تور سریلانکا | بهترین و ارزان ترین قیمت تور سریلانکا

بهترین و ارزان ترین قیمت تور سریلانکا

نرخ های ویژه نوروز1403

تور سریلانکا

قبل از هرچیز، این نکته را در نظر داشته باشید که برای سفر به سریلانکا نیاز به اخذ ویزا است. ویزای سریلانکا، به صورت فرودگاهی و الکترونیکی صادر می‌شود. برای خرید تور سریلانکا، در ادامه نکاتی را به شما می‌گوئیم که ممکن است هرجایی در مورد آن‌ها صحبت نشود. در ابتدا، اطلاعاتی از کشور سریلانکا برای شما آماده خواهیم کرد.

سریلانکا، با نام قبلی سیلان (Ceylon) و نام رسمی جمهوری سوسیالیستی دموکراتیک سریلانکا (Democratic Socialist Republic of Sri Lanka) کشوری جزیره‌ای در جنوب آسیا از اقیانوس هند، جنوب غربی خلیج بنگال و جنوب شرقی دریای سیاه قرار دارد. واحد پول سریلانکا روپیه سریلانکا بوده و کلمبو، کادوولا، ماهاگاراما و کسبوا از شهرهای بزرگ این کشور هستند.

پکیج تور سریلانکا برای اطلاع از آفری تور سریلانکا با ما در ارتباط باشید.   02188487125

دیدن شهر کلمبو در تور مسافرتی سریلانکا

تور کلمبو سریلانکا یکی از بخش‌های جذاب تور سری لانکا  است و مسافرانی که برای عزیمت به این کشور ازتور تهیه کرده‌اند به مدت دو شب در یکی از بهترین هتل‌های پایتخت کشور سریلانکا یعنی شهر زیبا و مدرن کلمبو اقامت خواهند داشت. کلمبو بزرگترین شهر سریلانکا است که آب و هوای دلپذیری دارد. تور کلمبو سریلانکا یک گشت شهری یک روزه هم دارد و مسافران در زمان برگزاری این گشت از موزه ملی و میدان استقلال این شهر بازدید می‌کتند. علاقه مندان به طبیعت هم می‌توانند علاوه بر گشت و گذار در فضای سبز کلمبو، از محل زندگی لاکپشت‌ها هم دیدن کنند. فستیوال‌ها و مراسم‌های سنتی جذابی هم سالانه در شهر کلمبو پایتخت برگزار می‌شود که در زمان سفر با تور مسافرتی کلمبو سریلانکا به این شهر می‌توانید در آنها شرکت کنید. همچنین مسافرانی که با تور سریلانکا  به این کشور سفر کرده‌اند در مسیر کلمبو به شهر کندی می‌توانند از باغ ادویه بازدید کنند و فیل‌های پینوالا را از نزدیک ببینند.

گردش در شهر کندی در تور سریلانکا

شهر توریستی کندی در تپه‌های مرکزی کشور سریلانکا واقع شده است و طبیعت بکر این شهر زبانزد خاص و عام است. این شهر علاوه بر موزه‌های دیدنی و حیات وحش، مناظر زیبایی هم برای عکاسی و تفریح دارد. مسافرانی که با تور کندی سریلانکا  به این شهر سفر کرده‌اند در زمان برگزاری گشت شهری می‌توانند از باغ گیاهشناسی سلطنتی، بازار کندی، گالری جواهرات، معبد دندان و نمایش مراسم فرهنگی سریلانکا بازدید کنند و اوقات خوشی را به مدت دو شب در این شهر بگذرانند. مسافران تور کندی سریلانکا الی گشت فقط دو شب در این شهر توقف دارند و پس از آن راهی شهر زیبای بنتوتا خواهند شد. با خرید تور مسافرتی کندی سریلانکا و سفر به این شهر می‌توانید رود ماهاوالی گانگا را هم از نزدیک ببینید.

رفتن به شهر بنتوتا در تور سریلانکا

بنتوتا یکی از شهرهای توریستی جزیره پهناور سریلانکا است که در ساحل جنوبی این کشور واقع شده و گردشگران بسیاری با خرید تور بنتوتا سریلانکا از این شهر بازدید می‌کنند. اگر تفریحات ساحلی باشید، این شهر در مجاورت اقیانوس هند بهترین مکان برای تفریح شما محسوب می‌شود. تفریحات و ورزش‌های آبی بسیار زیادی همچون غواصی، قایق سواری، موج سواری و اسکی روی آب را در زمان سفر به این شهر با خرید تور بنتوتا سریلانکا می‌توانید با همسفران خود و یا به تنهایی تجربه کنید. علاوه بر این تفریحات شما می‌توانید در مرکز حفاظت بنتوتا به یکی از مکان‌های تخم گذاری لاکپشت‌های دریایی سر بزنید و در رودخانه مادو قایق سواری کنید، در واقع این دور مورد جز گشت شهری تور مسافرتی بنتوتا سریلانکا  است که مسافران در مدت 3 شب اقامت در این شهر می‌توانند از آنها بازدید کنند.

تنوع فرهنگی در سریلانکا

فرهنگ برخی از کشورها یکنواخت است و این یکنواختی ممکن است کمی خسته کننده باشد. تنها فرهنگ یکسان در بین مردم سریلانکا، مهمان‌نوازی آن‌هاست؛ جدا از آن، در هر نقطه از سریلانکا با مردمی از اقوام و ادیان مختلف ارتباط برقرار خواهید کرد. سه شهر دامبولا، سیگیرا و پولوناروا به مثلث فرهنگی سریلانکا شهرت دارند که در آن انواع مختلفی از فرهنگ باستانی سریلانکا، فرهنگ بودایی و فرهنگ دوران استعمار اروپاییان را خواهند دید.

مردم سریلانکا

مردم سریلانکا به طرز عجیبی مهمان‌نواز و صمیمی هستند و در هر نقطه از این کشور با لبخندی گرم از شما پذیرایی می‌کنند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از سریلانکا دیدن می‌کنند و از این رفتار مردم سریلانکا احساس خشنودی می‌کنند. فرهنگ ارتباط و پذیرایی از توریست‌ها به خوبی بین مردم این جزیره نهادینه شده است.

حیوانات کمیاب سریلانکا

سریلانکا 26 پارک ملی و 2 پارک دریایی دارد که مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، پارک ملی یالا است. این پارک ملی بیشترین تنوع از پلنگ‌ گربه وحشی را در خود جای داده است. همچنین بیش از 215 گونه از پرندگان و خزندگان در این نواحی  زندگی می‌کنند. کسانی که به تماشای حیوانات بیرون از باغ وحش علاقه دارند، سفر به سریلانکا را فرصتی می‌دانند که در طول آن زندگی بسیاری از آبزیان و پستانداران از نزدیک ببینند.

تاریخچه سریلانکا

تاریخ چند هزارساله سریلانکا یکی از دلایل اصلی محبوبیتش بین گردشگران است. این کشور در طول تاریخ فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده که نتیجه آن به وجود آمدن آثار قدیمی‌ است که حتی فرهنگ و تاریخ اروپایی را نیز در دل خود جای داده است. در ادامه، تاریخ این جزیره را در مختصرترین حالت ممکن برای شما شرح خواهیم داد تا به هنگام سفر به سریلانکا، در جریان ارزش تاریخی جایی که از آن دیدن می‌کنید، باشید.

سریلانکا در قبل از میلاد مسیح

سریلانکا در دوران باستان حکومت داشته به طوری که برخی از شواهد باستانی قدمتش را تا سه قرن قبل از میلاد مسیح دانسته‌اند. حتی برخی از کاوش‌ها حاکی از فعالیت‌هایی همچون کشاورزی و ذخیره برنج در دوران نوسنگی این جزیره هستند. برخی از شواهد نیز به ورود آریایی‌ها و آموزش ساخت آهن، فنون کشاورزی و حکومت رانی در سریلانکا اشاره دارند. یکی دیگر از اتفاقات مهم باستانی در سریلانکا، معرفی بودائیسم به این جزیره بوده است که تاریخ آن به سه قرن پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. به همین دلیل در سریلانکا آثار باستانی بسیاری از معابد و دین بودا دیده می‌شود.

از کدام شهرهای سریلانکا دیدن کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مسافران این جزیره را به مطالعه راهنمای سفر به سریلانکا وا می‌دارد، این است که در سفر به سریلانکا از کدام شهر‌ها دیدن کنیم؟ در سریلانکا چند شهر مهم و توریستی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تا مطابق با علایق و سلیقه خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

گال

گال، پنجمین شهر بزرگ سریلانکا، منزلگاه انواع معبد و زیبایی وصف نشدنی است. این شهر علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه‌های ساحلی، از نظر تاریخی اهمیت بسیاری دارد و معابد و کلیساهای قدیمی گوناگونی در آن وجود دارد. معبد سینیگاما، یکی از مشهورترین جاذبه‌های این شهر است که بنا بر افسانه‌ها دعا در آن خوش شانسی می‌آورد. همچنین فانوس دریایی گال که در یک حصار باستانی قرار گرفته است، مناظر فوق العاده‌ای برای عکاسی دارد.

کلمبو

کلمبو پایتخت و بزرگ‌ترین شهر سریلانکا است که آب و هوای دلپذیری دارد. این شهر در جاذبه‌های توریستی تنوع قابل توجهی دارد. دوست‌داران تاریخ می‌توانند از موزه تاریخ طبیعی، موزه تاریخ هلند و اماکن تاریخی این شهر دیدن کنند. دوست‌داران طبیعت نیز علاوه بر گشت و گذار در فضای سبز کلمبو، می‌توانند زندگی لاکپشت‌ها و حراست از نسل آن‌ها را تماشا کنند. علاوه بر این‌ها، کلمبو با انواع کنسرت و تئاتر از گردشگران هنر دوست سریلانکا پذیرایی می‌کند. 

سیگیریا

اگرچه سیگیریا شهر نیست، اما به دلیل اهمیت بالای توریستی، آن‌ را در این لیست قرار دادیم. سیگیریا یک سنگرگاه باستانی است که در بالای یک صخره عظیم بنا شده است. دور تا دور این صخره نیز جنگل است. این منطقه به دلیلی اهمیت تاریخی و باستانی در یونسکو ثبت شده است. اطراف سیگیریا انواع امکانات رفاهی و خدمات گردشگری وجود دارد. اقامتگاه‌های کلبه‌ای سیگیریا نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند.

نووارا الیا

در نووارا الیا با رنگ سبز مزارع چای از چشمان خود پذیرایی کنید. این منطقه بهترین زمین گلف سریلانکا را دارد. اگر با قطار به این شهر بروید، احتمالا تمام ساعات، سفر به پنجره‌ خیره خواهید شد. علاوه بر تمام این‌ها، این منطقه شامل یک دریاچه به نام گریگوری، باغ‌های گیاه شناسی و پارک ملی است. به دلیل ارتفاع بالا، نووارا الیا دمای پایین‌تری نسبت به بخش‌های ساحلی سریلانکا دارد.

روش رفت و آمد در سریلانکا

رفت و آمد در بخش‌های مختلف یک کشور از مسائل مهمی است که در هزینه‌های سفر و تنظیم زمان، بسیار تأثیرگذار است به همین دلیل در این بخش از راهنمای سفر سریلانکا قصد داریم انواع روش رفت و آمد در سریلانکا را برای شما شرح دهیم تا با در نظر گرفتن شرایط روش رفت و آمد در سریلانکا را انتخاب کنید.

رفت و آمد با اتوبوس در سریلانکا

به طور معمول برای صرفه جویی در زمان، بهتر است در سریلانکا به جای استفاده از قطار از اتوبوس استفاده کنید. علاوه بر این اتوبوس یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های رفت و آمد و بهترین روش‌های دسترسی به انواع نقاط سریلانکا است که برای بسیاری از مردم این کشور اصلی‌ترین، روش سفر درون شهری یا برون شهری به شمار می‌رود. اما از آن‌جایی که بیشتر اتوبوس‌های سریلانکا قدیمی هستند، ممکن است سفر با آن‌ها چندان هم راحت نباشد.

رفت و آمد با هواپیما در سریلانکا

رفت و آمد با پروازهای داخلی سریلانکا توسط برخی از شرکت‌های هوایی این کشور همانند سینامون ایر ارائه می‌شود که برای طی کردن مسافت‌های طولانی جزیره بسیار مناسب است، زیرا از این طریق تا حد ممکن در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد. همچنین تماشای زیبایی‌های جزیره از نقطه نظر یک عقاب به قدری زیباست که تجربه آن فقط در رویاها ممکن است.

در سریلانکا بیش از 20 فرودگاه وجود دارد که 2 مورد از آن‌ها فرودگاه‌های بین‌المللی هستند. پروازهای داخلی سریلانکا با هواپیما‌هایی کوچک انجام می‌شوند. از معایب این روش رفت و آمد، می‌توان به هزینه گران آن اشاره کرد.

رفت و آمد با قطار در سریلانکا

سفر با قطار در سریلانکا بسیار راحت است و با استفاده از آن شما از میان زیبا‌ترین چشم‌اندازهای این کشور عبور خواهید کرد؛ خصوصاً اگر مسیر شما از کلمبو به کندی باشد. برخی از قطارهای این مسیر پنجره‌های بزرگی دارند که نمایی 360 درجه‌ای از مناظر مزارع چای و جنگل‌های سریلانکا دارد. به یاد داشته باشید که مسافرت به بخش‌های تپه‌ای و مرتفع سریلانکا با قطار ممکن است زمان‌بر باشد، زیرا حرکت در این مناطق کند است. در عوض در چنین مسافرت‌هایی شما فرصت بیشتری برای تماشای مناظر بهشت‌گونه سریلانکا خواهید داشت.

سفر به بنتوتا در سریلانکا با هواپیما:

فرودگاه بین‌ا لمللی باندارانایکه در کلمبو قرار دارد، نزدیک ‌ترین فرودگاه به بنتوتا است. این فرودگاه از طریق پروازهای مستقیم یا با یک توقف معمولاً در هند به تمام شهرهای اصلی جهان متصل است. خدمات اتوبوس و تاکسی در این فرودگاه وجود دارد که به تناسب نیازهای شما، شما را از فرودگاه به شهر کلمبو یا به بنتوتا منتقل می‌ کند.

سفر با قطار:

برای دسترسی به قطارها و سفر به بنتوتا در سریلانکا، ابتدا باید به کلمبو برسید، جایی که قطارها به سایر شهرهای سریلانکا گسیل می ‌شوند. قطار در ایستگاه آلوتگاما که در فاصله حدود ۳ کیلومتری از بنتوتا قرار دارد متوقف می ‌شود. با این حال، بسیاری از مردم به دلیل زیبایی مناظر ساحلی که قطار از آن ها عبور می ‌کند، از این وسیله نقلیه برای سفر به بنتوتا استفاده می‌ کنند. به علاوه، این روش هزینه‌ کمتری دارد.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به بنتوتا در سریلانکا

دمای بنتوتا، مانند بقیه سواحل سریلانکا، به طور معمول ثابت است و معمولاً بین ۲۷ درجه  تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. عامل تعیین کننده اصلی آب و هوا در این منطقه فصل بارندگی است. در اینجا دو فصل بارش باران مشهود است. بنابراین فصل خشک از دسامبر تا آوریل معمولاً محبوب‌ ترین زمان برای سفر به بنتوتا در سریلانکا است.

فصل مانسون شمال شرقی (دسامبر تا فوریه):

این بادها به ندرت سواحل جنوبی را تحت تأثیر قرار می ‌دهند و این ماه‌ ها به بادهای خشک و گاهی اوقات سردتر از معمول مشهور هستند. در این ماه‌ها دریا هم در بهترین شرایط خود است، که برای شرکت در ورزش ‌های آبی معروف بنتوتا ایده آل است.

فصل اول میان دو فصل بارش (مارس تا آوریل):

معمولاً در این ماه‌ ها آب و هوا خیلی گرم و مرطوب است، اما وجود باران کم تر در این ماه ‌ها آن ها را به زمانی محبوب بین گردشگران برای سفر به بنتوتا در سریلانکا تبدیل کرده است. همچنین، اگر قصد داشته باشید در آب های خنک بنتوتا شنا کنید، این ماه ها بهترین انتخاب خواهند بود.

فصل مانسون جنوب غربی (مه تا سپتامبر):

این فصل بیشترین مقدار بارندگی را دارد. آب و هوا برای ورزش‌ های آبی مناسب نیست، اما اگر می ‌خواهید تجربه ‌ای از سریلانکای روستایی داشته باشید و از باران لذت ببرید، این فصل برای شما مناسب است.

فصل دوم میان دو فصل بارش (اکتبر تا نوامبر):

اگرچه فصل بادهای موسمی گذشته است، اما باران هنوز هم در این ماه‌ ها ادامه دارد. بارش سیلابی در این ماه ‌ها رایج است و پیش ‌بینی ناپذیر بودن باران آن را برای گردشگران در سفر به بنتوتا در سریلانکا چندان جذاب نمی ‌کند. با این حال، اگر آماده ریسک باشید، این می ‌تواند فصل شما باشد.

رستوران های ساحلی بنتوتا

بنتوتا مکانی نسبتاً کوچک است، اما پیدا کردن رستورانی که غذاهای سریلانکایی خوشمزه سرو کند، در سفر به بنتوتا در سریلانکا کار مشکلی نخواهد بود. در نزدیکی ساحل، چندین کافه و رستوران زیبا ساخته شده است که در آن ها می ‌توانید از تنوع غذاهای دریایی شگفت ‌انگیز و غذاهای محلی و بین‌ المللی لذت ببرید.

تجربه خرید در سفر به بنتوتا در سریلانکا

در بنتوتا، فروشگاه ‌ها و مراکز خرید اصلی در نزدیکی مجتمع تعطیلات ملی بنتوتا قرار دارند که در میان خوشه ‌هایی از هتل‌ ها، رستوران ‌ها و امکانات دیگر قرار گرفته ‌اند. چیزهایی که در سفر به بنتوتا در سریلانکا باید به دنبال آن ها باشید، صنایع دستی، لباس ‌های سنتی، جواهرات، ماسک و سایر اجناس جذاب است.

جاذبه های دیدنی و تفریحی در سفر بنتوتا

بنتوتا یک شهر کوچک واقع در ساحل غربی سریلانکا است. این شهر در نیمه‌ راه بین کلمبو و گاله واقع شده است. بنتوتا یک مقصد گردشگری محبوب برای خارجی ‌ها و مردم محلی است، به ویژه برای افرادی که از کلمبو می ‌آیند، بنابراین در آخر هفته ‌ها ممکن است شلوغ باشد.

اگرچه در گذشته این شهر به عنوان یک مرکز تجارت ادویه شناخته می ‌شد، اما امروزه با سواحل سفید طولانی، درختان نخل و تالاب خود، یک مکان آرام است که شما می ‌توانید در آن از ورزش ‌های آبی، طبیعت و آفتاب لذت ببرید. علاوه بر این، اگر طرفدار تاریخ و معماری هستید، در این شهر مکان‌ هایی وجود دارد که تاریخ و طراحی بسیار جذابی دارند.

در سفر به بنتوتا در سریلانکا تعداد زیادی فعالیت و مکان دیدنی برای پرداختن وجود دارد. توصیه ما این است که حداقل ۳ شب اینجا بمانید – اما اگر می‌ خواهید آرامش و استراحت بیشتری را تجربه کنید، حتی می‌توانید یک هفته کامل را در بنتوتا سپری کنید. در ادامه، به برخی فعالیت ‌ها که در سفر به بنتوتا در سریلانکا باید تجربه کنید را اشاره خواهیم کرد.

دوچرخه سواری در بنتوتا و اطراف شهر

یکی از بهترین کارهایی که در سفر به بنتوتا در سریلانکا می ‌توانید انجام دهید، اجاره دوچرخه یا رزرو تور دوچرخه ‌سواری در شهر و مناطق اطراف آن است. این روشی آسان برای شناختن بنتوتا و ارتباط با طبیعت، فرهنگ و ساکنان آن است. اطمینان حاصل کنید که از میان شهر، باغ‌ های چای، مزارع برنج و باغ‌ه ای نارگیل (جایی که می ‌توانید توقف کنید و ببینید چگونه روغن نارگیل استخراج می‌شود) دوچرخه سواری می کنید.

در مسیر خانه ‌های هلندی و معبد زیبای کانده ویهارایا را خواهید دید. همچنین از یک رودخانه عبور خواهید کرد، از تالاب لذت خواهید برد و از دریاچه ددووا و چندین معبد بودایی خواهید گذشت. بهترین زمان برای انجام تور دوچرخه ‌سواری صبح زود یا شب است، تا از ساعات گرم روز دور باشید.

به ساحل بنتوتا بروید

یکی دیگر از بهترین کارهایی که می‌ توانید در سفر به بنتوتا در سریلانکا انجام دهید، این است که وقت خودتان را در ساحل بگذرانید. اطراف بنتوتا چندین ساحل زیبا وجود دارد. نزدیک ترین ساحل، ساحل بنتوتا است. تناقض بین شن طلایی و درختان جوز نارگیل سبز، به همراه آب فیروزه ‌ای، این مکان را به یادماندنی می‌ کند.

می ‌توانید در ساحل آفتاب بگیرید، شنا کنید و روی شن های نرم قدم بزنید. در ساحل بنتوتا همچنین می توایند از ورزش ‌های آبی از جمله غواصی و شنای زیرآب هم لذت ببرید. این مکان آرام و زیبا به ویژه در غروب آفتاب دیدنی است.

سفر به بنتوتا در سریلانکا از ساحل موراگالا دیدن کنید

آیا از آن دسته افرادی هستید که به دنبال یک مکان آرام برای آفتاب‌ گرفتن، مطالعه و استراحت هستند؟ یا اینکه به دنبال هیجان و آدرنالین هستید؟ در هر دو صورت یکی از بهترین کارهایی که در سفر به بنتوتا در سریلانکا  می ‌توان انجام داد، وقت گذراندن در ساحل موراگالا است.

این ساحل که در میان ساحل بنتوتا و ساحل بروالا قرار دارد، یک ساحل شنی طولانی با ماسه های سفید و طلایی و آب است که با برخورداری از گیاهان سبز و جنگلی غنی، تعداد زیادی بازدیدکننده ندارد.

در این ساحل مکان ‌هایی وجود دارد که می ‌توانید در آن ها غواصی، شنا، موج سواری، پاراگلایدر و برنامه ‌های قایق بانانا را تجربه کنید. به ساحل موراگالا می‌ توان با توک ‌توک، ماشین و دوچرخه دسترسی پیدا کرد. بهتر است پس از غروب آفتاب در این ساحل نمانید.

گشت و گذار در دریاچه ددوا

یکی از زیباترین فعالیت هایی که می ‌توان در سفر به بنتوتا در سریلانکا انجام داد، گشت و گذار در اطراف دریاچه ددوا است. اینجا یک مکان شگفت ‌انگیز است که خارج از بنتوتا قرار دارد. اینجا می‌ توانید از میان باغات دارچین راه بروید، در یک خانه قایقی یا در یک ویلا کنار دریاچه نشسته و آرامش آب‌ه ای ساکت را تماشا کرده یا تور قایق در دریاچه را رزرو کنید.

زیبایی های لونوگانگا در سفر به بنتونا در سریلانکا

یکی از زیباترین جاذبه‌ های بنتوتا در سرزمین لونوگانگا واقع شده است. این مجموعه‌ زیبا متعلق به معمار برجسته سریلانکایی جفری بوا می ‌باشد. وی در سال ۱۹۴۷ این مکان را خریداری کرد و در مدت ۵۰ سال در آن کار کرد و آن را به یک اثر دیدنی بزرگ تبدیل کرد. جفری بوا که تحت تأثیر برادرش به نام بویس قرار داشت، تصمیم گرفت وکالت را ترک کرده و معمار شود. به این ترتیب وی به یکی از معماران برجسته‌ آسیا تبدیل شد.

لونوگانگا در کنار دریاچه‌ دویدوا واقع شده و باغ این مجموعه، آزمایشگاه خلاقیت بوا برای ایده‌ ها و مفاهیم جدید بود. مجسمه‌ ها و آثار هنری به صورت استراتژیک در محل ‌های مختلف قرار داده شده اند تا چشم‌ اندازهای شگفت‌انگیزی مانند چشم ‌انداز تپه‌ دارچین به نمایش درآید. لونوگانگا به طور همزمان یک موزه‌ فضای باز، یک پارک و یک خانه است.

تورهای باغ لونوگانگا هر روز ساعت ۹:۳۰ صبح، ۱۱:۳۰ صبح، ۲:۰۰ بعد از ظهر و ۳:۳۰ بعد از ظهر آغاز می ‌شوند. هزینه‌ ورودی برابر با ۱۵۰۰ روپیه سریلانکایی (تقریباً ۸ دلار) است. مدت زمان تور حدود ۲ ساعت می‌باشد. برای رسیدن به خانه بوا از بنتوتا می ‌توانید از توک توک یا ماشین استفاده کنید. حتماً در طول تور کفش مناسب بپوشید، زیرا گردش در باغ در فصل باران ممکن است کفش‌ ها را کثیف کند.

درباره شهر کندی

در سال های اخیر کشور های آسیایی در عرصه گردشگری پیشرفت چشمگیری داشته اند و به قطب گردشگری در جهان تبدیل شده اند. یکی از این کشورها که همواره در ‏صنعت گردشگری خودنمایی کرده است، سریلانکا نام دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از شهرهای زیبای کشور سریلانکا برایتان بنویسیم؛ این شهر جایی نیست جز شهر کندی. کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا است و برای ورود به این شهر می توانید از راه های هوایی، زمینی و ریلی استفاده کنید. شهر کندی یکی از جذاب ترین مکان‌ های گردشگری در سریلانکا و آسیا محسوب می‌ شود، شهری با مذهب بودایی که دریاچه کندی آن را از وسط به دو بخش تقسیم کرده است. در زمان های قدیم، Kandy به عنوان پایتخت سریلانکا بوده است، تا حدی که از کندی به عنوان شهر جشنواره‌ ‏های باشکوه نام می برند و در این شهر سالانه چهار جشنواره برگزار می شود که جالب ترین جشنواره ها اسالا نام دارد.‏‏ این شهر در ۱۲۰‬کیلومتری کلمبو ‏پایتخت سریلانکا قرار گرفته است و تنها با دو ساعت رانندگی قابل دسترس است. شهر کندی به عنوان خاص ترین مکان در سریلانکا در سال ۱۹۸۸ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

فرودگاه شهر کندی

فرودگاه کندی به عنوان فرودگاه محلی در نزدیکی منطقه کانداساله (Kundasale) قرار دارد و با خط هوایی مستقیم به فرودگاه بین المللی کلمبو دسترسی دارد. هدف از ایجاد فرودگاه در شهر کندی تسهیل در رفت و آمد گردشگران به این شهر بوده است، معمولا گردشگران برای دسترسی به شهر کندی با خرید بلیط هواپیما خارجی از فرودگاه شهر کلمبو استفاده می کنند. در داخل شهر نیز بهترین وسیله برای گردش استفاده از سه چرخه است که در طی شبانه روز فعالیت دارند، یا اینکه می توانید با پیاده روی از اکثر نقاط شهر بازدید کنید، زیرا به خاطر کوچک بودن شهر و نزدیکی جاذبه های دیدنی به یکدیگر بازدید از آن ها راحت است.
کندی

تاریخچه شهر کندی

شهر کندی در قرن ۱۵ میلادی به وجود آمده است و به عنوان آخرین پایتخت پادشاهی ۲۵۰۰ ساله سریلانکا است که انگلیسی ها این شهر را در سال ۱۸۱۵ تسخیر کردند. البته به خاطر موقعیت جغرافیایی این شهر در میان کوه ها و ارتفاعات دست متجاوزان از این شهر کوتاه مانده تا برای سال ها در امان بماند. شهر کندی یکی از شهرهای بسیار شلوغ سریلانکا با تنوع فرهنگی زیادی است؛ با این حال یکی از بهترین شهرهای جهان برای سفر هیجان انگیز همینجاست. در کندی موسیقی های شاد به گوشتان خواهد خورد، همچنین صنایع دستی و مکان های تاریخی این شهر باعث محبوبیت در بین گردشگران شده است.

رژه در شهر کندی

همان طور که اشاره شد؛ کندی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری و آخرین پایتخت پادشاهی سریلانکا دارای تعداد زیادی اماکن مقدس است و بر همین اساس از نظر مذهبی بسیار پر اهمیت بوده و یکی از تاریخی ترین و سنتی ترین شهرهای منطقه محسوب می شود. حال نکته جالب در مورد شهر کندی اینست که یکی از باشکوه ترین مراسم رژه در کندی در دو ماهه اول تابستان برگزار می شود. این رژه یکی از قدیمی ترین نمایش های آسیایی است و دلیل سفر خیلی از گردشگران تماشای این رژه است؛ در این مراسم بیش از ۱۰۰ فیل به همراه گروهی از نوازندگان صندوقچه طلایی دندان مقدس را حمل می کنند و رژه می روند؛ مطمئن باشید بسیار دیدنی و جذاب است و خوشتان خواهد آمد.

جاذبه های دیدنی شهر کندی

در ادامه می خواهیم کمی هم در مورد جاهای دیدنی کندی صحبت کنیم؛ با ما در ادامه همراه باشید:

معبد دندان مقدس (Temple of the Sacred Tooth Relic)

در شهر کندی، در نزدیکی قله آدم، معبدی به نام دالادا ماگی گاوا وجود دارد که دندان مقدس بودا در آن نگهداری می شود. این معبدی چندین معبد و موزه همراه با سقفی طلایی تشکیل شده است و در طی سال‌ ها بناهای دیگری نیز به آن اضافه شده اند. در ‏نزدیکی این معبد زیبا موزه ای به چشم می خورد که پیکر مومیایی شده فیلی عظیم الجثه در این موزه نگهداری می شود. همچنین در معبد دندان مقدس تصاویری از ‏مراحل مومیایی کردن همان فیل وجود دارد. برای بازدید از این معبد می توانید همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید.
کندی

درباره موزه های کندی


شهر کندی دومین شهر بزرگ سریلانکا به حساب می آید. جاذبه های گردشگری این شهر، یا جاذبه های طبیعی هستند یا جاذبه های باستانی که از سال های دور به جا مانده اند. از جاذبه های باستانی جالب این شهر می توان معابد و موزه های شهر کندی را نام برد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای کندی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که حتما در کنار سایر جاذبه های گردشگری و طبیعی از موزه های کندی نیز دیدن کنید.
موزه های کندی

چرا بازدید از موزه های کندی پیشنهاد می شود؟


• بازدید از این موزه ها برای دوستداران تاریخ گزینه مناسبی است.
• معماری زیبا و خاص کندی در این موزه ها چشم هر بیننده ای را خیره می کند و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.
علاوه بر جاذبه های گردشگری و جاذبه های طبیعی چندین موزه نیز در این شهر وجود دارند که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

موزه ملی کندی (National Museum)


موزه ملی کندی در کندی در بخشی از کاخ سلطنتی سابق کندی واقع شده است. این موزه در کنار معبد دندان مقدس قرار دارد و با دو دقیقه پیاده روی از این معبد می توان به موزه ملی رسید. این موزه تحت نظارت دپارتمان موزه ملی است. کاخ پایین (Palle Vahala) و کاخ میانی (Meda Vahala) در دوره سری ویکراما راجاسینگا ساخته شده است. نمایشگاه های اصلی در ساختمان Palle Vahala، که خانه سابق حرمسرا شاه بود، قرار دارد. یک نمایشگاه ثانویه نیز در ساختمان اصلی کاخ واقع شده است. موزه ملی، قبلا محل زندگی پادشاه و ملکه کندی بوده و در سال ۱۹۴۲ به موزه تبدیل شده است. این بنا با توجه به ویژگی های معماری خاص کندی در دوره های قبل ساخته شده است و بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری شامل سلاح، جواهرات، ابزار و دیگر صنایع دستی مربوط به دوران کندیان (قرن ۱۷-۱۹) و دوران استعمار انگلیس را در معرض نمایش گذاشته است.
آدرس: Sri Dalada Veediya, Kandy 20000, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر از موزه ملی کندی بازدید کنند.

موزه باستان شناسی کاخ سلطنتی کندی(Royal Palace Archeological Museum)


بقایایی که امروز از کاخ سلطنتی کندی می بینیم محل اقامت آخرین پادشاه کندیان (Sri Wickrama Rajasinghe (۱۷۹۷ – ۱۸۱۴ است. کاخ اصلی چندین بار سوخته و تخریب شده و توسط شاهان بعدی دوباره ساخته شده است. امروزه تنها ورودی جلوی کاخ قدیمی واقع در سمت چپ معبد دندان به یادگارباقی مانده است و ساختمان موزه، گروه باستان شناسی را در خود جای داده است. این موزه مصنوعاتی را که در داخل و اطراف شهر یافت می شود، در یک مجموعه گرد آورده و به نمایش گذاشته است. بازدید از این موزه رایگان بوده و با رفتن به آنجا می توانیم قدم در داخل کاخ سلطنتی سابق بگذاریم و از این فرصت لذت ببریم.
آدرس: Sri Dalada Veediya, Kandy 20000, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴ بعد از ظهر از موزه باستان شناسی کندی بازدید کنند.
موزه های کندی

موزه جهانی بودایی (Buddhist World Museum)


موزه بین المللی بودایی یا موزه جهانی بودایی، اولین موزه بین‌المللی بودایی در جهان است. این موزه تاریخی در داخل ساختمان های سابق دادگاه عالی واقع شده است. موزه جهانی بودایی دارای دو طبقه و بیش از ۲۰ اتاق است و با داشتن عکس ها، مدل ها، نمایش های متعدد و آثار هنری خلاقانه آئین بودایی را در سراسر جهان نشان می دهد. موزه جهانی بودا با کمک ۱۷ کشور از جمله سریلانکا، هند، بنگلادش، نپال، پاکستان، ژاپن، چین، کره، اندونزی، تایلند، میانمار، لائوس، ویتنام، کامبوج، مالزی، بوتان و افغانستان تاسیس شده است. هدف این موزه پیدایش بودیسم در کشور های ذکر شده، نمایش پیام بودا و چگونگی واگرایی آن به دنیای مدرن است. در خروجی موزه یک مغازه سوغاتی وجود دارد که دارای مقالات مذهبی و مینیاتورهای جذاب است. در کل، موزه جهانی بودایی نامی در جبهه جهانی داشته و آرامش و روشنایی ذهن را به ارمغان می آورد.
آدرس: Hemamali Mawatha, Kandy, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۷ بعد از ظهر از موزه جهانی بودایی بازدید کنند.

موزه چای سیلان (Ceylon Tea Museum)


سریلانکا یکی از مراکز مهم چای در جهان است. موزه چای سیلان در Hantane ، سه کیلومتری شهر کندی واقع شده است و از دیدنی های جالب کندی به شمار می رود که در سال ۱۹۲۵ ساخته شد. بسیاری از گردشگران سالانه با خرید بلیط هواپیما خارجی به سریلانکا سفر می کنند تا از این موزه جای بازدید کنند. موزه چای سیلان در ۹ ژانویه ۱۹۹۸ در اقدامی که توسط کلیفورد راتوات (رئیس هیئت چای سریلانکا) آغاز شد، تأسیس گردید. موزه به طور رسمی در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۰۱ افتتاح شد. این موزه از چهار طبقه تشکیل شده است. طبقه همکف و طبقه دوم ماشین آلات بسیار قدیمی را به نمایش می گذارند. طبقه اول شامل یک کتابخانه و یک سالن نمایش با امکاناتی برای ارائه های تصویری صوتی است. طبقه سوم به مراکز فروش چای اختصاص دارد، جایی که منتخبی از چای خوب سریلانکا در آن موجود است. کل طبقه آخر یک کافه چای است. در این موزه بسیاری از وسایل قدیمی چای و لوازم شخصی پیشگامان صنعت چای مانند جیمز تیلور و توماس لیپتون به نمایش گذاشته شده است.
آدرس: Hantana Rd, Sri Lanka
ساعت بازدید: بازدید کنندگان می توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر از موزه چای سیلان بازدید کنند.

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور سریلانکا | بهترین و ارزان ترین قیمت تور سریلانکا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت