ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی کانادا

برای مهاجرت به کانادا می توانید از طریق ویزای کارآفرینی کانادا اقدام کنید. شرایط، مدارک و برنامه های کارآفرینی در کانادا | از مشاوره پارسا گشت بهره مند شوید.
ویزای کارآفرینی کانادا
کارآفرینان موفق، قادرند با تحرک در بازار جهانی، اقتصاد شهر، استان و حتی یک کشور را غنی کنند. به همین دلیل، دولت کانادا با فعالیت در حوزه ترویج کارآفرینی به عنوان یک ابزار برای ایجاد ثروت، ایجاد شغل وتقویت سیستم‌های مالی پر جنب‌وجوش، فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش داده است. سیاست گزاران به دنبال حمایت از کارآفرینان مهاجری هستند که ایده‌ها و مجموعه مهارت‌های موردنیاز برای توسعه

و رشد کشور را دارند. در این صفحه اطلاعات کاملی از شرایط و الزامات دریافت ویزای کارآفرینی کانادا، نحوه ارزیابی و پردازش درخواست ویزا، مزایای ویزای کارآفرینی کانادا و  همچنین موضوعات مرتبط با این

ویزا ارائه شده است. می‌توانید با مطالعه آن در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا دارید، پاسخ بسیاری از سوالاتتان را دریافت کنید.

فهرست محتوا

ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟ از مهم‌ترین سؤالات متقاضیان مهاجرت به این کشور است. ویزای کارآفرینی کانادا یکی از برنامه‌های مهاجرتی است و به افرادی که تمایل دارند کسب‌وکار خود را در کانادا

راه‌اندازی کنند، اجازه می‌دهد تا به این کشور مهاجرت کنند. برای شرکت در انواع برنامه‌های کارآفرینی در کانادا، متقاضیان باید شرایط مشخصی را داشته باشند، از جمله داشتن تجربه کاری، سرمایه، طرح

کسب‌وکار موفق، مهارت زبان (انگلیسی یا فرانسه) و کسب حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن در سیستم امتیازدهی کانادا. بعد از تدوین و ارسال دقیق طرح کسب‌وکار، سازمان مربوطه در کانادا آن را بررسی

کرده و در صورت تأیید، افراد اجازه ورود به و راه‌اندازی کسب‌وکار خود در این کشور را دریافت می‌کنند.

مزایای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا چیست؟

ویزای کارآفرینی کانادا مزایای بسیاری دارد. برخی از مزایای آن عبارت‌اند از:

  • امکان دسترسی به بازارهای جهانی: کانادا با برخورداری از بازار بزرگ در شمال آمریکا و تقاطع مسیرهای تجاری بین آمریکای شمالی و اروپا، یک محل مناسب برای ورود به بازارهای جهانی است. از این
  • رو افراد زیادی تمایل دارند با تمام سختی‌ها، وارد این مسیر شوند.
  • مزایای مالی: کانادا با پایین‌ترین میزان تورم در میان کشورهای G۷، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کانادا و کسب درآمد در این کشور است. همچنین، دریافت ویزای کارآفرینی این کشور به کارآفرینان
  • امکان می‌دهد تا از برنامه‌های حمایتی مالی مانند Alberta Innovates و Startup Visa Program بهره‌مند شوند.
  • مزایای خانوادگی: ویزای کارآفرینی به کارآفرینان امکان می‌دهد تا با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند و از مزایای زندگی در کانادا بهره‌مند شوند. یعنی از طریق می‌توانند ویزای خود را دائمی کنند.
  • امکان دریافت اقامت دائم برای خود همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی کانادا

برای به‌دست‌آوردن یک بیزنس خوب در کانادا باید، واجد شرایط بود و شرایط ویزای کارآفرینی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

صاحب کسب‌وکار باشید: تجربه کاری مورد نیاز حداقل ۲ سال یا باید با عنوان صاحب کسب و کار باشد یا به عنوان مدیر ارشد یک کسب و کار.

حداقل میزان سرمایه گذاری :میزان حداقل سرمایه مورد نیاز برای پذیرش در برنامه کارآفرینی کانادا در استان های مختلف آن متفاوت است در ادامه به برخی از آنها میپردازیم.

برنامه‌های کارآفرینی داشته باشید: افراد واجد شرایط دریافت ویزای کانادا افرادی هستند که بتوانند در کانادا شغل‌های جدید ایجاد کنند و در یک بخش یا صنعت نوآور باشند و در مقیاس جهانی رقابت کنند. پس هر چقدر افراد به سمت برنامه‌های نو و سودآور بروند، امکان موفقیت آن‌ها بیشتر است.

ثابت کنید که کسب‌وکار شما از سمت یک سازمان تعیین شده در کانادا حمایت و پشتیبانی می‌شود: سازمان تعیین شده یک نهاد تجاری است که توسط دولت برای سرمایه‌گذاری یا حمایت از استارت‌آپ‌ها تأیید شده است؛ بنابراین، شما باید از سوی یک سازمان تعیین شده در کانادا به‌ویژه از لحاظ مالی پشتیبانی شوید.

اثبات تمکن مالی: هنگام اثبات تمکن مالی برای حضور در کانادا تحت برنامه  SUVP، شما نیاز به سرمایه‌گذاری مستقیم ندارید. بااین‌حال، برای اثبات بودجه موردنیاز برای کسب‌وکار خود، باید به‌وضوح نشان دهید که چه میزان سرمایه‌گذاری صورت‌ گرفته است. بسته به نوع شرکت سرمایه‌گذاری که شما از آن حمایت می‌گیرید، باید سعی کنید که بودجه تعلق داده به شما قابل‌قبول واقع شود.

بودجه کافی داشته باشید: برای حمایت مالی از یک گروه سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا گروه سرمایه‌گذار فرشته، بودجه تأیید شده باید به نمایش گذاشته شود. این مبلغ باید ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا به عنوان بودجه تأیید شده باشد. اگر از گروه سرمایه‌گذار فرشته حمایت می‌گیرید، باید مبلغ ۷۵۰۰۰ دلار کانادا به عنوان بودجه تأیید شده را درنظر بگیرید. درصورتی‌که از چندین منبع حمایت مالی دریافت کرده‌اید، باید معیارهای بالاتری را برای اثبات بودجه به کار ببرید.

سطح زبان خوبی داشته باشید: متقاضیان باید حداقل سطح معیار زبان کانادایی CLB ۴,۵ را به زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند CLB یک سیستم کانادایی برای ارزیابی توانایی در گوش‌دادن، خواندن، نوشتن و گفتار است. آزمون زبان انگلیسی از طریق IELTS یا CELPIP انجام می‌شود، درحالی‌که آزمون فرانسوی را می‌توان از طریق TEF یا TCF Canada ارزیابی کرد.بر اساس سطح زبان بسته به استان مورد نظر برای سرمایه‌گذاری از ۵ تا ۱۰ امتیاز به امتیازات متقاضی اضافه میکند و حداقل میزان لازم برای انجام پروسه سطح CLB ۴ میباشد.

گواهی سلامت داشته باشید: برای ورود به کانادا باید از لحاظ پزشکی و سلامتی، تایید شوید و گواهینامه پزشکی که ارائه می‌دهید توسط مسئول مربوطه تایید شود. ممکن است برای اثبات مجوز امنیتی به گواهی‌نامه و بررسی گواهی پلیس نیاز باشد. همچنین، ممکن است یک آزمون پزشکی مهاجرت (IME) برای تأیید پزشکی از سمت این کشور درخواست شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

برای درخواست ویزای کارآفرینی کانادا ، ممکن است شرایط و مدارک مورد نیاز و برای هر فرد، متفاوت باشد؛ اما به طور کل مدارک ویزای کارآفرینی کانادا عبارت‌اند از:

  • رزومه (CV) داوطلب
  • پیش‌نویس پیشنهاد تجاری (Expression of Interest (EOI)).
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • سند ازدواج (در صورت ازدواج)
  • اثبات تمکن مالی: صورت‌حساب بانکی اخیر که حداقل شش ماه را پوشش می‌دهد.
  • معرفی‌نامه بانکی
  • نتایج آزمون زبان
  • توافق نامه تایید بیزینس پلن با دولت کانادا (Performance agreement)
  • تمام مدارک به فارسی باید به‌صورت رسمی به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه و از کشور مربوطه گواهی آن دریافت شود.

تمام مدارک باید به‌صورت قانونی به انگلیسی یا فرانسوی ترجمه و از کشور مربوطه گواهی آن دریافت شود.

فرآیند دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

مراحل دریافت ویزای کارآفرینی کانادا شامل مراحل زیر است:

قدم نخست : انتخاب نوع بیزینس و شناخت بازار کانادا ( شناخت بیزینس های ممنوعه برای انجام سرمایه‌گذاری و مهاجرت)

ارزیابی مهارت‌های زبانی: برای دریافت ویزای کارآفرینی، باید سطح مهارت زبانی خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی در آزمون معتبری مانند IELTS یا CELPIP بررسی کنید. مهارت‌های زبانی از فاکتورهای بسیار مهم برای کسب این نوع ویزا هستند.

پرداخت هزینه‌ها: یکی از مراحل دریافت ویزای کارآفرینی کشور کانادا، پرداخت هزینه‌های رسیدگی به پرونده است.

 جمع‌آوری مدارک: باید مدارک مربوط به برنامه موردنظر را جمع‌آوری کنید. این مدارک شامل  مدارک هویتی، گواهی‌های تحصیلی، سابقه کار، مدارک مالی و غیره می‌شوند.

ارسال آنلاین ابرازانگیزه خود برای سرمایه‌گذاری (Expression of Interest): پس از بررسی های لازم باید  ابراز انگیزه خود در خصوص سرمایه‌گذاری در کانادا را به صورت آنلاین انجام دهید.

بررسی و پردازش درخواست: دفتر مهاجرت کانادا درخواست شما را بررسی کرده و در صورت مثبت بودن نظر نهایی دعوت به ثبت درخواست را انجام خواهد داد.

ثبت درخواست (Submit Application): پس از دریافت Invitation to apply  باید مبادرت به تکمیل تمامی فرم های درخواست شده و به انضمام آنها  تمامی مدارک مورد نیاز ارسال گردد.

دریافت ویزا: پس از تأیید درخواست شما، ویزای کارآفرینی برای شما صادر می‌شود و شما می‌توانید وارد کانادا شوید و کار خود را شروع کنید.

فرایند دریافت ویزای کارآفرینی کانادا ممکن است بسیار پیچیده باشد و نیازمند زمان و تلاش بسیاری است. بهتر است قبل از شروع فرایند، با یک کارشناس یا وکیل مهاجرت مشورت کنید تا بتوانید از بهترین راهکارهای دریافت ویزای کارآفرینی استفاده کنید.

اهمیت و چگونگی بیزینس پلن برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

بیزینس پلن در اخذ ویزای کارآفرینی کانادا، مهم‌ترین مدرک برای بررسی شرایط و امکانات کسب‌وکار کارآفرین است. بیزینس پلن به عنوان یک سند مهم، باید شرح دهد که کارآفرین چه کسب‌وکاری را در کانادا راه‌اندازی می‌کند، چگونه این کار را انجام خواهد داد و چگونه قصد دارد درآمد کسب کند. همچنین باید به جزئیاتی مانند پتانسیل بازار، رقبا، استراتژی بازاریابی و تحلیل مالی پرداخته شود. در واقع، بیزینس پلن به مسئولین مهاجرتی کانادا کمک می‌کند تا از قابلیت‌ها و امکانات کسب‌وکار کارآفرین آگاه شوند و از طریق آن بتوانند به‌درستی ارزیابی کنند که آیا کارآفرین می‌تواند با موفقیت در کانادا کار کند یا خیر.

هزینه‌های دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

پرداخت هزینه ویزای کارآفرینی کانادا نیز یکی از مراحل دریافت ویزا است که باید با توجه به اعلام اداره مهاجرت کانادا انجام شود. این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

هزینه بررسی کسب‌وکار:این هزینه برای ارزیابی کسب‌وکار شما توسط دولت کانادا دریافت می‌شود وغیر قابل‌‌استرداد است. هزینه ارزیابی کسب‌وکار برای ویزای کارآفرینی کانادا بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار کانادایی است.

هزینه برای دریافت ویزا: این هزینه برای بررسی درخواست شما توسط دولت کانادا و صدور ویزای کارآفرینی کانادا دریافت می‌شود و  قابل‌استرداد است که شامل موارد زیر است:

  • برای ارسال اولیه درخواست: ۳۵۰۰ دلار کانادایی
  • برای درخواست هر همراه: ۱۵۰۰ دلار کانادایی

هزینه بایومتریک :  این هزینه برای بررسی موارد امنیتی شما و خانواده‌تان توسط دولت کانادا دریافت می‌شود و غیر قابل‌استرداد است. هزینه امنیتی برای ویزای کارآفرینی کانادا برای یک نفر ۸۵  دلار کانادایی و برای دو نفر یا بیشتر ۱۷۰ دلار کانادایی است.

هزینه تحقیق بازار و ارزیابی بیزینس (Market study) : این هزینه برای تحقیق و پیشنهاد کسب‌وکار شما توسط یک مشاور اقتصادی دریافت می‌شود و مبلغ آن بسته به مشاور انتخابی شما متفاوت است.

حداقل سرمایه لازم برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

حداقل میزان سرمایه‌گذاری در هر کدام از برنامه های مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا متفاوت است و بستگی به شهر و منطقه محل راه اندازی کسب و کار دارد اما به صورت تقریبی بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار دلار کانادا میزان سرمایه‌گذاری حداقلی برای استفاده از برنامه مهاجرت میباشد.

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

مدت ‌زمان دریافت ویزای کارآفرینی کانادا بسته به متقاضی و شرایط وی متفاوت است. درصورتی‌که مدارک و شرایط شما کامل و مطابق با الزامات مهاجرتی کانادا باشد، معمولاً زمان دریافت ویزا حدود ۹ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد؛ اما در برخی موارد ممکن است زمان دریافت ویزای کارآفرینی کانادا بیشتر از این باشد.

چه دلایلی موجب ریجکت ویزای کارآفرینی کانادا می ‌شود؟

ممکن است در برخی موارد درخواست ویزای متقاضیان رد شود که به آن ریجکت شدن ویزا گویند. برخی از مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای کارآفرینی کانادا عبارت‌اند از:

  • عدم ارائه مدارک کامل و مورد نیاز
  • عدم تطابق با الزامات مهاجرتی
  •  اظهارنامه کذب یا نادرست
  • نداشتن تجربه و تخصص کافی در حوزه‌ای که برای کارآفرینی درخواست ویزا شده است.
  • عدم اثبات قابلیت سرمایه‌گذاری

روش‌های دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

در ادامه برخی از گزینه‌ها برای کارآفرینانی که می‌خواهند کسب‌وکاری در کانادا راه‌اندازی کنند، آورده شده است.

خرید بیزینس

یکی از روش‌های دریافت ویزای کارآفرینی کانادا، خرید یک بیزینس موجود در این کشور است. در این روش، شما می‌توانید یک بیزینس را خریداری کنید و با ادامه‌دادن فعالیت آن، ویزای کارآفرینی این کشور را دریافت کنید.  برای خرید یک بیزینس در کانادا، ابتدا باید بیزینسی مناسب پیدا کرده و سپس توافقنامه خرید را با فروشنده بیزینس امضا کنید. در این توافقنامه، شرایط خرید ، اطلاعات مالی و قراردادهای مربوط به فروش بیزینس ذکر می‌شود.

راه اندازی کسب‌وکار جدید

برای شروع کسب‌وکار جدید در کانادا، باید ابتدا مطالعه کافی در مورد بازار و فرهنگ کسب‌وکار کانادایی داشته باشید و بر اساس آن، یک طرح کسب‌وکار مناسب تهیه کنید. در طرح کسب‌وکار خود، باید اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدماتی که قصد دارید ارائه دهید، بازار هدف، رقبا، استراتژی بازاریابی، ساختار سازمانی و نحوه مدیریت کسب‌وکار را ذکر کنید. در واقع، راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید در کانادا یکی دیگر از روش‌های دریافت ویزای کارآفرینی است. در این روش، شما باید یک طرح کسب‌وکار را تهیه و ارائه دهید تا امکان‌پذیرش شما از سمت دولت کانادا بیشتر باشد.

آشنایی با انواع برنامه‌های کارآفرینی در کانادا

در کانادا، برنامه‌های مهاجرت کارآفرینی شامل برنامه کارآفرینان فدرال، برنامه کارآفرینان استانی، برنامه خوداشتغالی و برنامه استارتاپ هستند. در زیر به انواع برنامه‌ های کارآفرینی در کانادا اشاره شده است.

ویزای استارتاپ کانادا + شرایط و مراحل دریافت آن

برنامه کارآفرینی کبک

برنامه کارآفرینی استان کبک در حال حاضر فعال نمیباشد.

برنامه کارآفرینی استان آنتاریو

استان آنتریو : حداقل سرمایه (Net worth) ۸۰۰ هزار دلار کانادا و حداقل میزان سرمایه گذاری(investement) برای خرید بیزینس موجود یا برای راه اندازی بیزینس جدید ۶۰۰ هزار دلار کانادا برای افرادی که قصد دارند بیزینس خود را در شهر تورنتو (GTA) راه اندازی کنند . متقاضیانی که قصد راه اندازی بیزینس در خارج از محدوده شهر تورنتو یا (Outside GTA) را دارند باید میزان سرمایه موجودشان ۴۰۰ هزار دلار کانادا باشد و حداقل ۲۰۰ هزار دلار برای راه اندازی بیزینس جدید یا خرید بیزینس موجود هزینه کنند .
مدیریت فعال: فرد سرمایه گذار باید به صورت تمام وقت در بیزینس راه اندازی شده مشغول به مدیریت باشد.
حداقل میزان سهم در یک بیزینس موجود: حداقل یک سوم سهام یک بیزینس موجود باید در مالکیت فرد متقاضی قرار گیرد.
ایجاد اشتغال در استان: در محدوده GTA حداقل دو شغل و در خارج از محدوده تورنتو حداقل یک شغل برای افرادی که اقامت دائم یا سیتیزن شیپ کانادا را دارا هستند.
بازدید از کانادا به عنوان سفر تجاری: ۱۲ ماه از تاریخ ثبت درخواست سرمایه‌گذاری سفر به کانادا برای بررسی شرایط موجود.
نکته : در صورتی که بخواهید به همراه شریک مراحل سرمایه گذاری را انجام دهید، شریک شما هم باید تمام شرایط را دارا باشد، به طور مثال دو شخص خارجی که در کانادا قصد سرمایه‌گذاری دارند باید در صورتی که در شهر تورنتو قصد سرمایه‌گذاری دارند باید به میزان ۱،۲۰۰،۰۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنند.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

برای شرکت در این برنامه، شرایط اولیه‌ای مانند تجربه مدیریت کسب‌وکار یا مالکیت بیش از سه یا چهار سال در ده سال گذشته (بسته به اینکه آیا متقاضی مالک کسب‌وکار هست یا خیر)، دارایی خالص شخصی ۶۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر و تمایل به سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر در مشاغل  BC، لازم است. برنامه مهاجرت کارآفرینان EI شامل سه دسته پایه، پایلوت منطقه‌ای و پروژه‌های استراتژیک است.

  1. دسته پایه: مختص کارآفرینانی است که قصد ایجاد مشاغل جدید یا تصاحب و توسعه مشاغل موجود در بریتیش کلمبیا را دارند.
  2. پایلوت منطقه‌ای: کارآفرینانی را جذب می‌کند که با جوامع منطقه‌ای کار می‌کنند و برای جذب کارآفرینان برای ایجاد مشاغل جدید که با اولویت‌های توسعه اقتصادی جوامع همسو هستند، در نظر گرفته شده است.
  3. پروژه‌های استراتژیک: برای شرکت‌های خارجی است که قصد دارند یک شعبه یا شعبه در بریتیش کلمبیا ایجاد کنند که از نظر استراتژیک با تجارت اصلی آنها هماهنگ باشد.

برنامه کارآفرینی مانیتوبا

یکی از انواع برنامه‌ های کارآفرینی در کانادا به استان مانیتوبا مربوط می‌شود که برای شرکت در این برنامه مهاجرتی، متقاضی باید شرایط حداقلی مانند داشتن حداقل سه سال تجربه کاری در زمینه مدیریت کسب‌وکاردر ۵ سال گذشته، داشتن حداقل سهم یک‌سومی در کسب‌وکار، شرکت در آزمون زبان و رسیدن به حداقل سطح CLB ۵، داشتن مدرک تحصیلی معتبر حداقل دیپلم ، سن بین ۲۵ تا ۴۹ سال (هرچند قانونی برای ایجاد محدودیت سنی از لحاظ حداقل و حداکثر وجود ندارد) دارایی خالص حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار کانادا را برآورده سازد.

همچنین، متقاضی باید یک بازدید تجاری از منیتوبا انجام داده و یک طرح تجاری دقیق را ارائه دهد. حداقل سرمایه‌گذاری نیز در این برنامه ۲۵۰۰۰۰ دلار کانادا است؛ اما درصورتی‌که کسب‌وکار خارج از منطقه پایتخت منیتوبا باشد، می‌توانید به مبلغ ۱۵۰۰۰۰ دلار کانادا یا بیشتر متعهد شوید.

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک

برای برنامه کارآفرینی در نیوبرانزویک، شرایطی از جمله داشتن حداقل ۲۱ سال سن، حداقل دو سال تحصیلات پس از دبیرستان، حداقل سطح معیار زبان کانادایی (CLB) ۵، قصد زندگی و راه‌اندازی یک تجارت در نیوبرانزویک، دارایی خالص شخصی حداقل ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا و حداقل سه سال تجربه در مدیریت و مالکیت یک کسب‌وکار و همین‌طور حداقل ۶۵ امتیاز در شبکه انتخاب منحصربه‌فرد نیوبرانزویک در نظر گرفته شده است.

برای واجد شرایط بودن این جریان تجاری نیوبرانزویک، متقاضیان باید حداقل ۶۵ امتیاز از مجموع امتیازات سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت زبان، دارایی خالص شخصی، مفهوم تجاری و شبکه انتخابی منحصربه‌فرد نیوبرانزویک را کسب کنند. حداکثر امتیاز قابل کسب برای هر یک از این فاکتورها نیز تعیین شده است.

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد باهدف جذب سرمایه‌گذاری و خلق فرصت‌های شغلی در منطقه، توسط وزارت اقتصاد و روستایی پرنس ادوارد اداره می‌شود. برای شرکت در این برنامه، متقاضیان باید دارای شرایطی از جمله حداقل سن ۲۱ سال، حداقل دو سال تحصیلات پس از دبیرستان، حداقل دارایی خالص شخصی ۶۰۰,۰۰۰ دلار کانادا و حداقل میزان سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار دلار کانادا، تجربه کاری حداقل ۵ سال در مدیریت یا تولید و فروش محصولات و خدمات و مهارت‌های زبانی لازم، به میزان حداقل CLB ۵ را دارا باشند. علاوه بر این، متقاضیان باید برنامه کاری خود را ارائه داده و با ارائه  دلیل میزان ایجاد شغل‌ و بهبود وضعیت اقتصادی منطقه را در برنامه خود توجیه کنند.

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

برای شرکت در برنامه کارآفرینی ساسکاچوان، سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب‌وکار مورد نظر خود، الزامی است. حداقل سرمایه شخصی خالص فرد باید برابر با ۶۰۰ هزار دلار کانادایی باشد و سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارهایی که در برنامه شرکت می‌کنند، در ساسکاتون و رجاینا حداقل ۳۰۰ هزار دلار کانادایی و در سایر شهرهای استان ساسکاچوان حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادایی  میباشد

همچنین، برای شرکت در برنامه، باید حداقل یک‌سوم سهم برای سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب‌وکار را داشته باشید.  به‌علاوه باید هزینه‌های مربوط به ارزیابی EOI و پرداخت وجه برای تجهیزات مورد نیاز کسب‌وکار را نیز پرداخت کنید. هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های مربوط به پرونده اقامت دائم و هزینه‌های مرتبط با تجدیدنظر در دو سال اول پس از دریافت اقامت دائم نیز وجود دارد.

درصورتی‌که به دنبال فرصت کارآفرینی در کانادا هستید، لازم است بدانید که حداقل سرمایه‌ شخصی برای کسب‌وکارهایی که در برنامه کارآفرینی نوآاسکوشیا شرکت می‌کنند، حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادایی است و حداقل میزان سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار دلار کانادایی است. همچنین، برای شرکت در برنامه، باید حداقل یک‌سوم سهم در سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب‌وکار را داشته باشید.

برنامه کارآفرینی نوآاسکوشیا

درصورتی‌که به دنبال فرصت کارآفرینی در کانادا هستید، لازم است بدانید که حداقل سرمایه‌ شخصی برای کسب‌وکارهایی که در برنامه کارآفرینی نوآاسکوشیا شرکت می‌کنند، حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادایی است و حداقل میزان سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار دلار کانادایی است. همچنین، برای شرکت در برنامه، باید حداقل یک‌سوم سهم در سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب‌وکار را داشته باشید.

به‌علاوه، برای شرکت در برنامه، باید هزینه‌های مربوط به ارزیابی EOI و پرداخت وجه برای تجهیزات مورد نیاز کسب‌وکار را نیز پرداخت کنید. درصورتی‌که انتخاب شوید، یک دعوت‌نامه برای درخواست (ITA) از نوا اسکوشیا دریافت خواهید کرد. پس از دریافت ITA، ۲۰ روز فرصت دارید تا نوا اسکوشیا را از تأییدکننده ارزش خالص انتخاب کرده و به آن اطلاع دهید. شما ۹۰ روز پس از دریافت ITA فرصت دارید تا فرم درخواست، مدارک مورد نیاز و طرح تأسیس کسب‌وکار خود را ارسال کنید. ۱۸۰ روز پس از دریافت ITA فرصت دارید تا گزارش تأیید ارزش خالص خود را ارسال کنید. درصورتی‌که شرایط لازم را داشته باشید، برای شرکت در مصاحبه حضوری دعوت خواهید شد. پس از آن، یک توافقنامه عملکرد تجاری (BPA) برای بررسی و امضا برای شما ارسال می‌شود.

برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور

برای تبدیل‌شدن به کارآفرین دائم در نیوفاندلند و لابرادور کانادا، باید الزامات مشخصی را برآورده کنید. این الزامات شامل حداقل ۲۱ سال  سن و حداکثر ۵۹ سال، آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی، دارابودن ۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا دارایی خالص تجاری و شخصی، کسب ۷۲ امتیاز در گرید ارزیابی ابراز انگیزه برای سرمایه گذاری  (EOI)، سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا،مالکیت ۳۳.۳۳ درصد از یک بیزینس یا در صورت مالکیت کمتر از ۳۳.۳۳ مالکیت حداقل یک میلیون دلار کانادا از سهام بیزینس  داشتن حداقل دو سال تجربه مدیریت یا مالکیت کسب‌وکار، داشتن یک طرح تجاری، داشتن حداقل دیپلم دبیرستان، قصد زندگی دائمی در نیوفاندلند و لابرادور، ایجاد حداقل یک شغل تمام‌وقت برای شهروندان کانادایی یا مقیم دائم، نشان‌دادن کسب‌وکار انتفاعی بودن و انجام بازدید اکتشافی از استان می‌شود.

برای درخواست، هزینه ۱۰۰۰ دلار کانادا تعیین شده است و زمان پردازش به زمان مورد نیاز برای تأیید سند بستگی دارد. این الزامات برای کارآفرینان زن نیز برقرار است و برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور با ارائه خدمات متنوع، به کارآفرینان زن در استان‌های نیوفاندلند و لابرادور کمک می‌کند تا با رشد و توسعه کسب‌وکارهای خود، به رؤیاهایشان دست یابند.

برنامه کارآفرینی آلبرتا

برای مهاجرت به آلبرتای کانادا، باید ابتدا معیارهای واجد شرایط را بررسی کرده و در صورت تأیید، یک ابراز علاقه از طریق پورتال AAIP ارسال کنید. در صورت دریافت درخواست تجاری، باید بسته درخواست تجاری خود را با مدارک پشتیبان و هزینه ۳۵۰۰ دلار کانادا ارسال کنید. بسته شامل گزارش ارزیابی طرح کسب‌وکار و بررسی بازار از یکی از شرکت‌های معتبر مانند KPMG، MNP یا Grant Thornton است. حداقل میزان سرمایه شخصی مبلغ ۳۰۰،۰۰۰ دلار کانادا است و حداقل سرمایه گذاری در مناطق کم جمعیت ۱۰۰،۰۰۰ دلار کانادا میباشد البته لازم به ذکر است که فرد باید حداقل ۵۱ درصد سهام بیزینس جدید را در مالکیت خود داشته باشد. فرد همچنین باید بین ۲۹ تا ۴۹ سال سن داشته باشد و مدرک زبان در سطح CLB ۴  را ارائه نماید.

در مرحله بعدی، برنامه کسب‌وکار شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید، یک توافقنامه عملکرد تجاری( business performance agreement)  بین شما و AAIP امضا می‌شود. باید به آلبرتا بروید و کسب‌وکار خود را با حداقل ۳۴ درصد مالکیت به مدت ۱۲ ماه اداره و شرایط BPA خود را برآورده کنید. در پایان هر دوره ۶ماهه، باید یک گزارش پیشرفت کسب‌وکار ارسال کنید و در صورت نیاز به بیشتر از ۱۲ ماه برای برآورده‌کردن شرایط  ارائه شده در بیزینس پلن اولیه ، می‌توانید درخواست تمدید را ارسال کنید. پس از برآورده‌شدن شرایط BPA، می‌توانید درخواست کنید تا توسط AAIP نامزد دریافت  اقامت دائم شوید. در طول ارزیابی AAIP، باید شرایط BPA خود را رعایت کنید و در صورتی که درخواست شما رد شود، دلایل آن در یک ایمیل به شما اعلام خواهند کرد.

چه شاخص‌هایی بر روی کارآفرینی در کانادا اثرگذار است؟

در کانادا، شاخص‌های کارآفرینی شامل موارد زیر می‌شود:

  • تعداد شرکت‌های تازه‌تأسیس (بنگاه‌های کارفرما) در سال‌های اخیر
  • تعداد شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر متوقف شده‌اند (تعطیلی و حذف شرکت‌ها)
  • تعداد شرکت‌های با رشد بالا (شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر به دلیل رشد سریع درآمد یا افزایش تعداد کارکنان، بیشتر از ۲۰ درصد رشد داشته‌اند)
  • تعداد شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر به‌صورت ادغام، تجزیه، انشعاب یا تجدید ساختار مجموعه‌ای از شرکت‌ها وارد بازار شده‌اند.
  • تعداد شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر به دلیل تصاحب، انحلال یا تجدید ساختار از بازار خارج شده‌اند.
  • تعداد شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی و در سطح ملی و بر اساس استان و قلمرو
  • تعداد شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی و بر اساس اندازه بنگاه تولید
  • تعداد کارآفرینان جدید و کارآفرینان باتجربه در سال‌های اخیر
  • سطح نوآوری و فناوری در شرکت‌های کانادایی

این شاخص‌ها می‌توانند به محقق کردن اهداف سیاست‌گذاری کارآفرینی در کانادا کمک کنند و در برنامه‌ریزی برای ترویج کارآفرینی و پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط در این کشور مؤثر باشند.

معرفی کسب و کارهای سودآور برای کارآفرینی در کانادا

کانادا به عنوان یک کشور پویا و پیشرفته، فرصت‌های بسیاری برای کارآفرینان فراهم می‌کند. در ادامه به برخی از کسب و کارهای سودآور در کانادا اشاره می‌کنیم:

فروشگاه آنلاین: در دنیای امروز، بازار آنلاین به‌سرعت درحال ‌رشد است. تأسیس فروشگاه آنلاینی که محصولات متنوعی را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌دهد، می‌تواند یک کسب‌وکار پرسود و مناسب برای کارآفرینان باشد.

خدمات مشاوره: با توجه به اینکه کانادا یک کشور پویا و درحال ‌توسعه است، بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها به دنبال مشاوره هستند. تأسیس یک شرکت مشاوره می‌تواند یک کسب‌وکار پرسود و موفق باشد.

خدمات تکنولوژی: صنعت تکنولوژی در کانادا بسیار پویا است و بسیاری از شرکت‌های دنیا در این کشور مستقر هستند. تأسیس یک شرکت تکنولوژی می‌تواند به یک کسب‌وکار پ سود و موفق تبدیل شود.

تولید محتوای دیجیتال: با رشد روزافزون فضای آنلاین، تولید محتوای دیجیتالی می‌تواند یک کسب‌وکار پرسود و مناسب باشد و ورود به بازار کار این حوزه، می‌تواند تصمیم عاقلانه‌ای برای کار‌آفرینی باشد.

خدمات مالی: با اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ مالی در کانادا مستقر هستند، باز هم فضای خالی برای شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها وجود دارد. تأسیس یک شرکت مالی می‌تواند به یک کسب‌وکار پر سود تبدیل شود.

مشاوره جهت دریافت ویزای کارآفرینی کانادا با ویزموندو

ویزموندو با بهره‌گیری از تیم متخصص حقوقی و مهاجرتی، مشاوره‌ای جامع و کامل را در خصوص دریافت ویزای کارآفرینی کانادا ارائه می‌دهد. این مشاوره شامل بررسی شرایط، تهیه مدارک، نوشتن برنامه کسب‌وکار و دریافت ویزا است. تیم مشاوران پارسا گشت با بررسی مشخصات و شرایط شما، اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای کارآفرینی انجام می‌دهند. در واقع، باپارسا گشت می‌توانید به‌راحتی و با اطمینان کامل، مسیر پرپیچ و خم دریافت ویزا را طی کنید؛ چرا که یک تیم حرفه‌ای با سابقه‌ای درخشان در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت، در کنار شماست.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزای کارآفرینی کانادا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت