تور روسیه-بهترین قیمت

کارگزار مستقیم تور روسیه

تور روسیه بهترین قیمت سفر به نقاط مختلف جهان و کسب تجربه های جدید یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌هایی است که بیشتر افراد به آن علاقمند هستند.

انتخاب تابستان به عنوان بهترین زمان برای سفر به روسیه معایبی دارد. گردشگران زیادی وجود دارد و برای بازدید از بسیاری از دیدنی های روسیه باید ساعت ها در صف بایستید.

 

تور مسکو+سن پترزبوگ

از57/800/000تومان

تورسوچی

59/000/000تومان

تور مسکو و سن پترزبورگ

از52/990/000 تومان تومان

تور مسکو+سن پترزبوگ

19/490/000تومان +440دلار

تور مسکو و سن پترزبورگ

از560دلار+22/990/000تومان

بهترین زمان سفر به روسیه

اقدام برای سفر به روسیه دانستن شرایط آب و هوایی این کشور در هر فصل از سال بسیار مهم است. در برخی از ماه های سال اقامت در این شهر بسیار سخت و طاقت فرسا است، اما دانستن شرایط جوی این کشور در تاریخ های مختلف به شما این امکان را می دهد که در بهترین شرایط آب و هوایی به روسیه سفر کنید.

روسیه در بهار

شکوفه ها، زمانی که برف ها آب می شوند و طبیعت پس از خواب زمستانی طولانی به زندگی باز میگردد. فصل بهار در روسیه از اوایل اردیبهشت آغاز میگردد و آب و هوای روسیه در فصل بهار چندان سرد نیست،

 به روسیه در تابستان

بهترین فصل طلایی برای سفر به روسیه فصل تابستان است، زمانی که هوا گرم است و برای فعالیت در فضای باز مناسب است. به خصوص پس از یک زمستان طولانی و سرد، بهار و تابستان یک تغییر بسیار خوشایند در گردشگری روسیه است. دمای آب دریا کاملا ملایم است و برای ورزش های آبی مناسب است.

 به روسیه در پاییز

atumnپاییز روسیه هم فصل زیبایی است. برگ‌ها رنگ‌های خود را به زرد، طلایی، قرمز تغییر می‌دهند.زیبایی باورنکردنی طبیعت در این فصل با رنگ‌های متنوع و غیرمعمول مجذوب کننده است.کاخ های مسکو و سن پترزبورگ در این فصل دیدنی می شوند. هزینه‌های کمتر و خلوتی روسیه در کنار دمای متعادل هوا از ویژگی‌های پاییز به‌عنوان بهترین زمان سفر به روسیه است.

سفر به روسیه در زمستان

winterزمستان های روسیه واقعا سرد است.واقعاً می خواهید بفهمید روسیه و مردم روسیه واقعاً چگونه زندگی می کنند این فصل بهترین زمان برای سفر به روسیه است. وقتی زمستان فرا می رسد درختان، خانه ها و خیابان ها پوشیده از برف هستند و همه چیز عالی به نظر می رسد.

 

💵 تور ارزان روسیه

به دنبال خرید ارزانترین تور روسیه هستید ما درپارساگشت به عنوان مجری مستقیم تور روسیه پیشنهاد می کنیم که از تورهای خارجی لحظه آخری و تخفیف خورده روسیه (مسکو، سنت پترزبورگ) خریداری کنید.

⏰  لحظه آخری روسیه

در مورد تور لحظه آخری روسیه زمانی ارائه می شود که در یک حداقل فاصله زمانی تا تاریخ شروع به دلیل اینکه ظرفیت هواپیماها پر نشده و یا هتل ها با کاهش مسافر مواجه شوند اقدام به ارائه تخفیف هایی بین 10 % تا حتی 50 % می کنند.

البته توجه داشته باشید این که چه زمانی تور دقیقه نودی روسیه ارائه می شود کاملا به فصل و زمان سفر بستگی دارد. به عنوان مثال در در فصل زمستان باتوجه به سرمای هوای شدید در روسیه امکان عرضه تور روسیه لحظه آخری با تخفیف زیاد بسیار بالاست.

💳 اخذ ویزای روسیه

 می توانید برای اخذ ویزای توریستی روسیه از طریق آژانس هواپیمایی پارساگشت اقدام کنید. نحوه درخواست ویزای توریستی برای تور بدین گونه است که

مدارکی همچون بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما، واچر قطعی هتل، 2 قطعه عکس 3 * 4، پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و فرم درخواست ویزای روسیه نیاز است. در نظر داشته باشید که جواب درخواست تقریبا 7 روز کاری صادر شده و تا 30 روز معتبر است.

پروازهای روسیه و ایرلاین‌های داخلی

وجود تور روسیه شما از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران تا فرودگاه شرمیتوو مسکو حدودا 3 ساعت و تا فرودگاه پالکوو سن پترزبورگ حدودا 4 ساعت در مسیر هستید. ایرلاین‌های ماهان، ایرفلوت و نوردویند از ایران به روسیه پرواز مستقیم دارند.

 

🍁 تور روسیه تابستان 1403

شما قصد تور روسیه تابستان 1403را خریداری کنید علاوه بر رزرو و خرید پکیج تور روسیه با قیمت مناسب، می توانید از بهترین آب و هوا در روسیه و به خصوص شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ نیز لذت ببرید. پس با کانتر تور پارساگشت02188487122 در ارتباط باشید.

☀روسیه شب های سفید 

سن پترزبورگ شهری است که به خاطر شب های سفید یا به زبان روسی ، Beliye Nochi (بلیه نوچی)، پدیده ای است جوی که از اواخر ماه مه تا اواسط ماه ژوئیه رخ می دهد بسیار معروف است.

 این دوره خورشید هرگز به طور کامل غروب نمی کند و آسمان در طول شب با نوری شبیه به نور غروب خورشید (خورشید نیمه شب) روشن می ماند.

ما هم درپارساگشت به همین دلیل باتوجه به اینکه این پدیده شگفت انگیز فقط در این سرزمین رخ میدهد با ارائه تور روسیه ویژه شب های سفید در بهار و تابستان سعی داریم با ارائه بهترین آفرها لحظات خاص و بیادماندنی را برایتان رقم بزنیم.

✨  ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ

تور مسکو سنت پترزبورگ از جذاب ترین تورهای روسیه می باشد که اغلب بصورت 6 شب (3 شب مسکو و 3 شب سن پترزبورگ) انجام میشود

در وهله اول تجربه شبهای سفید در شهر رویایی سنت پترزبورگ پس از مدتها برای مسافرین عزیز میباشد لازم به ذکر است ترانسفر بین شهری با قطار سریع السیر ساب سان و پرواز داخلی انجام می گردد.

✿ کشور روسیه لحظه آخری تابستان 1403

پارساگشت خاطره با ارائه ارزانترین تور روسیه 1403، سعی بر این دارد تا شرایط را به گونه ای برایتان فراهم کند که هزینه گزافی را پرداخت نکنید و بتوانید راحت تر به این سرزمین سفر کنید. با توجه به تخصص ما در برگزاری تور روسیه و اینکه آژانس پارساگشت خاطره مجری مستقیم تور روسیه است،

می توانید مطمئن باشید که همراه با تورهای ما سفر خوبی را به مسکو و سن پترزبورگ، کازان و سوچی تجربه خواهید کرد و آفر تور روسیه پیشنهادی ما رضایت شما را جلب میکند.

همچنین در پکیج تور روسیه ارائه شده توسط ما تور لوکس روسیه (پرواز خارجی با کیفیت و هتل های تاپ 5 ستاره و لوکس روسیه)هم قرار دارد و اگر شما خواهان این مدل از تورها هستید، تور لاکچری روسیه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

شرایط اخذ ویزای روسیه؛ گروهی اقدام کنید نگران نباشید!

ویزای توریستی روسیه هم در قالب تورهای گروهی این کشور اخذ می‌شود و هم به صورت انفرادی موفق به اخذ ویزای روسیه خواهید شد.

 درخواست ویزای روسیه برای تور روسیه به مدارکی همچون بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما، واچر قطعی هتل، 2 قطعه عکس 3×4، پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و فرم درخواست ویزای روسیه نیاز دارید.

جواب درخواست ویزای توریستی روسیه حدودا 7 روز کاری پس از ارائه درخواست برای شما صادر می‌شود و این ویزا، تا 30 روز پس از صدور معتبر است.

مسافرت ارزان و لحظه آخری روسیه چگونه است؟

در ابتدا بدانید که برای پیدا کردن تورهای لحظه آخری، باید حواستان را کاملا جمع کنید؛ بعضا آژانس ها پیشنهادها یا آفرهای خاصی را در طول سال برای مسافران در نظر می گیرند که این اتفاق معمولا زمانی که پروازی را چارتر کرده باشند یا به هر دلیلی تعداد متقاضیان سفر به حد نصاب نرسیده باشد به شما معرفی می شوند.

 آژانس های مسافرتی قیمت های خود را کاهش می دهند تا بتوانند مسافران بیشتری جذب کنند تا متحمل ضرر مالی نشوند.

پس اصل تور لحظه آخری به این معناست که تا ساعاتی قبل از شروع سفر، ظرفیت هتل و یا هواپیما تکمیل نشده باشد؛ البته در چنین شرایطی دیگر زمان زیادی برای آمادگی قبل از سفر و اخذ ویزا نخواهید داشت و باید عجله کنید ولی در عوض، هزینه های کمتری را پرداخت خواهید کرد.

سفر لوکس روسیه، سفری رویایی اما گران

خوشبختانه امروزه برای رفاه حال بیشتر گردشگران تورهای متفاوتی ارائه می شود که یکی از این تورها تورهای لوکس است.

تور لوکس روسیه، توری غیر معمولی است که با تورهای نرمال تفاوت های اساسی دارد و با تشریفات ویژه عرضه میشود که برای مسافرانی که قصد سفر ماه عسل دارند بسیار مناسب و هیجان انگیز است.

آنچه که در تورهای لاکچری مورد توجه بوده، رزرو بلیط هواپیمایی فرست کلاس و بیزینس کلاس است که گران ترین صندلی های محسوب می شود و همانطور که می دانید انتخاب پرواز مناسب از ابتدای سفر، کیفیت سفرتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد .

همچنین در تور لوکس روسیه ارائه وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام، اقامت در هتل های لوکس و مدرن، ترانسفر اختصاصی از ابتدای سفر با ماشین های لوکس، بیمه مسافرتی، گشت های شهری با راهنمای فارسی زبان در مقصد و… را شامل می شود.

برای مثال گشت با کشتی کروز و یا گشت با هلیکوپتر برخی از خدماتی است که در تورهای لاکچری ارائه می شود.

ارزان ترین زمان سفر به روسیه

 

همین فصل زمستان در روسیه جزو ارزانترین زمان سفر به این کشور بشمار می رود؛ در این فصل حتی می توانید از تخفیفات بسیار زیاد و حراجی هایی که در آستانه جشن سال نو بر روی کالاهای خود قرار میدهند، نیز برخوردار شوید و در کل سفر در فصل زمستان به روسیه کلی مزیت دارد!

اولین و مهمترین دلیل آن هم کاهش هزینه های سفر شما در این فصل می باشد.

 حمل و نقل ریلی در تور روسیه 

الف: قطار مسکو سنت پترزبورگ

قطار بین مسکو و سنت پترزبورگ، یکی از مهمترین خطوط قطار در روسیه است که  امکان دسترسی فاصله ۷۱۳ کیلومتری بین دو شهر را مهیا می‌کند. این مسیر همچنین یکی از جذاب‌ترین مسیرهای قطار در دنیاست که شامل چشم اندازهای بسیار زیبا و مهیج در طول مسیر می شود.

کوپه های این قطار شامل بخش های مختلفی است که شامل خوابگاه‌ها، سالن‌های نشیمن و رستوران‌هایی می شود که برای راحتی و سهولت مسافرین طراحی شده‌اند. قطار مسکو سنت پترزبورگ این امکان را به مسافران می‌دهد تا طی یک شبانه روز از مسکو به سنت پترزبورگ و بالعکس سفر کنند و در طی این سفر، از چشم اندازهای زیبا و فرهنگ روسیه لذت برند.

اگر شما به دنبال تجربه‌ی یک سفر زیبا و فراموش‌نشدنی در تور روسیه هستید، سفر با قطار بین مسکو و سنت پترزبورگ، گزینه ای عالی است که شما را به دنیایی از چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و تاریخی با شکوه خواهد برد.

ب : راه‌آهن سیبری : توری شگفت‌انگیز به وسعت حیات وحش‌ روسیه

راه‌آهن سیبری یکی از شاهکارهای مهندسی و عمرانی روسیه است که به عنوان یکی از طولانی ترین راه‌آهن‌های جهان شناخته می‌شود. این راه‌آهن به طول ۹۲۸۸ کیلومتر، از شهر مسکو تا شهر ولادی‌وستوک در شرق سیبری و نهایتاً دریای ژاپن را طی می‌کند.

سفر  در این خط راه‌آهن از سفرهای بسیار محبوب در سراسر جهان است و به دلیل طول بیش از هشت هزار کیلومتری‌اش، به یک سفر فوق العاده ماجراجویانه تبدیل شده است.

سفر با راه‌آهن سیبری امکان رویت تمامی زیبایی‌های وسعت سرزمینی روسیه را به شما می‌دهد. در این تور روسیه که تا دو هفته طول می‌کشد و در این مدت شما از پنجره قطار به تماشای آبشارها، وسعت کوهستان، جنگل‌های سرسبز و همچنین رودخانه‌ها و دریاچه‌های زیبا، خیره می‌شوید. علاوه بر این، در طول این سفر، شما با فرهنگ و زندگی مردم سیبری آشنا خواهید شد.

پرواز روسیه

منظور از تور هوایی این است که شما با استفاده از بلیط هواپیما راهی تور روسیه می شوید و همچنین اگر با تورهای مسافرتی همراه شده باشید، می دانید که خدمات تور هوایی روسیه به صورت یک بسته یا پکیج شامل خدمات گوناگونی همچون رزرو بلیط هواپیما، خدمات مربوط به اقامت و رزرو هتل، گشت و گذار و… تعریف می شود.

نهایتا ما در آژانس هواپیمایی پارساگشت سعی کرده ایم با تعریف بسته های مسافرتی مختلف، میزبانی فوق العاده برای روزهای به یادماندنی سفر به این مقصد باشیم.

هزینه‌ حمل و نقل عمومی مسکو

طبیعی است که کلان شهر های روسیه مانند مسکو، به سیستم حمل و نقل متنوع و کارآمدی مجهز باشد، از جمله وسایل حمل و نقل درون شهری روسیه

می توان به: مترو، انواع اتوبوس و اتوبوس برقی، تراموا، مارشروتکا، منوریل، قایق و تاکسی اشاره نمود که شما در این کشور برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی، به بلیت الکترونیک ترویکا (Troika) احتیاج دارید.

ارائه ضمانت نامه بانکی الزامی نیست!

ضمانت‌نامه بانکی از سوی آژانس‌های مسافرتی دریافت می‌شود. هدف دریافت ضمانت‌نامه بانکی، اعتماد به بازگشت متقاضیان می‌باشد.

چرا که اگر مسافران روسیه به کشور خود بازنگردد، اعتبار آژانس مسافرتی در نزد سفارت خانه از بین می‌رود. با توجه به اینکه کشور روسیه شرایط پناهندگی ندارد، لزومی به ارائه ضمانت نامه بانکی برای تورهای روسیه نیست!

شرایط اخذ ویزای روسیه؛ گروهی اقدام کنید نگران نباشید!

ویزای توریستی روسیه هم در قالب تورهای گروهی این کشور اخذ می‌شود و هم به صورت انفرادی موفق به اخذ ویزای روسیه خواهید شد. برای درخواست ویزای روسیه برای تور روسیه به مدارکی

همچون بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما، واچر قطعی هتل، 2 قطعه عکس 3×4، پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و فرم درخواست ویزای روسیه نیاز دارید.

جواب درخواست ویزای توریستی روسیه حدودا 7 روز کاری پس از ارائه درخواست برای شما صادر می‌شود و این ویزا، تا 30 روز پس از صدور معتبر است.

خدمات تور روسیه؛ همان چیزی که شما دوست دارید!

 در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خدمات کلی تور روسیه می‌باشد و ممکن است در هر پکیجی، این خدمات متفاوت باشند:

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو هتل (به درخواست متقاضی و به همراه صبحانه)
  • اخذ ویزای روسیه
  • گشت شهری
  • ترانسفر بین شهری
  • ترانسفر فرودگاهی
  • تور لیدر فارسی زبان
  • راهنمای محلی

 افرادی که در تهران ساکن نیستند چطور می توانند در این تور ثبت نام کنند؟

پارساگشت به عنوان مجری اصلی تورهای تابستانی روسیه در ایران، برای شما که در شهرهای دیگری جز تهران سکونت داری، خدمات اینترنتی را فراهم کرده است تا بتوانی بدون رفت و آمد، این تور را رزرو کنی.

فرقی نمی کند که قصد رزرو تور روسیه ویژه شب های سفید را داری یا می خواهی در تور روسیه ویژه تابستان شرکت کنی، در هر صورت شما عکس پاسپورت را از طریق واتس اپ برای همکاران ما می فرستی. پس از بررسی های لازم و تایید گذرنامه شما، می توانی تمام مدارک مورد نیاز اخذ ویزای روسیه را با پست به آدرس فارا گشت بفرستی.

ما در کمترین زمان کارهای اخذ ویزا و سفارت شما را انجام می دهیم و سپس مدارک (بلیط و واچر) را برایت ارسال می کنیم تا شما هم همچون سایر مسافران از سراسر ایران بتوانی در این تور فوق العاده شرکت کنی و لذت ببری.

3- برای سفر به روسیه چه ارزی با خود ببریم؟

بهتر است عمده پول خود را دلار یا یورو ببرید اما واحد پولی روسیه روبل می باشد که میتوانید مقدار کمی روبل نیز برای راحتی همراه خود داشته باشید.

 مدارک لازم برای اخذ ویزای روسیه و شرکت در تور تابستانی چه چیزهایی است؟

برای اخذ ویزای روسیه که به عنوان تور خارجی ویزا دار شناخته می شود، باید قبل از سفر برایت ویزا اخذ شود، بنابراین نیاز به آماده کردن مدارک زیر داری:

  • اصل پاسپورت با حداقل هفت ماه اعتبار.
  • پاسپورت باید توسط مسافر امضا شده باشد.
  • دو قطعه عکس رنگی جدید سه در چهار.
  • فرم مشخصات اطلاعات مسافر.

بلیط تور مسکو

بلیط هواپیما مسکویکی از خدمات این پکیج به مسافران است، ایرلاین‌های بزرگ داخلی پرواز مستقیم تهران به مسکو و بالعکس را به صورت هفتگی در برنامه پروازی خود دارند و مسافرانی که بلیط تور مسکو را خریداری کرده‌اند با پرواز این شرکت‌های هواپیما راهی شهر مسکو پایتخت کشور روسیه می‌شوند.

شهر بزرگ مسکو پایتخت کشور روسیه در حال حاضر سه فرودگاه بزرگ به نام های فرودگاه بین المللی شرمتیوو، فرودگاه بین المللی دوموده دوو و فرودگاه بین المللی ونوکووا دارد.

بلیط تور مسکو فقط از مبدا شهر تهران صادر می‌شود و مسافرانی که از شهرهای دیگر کشور قصد عزیمت به روسیه را دارند باید خود را به فرودگاه امام خمینی تهران برسانند. مدت زمان پرواز تهران به مسکو حدود 3 ساعت و نیم است و بلیط تور مسکو از مبدا شهر تهران از نوع چارتری است.

هر مسافری که با بلیط تور مسکو عازم این شهر می‌شود، در طول سفر مجاز به حمل 30 کیلوگرم بار همراه خود است و برای بیش از این مقدار باید هزینه‌ای به عنوان اضافه بار پرداخت کند.

 

مسکو

 یکی از مقاصد مهم گردشگران در تور روسیه است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. مسکو، پایتخت کشور روسیه با 11 میلیون و 503 هزار نفر جمعیت، شمشین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود.

با تور مسکو قصد سفر به این شهر را دارید، در اینجا می‌توانید با مهم‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید:

  • میدان سرخ (Red Square)

    میدان سرخ، میدان بسیار معروف مسکو و روسیه است. میدان سرخ در مرکز شهر مسکو واقع شده و قلب تپنده پایتخت است. بی شک، یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی مسکو و روسیه میدان سرخ است. ساختمان هایی با معماری های زیبا و چشمگیر اطراف میدان سرخ را احاطه کرده اند و سنگفرش میدان سرخ مکان زیبایی برای قدم زدن است. میدان سرخ مسکو شاهد وقایع تاریخی زیادی بوده و اکنون میدان اصلی و مرکزی شهر مسکو است. در اطراف میدان سرخ جاذبه های دیدنی متعددی چون کلیسای سنت باسیل، کاخ کرملین، آرامگاه لنین و دیگر جاذبه های معروف قرار دارند و اکثر خیابان های اصلی مسکو به میدان سرخ منتهی می شوند. گاه در میدان سرخ کنسرت برگزار شده و خوانندگان مشهور روسی در آن آواز می خوانند. همچنین، هر سال در میدان سرخ رژه روز پیروزی که از مهم ترین جشن های روسیه است، به طور باشکوه برگزار می شود. میدان سرخ و بناهای اطراف آن در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

    کلسیای جامع سنت باسیل (St. Basil Cathedral)

    اولین تصویری که از شهر مسکو در ذهن اکثر مردم جهان شکل می گیرد، گنبدهای رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل است. طراحی این گنبدهای رنگارنگ و پیازی شکل یادآور شعله های آتش هستند. در دهه ۱۵۰۰ ایوان مخوف دستور ساخت کلیسای سنت باسیل را داد. طبق حکایاتی که بر سر زبان ها جاری است، تزار کلیسای سنت باسیل را بسیار پسندیده بود و از این رو دستور داده بود معمار آن را نابینا کنند تا دیگر قادر نباشد بنایی زیباتر از کلیسای سنت باسیل بسازد. کلیسای سنت باسیل یکی از مهم ترین بناهای روسیه است و تا سال ۱۶۰۰ بلندترین بنای مسکو محسوب می شد. کلیسای سنت باسیل به همراه میدان سرخ و کرملین از سال ۱۹۹۰ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

  • آرامگاه لنین (Lenin Tomb)

    معمولا افرادی که از آرامگاه لنین بازدید می کنند، یا از او نفرت دارند و یا عاشق او هستند. در این آرامگاه جسد مومیایی شده ولادیمیر لنین، شخصیت معروف تاریخی در یک تابوت شیشه ای قرار گرفته است. سالانه بیش از ۲.۵ میلیون گردشگر از آرامگاه لنین بازدید می کنند و اولین بار درهای این آرامگاه در سال ۱۹۲۴ به روی مردم باز شده بود.

    کاخ کرملین (Kremlin Palace)

    بزرگ ترین قلعه فعال اروپا، کاخ کرملین مسکو است. مجموعه کرملین به قدری وسیع و بزرگ است که به خودی خود جاذبه های متعددی را در خود جای داده است. بزرگ ترین ناقوس و توپ جنگی دنیا و همچنین ۲۰ برج، ۵ میدان برای گشت و گذار و دیواری با ارتفاع ۲۲۵۳ متر که اطراف کجموعه کشیده شده، از جمله بخش هایی است که در بازدید از کرملین می توانید ببینید.

    موزه دولتی تاریخی مسکو (State Historical Museum)

    تنها بنای موزه دولتی تاریخی مسکو به خودی خود جاذبه مهمی است و معماری بی نظیری دارد. ساختمان این موزه در سال ۱۸۷۲ پایه گذاری شده و مجموعه های ارزشمند و بزرگ قبایل پیش از تاریخ منطقه در این بنا نگهداری می شوند. همچنین، در بازدید از موزه دولتی تاریخی مسکو می توانید مجموعه سکه های قدیمی، دست نوشته های قرن ششم و آثار هنری جمع آوری شده توسط خاندان رومانف را مشاهده کنید.

    خیابان آربات (Arbat Street)

    خیابان تاریخی و مجلل آربات در مرکز شهر مسکو قرار دارد و یکی از توریستی ترین جاهای شهر است. در خیابان آربات کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارند و نوازندگان با اجرای زنده حس و حال زیبایی به مکان می بخشند. هنرمندان و کاریکاتوریست های زیادی در گوشه و کنار خیابان آربات هستند که چهره شما را می توانند در عرض چند دقیقه نقاشی کنند. سالن های تئاتر، بناهای یادبود و فروشگاه های سوغاتی فروش نیز در خیابان ربات وجود دارند و همین امر باعث شده گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما ارزان به مسکو سفر می کنند، خیابان آربات را بسیار دوست داشته باشند.

  • صومعه نوودویچی (Novodevichy Convent)

    صومعه نوودویچی، در سال ۱۵۲۴ ساخته شده و ردپای تاریخ روسیه را در آن می توان مشاهده کرد. چهار کلیسای جامع پشت دیوارهایی که زمانی به عنوان قلعه استفاده می شدند، قرار دارند.در زمان های گذشته زنان خانواده های اشرافی در صومعه نوودویچی گرد هم می آمدند و پرنسس سوفیا نیز از ساکنان مشهور صومعه بود. در گورستان این مجموعه بزرگ افراد بزرگ و مشهوری چون آنتوان چخوف، پطور کروپتکین، نیکلای گوگول، سرگئی پروکفیف، نیکیتا سرگیویچ خروشچف، دمیتری شوستا کوویچ، بوریس یلتسین و کنستانتین استانیسلاوسکی آرمیده اند. صومعه نوودویچی در سال ۲۰۰۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

    کلیسای جامع مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour)

    یکی از مهم ترین و پربازدیدترین کلیساهای مسکو و حتی روسیه کلیسای جامع مسیح منجی است. کلیسای مسیح منجی در سال ۱۹۹۰ ساخته شده و قبلا در محل این کلیسا، یک کلیسای دیگری وجود داشته که در سال ۱۹۳۱ دولت شوروی آن را ویران کرده است. یکی از بزرگ ترین استخرهای شنای دنیا به مدت ۵۰ سال است که در این مکان وجود دارد و به همین سبب دولت تصمیم گرفت بازسازهایی را برای کلیسای مسیح منجی انجام دهد. طراحی کلیسا را مشابه کلیسای قبلی انجام داده اند و حتی یک اثر نقاشی به طور معجزه آسایی از کلیسای قبلی به جا مانده و در کلیسای فعلی مسیح منجی نگهداری می شود.

 مورمانسک

شفق قطبی، یکی از پدیده‌های طبیعی جذاب است که باعث می‌شود هر ساله گردشگران زیادی برای برای دیدن آن به روسیه بروند.

 شاهد نورهای رنگارنگ اغلب به رنگ سبز در آسمان خواهید بود. این پدیده در اثر طوفان‌های خورشیدی از جنس الکترون، پروتون و یون‌های سنگین در بخش شمالی کره زمین اتفاق می‌افتد.

مورمانسک، یک شهر بندری در شمال روسیه است که بسیاری از گردشگران برای دیدن شفق قطبی با تور مورمانسک به آن سفر می‌کنند.

پدیده شفق قطبی فقط در کشورهایی مانند روسیه و سوئد اتفاق می‌افتد که نزدیک قطب شمال هستند. دیدن شفق قطبی، اتفاقی منحصربفرد است که فقط یک بار در طول عمرتان ممکن است، ببینید. توصیه می‌کنیم فرصت سفر با تور مورمانسک و دیدن پدیده شفق قطبی را از دست ندهید.

در نزدیکی روستای لووزرو، در ۱۵۰ کیلومتری شهر مورمانسک، پارکی ساخته شده که به‌خاطر سگ‌های شگفت‌انگیزش معروف است. هاسکی پارک بهشت یخی عاشقان حیوانات و کسانی است که دوست دارند طبیعت سرد و بکر را از نزدیک تجربه کنند. این پارک یخ‌زده محل زندگی صدها سگ هاسکی است که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و حتی با اجاره سورتمه، با آن‌ها به گردش بروید. علاوه‌بر این، این پارک میزبان فعالیت‌های جذاب و مهیجی مثل سوارکاری، اسکی و ماجراجویی در طبیعت قطبی است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم بزند. 

آماده‌اید تا آدرنالین خونتان را بالا ببرید و به دل هیجانی بزنید که هیچ‌وقت شبیهش را ندیده‌اید؟ می‌خواهید بدانید چه ماجراجویی‌های جذابی در این پارک انتظارتان را می‌کشند؟

  1. تعامل نزدیک با سگ‌های هاسکی: قرار است با هاسکی‌های دوست‌داشتنی دوست شوید، آن‌ها را نوازش کنید و اطلاعات جالبی در مورد ویژگی‌ها و عادت‌های این نژاد فوق‌العاده به‌دست‌ آورید.
  2. سورتمه سواری در پارک هاسکی مورمانسک: یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این منطقه، سورتمه سواری در هاسکی پارک است. این تجربه هیجان‌انگیز نه‌تنها به شما امکان می‌دهد تا هیجان گشت‌وگذار در برف‌های شمال را تجربه کنید، بلکه باعث می‌شود ارتباط عمیق‌تری با این حیوانات باهوش و وفادار برقرار کنید.
  3. تجربه فرهنگ سامی‌ها: در این سفر می‌توانید به دیدن دهکده بازسازی‌شده سامی‌ها بروید؛ قومی با قدمت بسیار زیاد در شمال روسیه. این گشت‌وگذار فرصتی برای آشنایی با تاریخچه و سبک زندگی این قوم است. خبر خوب اینکه تورلیدرهای فارسی‌زبان ما قرار است اطلاعات جامعی در مورد این فرهنگ به شما بدهند.
  4. برنامه‌های آموزشی و فرهنگی: لیدر پارک ممکن است برنامه‌های آموزشی متنوعی را برای شما در نظر گرفته باشد؛ از نگهداری و تربیت سگ‌های هاسکی گرفته تا اطلاعاتی درباره فرهنگ و تاریخ محلی.
  5. تغذیه گوزن‌های شمالی و عکاسی: دوست دارید گوزن‌های شمالی را ببینید و به آن‌ها غذا بدهید؟ باور کنید که بهترین عکس‌های عمرتان را قرار است با این موجودات باشکوه بگیرید.
  6. تجربه طبیعت قطبی: بازدید از هاسکی پارک در مورمانسک، فرصتی استثنایی برای تجربه زیبایی‌های منحصربه‌فرد طبیعت قطبی و مناظر برفی شگفت‌انگیز این منطقه است.
  7. تماشای شفق قطبی: یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تور مورمانسک، تماشای شفق قطبی رنگارنگ و باشکوه در آسمان شمال است.
  8. سورتمه‌سواری برقی: برای بازگشت به مورمانسک، می‌توانید سوار سورتمه‌های برقی شوید و هیجان متفاوتی را تجربه کنید.

مورمانسک به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در شمال دورافتاده روسیه، شرایط آب و هوایی مناسبی برای سگ‌های هاسکی فراهم کرده. این محیط طبیعی به همراه فرهنگ غنی منطقه، پارک هاسکی (هاسکی پارک) را به یک مقصد گردشگری خاص و متمایز تبدیل می‌کند؛ جایی که می‌توانید تجربه‌ای واقعی از زندگی در شرایط قطبی را داشته باشید.

سورتمه‌سواری با سگ، تاریخی طولانی و جالب دارد که به اواسط قرن هجدهم برمی‌گردد؛ زمانی که محققان روس در سرزمین‌های شمالی کاوش می‌کردند. سگ‌ها نقش مهمی در اکتشاف قطب شمال و جنوب داشته‌اند و در مأموریت‌های اکتشافی معروفی مثل اکسپدیشن‌های فریتیوف نانسن، لوئیجی آمدئو، رابرت پیری و رولد آموندسن مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌خصوص رولد آموندسن، کاشف نروژی که در سال ۱۹۱۱ با استفاده از سورتمه‌سواری با سگ توانست به قطب جنوب برسد.

با گذشت زمان، این کار به یک فعالیت تفریحی و ورزشی تبدیل شد و در کشورهایی مثل روسیه، اسکاندیناوی، کانادا و ایالات متحده آمریکا محبوبیت زیادی پیدا کرد. نژادهای محبوب برای این فعالیت، هاسکی سیبری و مالاموت آلاسکا هستند که به دلیل قدرت بدنی، تحمل سرما و توانایی‌های بالا در هدایت سورتمه‌ها برگزیده می‌شوند.

پدیده شفق چیست؟

یکی از مهمترین دلایلی که تور قطب شمال مورمانسک روسیه تا این اندازه طرفدار داره اینه که علاقه ‌مندان می ‌تونن در شهرهای موسکو و مورمانسک، یکی از زیباترین شاهکارهای آفرینش به اسم شفق قطبی را از نزدیک تماشا کنن.

شفق قطبی به پدیده های جوی مربوطه و در حالتی اتفاق میوفته که ذرات باردار خورشیدی به مولکول های موجود در یونوسفر، یکی از لایه های جو زمین برخورد می کنن، بنابراین، نمایی شبیه به رنگ های در حال حرکت در آسمان به وجود میارن.

این پدیده فقط در مناطقی دیده میشه که در عرض جغرافیایی خاص قرار داشته باشن. مثلاً همین شهر مورمانسک و مناطق کشور نروژ، بهترین منظره را از شفق قطبی می بینن.

شفق قطبی به رنگ های سبز، آبی و قرمز کمرنگ یا در همین طیف های رنگی اتفاق می افته. برخی از شهرهای شمال کانادا هم همین پدیده رو میتونن مشاهده کنن، اما شدت اون کمتره. 

علت به وجود آمدن پدیده شفق قطبی در حقیقت یک تخلیه بار الکتریکی در مولکول هایی هست که در یونوسفر وجود دارن. اگه بخوام درباره تخلیه الکتریکی یا خواص مغناطیسی مولکول ها صحبت کنم از حوصله این بحث حتماً خارجه، اما این نکته رو بهت بگم که زیبایی شفق قطبی خیره‌ کننده است و مانند این پدیده را در هیچ کدوم از نقاط زمین نمیتونی ببینی.

 طول مدت پرواز از مسکو تا مورمانسک چقدر است؟

از مسکو تا مورمانسک و برعکس با پرواز داخلی روسیه، تقریبا 1:45 ساعت می باشد.

 

جاذبه دیدنی سن پترزبورگ

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی – The Hermitage ,The Winter Palace

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی را می‌توان معروف‌ترین جاذبه گردشگری سنت پترزبورگ دانست. این موزه در سال ۱۷۶۴ توسط کاترین کبیر راه‌اندازی شد و امروزه یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های هنر و آثار باستانی جهان محسوب می‌شود. موزه ارمیتاژ بخش‌های زیادی دارد اما بیشتر گردشگران برای دیدن کلکسیون اصلی کاخ زمستانی به این مکان جذاب می‌روند. در این کلیسیون مجموعه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند از آثار یونانی و رومی و همچنین فضاهای قرن هجده و نوزهمی اتاق‌های دولتی امپراتوری روسیه قابل مشاهده هستند.

جالب است بدانید بیش از سه میلیون اثر هنری در موزه ارمیتاژ نگهداری می‌شود. از هنرمندان معروفی که آثارشان در این موزه هستند می‌توان به لئوناردو داوینچی، میکل‌ آنژ، پیتر پل روبنس، آگوست رودن، آنتونی فان دیک، ونسان ون گوگ، پل سزان، رامبرانت، پابلو پیکاسو، پل گوگن و کلود مونه اشاره کرد.

 

موزه ارمیتاژ یا کاخ زمستانی - الی گشت

کاخ پترهوف – The Peterhof Palace – جاذبه های سنت پترزبورگ

کاخ‌های امپراتوری و کاخ‌های مرکز شهر از دیدنی‌ترین جاذبه های سنت پترزبورگ هستند. کاخ پترهوف در منطقه Petrodvortsovy قرار دارد و در سال ۱۷۱۴ با نظارت مستقیم پیترکبیر کار ساخت آن آغاز شد و بعد از مرگ او، ساخت و ساز تحت نظارت دخترش «امپراتور الیزابت» ادامه پیدا کرد. قسمت‌هایی از کاخ پترهوف الگو گرفته از کاخ ورسای فرانسه است. این کاخ با عظمت و گستردگی زیادی که دارد گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. به جرات می‌توان گفت بخش‌های مختلف این کاخ مانند پارک‌ها، باغ‌ها و موزه‌هایی که در ساختمان‌های مختلف آن دیده می‌شوند هر یک به تنهایی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین جاذبه های توریستی سنت پترزبورگ باشد.

قلعه پیتر و پائول – The Peter and Paul Fortress

قلعه پیتر و پائول، دژ اصلی شهر سنت پترزبورگ است و دقیقا در ابتدای شهر قرار دارد. کار ساخت این قلعه در سال ۱۷۰۳ توسط پتر کبیر آغاز شد و بعد از یکسال پایان یافت. قلعه پیتر و پائول با هدف کاربری نظامی ساخته شده بود اما نتوانست از این لحاظ مقاومت کند و در سال ۱۷۲۰ تغییر کاربری داد و به عنوان پادگان و زندان مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه محل دفن امپراتورهای رومانوف و زندانیان سیاسی بدنام بود و در زمان شوروی آزمایش‌های مهمی در زمینه توسعه فناوری موشکی در آن انجام می‌شد.

قلعه پیتر و پائول - الی گشت

کلیسای جامع سنت ایزاک – St Isaacs ChurchIsaac – جاذبه های سنت پترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک در قرن نوزدهم ساخته شد و کار ساخت آن بیش از ۴۰ سال طول کشید. این کلیسا با گنبد طلاکاری شده و چشم‌انداز زیبایی که به شهر دارد یکی از مشهورترین جاذبه های سنت پترزبورگ است. برای ساخت نماها و ستون‌های کلیسای جامع سنت ایزاک از گرانیت قرمز استفاده شده و انواع سنگ‌های نیمه قیمتی را می‌توان در دیوارها و ستون‌های داخلی آن مشاهده کرد. مجسمه‌های حواریون در بالای کلیسا، درهای بزرگ تزئین شده با صحنه‌هایی از کتاب مقدس و سقف نقاشی شده در کلیسای جامع سنت ایزاک، همگی باعث حیرت بازدیدکنندگان می‌شوند.

کاخ شرمتیوسکی یا موزه موسیقی سنت پترزبورگ – Sheremetev Palace

در چند قدمی از خیابان نوسکی و در امتداد رودخانه فونتانکا یکی دیگر از جاذبه های سنت پترزبورگ قرار دارد. کاخ شرمتیوسکی یا موزه موسیقی سنت پترزبورگ با رنگ زرد و سفید و معماری باروک در سال ۱۷۴۰ ساخته شده است. در محوطه داخلی این کاخ مجموعه‌ای از ابزارآلات قدیمی موسیقی به نمایش درآمده که برای دوستدارن موسیقی بسیار جذاب هستند. همچنین موزه آنا آخماتووا، شاعر بزرگ قرن بیستم در بخش جنوبی این کاخ قرار دارد.

خیابان نوسکی پراسپکت – Nevsky Prospekt

خیابان نوسکی پراسپکت را می‌توان معروف‌ترین خیابان در کشور روسیه دانست. این خیابان با طول چهار کیلومتر یکی از جاذبه های دیدنی سنت پترزبورگ است و از ساختمان دریا سالاری شروع شده به صومعه‌ الکساندرنوسکی منتهی می‌شود. بسیاری از بناهای تاریخی، ایستگاه مسکوسکی، مغازه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌ها و بارهای شهر در این خیابان قرار دارند، به همین علت خیابان نوسکی همیشه شلوغ و پرترافیک است.

خیابان نوسکی پراسپکت - الی گشت

کلیسای ناجی در خون -The Church of the Savior on Spilled Blood

کلیسای ناجی در خون با معماری رنگارنگ و پرشور خود یکی دیگر از جاذبه های سنت پترزبورگ است که با نام کلیسای رستاخیز هم شناخته می‌شود. این کلیسا به یاد الکساندر دوم، یکی از بزرگ‌ترین تزارهای روسیه که در سال ۱۸۸۱ ترور شد ساخته شده است. تزار الکساندر دوم دستاورهای زیادی داشت و پنج سال قبل از آزادگی بردگان در آمریکا، رعایای روسی را آزاد کرد. کلیسای جامع ناجی در خون، دارای پنج گنبد پیازی شکل تزئین شده با مینایی از جواهر است و شباهت‌هایی هم به کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو دارد.

موزه دولتی روسیه – State Russian Museum – جاذبه های سنت پترزبورگ

موزه دولتی روسیه از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر و نقاشی ملی مربوط به قرن نوزدهم است. این موزه در میدان هنر قرار دارد و قبلا با نام «موزه اعلیحضرت امپراتوری الکساندر سوم» شناخته می‌شد. موزه دولتی روسیه در ۱۳ آوریل سال ۱۸۹۵، برای یادبود الکساندر سوم ساخته شده است.

جزیره واسیلیوسکی – Vasilyevsky Island

جزیره واسیلیوسکی یکی دیگر از جاذبه های سنت پترزبورگ است که در آن سوی رودخانه و روبروی کاخ زمستانی قرار دارد. این جزیره توسط یک خط مترو و دو پل به شهر متصل می‌شود و بناهای و مکان‌های دیدنی زیادی از جمله موزه مردم‌شناسی پیتر کبیر، موزه حمل‌ونقل الکتریکی، کاخ باروک منشیکوف، شعبه‌های آکادمی علوم روسیه و بورس اوراق بهادار قدیمی سن پترزبورگ را در خود جای داده است. همچنین موسسه ادبیات روسی هم در این جزیره قرار دارد و گردشگران می‌توانند برخی از نسخه‌های خطی اصلی مشهورترین نویسندگان روس را در این مکان مشاهده کنند.

جزیره واسیلیوسکی - الی گشت

ساختمان الیسیف امپریوم – Eliseyev Emporium

ساختمان الیسیف امپریوم در سال ۱۹۰۳ افتتاح شد. این سازه مجلل دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی و شمعدان‌های کریستالی و فلزی نقاشی شده است و یکی از اصلی‌ترین جاذبه های سنت پترزبورگ محسوب می‌شود. جالب است بدانید معروف‌ترین و قدیمی‌ترین شیرینی‌فروشی روسیه در این مجتمع قرار دارد. گردشگرانی که از این ساختمان بازدید می‌کنند می‌توانند بهترین بستنی‌ها خانگی و سوغات چوبی زیبایی را از این مکان تهیه کنند.

کاخ گاچینا – Gatchina – جاذبه های سنت پترزبورگ

کاخ گاچینا در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر سنت پترزبورگ قرار دارد. این کاخ در بین سال‌های ۱۷۶۶ تا ۱۷۸۱، توسط معمار ایتالیایی به نام « آنتونیو رینالدین» ساخته شده است. معماری کاخ گاچینا را می‌توان ترکیبی از سبک معماری کلاسیک(مشابه قلعه‌های قرون وسطا) و تزئینات داخلی روسی دانست. این کاخ در دوران گذشته یکی از کاخ‌های محبوب خانواده سلطنتی محسوب می‌شد اما بعد از انقلاب سال ۱۹۱۷، تغییر کاربری داد و بازدید از آن برای عموم امکان‌پذیر شد.

کاخ گاچینا - الی گشت

سوچی دیدنی های متنوعی از مناظر را با سواحل، استراحتگاه‌های اسکی و اسپاهای سلامتی در کنار مناطق خوش‌ منظره به مسافران ارائه می‌دهد. گشت و گذار در سوچی کمتر مربوط به جاذبه های فرهنگی و تاریخی نمادین است و بیشتر به تفریحات تفریحی می پردازد، چرا که چشمه های معدنی، پارک ها و امکانات ورزشی اغلب در مرکز توجه قرار دارند.
جاذبه های محبوب در داخل شهر عبارتند از باغ گیاه شناسی درختکاری (دندراریوم)، که امکان مناظر زیبایی از شهر را فراهم می کند. پارک ریویرا، که در آن امکانات تفریحی فراوان است و کنسرت‌هایی در فضای باز برگزار می‌شود. یادبود جنگ Zovokzalny، اختصاص داده شده به سربازان محلی کشته شده در جنگ جهانی دوم. معبد لو، از جمله خرابه‌هایی که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد. و آکواریوم دنیای دیسکاوری، یک تاسیسات دریایی در سطح جهانی.
فراتر از محدوده شهر، پارک ملی سوچی با ویژگی های طبیعی چشمگیر مانند آبشارهای آگورا بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. شهرهای تفریحی ساحلی Dagomys و Gelendzhik خورشید پرستان را به خود جذب می کنند، در حالی که استراحتگاه های اسکی مانند Krasnaya Polyana و Dombai علاقه مندان به برف را جذب می کنند.

 

موزه تاریخی سوچی

یکی از شخصیت های فیلم معروف روسی ‘مسکو اشک را باور نمی کند’ گفت: ‘هر شخصی حداقل یک بار در زندگی تعطیلات خود را در سوچی می گذراند’ و برای مدت طولانی این واقعیت داشت. در دوره اتحاد جماهیر شوروی سوچی یکی از محبوب ترین استراحتگاه ها بود و همه آرزو داشتند به آنجا برسند. پس از سقوط «پرده آهنین» وضعیت تغییر کرد و جریان گردشگران کاهش یافت – اولاً به دلیل گرانی.

سوچی که پایتخت بازی‌های المپیک زمستانی 2014 شد، انفجار جدیدی از علاقه را به خود جلب کرد و با ساخت هتل‌های جدید و بازسازی خیابان‌ها و پارک‌های آن، بسیار جوان‌تر شد. و البته در اینجا (به طور دقیق تر – در آدلر مجاور، که بخشی از مجموعه شهری سوچی بزرگ است) یک پارک المپیک در مقیاس بزرگ ظاهر شد تا شهر را به چیزی بیش از یک استراحتگاه ساحلی معمولی تبدیل کند.

مجموعه شهری سوچی بزرگ بیش از 140 کیلومتر در امتداد ساحل گسترده شده است. اول از همه، این تقریباً با آدلر مجاور سوچی و تعدادی از روستاهای کوچکتر ادغام شده است – ماتسستا با چشمه های درمانی، لزورنی آرام، و احاطه شده توسط کوه های هوستا. می توان گفت کسانی که تور سوچی خریداری می کنند تمامی لذترا در یک جا تجربه می کنند.

مناظر تاریخی و فرهنگی بسیار کمی وجود دارد زیرا جاذبه اصلی این اقامتگاه طبیعت شگفت انگیز آن است. دریای لطیف، کوه های بلند، رنگ های جنوبی، غذاهای لذیذ محلی، امکانات عالی برای طبیعت گردی – همه اینها هنوز هم گردشگران را از سراسر روسیه جذب می کند. و با توجه به المپیک این علاقه به سطح بین المللی افزایش یافت.

این مقاله در مورد مناظر سوچی مرکزی و آدلر می گوید که به راحتی با پای پیاده یا با وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی هستند. جاذبه های طبیعی که برای بازدید به یک روز کامل نیاز دارد را در مقاله ای به نام «سوچی – سفر یک روزه» خواهید دید.

 

پارک بزرگ سوچی

یکی از زیباترین باغ های گیاه شناسی روسیه که تاریخچه آن به پایان قرن نوزدهم باز می گردد. در مرکز شهر سوچی واقع شده است. بیش از 1800 نوع گیاه کمیاب در 49 هکتار رشد می کند و بخش های جداگانه ای از درختکاری به فلور مناطق مختلف اختصاص داده شده است: چین، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی، قفقاز و غیره… مجموعه گیاهان نیمه گرمسیری و درختان مخروطی، نارنجستان و غرفه گل نیز شایسته توجه است. این پارک در دامنه تپه ای واقع شده و دارای دو سطح است که از بالای آن منظره ای چشمگیر باز می شود. در این مکان حیوانات و پرندگان عجیب و غریب زندگی می کنند: پلیکان، طاووس، راکون و حتی شترمرغ.

ساعات کاری:  پارک: همه روزه از ساعت 09:00 تا 18:00. غرفه گل: همه روزه از ساعت 10:00 الی 18:00. Orangerie: 10:00-17:00 (با استراحت از ساعت 12:00 تا 13:00)، روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل است. قیمت بلیط 250 روبل است

سوچی روسیه و رازهایی از این شهر دیدنی

خیابان ناوگینسکایا

یک عابر پیاده زیبا که از ایستگاه راه آهن به دریا می رود. بسیاری از رستوران های مدرن خوب و مراکز خرید اصلی شهر وجود دارد. در آستانه بازی های المپیک زمستانی به یک خیابان عابر پیاده تبدیل شد. برای حفظ بازی ها، بنای یادبود حلقه های المپیک نصب شد.

در سال‌های اخیر، خیابان، مانند بسیاری دیگر از مکان‌های محبوب شهری، مملو از مجسمه‌های عجیب و غریب از صنعتگران محلی شده است. به عنوان مثال، در اینجا یادبودهای یک معلم، یک زرگر بیش از حد غیرتمند و حتی با یک گوش را خواهید یافت. آخرین بنای یادبود، همانطور که مردم سوچی می گویند، جادویی است: اگر دست خود را در حفره مخصوص قرار دهید و عزیزترین آرزوی خود را با گوش زمزمه کنید، قطعاً محقق خواهد شد.

مجموعه ای زیبا از ساختمان های به سبک امپراتوری استالینیستی که در نزدیکی آن می توانید قدم بزنید، ناهار بخورید (با عواقب مختلف برای بودجه)، و برای سفر دریایی در امتداد ساحل بروید. این یکی از بناهای دیدنی سوچی، نمونه ای از معماری با اهمیت فدرال است. ساختمان‌های با رنگ‌های گرم با مناره‌ها و ستون‌های زیبا هنوز جشن و شکوه به نظر می‌رسند. همچنین می توانید ماهیگیران محلی را مشاهده کنید و به مرغان دریایی بسیار گستاخ غذا دهید.
در کنار زیبایی های معماری، مجسمه های جالبی را نیز می توانید ببینید. در بندر، بنای تاریخی را خواهید دید که شخصیت های معشوق را از فیلم کمدی عجیب و غریب دوران اتحاد جماهیر شوروی ‘بازوی الماس’ به تصویر می کشد و در مقابل ساختمان ترمینال مسافربری بنای یادبود الهه دریانوردی دریایی وجود دارد. بندر نقطه شروع خیابان زیبای پریمورسکایا است که در امتداد آن می‌توانید در کنار دریا از پارک آبی مایاک، سالن کنسرت جشنواره و سواحل تا M.V عبور کنید. پارک فرونز.

 

المپیک سوچی در واقع در آدلر برگزار شد که قبلاً یک شهر جداگانه بود و اکنون به یکی از مناطق سوچی تبدیل شده است. بنابراین راه از مرکز سوچی تا پارک المپیک با قطار محلی حدود 50 دقیقه طول می کشد. در نزدیکی پارک المپیک پارک سوچی وجود دارد – یک پارک موضوعی که اغلب ‘پاسخ روسیه به دیزنی لند’ نامیده می شود. عاقلانه ترین کار ترکیب بازدید از هر دو پارک است.

پارک المپیک 200 هکتار وسعت دارد. اکنون این یک منطقه متروکه بزرگ با عرصه‌های یخی آینده‌نگر است که در پس زمینه کوه‌ها سفید رنگ دیده می‌شود که فقط در زمان برخی کنسرت‌ها یا رویدادهای ورزشی قابل بازدید است. متأسفانه، پس از محو شدن آتش بازی های المپیک زمستانی 2014، ساختمان های ورزشی لوکس یا در بیشتر مواقع خالی می مانند یا برای سایر نیازها دوباره طراحی شده اند، زیرا تعداد بسیار کمی از رویدادها در مقیاس بازی های المپیک وجود دارد.

با این حال پارک شگفت زده می کند: در آنجا می توانید مقیاس ‘فعالیت های ساخت و ساز جدید روسیه’ را ارزیابی کنید. فواصل بین اشیاء بسیار زیاد است و بازدیدکنندگان ناخواسته به فکر کرایه دوچرخه یا خودروی برقی می‌افتند که به طور مانع ارائه می‌شود.

میدان المپیک برای جشن ها و اهدای جوایز که به آن ‘میدان شش استادیوم’ نیز می گویند، زیرا پیست های یخی اصلی کشور در اطراف آن قرار دارند، نیز چشمگیر است. یکی از این استادیوم ها فیشت با ظرفیت 45000 تماشاگر است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی 2014 در آن برگزار شد. این به طور همزمان شبیه یک پوسته و یک قله برفی است. استادیوم دیگر Ice Arena ‘Shayba’ با 7000 مکان است که میزبان مسابقات هاکی المپیک بود (اکنون مرکز ورزش و سلامت کودکان را در خود جای داده است).

میدان همچنین رو به مرکز اسکیت آدلر آرنا لاکونیک، گنبد یخی بولشوی با گنبد نیم دایره ای سفید برفی که برای 12000 تماشاگر در نظر گرفته شده است (اکنون اینجا محل اصلی باشگاه هاکی سوچی است)، کاخ اسکیت روی یخ با طراحی آینده نگر و خم های زیبا است. از قسمت جلویی، و مرکز حلقه زنی مکعب یخ که در آن مسابقات کرلینگ به طور منظم برگزار می شود. به خصوص در عصر که چراغ ها روشن است زیباست.

یکی دیگر از برنامه های شبانه که باید ببینید، فواره های رقصنده است. بهتر است جدول زمانی را در وب سایت پارک بررسی کنید، اما معمولاً نمایش فواره یک ساعت طول می کشد – از ساعت 19:00 تا 20:00 و از ماه می تا آگوست این دوره یک ساعت به جلو منتقل می شود: از 20:00 تا 21. :00 جت های فواره ها در اطراف دیگ المپیک با موسیقی آهنگسازان روسی چایکوفسکی، شوستاکویچ و خاچاتوریان می رقصند.

مقیاس فواره نیز شگفت انگیز است – دیگ با قطر 75 متر دارای 264 فواره با نورپردازی فردی است که جت های آن تا 70 متر ارتفاع می گیرند. آنها می گویند که این فواره شبیه پرنده آتشین فولکلور است که همه آرزوها را برآورده می کند. برای اینکه بتوانید نمایش را بهتر ببینید، توصیه می شود نزدیک به لبه آبنما بایستید، بلکه به دور نگاه کنید.

در قلمرو پارک یک موزه خودرو جالب سوچی با مجموعه ای از بهترین دستاوردهای صنعت خودرو اتحاد جماهیر شوروی وجود دارد – یک نقطه یکپارچهسازی با سیستمعامل جذاب در پارک. برخلاف پارک، موزه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک با مقیاس خود شگفت‌زده نمی‌شود – در اینجا می‌توانید جوایز ورزشکاران و تزئینات و همچنین چهره‌های سه حیوان – نمادهای المپیک زمستانی 2014 را ببینید. موزه نیکولا تسلا کودکان را مورد علاقه قرار می دهد: در آنجا می توانید آزمایش های الکتریکی را مشاهده کنید و حتی در آنها شرکت کنید (هر دو برای بزرگسالان این بیشتر شبیه یک تفریح ​​معمولی توریستی به نظر می رسد).

 

پارک المپیک سوچی

در قلمرو پارک المپیک یک اتودروم و مراقبت وجود دارد که در نزدیکی پیست فرمول 1 قرار دارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که زیرساخت های پارک به خوبی توسعه نیافته است. توالت ها شارژی دارند و دور از مکان های دیدنی قرار دارند. تنها یک رستوران در پارک وجود دارد، اما با وجود موقعیت انحصاری آن، بسیار خوب است. سوغاتی ها در اینجا بسیار گران هستند، همان اقلام را می توان در سوچی بسیار ارزان تر خریداری کرد. همچنین برای محافظت از خود در برابر آفتاب کلاه بپوشید و در هوای بادی گرم شوید: پارک یک فضای باز با کمی سبزه است، بنابراین خورشید در اینجا بی رحم است و قلمرو به روی همه بادها باز است.

ساعات کاری: پارک المپیک همه روزه از ساعت 08:00 تا 00:00 باز است. موزه ها: از ساعت 10:00 تا 22:00.

بلیط: ورود به پارک المپیک رایگان است. موزه خودرو – 500 روبل، موزه مراسم افتتاحیه بازی های المپیک – 250 روبل، موزه نیکولا تسلا – 350 روبل.

یک موزه زیبای تاریخ طبیعی منطقه‌ای که در مورد تاریخ شهر از عصر حجر شروع می‌شود و به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ ختم می‌شود. نمایشگاه های اختصاص داده شده به جنگ جهانی دوم و فضانوردان به ویژه جالب هستند. با این حال قاب های پلاستیکی می درخشند و کیفیت عکس ها باعث می شود بهترین ها را آرزو کنیم. سالن ها بزرگ نیستند، اما اقلام نمایشگاهی زیادی وجود دارد. معمولاً مکان آرام و ساکت است بنابراین می توانید بدون هیچ عجله ای همه چیز را بررسی کنید.

ساعات کاری: سپتامبر تا می: همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:30، دوشنبه ها تعطیل است.
ژوئن تا آگوست: از ساعت 09:00 تا 19:30 همه روزه.
بلیط ورودی: 100 روبل. مجوز عکس: 100 روبل.

فرودگاه های روسیه برای تور از ایران

 شهر مسکو که مقصد اکثر پروازهای که از ایران به مسکو میروند فرودگاه ونوکووا (Vnukovo International Airport)  شهر مسکو می باشد .این فرودگاه یکی از پر تردد ترین فرودگاه ها می باشد .

شهر سن پترزبورگ که به نام فرودگاه پالکوو (Pulkovo Airport)و یا فرودگاه سن پترزبورگ (Saint Petersburg Airport )می باشد .معمولا در تورهای ترکیبی مسکو سن پترزبورگ ، پرواز رفت در یکی از فرودگاه های ونوکووا ویا پالکوو می رود و در برگشت از فرودگاه دیگر تا در وقت مسافر صرفه جویی شود .

 شهر کازان به اسم خود همین شهر است و با نام فرودگاه کازان (Kazan Airport)شناخته می شود .برای تور سوچی همنام این شهر فرودگاه سوچیSochi International Airport)   (می باشد .

این فرودگاه ها میزبان مسافران ایرانی که قصد سفر به یکی از شهر روسیه را دارند می باشد .

قیمت تور روسیه نوروز 1403 افزایش می یابد یا کاهش؟


قیمت تور روسیه نوروز 1403 اصولا به 3 پارامتر هتل محل اقامت، بلیط رفت و برگشت هواپیما و اخذ ویزا بستگی دارد. مبلغ ویزای روسیه ثابت است و شما برای درخواست ویزا توریستی روسیه باید 120 دلار برای تورهای گروهی و 130 دلار برای تورهای انفرادی بپردازید. همچنین توجه داشته باشید که هزینه هتل ‌های روسیه نیز به دلار پرداخت می ‌شوند.  همچنین نرخ تور روسیه نوروز 1403 موثر از موارد زیر است:

  • فصل سفر: نوروز که ایام توریستی سال برای ایرانیان می باشد و همین دلیل باعث شده تا قیمت پکیج تور روسیه نوروز بالاتر از سایر فصول سال باشد. (البته به جز تابستان)
  • تور لحظه آخری: تور لحظه آخری روسیه نوروز 1403 زمانی ارائه می شود که میزان تقاضای خرید تور روسیه عید کم شده باشد و آژانس هواپیمایی به همین دلیل با ارائه تورهای باکیفیت با تخفیف حتی تا 50 درصد هم سعی در فروش تور خود را دارند.
  • نرخ بلیط هواپیما (اگر پرواز خارجی باشد هزینه بیشتر، اما اگر داخلی باشد کمتر)
  • نرخ هتل: طبعا هتل های 4 ستاره ساحلی و یا 5 ستاره هزینه بیشتری در مقابل هتل های 3 ستاره و 4 ستاره در مرکز شهرهای توریستی روسیه دارند.

پناهندگی روسیه

مهاجرت پناهندگی به روسیه

مهاجرت پناهندگی یکی از پرریسک‌ترین انواع مهاجرت است که شخص می‌تواند انتخاب نماید. خطرات موجود در این نوع از مهاجرت به حدی است که می‌تواند حتی جان افراد را به خطر بیاندازد. به همین دلیل موسسه مهاجرتی GO2TR این نوع مهاجرت را به هیچ وجه تایید نمی‌کند و راه‌های قانونی را به شما پیشنهاد می‌کند.

کشور روسیه کشوری است که طبق قوانین بین‌المللی، پناهندگان را از سراسر جهان در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می‌پذیرد. البته باید توجه داشت که تعداد پرونده‌های موفق پناهندگی در این کشور در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش داشته است.

پناهندگی در کشور روسیه توسط سرویس مهاجرت فدرال (FMS) روسیه بررسی می‌شود و افراد با ارائه شرایط مورد تایید این اداره امکان اقدام و دریافت پناهندگی را خواهند داشت.

نحوه درخواست پناهندگی در روسیه

در صورتی که شخصی قصد پناهندگی در کشور روسیه را دارد، بایستی به شعبه FMS روسیه در شهر مورد نظر خود مراجعه کند. در این صورت شخص باید به صورت دقیق مشخص نماید که به دلیل ترس از بازگشت به کشور خود قصد پناهندگی دارد. در این شرایط FMS روسیه بدون توجه به نوع اقامت شما، درخواست پناهندگی اولیه شما را به صورت موقت می‌پذیرد.

پس از گذشت ۵ روز، درخواست شخص وارد مرحله اداری می‌شود. در این ۵ روز مدرکی در جهت تایید اینکه شخص درخواست پناهندگی داده است به او داده می‌شود تا مشکلی برای وی پیش نیاید.

اگر درخواست پناهندگی شخص رد شود، پرونده شخص وابسته به تصمیم یک دادگاه یا مرجع بالاتر می‌شود. اما اگر پناهندگی تایید شود، مصاحبه‌ای جهت بررسی جزئیات دلیل ترس از بازگشت شخص برگزار می‌شود. اثر انگشت شخص بررسی می‌شود و افراد خانواده توسط پزشک و با هزینه کشور روسیه چکاپ می‌شوند.

پس از این دوره مدرکی ۳ ماهه با عنوان جوینده پناهندگی به شخص داده می‌شود تا در این مدت دولت روسیه تصمیمی قطعی برای حضور شخص بگیرد. پس از گرفتن این مدرک امکان دریافت بیمه پزشکی رایگان برای شخص وجود دارد. در این زمان بایستی شخص کاملا طبق قوانین روسیه رفتار نماید و در صورت عدم تبعیت، فرد شامل جریمه یا تحریم‌هایی خواهد شد.

در پایان این دوره که ممکن است در موارد نادر بیش از ۳ ماه هم طول بکشد، در صورت تایید شرایط شخص، او به عنوان پناهنده شناخته شده و مدرک پناهندگی به وی داده می‌شود. مدرک پناهندگی محدودیت زمان ندارد اما هر یک سال یک بار باید به FMS مراجعه شود تا شخص پناهنده مجددا ثبت اطلاعات شود.

برای افرادی که شرایط لازم برای پناهندگی دائم ندارند، روشی برای اقدام برای پناهندگی موقت هم در نظر گرفته شده است که زمان حضور و پناهندگی در کشور روسیه را محدود کرده است. این روش برای افرادی که مورد تایید جهت پناهندگی قرار نگرفته‌اند اما امکان بازگشت به کشور خود را ندارند مناسب است.

پروسه در خواست پناهندگی موقت نیز شامل اثر انگشت و مصاحبه است. در صورت تایید پناهندگی موقت یک مدرک تایید‌کننده مبنی بر اینکه شخص جوینده پناهندگی موقت است به وی داده می‌شود که برای ۳ ماه معتبر است. پس از بررسی‌های لازم، تایید و یا رد شدن درخواست پناهندگی موقت شخص اعلام می‌شود.

اسناد و مدارک موردنیاز پناهندگی در روسیه

برای پناهندگی در روسیه نیاز به ارائه مدارک هویتی و شناسایی شخص است. برای ثبت درخواست پناهندگی نیاز است تا تمام مدارک مورد نیاز به‌علاوه دو عکس ۳.۵در ۴.۵ از تمام اعضای خانواده در درخواست قرار گیرد. در صورت نداشتن مدارک هویتی، شخص و خانواده وی وارد پروسه تثبیت هویت می‌شوند.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

ویزایی که جهت مهاجرت از طریق ازدواج صادر می‌شود، یک نوع جدید از ویزا جهت ورود اتباع خارجی به کشور روسیه می‌باشد. افراد پس از ازدواج با یک فرد روسی یا فرد دارای تابعیت کشور روسیه، می‌توانند از طریق این ویزا اقدام کنند. جالب است بدانید که این قانون از 1 ژوئن سال 2015 ایجاد شده است. این ویزا فقط برای اتباع خارجی که با یک فرد دارای ملیت روسی ازدواج می‌کنند، صادر می‌شود. صدور این ویزا به صورت رایگان است و به مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت. شخص دریافت کننده این ویزا هیچ محدودیتی در کار، تحصیل و… نخواهد داشت.

به منظور دریافت این ویزا شخص بایستی مدارک زیر را ارائه دهد:

  • یک گواهی از نیروی پلیس محلی کشور مبنی بر عدم سوء سابقه پیشینه
  • متقاضی باید یک سری آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهد.
  • متقاضی باید گواهی ازدواج خود را ارائه دهد.

تحصیل کارشناسی در روسیه

تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه، 4 ساله است. دانشجویان این مقطع در کشور روسیه، اجازه کار حین تحصیل بدون دریافت مجوز را دارند. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی در کشور روسیه، می‌توانند به دو زبان روسی و انگلیسی اقدام کنند و از این لحاظ برای آنان مانعی وجود ندارد. یکی از مزایای تحصیل در این کشور، شرکت در دوره‌های پادفک است. دانشجویان با شرکت در دوره‌های پیش از دانشگاه پادفک، می‌توانند دانش زبان خود را افزایش دهند و همچنین دروس پایه و عمومی دانشگاهی را نیز آموزش ببینند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

مدت تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه 2 سال به طول می‌انجامد و در زمان تحصیل، دانشجویان می‌توانند به کارهای پاره وقت نیز مشغول باشند. تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه به زبان‌های انگلیسی و روسی ممکن است. از گواهی‌های لازم برای تحصیل در این مقطع، می‌توان به ترجمه مدرک کارشناسی و مدرک معتبر زبان اشاره کرد.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه، به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد نیز دانشگاه مقصد است. به صورت کلی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه‌های خصوصی هزینه کمتری دارد؛ اما رقابت برای ورود به آن‌ها بر اساس همین موضوع، بیشتر است.

تحصیل دکترا در روسیه

متقاضیان تحصیل مقطع دکترا در روسیه، علاوه بر ارائه رزومه تحصیلی قوی و مدارک معتبر زبان، باید مقالات ISI خود را نیز برای دریافت پذیرش ارسال نمایند. تحصیل دکترا در روسیه 4 سال زمان می‌برد و دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه‌های مختلف در مدت تحصیل خود بهره‌مند شوند. همچنین شما می‌توانید برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در کشور روسیه، به کارهای پاره وقت نیز مشغول شوید. شهریه تحصیل دکترا در دانشگاه‌های مختلف بسیار متفاوت است.

روش های مهاجرت به روسیه

برای مهاجرت به روسیه، می‌توانید از طریق روش‌های مختلف اقدام نمایید. روش اول ویزای توریستی است که برای دید و بازدید از اقوام و همینطور گشت و گذار در شهرهای مختلف این کشور صادر می‌شود. این ویزا برای کسانی که قصد دارند در تایم کم وارد کشور و از آن خارج شوند، گزینه خوبی است

روش دوم مهاجرت به روسیه از طریق ویزای کاری است که خود شامل دسته بندی‌های مختلفی است، ویزای کار یک ساله، سه ساله ارائه می‌شود.

مهاجرت پناهندگی به روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی یکی از روش‌های پر ریسک محسوب می‌شود و شرایط خاص و ویژه‌ای را می‌طلبد. در هر صورت پیشنهاد ما، روش‌های دیگر مهاجرت به روسیه است.

شما در روش پناهندگی باید درخواست خود را در خارج از این کشور و یا در مرزهای آن ارائه دهید. به طور کلی برای واضح‌تر شدن قوانین مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی، این روش را به دو مرحله تقسیم کرده‌ایم.

مرحله اول به این شکل است که فرد باید به سوالاتی که به شکل آنلاین پرسیده می‌شود پاسخ دهد و در صورتی که تأیید صورت گرفته در مرحله دوم گواهی پناهندگی صادر می‌شود. حال اگر فرد در این کشور ۵ سال اقامت داشته باشد، می‌تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

در نظر داشته باشید که ما مسیر قانونی پناهندگی به روسیه از طریق روسیه را اعلام کرده‌ایم، اگر فرد بخواهد از روش‌های غیر قانونی این مسیر را دنبال نماید باید در نظر داشته باشد که خطرهای جانی و مالی وسیعی انتظار وی را می‌کشد.

مهاجرت به روسیه از طریق شرایط خاص

از دیگر روش‌های مهاجرت به روسیه، شرایط خاص است. برای‌مثال، اگر فردی قصد داشته باشد کع برای دوره درمان خود وارد این کشور شود، می‌بایست به همراه پزشک خود اقدام به اخذ ویزای اضطراری نماید به این ترتیب، روند ارائه ویزا به او سریع‌تر خواهد بود. این نوع ویزا موقت است و پس از پایان طول درمان، فرد، باید به کشور خود باز گردد.

در صورتی که شما در مسابقات هنری و یا ورزشی شرکت کرده باشید، می‌توانید مهاجرت به روسیه داشته باشید و باید از ویزای شرایط خاص استفاده نمایید.

عموماً، ویزای کارآفرینی، در این دست از ویزا قرار دارد. این ویزا، برای کسانی که طرح‌های کارآفرینی قابل قبولی دارند، ارائه می‌شود و به طور کلی هدف اصلی در این نوع مهاجرت، ایجاد فضای شغلی برای مردم روسیه و همینطور توجیه اقتصادی برای کشور است.

مهاجرت توریستی به روسیه

روسیه بسیار زیباست و هر ساله افراد زیادی این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند. ویزای توریستی روسیه برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد گشت و گذار در این کشور را دارند. اعتبار این ویزا یا یک ماه است یا دوهفته ای و به دو صورت یک بار و یا دو بار ورود صادر می‌شود.

مهاجرت به روسیه از طریق همراه

در روش‌های سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری به روسیه شرایط ویزای همراه فراهم شده است. به طوری که مهاجرت به روسیه از طریق کار، همراه فرد نیاز به پرداخت مالیات ندارد. در نظر داشته باشید به طور کلی در مهاجرت به روسیه ازروش سرمایه گذاری فرد می‌تواند پس از ۶ ماه همسر و فرزند زیر ۱۸ سال خود را همراه نماید.

در روش تحصیلی فرد می‌تواند یک نفر از اعضای خانواده درجه یک ( پدر، مادر، برادر و خواهر) به مدت مشخصی همراه خود ببرد.

یک موضوع که در خصوص ویزای همراه وجود دارد و باید به شکل دقیق و صحیح بررسی شود، از این قرار است که اگر فرزند از بیماری خاصی رنج می‌برد و یا نیاز به داروی خاصی دارد باید گواهی و نامه‌ای وجود داشته باشد که نشان دهد از نظر مالی مشکلی نبوده و همینطور شرایط درمان وی در روسیه فراهم شده است. در غیر این صورت این فرد واجد شرایط ویزای همراه نخواهد بود.

مهاجرت کاری روسیه

در لیست روش‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت کاری اصلی‌ترین روش به شمار می‌آید. با داشتن ویزای کاری می‌توانید سال‌های سال بدون اینکه از کشور خارج شوید، در روسیه بمانید. داشتن ویزای کار این کشور به این معنی است که  همسر و فرزند شما نیز می‌توانند ویزای همراه بگیرند و در کنار شما زندگی کنند.

ویزای کار این کشور مولتی است. به طور کلی مهاجرت به روسیه از طریق کار دو گزینه دارد. گزینه اول ویزای کاری یک ساله است که به دفعات قابل تمدید است. این ویزا قابلیت تبدیل شدن به پاسپورت و تابعیت روسیه را ندارد. این ویزا سه ماه زمان برای آماده شدن نیاز دارد. فرد اصلی باید در آزمون زبان روسی شرکت نماید. این آزمون بسیار ساده است

نوع دوم ویزای کار سه ساله روسیه است که به دفعات تمدید می‌شود و برای تمدید نیاز به خروج از کشور ندارید. این ویزا در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و پاسپورت خواهد شد. یک ماه زمان در صورتی که مدارک کامل باشد فراهم شده است. این ویزا نیاز به آزمون زبان ندارد. برای اخذ ویزا

ویزای الکترونیکی روسیه

یکی از ویزاهای محدود برای ورود به کشور روسیه، ویزای الکترونیکی است. ویزای الکترونیکی ویزای تک ورودی است و از تاریخ صدور آن به مدت ۳۰ روز قابل‌استفاده است. اقامت مجاز در روسیه با ویزای الکترونیکی حداکثر ۸ روز از تاریخ ورود، در دوره اعتبار آن است.

گرفتن ویزای الکترونیکی روسیه برای ایرانیان چقدر طول می کشد؟

پس از اینکه مسافر درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کرد، می تواند انتظار داشته باشد که در عرض 4 روز کاری از وضعیت درخواست خود مطلع شود . در موارد نادر، ممکن است که رسیدگی به درخواست ویزای روسیه مسافر بیشتر طول بکشد، به خصوص اگر پردازش اضافی مورد نیاز باشد.
توجه داشته باشید کلیه ارتباطات در مورد وضعیت ویزا (از جمله ویزای تایید شده نهایی) از طریق ایمیل ارسال خواهد شد. شما میتوانید درخواست خود را حداکثر از 40 روز قبل و حداقل 4 روز قبل از تاریخ مورد انتظار ورود به فدراسیون روسیه ارسال کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای الکترونیکی روسیه


ویزای الکترونیکی یکپارچه ویزای یکبار ورود است. مدت اعتبار ویزای الکترونیکی یکپارچه 60 روز از تاریخ صدور است. مدت اقامت مجاز در فدراسیون روسیه بر اساس ویزای الکترونیکی یکپارچه در مدت اعتبار آن از تاریخ ورود بیش از 16 روز نخواهد بود. توجه داشته باشید که روز ورود و خروج به صورت دو روز کامل در نظر گرفته میشود.

نکات مهم برای اخذ ویزای الکترونیکی روسیه

  • متقاضیان ویزای الکترونیکی نیازی به ارسال دعوت نامه، تأییدیه رزرو هتل یا هر مدرک دیگری که هدف از سفر خود به فدراسیون روسیه را تأیید می کند، ندارند.
  • اتباع خارجی که بر اساس ویزای الکترونیکی یکپارچه وارد فدراسیون روسیه می شوند، حق آزادی رفت و آمد در کل قلمرو فدراسیون روسیه، به استثنای بازدید از مناطق، سازمان ها و تأسیساتی را دارند.
  • قبل از تکمیل درخواست ویزای الکترونیکی یکپارچه، باید رضایت خود را با پردازش خودکار، انتقال و ذخیره سازی داده های موجود در درخواست خود به منظور صدور ویزای الکترونیکی یکپارچه اعلام کنید.
  • برای رسیدگی به درخواست ویزای الکترونیکی هزینه ای دریافت می شود. پرداخت را می توان در وب سایت تخصصی وزارت امور خارجه روسیه یا از طریق برنامه تلفن همراه وزارت خارجه روسیه با کارت های بانکی سیستم های پرداخت بین المللی (ویزا، مسترکارت و غیره) از طریق وب سایت ویژه روسیه انجام داد. 
  • رسیدگی به درخواست‌ها و صدور روادید الکترونیکی یکپارچه توسط نمایندگی‌های دیپلماتیک یا مقرهای کنسولی فدراسیون روسیه که توسط وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه تعیین شده‌اند، انجام می‌شود. اگر در پردازش برنامه مشخص شد که هر یک از اطلاعات مندرج در آن نادرست است، دیگر درخواست ویزای الکترونیکی شما پردازش نمی شود و برای ویرایش با ذکر فیلدهای اصلاح شده و نظرات به شما بازگردانده می شود. 
  • ذکر تاریخ، ماه و سال تولد هنگام پر کردن فرم درخواست الزامی است. اگر تاریخ کامل تولد شما در گذرنامه مشخص نشده باشد، درخواست یکپارچه ویزای الکترونیکی برای پردازش پذیرفته نمی شود.
  • اگر با فرزندان خردسالی که در پاسپورت شما ذکر شده است سفر می کنید، برای هر کودک باید درخواست جداگانه ای برای ویزای الکترونیکی یکپارچه ارائه شود. 
  • اطلاعاتی که در درخواست خود ارائه می دهید باید کامل و دقیق باشد. هرگونه اطلاعات نادرست ممکن است منجر به لغو روادید صادر شده در گذرگاه مرزی فدراسیون روسیه یا در قلمرو فدراسیون روسیه شود.
  • گردشگرانی که بر اساس ویزای الکترونیکی یکپارچه در فدراسیون روسیه اقامت دارند، ملزم به داشتن یک بیمه درمانی معتبر در قلمرو فدراسیون روسیه برای کل مدت اقامت خود هستند.

 

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

ویزا نمایشگاهی چین-بدون تمکن مالی

چین واقع در شرق آسیا، بعد از روسیه و کانادا سومین کشور وسیع و بعد از هند پرجمعیت ترین کشور دنیاست، ویزای چین و دریافت تور چین در میان ایرانیان

رزرو هتل تایلند- بهترین قیمت

برای تور تایلند چقدر باید هزینه کنیم؟ به همان نسبت که قیمت تور تایلند نسبت به سایر تورهای شرق آسیا پایین‌تر است، هزینه خورد و

ویزا هنگ کنگ بهترین قیمت

جزییات و اطلاعات کلی در صورتیکه عدم صدور ویزای هنگ کنگ بدلایلی خارج از قصور آژانس از جمله تعطیلی سفارت و یا اختلافات سیاسی و یا تشابه

تور بالی و سنگاپور بهترین قیمت

تور بالی و سنگاپور دلیل اختلاف قیمت تورهای بالی چیست؟ تور بالی با پرواز ایرلاین‌های خارجی برگزار می‌شود. بعضی از این پرواز‌ها ۱ توقف و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور روسیه-بهترین قیمت

هلدینگ گردشگری پارسا گشت