ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

اسپانسر‌شیپ کانادا، سیاستی است که باعث شده است این کشور از لحاظ فرهنگی و اقتصاد‌ی، غنی‌تر شود. همچنین یک فرصت عالی برای مهاجران ایجاد می‌کند. یکی از دلایل تقاضا‌ی زیاد برای مهاجرت به کانادا ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ این کشور است؛ چرا‌که افراد می‌توانند عزیزان خود را نیز به کانادا ببرند.
ویزای اسپانسرشیپ کانادا_پارسا گشت
کانادا از کشور‌ها‌ی مهاجر‌پذیر‌ی است که با ایجاد شرایط مناسب برای زندگی، تحصیل و اشتغال هر ساله افراد زیاد‌ی از سر‌تا‌سر دنیا به این سرزمین مهاجرت می‌کنند. مهاجران ایرانی نیز از این قاعده مستثنینیستند و کانادا برای آنها به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. بااین‌حال جدایی از خانواده از سخت‌ترین بخش‌ها‌ی این ماجرا‌ست. خوشبختانه کشور کانادا با توجهی که نسبت به اهمیت وجود

خانواده به‌عنوان حامی و قوت قلب یک فرد و رفاه حال مهاجران دارد، زمینه‌ پیوند مجدد این کانون گرم را ایجاد کرده است. بنابراین با تهیه‌ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا می‌توان دوباره اعضا‌ی خانواده را در کانادا و

برای همیشه دور هم جمع کرد. این موضوع باعث شده است که این کشور همیشه در اولین اولویت‌ها‌ی مهاجران قرار بگیرد؛ چرا‌که آنان می‌خواهند تمام عمر خود را در جا‌یی که دوست دارند همراه با کسانی که

به آن‌ها عشق می‌ورزند، بگذرانند.

ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا چیست؟

کانادا جزو کشور‌ها‌یی است که سال‌ها‌ست به هم پیوستن اعضا‌ی خانواده را در برنامه و سیاست‌ها‌ی مهاجرتی خود گنجانده است. آمار مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر‌شیپ سالانه به حدود ۱۰۰۰۰۰

مهاجرت می‌رسد. بااین‌حال رخ‌دادن این اتفاق به یک تعهد نیاز دارد، تعهد‌ی که به معنا‌ی پذیرش مسئولیت مهاجرت خانواده به کاناداست. ضمن اینکه این تمام ماجرا نیست! فرد حتی برای تامین هزینه‌ها‌ی زندگی

آن‌ها نیز باید متعهد شود. بنابراین از به عهده‌گرفتن مسئولیت‌ها‌ی لازم می‌توان از این طریق، ویزا‌یی به اسم ویزا‌ی اسپانسرشیپ کانادا دریافت کرد که مجوز ورود اعضا‌ی خانواده به کانادا است.

کسانی که از شهروندان کانادا یا مقیمان دائمی آن هستند، می‌توانند تحت شرایطی برای اعضا‌ی خانواده نزدیک خود این ویزا را دریافت کنند. به این ترتیب بعد از مدت‌ها پیوند اعضا مجددا با هم برقرار می‌شود.

نکته‌ جالبی که در رابطه با این ویزا وجود دارد، امکان اقامت دائم اعضا‌ی خانواده در کاناداست. با وجود چنین ویزا‌ی شگفت‌انگیز‌ی، دیگر نیاز‌ی نیست به‌خاطر مهاجرت از کشور از عزیزان خود دور بمانید و نگران آن‌ها

باشید. شما، مهاجران عزیز می‌توانید آن‌ها را همراه خود به کانادا ببرید. سوال اینجا‌ست که انواع ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا به چه صورت است و شامل چه اعضا‌یی می‌شود؟

انواع ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

بنا بر روابط اعضا‌ی نزدیک خانواده با شخص اسپانسر، می‌توان انواع ویزای اسپانسرشیپ را به ۴ مورد تقسیم کرد:

  • ویزا‌ی والدین یا پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ
  • ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ فرزندان تحت تکلف یا وابسته
  • ویزا‌ی همسر یا شریک قانونی
  • ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ سایر اقوام و خویشاوند‌ان

به عبارت دیگر افراد خانواده درصورتی‌که چنین روابطی با شهروند یا مقیم دائمی کانادا داشته باشند، می‌توانند با استفاده از این ویزا به آنجا مهاجرت کنند. با این حال ممکن است شرایط برای دریافت هر یک از این ویزا‌ها در مقایسه با دیگر‌ی متفاوت باشد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

شرایط دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

اسپانسر‌شیپ کانادا، سیاستی است که باعث شده است این کشور از لحاظ فرهنگی و اقتصاد‌ی، غنی‌تر شود. همچنین یک فرصت عالی برای مهاجران ایجاد می‌کند. یکی از دلایل تقاضا‌ی زیاد برای مهاجرت به

کانادا ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ این کشور است؛ چرا‌که افراد می‌توانند عزیزان خود را نیز به کانادا ببرند. با این وجود تهیه‌ چنین ویزا‌یی هرگز نمی‌تواند بدون قاعده و شرایط باشد. پس برای حمایت از اعضا‌ی خانواده باید

از شرایط اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا برخوردار بود که عبارت‌اند از:

  • فرد اسپانسر باید شهروند کانادا یا مقیم دائمی آن باشد (اگر اسپانسر این شرط را داشته باشد؛ اما خارج از کانادا زندگی کند، درخواست او برای ویزا‌ رد خواهد شد. بنابراین باید در کانادا زندگی کند)
  • حداقل ۱۸ سال داشته باشد؛ بنابراین سنین پایین‌تر از ۱۸ سال نمی‌توانند نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند.
  • تا سال‌ها قادر به حمایت از فرد اسپانسر شده باشد. باید اثبات شود که شما توان اسپانسر‌ی را دارید. اعضا‌ی خانواده که از طریق اسپانسر‌شیپ به کانادا می‌آیند، نمی‌توانند از حمایت‌ها‌ی دولتی شامل
  • کمک‌ها‌ی اجتماعی، معلولیت و… استفاده کنند. با این حال اگر بخواهند از این حمایت‌ها برخوردار شوند، فرد حامی مسئول باز‌پرداخت آن خواهد بود.
  • برای حمایت مالی خانواده، اسپانسر باید از حداقل درآمد لازم یعنی (Minimum Necessary Income) MNI برخوردار باشد. این ثابت می‌کند که فرد از عهده‌ حمایت از خود و اعضا‌ی خانواده‌اش بر‌می‌آید. با
  • افزایش اعضا‌ی متقاضی مهاجرت احتمال افزایش MNI نیز وجود دارد. بنابراین اسپانسر باید ثابت کند که این هزینه را برای ۳ سال مالیاتی گذشته فراهم کرده است و هم‌اکنون توانایی پشتیبانی از اعضا‌ی
  • دیگر را هم دارد.
  • نداشتن محکومیت و سوءپیشینه قضا‌یی؛ چرا‌که چنین چیز‌ی در شرایط اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا نمی‌گنجد.
  • نداشتن هر گونه نقص در قرارداد‌ها‌ی مهاجرتی مشروط و تعهد‌نامه‌ها‌ی مالی در کنار وام‌ها‌ی پرداخت‌نشده مهاجرتی؛ چون می‌تواند مانع از درخواست اسپانسر‌شیپ شود.
  • از لحاظ مالی ورشکسته نشده باشد.
  • نام او در لیست حذف ویزا‌ی سازمان مهاجرت کانادا نباشد.
  • در صورت اسپانسر‌ی همسر و فرزندان در کانادا نمی‌توانید به مدت ۵ سال اسپانسر شخص دیگر‌ی شوید. با وجود تعهد مالی به همسر نیز نمی‌توان از شخص دیگر‌ی برای مهاجرت به کانادا حمایت کرد.

تمامی این شرایطی که گفته شد، برای تمامی ایالت‌ها‌ی کانادا به‌غیراز ایالت کبک صدق می‌کند. سازمان مهاجرتی کبک، قوانین مستقلی برای مهاجرت دارد.

نحوه درخواست ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

با کسب اطمینان از تامین شرایط لازم برای ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ، می‌توان نسبت به دریافت این ویزا اقدام کرد. برای شروع کار قبل از هر چیز باید Application Package یا بسته‌ تقاضانامه‌ها را دریافت کنید. هر یک از این تقاضا‌نامه‌ها در قالب PDF تهیه شده‌اند و دریافت آن‌ها از طریق وب‌سایت‌ها‌ی مرتبط با دریافت ویزا‌ی کانادا به‌راحتی امکان‌پذیر است.

این بسته شامل موارد زیر است:

  • چک‌لیست اسناد برای فرد اسپانسر و بعلاوه اعضا‌ی خانواده
  • فرم‌ها‌یی که باید توسط اسپانسر و فرد (یا افراد‌ی) که قرار است تحت حمایت اسپانسر قرار بگیرند، کامل و امضا شوند.
  • راهنما‌ی آموزش درست کامل‌کردن فرم و ارائه درخواست

باید بدانید که بر خلاف سایر ویزا‌ها، درخواست ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا تنها با تهیه‌ یک تقاضا تمام نمی‌شود، بلکه شامل دو درخواست از دو جانب است:

  1. درخواستی برای اسپانسر شدن: این تقاضا باید توسط فرد اسپانسر یعنی شما که شهروند یا ساکن دائم کانادا هستید انجام شود.
  2. درخواست اقامت دائم: این تقاضا هم باید توسط اعضا‌ی خانواده که قصد مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر‌شیپ را دارند، انجام شود.

پس از دریافت تقاضا‌نامه‌ها، آن‌ها باید به‌درستی و بادقت مطابق نکاتی که در بخش بعد گفته می‌شود، تکمیل شوند. سپس این فرم‌ها به همراه مدارک به اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌شوند؛ اما چه مدارکی؟

برای گرفتن ویزای اسپانسر‌شیپ، تنها تامین شرایط و قوانینی که در سازمان مهاجرت کانادا وجود دارد، کافی نیست. در کنار توجه به این نکات و البته تکمیل فرم‌ها‌ی تقاضا‌نامه برای اسپانسر‌شیپ اعضا‌ی خانواده در کانادا، باید مدارک لازم را نیز تهیه کنید. سپس مراحل لازم را برای اخذ ویزا طی کنید.

در این نوع مهاجرت، دو طرف درگیر ماجرا هستند، یعنی اسپانسر و اعضا‌ی خانواده. بنابراین مدارک لازم ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا نیز درست مثل تقاضا‌نامه‌ها به ۲ دسته تقسیم می‌شود:

مدارک مورد‌نیاز اسپانسر یا حامی

  • فرم‌ها و نامه‌ها‌ی درخواست تکمیل‌شده توسط اسپانسر، مطابق نکات گفته‌شده در قسمت قبل
  • پرداخت هزینه‌ها‌ی مورد‌نیاز به طور آنلاین
  • تحویل فتوکپی کارت شناسایی معتبر از قبیل کارت اقامت دائمی، گواهی تولد در کانادا یا پاسپورت کانادا‌یی
  • ارائه‌ فتوکپی از مدارکی که نشان‌دهنده‌ رابطه‌ شما با شخص اسپانسر‌شونده باشد. به‌عنوان مثال اگر قصد شما دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا برای همسر باشد، می‌توانید از سند ازدواج کپی گرفته و آن را ارسال کنید.
  • مدرکی برای اثبات اینکه شما در زمان اسپانسر‌شدن نیز قصد اقامت و زندگی در کانادا را دارید (همان‌طور که قبلا گفته شد، زندگی در کانادا یکی از شروط لازم برای اسپانسر‌ی و حمایت از خانواده جهت مهاجرت آن‌ها به کانادا‌ست).
  • ارائه‌ مدرکی که ثابت می‌کند شما در کانادا کار می‌کنید.
  • اثبات توانایی مالی و داشتن حداقل درآمد لازم برای حمایت مالی از خانواده در کانادا (یکی از اساسی‌ترین شرایط اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا)

مدارک مورد‌نیاز اسپانسر شونده یا متقاضی اصلی (اعضا‌ی خانواده)

  • تهیه و تکمیل فرم‌ها و تقاضا‌نامه‌ها‌ی مختص اسپانسر‌شونده؛
  • تهیه و ارائه مدارک شناسایی و پاسپورت؛
  • ارائه‌ مدرکی جهت اثبات رابطه‌ خویشاوند‌ی با فرد اسپانسر یا حامی؛
  • ارسال مدرک اثبات عدم سوءسابقه؛
  • انجام معاینات پزشکی و ارائه‌ نتایج؛

مراحل اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

فرد مقیم کانادا برای اینکه از فرصت عالی و شگفت‌انگیز‌ اخذ ویزای اسپانسرشیپ استفاده کند، باید توجه ویژه‌ای به مراحل لازم برای دریافت ویزا داشته باشد. در غیر این صورت با نقص مدارک و تقاضا‌نامه یا اشتباه در نحوه‌ درخواست، ممکن است تمام کار‌ به تعویق بیفتد. مراحل ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا به ترتیب به این صورت است:

درخواست برای اسپانسر شدن

شخص اسپانسر باید اقدامات زیر را انجام دهد:

  • فرم‌ها‌ی PDF در بسته‌ درخواست را دانلود و سپس کامل کند.
  • به طور دیجیتالی این تقاضا را به همراه متقاضی اصلی (اعضا‌ی خانواده) امضا کند.

متقاضی اصلی هم باید اقدامات زیر را انجام دهد:

  • فایل‌ها‌ی قبلی را در درخواست آنلاین خود‌شان آپلود کند.
  • سایر درخواست‌ها را به طور الکترونیکی امضا کند.

درخواست برای اقامت دائمی توسط متقاضی اصلی (اعضا‌ی خانواده)

جهت تهیه‌ این تقاضا‌نامه، فرد متقاضی مهاجرت به کانادا با برنامه اسپانسر‌شیپ باید فرم‌ها‌ی دیجیتالی زیر را به‌صورت آنلاین تکمیل کنند:

  • فرم درخواست عمومی (Generic Application Form For Canada)
  • سابقه و اظهار‌نامه (Schedule A – Background/Declaration)
  • اطلاعات اضافی خانواده (Additional Family Information)
  • اطلاعات تکمیلی – سفر‌ها‌ی شما (Supplementary Information)

در ضمن برای هر یک از اعضا‌یی که قصد گرفتن ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا و مهاجرت را دارند، باید یک عکس تهیه شود. رعایت دستورالعمل‌ها‌ی موجود جهت اسکن و آپلود هر دو طرف عکس در تقاضانامه آنلاین نیز ضروری است.

پرداخت هزینه‌ها‌ی درخواست دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

این هزینه‌ها جهت مسائل مختلفی پرداخت می‌شود؛ از جمله هزینه پروسه اسپانسر‌شیپ، حق اقامت در کانادا و هزینه احراز هویت بیو‌متریک. البته هزینه‌ها‌ی لازم برای معاینات پزشکی و گواهی عدم سوءپیشینه را نیز باید به این موارد اضافه کرد.

 

ارسال اطلاعات و مدارک اضافی در طی پروسه

انجام  مراحل لازم برای اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا تنها با انجام ۳ مرحله‌ قبلی به پایان نمی‌رسد. اداره مهاجرت ممکن است گاهی اوقات حتی در طول پروسه‌ بررسی پرونده ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ خانواده، از شما برای ارائه اطلاعات تکمیلی هم درخواست کند. این مدارک می‌تواند شامل این موارد باشد:

  • نتایج تست پزشکی
  • گواهی یا تاییدیه‌ها‌ی پلیس: برای افراد‌ی که قصد دارید برای مهاجرت به کانادا از آن‌ها حمایت کنید، باید این تاییدیه یا گواهی را تهیه کنید. این گواهی برای اعضا‌ی ۱۸ ساله یا مسن‌تر خانواده است. مدت اعتبار آن نیز به مدت یک سال است.
  • بیومتریک
  • ارائه‌ اطلاعاتی از تغییرات پیش‌آمده در شرایط و مدارک مانند تولد یا فرزند‌خواندگی/ ازدواج یا طلاق/ مرگ متقاضی یا وابسته

بنابراین اسپانسر یا مقیم کانادا با تهیه‌ این مدارک می‌تواند از قبل، همیشه گوش به زنگ باشد تا در مواقع لازم، اطلاعیه‌ها را دریافت کرده و اطلاعات تکمیلی را هم ارسال کند.

ارائه‌ درخواست آنلاین

در این بخش باید تمام تقاضا‌نامه‌ها و مدارک لازم ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا ارائه شوند. با این حال قبل از انجام این کار باید از کامل‌بودن آن‌ها اطمینان حاصل کرد. در صورت وجود نقص، درخواست قبول نمی‌شود و باید پس از رفع موارد ناقص، مجددا آن را ارسال کرد. مطمئنا چنین مسائلی باعث تاخیر در روند کار و بعلاوه تحمیل هزینه‌ها‌ی بیشتر می‌شود. پس حتما باید از درستی موارد زیر اطمینان حاصل کرد:

  • پاسخگویی به تمامی سوالات
  • امضا‌ی دیجیتالی یا الکترونیکی درخواست (جهت امضا‌ی دیجیتالی باید نام و نام خانوادگی به طور کامل، مطابق چیز‌ی که در پاسپورت به ثبت رسیده است، تایپ شود)
  • رسید پرداخت هزینه
  • آپلود تمامی استناد پشتیبانی

جهت ارسال مدارک و تقاضا‌نامه‌ها‌ی ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ شما می‌توانید از چند روش اقدام کنید. در روش اول می‌توانید مدارک گفته‌شده را با ایمیل ارسال کنید و در روش دوم از خدمات پیک استفاده کنید.

دریافت آپدیت‌ها و اطلاعیه‌ها در رابطه با تقاضا‌ی دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

اگر موقعیت فرد اسپانسر و متقاضی یا اسپانسر‌شده، مطابق قوانین و شرایط اداره مهاجرت کانادا باشد، آن‌ها از طریق پست یا ایمیل، یک درخواست برای پیوند Application شما با اکانت آنلاین IRCC ارسال می‌کنند. با برقراری این ارتباط می‌توانید اطلاعات لازم را در رابطه با پذیرش درخواست خود اعم از اعلام نتایج یا نیاز به ارسال مدارک، دریافت کنید. بعلاوه می‌توانید در مواقع لازم مدارک تکمیلی را در اکانت خود آپلود کنید.

افراد واجد شرایط ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

همان‌طور که تا به این قسمت متوجه شدید، ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا ویزا‌یی است که از طریق آن به افراد‌ی که به طور دائمی در کانادا اقامت می‌کنند، یک فرصت فوق‌العاده داده می‌شود. فرصتی که بتوانند اعضا‌ی خانواده‌ خود را نیز به کانادا بیاورند. به این نکته هم اشاره شد که اعضا‌ی نزدیک خانواده می‌توانند از این ویزا بهره‌مند شوند؛ اما باید دید که دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا دقیقا برای چه اعضا‌یی ممکن است؟ شهروند یا دارنده اقامت دائم کانادا که شرایط لازم برای اسپانسر‌ی را دارد، می‌تواند این خویشاوند‌ان را در کانادا مورد حمایت مالی قرار دهد. اگر بخواهیم بهتر بگوییم، درخوست و اخذ این نوع ویزا برای این افراد ممکن است:

  • پدر و مادر
  • پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ
  • فرزندان وابسته یا تحت تکلف
  • همسر رسمی

غیر از این چند گروه اصلی، باز هم می‌توان از سایر اعضا‌ی خانواده برای مهاجرت به کانادا حمایت کرد؛ اما گرفتن ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ برای این افراد وابسته به شرایط ویژه‌ای است. به‌عنوان مثال مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر‌شیپ برای برادر، خواهر، خواهر‌زاده، برادر‌زاده و نوه‌ها‌یی که سرپرست ندارند با شرایط زیر امکان‌پذیر است:

  • با فرد حامی یعنی اسپانسر رابطه‌ خونی یا رابطه‌ای از طریق فرزند‌خواندگی داشته باشد.
  • پدر و مادر، هیچ یک در قید حیات نباشند.
  • زیر ۱۸ سال باشند.
  • مجرد باشند.

اگر وضعیت برای همین افراد، به صورت زیر باشد، آن‌ها قادر به دریافت ویزا‌ نخواهند شد:

  • فقط یکی از والدین زنده باشد.
  • هیچ‌کس از محل پدر و مادر او مطلع نباشد.
  • والدین فرزند، او را رها کرده باشند.
  • در حالی که یکی از پدر و مادر یا هر دو‌ی آن‌ها زنده‌اند، کس دیگر‌ی از شخص مراقبت کند.
  • والدین، در زندان یا باز‌داشت باشند.

همچنین حمایت از اقوام دیگر که از طریق خون یا فرزند‌خواندگی با اسپانسر رابطه دارند، با هر سن و سالی ممکن است (از جمله عمو، عمه، دایی، خاله، برادر  خواهر و…). البته اگر خویشاوند نزدیک‌تر‌ی مثل همسر، پدر و مادر، فرزند وابسته، پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ در قید حیات نباشند. همچنین اسپانسر، خویشاوند‌ی که شهروند یا مقیم کانادا باشد، نداشته باشد.

ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ همسر

ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ همسر نیز نوع دیگری از ویزای اسپانسرشیپ است که می‌توان با آن به کانادا مهاجرت کرد. در تعریفی که در قانون کانادا برای همسر آمده است، منظور کسی است که به عقد شهروند کانادا‌یی در‌آمده است و مطابق این قانون، جنسیت او نیز اهمیتی ندارد. برای درخواست این نوع ویزا، اسپانسر باید بتواند همسر خود را از لحاظ مالی حمایت کند، بی‌آنکه فرد اسپانسر‌شده به حمایت‌ها‌ی اجتماعی دولت نیاز داشته باشد. در ضمن، امکان لغو اسپانسر‌ی همسر هم وجود دارد؛ اما در صورتی می‌توان این کار را انجام داد که فرد هنوز اقامت دائم خود در کانادا را دریافت نکرده باشد. اگر بعد از اقامت دائم، فرد اسپانسر بخواهد روند اسپانسر‌ی و حمایت خود را لغو کند، باز مجبور است هزینه و پشتیبانی مالی که نسبت به آن تعهد داده است را تا ۳ سال پرداخت کند.

برای اینکه شهروند یا مقیم دائم کانادا بتواند از همسر خود برای ورود به کشور کانادا حمایت کند، باید شرایط زیر مهیا باشد:

  • ازدواج به طور رسمی و قانونی به ثبت رسیده باشد و این امر با سند ازدواج ثابت شود.
  • اسپانسر و همسر او، هر دو حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • فرد اسپانسر در کانادا زندگی کند.

درصورتی‌که ازدواج در جا‌یی انجام شده باشد که رسوم آنجا حاوی ثبت قانونی و سند ملی ازدواج نباشد، می‌توان از طریق اثبات مسائلی، حامی همسر شد و برای او ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ تهیه کرد. قبل از بررسی این موارد، شروط زیر برای اسپانسر‌ی لازم است:

  • هر دو بالغ و بالا‌ی ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • رابطه زناشویی داشته باشند.
  • از زمان ازدواجشان حداقل ۱۲ ماه گذشته باشد (درصورتی‌که زوج، جدا از هم زندگی کرده باشند، جدا‌یی باید کوتاه باشد به‌نحوی‌که ازدواج آنان زیر سوال برده نشود).

با ارائه مدارک زیر نیز می‌توان ازدواج عرفی را به ثبت رساند:

  • تحویل مدرکی که دارایی مشترک بین دو نفر را اثبات می‌کند.
  • ارائه مدرکی که نشان‌دهنده‌ پرداخت مشترک قبوض و هزینه‌ها‌ی زندگی است.
  • فراهم‌کردن مدرکی که صحت وجود قرارداد‌ها‌ی مشترک اجاره‌ای و اقساطی همسر‌ان را تایید کند.
  • ارائه مدارکی مثل بیمه‌نامه و گواهینامه که برای دریافت آن‌ها از آدرس مشترک به‌عنوان محل زندگی استفاده کرده باشند.

گرچه مراحل کلی برای درخواست ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا گفته شده است؛ اما در این قسمت می‌توان این مراحل را برای اسپانسر‌ی همسر در کانادا مشاهده کرد. این مراحل عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم‌ها، تقاضا‌نامه‌ها و مدارک لازم از جانب اسپانسر و همچنین همسر
  • بررسی مدارک و چک‌لیست‌ها و سپس ارسال آن‌ها به مرکز CPC
  • ارسال مدارک گفته‌شده به نزدیک‌ترین اداره صدور ویزا در محل زندگی همسر پس از به تایید رسیدن آن‌ها
  • انجام مصاحبه حضور‌ی از همسر (البته این مصاحبه همیشه انجام نمی‌شود. اگر اداره مهاجرت این نیاز را احساس کند، متقاضی را به یک مصاحبه حضور‌ی فرامی‌خواند.)

ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ والدین

مطابق آمار به‌دست‌آمده خیلی از افراد از طریق این ویزا به کانادا مهاجرت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در سال ۲۰۱۸ بیش از هزار‌ان پرونده‌ اسپانسر‌شیپ والدین به اداره مهاجرت کانادا ارسال شده بود که خیلی از آن‌ها مورد‌قبول واقع شدند. پس از طریق این روش، شانس بالا‌یی برای اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا وجود دارد. جالب است بدانید که این نوع از ویزا‌ تنها شامل حال والدین نمی‌شود. بلکه با استفاده از این ویزا می‌توان حتی پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها را تحت حمایت مالی اسپانسر به کانادا آورد. دارندگان این ویزا پس از ورود به کانادا، اقامت این کشور را دریافت می‌کنند و بعد از گذشت مدتی هم می‌توانند نسبت به درخواست شهروند‌ی کانادا اقدام کنند. لازم به ذکر است که جهت گرفتن ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ والدین باید دو تقاضای زیر آماده و ارائه شود:

  • تقاضا‌ی اسپانسر‌ی
  • درخواست اقامت دائم در کانادا

در صورت تایید هر دو درخواست، فرد اسپانسر یا حامی باید یک توافق‌نامه به عنوان تعهد امضا ‌کند. این تعهد از لحظه‌ای که فرد یا افراد اسپانسر‌شده شامل پدر، مادر، پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ، اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند، آغاز می‌شود.

به‌عنوان اسپانسر می‌توان به‌واسطه‌ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ از افراد زی حمایت کرد:

  • والدین خونی یا پدر و مادر‌ی که سرپرستی اسپانسر را به عهده دارند.
  • پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ خونی یا پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگی که عهده‌دار سرپرستی فرد حامی هستند.
  • درصورتی‌که پدر و مادر اسپانسر از یکدیگر طلاق گرفته باشند و همسران دیگر‌ی اختیار کرده باشند، حامی باید اطلاعات و مدارک همسر پدر یا مادر را نیز ضمیمه‌ درخواست خود کند.
  • اگر والدین شهروند مقیم کانادا (اسپانسر) فرزند‌انی وابسته داشته باشند، باید مدارک آنان را نیز ضمیمه‌ پرونده کرد.
  • نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، این است که برای اسپانسر‌شیپ بیش از یک زوج، اسپانسر باید توانایی مالی کافی جهت حمایت از آن‌ها را داشته باشد.

از طرفی خود اسپانسر هم برای حمایت از پدر و مادر یا پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ خود باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • حداقل سطح درآمد لازم برای اسپانسر‌ی را داشته باشد. در رابطه با این موضوع اطلاعیه‌ ارزیابی توسط آژانس درآمد کانادا یعنی CRA صادر می‌شود.
  • باید ثابت شود که اسپانسر‌ی و حمایت از اعضا‌ی خانواده برای شخص مقیم کانادا حداقل برای ۳ سال متوالی ممکن است. درصورتی‌که شهروند کانادا، همسر (از طریق ازدواج رسمی) یا شریک زندگی (بدون ثبت ازدواج) داشته باشد، درآمد هر دو‌ نفر آن‌ها در حمایت از والدین یا پدر‌بزرگ و مادربزرگ در نظر گرفته می‌شود.
  • از جانب اسپانسر شدگان باید یک قرارداد حمایت مالی به امضا برسد؛ اما این قرارداد چیست؟ قرارداد ذکر‌شده، اسپانسر را نسبت به حمایت مالی از اسپانسر شدگان تا حداکثر ۲۰ سال متعهد می‌کند.

ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ فرزندان

از دیگر ویزا‌ها‌یی که جهت مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر‌شیپ می‌توان تهیه کرد، ویزا‌یی است که برای فرزند‌ان طراحی شده است. این ویزا نه‌تنها می‌تواند به فرزند‌ان خونی تعلق بگیرد، بلکه حتی شامل فرزند‌خواند‌گان وابسته‌ اسپانسر هم می‌شود. منظور از وابسته، فرزند‌ان شخص حامی (چه خونی و چه فرزند‌خوانده) هستند که زیر ۲۲ سال سن دارند و مجرد هستند و همسر یا شریک زندگی ندارند. فرزند‌ان وابسته‌ای که به‌واسطه‌ دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ به کانادا مهاجرت می‌کنند، فرصت فوق‌العاده‌ای نصیب آن‌ها می‌شود؛ اما دقیقا چه فرصتی؟ منظور، اقامت در کانادا به طور رسمی و امکان تحصیل رایگان و کار در این کشور است.

فرد اسپانسر‌شونده جهت دریافت این ویزا باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

  • کمتر از ۲۲ سال سن داشته باشد.
  • همسر یا شریک زندگی نداشته باشد (مجرد باشد).

البته قوانینی هم وجود دارد که بر اساس آنان در صورت تطابق شرایط زیر، حتی فرزند بالا‌ی ۲۲ سال هم می‌تواند این ویزا‌ را دریافت کند:

  • فرزند یا فرزند‌انی که دارای نا‌توانی‌ها‌ی جسمی یا ذهنی هستند.
  • فرزند‌انی که قبل از سن ۲۲ سالگی هم از نظر مالی به اسپانسر وابسته بوده باشند.

نکته‌ جالبی که در رابطه با این نوع ویزا وجود دارد و آن را نسبت به چند ویزا‌ی قبلی متمایز می‌کند، این است که ضمن افراد مقیم کانادا، اشخاصی که با ویزا‌ی کار در کانادا زندگی می‌کنند نیز می‌توانند با تهیه‌ این ویزا، اسپانسر فرزند‌ان وابسته خود شوند. در این حالت باید مدارکی برای اثبات رابطه اسپانسر با فرزند یا فرزند‌انش ارائه شود. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • اثبات رابطه خونی اسپانسر و اسپانسر‌شونده؛
  • اگر هم شخص اسپانسر‌شونده، فرزند‌خوانده‌ اسپانسر است، باید مدرکی مبنی بر اثبات این موضوع ارائه شود.

هزینه ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

ازآنجاکه ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا در انواع مختلف برای گروه‌ها‌ی متقاضی متفاوت صادر می‌شود، هزینه‌ هر یک از آن‌ها با یکدیگر یکی نیست. ضمن اینکه این هزینه هر سال تغییر می‌کند؛ به همین دلیل حتما باید هنگام اقدام به دریافت این نوع از ویزا، قیمت و هزینه را مطابق نوع ویزا‌یی که می‌خواهید، بررسی کنید. محدوده‌ هزینه ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ از بالای ۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و این هزینه حتی به بیش از ۱۰۰۰ دلار نیز می‌رسد.

هزینه‌ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ، اغلب برگشت‌پذیر نیست. با تمام این اوصاف، این تنها هزینه‌ تهیه‌ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ نیست. در کنار آن، یک مبلغی هم باید برای حق اقامت دائم یا RPRF (شامل همه‌ خویشاوند‌ان به‌غیراز فرزند‌ان وابسته) پس از تاییدیه درخواست ویزا پرداخت شود. این هزینه تنها هزینه‌ای است که در صورت رد‌شدن درخواست یا نا‌موفق بودن پرونده، می‌توان آن را پس گرفت. هزینه‌ها‌یی که در ادامه برای گروه‌ها‌ی مختلف گفته می‌شود، اغلب مجموع هزینه‌ها‌ی تمام‌شده برای ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ است. یعنی هزینه‌ها‌یی مثل هزینه‌ پروسه اپلای و اقامت دائم اضافه خواهد شد.

در ادامه هزینه ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ برای اعضای مختلف خانواده، اعلام شده است.

  • همسر یا شریک زندگی: هزینه اسپانسر‌شیپ: ۱۰۸۰ دلار
  • فرزند وابسته: ۱۵۵ دلار برای هر فرزند
  • فرزند وابسته به همسر یا شریک زندگی: ۱۵۰ دلار برای هر فرزند
  • پدر و مادر یا پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ: ۱۰۸۰ دلار
  • همسر یا شریک زندگی والدین یا پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ: ۱۰۸۵ دلار
  • فرزند وابسته به والدین یا پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ: ۱۵۵ دلار برای هر فرزند
  • اقوام یا خویشاوند‌ان (بالای ۲۲ سال): ۱۰۸۰ دلار
  • فرزند وابسته، فرزند‌خوانده (کسی که باید به فرزند‌خواندگی پذیرفته شود) و خویشاوند یتیم: ۱۵۰ دلار برای هر فرزند
  • خویشاوند‌ان و اقوام (سن آن‌ها پایین‌تر از ۲۲ سال باشد و فرزند وابسته به اسپانسر نباشد): ۶۶۵ دلار
  • همسر و شریک زندگی اقوام اسپانسر: ۱۰۸۵ دلار

مدت زمان صدور ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

با تامین شرایط اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا و البته درخواست برای دریافت این ویزا و اسپانسر‌ی اعضا‌ی خانواده، تنها کار‌ی که باید کرد، انتظار برای آماده‌شدن ویزاست. پروسه‌ اسپانسر‌ی در کانادا برای مهاجرت همسر، حدود ۱۲ ماه طول می‌کشد. با این حال سکونت یا عدم سکونت همسر اسپانسر در کانادا هم می‌تواند رو‌ی این مدت زمان تاثیر بگذارد. البته این تاثیر می‌تواند ۱۲ ماه را طولانی‌تر یا کوتاه‌تر کند. با بررسی نمونه‌ها‌یی که در زمینه دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ برای همسر وجود دارد، مشخص شده است که معمولا زمان صدور ویزا بیش از ۱۲ ماه طول نمی‌کشد.

محل سکونت فرد اسپانسر‌شونده حتی در صدور ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ سایر اعضا‌ی خانواده و اقوام نیز درست مثل ویزا‌ی همسر، بر زمان انجام پروسه تاثیر می‌گذارد. البته نباید از این هم غافل شد که کامل یا ناقص بودن پرونده و حجم کار‌ی اداره مهاجرت و افسر پرونده نیز در تعیین زمان صدور ویزا، بی‌تاثیر نیست.

مشاوره جهت اخذ ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا با پارسا گشت

اگر برای دریافت هر چه سریع‌تر ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا لحظه‌شماری می‌کنید، بهتر است کار خود را به موسسه ویزموندو بسپارید تا کامل‌ترین پرونده را برای شما تهیه کند. مشاور‌ین پارسا گشت با سابقه‌ درخشان، دانش و تخصص کامل در زمینه‌ مهاجرت، می‌توانند بهترین شرایط را برای مهاجرت شما مهیا کنند. با پارسا گشت می‌توانید حمایت از عزیزان خود برای دریافت ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا و اقامت دائم ایشان در این کشور رویا‌یی را به طور صددرصدی تضمین کنید. در این حالت بعد از گذشت تنها مدت کوتاهی قادر خواهید بود تا ضمن تاییدیه ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ، خانواده‌ خود را در کشور‌ی که می‌خواستید، یعنی کانادا در کنار خود، داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان از مشاوران ویزموندو، فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

سوالات متداول | ویزا‌ی اسپانسر‌شیپ کانادا

طول مدت تعهد در برنامه اس

آژانس پارسا گشت تهران واقع در خیابان گیشا

محتوای جدول

اطلاعات بیشتر:

تور ژاپن بهار وتابستان1403

تور ژاپن بهترین جاهای دیدنی ژاپن کدام‌اند؟ کوه فوجی، کاخ امپراتوری، موزه یادبود صلح هیروشیما، قلعه شوری، چهارراه شیبویا، پارک میمون‌های برفی، جنگل بامبو آراشیاما،

تور لحظه آخری تفلیس-02188487124

تور تفلیس یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای گردشگری در گرجستان است. پرواز تفلیس یکی از آن دسته پروازهایی است که گردشگران و مسافران

تور لحظه آخری باتومی

باتومی نحوه برگزاری تور باتومی به‌صورت مستقیم در گذشته تور باتومی گرجستان فقط با پروازهای غیر مستقیم انجام می‌شد. در حال حاضر یک خط پروازی

تور ارزان چین_02188487123

تورچین چین کشور پهناور و تاریخی است که سفر به آن می تواند دنیای دیگری را به شما نشان دهد. نکته جالبی که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

هلدینگ گردشگری پارسا گشت