تور مسکو وسن پترزبورگ تابستان1402

عنوان اسلاید 1
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است
اینجا کلیک کنید
عنوان اسلاید 2
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است
اینجا کلیک کنید
عنوان اسلاید 3
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است
اینجا کلیک کنید
قبلی
بعدی

تور مسکو وسن پترزبورگ تابستان1402

روسیه پهناورترین کشور جهان، در سال 2022 در مجموع میزبان 8/2 میلیون گردشگر خارجی بوده است. این در حالی است که رکورد بازدید گردشگر از این کشور حدود 27 میلیون نفر و در سال 2015 بوده است. پرطرفدارترین شهرهای این کشور برای مسافران خارجی مسکو و سن‌پترزبورگ است. با آنکه کووید 19 و جنگ اوکراین تأثیر منفی در گردشگری این کشور داشته‌اند، باز هم افراد زیادی علاقه به بازدید از این کشور تاریخی و جذاب دارند.

موقعیت جغرافیایی این کشور سبب شده تا آب‌وهوای سردی داشته باشد. به همین دلیل بسیاری افراد تابستان را برای سفر به روسیه انتخاب می‌کنند.

در ادامه کاماپرس به بررسی مکان‌های دیدنی این کشور و تور تابستان روسیه 1402 سلام پرواز می‌پردازد.

نمادهای مهم  کشور روسیه

مسکو، سنت پترزبورگ و سوچی از گردشگر پذیرترین شهرهای روسیه هستند. کرملین، میدان سرخ و کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل شاخصه‎های اصلی مسکو هستند. تلفیق معماری با هنرهای ظریف گردشگران را مجذوب خود می‌کند. کاخ مویکا، کلیسای جامع سنت ایزاک، موزه مشهور هرمیتاژ و کاخ پیترهوف از دیگر بناهای جذاب این شهر هستند.

سوچی نیز شهری توریستی و ساحلی است که طولانی‎ترین رودخانه روسیه از میان آن عبور می‎کند. اگر علاقه‎مند به تفریحات آبی، رفتینگ، گشت‌و‌گذار در بازارهای روباز و یا شرکت در جشنواره فیلم تابستانی هستید؛ سوچی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

حلقه طلایی روسیه

حلقه طلایی (Golden Ring) رشته‌ه‎ایی از چندین شهر کنار هم در خارج از مسکو است. حومه‎‌های کارت پستالی و دیدنی مملو از باغ‎‌های گیلاس، کلبه‌های زیبا، گنبدهای پیازی شکل و کلیساهای نمادین که قدیمی‌ترین هنر روسیه را در خود جای داده‌‎اند، این منطقه را به مکانی ویژه برای بازدید تبدیل کرده است. شهرهای این حلقه گزینه مناسبی برای گردشگرانی است که علاقه دارند حال و هوای گذشته را از نزدیک حس کنند. روش سنتی برای بازدید از این شهرها حرکت در یک حلفه برخلاف جهت عقربه‎‌های ساعت است که از مسکو شروع شده و با مسکو به پایان می‎رسد. کلیساها، صومعه‎‌ها و قلعه‌‎های سنگی سفید تنها برخی از دیدنی‎‌های این حلقه هستند.

دریاچه کریستالی روسیه

کارلیا (Karelia) در شمال غربی روسیه، به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های این کشور شناخته می‌شود. طبیعت این منطقه با دریاچه‎ ها، آبشارها و درختانی که روی صخره‎ های غول پیکر رشد می‎ کنند؛ نفس‎‌گیر است. اغلب مردم این منطقه فنلاندی هستند. روسکیلا روستایی جذاب در این منطقه است.

جاذبه این روستا پارک کوهستانی روسکیلا با یک دره مرمرین است که اکنون به دریاچه‌‎ای با آب شفاف کریستالی تبدیل شده است. در این پارک می‎توانید قایق اجاره کرده، غواصی و یا پیاده‌‎روی کنید و از طبیعت بی‌نظیر انرژی بگیرید. در تابستان نمایش‌‎های نورپردازی نیز در دریاچه وجود دارد.

بزرگترین کشور جهان واقعاً همه چیز را دارد: کوه ها، دره ها، زمین های یخ زده و ماسه های گرم و تعداد باورنکردنی مقصدهای طبیعی شگفت انگیز که هر بازدیدکننده ای را تحت تأثیر قرار می دهد.

برخی از قدیمی ترین شهرهای تور روسیه ، از جمله مسکو و سن پترزبورگ ، هنوز شکوه امپراتوری خود را حفظ کرده اند – نه تنها در معماری بلکه در پارک های باشکوه، مراکز خرید و حتی ایستگاه های مترو نیز آشکار است.

شهرها و مناطق دیگر – از جمله مقاصد دور در سیبری و خاور دور – فرصتی برای کاوش در چیزهایی مانند زیبایی خیره کننده تندرا و شفق شمالی ، آتشفشان ها، و اسکی بیش از آنچه می توانستید تصور کنید

  1. دریاچه بایکال

وقتی صحبت از شکستن رکوردها می شود، شکستن دریاچه بایکال سخت است. این دریاچه شکافی عظیم در ارتفاع بالا در سیبری قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه جهان است که حداکثر عمق آن به 1642 متر و حدود 25 میلیون سال سن می رسد.

بایکال همچنین بزرگترین دریاچه آب شیرین در جهان است – بیش از 20 درصد از آب شیرین جهان در این دریاچه است.

اگرچه دریاچه بایکال یکی از شفاف ترین دریاچه های جهان در نظر گرفته می شود ، اما این امر به ویژه در فصل زمستان قابل توجه است، جایی که در برخی مناطق می توان تا عمق ۴۰ متری را در آب مشاهده کرد –حتی اگر بیشتر سطح دریاچه برای مدت طولانی یخ بزند. تا پنج ماه از سال.

برای حدود یک ماه در ماه آگوست، دمای آب دریاچه می تواند به حدود 16 درجه سانتیگراد برسد، که آن را برای شناهای سریع یا شناهای کوتاه مناسب می کند. با این حال، در بقیه ایام سال معمولاً زیر پنج درجه سانتیگراد باقی می ماند.

در تابستان، دریاچه بایکال مقصد معروفی برای کایاک سواری، قایق های دریایی، و پرش جزیره ای برای کشف سواحل و سواحل است. در زمستان، زمانی که دریاچه یخ می زند، بازدیدکنندگان می توانند در بخش هایی از آن اسکی کنند و از غارهای یخ زده استپ تازهران دیدن کنند.

  1. سن پتربورگ

سنت پترزبورگ

 

اگرچه سن پترزبورگ کوچکتر از مسکو است، اما در واقع چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اغلب غیرممکن است که همه آن را در یک روز ببینید. در مقایسه با مسکو، سنت پترزبورگ بیشتر احساس می کند هنرهای زیبای اروپایی و جزئیات طراحی نفیس با تاریخ در هر گوشه ای ترکیب شده است.

می توانید آن را با پای پیاده کاوش کنید تا معماری را از نزدیک تحسین کنید، یا برای کاوش بخشی از کانال های 300 کیلومتری که شهر امپراتوری را می گذرانند، به سفر دریایی بروید.

برای دریافت بیش از حد خیره کننده رنگ های سفید و طلایی، از کاخ مویکا (مشهورترین به دلیل محل کشته شدن راسپوتین) و کلیسای جامع سنت ایزاک قرن نوزدهمی به سبک نئوکلاسیک ، که در واقع یک موزه ارتدکس روسی است، دیدن کنید.

موزه هرمیتاژ ، شاید معروف ترین جاذبه توریستی سنت پترزبورگ و دومین موزه بزرگ هنر و فرهنگ در جهان ، مجموعه ای از بیش از سه میلیون آیتم دارد که همه چیز را از هنر ماقبل تاریخ (شامل مقالاتی از قبایل عشایری در آلتای) تا کاترین را پوشش می دهد.

مجموعه هنری بزرگ حدود 25 کیلومتر خارج از سن پترزبورگ، و بیش از ارزش سفر یک روزه، کاخ پترهوف است . این بنا که در اوایل دهه 1700 به عنوان اقامتگاه تابستانی پیتر کبیر ساخته شد، شباهت زیادی به کاخ ورسای در فرانسه دارد.

  1. مسکو

میدان سرخ در مسکو

 

از آنجایی که بیشتر پروازهای بین المللی وارد مسکو می شوند یا حداقل در مسکو توقف می کنند، بهتر است سفر خود را برنامه ریزی کنید تا حداقل چند ساعت برای گشت و گذار در شهر فرصت داشته باشید . پایتخت روسیه ترکیبی باشکوه از فضای سبز، معماری خیره کننده و بسیاری از یادآورهای تاریخی از زمان های گذشته است.

بازدیدکنندگان مسکو معمولاً در مرکزجایی که کرملین ، میدان سرخ و کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل واقع شده اند، کاوش را آغاز می کنند. مرکز خرید GUM ، با سقف شیشه ای و فولادی اش، همچنین یک مقصد محبوب است –

حتی برای گردشگرانی که توانایی خرید مارک های لوکس فروخته شده در اینجا را ندارند – و مکانی عالی برای امتحان غذاهای اصیل روسی است.

حتی اگر موزه ها دقیقاً مورد توجه شما نیستند، مسکو گزینه های شگفت انگیزی دارد که ارزش بازدید دارند، از جمله گالری دولتی ترتیاکوف (که فقط هنر روسی را در خود جای داده است). موزه پوشکین (برای مجموعه های بین المللی بیشتر)؛ و موزه اسلحه خانه کرملین برای نگاهی به برخی از اقلام منحصر به فرد، مانند تخت عاج ایوان وحشتناک و کالسکه های امپراتوری با پوشش طلا.

تئاتر بولشوی ، یکی از بزرگترین تئاترهای باله و اپرا در جهان، در صورت تهیه بلیط نیز ارزش دیدن دارد.

برخی از بهترین چیزها در مسکو نیاز به کمی پیاده روی دارند تا به درستی کاوش شوند، مانند خیابان خرید فقط برای عابر پیاده Stary Arbat و پیاده رو در امتداد رودخانه Moskva.

ایستگاه های متروی مسکو به خودی خود یک اثر هنری هستند که با نقش برجسته چینی، لوسترهای کریستالی و آثار هنری موزاییکی منحصر به فرد تزئین شده اند که این مکان ها را اساساً شبیه قصرهای زیرزمینی می کند. ایستگاه متروی مایاکوفسکایا، با موزاییک های سقفی و ستون های رودونیت صورتی، و ایستگاه کیفسکایا، پر از سنگ مرمر سفید، نقاشی های دیواری و آثار هنری استادانه، دو مورد از خیره کننده ترین مکان هایی هستند که باید از آن بازدید کرد.