کارگزار تور قطر دوحه

نگاهی به فرهنگ و هنر در جاذبه های تاریخی قطر!

سفر به قطر

سفر به قطر

سفر به قطر در سال‌های اخیر به‌خصوص بعد از برگزار رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ رونق زیادی پیدا کرده و گردشگران از کشورهای مختلف جهان عازم این کشور عربی کوچک در حاشیه خلیج فارس می‌شوند. این کشور با تاریخ دیرینه‌ای که از هزاران سال پیش آغاز شده، یکی از کشورهای تاریخی منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود که در دل خود آثار باستانی بی‌شماری را جای داده و جذابیت‌های گردشگری فراوانی برای علاقه‌مندان به تاریخ دارد.

این کشور از گذشته تا به امروز یک منطقه مهم تجاری در خلیج فارس بوده و در اغلب روزهای سال در سواحل این کشور کشتی‌های تجاری برای تخلیه و یا بارگیری در اسکله‌ها حضور دارد. در قرن ۱۹ میلادی هم دولت قطر با حکومت خاندان آل ثانی به رهبری شیخ جسم بن محمد آل ثانی، دستخوش توسعه‌هایی شد که در ایجاد پایه‌های حکومت مدرن قطر تاثیر گذار بود. قطر از سال ۱۹۷۱ میلادی استقلال خود را اعلام کرده و از آن زمان تا به امروز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در منطقه خلیج فارس به حساب می‌آید. اگر قصد سفر به کشور قطر برای کشف جاذبه‌های تاریخی را دارید، حتما این مقاله از مجله گردشگری پارسا گشت را قبل از سفر مطالعه کنید.

سفر به قطر فرصتی برای بازدید از جاذبه های باستانی و فرهنگی

تاریخ و جاذبه‌های باستانی کشور قطر بسیاری از مردم را از نقاط مختلف جهان به خود جذب کرده و این کشور را به یک از قطب‌های گردشگری در قلب خلیج فارس تبدیل کرده است. ظهور صنعت صید مروارید در قرن ۱۷ میلادی به دست مهاجرت قبایل کوچ‌نشین شبه‌جزیره عربستان در کشور قطر باعث افزایش تعداد ساکنین و توسعه اقتصادی این منطقه شده است.

در قرن ۱۸ میلادی حکومت قبیله آل ثانی بر قطر حکمرانی خود را آغاز کردند، اما این کشور در اواخر قرن ۱۹ میلادی تحت اشغال امپراطوری عثمانی قرار گرفت و توافق بین عثمانی و انگلستان باعث انزوای دولت عثمانی از حاکمیت مستقیم بر قطر شد.

اما سرانجام در سال ۱۹۷۱ میلادی دولت قطر موفق شد استقلال خود را اعلام کند و این کشور از آن زمان تخت حکمرانی خاندان آل ثانی است. قطر امروزی شاید ظاهر مدرن و تجملاتی داشته باشد، اما تعداد جاذبه‌های تاریخی و بناهای باستانی در این کشور کم نیست و گردشگران در زمان سفر به قطر فرصت زیادی برای کشف این جاذبه‌های ارزشمند دارند.

اخذ ویزا برای سفر به قطر

گردشگران ایرانی برای ورود به قطر باید حتما ویزا در گذرنامه خود داشته باشند، ایرانیان می‌توانند ویزای الکترونیکی (eTA) یا ویزای فرودگاهی را اخذ کنند. برای ویزای الکترونیکی مسافران نیاز به دسترسی به مستر کارت یا ویزا کارت دارند و با این ویزا می‌توانند برای مدت ۳۰ روز در کشور اقامت داشته باشند.

همچنین دریافت ویزای فرودگاهی به عنوان ویزای “Visa Upon Arrival” نیز امکان پذیر است، به این ترتیب که گردشگران با داشتن بلیط رفت و برگشت، تاییدیه رزرو هتل و گذرنامه معتبر که حداقل تا شش ماه بعد از تاریخ ورود به کشور اعتبار دارد، می‌توانند ویزای توریستی قطر را در فرودگاه بگیرند. ویزاها عموما برای یک ماه معتبر بوده و پس از آن می‌توان آن را یک بار دیگر تمدید کرد، اما لازم است پس از اتمام مدت مجاز از کشور خارج شده و یا با داشتن دعوتنامه معتبر مدت زمان اقامت خود را افزایش دهید.

معروف ترین جاذبه های تاریخی قطر

قطر کشوری در منطقه خاورمیانه است با وسعتی در حدود ۱۱۴۹۳ کیلومتر مربع است که در ناحیه جنوب غربی قاره آسیا واقع  شده و به عنوان یکی از کشورهای کوچک عربی این منطقه شناخته می‌شود. این کشور از طرف شمال به خلیج فارس محدود شده و مرزهای دریایی با ایران، عراق، کویت، بحرین و امارات متحده عربی دارد. علاوه بر این ارتباطات زمینی نیز با عربستان سعودی وجود دارد.

قطر در میان کشورهای همسایه‌اش در منطقه با ارتباطات دریایی و زمینی جایگاه مهمی دارد و یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز در جهان است که توانسته در سال‌های اخیر با توسعه صنعت گردشگری در کشور خود مسافران زیادی را از کشورهای مختلف جهان به قطر بیاورد. این کشور جاذبه‌های تاریخی و امکانات تفریحی متنوعی دارد که در ادامه برخی از معروفترین جاذبه‌ های تاریخی قطر را به شما معرفی خواهیم کرد تا در زمان سفر به قطر بازدید از این مکان‌های باستانی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

۱.قلعه الثقاب (Al Thaqab Fort)

قلعه الثقاب در قطر به‌عنوان یک جاذبه تاریخی و معماری از قرن ۱۹ شناخته می‌شود که برای حفظ منابع آب برای روستایی‌ها ساخته شده است. این قلعه با هدف نگهداری و حفظ منابع آب در دوران کم‌آبی برای روستاییان و منطقه ساخته شده و نقش مهمی در تامین آب برای جامعه داشته است. در زمان بازدید از این قلعه احتمالاً معماری اعجاب‌انگیز آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۲.قلعه الکوت (Al Koot Fort)

قلعه الکوت یکی از جاذبه‌های تاریخی قطر است که در شهر دوحه پایتخت این کشور قرار دارد. این قلعه در سال ۱۸۸۰ میلادی توسط دولت عثمانی در زمان استعمار قطر ساخته شده است. این قلعه ابتدا به عنوان ایستگاه پلیس در نزدیکی سوق واقف ساخته شد اما در حال حاضر به یکی از مشهورترین موزه‌های قطر تبدیل شده است. قلعه الکوت نمونه بارزی از تغییر در سبک فرهنگی و معماری کشور قطر است که ملت در طول تاریخ شاهد آن بوده‌اند. در سال ۱۹۰۶ مدتی از این قلعه به‌عنوان زندان استفاده می‌شد، این قلعه در واقع توسط شیخ عبدالله برای محافظت از بازار واقف در برابر دزدان بدنام ساخته شده است. در مورد معماری این قلعه تاریخی باید به این نکته اشاره کنیم که الکوت بسیار شبیه قلعه‌های دیدبانی در بیابان ساخته شده و ظاهری مکعبی شکل دارد

. یک برج مستطیل شکل و سه برج مدور در گوشه و کنار قلعه وجود دارد و به رنگ سفید است. در حال حاضر بسیاری از گردشگران و مردم محلی برای تفریح و عکاسی به کنار این قلعه می‌روند و خاطرات زیبایی در کنار این قلعه تاریخی ثبت می‌کنند. درب‌های موزه این قلعه همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.سفر به قطر

۳.سوق واقف (Souq Waqif)

سوق واقف را می‌توان به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین  بازارهای کشور قطر معرفی کرد که در مرکز شهر دوحه قرار دارد. این بازار تاریخی در گذشته به عنوان مرکز تجارت حیوانات در این کشور شناخته می‌شد، اما امروزه به عنوان یک مقصد مشهور برای خرید و تفریح گردشگران شهرت یافته است. در این بازار قدیمی می‌توانید محصولات با کیفیتی از جمله صنایع دستی و هنر قطری، لباس‌های سنتی و سایر محصولات تولید شده در این کشور را پیدا کنید و به‌عنوان سوغاتی از سفر به قطر آن‌ها را بخرید.

سوق واقف در گذشته یکبار دچار حادثه آتش‌سوزی شده  بخشی از این بازار در آن دوران از بین رفته  و خسارت دیده است. اما با بازسازی و تلاش برای حفظ جذابیت و ارزش تاریخی، همچنان به عنوان یکی از بهترین مقاصد خرید در قطر شناخته می‌شود.

۴.سوق الوکره (Souq Al Wakrah)

سوق الوکره یک بازار باستانی در قطر است که تبدیل به یک مقصد گردشگری محبوب در بین توریست‌ها شده است، این بازار با فضای روستایی و محیط دوستانه‌اش جذابیت زیادی برای خرید و تفریح دارد. در اینجا علاوه بر خرید از صنایع دستی و محصولات محلی می‌توانید از رویدادهای تفریحی لذت ببرید و در رستوران‌های اصیل و قدیمی این بازار با غذاهای سنتی و لذیذ شکم خود را سیر کنید. سوق الوکره محلی است که با تنوع وسیعی از کافه‌ها و رستوران‌ها در قطر شناخته می‌شود و یکی از بازارهای سنتی محبوب در شهر دوحه است که اغلب گردشگران در زمان سفر به قطر برای خرید و خوردن غذاهای محلی به آن سر می‌زنند.

سفر به قطر

۵.قلعه الرکایات (Al Rakayat Fort)

قلعه الرکایات یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم در قطر است که با معماری و پیشینه‌ای که دارد شهرت جهانی یافته است. این قلعه که در قرن نوزدهم میلادی در نزدیکی روستای الترکیات برای حفظ تنها منبع آب شیرین در معرض بلایای طبیعی ساخته شده، از نظر معماری تفاوت‌های زیادی با دیگر قلعه‌های کشور قطر دارد. این قلعه تاریخی که از گل، خشت و سنگ آهنگ ساخته شده با سه برج مستطیل و یک برج استوانه‌ای در طراحی خودنمونه‌ای از هنر معماری مردم محلی در کشور قطر را به تصویر می‌کشد.

۶.موزه ملی قطر (National Museum Of Qatar)

موزه ملی قطر با طراحی جذاب و منحصر به فرد خود توسط Jean Nouvel به یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور قطر  تبدیل شده است. طراحی شگفت‌انگیز این موزه که به شکل گل رز کوارتز طراحی شده، توجه بسیاری را در زمان سفر به قطر به خود جلب کرده است.

فرش مروارید سه متری بارودا یکی از جاذبه‌های اصلی این موزه محسوب می‌شود که با استفاده از میلیون‌ها مروارید، یاقوت کبود و الماس دست‌دوز طراحی شده و نمایانگر تحولات تاریخی و فرهنگی قطر از  گذشته تا به امروز است. واقع در مجاورت کورنیش دوحه، این موزه جذابیت خاص خود را به خصوص در شب دارد و باعث می‌شود گردشگران بیشتری از این مجموعه دیدنی بازدید کنند. اگر علاقه‌مند به درک چگونگی تحول و رشد قطر به یک شهر بزرگ هستید، موزه ملی قطر مکانی اساسی برای بازدید و درک بهتر این فرآیند است.

سفر به قطر

۷.موزه هنرهای اسلامی (Museum Of Islamic Art)

موزه هنر اسلامی در قطر به‌عنوان یکی از مقاصد فرهنگی و تاریخی برجسته در دوحه محسوب می‌شود. این موزه که توسط معمار برجسته‌ای به نام IM Pei طراحی شده، با ساختار و طراحی خاص خود واقعاً شگفت‌انگیز است. وجود آثار هنری از کشورهای مختلفی همچون اسپانیا، مصر، عراق، هند و آسیای مرکزی باعث افزایش جذابیت این موزه برای مسافران قطر شده است. مجموعه گسترده‌ای از منسوجات، سفال، شیشه‌کاری و دیگر هنرهای اسلامی در این موزه به نمایش گذاشته شده که قدمت برخی از آن‌ها همچون نسخه‌های خطی به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.

بیش از ۱۵ هزار نسخه خطی و متون کمیاب در این موزه نگهداری می‌شود که نشان از اهمیت و ثروت فرهنگی این موزه دارد. بخش قرآن کریم از قرن هفدهم نیز از جمله جاذبه‌های مهم این موزه است که تاریخچه و فرهنگ اسلامی قطر را به زیبایی نشان می‌دهد. به‌طور کلی موزه هنر اسلامی به‌عنوان یک مرکز فرهنگی مهم و جذاب در دوحه مسافران را به سفری فراتر از زمان و مکان دعوت می‌کند.

موزه هنرهای اسلامی

۸.دهکده فرهنگی کاتارا (Katara Cultural Village)

دهکده فرهنگی کاتارا ، پروژه‌ای بزرگ با جزئیات متنوع در قطر است که در طول سال‌ها میزبان گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف جهان بوده و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در زمان سفر به قطر است. این دهکده فضایی وسیع و چشم نواز دارد که گردشگران با حضور در آن می‌توانند بیشتر از قبل با فرهنگ و تاریخ کشور قطر و آداب و رسوم مردم محلی این کشور آشنا شوند.

دهکده فرهنگی کاتارا با معماری سنتی خود دارای جاذبه‌های متعددی است که مسافران را به خود جذب می‌کند. آمفی تئاتر، سالن اپرا، گالری‌های هنری و رستوران‌های متنوع این دهکده باعث شده گردشگران از حضور در کاتارا نهایت لذت را ببرند. این دهکده فضای ایده‌آلی برای گردش با خانواده دارد و مسافران به‌راحتی می‌توانند جاذبه‌های این روستا را از نزدیک نگاه کنند. هزینه ورودی به این دهکده که در شهر دوحه پایتخت قطر قرار دارد برای افراد بالای ۱۸ سال ۵۰ ریال قطر و برای گردشگران زیر ۱۸ سال ۲۵ ریال قطر است.

۹.محوطه باستانی الزباره (Al Zubarah Archaeological Site)

الزباره یکی از مشهورترین جاذبه‌های باستانی کشور قطر است که در فاصله ۸۰ کیلومتری از شهر دوحه در منطقه‌ای تاریخی قرار دارد. منطقه الزباره در کشور قطر نمونه بسیار خوبی از شهرهای تجاری خلیج فارس در قرن ۱۸ و ۱۹ است، الزباره در شمال غربی دوحه قرار دارد و گردشگران برای بازدید از این منطقه باید از خودروهای گردشگری مخصوص استفاده کنند. این منطقه در گذشته محلی برای حضور ماهیگیرها بوده و در حفاری‌های صورت گرفته در این سایت آثار باستانی بسیاری کشف شده که همگی در موزه‌های قطر نگهداری می‌شوند.  الزوباره که امروزه به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود، منظره‌ای بی‌نظیر را به مسافران ارائه می‌کند و مکانی عالی برای درک تاریخ و فرهنگ قطر در زمان سفر به این کشور عربی است.

۱۰.قلعه و موزه الزباره (Al Zubarah Fort and Museum)

قلعه الزباره یکی از سایت‌های میراث جهانی یونسکو و یک نماد تاریخی مهم در قطر است که به یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی کشور تبدیل شده و اغلب گردشگران در زمان سفر قطر از این قلعه و موزه تاریخی بازدید می‌کنند. قدمت این قلعه به قرن هفدهم و هجدهم میلادی باز می‌گردد، این قلعه  پس از ویرانی در سال ۱۸۱۱ مجدداً بازسازی شده و در حال حاضر از مقاومت خوبی برخوردار است.

محافظت از خط ساحلی به عنوان هدف اصلی این بازسازی بود که تحت اجازه شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی انجام شد. در طی تاریخ این قلعه نه تنها به عنوان تأسیسات نظامی بلکه به عنوان یک مکان تجاری هم در کشور قطر مورد استفاده قرار گرفته است. آثار هنر و معماری عربی و اسلامی را هم می‌توان در بخش‌های مختلف قلعه الزباره به‌ وضوح مشاهده کرد. این قلعه با چهار برج در گوشه‌های مختلف، نمایانگر ترکیبی از ابتکار معماری در آن دوران است. علاوه بر این نمایشگاهی از آثار هنر، هدایا و عتیقه‌ها هم در این قلعه برپا شده که گردشگران در زمان بازدید از قلعه الزباره می‌توانند این آثار ارزشمند تاریخی را هم از نزدیک ببینند.

جاذبه های تاریخی قطر

 ۱۱.سوق شاهین؛ پرنده ملی قطر

سوق شاهین یکی از جاذبه های تاریخی قطر است که می‌توان گفت شبیه به باغ پرندگان است، با این تفاوت که در این مکان فقط پرنده شاهین را می‌توانید ببینید. فالکن یا شاهین در واقع نماد ملی قطر است و با چشمان تیز و خوی شکاری یکی از مهمترین بخش‌های فرهنگی قطر را تشکیل می‌دهد.

بنابراین اگر می‌خواهید این پرنده‌ها را از نزدیک ببینید و عکس‌های جالب بگیرید، سوق شاهین بهترین مکان برای این کار است. شما حتی می‌توانید زیر نظر افراد حرفه‌ای آن منطقه شاهین‌ها را روی دستتان بگیرید و ابهت‌ آن‌ها را از نزدیک لمس کنید.

با اینکه این منطقه یکی از جذاب‌‌ترین جاذبه های تاریخی قطر است اما اگر دل دیدن اهلی شدن پرنده‌های وحشی را ندارید شاید بهتر باشد به آنجا نروید؛ زیرا در این گشت و گذار ممکن است با شاهین هایی روبه‌رو شوید که برای اهلی شدن چشم بند بسته‌اند یا کلاه مخصوصی روی سرشان قرار دارد.

اما به هر حال دیدن این مکان شاید به شما کمک کند که بفهمید علاقه عجیب قطری‌ها به پرنده شاهین از کجا نشأت می‌گیرد!

زمان بازدید سوق شاهین:

همه روز‌ها به جز جمعه‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۶ غروب

جام جهانی2022 قطر

۱۲.برج‌های برزن (Barzan Towers)

برج‌های باروزان نمادی جذاب از تاریخ و معماری قطری در قرن نوزدهم میلادی است که به ابتکار شیخ محمد بن جاسم آل ثانی در دوران حکومت وی ساخته شده است. این برج‌ها به‌منظور بازرسی منطقه و ثبت زمان در ماه رمضان ایجاد شدند. برج‌های برزن با ساختاری T شکل و پلکان خارجی مستطیل یکی از مشهورترین نمادهای کشور قطر محسوب می‌شود. هر یک از این برج‌ها در حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد، این برج‌ها در سال ۲۰۰۳ مورد بازسازی قرار گرفته تا کیفیت آن افزایش یابد و گردشگران در شرایط مطلوبی فرصت باید از این برج‌های تاریخی را داشته باشند.

جاذبه های تاریخی قطر

۱۳.شهر فیلم (film city)

شهر فیلم در قطر به عنوان یک دهکده منزوی و تاریخی، مکانی خاص و جذاب است که در گذشته برای فیلم‌برداری یک سریال عربی طراحی شده بود، اما بعداً متروک شد و اکنون به عنوان یک مقصد گردشگری مورد توجه توریست‌ها قرار دارد. معماری منحصر به فرد و زیبایی طبیعی این منطقه باعث شده تا شهر فیلم جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان داشته باشد. این منطقه با نام “شهر ارواح” هم شناخته می‌شود و در حومه شهر دوحه در منطقه‌ای به دور شلوغی شهر قرار دارد، این مکان به دلیل نزدیکی به صحرا و خلیج، یک جاذبه خیره‌کننده برای گردش و تماشا است که شاید قدمت تاریخی زیادی نداشته باشد اما بخشی از فرهنگ مردم بومی منطقه را می‌توان در آنجا از نزدیک مشاهده کرد.

شهر فیلم در قطر

۱۴.قلعه الوجبه (Al Wajbah Fort)

قلعه الوجبه در فاصله ۱۵ کیلومتری دوحه واقع شده و از جاذبه‌های تاریخی و بزرگ قطر به حساب می‌آید. این قلعه نقش مهمی در نبرد سال ۱۸۹۳ داشته که نیروهای قطری موفق شدند ارتش عثمانی را شکست دهند. از آن زمان قلعه الوجبه به عنوان یک شاهکار معماری و جاذبه مهم در دوحه شناخته شده است. معماری منحصر به فرد این قلعه با چهار برج دیدبانی و زیبایی استثنایی که دارد این قلعه را به یکی از جذابیت‌های سفر به قطر برای گردشگران خارجی تبدیل کرده است. این قلعه با بیش از چندین قرن قدمت تاریخی که شاهد تحولات و تغییرات بوده، محل اقامت برخی از شیوخ و اشراف در گذشته بوده و به عنوان مکانی با ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود. دیدار از قلعه الوجبه فرصتی برای آشنایی عمیق‌تر با تاریخ و ارثیه‌های فرهنگی این کشور محسوب می‌شود.

 قلعه زکریت؛ قلعه ساحلی قرن۱۵.۱۸

قلعه زکریت از این نظر جز عجیب‌ترین جاذبه های تاریخی قطر به‌شمار می‌رود که هیچ اطلاعی از سازنده آن در دسترس نیست. این قلعه در داخل شبه جزیره زکریت واقع شده و بسیار نزدیک به ساحل است. این قلعه دو بار ساخته شده است؛ بار اول فقط یک پلان مربعی از آن ساخته شد که هیچ برجی نداشت، اما بار دوم برج های خارجی به آن اضافه شدند. با این حال ساخت و ساز هرگز کامل نشد و همانطور که خودتان در بازدید از این مکان خواهید دید، در نهایت فقط ۳ تا از ۴ برج اصلی این مجموعه ساخته شدند.

قلعه زکریت

۱۶.محوطه باستانی مرواب (Murwab Archaeological Site)

یکی دیگر از مکان‌های باستان‌ کشور قطر که باید حتماً در زمان سفر از آن بازدید کنید، محوطه باستانی مرواب است که در شمال غربی قطر قرار دارد. مرواب شامل حدود ۲۵۰ خانه ویران‌شده، یک قلعه و دو مسجد تاریخی است که قدمت آن‌ها به قرن ۹ میلادی یعنی سال‌های ۸۰۵ الی ۸۸۵ میلادی بازمی‌گردد. این منطقه باستانی، در واقع بقایای یک روستای ویران شده است که کاوشگران و باستان‌شناسان موفق به کشف آثار ارزشمند بسیاری در این منطقه‌ شده‌اند. این سایت حفاری حدود ۴ کیلومتر با خط ساحلی قطر و حدود ۱۵ کیلومتر با شهر دوخان فاصله دارد. بهترین زمان بازدید از این محوطه باستانی در زمان روشن بودن هوا در طول روز است، بازدید از این منطقه در زمان سفر به قطر هیچ هزینه‌ای ورودی ندارد.

راه های سفر به قطر از ایران

آسان‌ترین روش دسترسی به کشور قطر از ایران بدون شک از طریق هواپیما است، در واقع سفر هوایی راهی سریع و آسان برای رسیدن به این کشور محسوب می‌شود. برای سفر هوایی می‌توانید از پروازهای ایرلاین‌های داخلی و یا خارجی از مبدأ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه استفاده کنید. ایرلاین‌‍‌های مختلفی در حال حاضر پرواز مستقیم در مسیر تهران به دوحه و بالعکس دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در زمان کوتاهی خود را به کشور قطر برسانید.

بهترین زمان سفر به قطر

بهترین زمان برای سفر به کشور قطر کاملاً وابسته به هدف شما از سفر به این کشور دارد، اما برای اکثر گردشگران از اوایل مهر ماه تا اوایل فروردین ماه بهترین زمان سفر به قطر شناخته می‌شود. دمای معتدل و آب و هوای خوب این فصول مناسب برای گردشگری و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی قطر است. موقعیت جغرافیایی و میزان گرمای هوا در تابستان باعث شده گردشگران تمایل زیادی برای سفر به کشور قطر در این فصل نداشته باشند و به‌همین دلیل هزینه سفر به این کشور در روزهای گرم سال بسیار پایین‌تر از سایر ایام است. اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود به قطر هستید، تابستان فرصت مناسبی برای سفر به این کشور گرمسیر است.Top of Form

سوالات متداول

۱. از قطر چه چیزهایی بخریم؟

طلا، مروارید، صنایع دستی و خرما جز مشهورترین سوغاتی‌ها کشور قطر هستند. بسیاری از افراد هم در زمان سفر به این کشور ترجیح می‌دهند سوغاتی خود را از فروشگاه‌های برندهای معروفی تهیه کنند که در مراکز خرید این کشور شعبه دارند.

۲. مشهورترین مراکز خرید در قطر کدام است؟

قطر یکی از کشورهای در حال توسعه است که در چند سال اخیر مراکز خرید جدیدی افتتاح کرده و بسیاری از این مراکز به دلیل فضایی مدرنی که دارند، نظر گردشگران را جلب کرده‌اند. مرکز خرید ویلاجیو مال (Villaggio Mall) ، مرکز خرید مال آو قطر (Mall of Qatar)  و مرکز خرید سیتی سنتر دوحه (City Center Mall Doha) جز مشهورترین مراکز خرید این کشور هستند.

۳. بازار سنتی سوق واقف در کدام قسمت شهر دوحه واقع شده است؟

بازار سوق واقف بازاری سنتی در کشور قطر است که در مرکز شهر دوحه قرار دارد.

۴. معروفترین جاذبه‌های دیدنی قطر کدام است؟

موزه ملی قطر، موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی، قلعه الزباره و روستای متروکه، جنگل ساحلی التکیره، مسجد و روستای فرهنگی کاتارا، پارک میا و جزیره مروارید از جمله مشهورترین جاذبه‌های دیدنی کشور قطر است.

۵. بهترین زمان برای سفر به قطر کی است؟

از اوایل مهرماه تا اواسط بهمن ماه بهترین زمان برای سفر به کشور قطر است، زیرا در این ماه‌ها دمای هوا در مقایسه با فصل بهار و تابستان پایین‌تر است و گرم هوای کمتر است.

۶. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشور قطر از سایت الی گشت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشورهای مختلف جهان از جمله کشور قطر را به صورت ۲۴ ساعته و کاملاً آنلاین از سایت پارسا گشت خریداری کنید.

جمع بندی

قطر کشوری کوچک اما با امکانات فراوان و هیجان انگیز در حاشیه خلیج فارس و در همسایگی ایران است.  این کشور به دلیل داشتن خطوط ساحلی طولانی و صحراهای کم نظیرش، جزو زیباترین کشورهای جهان محسوب می­شود که پیشینه تاریخی بسیار طولانی هم دارد، در زمان سفر به قطر می‌توانید با یک برنامه ریزی مناسب از جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار این کشور بازدید کنید و با فرهنگ مردم این کشور بیشتر آشنا شوید. اگر قصد سفر به کشور قطر را  دارید، برای خرید بلیط پرواز قطر می‌توانید به قسمت خرید بلیط در سایت پارسا گشت مراجعه کنید و فقط با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید بلیط پرواز خود را از ایرلاین مورد نظر برای سفری دلپذیر تهیه نمایید، همچنین خرید تور به مقصد کشور قطر و رزرو هتل‌ هم به صورت ۲۴ ساعته و کاملاً آنلاین از طریق سایت پارسا گشت امکان‌پذیر است.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن پاییز1403

تور ژاپن شور پهناور ژاپن با میزبانی بیش از ۶۸۰۰ جزیره، بیش تر از اینکه به عنوان کشور شناخته شود به نام یک جزیره بزرگ

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارگزار تور قطر دوحه

هلدینگ گردشگری پارسا گشت