پیکاپ پاسپورت به استانبول وآنکارا

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

به پروسه ارسال پاسپورت به یکی از مراکز پردازش ویزا – وک (Visa Application Center – VAC) و سفارت کانادا برای وارد کردن لیبل ویزای کانادا در آن پیکاپ ویزای کانادا می‌گویند.

پیکاپ پاسپورت کانادا از سفارت یا دفتر وک آخرین کار اداری شما پیش از ورود به کاناداست. حالا شما نامه‌ای دریافت کردید که طبق آن باید پاسپورت خود را به سفارت کانادا بفرستید.

از آنجا که سفارت کشور کانادا در ایران نیست، بنابراین برای انجام پیک آپ ویزا کانادا و درج لیبل ویزا باید پاسپورت خود را به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه ایران بفرستید.

نکته: اصطلاح پیکاپ ویزای کانادا و پیکاپ پاسپورت کانادا هر دو به معنای درج لیبل ویزای کانادا در پاسپورت است و معمولا به جای هم به کار می‌روند.

مجوز لازم برای انجام پیکاپ پاسپورت

اگر در کشور ایران هستید، پلیس مهاجرت ایران به برخی از آژانس های مسافرتی یا شرکت‌ها اجازه دریافت پاسپورت شما را داده است. این شرکت‌ها و آژانس‌ها با هماهنگی پلیس مرزی پاسپورت متقاضیان را از کشور خارج و برای مهر شدن ویزا به مراکز وک تحویل می‌دهند. البته قبل از آن با ارائه یک وکالت نامه به فرد یا آژانس مورد نظر برای پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید.

 

مزایای پیکاپ ویزای کانادا

  • صرفه جویی در هزینه

وقتی پروسه پیکاپ ویزای کانادا را به فرد یا آژانس معتبری می‌سپارید، دیگر مجبور نیستید هزینه زیادی بابت بلیط هواپیما و اقامت چند روزه در آن کشور بپردازید. هزینه هتل و خورد و خوراک و رفت و آمد و خیلی هزینه‌های دیگر در کشور مقصد برای شما بسیار گران تمام خواهد شد.

  • صرفه جویی در زمان

اینکه چند روز از زمان خود را صرف کنید و به کشور دیگری برای پیکاپ ویزای کانادا بروید خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. به جای آن می‌توانید زمان مورد نظر خود را صرف آماده شدن و برنامه ریزی برای ورود به کانادا کنید.

 

مراحل پیکاپ ویزا کانادا

پس از دریافت ایمیل تاییدیه سفارت (Original passport request) متقاضی موظف است با در دست داشتن پرینت ایمیل و پاسپورت خود به سفارت کشور مربوطه مراجعه کرده و نسبت به الصاق ویزا اقدام نماید.

به منظور سهولت در این روند وصرفه جویی در هزینه‌ها، آژانس همکار ویزاموندیال، ، خدمات پیکاپ پاسپورت را برای متقاضیان در نظر گرفته است. از این رو با تعیین نماینده قانونی شرکت در ترکیه، متقاضی تنها با در دست داشتن پاسپورت، ایمیل سفارت و امضای فرم وکالت، می‌تواند بدون حضور در کشور ثالث، پاسپورت لیبل شده خود را دریافت کند.

حال مراحل پیکاپ به شرح زیر خواهد بود:

  1. به آژانس معتبری بروید که از پلیس مهاجرت ایران مجوز خدمات پیکاپ پاسپورت داشته باشد.
  2. مدارک مورد نیاز مانند پرینت نامه پاس ریکوئست و اصل پاسپورت و وکالت نامه را همراه خود داشته باشید و آن را به کارگزار مربوطه در آن آژانس تحویل دهید.
  3. کارگزار آژانس پاسپورت‌ها و دیگر مدارک مشتریان را از طریق هوایی به کشور ترکیه می‌فرستد.
  4. مدارک تحویل دفاتر VAC در استانبول یا آنکارا می‌شوند.
  5. پس از ورود پاسپورت‌ها به دفتر وک، کد رهگیری تحت عنوان Tracking ID برای شما ارسال می‌گردد تا تمامی مراحل در سایت vfs قابل پیگیری باشد.
    پیگیری وضعیت پیکاپ پاسپورت از VFS
  6. پس از چند روز کار اداری، پاسپورت‌ها در سفارت کانادا با لیبل ویزا مهر می‌شوند.
  7. کارگزار پاسپورت‌های مهر شده را به ایران برمی‎‌گرداند و به شما تحویل می‌دهد.

شهرهای مهم کانادا

شهرهای مهم و بزرگ کانادا از سمت غرب به شرق عبارتند از: ونکوور (استان بریتیش کلمبیا)، ادمونتون، کلگری (استان آلبرتا)، ساسکاتون (استان ساسکاچوان)، وینیپگ (منیتوبا)، تورنتو، اتاوا (استان انتاریو)، مونترآل (استان کبک)، فردریکتون (استان نیو برانزویک)، شارلوت‌تاون (استان جزیره پرنس ادوارد)، هلیفکس (استان نوا اسکوشیا)، سینت جانز (استان نیوفاندلند).

اقتصاد کانادا

کانادا همواره در لیست ۵ کشور برتر اقتصادی در گروه کشورهای جی ۷ بوده و در لیست کشورهای جی۲۰ بهترین کشور برای انجام بیزینس می‌باشد.

کیفیت زندگی در کانادا

کانادا همواره در لیست ۱۰ کشور برتر از نظر کیفیت زندگی بوده است.

شور دو زبانه

همه چیز در کانادا دو زبانه است، از فرهنگ گرفته تا تاریخ و قوانین و سیستم آموزشی. کانادا کشوری است که به زبان‌ها اهمیت می‌دهد و هر فردی در کانادا می‌تواند در عین حال که زبان خود را حفظ می‌کند یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی را یاد گرفته و در محیط های عمومی استفاده کند.

فرهنگ کانادا

اگر شهر های بزرگ با فرهنگ اجتماعی قوی را دوست دارید و علاقه به گالری و موزه دارید می‌توانید در کانادا به آن‌ها دست پیدا کنید. اگر هم به جوامع کوچکتر علاقه مندید باز می‌توانید در کانادا براحتی زندگی کنید. برای بدست آوردن تجربه کانادایی می‌توانید حتی با خانواده کانادایی زندگی کنید.

شهرهای کانادا

شهر تورنتو

تورنتو یک ابرشهر است که کاملا با حال و هوای شهرهای آمریکایی همخوانی دارد. این شهر در استان انتاریو واقع شده و بزرگترین شهر این استان و کشور محسوب می‌شود. تجمع فشرده و پرتعداد آسمانخراش‌ها در مرکز شهر یا داون تاون (Downtown) شباهت زیادی به شهرهای آمریکایی دارد و گستردگی شهر به حدی است که خیابان “یونگ” طولانی‌ترین خیابان جهان در این شهر قرار دارد و محله‌های مختلف را در این شهر به هم وصل کند.

تورنتو

شهر ونکوور

ونکوور (Vancouver)‏ شهریست در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا که در حدود 125 سال پیش بنا نهاده شده است. ونکوور یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کاناداست و از آنجا که شهر مورد علاقه ی توریستها نیز می باشد، میزبان گردشگران بسیاریست.

بسیاری از مردم این شهر در مشاغل مربوط به توریسم مشغول به کارند بطوریکه صنعت توریسم اصلی ترین صنعت این شهر به حساب می آید. به علت کیفیت بالای زندگی در ونکوور این شهر همواره در لیست “بهترین شهرهای جهان برای زندگی” قرار داشته است.

مردم ونکوور بسیار دوستانه و مودب با یکدیگر برخورد می کنند. با توجه به آمار مجله فوربز، ونکوور یکی از 10 شهر تمیز جهان است. اغلب بین ونکوور و تورنتو مقایسه هایی انجام می شود. به طور کلی می توان گفت، زندگی در ونکوور نسبت به تورنتو از اضطراب کمتری برخوردار است و احساس آرامش بیشتری در آن وجود دارد.

ونکور

شهر مونترال

مونترال یک شهر فرانسوی تمام عیار و پس از پاریس بزرگترین شهر فرانسوی زبان در دنیا است. این شهر در ایالت کبک در شرق کانادا قرار دارد و بزرگترین شهر این ایالت و دومین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شود.

مونترال حال و هوایی بسیار متفاوت از تورنتو و دیگر شهرهای کانادا دارد و فرهنگ مردم آن یک فرهنگ محلی و منحصر بفرد است. مونترال کانادا بی تردید یکی از آن شهر ها است که هیچ گردشگری نمی تواند آن را نادیده بگیرد. مونترال به عنوان یکی از پرطرفدارترین شهر های جهان برای زندگی تبدیل شده است، و توسط مجله مونوکل به عنوان “سرزمین فرهنک “کانادا” و “شهر طراحی” در یونسکو نام گذاری شده است.

مونترال جزو دومین شهر های شاد در جهان می باشد. مونترال مرکز کسب و کار کبک است و همچنین دومین شهر بزرگ کاناداست .بیش تر مردم مونترال به زبان فرانسوی صحبت می کنند و 66 درصد از ساکنان این شهر آن را زبان اصلی خود میدانند .

مونترال

شهر اتاوا

اتاوا پایتخت کشور کانادا، در شرق انتاریوی جنوبی، نزدیک شهر مونترال و مرز ایالات متحده آمریکا واقع شده است. شهر اتاوا با داشتن رودخانه اتاوا، مجموعه پارلمان هیل (Parliament Hill) در مرکز آن، همچنین معماری و موزه های دوره ویکتوریای بزرگ مانند گالری ملی کانادا به همراه  مجموعه برجسته هنرهای بومی و دیگر هنرهای کانادایی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

کانال معروف ریدو که در تابستان مملوء از قایق ها و در زمستان میزبان اسکیت بازهای روی یخ هست با پارک ها و درختان احاطه شده است. شهر اتاوا اکثریت خدمات به روز را برای ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهروندان خود فراهم کرده و همچنین از ابتکارات و نوآوری های مرتبط با خدمات گردشگری تشویق و حمایت می کند. اتاوا شهری جوان، پر جنب و جوش، با غنای فرهنگی و کلاس و رتبه‌ای جهانی است.

 

اوتاوا

جاذبه های گردشگری و دیدنی کانادا

پل معلق CAPILANO کانادا

پل معلق کاپیلانو یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی کلمبیای بریتانیایی در ونکوور است. دلیل آن نیز بسیار ساده است زیرا دیدنی های فراوان و فعالیت های زیادی برای انجام دارد. در فاصله ی بسیار کمی دورتر از شلوغی های ونکوور، خواهید توانست در مخلوطی از ماجراجویی، تاریخ کهن و فرهنگی که این پل در خود جای داده غرق شوید و زندگانی مردم کلمبیایی را با تمام وجود حس نمایید.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام کاپیلانو برای آن انتخاب شده است. جالب است بدانید که در سال های ۱۸۰۰ میلادی آشپزی در منطقه زندگی می کند که نامش Kia’palano بود. ترجمه نام او به فارسی می شود رودخانه زیبا، نام او را برای این منطقه انتخاب کردند که در گذر زمان برای راحتی به کاپیلانو تغییر یافت.

پل معلق CAPILANO

خلیج فاندی در کانادا

کف اقیانوس قدم بزنید، از غارهای دریایی دیدن کنید و از صخره‌های شاهکار خلیج فاندی عکس بگیرید. این خلیج در اطراف سواحل نیو برانزویک (New Brunswick) و نوا اسکوشیا (Nova Scotia) است. جزر و مد، روزی دو بار خلیج فاندی را خالی از آب می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید در آن قدم زده، از غارهای آن جا دیدن کنید و از صخره‌های آن جا لذت ببرید. خلیج فاندی دارای بالاترین میزان جزر و مد در دنیا است، طوری که در یک جزر و مد خفیف سطح آب حدود ۱۶ متر کاهش پیدا می‌کند. واقعا دیدن این صحنه لذت‌بخش است که میلیاردها تن آب از خلیج ناپدید شود و بعد از چند ساعت دوباره به جای خود بازگردد. وقتی ماه کامل است به آن جا بروید تا بالاترین میزان جزر و مد را ببینید.

خلیج فاندی

آبشار نیاگارا در کانادا

آبشار نیاگارا یکی از معروف ترین و زیباترین آبشارهای جهان می باشد. نواحی پیرامونی این آبشار، به اندازه ای سرسبز و زیبا هستند که با وجود اجرای چندین پروژه عمرانی در منطقه نیاگارا، باز هم امکان تبدیل به یکی از زیباترین مکان های توریستی دنیا را دارد و این منطقه فوق العاده برای توریستها جذاب است. این آبشار فوق‌العاده زیبا سالانه میلیون‌ها گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. به دلیل حجم باورنکردنی آب و جریان قوی که از آبشار نیاگارا می‌گذرد، از آن به‌عنوان منبع برق‌آبی هم استفاده می‌شود.

آبشار نیاگارا

تعطیلات رسمی کشور کانادا

روزهای تعطیل در کشور کانادا به شرح زیر است البته ممکن است تعطیلات در استان های مختلف متفاوت باشد:

  • 1 ژانویه – سال نو
  • 7 آوریل – جمعه خوب
  • 10 آوریل – دوشنبه عید پاک
  • 22 مه – روز ویکتوریا
  • 24 ژوئن (فقط کبک) – روز سنت ژان باپتیست
  • 1 ژوئیه – روز کانادا
  • 7 اوت – تعطیلات مدنی
  • 4 سپتامبر  – روز کارگر
  • 30 سپتامبر  – روز ملی حقیقت و آشتی
  • 9 اکتبر  – روز شکرگزاری
  • 11 نوامبر  – روز یادبود
  • 25 دسامبر  – روز کریسمس
  • 26 دسامبر  – روز باکسینگ (Boxing Day)
آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیکاپ پاسپورت به استانبول وآنکارا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت