شب های سفید روسیه-02188487125

شب های سفید روسیه02188487125

 

تور شب های سفید سنت پترزبورگ | تاریخ دقیق گشت شب های سفید روسیه

 بهترین یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است. اطلاع از تاریخ دقیق فستیوال های تور سن پترزبورگ در این صفحه.از جذابترین و محبوبترین جاذبه های دیدنی روسیه، پدیده شبهای سفید که برخی به آن شب های روشن روسیه می گویند است .که هر سال گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به سمت خود میکشاند.
 
کارگزار تور روسیه
کارگزار تور روسیه-پارساگشت

پکیج تور روسیه پرواز ایرفلوت

خدمات تور

مدارک تحویلی : بلیط رفت وبرگشت ایرفلوت+پرواز داخلی بین دوشهر با ایرفلوت+ترانسفر فرودگاهی+ویزا+بیمه مسافرتی+6شب اقامت درهتل با صبحانه+2گشت شهری در مسکو+1گشت شهری در سن پترزبورگ با3 وعده ناهار

کارگزار تور روسیه – پارساگشت تور روسیه لحظه آخری

 کلیسای کازان مسکو در روسیه

همه مسکو را به کلیساها و موزه های جذابش می شناسند کلیساهایی که با سبک خاص معماریشان نمایی جذاب و تماشایی به شهر داده اند. یکی از کلیساهای معروف این شهر کلیسای کازان است که محال است به مسکو بروید.

سفر به مسکو یکی از اولین جاهایی که در گشت و گذار شهری به آنجا می روید میدان سرخ است، میدان مرکزی شهر که خیابان ها و جاذبه های مهمی در اطرافش هست. در ضلع شمال شرقی این میدان، کلیسای کوچک اما جذاب کازان خودنمایی می کند کلیسایی که در قرن ۱۷ به یاد دفاع در مقابل مهاجمان لهستان تاسیس شد.

اما عمر کلیسای نوسازی شده چندان طولانی نبود چون سه سال بعد در سال ۱۹۳۶ شوروی تصمیم گرفت میدان سرخ را برای انجام رژه های نظامی آماده کند، در همین زمان بود که استالین دستور داد که هر چه کلیسا در میدان سرخ وجود دارد باید از بین برود! با وجود مخالفت های بارانوسکی این کلیسا خراب شد اما بعد از سقوط شوروی کلیسای کازان اولین کلیسایی بود که به طور کامل دوباره ساخته شد و در ساخت آن از اندازه ها و عکس های کلیسای اولیه استفاده شد تا کلیسا شبیه کلیسای اولیه شود. در سال ۱۹۸۹ یکی از شاگردان سابق معمار بارانوسکی کار دوباره ساختن این کلیسا را به عهده گرفت. در ۴ نوامبر ۱۹۹۰ اولین سنگ بنای این کلیسا گذاشته شد و ۳ سال بعد کلیسای کازان با همان شکوه قبلی اش به میدان سرخ برگشت.

متروی مسکو

متروی مسکو در روسیه با زیبایی خاصی که دارد شاید یکی از جاذبه های گردشگری این شهر باشد. این مترو با ۲۰۶ ایستگاه و ۱۳ خط بعد از پکن و شانگهای، لندن و نیویورک پنجمین متروی بزرگ جهان  است. طبق تحقیقاتی که درسال ۲۰۱۲ انجام شد این مترو با ۹ میلیون مسافر روزانه و ۶ میلیون مسافر آخر هفته دومین سیستم حمل و نقل شلوغ در جهان بود.

درباره سیستم متروی مسکو

طرح اولیه مترو توسط دو مهندس به نام های «پیوتر بالینسکی» و «اوگنی» در سال ۱۹۰۲ ارائه اما ساخت مترو سال ها بعد در سال ۱۹۳۱ شروع شد. متروی مسکو اولین سیستم متروی اروپایی بود که در سال ۱۹۹۸ از کارت های هوشمند پلاستیکی استفاده کرد، این کارت ها برای سفرهای نامحدود ۳۰، ۹۰ یا ۳۶۵ روزه برنامه ریزی شده بود. برای مسابقات المپیک ۲۰۱۴  چندین دستگاه فروش خودکار در همه ایستگاه های مترو نصب شد که بعد از ۳۰ خرید موفق، به مسافران یک بلیط رایگان می دهند.

در ابتدا حزب کمونیست شوروی در سال ۱۹۳۳ ، برای مترو ۱۰ خط با مسیر کلی ۸۰ کیلومتر را به تصویب رسانده بود، امروز مترو به ۳۳۹ کیلومتر گسترش پیدا کرده است. تا سال ۱۹۵۵ متروی مسکو که کل ایستگاه های آن بر اساس معماری استالینیستی ساخته شد به نام «لازار کاگانویچ» ، شخصی که نقشه اولیه خطوط اولیه مترو را طراحی کرد، نامیده می شد. در ابتدا مترو را با هدف آسایش و راحتی مردم درست کردند اما بعد از مرحله دوم ساخت، مشخص شد که مترو تبدیل به نماد سیاسی شده و حتی یکی از ایستگاه ها هم شبیه عبادتگاه کلاسیک ساخته و با بنرها، جا شمعی و عکس های نظامی تزئین شده بود.

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد در نتیجه هوا روشن باقی می ماند. گردشگرانی که علاقه مند هستند تا این پدیده زیبا را مشاهده کنند می توانند تور مسکو سنت پترزبورگ خود را از قبل رزرو کنند.

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

در اوایل خرداد ماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می دهد. بهترین زمان سفر و تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شبهای سفیده روسیه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید

شب‌های سفید روسیه به عنوان پدیده‌ای اعجاب‌انگیز در توسعه تور شب های سفید روسیه تاثیر به سزایی داشته و گردشگران زیادی از آن استقبال می‌کنند.

لذا داشتن اطلاعات در مورد تاریخ دقیق شبهای سفید روسیه می‌تواند گردشگران را برای ورود با تور روسیه شب های سفید به این کشور مجاب کند.

ممکن است تعدادی از مسافران خواهان تور شبهای سفید سن پترزبورگ و تعدادی نیز خواهان شرکت در تور شب های سفید مسکو هستند البته یادآور می‌شویم که شب‌های سفید سن پترزبورگ طولانی‌تر بوده و بیش‌تر گردشگران به آنجا سفر می‌کنند.

 گشت شب های سفید روسیه

ورود خیل عظیم گردشگران با تور شب‌های سفید روسیه به شهر سن پترزبورگ باعث افزایش بهای خدمات گردشگری شده و لذا بسیاری از استراحتگاه‌ها و هتل‌ها بیش از اندازه گران می‌شوند.

توصیه می‌کنیم که برای سفر با تور روسیه حتما در تاریخی نزدیک به تاریخ رویداد شبهای سفید روسیه به آنجا سفر کنید تا شاهد این معجزه از نزدیک باشید.

 در فصل تابستان از 11 ماه ژوئن تا 2 جولای مصادف با 21 خرداد تا 11 تیرماه اتفاق می‌افتد لذا پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو تور شب های سفید روسیه این تاریخ را مد نظر داشته باشید.

کارناوال پترهف (Peterhof Carnaval)

یکی از مشهورترین کارناوال‌هایی که طی جشنواره شب های سفید روسیه برگزار می‌شود کارناوال پترهف است .

که در منطقه‌ای با نام Petergof برگزار می‌شود. این منطقه به خاطر مجموعه زیبا و چشمگیر کاخ پترهف شهرت دارد. این کارناوال که یک نمایش خیابانی است شامل نمایش‌هایی از رویدادهای مهم تاریخی شهر می‌شود که بازدید از آن رایگان خواهد بود.

کاخ پترهف در شب های سفید سن پترزبورگ

اخد تور شب های سفید سنت پترزبورگ و گردش در این شهر

تماشای شب های سفید روسیه در بیشتر شهرهای این کشور قابل مشاهده است اما بهترین انتخاب شب های سفید سن پترزبوگ می باشد.

اینکه در شب نیز هوا مانند روز روشن است یک جاذبه بسیار جالب می باشد و گردشگران تور سن پترزبورگ زمانی که برای تماشای این پدیده به کشور روسیه سفر می کنند در شب نیز به گردش و گشت و گذار در خیاباهای این شهر و بازدید از جاهای دیدنی روسیه می پردازند.

همچنین شب های سفید فضای جالبی را ایجاد می کند. تصور کنید، در ساعت 10 شب در خیابان در حالی که هوا روشن است در خیابانها در حال قدم زدن هستید! این یک تجربه بی نظیر و حس متفاوتی را برایتان ایجاد خواهد نمود.

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

کشور پهناوری است به همین خاطر، دور از ذهن نیست که زمان دقیق رخداد شب های سفید در شهرهای مختلف آن کمی تغییر کند. برای مثال در شهرهای یاکوتسک و یکاترینبورگ نیز می‌توانید شاهد شب های سفید باشید، اما به مرور زمان شب های سفید به جزئی از هویت شهر سن پترزبورگ تبدیل شده‌ است.

بنابراین ما هم تاریخ شب های سفید را بر اساس این شهر بیان می‌کنیم.

شب های سفید در سن پترزبورگ حدوداً از 11 ژوئن تا 2 جولای (اواخر خرداد تا اواسط تیر) ادامه می‌یابد که در این بین چند شب نسبت به سایر شب‌ها روشنایی بسیار بیشتری دارند به طوری که حدوداً یک روز کامل با تاریکی بسیار کم را تجربه خواهید کرد.

به طور معمول روزهای این ایام بیشتر از 19 ساعت طول می‌کشد و در روزهای 21 یا 22 ژوئن (31 خرداد یا 1 تیر) طولانی‌ترین شب اتّفاق می‌افتد.

 ماریوت واسیلفسکی (Marriott Vasilievsky Hotel)

شهر سنت پترزبورگ از دیرزمان شهری توریستی و گردشگرپذیر بوده که این مورد باعث توسعه روساخت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری آن شده است.

یکی از هتل‌های معروف شهر سن پترزبورگ که تور شب های سفید روسیه نیز روی آن بسته می‌شود هتل چهار ستاره ماریوت واسلیفسکی است.

این هتل دارای موقعیت مناسب و دسترسی مناسب به مرکز شهر بوده لذا مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

امکانات هتل

مریوت می‌توان به تلویزیون کابلی/ ماهواره‌ای، خدمات 24 ساعته در اتاق، رستوران فضای باز، بار، خشکشویی، صندوق امانات، سشوار، پارکینگ و ماساژ اشاره کرد که باعث افزایش محبوبیت آن شده‌اند.

 هتل هیلتون (Hilton Hotel)

یکی دیگر از هتل‌های معروف که در تورهای روسیه بسیار مورد توجه مسافران ایرانی و سایر گردشگران قرار می‌گیرد هتل هیلتون است. این هتل لوکس پنج ستاره در بسیاری از پکیج‌های تور شب ‌های سفید روسیه قرار گرفته و توانسته است رضایت خاطر مهمانان خود را جلب نماید.

هیلتون دارای امکاناتی نظیر سرویس ماساژ، اتاق‌های دارای قهوه‌ساز، تلویزیون، سشوار، امکانات اتو، استخر فضای باز، رستوران، سالن ورزشی، وان آب گرم، مرکز تجاری، فروشگاه هدیه و … بوده که محبوبیت آن را دوچندان کرده است.

اگر هتل در فاصله بیست کیلومتری از پارک Fort De Soto و در فاصله 1/5 کیلومتری از بندر دود قرار گرفته که میزبانی را برای مهمانان خود دل‌انگیز کرده است. دسترسی و لوکیشن هتل هیلتون به نقاط مختلف شهر بسیار عالی بوده و حدود 25 کیلومتر با فرودگاه فاصله دارد.

تور شب های سفید روسیه هتل آزیموت (Azimut Hotel)

هتل‌های لوکس و لاکچری روسیه آنقدر با کیفیت و عالی هستند که نوشتن در مورد هر کدام از آن‌ها می‌تواند کتابی را به خود اختصاص دهد.

میدانید هتل آزیموت چهار ستاره یکی از آن دسته هتل‌های محبوب در تورهای روسیه و به ویژه تور شب‌های سفید روسیه می‌باشد.

این هتل جذاب و دوست‌داشتنی در نزدیکی رودخانه Fontanka واقع گردیده که دارای 557 اتاق در 18 طبقه است. مسافران محترمی که دوست دارند به دیدار از کلیساها و تاریخ و معماری روسیه بروند می‌توانند این هتل را در گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند.

چرا که این هتل در پنج کیلومتری از کلیسای جامع کاازن و موزه دولتی قرار گرفته است.

از امکانات هتل آزیموت می‌توان به کتابخانه، قهوه و چای در مکان‌های عمومی هتل، آسانسور، انبار چمدان، سالن آرایش، صندوق امانات، خدمات صبحانه، مغازه‌های ویژه هدیه، باغ و … اشاره کرد که مورد توجه گردشگران تور روسیه قرار می‌گیرد.

پدیده شب های سفید را روی رودخانه نوا ببینید

سفر با تور روسیه خود را همزمان با تاریخ دقیق شب های سفید روسیه برنامه ریزی کردید، قایق سواری روی رودخانه نوا را هرگز فراموش نکنید.

تور قایق سواری رودخانه نوا معمولا زمانی برگزار می شود پلهای متحرک روی رودخانه باز و بسته میشوند و در روزهایی که پدیده شبهای سفید رخ می دهد چشم اندازی بسیار دیدنی را به وجود می آورد. آسمان آبی و افق تقریبا صورتی و انعکاس این نورها بر روی آب رودخانه فضای رویایی را به چشمانتان هدیه می کند.

فستیوال شبهای سفید سن پترزبورگ

هر سال حدود 4 میلیون گردشگر تور روسیه شبهای سفید برای تماشا و عکاسی از این پدیده زیبا به کشور روسیه سفر می کنند.

همچنین در این ایام، فستیوال شبهای روشن روسیه نیز برگزار می شود. این جشنواره با برنامه های شاد و مفرح و جذاب مانند جشن ها و فستیوال های مختلف، نور پردازیهای دیدنی، آتش بازی، نمایشهای گوناگون، جشنواره های موسیقی، رقصهای محلی و بومی روسیه و یا گروهی به خصوص رقص باله و اپراهای مشهور این کشور همراه است که جلوه و شکوه بی نظیری را به وجود می آورد.

شما نیز با رزرو بلیط پرواز سن پترزبورگ می توانید شاهد این جشنوارهای باشکوه باشید.

فستیوال‌های شب های سفید روسیه

پدیده جالب شب های سفید روسیه دلیلی برای بسیاری از جشن‌های مردم این کشور است. شب های سفید این جرقه را در ذهن مردم زده است که از این روشنایی برای برگزاری انواع فستیوال موسیقی و هنر استفاده کنند.

به هنگام برگزاری این جشن‌ها بیش از 500 هزار گردشگر از شهرهایی که شب های سفید در آن‌ها رخ می‌دهد دیدن می‌کنند محتوای این فستیوال‌ها فقط به موسیقی و هنر مربوط نیست و جنبه‌های مختلفی از فرهنگ را شامل می‌شود. در ادامه به برخی از معروف‌ترین فستیوال‌های شب های سفید روسیه می‌پردازیم.

large_shutterstock_667074430_0ef19ecf3e.jpg

آتش بازی و برگزاری با شکوه فستیوال بادبان‌های قرمز در شب های سفید

فستیوال بادبان‌های قرمز

در فستیوال بادبان‌های قرمز یکی از مشهورترین فستیوال‌های شب های سفید روسیه است که برای دانش آموزان و گروهی که فارغ التحصیل می‌شوند، برگزار می‌شود. اما تقریباً هر کس از هر سن و سالی در آن شرکت می‌کند.

این فستیوال شامل نمایش آتش بازی و کنسرت در فضای باز می‌شود. یکی از مراسم‌ جالب در این فستیوال، عبور یک قایق با بادبان‌های قرمز از رودخانه نوا است. بیش از یک میلیون نفر از مردم روسیه در این جشن شرکت می‌کنند. این مراسم از جنگ جهانی دوم تاکنون هر ساله در زمان شب های سفید روسیه برگزار می‌شود.

فستیوال ستاره‌های شب های سفید

میتوان گفت فستیوال ستاره شب‌های سفید روسیه در تئاتر مارینسکی برگزار می‌شود. این فستیوال هنر فاخر و موسیقی کلاسیک روسیه را در بر می‌گیرد و در سال 1993 به عنوان یک هدیه موسیقیایی به سن پترزبورگ اهدا شد.

و امکانات فستیوال ستاره‌های شب‌ های سفید هنرهای اجرایی بسیاری را شامل می‌شود که از آن‌ها به اجرای رقص‌های باله، اپرا و موسیقی کلاسیک اشاره کنیم که هر سه‌ مورد آن‌ها آثار برجسته تمام جهان را در بر می‌گیرد. در این فستیوال شما با شاهکارهای موسیقی کلاسیک بسیاری آشنا خواهید شد.

سالن مارینسکی.jpg

تئاتر مارینسکی

کارناوال‌های شب های سفید در روسیه

در طول شب های سفید، کارناوال‌های بسیاری را در خیابان‌های سن پترزبورگ مشاهده خواهید کرد. این کارناوال‌ها بیشتر در منطقه پیترهورف به چشم می‌خورند.

همچنین کارناوال‌های کاخ کاترین و منطقه پاولوفسک نیز در شب‌ های سفید روسیه شهرت بسیاری دارند؛ زیرا در آن‌ها وقایع تاریخی به شکل کاملاً هنرمندانه‌ای بازسازی می‌شوند.

در این مراسم بازیگران با استفاده از وسایل قدیمی همچون انواع کالسکه و لباس‌های محلی، برخی از صحنه‌های تاریخی روسیه را بازسازی می‌کنند.

در مورد فستیوال شبهای سفید با اجرای مراسم های جذاب

بخش مهمی از فستیوال شبهای سفید شامل برگزاری مجموعه ای از اجراهای موسیقی، ارکستر، رقص باله در سالن تئاتر Mariinsky می باشد. برنامه های روزانه مختلفی در این سالن تئاتر در طول این جشنواره برگزار می شود.

معمولا اجراهای بعد از ظهر  ساعت 7 شب و گاهی ساعت 6 آغازمی شود. علاوه بر این، صبح ها نیز معمولا ساعت 12 و یا 2 بعد از ظهر نیز اجرایی انجام می شود. نخستین برگزارکننده ی این فستیوال اولین شهردار سن پترزبورگ به نام Anatoly Sobchak بود و از سال ۱۹۹۳ هرساله این فستیوال برگزار می شود.
تعدادی از ستارگان مشهور که در فستیوال شبهای سفید روسیه اجرا دارند عبارتند از :Olga Borodian , Placido Domingo Alfred Brendel, Anna Netrebko , Carlo Maria , Gido Kremer , Alexander Toradze , James Conlon

نمایش باله، اپرا و موسیقی در جشنواره شب های سفید روسیه

از جمله رویدادهای مهمی که می‌توانید در شب های سفید روسیه از آن لذت ببرید، تماشای نمایش‌های کلاسیک روسی از جمله اپرا، باله و موسیقی کلاسیک است که هر شب در تئاتر بولشوی مسکو و تئاتر مارینسکی برگزار می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید شب‌ های سفید سن پترزبورگ را همانند روس‌ها و محلی‌ها تجربه کنید بازدید از این تئاترها و نمایش‌های آن را هم در برنامه سفر خود قرار دهید.

نمایش آتش بازی و بادبان‌های اسکارلت | Scarlet Sails

یکی از تماشایی‌ترین رویدادها در شب های سفید روسیه با نام Scarlet Sails شناخته شده است. Scarlet sails به قایقی با بادبان‌های سرخ رنگ گفته می‌شود که در آن جشن فارغ‌التحصیلان دوره دبیرستان برگزار می‌شود.

همزمان با حرکت این قایق با بادبان‌های سرخ روی رودخانه Neva آتش بازی نیز برگزار می‌شود که آسمان پشت سر این قایق بادبانی را باشکوه و مجلل می‌سازد. افراد زیادی شب هنگام کنار این رودخانه زیبا قدم می‌زنند تا بتوانند تصاویری رویایی و به یادماندنی از این رویداد ثبت کنند.

بازدید رایگان و دیروقت از موزه‌ها

در طی جشنواره شب های سفید روسیه بسیاری از موزه‌ های سن پترزبورگ تا دیروقت و حتی برخی تا صبح باز هستند. بنابراین شما فرصت بیشتری برای بازدید از موزه‌های مهم شهر از جمله موزه هرمیتاژ خواهید داشت.

سایر موزه‌هایی که می‌توانید در طی این فستیوال سالانه تا دیروقت بازدید کنید موزه یادبود لنینگراد، موزه تاریخ مذهب و موزه عروسک‌های شهر سن پترزبورگ است. برخی از این موزه‌ها نیز در طی این فستیوال رایگان هستند، بنابراین این شانس را خواهید داشت که کلکسیونی زیبا از آثار هنری شهر سن پترزبورگ را به صورت رایگان ببینید.

ماراتون سالانه شب‌ های سفید

اگر به دویدن و مسابقه دادن علاقه‌مند هستید، در جشنواره شب های سفید روسیه این فرصت را خواهید داشت که در ماراتون بین‌المللی آن شرکت کنید. این ماراتون ۱۰ کیلومتری در خیابان‌های شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود و قدمت آن به سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد.

هر سال بیش از ۵۰۰۰ شرکت‌کننده برای این ماراتون به شهر سن پترزبورگ می‌آیند تا تجربه دویدن در کنار این پدیده طبیعی نادر را نیز داشته باشند. ماراتون سالانه شب های سفید در سال ۲۰۲۲ در تاریخ ۱۸ جون (۲۸ خرداد) برگزار می‌شود.

 

کارناوال های فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ

بزرگترین و مشهورترین کارناوال فستیوال شبهای سفید روسیه در نزدیکی کاخ پترهوف در سن پترزبورگ می باشد. در طول این مراسم تعدادی از بازیگران با لباس های زمان کاترین کبیر و پیتر برخی از وقایع تاریخی آن زمان را به اجرا در می آورند. میدان کاخ واقع در سن پترزبورگ یکی از مکان های اجرای کارناوال ها و مکانهای دیدنی روسیه می باشد.

اگر به روسیه سفر کردید

بهترین مکان برای دیدن شب های سفید روسیه، محله پترهوف در اطراف کاخ پترهوف در محوطه اطراف میدان اصلی شهر می باشد. در این مکان ها مراسم و جشن های پرشوری برگزار می شود. در این جشن ها آتش بازی های دیدنی، مراسم بادبان های سرخ، موسیقی های شاد و دلنشین برگزار می شود.
در تمام این مدت می توانید به رستوران ها و کافه های شبانه روزی بروید و در خیابان ها در کنار مردم به تفریح و شادی بپردازید. در کنار تمام نکات مثبت و زیبایی که این پدیده برای گردشگران و ساکنین روسیه دارد یک نکته منفی هم دارد و آن این است که در این مدت زمان خواب افراد بر هم خورده و کار و خواب آن ها دچار اختلال می شود اما با این وجود ساکنین این موضوع کنار آمده و در این مدت می توانند برنامه های شبانه روزی خود را مدیریت کنند.

شب های سفید روسیه - الی گشت

معرفی مختصر از سنت پترزبورگ

سنت پتربورگ شهر پایتخت قدیمی و قبلی کشور روسیه است که برای سال ها به آن پتروگراد و لنینگراد می گفته اند. از لحاظ وسعت و اهمیت این شهر همین دومین شهر بزرگ روسیه و هم مهم ترین و پر افتخارترین شهر روس ها است.

مردم روسیه سنت پترزبورگ را شهری می دانند که برایشان نماد خیلی از چیزهایی است که به خاطرشان جان و زندگی خود را داده اند.

آن ها این شهر را نماد افتخار روسیه می دانند. با این که تاریخ سنت پترزبورگ بسیار غنی و قدیمی است اما جالب است بدانید که شهری که در شب های روشن روسیه اتفاق می افتد و از باقی شهرها معروف تر است تنها نزدیک به ۳۵۰ سال است که افتتاح شده است.

کیفیت هتل‌های روسیه فراتر از انتظار است!

هتل‌های روسیه دارای بهترین امکانات و باکیفیت‌ترین خدمات در آسیا می‌باشند. شما حتی می‌توانید در تور روسیه در هتل‌های 3 ستاره روسیه اقامت داشته باشید و از سفر خود راضی باشید! قبل از انتخاب هتل این موضوع را در نظر داشته باشید که هرچه هتل به مرکز شهر نزدیک باشد، باید هزینه بیشتری برای اقامت پرداخت کنید و هرچه هتل شما از مرکز شهر دور و یا حتی در حومه شهر باشد، هزینه کمتری برای اقامت می‌پردازید. ارزان‌ترین هتل روسیه، هتل ART می‌باشد.

هتل‌ های پنج ستاره مسکو

اگر یک شهر در دنیا باشد که تمام هتل های ۵ ستاره آن مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد، آن شهر مسکو روسیه است. هتل های ۵ ستاره و لوکس مسکو نه تنها مجلل هستند، بلکه اقامت در آن‌ها تجربه منحصربه‌فردی به حساب می‌آید. هتل‌هایی که تلاش می‌کنند سنت‌های غنی تاریخی و فرهنگی مسکو را در غالب دکوراسیون، معماری و خدمات به توریست‌ها ارائه بدهند. در این بخش از بهترین هتل های مسکو، تلاش کردیم تا بهترین هتل های ۵ ستاره مسکو را به شما معرفی کنیم. اگر برای انتخاب هتل های لوکس مسکو مردد هستید، این فهرست به شما کمک می‌کند.

هتل حیات ریجنسی مسکو پترووسکی پارک | Hyatt Regency Moscow Petrovsky Park

هتل حیات ریجنسی مسکو هتلی ۵ ستاره و یکی از بهترین هتل‌های مسکو است که نزدیک پارک تاریخی پترووسکی و کاخ مارینسکی قرار دارد. استادیوم دینامو مسکو ۵ دقیقه پیاده تا این هتل فاصله دارد. هتل حیات ریجنسی چندین رستوران و بار دارد که مهمانان آن می‌توانند از تجربه آشپزی زنده در آن لذت ببرند.

همچنین مرکز تناسب اندام این هتل به مهمانان این امکان را می‌دهد تا متناسب و پرانرژی بمانند. اتاق‌های هتل حیات ریجنسی مجهز به تلویزیون مسطح، دستگاه تهویه هوا و یک مینی‌بار هستند. اتاق‌های خاص این هتل یک اتاق نشیمن و یک آشپزخانه کوچک دارند. تمامی اتاق‌ها یک حمام خصوصی دارند. سالن مخصوص حیات ریجنسی در طبقه دوازدهم این هتل قرار دارد که در آن صبحانه‌ سبک سرو می‌شود. همچنین این هتل سالن‌های متفاوتی برای برگزاری کنفرانس‌های خاص دارد.

کاخ کرملین و میدان سرخ مسکو در ۶ کیلومتری هتل حیات ریجنسی قرار دارد. ایستگاه مترو دینامو ۵۰۰ متر از این هتل فاصله دارد. ایستگاه راه‌ آهن بلروسکی ۱٫۵ کیلومتر از آن فاصله دارد، در حالی که فاصله فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو از آن ۲۸ کیلومتر است. منطقه آئوروپورت که هتل حیات ریجنسی در آن واقع شده، انتخاب بسیار مناسبی برای گردشگرانی محسوب می شود که قصد دارند با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در مسکو گردش کنند.

این هتل از سوی زوج‌های جوان امتیاز ۸٫۷ را دریافت کرده است. همچنین هزینه‌های اقامت در هتل حیات ریجنسی مسکو با توجه به خدماتی که ارائه می‌کند و همچنین قیمت هتل های مسکو بسیار مناسب تمام می شود. از دیگر امکانات هتل حیات ریجنسی می‌توان به پارکینگ، استخر، اسپا و سالن ورزشی، اتاق‌های سیگار ممنوع و بار اشاره کرد.

هتل هیلتون گاردن این مسکو | Hilton Garden Inn Moscow Krasnoselskaya

هتل هیلتون گاردن این یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره مسکو است. این هتل فقط ۷ دقیقه پیاده تا ایستگاه مترو کراسنوسلسکایا فاصله دارد. هتل هیلتون گاردن این مسکو اتاق‌هایی با وای فای رایگان در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد. در میان تجهیزات متنوع این هتل می‌توان به یک سالن تناسب اندام، یک بار و یک سالن غذاخوری اشاره کرد.

این هتل در ۳٫۹ کیلومتری تئاتر بولشوی قرار دارد. تمامی اتاق های هتل هیلتون گاردن این مجهز به یک تلویزیون صفحه مسطح، یک حمام اختصاصی و دستگاه تهویه هوا هستند. اتاق‌های اصلی این هتل تراس هم دارند. در این هتل پنج ستاره مسکو صبحانه رایگان و به صورت بوفه سرو می‌شود. مهمانان هتل هیلتون گاردن این به مرکز تجاری در محل و یک دستگاه ATM دسترسی دارند. همچنین پذیرش این هتل پنج ستاره مسکو به مهمانانی که برای گردش در شهر کمک می‌خواهند مشاوره می‌دهند.

هتل دابل تری بای هیلتون مسکو | DoubleTree by Hilton Moscow

هتل دابل تری بای هیلتون  یکی دیگر از هتل های ۵ ستاره مسکو است. این هتل در منطقه تجاری مسکو قرار گرفته و ۱۵ دقیقه پیاده از ایستگاه مترو وودنی و ۲۰ دقیقه با ماشین تا ایستگاه مترو مرکز شهر فاصله دارد. هتل دابل تری بای هیلتون مسکو یک مرکز تناسب اندام و یک استخر در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

در این هتل وای فای و ترانسفر رایگان به ایستگاه مترو بلوروسکایا در دسترس هستند. هر اتاق یک مینی بار و تجهیزات چای و قهوه در اختیار مهمانان این هتل قرار می‌دهد. همچنین اتاق‌های این هتل مجهز به تلویزیون صفحه مسطح، پنجره‌های عایق صدا، تجهیزات اتوکشی و فضای کاری راحت هستند. حمام‌های اتاق‌ها نیز یک حوله و دمپایی مخصوص حمام، یک آیینه و یک سشوار دارند.

در رستوران این هتل با نام آرتیاشوک و وراندا غذاهای روسی و بین‌المللی سرو می‌شود. بنابراین انواع سالادها، دسرها‌، نوشیدنی‌ها سوشی و قهوه را می‌توانید امتحان کنید. همچنین خدمات اتاق این هتل به صورت ۲۴ ساعته است. مهمانان هتل دابل تری بای هیلتون از امکاناتی مانند حمام، سونا فنلاندی و سالن زیبایی نیز برخوردار هستند. تمامی امکانات دابل تری با هیلتون این هتل را به یکی از بهترین هتل های لوکس مسکو تبدیل کرده است.

 

قیمت تور مسکو

اگر تنها مقصد شما برای سیر و سیاحت در روسیه شهر مسکو است، قیمت تور مسکو برای شما بیشتر تحت تاثیر هزینه هتل محل اقامت‌تان است. شهر مسکو، هتل‌های زیادی دارد که برخی از آن جزو بهترین هتل‌های دنیا هستند. اقامت در این هتل‌های لوکس گرچه باعث بالا رفتن قیمت تور مسکو می‎شود اما تجربه‌ای رویایی در آن‌ها خواهید داشت. معروف‌ترین هتل‌های مسکو عبارتند از:

  • هتل چخوف

چخوف، یکی از هتل‌های پنج ستاره شهر مسکو است که معماری مدرن و لوکسی دارد. در فضای داخلی این هتل از رنگ‌های خنثی مانند آبی استفاده شده که محیطی آرام و دلنشین خلق کرده است. هتل مسکو فاصله زیادی از مکان‌های دیدنی مسکو ندارد و با کمی پیاده‌روی می‌توانید به بسیاری از این مکان‌ها بروید. در رستوران هتل چخوف می‌توانید انواع غذاهای روسی لذیذ را میل کنید.

  • هتل متروپل

متروپل، هتلی پنج ستاره و شیک در مرکز شهر مسکوست که با معماری آتریوم ساخته شده است. در رستوران مجلل این هتل زیر سقف شیشه‌ای می‌توانید غذاهای لذیذ آشپزهای روسی را میل کنید. هتل متروپل دارای امکانات مختلفی مانند استخر، سونا و جکوزی، مرکز تناسب اندام و خدمات اتوشویی است. در صورت اقامت در این هتل به بیشتر جاذبه‌های گردشگری مسکو، دسترسی خوبی خواهد داشت.

  • هتل سنت‌رجیس

هتل سنت‌رجیس، یکی از هتل‌های لوکس مسکو است که در نزدیکی میدان سرخ مسکو قرار دارد. در فضای داخلی این هتل از رنگ‌های بژ، قهوه‌ای، سفید و طلایی استفاده شده که محیطی شیک و آرام‌بخش خلق کرده‌اند.

در حقیقت

به دستور پتر کبیر و به کوشش مردم این شهر که دارای جزیره ها و رودخانه های بسیاری است در سال ۱۷۰۳ میلادی شهری در کنار رودخانه نوآ ساخته شد که به افتخار کشیش و قدیس منطقه به آن نام سنت پترزبورگ را دادند.

یکی از نکات جالبی که درباره ی سنت پترزبورگ وجود دارد این است که این شهر در طی همین مدت کمی که در قیاس با دیگر شهرهای معرف و تاریخی جهان دارد اما شاهد بسیاری از وقایع تاثیرگذار نه تنها درتاریخ روسیه بلکه در تاریخ سراسر جهان گذاشته است.

انقلاب روسیه و جنگ روسیه با آلمان های نازی در این شهر از نمونه های بسیار معروف این وقایع هستند. آب و هوای سنت پترزبورگ معتدل است و برخلاف انتظاری که مردم از آن دارند، تابستان هایی ملایم و دلنشین دارد.

بررسی علمی شب های روشن در روسیه

گفتیم که علت بروز چنین پدیده ای، موقعیت قرار گیری کره ی ماه، خورشید و کره ی زمین با یکدیگر است. علمی تر که بخواهیم این قضیه را بررسی نماییم باید بگوییم که؛ به خاطر وسعت و بزرگی مدار عرضی غروب و طلوع خورشید به مقدار بسیار زیادی به یکدیگر نزدیک می شوند.

به همین خاطر است که خورشید دیگر توانایی بازگشت به افق را از دست می دهد و در جایی که بود می ماند و دقیقا به همین خاطر، شب های روشن در روسیه اتفاق می افتد. البته این که سنت پترزبورگ شمالی ترین شهر جهان هم هست در بروز این اتفاق و پدیده ی طبیعی کم بی تاثیر نیست. تا به اینجای این مطلب هر چه که درباره ی پدیده ی شب های سفید گفتیم، درباره ی زیبایی و تاثیرات مثبت و جذاب این پدیده گفتیم اما دیگر وقت آن رسیده است که درباره ی تاثیرات بد و منفی این اتفاق بر روی زندگی مردم سنت پترزبورگ به شما بگوییم.

تنظیم خواب در شب های سفید روسیه

وجود شب های سفید در شهرهایی مانند سن پترزبورگ باعث به وجود آمدن مشکلاتی چون کم خوابی یا بی‌خوابی شده است.

تا اندازه‌ای که بسیاری از ساکنان این دیار با استفاده از پرده‌های ضخیم و روش‌های گوناگون، سعی در تاریک کردن خانه‌های خود دارند تا در طول روز دچار خشکی چشم، کم حوصلگی یا کم خوابی نشوند. با این حال افراد محلی به اندازه مسافران دچار اختلالات خواب نمی‌شوند؛

زیرا مسافران علاوه بر تجربه جت لگ و اختلالات خواب در سفر، با روشنایی طولانی و پرهیجان شب های سفید روسیه نیز مواجه می‌شوند و نظم خواب آن‌ها به کلی به هم می‌ریزد.

قصد دارید به هنگام شب‌های سفید روسیه از این کشور دیدن کنید. یک برنامه دقیق برای تنظیم ساعات خواب خود بنویسید. زیرا بدون استراحت کافی از هیچ یک از  تفریحات شب‌های سفید لذت نخواهید برد. اگر به هنگام خواب حساسیت زیادی به نور دارید، حتما در چمدان خود چشم‌بند داشته باشید. همچنین نوشیدن مایعات کافی را فراموش نکنید.

اختلال خواب در شب های سفید.jpg

ویزای روسیه

همانطور که می دانید شهروندان ایرانی برای شرکت در تور روسیه باید ویزای توریستی این کشور را دریافت نمایند.

از آنجایی که ایران و روسیه دو کشور دوست با روابط دیپلماتیک بسیار خوب هستند.

خوشبختانه دریافت ویزای روسیه برای ایرانی ها در سال های اخیر بسیار راحت شده و پروسه پیچیده ای ندارد .

برای اخذ ویزای توریستی روسیه نیازی به حضور در سفارت این کشور و انجام مصاحبه نیست و افراد متقاضی می توانند از طریق آژانس های مسافرتی و یا کارگزاری ها، به راحتی و طی چند روز کاری، این ویزا را دریافت نمایند.

همانطور که گفتیم اخذ ویزای توریستی روسیه به راحتی امکان پذیر است و طی مدت کوتاهی صادر می شود، مشروط بر اینکه مدارک لازم را به صورت کامل به آژانس هواپیمایی که تور را از آن خریداری می کنید و یا کارگزاری مورد نظر، تحویل دهید.

مدارک لازم

برای درخواست و اخذ ویزای توریستی کوتاه یا بلند مدت روسیه عبارتند از

دو قطعه عکس 4*3 رنگی با پشت زمینه سفید، بلیط رفت و برگشت هواپیما به مقصد روسیه ،

واچر هتل و یا نامه رزرو قطعی محل اقامت، فرم تکمیل شده ویزا توسط مسافر، پاسپورت معتبر و امضا شده برای افراد بالای 16 سال (حتی نوزادان نیز باید پاسپورت جداگانه داشته باشند)،

دعوتنامه در صورتی که متقاضی، شخصاَ اقدام به دریافت ویزا نماید.

تاثیر پدیده ی شب های سفید روسیه روی مردم چیست؟

اگر چه شب های سفید روسیه و شهر سن پترزبورگ واقعا زیباست و مردم زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می کند اما تاثیرات منفی آن را روی زندگی مردم این شهر نباید نادیده گرفت.

روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می کنند تا از این فرصت استفاده کنند و در شب های سفید سن پترزبورگ، به پیاده روی های طولانی در خیابان های خلوت شهر بپردازند.

💵پکیج ارزان روسیه

اگر به دنبال خرید ارزانترین تور روسیه هستید ما درپارساگشت  به عنوان مجری مستقیم تور روسیه پیشنهاد می کنیم که از تورهای خارجی لحظه آخری و تخفیف خورده روسیه (مسکو، سنت پترزبورگ) خریداری کنید.

💳 اخذ ویزای روسیه

شما می توانید برای اخذ ویزای توریستی روسیه از طریق آژانس هواپیمایی پارساگشت اقدام کنید. نحوه درخواست ویزای توریستی برای تور بدین گونه است که مدارکی همچون بلیط قطعی رفت و برگشت هواپیما، واچر قطعی هتل، 2 قطعه عکس 3 * 4، پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و فرم درخواست ویزای روسیه نیاز است. در نظر داشته باشید که جواب درخواست تقریبا 7 روز کاری صادر شده و تا 30 روز معتبر است.

🍁روسیه بهار 1402

اگر تور روسیه بهار 1402 را خریداری کنید علاوه بر رزرو و خرید پکیج تور روسیه با قیمت مناسب، می توانید از بهترین آب و هوا در روسیه و به خصوص شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ نیز لذت ببرید.

☀ روسیه شب های سفید 

سن پترزبورگ شهری است که به خاطر شب های سفید یا به زبان روسی ، Beliye Nochi (بلیه نوچی)، پدیده ای است جوی که از اواخر ماه مه تا اواسط ماه ژوئیه رخ می دهد بسیار معروف است.

در این دوره خورشید هرگز به طور کامل غروب نمی کند و آسمان در طول شب با نوری شبیه به نور غروب خورشید (خورشید نیمه شب) روشن می ماند.

ما هم درپارساگشت به همین دلیل باتوجه به اینکه این پدیده شگفت انگیز فقط در این سرزمین رخ میدهد با ارائه تور روسیه ویژه شب های سفید در بهار و تابستان سعی داریم با ارائه بهترین آفرها لحظات خاص و بیادماندنی را برایتان رقم بزنیم.

✨ تور ترکیبی مسکو سنت پترزبورگ

تور مسکو سنت پترزبورگ از جذاب ترین تورهای روسیه می باشد که اغلب بصورت 6 شب (3 شب مسکو و 3 شب سن پترزبورگ) انجام میشود در وهله اول تجربه شبهای سفید در شهر رویایی سنت پترزبورگ پس از مدتها برای مسافرین عزیز میباشد لازم به ذکر است ترانسفر بین شهری با قطار سریع السیر ساب سان یا پرواز داخلی انجام می گردد.

✿ تور روسیه لحظه آخری بهار 1402

پارساگشت با ارائه ارزانترین تور روسیه 1402، سعی بر این دارد تا شرایط را به گونه ای برایتان فراهم کند که هزینه گزافی را پرداخت نکنید و بتوانید راحت تر به این سرزمین سفر کنید. با توجه به تخصص ما در برگزاری تور روسیه و اینکه آژانس پارسا گشت مجری مستقیم تور روسیه است، می توانید مطمئن باشید که همراه با تورهای ما سفر خوبی را به مسکو و سن پترزبورگ، کازان و سوچی تجربه خواهید کرد و آفر تور روسیه پیشنهادی ما رضایت شما را جلب میکند.

همچنین در پکیج تور روسیه ارائه شده توسط ما تور لوکس روسیه (پرواز خارجی با کیفیت و هتل های تاپ 5 ستاره و لوکس روسیه)هم قرار دارد و اگر شما خواهان این مدل از تورها هستید، تور لاکچری روسیه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

سفری جذاب و به یادماندنی به سرزمین تزارها با تور روسیه

حقایقی درباره پدید شب های سفید روسیه

تا این بخش با پدیده شب های سفید روسیه به خوبی آشنا شدیم و فهمیدیم که در این بازه زمانی چه تفریحاتی در انتظارمان است. اما هنوز برخی حقایق جالب درباره این رویداد وجود دارد که شاید برایتان جالب باشد بدانید. در ادامه این بخش به برخی از حقایق جالب درباره پدیده شب های سفید سن پترزبورگ اشاره شده است.

  • میزان روشنایی هوا در سن پترزبورگ بیشتر از سایر شهرهاست و به همین دلیل بهترین مکان برای دیدن شب های سفید روسیه، شهر سن پترزبورگ است.
  • مسافران در سفر معمولا به دلیل جت لگ بی خواب یا بدخواب می شوند. اما مردم محلی خود روسیه هم در زمان رویداد شب های سفید دچار اختلالات خواب و کسالت می شوند. برای جلوگیری از این موضوع، ساکنین شهرهایی که شب های سفید در آن ها رخ می دهد، از پرده های ضخیم استفاده می کنند.
  • در زمان وقوع این پدیده، چراغ های خیابان اصلا روشن نشده و به مدت ۱ ماه خاموش می مانند.
  • بیشتر مردم روسیه دوست دارند که در این زمان شب ها به پیاده روی رفته و از روشنایی شب های سفید لذت ببرند.
  • پدیده شب های سفید از نظر اقتصادی کمک بزرگی به روسیه می کند، چرا که میزان گردشگران در این یک ماه بسیار زیاد می شود.

سؤالات متداول


  • شب های سفید در سنت پترزبورگ


  • دقیقاً در چه تاریخی رخ می‌دهند؟

اگر علاقه‌مند به بازدید از شب های سفید در سنت پترزبورگ هستید، باید بدانید که این رویداد از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه در برخی از شهرهای این کشور رخ می‌دهد.


  • به چه معناست؟

رواقع یک پدیده طبیعی است که به دلیل وسعت مدار عرضی رخ می‌دهد.  به عبارتی در حین این پدیده، خورشید قادر نمی‌باشد تا موقع غروب به افق رفته و شب به وجود بیاید.


  • به چه صورت می‌باشد؟

طول این پدیده، شب‌ها مانند روز روشن هستند و در واقع به مدت یک ماه، شبانه‌روز مانند یکدیگر به صورت روشن می‌باشد. این پدیده سالیانه باعث جذب توریست‌های بسیاری به کشور روسیه شده است.

نتیجه گیری

شب های سفید در سنت پترزبورگ یکی از زیباترین پدیده‌هایی است که می‌توانید در زندگی آن را تجربه نمایید.

در صورتی که علاقه‌مند به بازدید از کشور روسیه و یا کشورهای توریستی و دیدنی سراسر جهان می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم با آژانس پارسا گشت خاطره همراه باشید تا بتوانید با استفاده از راهنماهای سایت پارساگشت با انواع جاذبه‌های توریستی و مکان‌های دیدنی این کشورها آشنا شوید و سفری لذت بخش و خاطره‌انگیز را تجربه نمایید.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

کارگزار تور ژاپن

ژاپن ژاپن | کشور ژاپن ژاپن یا جزیره ژاپن کشوری واقع در آسیای شرقی و شمال غرب اقیانوس آرام است. از دیگر همسایگان ژاپن کره

جاهای دیدنی تایلند

جاهای دیدنی تایلند ر شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که

تور ویتنام1403-02188487124

ویتنام سرزمینی افسانه‌ای است که زیبایی‌های طبیعی بی‌نظیری دارد. این سرزمین بلند و باریک که در جنوب شرقی آسیا و در کناره‌های دریای چین جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شب های سفید روسیه-02188487125

هلدینگ گردشگری پارسا گشت