ویزای یک طرفه شینگن را می توانیم چگونه دریافت بکنیم؟

ویزای یک طرفه شینگن را می توانیم چگونه دریافت بکنیم؟

ویزای یک طرفه شینگن به این معنی است که شما می توانید کل یک منطقه شینگن را در یک سفر واحد مشاهده کنید و در آنجا اقامت داشته باشید یعنی شما می توانید به کشورهای عضو شینگن سفر کنید . اگرچه صاحب این ویزا تنها یک بار مجاز است که به کشورهای عضو شینگن ورود داشته باشد. شما با داشتن ویزای یک طرفه شینگن مجاز به بازدید از کشورهای مختلف شینگن می باشید تا زمانی که از منطقه شینگ خارج نشوید. ویزای ورود تنها برای یک مقدار مشخص از روزها صادر می شود. بدین معنی شما می توانید یک 90 روز از 180 روز را به کشورهای عضو شینگن سفر کنید.

ویزای چندگانه شینگن به این معنی است که شما مجاز به خروج از منطقه شینگن برای یک کشور غیر شینگن (به عنوان مثال استونی) هستید و این اجازه رو دارید که به منطقه شینگن دوباره باز گردید.
ویزای چندگانه برای مدت مشخصی صادر می شود، یا می توانید با اعتبار 90 روز در طول دوره 6 ماه، 1 سال، 2 سال ، 3 سال یا 5 سال به کشورهای عضو شینگن سفر کنید.

 

 

 

کدام کشور ها عضو شینگن هستند؟
صدور روادید یک ویزای یک طرفه شینگن حداکثر 90 روز در یک دوره شش ماهه است. شما می توانید 90 روز را در یکسال یا در پنج سال یعنی سالی یک ده روز به کشورهای عضو شینگن سفر کنید.

اگر می خواهید از چندین کشور شینگن بازدید کنید، در مرکز درخواست ویزا برای کشور شینگن مقصد اصلی خود یا کشوری که در آن قصد دارید برای مدت زمان طولانی اقامت داشته باشید، درخواست کنید. مثلا شما می خواهید برای 2 روز به دانمارک بروید، اما شما همچنین باید 5 روز به آلمان هم سفر کنید. سپس باید درخواست خود را در مرکز درخواست ویزا آلمان ارسال کنید.

اگر قصد بازدید از چندین کشور شینگن دارید اما مقصد اصلیی ندارید، باید در مرکز درخواست ویزای کشور شینگن از اولین ورود درخواست خود را بدهید. برای مثال شما می خواهید برای 3 روز به دانمارک بروید و به مدت 3 روز به آلمان سفر می کنید و از طریق فرانکفورت سفر خواهید کرد و سپس باید در مرکز درخواست ویزا آلمان درخواست کنید.

توجه داشته باشید!  یک ویزای یک طرفه شینگن  به شما اجازه نمی دهد که در دانمارک کار کنید. اگر شما نیاز دارید که در دانمارک برای مدت طولانی تر از 90 روز اقامت داشته باشید، باید برای اجازه اقامت درخواست دهید .

ویزای بلند مدت شینگن

ویزای بلند مدت شینگن یعنی به مدت طولانی تر از 1 تا 5 سال به طور کلی اعطا نمی شود، مگر اینکه شما درخواست دهید. با این حال، اگر شما قبلا یک یا چند ویزای شینگن دریافت کرده اید، این احتمال وجود دارد که ویزای بلند مدت برای شما صادر شود.

اگر میخواهید ویزای بلند مدت درخواست کنید، باید فیلدهای لازم را در فرم درخواست ویزا شینگن (24 و 25) پر کنید و همچنین نامه انگیزشی درخواست و انگیزه ویزای طولانی مدت را ارائه دهید.

لطفا توجه داشته باشید که شما فقط می توانید در مدت شش ماه به مدت 90 روز در منطقه شینگن اقامت داشته باشید، بنابراین اگر قبلا در مدت شش ماه گذشته اخذ شینگن داشته باشید، ویزای جدید 90 روز معادل روزهایی است که قبلا  از آن استفاده کرده اید.

 

 

برخی مقررات برای صدور ویزای یک طرفه شینگن و سایر ویزاها:

  1. زمانی که یک ویزای چندگانه با دوره اعتبار بین 6 ماه و 5 سال صادر می شود، مدت اقامت مجاز همیشه 90 روز در هر 180 روز دوره است. این نیز در مورد مواردی که ویزا به منظور حمل و نقل صادر می شود، اعمال می شود.
  2. اگر یک ویزای چند ورودی درخواست کنید، سند سفر باید سه ماه پس از آخرین تاریخ مورد نظر از خروج معتبر باشد.
  3. صاحب یک ویزای چندگانه ممکن است برای ویزای جدید قبل از انقضای اعتبار ویزا که در حال حاضر برگزار می شود درخواست تمدید آن را  بکند. با این حال، اعتبار ویزای جدید باید ویزای فعلی را تکمیل کند، یعنی یک فرد نمی تواند دو ویزای یکنواخت را برای یک دوره زمانی معین داشته باشد.

سیاست داشتن ویزای یک طرفه شینگن

منطقه بدون داشتن شروط مرزی می تواند بدون داشتن ویزا جداگانه و داشتن یک سیاست ویزای مشترک که به راحتی ورود بازدیدکنندگان قانونی به اتحادیه اروپا را تسهیل می کند، یکی از معایب منطقه شینگن این است نداشتن امنیت داخلی است، که برای این کار این نوع سیاست کارآمد نخواهد بود.

اتحادیه اروپا یک سیاست ویزای مشترک برای گذراندن و یا در نظر گرفتن اقامت در قلمرو کشورهای عضو شینگن ایجاد کرده است که بیش از 90 روز در هر دوره 180 روزه و برای حمل و نقل از طریق مناطق حمل و نقل بین المللی فرودگاههای کشورهای شینگن است. در سال 2016، 26 کشور شینگن 13.9 میلیون “ویزای شنگن” صادر کردند.

 

 

 سیاست داشتن ویزای یک طرفه شینگن و ویزای مشترک

شهروندان برخی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در سفر به منطقه شینگن ، ویزای خود را دارند . اتحادیه اروپا لیستی مشترک از کشورهایی دارد که شهروندان هنگام عبور از مرزهای خارجی باید ویزا داشته باشند و لیستی از کشورهائی را که شهروندانشان از این الزام معاف هستند. این لیست ها درمقررات (اتحادیه اروپا) 2018/1806 تنظیم شده است . به طور کلی، یک ویزای یک طرفه شینگن که توسط یکی از کشورهای عضو شینگن صادر می شود، صاحب آن می تواند به مدت 90 روز در هر دوره 180 روز به کشورهای عضو شینگن سفر کند.

تصمیم گیری در مورد دسترسی رایگان به ویزای یک طرفه شینگن ممکن است از مذاکرات دو جانبه کشورها پیروی کند. آنها بر اساس پیشرفت کشورهای مربوط به اجرای اصلاحات عمده در زمینه هایی نظیر تقویت حاکمیت قانون، مبارزه با جرایم سازمان یافته، فساد و مهاجرت غیرقانونی و بهبود ظرفیت اداری در کنترل مرزی و امنیت اسناد استوار است.

اتحادیه اروپا با هدف دستیابی به همکاری کامل ویزا با کشورهای غیر اتحادیه اروپا که اتباع آنها از شرایط داشتن ویزا معاف هستند. بنابراین، شهروندان اتحادیه اروپا برای سفر به این کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیازی به ویزا ندارند.

تا کنون اتحادیه اروپا موافقت نامه های مربوط به تسهیل ویزا را با کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا منعقد کرده است. بر اساس این توافقنامه، هر دو شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا از روش های تسهیل شده برای صدور روادید بهره مند می شوند.

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزای یک طرفه شینگن را می توانیم چگونه دریافت بکنیم؟

هلدینگ گردشگری پارسا گشت