ویزا چین_بهترین قیمت

ویزا چین

انواع مختلف ویزای چین

ویزای چین انواع مختلفی داشته و هر فردی با توجه به هدف خود از سفر به چین، باید برای مناسب ترین ویزا به سفارت چین درخواست بدهد. افرادی که ویزای توریستی چین را دریافت می کنند تنها می توانند مدت محدودی را در این کشور اقامت داشته و تنها به گشت و گذار در چین بپردازند. با استفاده از ویزای توریستی چین نمی توان در این کشور مشغول به کار یا تحصیل شد. در ادامه این بخش انواع مختلف ویزا برای سفر به چین ذکر شده و درباره تمامی آن ها یک توضیح مختصر ارائه شده است.

ویزای نوع  C مناسب برای خدمه کشتی، ماشین های باربری و … می باشد.
ویزای نوع  D این نوع از ویزای برای کسانی که قصد اقامت در چین را دارند صادر می شود.
ویزای نوع  F به منظور مبادلات، بازدید، تورهای تحصیلی و سایر فعالیت های غیر تجاری صادر می شود.
ویزای نوع  G افرادی که قصد ترانزیت از کشور چین را دارند.
ویزای J1 مناسب برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که زمان بیشتر از ۱۸۰ را می خواهند در این کشور بمانند.
ویزای  J2 مناسب برای روزنامه نگاران سازمان های خبری خارجی که زمان کمتر از ۱۸۰ را می خواهند در این کشور بمانند.
ویزای  L    به منظور اهداف توریستی صادر میشود.
ویزای  M برای کسانی که قصد تجارت در چین را دارند صادر می شود.
ویزای  Q1 مناسب برای کسانی که قصد دیدار عزیزانشان را دارند.
ویزای Q2 این نوع ویزا برای افرادی که قصد دیدار دوستان یا خانواده خود را که به عنوان یک فرد خارجی تابعیت چین را گرفته اند صادر خواهد شد.
ویزای R برای کسانی که استعداد و توانایی خاصی دارند و چین به آن فرد نیاز دارد.
ویزای    S افرادی که قصد بازدید از همسر،فرزند،والدین و یا … که به عنوان یک فرد خارجی در این کشور کار یا تحصیل میکنند را دارند باید نسبت به اخذ این نوع ویزا اقدام کنند.اعتبار این ویزا بیش از ۱۸۰ روز است.
ویزای X1   به منظور تحصیل برای مدت زمان بیش از ۱۸۰ روز
ویزای    X2 به منظور تحصیل برای مدت زمان کمتر از ۱۸۰ روز
 ویزای کاری یا  z این نوع ویزای برای افرادی صادر میشود که قصد کار در چین را دارند.
  • ویزای توریستی چین

ویزای توریستی چین به تمام افرادی که قصد سفر به این کشور برای مدت کوتاهی را داشته باشند داده می شود. تنها شرط دریافت این ویزا، داشتن تمکن مالی است. اما باید در نظر داشت که با دریافت این ویزا، افراد تنها می توانند به مدت ۳۰ روز و به عنوان گردشگر در این کشور حضور داشته باشند. اعتبار ویزای چین برای توریست ها ۹۰ روز است. اما تنها ۳۰ روز از این ۹۰ روز را می توانید در این کشور حضور داشته باشید. در طول این مدت اجازه انجام هیچ گونه تجارتی را نخواهید داشت. برای انجام تجارت در چین باید حتما ویزای کاری دریافت کرده باشید.

  • ویزای کاری چین

ویزای کاری چین خود به سه دسته M،  Z و R دسته بندی می شود. افرادی که برای تجارت و مقاصد کاری قصد سفر به چین را داشته باشند، باید یکی از این ویزاها را دریافت کنند. ویزای M چین به آن دسته افرادی داده می شود که قصد دارند برای مقاصد کاری و کمتر از ۶ ماه در چین اقامت داشته باشند. ویزای Z برای افرادی است که توسط یک کارفرمای چینی استخدام شده اند و قصد دارند تا بیشتر از ۶ ماه در این کشور به عنوان یک کارمند یا کارگر استخدام شده مشغول به کار شوند. ویزای R هم نوع دیگری از ویزای کاری بلند مدت چین است که به استعدادهای درخشان و افرادی که مهارت خاصی دارند تعلق گرفته می شود.

  • ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین هم خود به دو دسته ویزای تحصیل کوتاه مدت یا X2 و ویزای طولانی مدت تحصیلی یا X1 تقسیم می شود. البته گفتنی است که میزان اعتبار هر دو این ویزاها در واقع ۳۰ روز است. اما دانشجویانی که موفق به دریافت ویزا برای تحصیل در چین شده اند، پس از ورود به این کشور و انجام کارهای تحصیلی اعتبار دقیق ویزای خود را دریافت می کنند. این مدت اعتبار برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت چین کمتر از ۱۸۰ روز و برای ویزای تحصیلی بلند مدت چین بیشتر از ۱۸۰ روز و تا ۵ سال است. میزان دقیق اعتبار ویزای تحصیلی X1 چین به مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد.

دانشگاه های چین همگی در لیست دانشگاه های معتبر جهان قرار داشته و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها شانس نسبتا بالایی برای استخدام شدن در این کشور و اخذ ویزای کاری دارند. به همین دلیل تحصیل در چین بین دانشجویان ایرانی بسیار محبوب است. گفتنی است که هزینه تحصیل در این دانشگاه ها هم بسیار مقرون به صرفه است.

چند نکته:

 شرایط دریافت ویزای یک‌ساله “M”: برای دریافت این ویزا، ۴ ویزای تجاری چین که استفاده شده باشد، مورد نیاز است. در حال حاضر در هربار ورود به چین با این ویزا می‌توانید ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید. پس از ۳۰ روز باید از چین خارج شوید و دوباره به آنجا سفر کنید.

 شرایط ویزای ۶ ماهه “M”: در شرایطی که سفارت چین این نوع ویزا را صادر کند، برای دریافت این ویزا ۳ ویزای تجاری چین که استفاده شده باشد مورد نیاز است.

 شرایط دریافت ویزای دبل “M”: مدت اقامت در هربار ورود ۳۰ روز است.

در ادامه سعی داریم تا اطلاعاتی کاربردی و مفید برای گرفتن ویزای چین در اختیارتان قرار دهیم و شما را در طی این مراحل همراهی کنیم.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای چین 2024

  1. دعوتنامه و آیتینری (برنامه سفر)
  2. اصل و کپی پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  3. بلیط پرواز
  4. بیمه مسافرتی
  5. وچر هتل
  6. عکس ۶*۴ (چاپی و دیجیتالی)
  7. فرم سفارت (بصورت آنلاین)
  8. اخذ نوبت از سفارت چین
  9. نامه تمکن مالی

نحوه گرفتن ویزای چین

۱. ویزای تجاری چین (M)

این نوع ویزا معمولا ۳۰ روز اقامت و ۳ ماه اعتبار ورود دارد و مدت زمان اقامت به دعوت نامه شما بستگی دارد. برای اخذ این نوع ویزا، باید از شرکت طرف قرارداد خود دعوت نامه تهیه کنید. سپس از سایت سفارت چین وقت سفارت گرفته و فرم‌های مربوطه را تکمیل و به همراه بیمه مسافرتی و نامه تمکن مالی با مانده حساب حداقل $ ۸۰۰۰ به سفارت مراجعه و پس از انگشت نگاری و گرفتن عکس از شما، برگه Pick up را تحویل گرفته و در روز تعیین شده در برگه Pick up، جهت دریافت ویزا و پاسپورت خود مجددا به سفارت مراجعه کنید.

۲. ویزای توریستی گروهی چین (L)

همانگونه که از نام این ویزا مشخص است، برای اخذ این نوع از ویزا باید به صورت گروهی (حداقل ۵ نفر) اقدام شود. پس از مراجعه مسافرین به سفارت، ویزای گروهی در دو برگ صادر می‌شود. برای ورود به چین با این ویزا، حداقل ۲ نفر از مسافرین باید در تور حضور داشته باشند و به چین سفر کنند؛ در واقع الزمی به حضور تمام اعضای گروه نیست و صرفا با حضور ۲ نفر از مسافرین می‌توان با این ویزا به چین سفر کرد.

این نوع ویزا در حال حاضر ۴۰ روز اعتبار دارد و از روز درج شده در ویزا، می‌توانید وارد کشور چین شده و تا تاریخ درج شده در ویزا در چین بمانید. دقت داشته باشید که تمام اعضای گروهی که با ویزای گروهی به خاک چین وارد می‌شوند، باید در یک روز از چین خارج شوند؛ در صورتی که حتی یک نفر از اعضای یک گروه در لحظه خروج از چین در پلیس مرزی حضور نداشته باشد، بقیه اعضا نیز نمی‌توانند از چین خارج شوند و به ازای هر روزی که خروج آن‌ها از این کشور به تعویق بیفتد، هزینه بالایی به عنوان جریمه مشمول آن‌ها خواهد شد.

اخذ این نوع ویزا در تخصص آژانس های مسافرتی است و حسن این ویزا در این است که نیاز به اخذ وقت سفارت ندارد و آژانس مسافرتی با هماهنگی بخش کنسولی وقت ملاقات را برای شما تعیین و پس از مراجعه به سفارت جهت انگشت نگاری و گرفتن عکس مسافر، پس از یک هفته کاری ویزای شما توسط آژانس مسافرتی مربوطه تقدیم می‌شود.

نکاتی در مورد ویزای چین به صورت گروهی

  • ویزای گروهی چین حداقل برای ۵ نفر صادر می‌گردد و از این ۵ نفر حداقل باید دو نفر از آن‌ها با این ویزا وارد خاک چین شوند (البته ورود تنها یک نفر با این ویزا به چین نیز مشاهده شده است)
    اخیرا برخی از ایرلاین‌ها فقط در صورت حضور حداقل سه مسافر، اجازه صدور کارت پرواز را می‌دهند که علت آن نیز معلوم نیست. لازم به ذکر است که تجربه به ما می‌گوید حضور دو نفر مسافر برای ورود به چین کافی است.
  •  این ویزا شامل ۲ برگ کاغذ A۴ می‌باشد که به دست سرگروه سپرده می‌شود و کلیه‌ی مسافران باید با هم وارد چین شوند و با هم نیز از چین خارج گردند. در لحظه ورود به چین، نام مسافرانی که در ویزا وجود دارد ولی به چین وارد نشده‌اند، توسط پلیس مرزی خط خورده و الباقی به کشور چین ورود پیدا می‌کنند؛ همچنین مهر ورود صرفا بر روی ویزا خواهد خورد و پلیس دو برگه مذکور را از از نفر اول گروه تحویل گرفته و در نهایت یک برگه مهر شده را به نفر آخر تحویل می‌دهد.
  • اعتبار این نوع از ویزای چین محدود بوده و بر روی آن درج شده است. مسافر باید در بازه زمانی درج شده وارد شده و از چین خارج گردد.
  • در بدو ورود به چین در محل بازرسی مرزی کشور چین حتما مطابق ترتیب اسمی درج شده در ویزا به خط شوید و در پشت خط زرد رنگ یکی یکی به پلیس مرزی مراجعه کنید.
  • در صورتی که به صورت گروهی و با ویزای گروهی وارد چین می‌شوید و قصد دارید که از گروه جدا شوید و برای انجام کاری به شهر یا هتل دیگری مراجعه کنید حتما از ویزای مهر خورده در چین یک کپی رنگی تهیه کنید و به همراه خود داشته باشید؛ چون شما در هر نقطه از چین جهت ورود به هر هتلی به آن نیاز دارید و حتما در تاریخ برگشت به موقع به هم‌گروهی‌های خود بپیوندید.
  • در حفظ و نگهداری ویزا کوشا باشید؛ چون در صورت مفقود شدن آن دچار مشکلات زیادی همچون هزینه‌های سنگین مالی خواهید شد.
  • در لحظه ورود و مواجه شدن با پلیس مرزی از هرگونه صحبت، توضیحات اضافی و شوخی کردن با هم‌گروهی‌های خود خودداری کنید.
  • برای ویزای گروهی به پر کردن فرم‌های زرد رنگ ورود و خروج (Arrival card‌ و Departure card) نیازی نیست.
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا چین_بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت