ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا

اخذ ویزای کاری کانادا و اطلاع از نحوه مهاجرت کاری به کانادا با پارسا گشت ؛ شما میتوانید برای مشاوره جهت اخذ ویزای کاری کانادا، با کارشناسان ما تماس بگیرید.
ویزای کاری کانادا
مهاجرت به کانادا به منظور کار، به دلیل سیستم آموزشی برتر، سطح بالای کیفیت زندگی، فرهنگ متنوع و فرصت‌های شغلی ویژه، همواره یکی از گزینه‌های محبوب برای افرادی است که به دنبال تحول شغلی و بهبود شرایط زندگی خود هستند. دریافت ویزای کاری کانادا، از مسیرهایی است که افراد می‌توانند از آن برای ورود به بازار کار کانادا استفاده کنند. اخذ این ویزا، اجازه می‌دهد تا فرد به مدت مشخصی در کانادا کار کند و سپس در صورت تمایل، برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهد.در این صفحه اطلاعات جامعی در مورد انواع ویزای کاری کانادا، مراحل دریافت ویزای کاری کانادا، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن، مدت‌زمان، هزینه‌ها و تمدید ویزا مطالعه خواهید کرد. ضمن اینکه به سؤالات متداولی که ممکن است در این زمینه پیش بیاید، پاسخ داده شده است.

انواع ویزای کاری کانادا

در کانادا، چندین نوع ویزای کاری برای افرادی که به دنبال کار و مهاجرت به این کشور هستند، وجود دارد و هرکدام شرایط و ویژگی‌های خود را دارند.

 ویزای کاری موقت  (Temporary Work Visa)

این ویزا برای افرادی است که برای مدت محدودی به کانادا می‌روند تا در شغل خاصی کار کنند. برای دریافت این ویزا، باید توانایی مالی و اقامتی داشته باشید و نیز از سوی کارفرما در کانادا پذیرفته شوید. ویزای کاری موقت، معمولاً برای چند ماه تا چند سال قابل تمدید است.

مهاجرت کاری به کانادا

ویزای کاری دائمی (Permanent Work Visa)

این ویزا برای افرادی است که به دنبال کار و مهاجرت دائمی به کانادا هستند. برای دریافت این ویزا، باید از سوی یک کارفرما یا سرمایه‌گذار در کانادا پذیرفته شوید و شرایط لازم شامل تحصیلات و تجربه کاری را داشته باشید. ناگفته نماند که در میان انواع ویزای کاری کشور کانادا، ویزای کاری دائم از محبوبیت زیادی برخوردار است.

 ویزای کاری مستقل  (Self-Employed Work Visa)

این ویزا برای افرادی است که به‌صورت مستقل و بدون نیاز به کارفرما، کار خود را در کانادا آغاز می‌کنند. برای دریافت این ویزا، باید توانایی مالی و تجربه لازم را داشته باشید.

 ویزای کاری برای فارغ‌التحصیلان  (Post-Graduation Work Visa)

این ویزا برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا است که به دنبال کار در این کشور هستند. این نوع ویزا برای فارغ‌التحصیلان به مدت یک تا سه سال صادر می‌شود و می‌تواند گامی برای دریافت ویزای دائمی باشد.

 ویزای کاری برای کارفرما  (Labour Market Impact Assessment – LMIA)

این نوع ویزا برای کارفرماها است که به دنبال جذب کارکنان خارجی هستند. برای دریافت این ویزا، باید کارفرما ابتدا از دولت کانادا مجوز استخدام برای کارکنان خارجی را دریافت کند.

شرایط اخذ ویزای کار کانادا

ویزای کار در کانادا به افرادی اعطا می‌شود که قصد ورود به بازار کار این کشور را دارند و می‌خواهند به طور موقت یا دائمی در کانادا کار کنند. شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری کانادا عبارت‌اند از:

  • داشتن پذیرش کار: باید یک پذیرش کار از یک کارفرما در کانادا دریافت کنید که این پذیرش کار باید در لیست شغلی کانادا با درجه ۰، A یا B باشد.
  • داشتن مهارت و تجربه لازم: باید مهارت و تجربه لازم را برای انجام کار موردنظر، داشته باشید.
  •  مدارک مورد نیاز: باید مدارک مورد نیاز از جمله گذرنامه، عکس پاسپورت، مدارک تحصیلی و تجربیات کاری را در اختیار داشته باشید.
  •  توانایی مالی: توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا نیز از شروط دریافت این نوع ویزا است.
  •  بازگشت به کشور مبدأ: باید به دولت کانادا اطمینان دهید که پس از اتمام دوره کاری، به کشور خودتان بر می‌گردید.
  • امتیاز: باید امتیاز کافی برای قبولی در رده‌بندی سیستم امتیازدهی کانادا داشته باشید.
دریافت ویزای کار کانادا

روش‌ های دریافت ویزای کار کانادا

برای دریافت ویزای کار کانادا، چند روش مختلف وجود دارد که عبارت‌اند از:

برنامه کاری موقت: این برنامه برای افرادی است که برای یک دوره زمانی مشخص به کانادا می‌آیند تا در یک شغل خاص کار کنند. برای این برنامه، کارفرما باید پذیرش کار از اداره کار کانادا دریافت و سپس شخص متقاضی باید درخواست ویزا را ارسال کند.

برنامه کاری دائمی: این برنامه برای افرادی است که قصد دارند به‌صورت دائمی در کانادا کار کنند. متقاضیان باید از طریق سیستم امتیازدهی کانادا، امتیاز کافی برای قبولی دریافت کنند. در این برنامه، افراد می‌توانند به‌صورت مستقیم به کانادا مهاجرت کنند یا از طریق برنامه‌های موقت به کانادا بروند و در ادامه درخواست خود را برای برنامه کاری دائمی، ارسال کنند.

برنامه کاری خودکار: این برنامه برای افرادی است که در لیست شغلی کانادا با درجه ۰، A  یا B قرار گرفته‌اند و امتیاز کافی برای قبولی در سیستم امتیازدهی کانادا دارند. در این برنامه، متقاضیان باید درخواست خود را از طریق سیستم برنامه کاری خودکار ارسال کنند و سپس با کارفرمایانی که به دنبال تخصص‌های خاص هستند، ارتباط بگیرند.

برنامه کاری بین‌المللی: این برنامه برای افرادی است که در یک شرکت چندملیتی کار می‌کنند و قصد دارند به کانادا برای کار با همان شرکت بروند. در این برنامه، کارفرمایان باید ابتدا به دنبال پذیرش کار از اداره کار کانادا باشند و سپس می‌توانند از طریق برنامه کاری بین‌المللی برای دریافت ویزای کار اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری کانادا

دریافت ویزای کار در کشور کانادا نیازمند تهیه مدارک و اسنادی است که عبارت‌اند از:

  • پاسپورت: پاسپورت معتبر یکی از اساسی‌ترین مدارک برای دریافت ویزای اشتغال در کشور کانادا است. پاسپورت باید حداقل دارای یک برگه خالی معتبر باشد.
  •  عکس‌های پاسپورت: باید دو عدد عکس پاسپورت جدید با اندازه ۳ در ۴ با پشت‌نویسی نام و شماره پاسپورت ارائه دهید.
  •  مشخصات شخصی: شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و اطلاعات تماس شخص متقاضی است.
  •  پذیرش کار: باید دارای پذیرش کار از یک شرکت کانادایی باشید. اگر پذیرش کار داشته باشید گرفتن ویزای کاری این کشور، برای شما آسان‌تر است.
  • مدرک تحصیلی: باید دارای مدرک تحصیلی معتبر باشید. درصورتی‌که مدرک آموزشی شما در کانادا صادر نشده است، باید آن را برای ارزیابی به یک مؤسسه ارزیابی مدارک ارسال کنید.
  • سابقه کار: برای دریافت ویزا، باید دارای سابقه کار مرتبط با شغلی که در کانادا می‌خواهید انجام دهید، داشته باشید. بهتر است حداقل یک‌سال در کاری که قرار است به آن مشغول شوید، فعالیت داشته باشید.
  • گواهی سلامتی: یکی دیگر از مراحل دریافت ویزای کار در کانادا این است که دارای گواهی سلامتی معتبر باشید که نشان‌دهنده عدم ابتلا به بیماری‌های واگیردار و عفونی است.
  • مشخصات خانوادگی: شامل اطلاعات خانوادگی مانند نام پدر و مادر، همسر و فرزندان است.
  •  مدارک تمکن مالی: باید دارای مدارکی باشید که نشان‌دهنده قابلیت پرداخت هزینه‌های مربوط به زندگی و کار در کانادا است.

به عنوان یک نکته مهم در مهاجرت کاری به کانادا، برای هر یک از مدارک فوق لازم است که شخص متقاضی، مدارک رسمی و اصلی را تهیه کرده و به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه کند.

مدت زمان دریافت ویزای کاری کانادا

مدت زمان دریافت ویزای کار کانادا، به ویژگی‌های متقاضی و نوع ویزای موردنظر بستگی دارد. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه شده است:

نوع ویزای کاری: نوع ویزای کاری موردنظر، از جمله ویزای کاری موقت، ویزای کاری دائمی، ویزای کاری پس از تحصیل، ویزای کارآفرینی کانادا و… می‌تواند بر مدت زمان دریافت ویزا تأثیرگذار باشد.

مدارک: طول مدت بررسی و ارزیابی مدارک متقاضی برای مهاجرت کاری به کانادا در مدت دریافت ویزا تأثیرگذار است. درصورتی‌که مدارک کامل و مورد تأیید باشد، مدت زمان دریافت ویزا کوتاه‌تر خواهد بود.

کاربری: درصورتی‌که متقاضی برای اولین‌بار درخواست ویزای کاری کانادا را می‌دهد، مدت زمان دریافت ویزا بیشتر است. اما زمان درخواست‌های بعدی کوتاه‌تر می‌شود.

وضعیت پرداخت: پرداخت به‌موقع هزینه‌های مرتبط با درخواست ویزا، در مدت زمان دریافت ویزا تأثیرگذار است. یعنی درصورتی‌که پرداخت هزینه‌ها به‌صورت کامل و به‌موقع انجام شود، مدت زمان دریافت ویزا کوتاه‌تر می‌شود.

میزان تقاضا: میزان تقاضا برای ویزای کاری کانادا همچنین در مدت دریافت ویزا تأثیرگذار است. درصورتی‌که تقاضا برای ویزای کاری بیشتر باشد، ممکن است مدت زمان دریافت ویزا هم طولانی‌تر شود.

در کل، مدت زمان اخذ این ویزا می‌تواند از چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد.

اخذ ویزای کاری کانادا

هزینه ویزای کاری کانادا

هزینه ویزای کاری کانادا شامل هزینه‌های مختلفی است که به دو دسته هزینه‌های دولتی و غیردولتی تقسیم می‌شود. در ادامه به توضیح هزینه‌های مختلف ویزای کاری کانادا پرداخته شده است.

  • هزینه مربوط به بسته ویزای کاری: بسته ویزای کاری شامل هزینه‌های متفاوتی است که می‌توان بههزینه پردازش درخواست ویزا، هزینه بررسی امنیتی، هزینه ارزیابی مدارک و… اشاره کرد.
  • هزینه بیمه سفر: باید بیمه سفر معتبری را برای پوشش هزینه‌های پزشکی، بیماری و حوادث در طول سفر به کانادا تهیه کنید.
  • هزینه پرواز و اقامت: برای ورود به کانادا نیاز به هزینه بلیط پرواز و هزینه اقامت در هتل یا محل اقامت دارید.
  • هزینه ارزش‌افزوده: در برخی موارد، بسته ویزای کاری و هزینه‌های مربوط به آن تحت ارزش‌افزوده قرار می‌گیرد.
  • هزینه ترجمه مدارک: درصورتی‌که مدارک درخواستی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشد، باید هزینه ترجمه آنها را پرداخت کنید.
  • هزینه مصاحبه: برای برخی از درخواست‌های ویزای کاری، باید هزینه مصاحبه را پرداخت کنید.

به‌طورکلی، هزینه ویزای کاری کانادا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادایی خواهد بود. ممکن است هزینه‌ها بسته به نوع ویزای کاری، مدت اقامت و شرایط دیگر متفاوت باشد.

تبدیل ویزای کاری کانادا به اقامت دائم

تبدیل ویزای کار در کانادا به اقامت دائم یکی از مزایای دریافت ویزای کاری در این کشور است. در این بخش به بررسی مراحل و شرایط مربوط به تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم در کانادا پرداخته شده است.

انتخاب برنامه مناسب: برای تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم، باید از بین برنامه‌های مهاجرتی برنامه‌ای که با شرایط شما مطابقت دارد را انتخاب کنید. برنامه‌های مهاجرتی فدرال، برنامه‌های مهاجرتی استانی و برنامه‌های توسعه کسب‌وکار از جمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ارزیابی شرایط: برای اقدام به تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم، باید شرایط لازم را دارا باشید. برای برنامه‌های مهاجرتی فدرال، داشتن حداقل ۱ سال سابقه کار در کانادا لازم است؛ برای برنامه‌های استانی، شرایط متفاوتی وجود دارد؛ و برای برنامه‌های توسعه کسب‌وکار، باید شرایط مشخص شده را داشته باشید. علاوه بر این، برای اطلاع دقیق از شرایط ویزای کاری کانادا با توجه به موقعیت خود، بهتر است از کارشناسان ما در موسسه ویزموندو کمک بگیرید.

ارسال درخواست: پس از انتخاب برنامه مناسب و ارزیابی شرایط ویزای کانادا، باید درخواست تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم را از طریق سامانه آنلاین مهاجرتی کانادا ارسال کنید. درخواست شما بررسی خواهد شد و در صورت وجود مشکلات یا نیاز به اطلاعات بیشتر، با شما تماس گرفته خواهد شد.

پیگیری وضعیت: پس از ارسال درخواست، ممکن است در بخشی از مراحل تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم با مشکلاتی روبرو شوید. در این صورت، راهکارهایی مانند ارائه اطلاعات بیشتر یا تقاضای تغییر برنامه مهاجرتی انتخابی، می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

صدور اقامت دائم: در صورت موفقیت در تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم، برای شما یک کارت اقامت دائم صادر خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد با شرایط مشخص شده در کانادا زندگی کنید.

انواع ویزای کاری کانادا

 تمدید ویزای کار کانادا

تمدید ویزای کار کانادا به افرادی که قصد دارند برای یک دوره بیشتر از زمان مجاز در کانادا کار کنند، مجوز صادر می‌کند. در ادامه به بررسی مراحل و شرایط مربوط به تمدید ویزای کار در کانادا پرداخته شده است.

  • آماده‌کردن اسناد: برای تمدید ویزای کار در کشور کانادا، ابتدا باید اسناد لازم را آماده کنید. این اسناد شامل پاسپورت، ویزای کار قبلی، مدارک مربوط به تحصیلات و سوابق شغلی شما در این کشور است.
  • پرداخت هزینه: بعد از آماده‌کردن اسناد، باید هزینه تمدید ویزای کار را پرداخت کنید. هزینه تمدید ویزای کار معمولاً کمتر از هزینه دریافت خودِ ویزای کار است.
  • ارسال درخواست: پس از آماده‌کردن اسناد و پرداخت هزینه تمدید ویزای کار، باید درخواست تمدید ویزای کار را از طریق سامانه آنلاین مهاجرتی کانادا ارسال کنید. درخواست شما بررسی خواهد شد و در صورت وجود مشکلات یا نیاز به اطلاعات بیشتر، با شما تماس خواهند گرفت.
  • پیگیری وضعیت: پس از ارسال درخواست، ممکن است بخشی از مراحل تمدید ویزای کاری شما با مشکل روبرو شود. در این صورت، راهکارهایی مانند ارائه اطلاعات بیشتر و یا تقاضای تغییر وضعیت ویزای کار وجود دارد.
  • صدور ویزای کار جدید: در صورت موفقیت در تمدید ویزای کار، برای شما یک ویزای کار جدید صادر خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد با شرایط مشخص شده در کانادا کار کنید.

مشاوره جهت دریافت ویزای کار کانادا باپارسا گشت

پارسا گشت یک شرکت مشاوره معتبر برای اخذ ویزای کانادا است که به افراد و تجارت‌هایی که قصد دارند به کانادا بروند، کمک می‌کند. این شرکت توسط کارشناسانی باتجربه در زمینه مهاجرت کاری کانادا اداره می‌شود و برای مشاوره و راهنمایی دریافت ویزای کار این کشور، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد. به‌طورکلی، پارسا گشت با کمک مشاوران، متخصصان و کارشناسان باتجربه و کاربلد به عنوان یک شرکت مشاوره در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای کانادا، به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل دریافت ویزای کار کانادا را تجربه کنید. برای ارتباط با مشاوران حرفه‌ای این موسسه کافی است که به سایت پارسا گشت مراجعه کنید. مشاوران ما با جزئیات تمام به سوالات شما پاسخ می‌دهند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لوکس بالی1403

هتر است از همین الان اقدام به رزرو تور بالی نوروز 1403 کنید. چون با نزدیک شدن به ایام نوروز قیمت آن به شدت افزایش

تور لوکس ولاکچری ژاپن

تور ژاپن ژاپن (Japan) یک کشو جزیره‌ای در سواحل شرقی آسیا بوده که رشته بزرگی از جزایر را در امتداد یک کمان شمال شرقی به

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزای کاری کانادا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت