا انگلیسی
  • داشتن شرط سنی مناسب و مدنظر کشور کانادا (افراد جوان‌تر با سن پایین، شانس پذیرش بیش‌تری نسبت به افراد با سن بالا دارند)
  • ارائه برنامه دقیق و منظم برای فعالیت‌های خوداشتغالی در کانادا
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری و ممنوع‌الخروج نبودن از کشور مبدأ
  • مدارک اثبات توانایی مالی جهت خوداشتغالی در کانادا به همراه چک امنیتی
  • موفقیت در تست‌های پزشکی
  • داشتن افتخارات ورزشی مانند جوایز، حکم قهرمانی و تقدیرنامه، توصیه‌نامه و…
  • کسب حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیازی که توسط سیستم امتیازدهی اعلام شده است.
  • ممنوع الورود نبودن به کشور کانادا

شرایط امتیازبندی برای اخذ ویزای ورزشکاران کانادا

امتیازبندی یکی از شرایط دریافت ویزای ورزشکاران کانادا است و کسب امتیاز حداقل ۳۵ از شرایط لازم برای ویزای خوداشتغالی ورزشکاران است. امتیاز بندی برای ویزای ورزشکاران کانادا با توجه به موارد زیر محاسبه می‌شود:

  • داشتن سابقه کاری تا ۳۵ امتیاز( بله ! اگر ۵ سال سابقه کار به صورت خود اشتغال دارید تمام امتیازات لازم را برای اقدام دارید! )
  • داشتن تحصیلات تا ۲۵ امتیاز
  • داشتن انطباق‌پذیری با کانادا تا ۶ امتیاز (افرادی که سابقه فعالیت و کار دارند یا بستگان نزدیک آنها در کانادا زندگی می‌کنند)
  • شرایط سنی تا ۱۰ امتیاز
  • تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه تا ۲۴ امتیاز
سابقه کار در ۵ سال گذشته امتیاز
۲ سال ۲۰
۳ سال ۲۵
۴ سال ۳۰
۵ سال ۳۵
امتیاز سابقه کار
آخرین مدرک تحصیلی امتیاز
دیپلم ۵
دیپلم فنی و حرفه ایی یک ساله ۱۵
لیسانس ۲۲
ارشد و دکتری ۲۵
امتیاز سابقه تحصیل
سن امتیاز
۱۶ و زیر ۱۶ سال ۰ امتیاز
۱۷ ۲ امتیاز
۱۸ ۴ امتیاز
۱۹ ۶ امتیاز
۲۰ ۸ امتیاز
۲۱-۴۹ ۱۰ امتیاز
۵۰ ۸ امتیاز
۵۱ ۶ امتیاز
۵۲ ۴ امتیاز
۵۳ ۲ امتیاز
۵۴ و بیشتر ۰ امتیاز
امتیاز سن
سطح تحصیلات همسر یا شریک زندگی :
دیپلم دبیرستان یا پایین‌تر: ۰ امتیاز
دیپلم یک ساله، گواهینامه حرفه‌ای، آموزشگاه یا مدرک دانشگاهی و حداقل ۱۲ سال تحصیل تمام وقت یا معادل تمام وقت: ۳ امتیاز
دیپلم دو یا سه ساله، گواهینامه حرفه‌ای، آموزشگاه یا مدرک دانشگاهی و حداقل ۱۴ سال تحصیل تمام وقت یا معادل تمام وقت: ۴ امتیاز
کارشناسی ارشد یا دکترا و حداقل ۱۷ سال تحصیل تمام وقت یا معادل تمام وقت: ۵ امتیاز
۰ تا ۵    امتیاز
سابقه کار کانادایی:
شما یا همراه شما به عنوان همسر یا شریک زندگی، حداقل یک سال کار تمام وقت در کانادا  با مجوز کار معتبر انجام داده‌اید.
۵  امتیاز
تحصیلات قبلی در کانادا:
شما یا همراه شما به عنوان همسر یا شریک زندگی، حداقل یک برنامه تحصیلی تمام وقت به مدت حداقل دو سال در یک مؤسسه پس از دبیرستان در کانادا با مجوز تحصیلی معتبر پس از سن ۱۷ سال انجام داده‌اید.
۵  امتیاز
بستگان در کانادا:
شما یا همراه شما به عنوان همسر یا شریک زندگی، بستگانی مانند (پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ، فرزند، نوه، فرزندی از بین والدین، برادر یا خواهر، فرزندی از بین پدربزرگ‌ها، عمو یا خاله، یا نوه یا خواهرزاده) را در کانادا دارید که شهروند یا دائم المقیم کانادا هستند.
۵  امتیاز
امتیازات انطباق پذیری

*امتیازات زبان بسته سطح شما متفاوت است.

مراحل اخذ ویزای ورزشی کانادا چیست؟

شاید پس از مطالعه شرایط معرفی شده در بالا و بررسی شرایط خودتان، متوجه شوید که واجد شرایط دریافت ویزای کانادا هستید؛ اما فقط داشتن شرایط کافی نیست. باید برای اقدام و دریافت ویزای خوداشتغالی ورزشی، تمامی مراحل لازم را بادقت و مرحله‌به‌مرحله طی کنید؛ زیرا در غیر این صورت به مشکل خورده و حتی ممکن است در صورتی که فقط یک اشتباه کوچک در این مسیر مرتکب شوید، درخواستتان رد شود. پس برای جلوگیری از بروز مشکل در روند کار، تمامی مراحل دریافت ویزای ورزشکاران کانادا در زیر را مطالعه کنید.

  1. تشکیل پرونده برای متقاضی (پر کردن فرم دریافت ویزا و ارسال مدارک و سوابق تحصیلی و مالی)
  2. ارسال پرونده به فدرال
  3. صدور فایل نامبر متقاضی
  4. به‌روزرسانی مدارک و مراحل
  5. تست پزشکی(Medical Check) توسط پزشکان معتمد (در ایران) و بیومتریک در سفارتخانه کانادا (ایرانی‌ها باید به دفاتر وک (VAC)کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنند)
  6. دریافت تأییدیه و صدور ویزا برای اقامت در کانادا ۳۶ تا ۵۰ ماه بر اساس گزارش Processing Time  سایت اداره مهاجرت کانادا.

برای اخذ ویزای ورزشکاران کانادا چه مدارکی لازم است؟

پس از بررسی شرایط و مراحل، نوبت به بررسی مدارک لازم برای دریافت ویزا می‌رسد. ورزشکاران باید قبل از هر اقدامی تمامی مدارک لازم را به طور کامل آماده کرده و در پرونده خود تحویل سفارت دهند. همچنین باید توجه کنند که در صورت ناقص بودن حتی کوچک‌ترین و جزئی‌ترین مدرک، مسیری که در پیش گرفته‌اند سخت شده و زمان اخذ ویزای آن‌ها به تعویق می‌افتد. پس شما هم باید قبل از هر کاری مدارک نام‌برده شده در زیر را به طور کامل آماده کنید:

مدارک ویزای ورزشکاران کانادا عبارت‌اند از:

  1. شناسنامه اصل به همراه کپی برای همه اعضای خانواده
  2. کپی گذرنامه
  3. مدرک قبولی در آزمون رسمی آیلتس یا آزمون های دیگر مورد قبول IRCC  مانند  TCF,TEF,CELPIP
  4. گواهی تست سلامت پزشکی ورزشکار
  5. گواهی نداشتن سوءپیشینه و سابقه کیفری متقاضی و اعضای خانواده
  6. گواهی ازدواج یا طلاق در صورت متأهل بودن
  7. گواهی تحصیلی ورزشکار
  8. مدارک و اسناد لازم جهت اثبات توان انطباق‌پذیری متقاضی با کشور کانادا
  9. اسناد و مدارک معتبر جهت تأییدیه فعالیت ورزشی متقاضی طی ۵ سال آخر قبل از اقدام به دریافت ویزای کانادا
  10. مدارک اثبات تمکن کافی مالی برای مخارج زندگی در کانادا جهت تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده تا زمان اشتغال
  11. مدارکی جهت اثبات ادامه فعالیت ورزشی ورزشکار و برنامه‌های خوداشتغالی او در کانادا
  12. عکس پرسنلی متقاضی و خانواده او که واضح، جدید و به صورت تمام‌ رخ باشد.

مشاغل ورزشکاران در کانادا به همراه درآمد

ورزشکاران پس از دریافت ویزا و مهاجرت به کشور کانادا، برای تامین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اشان در این کشور، اشتغال و اشتغال‌زایی را در زمینه فعالیت ورزشی خود شروع می‌کنند. شغل آن‌ها ضمن داشتن درآمد خوب باید مناسب زندگی آن‌ها در کانادا نیز باشد. برخی از مشاغل ورزشکاران در کانادا به همراه درآمد در زیر معرفی شده‌‌ است:

  • مربی تناسب‌اندام، ورزش و تمرینات بدنی: ۶۳۰۰۰ تا ۷۴۰۰۰ دلار به طور سالانه
  • دستیار برای تناسب‌اندام و سلامت: ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار به طور ماهانه
  • تعمیر و نگهداری لوازم ورزشی: ۱۷ تا ۲۰ دلار به‌صورت ساعتی
  • مربیگری در باشگاه‌های بین‌المللی فوتبال: دارای حقوق و درآمد متغیر
  • مدیر هماهنگ‌کننده تفریحات ورزشی و فیتنس: ۶۳۰۰۰ تا ۷۴۰۰۰ دلار سالانه
  • ناظر اماکن ورزشی : ۱۷ تا ۲۳ دلار ساعتی
  • مشاور ورزشی: ۲۶ تا ۴۳ دلار ساعتی
  • مربی دانشگاه و رشته‌هایی مانند فوتبال و فوتسال: درآمد متغیر در ماه
  • مربی فیتنس و باشگاه‌های ورزشی: ۱۷ تا ۲۳ دلار ساعتی
  • اداره مدارس ورزشی تابستانی: ۱۸ دلار ساعتی
  • صندوقدار برای مکان‌های ورزشی به‌صورت تمام‌وقت: ۱۵ دلار ساعتی
  • دستیار مربی بسکتبال ردبرد (Redbird) : ۵۷۰۰۰ تا ۷۳۰۰۰ سالانه
موج‌سواری
قایقرانی
غواصی
واترپلو
اسکواش شنا
تنیس‌روی‌میز و تنیس
بدمینتون
بسکتبال سه‌نفره
والیبال ساحلی
فوتبال ساحلی
بیسبال
هندبال
والیبال
بسکتبال
پرتاب وزنه و پرتاب‌دیسک
پرتاب نیزه
سورتمه‌سواری دوچرخه‌سواری کوهستان
دوچرخه‌سواری جاده‌
اسب‌سواری
تیراندازی با تفنگ
تیراندازی با کمان
گلف
هاکی‌روی‌یخ
اسکی
اسکی صحرانوردی
اسکی روی چمن
موتور کراس
قایقرانی موتوری
موتورسواری
پارکور اتومبیل‌رانی
دره‌نوری
صخره‌نوردی
کوه‌نوردی و یخ‌نوردی
کایت‌سواری
پارا گلایدینگ
پرواز با گلایدر
دو
کاراته
جودو
جوجیتسو
بوکس
کیک‌بوکسینگ
آیکیدو

از دیگر مشاغل ورزشی در کاناداست که ویزای ورزشکاری برای آن‌ها صادر می‌شود.

هزینه اخذ ویزای ورزشکاران کانادا

اخذ ویزا درکل یکی از کارهای هزینه‌بر است و قطعاً برای دریافت ویزای ورزشی و اقامت کانادا هم، باید هزینه‌هایی پرداخت کرد. ورزشکاران متقاضی باید هزینه‌های ابتدایی مانند هزینه صدور ویزای ورزشی، تست بیومتریک، تست ورزشی، وقت ملاقات و … را پرداخت کنند؛ اما نکته مهمی که در مورد این ویزا وجود دارد، هزینه‌های کم اخذ ویزای ورزشی نسبت به سایر ویزاهای کاناداست.

هرچند قطعاً مبلغ ثابت و دقیقی را نمی‌توان بیان کرد؛ زیرا هزینه‌ها بستگی به نوع فعالیت ورزشی متقاضی، تعداد اعضای خانواده مهاجر، شهر محل اقامت و … متفاوت خواهد بود و از همه مهم‌تر زمان درخواست ویزای ورزشی نیز مهم است. همچنین باتوجه‌به تورم و تغییر و افزایش هزینه‌ها، هزینه‌های ویزا به طور مداوم تغییر یافته و شما برای برآورد هزینه دقیق، باید به سفارت کانادا در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید و با سؤال از مأموران و راهنمایان سفارت، مبلغ دقیق و به‌روز مراحل اخذ ویزای ورزشی را جویا شوید.

تعداد اعضای خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)
۱ $۱۳,۷۵۷
۲ $۱۷,۱۲۷
۳ $۲۱,۰۵۵
۴ $۲۵,۵۶۴
۵ $۲۸,۹۹۴
۶ $۳۲,۷۰۰
۳,۷۰۶ دلار کانادا به اعضای هر عضو خانواده
متقاضی اصلی ۲,۱۴۰,۰۰ $ CAD
همسر ۱,۳۶۵,۰۰ $ CAD
فرزندان زیر ۲۲ سال ۲۳۰,۰۰ $ CAD
هزینه بایومتریک ۸۵,۰۰ $ CAD
هزینه بایومتریک برای خانواده های ۳ نفر و بیشتر ۱۷۰,۰۰ $ CAD
هزینه درخواست اقامت دائم

مشاوره جهت دریافت ویزای ورزشی با مؤسسه پارسا گشت

مشخص است که دریافت ویزای کشورهای مختلف به‌ویژه کانادا کار آسانی نیست و باید طبق اصول و قوانین مقرر شده از سمت دولت این کشور، کارهای ویزای خود را پیش ببرید. از طرفی در سال‌های اخیر باتوجه‌به افزایش تقاضا و درخواست برای ویزای کانادا و اقامت این کشور، مؤسسات مختلفی جهت کمک و راهنمایی برای مهاجران تأسیس شده‌اند. یکی از این مؤسسات، پارسا گشت است که برای مهاجرت ورزشکاران به کانادا بهترین انتخاب و گزینه خواهد بود؛ زیرا ما در پارسا گشت با کمک متخصصان و مشاوران خود در زمینه مهاجرت به کشور کانادا با ارائه راهکار، مشاوره و بررسی شرایط شما، مسیر دریافت ویزا را هموار کرده و بهترین پیشنهادات را ارائه می‌دهیم. در این صورت در مدت‌زمان کم با پرداخت هزینه‌های مناسب‌تر، شانس شما برای دریافت ویزای ورزشی افزایش خواهد یافت.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزای ورزشکاران کانادا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت