ویزا هنگ کنگ

 ویزا  هنگ کنگ

ویزا توریستی هنگ کنگ

ویزای توریستی از ویزاهای رایج است و برای افرادی صادر می شود که برای زمان محدودی قصد اقامت موقت وثبت نام در تور هنگ کنگ را دارند.انواع ویزای توریستی هنگ کنگ برای اقامت موقت در هنگ کنگ صرفا برای بازدید یا عبور نیازمند اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ هستید. شما با داشتن این ویزا حق تحصیل، کار و غیره را ندارید درغیر این صورت مشمول جریمه و مجازات مربوطه قرار خواهید گرفت.

هنگ کنگ در دنیا به مرکز مالی پرزرق و برق و مراکز خرید لاکچری شناخته می شود اما مملوء از تاریخ و فرهنگ است، جزیره ای که فراتر از «دیم سام» های خوشمزه و آسمان خراش های سربفلک کشیده است و در هر گوشه ای از آن جاذبه ای منحصربفرد نظرتان را به خود جلب می کند. هنگ کنگ شهری جزیره ای در چین است که از آن جایی که منطقه ای آزاد محسوب می شود برای سفر به آن باید ویزایی جداگانه داشته باشید.

انواع ویزای توریستی هنگ کنگ به صوت زیر هستند:
یک بار ورود
دوبار ورود
چند بار ورود
ترانزیتی
به عنوان نمونه، ویزای هنگ کنگ دوبار ورود به این معناست که شما در مدت زمان درج شده بر روی ویزا، می توانید حداکثر دو بار به این شهر سفر کنید. در حالت ترانزیتی، فرد با داشتن این ویزا حق عبور از خاک یا آسمان هنگ کنگ را دارد، البته متقاضی ویزا باید بلیط کشور مقصد خود (به غیر از کشورهای مقصد چین و ماکائو) را نیز به همراه داشته باشد.

 کار هنگ کنگ

ویزای کار هنگ کنگ فقط در مواردی صادر می شود که متقاضی ویزای هنگ کنگ از طرف یک شرکت هنگ کنگی مجوز کار دارد و از طرف آن ها برای وی دعوت نامه کاری فرستاده شود. وضعیت اقتصادی خوب هنگ کنگ سبب شده است که افراد علاقه زیادی به اخذ ویزای کاری داشته باشند.

به طور کلی کار و سیستم کارفرما در این منطقه در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است، دعوت نامه‌های کاری نیز به طور دقیق دریافت شده اند و به طور کلی مسیر برای کار در صورتی فراهم می شود که مهارت کافی وجود داشته باشد. شما باید نظر یک کارفرما را برای کار در هنگ کنگ جلب کنید تا برای شما دعوت نامه تخصصی و ویژه صادر شود. در نظر داشته باشید که اگر شما به عنوان یک فرد عادی برای کار اقدام کرده اید شانس کمی دارید.

به طور کلی تخصص در این زمینه بسیار مهم است و افراد باید آگهی استخدام را دنبال نمایند. مشخص است که وضعیت حقوق شما و همینطور سمت کاری بسیار مهم است.

سرمایه گذاری در تجارت هنگ کنگ

ویزای سرمایه گذاری در تجارت ویزایی است که با استفاده از آن یک فرد کارآفرین موفق قصد سرمایه گذاری و تزریق تجربه خود به شهر هنگ کنگ را دارد. ثبت شرکت در هنگ کنگ یک برگ برنده قدرتمند است. موقعیت کسب و کار این منطقه بسیار قوی است و همه چیز برای داشتن یک سیستم اقتصادی بزرگ با مالیات کم ایجاد شده است.

اقتصاد هنگ کنگ کمی پیچیده است اما رویکردهای جدید در این زمینه می تواند کمک کننده باشد. وضعیت تجارت و اقتصاد به طور کلی با سود فراوان همراه است و پیشرفت مشخصی دارد. مدارکی که برای ثبت شرکت نیاز است، در ابتدا نام شرکت است که باید به زبان انگلیسی باشد، نیاز به کپی پاسپورت از همه سهامداران است و همینطور نیاز به کپی از پاسپورت مدیرعامل خواهد بود.

استاندارد سرمایه ثبت شرکت به ارزش 10 هزار دلار هنگ کنگ است که افراد می توانند در ابتدا با یک دلار آغاز کننده باشند. این منطقه از نظر اقتصادی مقام هفتم در جهان را دارد و تورم کمتر از یک درصد اعلان شده است نرخ بیکاری هنوز در وضعیت 5 درصد دیده می شود.

میزان درآمد سرانه هر هنگ کنگی در حدود 29500 دلار ارزیابی شده است. در این منطقه نیازی به عوارض و گمرک برای ورود و خروج کالا وجود ندارد و به طور کلی می تواند یک مسیر سرمایه‌گذاری درست و ایده آل باشد.

ویزای تحصیلی هنگ کنگ

ویزای تحصیلی هنگ کنگ برای آن دسته از افرادی است که قصد تحصیل در هنگ کنگ را دارند. تعداد زیادی بورسیه تحصیلی و همینطور کمک هزینه تحصیلی در کشور هنگ کنگ دیده می شود. که توسط دولت Hksar برای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده است و در موسسات آموزش عالی و همینطور دیگر موسسات دولتی و خصوصی دیده می شود. این بورسیه های تحصیلی تنها برای دانشجویان بین المللی بوده و به طور کلی بر اساس روال‌رقابتی بین همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن ملیت آنها و همینطور وضعیت اقامتشان صورت می گیرد.

دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه و همینطور کمک تحصیلی می بایست به دولت کشور هنگ کنگ درخواست خود را اعلام نمایند راحت ترین روشی که می تواند مهاجرت به هنگ کنگ را فراهم سازد ، تحصیل است، سیستم تحصیل قدرتمند هنگ کنگ سبب شده است که در طول سال افراد زیادی این انتخاب را داشته باشند. تنها دشواری در این زمینه اخذ مدرک زبان انگلیسی است که باز هم در دانشگاه های این بخش دوره های زبان انگلیسی گذاشته شده است.

وضعیت تحصیلی در هنگ‌کنگ بی نظیر است، دانشگاه ها از بهترین امکانات برخوردار هستند، اساتید تمامی دروس را بر پایه های عملی پیش می برند، فضای تفریحی قدرتمندی فراهم است و مشخص است که روند تحصیلی می‌تواند در راستای درستی پیش برود حقیقت این است که مهاجرت به هنگ کنگ می تواند شاخص های روتینی داشته باشد و بسیار مهم است که افراد بتوانند در زمینه تحصیلی در این منطقه خوب عمل نمایند. از یاد نبرید که روند مهاجرتی در زمینه تحصیل نیاز به سرمایه بالایی ندارد، دولت در این راستا بسیار به شما کمک می کند و می‌توانید از بورسیه تحصیلی نیز استفاده نمایید

ویزای اقامت هنگ کنگ

این ویزا مناسب افرادی است که قصد مهاجرت و اقامت دائم در هنگ کنگ را دارند

 

مدارک ویزا هنک کنگ

۱) گذرنامه دارای اعتبار
۲) تکمیل فرم درخواست (موجود در وب‌سایت سفارت)
۳) دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
۴) گواهی تمکن مالی (پرینت کارکرد حساب بانکی)
۵)‌ مدارک دال بر بازگشت به ایران پس از پایان مدت اقامت مانند بلیط هواپیما (رفت و برگشت) و واچر هتل
۶) گواهی اشتغال به کار با جزئیات کامل شامل میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، سابقه کار یا اسناد دیگری مانند جواز کسب

 

نکات مهم درباره ویزای هنگ کنگ

  • زمان تحویل مدارک و ویزا روزهای سه شنبه است.
  • ویزای هنگ کنگ انواع مختلفی دارد که شامل ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تحصیلی و اقامت می باشد.
  • ویزای توریستی هنگ کنگ به صورت عادی، فوری و چند بار ورود صادر می شود.
  • مدت اعتبار ویزاهای توریستی هنگ کنگ تا سه ماه بعد از تاریخ صدور است و با این ویزا بعد از هربار ورود می‌توانید تا ۱۴ روز در این شهر بمانید.
  • همه مدارکی که به سفارت ارائه می دهید باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه رسمی شده باشد.
  • با ویزای گردشگری نمی توانید در مدتی که در هنگ کن هستید تحصیل و یا کار کنید.
  • اگر خیال دارید تا مدتی بیشتر از حد مجاز در هنگ کنگ بمانید باید این درخواست را حداقل یک هفته قبل از پایان تاریخ ویزا ارائه دهید.
  • در صورت ارائه اطلاعات نادرست مسئولیت آن با خودتان است و طبق قوانین با شما برخورد می شود.
  • زمان دریافت ویزای هنگ کنگ بین ۳۵ تا ۴۵ روز در نوسان است پس در ارائه مدارک به صورت کامل دقت کنید چون در صورت کامل نبودن مدارک، صدور ویزا با تاخیر روبرو می شود.
  • بعد از ارسال مدارک برای سفارت، در صورتی که از دریافت ویزا انصراف دهید هیچ پولی به شما برگردانده نمی شود و کل هزینه ویزا را باید پرداخت کنید.

درباره هنگ کنگ

هنگ کنگ (Hong Kong) منطقه‌ای خودمختار در جنوب چین است که پس از سال‌ها استعمار توسط بریتانیا به صورت یک کشور نیمه مستقل از چین درآمد. هنگ کنک کشوری با جزایر متعدد، زیستگاه‌طبیعی و بکر و شهرهای مدرن و برج‌های بلندمرتبه است. این کشور اکنون به عنوان یکی از امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.

تاریخچه هنگ کنگ

نخستین نشانه‌های زندگی انسانی در هنگ کنگ به ۶ هزار سال پیش از میلاد و دوره نوسنگی باز می‌گردد. هنگ کنگ ابتدا توسط سلسله چین تصرف شد و چندبار میان خاندان‌های گوناگون مانند سلسله هان و غیره دست به دست شد. در دهه ۴۰ میلادی، این منطقه توسط بریتانیا به استعمار درآمد. پس از ۱۵۶ سال کنترل این منطقه توسط بریتانیا در سال ۱۹۹۷ میلادی، این منطقه به صورت خودمختار به چین بازگردانده شد.

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای هنگ کنگ

هنگ کنگ در جنوب کشور چین و در خلیج جنوبی چین قرار گرفته است. هنگ کنگ در ۶۰ کیلومتری شرق ماکائو و در کنار دهانه رود مروارید جای دارد. هنگ کنگ با دریای چین از جنوب همسایه است و دارای بندرگاه‌های طبیعی در کنار این دریاست.
هنگ کنگ بالغ بر ۷ میلیون نفر جمعیت دارد که در مساحت تقریبا هزار کیلومتر مربعی این کشور پراکنده شده‌اند. هنگ کنگ دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است و این موجب شده دارای فضای سبز و مجموعه‌های طبیعی غنی باشد.

 زبان و دین رسمی هنگ کنگ

واحد پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است. زبان محلی این کشور چینی کانتونی است اما زبان رسمی آن انگلیسی و چینی است. بیش از ۹۰ درصد مردم هنگ کنگ را چینی‌ها و درصد کمی هم فیلیپینی و اندونزیایی تشکیل می‌دهند. در این کشور مجموعه‌ای از ادیان مانند بودایی، تائوئیسم و آیین کنفوسیوس دارای پیروانی هستند.

شهرها و دیدنی های مهم هنگ کنگ

هنگ کنگ دارای شهرهای متراکمی است که بیشترین ساخت و سازها در آن صورت پذیرفته است و به یکی از پرشتاب‌ترین مراکز شهری پرتوسعه جهان تبدیل شده است. اما بخش بزرگی ازاین منطقه، به صورت فضاهای جنگلی و طبیعی نگهداری شده است. مهمترین شهرهای هنگ کنگ شهر ویکتوریا و شهر کولون است.
قلعه ویکتوریا، معبد ونگ تای سین، خیابان ستارگان و پارک آبی اقیانوس از جمله مهمترین جاذبه‌های هنگ کنگ برای گردشگران هستند.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ

هنگ کنگ دارای تابستان‌های بسیار گرم است. به همین دلیل معمولا فصل‌های معتدل سال مانند آغاز بهار و آغاز پاییز برای سفر به هنگ کنگ پیشنهاد می‌شود

جاهای دیدنی وان چای هنگ کنگ

جاهای دیدنی وان چای هنگ کنگ را می‌توان در دو گروه کلی دسته بندی کرد. بخشی از جاذبه‌های شهر وان چای به سبب تجاری و اداری بودن این شهر است و شامل برج‌ها و مراکز اقتصادی این شهر پویا و رشدیافته است. بخش دیگر جاذبه‌های وان چای، ریشه در گذشته این شهر و فرهنگ چینی و اصیل آن دارد.

مرکز نمایشگاهی هنگ کنگ

(HKCEC) که یکی از دو مجموعه نمایشگاهی بزرگ کشور هنگ کنگ است، در کنار دریا و در موقعیت ویژه در جزیره هنگ کنگ قرار گرفته است. این مجموعه نمایشگاهی توسط شمار زیادی از هتل‌ها و مراکز تجاری احاطه شده است.
علاوه بر HKCEC، ساختمان منابع چینی (China Resources Building)، برجی ۴۸ طبقه در وان چای است که برخی از نمایشگاه‌های بین‌المللی مانند نمایشگاه غذا و رستوران rbhk در آن برگزار می‌شود.

معبد هانگ شینگ وان چای

معبد هانگ شینگ وان چای (Hung Shing Temple) یکی از مجموعه معابدی است که در پرستش الهه هانگ شینگ خدای دریا ساخته شده است. این معبد روزگاری رو به دریا بود. اما به تدریج و با رشد بافت شهری و پیشروی در دریا، اکنون این معبد در میان انبوهی از ساختمان‌ها و مراکز تجاری بلند مرتبه محصور شده است.

معابد پاک تائی و سام تائی

دو معبد پاک تائی و سام تائی (Sam Tai Tsz Temple and Pak Tai Temple) که برای ستایش این دو الهه اسطوره‌ای بومیان چین ساخته شده‌اند.

سنترال پلازا

برج سنترال پلازا (Central Plaza) یکی از مشخصه‌های کشور هنگ کنگ و شهر وان چای است. سنترال پلازا سومین برج بلندمرتبه شهر وان چای است. این برج ۷۸ طبقه، ۳۷۴ متر ارتفاع دارد.

میدان گل بهیمه طلایی

میدان گل بهیمه طلایی (Golden Bauhinia Square) یکی از جدیدترین مراکز گردشگری وان چای هنگ کنگ است. این میدان به سبب مجسمه بزرگ و طلایی گل بهیمه (از نمادهای کشور هنگ کنگ) به این نام شناخته می‌شود. هر روز ساعت ۸ صبح، مراسم افراشتن پرچم در این میدان برگزار می‌شود.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور لحظه آخری بدروم-02188487124

تور لحظه آخری بدروم بهترین زمان سفر به بدروم بهار ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار باعث شده که فصل بهار بدروم آب و

تور ارزان بدروم-02188487124

تور ارزان بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار

تور لوکس بدروم

تور بدروم به دلیل سرد بودن بیش از حد هوا در فصول پاییز و زمستان فقط در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار می‌شود؛

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا هنگ کنگ

هلدینگ گردشگری پارسا گشت