سن پترزبورگ

سنت پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و به نوعی نماد مقاومت و سرسختی در میان مردم روسیه به شمار میرود. این شهر ویژگیهای جذاب بیشماری دارد که آن را به مقصدی ایده آل برای سفر و همچنین تحصیل در روسیه تبدیل می کند. سن پترزبورگ در سال ۱۷۳۰ میلادی به دستور پتر کبیر ساخته شد و تا ۲۲۵ سال بعد پایتخت روسیه بود.

این شهر برای مدتی پتروگراد نام داشت، اما پس از فروپاشی سلطنت تزارها به نام لنین (رهبر انقالب ۱۹۱۷ روسیه و بنیانگذار دولت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی) لنینگراد نامیده شد. بعدها اما با فروپاشی شوروی دوباره به همان نام قدیمی یعنی سن پترزبورگ نامیده شد. سن پترزبورگ شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان است.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی این شهر باعث می شود تا در اوایل تابستان طوالنی شدن تابش آفتاب مانع از تاریکی هوا می شود و اغلب اوقات شبانه روز هوا یا روشن است یا حالتی گرگ و میش دارد. به همین خاطر این شبها را شبهای سفید می نامند که یکی از ویژگیهای جذاب سن پترزبورگ به شمار میرود.

شهر سنت پترزبورگ در ساحل خلیج فنلاند قرار دارد. این شهر در سال 1703 توسط و تحت نظارت پیتر کبیر تاسیس شد. این شهر برای دو قرن پایتخت کشور روسیه بود یعنی تا سال 1918 و شاهد برخی از مهم ترین اتفاقات تاریخی است. سنت پترزبورگ یکی از مدرن ترین شهر های روسیه است.

مسکو سنت پترزبورگ نقشه - مسکو و سنت پترزبورگ نقشه (روسیه)

سنت پترزبورگ به دلیل معماری منحصر به فردی که دارد به ونیز شمالی نیز معروف است. این شهر برای فضای خاص و خلاقانه ای که دارد هنرمندان، شاعران و افراد زیادی را به خود جذب می کند.

بی شک سن پترزبورگ را باید یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی برشمرد که سفر به آن را میتوان به هر شخصی توصیه کرد. شهر سنپترزبورگ به ونیز شمال) اشاره به رودخانهها و کانالهای زیاد این شهر( پالمیرای شمال و پایتخت شمالی روسیه هم مشهور است.

آب و هوا

هوای سنت پترزبورگ معتدل تر از آن است که از عرض جغرافیایی اش انتظار داریم، اما هنوز هم برای بسیاری از مردم، از ماه مه تا سپتامبر، این شهر مطلوبترین آب و هوا را دارد.

شهر فوتبال

شهر سنت پترزبورگ پایتخت معروف مسابقات ورزشی در روسیه است. در سال 2018 این شهر یکی از شهر هایی بود که مسابقات جام جهانی فوتبال برگزار شد.

شهر شب های سفید

سنت پترزبورگ از موقعیت جغرافیایی ویژه ای برخوردار است، شمالی ترین شهر پر جمعیت در جهان شناخته می شود

در اوایل تابستان به دلیل شرایط آب و هوای روسیه و بسیار طولانی شدن زمان تابش افتاب، شهر در تاریکی شب فرو نمی رود و در تمام مدت شبانه روز یا هوا روشن است یا گرگ و میش صبحگاهی دارد که به همین علت شب های اول تابستان در این شهر شب های سفید نام دارد.

جذابیت های گردشگری

روسیه شهری زیبا است همچنین جاذبه های گردشگری روسیه بسیار حیرت انگیز و زیبا می باشد و آب و هوا در روسیه بسیار مناسب و مطلوب است، روسیه بزرگترین کشور جهان است و شما با سفر به روسیه تجریه های بسیاری را در مورد این کشور زیبا کسب می کنید.

کلیسای نجات دهنده خون

این کلیسا بین سال های 1883 و 1907 ساخته شد. ساخت این کلیسا توسط خانواده امپراتوری تامین می شد. طراحی این کلیسا به سبک ملی گرایی رمانتیک است.

کلیسای نجات دهنده خون-پارساگشت

موزه آرمیتاژ

این موزه دارای 3 میلین اثر هنری است که البته همه به صورت هم مزمان نمایش داده نمی شوند، یکی از بزرگترین موزه های جهان و از قدیمی ترین نگارخانه های هنری و موزه های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.

موزه آرمیتاژ کجاست؟ - کجارو
موزه آرمیتاژ

قصر پیترهوف

واقع در حومه شهر دوم روسیه یعنی سنت پترزبورگ است. زمینه ها و معماری کاخ پیترفف یک نمایش بسیار معروف از طراحی و سبک باروک است و یکی از مهم ترین جذابیت های گردشگری در روسیه محسوب می شود.

پازل ۱۰۰۰ تکه قصر پیترهوف - سنپترزبورگ، روسیه - پازل ایران
قصر پیترهوف

باغ زیبای تابستانی سنت پترزبورگ

باغ تابستانی سنت پترزبورگ را قطعه ای از بهشت می نامند. باغ تابستانی summer garden یا Ле́тний сад یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های دیدنی و توریستی شهر پیتر مقدس می باشد.

باغ تابستانی سنت پترزبورگ |پارسا گشت
باغ زیبای تابستانی سنت پترزبورگ

مراکز خرید در سن پترزبورگ

مقالعه مناسب برای کسانی که به روسیه سفر میکنند و اطلاعاتی از مراکز خرید در تور سنت پترزبورگ ندارند . مراکز خرید در شهر زیبا و توریستی سن پترزبورگ بسیار شبیه مراکز خرید کشور های غربی میباشند.

برند های داخلی و خارجی لاکچری و لوکسی بسیاری را در این مغازه‌های در کنار هم می ‌بینید.بیشتر این مراکز خرید دارای کافه، رستوران و مراکز سرگرمی هستند.به ‌عنوان مثال در ۳۰ کیلومتری جنوب سن پترزبورگ اوت لت النتون پرمیوم (Ellenton Premium) مجموعه‌ای از مغازه‌های عالی برای خرید است.

مرکز تفریحی و خرید گراند کانیون در سن پترزبورگ :

این فروشگاه در  ۱۱ فوریه ‌ی سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را با مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار مترمربع در منطقه‌ی شمالی سن پترزبورگ آغاز کرد. تعداد مغازه‌ های این مرکز بسیار زیاد و با پوشش دهی تمام وسایل مورد نیاز برای بک فرد میباشد . از فروشگاه‌های لباس و کفش گرفته تا عطر و جواهر و لوازم خانگی برقی در گراند کانیون به‌فروش می‌رسد.

حتی مغازه‌هایی نیز به‌عرضه‌ی اقلام ساختمانی و نوسازی منزل،‌ مبلمان و محصولات خانگی اختصاص دارد. علاوه‌بر ۹ سالن سینمایی بانام سینما پارک با ۲۲۰۰ صندلی،‌ مرکز تفریحی خانوادگی «کریزی پارک»، چندین کافه و رستوران نیز در این مجموعه فعالیت می‌کنند. به‌طورکلی ۱۳۰ مغازه در ابعاد مختلفی از ۵۰ مترمربع تا ۹ هزار مترمربع در این مرکز خرید وجود دارد.